Η πρωτη μοντερνα ταινια με ζομπι θεωρειται η Νυχτα των Ζωντανων Νεκρων του 68. Πριν ομως απο αυτη, στην δεκαετια του 40 γυριζονταν ταινιες βασισμενες στην Αιτινη παραδοση των ζομπι, οπου τα ζομπι δεν ειναι ζωντανοι νεκροι, αλλα θυματα μαγειας υποταγμενα σε καποιο μαγο και σε αυτη την πιο γνωστη περιπτωσηΛόρδος Ταντρίδης έγραψε: 20 Φεβ 2023, 10:55 Όσον αφορά το μαύρο ζόμπι του Ντον Ρόσα , είναι βασισμένο στην ιστορία του Καρλ Μπαρκς Βουντού Χουντού που δημοσιεύθηκε το 1949 .
https://komix.fandom.com/el/wiki/%CE%99 ... E%BF%CF%8D
Δηλαδή ο Ντον Ρόσα έπρεπε να “ ασπρίσει ” το ζόμπι ( το οποίο ο Καρλ Μπαρκς σχεδίαςε μαύρο επειδή , όποιος διαβάσει την ιστορία , θα διαπιστώσει ότι είναι μαγεμένο μέλος μίας αφρικανικής φυλής ) ; Ή περιμένουμε από τον Καρλ Μπαρκς το 1949 να μην σχεδιάσει μαύρους χαρακτήρες ; Παρεπιπτόντως ο Καρλ Μπαρκς λογοκρίθηκε αργότερα για απεικόνιση Αμειρκανών Ιθαγενών ως “ άγριους ” .
https://archive.org/details/KingOfTheZombies
σε εναν ναζι επιστημονα/κατασκοπο.
Ταινιες οπως King of the Zombies (1941), το σικουελ της Revenge of the Zombies (1943), Voodoo Man (1944), αλλα και αλλες πιο παλιες οπως Voodoo Fires (1913), Unconquered (1917),The Witching Eyes (1929) και η πρωτη μεγαλου μηκους White Zombie (1932) απεικονιζουν τα ζομπι σχεδον παντα ως μαυρους ανθρωπους σε καποιο νησι της Καραιβικης που απειλουν τους λευκους αποικους. Εχουν μια ανενδοιαστη ρατσιστικη γλωσσα, που αναπαραγει ολα τα στερεοτυπα με τα οποια οι λευκοι αποανθρωποποιουσαν τον μαυρο πληθυσμο της Αμερικης. Ακομα και οι "καλοι" μαυροι χαρακτηρες απεικονιζονται ως περιορισμενης ευφυιας, πονηροι και τεμπεληδες, προληπτικοι και φοβιτσιαρηδες, αδιαφοροι στον πονο και το κυριοτερο αναλωσιμοι. Μεσα σε αυτο το κλιμα φυλετικου μισους και αποικιοκρατικης παρανοιας, δεν θα μπορουσε να λειπει το κλισε της μονιμως απειλουμενης σεξουαλικοτητας της λευκης γυναικας, απο καποιον μαυρο ανδρα γνωστη της μαγειας που την δηλητηριαζει και την κανει σκλαβα του τη νυχτα του γαμου της με τον ιδιοκτητη της φυτειας.
Ολες αυτες οι ταινιες με τον ενα ή τον αλλο τροπο τροφοδοτουν τις ιδιες Αμερικανικες φοβιες για τους κινδυνους που εγκυμονει η εγγυτητα με τους μαυρους και ιθαγενεις πληθυσμους, που πάντα απειλουν να διεισδυσουν στην λευκη κοινωνια. Σημερα τα ζομπι συμβολιζουν μια σειρα απο κοινωνικες αποτυχιες, οπως ο πολεμος, η επιδημια, η αδιαφορια και η ανικανοτητα των αρχων, οι απαρχες ομως αυτου του μυθου ειναι ξεκαθαρα ρατσιστικες.
Ο Ρομερο λοιπον ηξερε πολυ καλα τι εκανε οταν εδωσε τον πρωταγωνιστικο ρολο σε μαυρο ηθοποιο το 1968.


