!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Τα ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ

Η πολιτική στην Ελλάδα. Νέα, προτάσεις, κριτικές και σχόλια.
Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 37413
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: Τα ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος »

Σέλευκας έγραψε: 22 Νοέμ 2022, 12:03
Υπάρχουν παιδιά που μαθαίνουν ανάγνωση στα τρία και στο εξωτερικό βγάζουν τις 12 τάξεις μέχρι τα 8. Αλλο αυτό και άλλο να μην τηρεί το εγκύκλιο πρόγραμμα μια δασκάλα και να ακολουθεί το ατομικό πρόγραμμα κάποιου παιδιού. Δηλαδή αν κάποια παιδιά μαθαίναν προπαίδεια απο τα τέσσερα εσύ θα δεχόσουν να μην μάθει η δασκάλα στο δικό σου αλλά να πει οτι οι άλλοι ξέρουν και δεν μπορεί το δικό σου να τους καθηστερεί; Αυτονόητα συζητάμε;
Αυτό από την Τρίτη νομίζω ότι ισχύει. Κάθεται το παιδί στο τραπέζι και του λεει η μαμά τι να κάνει. Εμείς ποτέ δεν είχαμε άνθρωπο απο πάνω οταν διαβάζαμε (βέβαια οπως είπα δεν ξέραν και γράμματα οι δικοί μας). Είναι καθαρό ότι κάπου έχει μπερδευτεί το εκπαιδευτικό σύστημα στο τι κάνει το παιδί και τι κάνει ο γονιός. Εγώ δε συμφωνώ μαυτό που γίνεται δηλαδη ο γονιός να είναι φροντιστήριο. Το θεωρώ απαράδεκτο και δε νομίζω να γίνεται σε καμιά άλλη χώρα. Είναι νεοελληνεζιά και πιστεύω ότι απο εκεί ξεκινάει το πρόβλημα. Πως θα μάθει το παιδί να τα βγάζει πέρα μόνο του; Γιαυτό καταλήγουμε να βγάζουμε μόνο φιλολόγους και λοιπούς θεωρητικούς και παπαγάλους. (ευτυχώς υπάρχουν και τα παιχνίδια για να μάθουν να σκέφτονται :lol: )
μπλεκεις 2 διαφορετικα ζητηματα. ενα ειναι η συμπεριφορα εκπαιδευτικου. εδω συμφωνουμε, πρεπει να ακολουθει την "ταχυτητα" του μεσου ορου, του υπουργειου.

αλλο ζητημα ο γονιος, που πρεπει να ακολουθει την ταχυτητα του παιδιου του. ειτε πιο γρηγορη, ειτε πιο αργη απο το μεσο ορο, πρεπει να ρυθμιζει αναλογα τη βοηθεια που θα του προσφερει. σιγουρα οχι να το κρατησει πισω αν εχει δυνατοτητες, αλλα ουτε και να το ζορισει υπερβολικα αν δεν εχει, προκειμενου να συμβαδιζει με τα αλλα.

ο γονιος, ειναι "φροντιστηριο" ειναι εκπαιδευτικος, ειναι καλυτερη εκφραση. πρεπει να ειναι, οσο μπορει. το οτι η προγουμενη γενια δεν μπορουσε, να κανει το δασκαλο σε εμας, δεν ηταν καλο.

γινεται σε ολες τις χωρες. ολοι βοηθουν τα παιδια τους. συχνα ειναι και πιο ευκολο, πιο αποτελεσματικο, να δωσει ο γονιος κατι να καταλαβει το παιδι, που δεν μπορει ο εκπαιδευτικος. ο γονιος ξερει καλυτερα το δικο του παιδι, και μπορει να χρησιμοποιησει παραδειγματα απο τη ζωη που ζει, τα παιχνιδια που παιζει, κλπ.

ο λογος που βγαζουμε θεωρητικους και παπαγαλους, δεν ειναι οι γονεις. ειναι περισσοτερο οι εκπαιδευτικοι. μην ξεχνας, οτι ολοι οι εκπαιδευτικοι σε δημοτικο, και οι περισσοτεροι σε μεγαλυτερες ταξεις, προερχονται απο σχολες θεωρητικες και παπαγαλιας. το μονο που γνωριζουν ως χρησιμη γνωση, ειναι η θεωρια και η παπαγαλια.

ενω οι γονεις μπορει να ειναι και τεχνοκρατες, πρακτικοι ανθρωποι, τεχνιτες, επιστημονες σε κανονικες επιστημες...

σημαντικο και αυτο, το παιδι πρεπει να μαθει να τα βγαζει περα μονο του. η βοηθεια απο το γονιο, δεν πρεπει να ειναι σου λυνω την ασκηση η σου κανω την εργασια. πρεπει να ειναι σε διδασκω τον τροπο να το κανεις μονος σου.
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.
Άβαταρ μέλους
Σέλευκας
Δημοσιεύσεις: 10947
Εγγραφή: 04 Αύγ 2018, 01:00
Phorum.gr user: Seleykos
Τοποθεσία: Sapan

Re: Τα ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σέλευκας »

Ασέβαστος έγραψε: 22 Νοέμ 2022, 12:49
Σέλευκας έγραψε: 22 Νοέμ 2022, 12:03
Υπάρχουν παιδιά που μαθαίνουν ανάγνωση στα τρία και στο εξωτερικό βγάζουν τις 12 τάξεις μέχρι τα 8. Αλλο αυτό και άλλο να μην τηρεί το εγκύκλιο πρόγραμμα μια δασκάλα και να ακολουθεί το ατομικό πρόγραμμα κάποιου παιδιού. Δηλαδή αν κάποια παιδιά μαθαίναν προπαίδεια απο τα τέσσερα εσύ θα δεχόσουν να μην μάθει η δασκάλα στο δικό σου αλλά να πει οτι οι άλλοι ξέρουν και δεν μπορεί το δικό σου να τους καθηστερεί; Αυτονόητα συζητάμε;
Αυτό από την Τρίτη νομίζω ότι ισχύει. Κάθεται το παιδί στο τραπέζι και του λεει η μαμά τι να κάνει. Εμείς ποτέ δεν είχαμε άνθρωπο απο πάνω οταν διαβάζαμε (βέβαια οπως είπα δεν ξέραν και γράμματα οι δικοί μας). Είναι καθαρό ότι κάπου έχει μπερδευτεί το εκπαιδευτικό σύστημα στο τι κάνει το παιδί και τι κάνει ο γονιός. Εγώ δε συμφωνώ μαυτό που γίνεται δηλαδη ο γονιός να είναι φροντιστήριο. Το θεωρώ απαράδεκτο και δε νομίζω να γίνεται σε καμιά άλλη χώρα. Είναι νεοελληνεζιά και πιστεύω ότι απο εκεί ξεκινάει το πρόβλημα. Πως θα μάθει το παιδί να τα βγάζει πέρα μόνο του; Γιαυτό καταλήγουμε να βγάζουμε μόνο φιλολόγους και λοιπούς θεωρητικούς και παπαγάλους. (ευτυχώς υπάρχουν και τα παιχνίδια για να μάθουν να σκέφτονται :lol: )
μπλεκεις 2 διαφορετικα ζητηματα. ενα ειναι η συμπεριφορα εκπαιδευτικου. εδω συμφωνουμε, πρεπει να ακολουθει την "ταχυτητα" του μεσου ορου, του υπουργειου.

αλλο ζητημα ο γονιος, που πρεπει να ακολουθει την ταχυτητα του παιδιου του. ειτε πιο γρηγορη, ειτε πιο αργη απο το μεσο ορο, πρεπει να ρυθμιζει αναλογα τη βοηθεια που θα του προσφερει. σιγουρα οχι να το κρατησει πισω αν εχει δυνατοτητες, αλλα ουτε και να το ζορισει υπερβολικα αν δεν εχει, προκειμενου να συμβαδιζει με τα αλλα.

ο γονιος, ειναι "φροντιστηριο" ειναι εκπαιδευτικος, ειναι καλυτερη εκφραση. πρεπει να ειναι, οσο μπορει. το οτι η προγουμενη γενια δεν μπορουσε, να κανει το δασκαλο σε εμας, δεν ηταν καλο.

γινεται σε ολες τις χωρες. ολοι βοηθουν τα παιδια τους. συχνα ειναι και πιο ευκολο, πιο αποτελεσματικο, να δωσει ο γονιος κατι να καταλαβει το παιδι, που δεν μπορει ο εκπαιδευτικος. ο γονιος ξερει καλυτερα το δικο του παιδι, και μπορει να χρησιμοποιησει παραδειγματα απο τη ζωη που ζει, τα παιχνιδια που παιζει, κλπ.

ο λογος που βγαζουμε θεωρητικους και παπαγαλους, δεν ειναι οι γονεις. ειναι περισσοτερο οι εκπαιδευτικοι. μην ξεχνας, οτι ολοι οι εκπαιδευτικοι σε δημοτικο, και οι περισσοτεροι σε μεγαλυτερες ταξεις, προερχονται απο σχολες θεωρητικες και παπαγαλιας. το μονο που γνωριζουν ως χρησιμη γνωση, ειναι η θεωρια και η παπαγαλια.

ενω οι γονεις μπορει να ειναι και τεχνοκρατες, πρακτικοι ανθρωποι, τεχνιτες, επιστημονες σε κανονικες επιστημες...

σημαντικο και αυτο, το παιδι πρεπει να μαθει να τα βγαζει περα μονο του. η βοηθεια απο το γονιο, δεν πρεπει να ειναι σου λυνω την ασκηση η σου κανω την εργασια. πρεπει να ειναι σε διδασκω τον τροπο να το κανεις μονος σου.
Αυτά που λες είναι λογικά. Σίγουρα ο κάθε γονιός έχει την αποψή του για το πως θα διαβάσει και πόσο το παιδί. Επίσης ο γονιός θα πρέπει να ξέρει και τι άποψη έχει το εκπαιδευτικό σύστημα. Ας πούμε εξετάσεις για πανεπιστήμιο θα δώσει στην τρίτη λυκείου ότι άποψη και να έχει ο γονιός. Τα μαθήματα και την ύλη την ορίζει το υπουργείο. Μπορεί ένας γονιός να μάθει στο παιδί του άλλη ύλη, δεν απαγορεύεται αλλά δεν μπορεί η τάξη να ασχολείται με το τι κάνει ο καθένας. Μπορεί κάποιος να θέλει να στείλει το παιδί του στη μαθηματική εταιρεία. Ειναι πολύ καλό αλλά δεν μπορεί στην τάξη να διδάσκονται όλοι αυτό το επίπεδο. Μπορεί κάποιος να στέλνει το παιδί του στο καράτε ή ισπανικά δεν τους νοιάζει τους υπόλοιπους όμως το καράτε και τα ισπανικά. Ούτε μπορεί να με κατηγορήσει κανένας που δεν το έστειλα ισπανικά. Εγώ θέλω να γίνεται το μάθημα που ορίζει η ύλη και το υπουργείο στη ώρα που το ορίζει.
Και επίσης θα πρέπει το υπουργείο να έχει άποψη αν αυτά που βάζει η δασκάλα απευθύνονται στο μαθητή ή στον γονέα. Να δώσει μια απάντηση στο ερώτημα να ξέρουμε.
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Άβαταρ μέλους
Καβαλάρης
Δημοσιεύσεις: 2504
Εγγραφή: 01 Ιαν 2019, 18:07
Phorum.gr user: Doc McCoy
Τοποθεσία: Άγρια Δύση

Re: Τα ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καβαλάρης »

hellegennes έγραψε: 17 Νοέμ 2022, 22:55Το αφτί και το αβγό είναι ορθογραφίες που πρότεινε ο Χατζιδάκις, ο σημαντικότερος Έλληνας γλωσσολόγος.
Μπα; Διότι εσύ είχες γράψει κάποτε: Στα @@ μου τι λένε οι γλωσσολόγοι αν δεν το τεκμηριώνουν επιστημονικά.

Και οι συγκεκριμένες ορθογραφίες είναι ατεκμηρίωτες.
hellegennes έγραψε: 17 Νοέμ 2022, 22:55Η χρεοκοπία είναι αρχαία γραφή. Είναι μάλλον συχνότερη από την γραφή με ωμέγα.
Το Λίντελ Σκοτ καταγράφει μόνο την χρεωκοπία, επισημαίνοντας ότι τα χρεοκ-, χρεολ- είναι αδόκιμοι τύποι.
Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 45100
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Τα ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes »

Καβαλάρης έγραψε: 17 Δεκ 2022, 16:27
hellegennes έγραψε: 17 Νοέμ 2022, 22:55Το αφτί και το αβγό είναι ορθογραφίες που πρότεινε ο Χατζιδάκις, ο σημαντικότερος Έλληνας γλωσσολόγος.
Μπα; Διότι εσύ είχες γράψει κάποτε: Στα @@ μου τι λένε οι γλωσσολόγοι αν δεν το τεκμηριώνουν επιστημονικά.

Και οι συγκεκριμένες ορθογραφίες είναι ατεκμηρίωτες.
Δεν τις πρότεινε από τον αέρα, 100% τεκμηριωμένες είναι. Οι ορθογραφίες αυτί και αυγό είναι ατεκμηρίωτες. Δεν προκύπτουν από πουθενά.
Καβαλάρης έγραψε: 17 Δεκ 2022, 16:27
hellegennes έγραψε: 17 Νοέμ 2022, 22:55Η χρεοκοπία είναι αρχαία γραφή. Είναι μάλλον συχνότερη από την γραφή με ωμέγα.
Το Λίντελ Σκοτ καταγράφει μόνο την χρεωκοπία, επισημαίνοντας ότι τα χρεοκ-, χρεολ- είναι αδόκιμοι τύποι.
Δεν ξέρω σε τι έκδοση του λεξικού αναφέρεσαι, αλλά η γραφή με όμικρον είναι συχνότερη από την γραφή με ωμέγα, στα ίδια τα αρχαία κείμενα.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Στύγιος
Δημοσιεύσεις: 22168
Εγγραφή: 09 Μαρ 2019, 22:58
Phorum.gr user: C'est fini

Re: Τα ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Στύγιος »

Ω ρε πστη :smt005:

"Φεύγε και σώζου"...
Άβαταρ μέλους
Καβαλάρης
Δημοσιεύσεις: 2504
Εγγραφή: 01 Ιαν 2019, 18:07
Phorum.gr user: Doc McCoy
Τοποθεσία: Άγρια Δύση

Re: Τα ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καβαλάρης »

hellegennes έγραψε: 17 Δεκ 2022, 16:54Δεν τις πρότεινε από τον αέρα, 100% τεκμηριωμένες είναι.
Φέρε την τεκμηρίωση.
hellegennes έγραψε: 17 Δεκ 2022, 16:54Δεν ξέρω σε τι έκδοση του λεξικού αναφέρεσαι
Πελεκάνος, 2006.
Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 85273
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Τα ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ »

Ασέβαστος έγραψε: 18 Νοέμ 2022, 18:02
Σέλευκας έγραψε: 18 Νοέμ 2022, 16:20
Ασέβαστος έγραψε: 17 Νοέμ 2022, 20:22

ποιος κρινει ποιος ειναι ο "σωστος" χρονος; ποιο ειναι το "προγραμμα"
αν θέλει το κράτος τα παιδια να μάθουν στο νηπιαγωγίο να τους διδάσκει η νηπιαγωγός ανάγνωση.
Οχι να τους μαθαίνουν σπίτι απο τα 5 και μετά οποιοι (οι νοήμονες και υγιείς στο μυαλό γονείς) να βλέπουν τα παιδιά τους που ακολουθούν το σχολικό πρόγραμμα να γινονται παρίες και να απομονώνονται.
Και δεν καταλαβαίνω τι στόχευση έχει να φαίνεται καλός μαθητής κάποιος που δεν έχει καμιά ικανότητα παραπάνω επειδή φρόντισαν οι γονείς του να τον βάλουν να μαθει κάτι πριν το σχολείο. Τι δείχνει αυτό και τι θα πετύχει η κοινωνία με κάτι τέτοιο; Δηλαδή να τιμωρεί ένα παιδί που μπορεί και να είναι πιο ικανό απο τα άλλα επειδή ακολουθεί το σχολικό πρόγραμμα που οι ίδιοι έφτιαξαν.
ολοι οι γονεις (τουλαχιστον οι νοημονες και υγιεις στο μυαλο) πρεπει να προσπαθουν να μαθουν στο παιδι τους να διαβαζει, και να μετραει και οτι αλλο μπορει και θελει, απο οσο νωριτερα ειναι δυνατον.
μονο καλο μπορει να βγει απο τη γνωση.

καθολου νοημον και υγειης δεν ειναι οποιος αφηνει το παιδι του πισω επειδη σχολικο προγραμμα και πιπες. αλλο να μην υπαρχει χρονος, η ικανοτητα απο το παιδι η το γονιο, και αλλο να του στερεις γνωση επιτηδες, επειδη σχολικο προγραμμα.
αν ειναι δυνατον, να ζηταει γνωση το παιδι, να μπορει και να θελει, και συ να του απαντας "δε σου λεω, θα τα μαθεις στο σχολειο, στην ωρα τους"
το σχολικο προγραμμα εχει φτιαχτει για το μεσο ορο. καθε παιδι ειναι ξεχωριστο, αλλο παει πιο αργα, αλλο πιο γρηγορα, και με διαφορετικη ταχυτητα σε καθε τομεα της αναπτυξης του.
το ιδιο ρυθμιζει την ταχυτητα, και ο γονιος οσο μπορει βοηθαει.

ειχα καμποσους καβγαδες για αυτο με τη γυναικα μου. τα δικα σου μυαλα ειχε, αλλα της τα αλλαξα.

προσοχη, δεν μιλω να πιεσεις το παιδι να μαθει, για να κανεις τον πονηρο στους αλλους γονεις οτι το παιδι σου ειναι δηθεν εξυπνο, μιλω για οταν το παιδι θελει να μαθει, να μην το κρατησεις πισω.

πρωτο παραδειγμα που θυμαμαι, και πρωτος καβγας, ηταν οταν σε παρα πολυ μικρη ηλικια, ισως 3-4 χρονω τον εμαθα να πληκτρολογει το τηλεφωνο μου στο σταθερο, και να μου μιλαει. και η γυναικα γκρινιαζε οτι δεν πρεπει να μαθαινει τετοια το παιδι. γκρινιαζε και για το ταμπλετ που του πηρα οταν ηταν ενος, γκρινιαζε και που καναμε κλασματα και αρνητικους αριθμους στην πρωτη, γκρινιαζε και που τον μαθαινα αγγλικα απο οταν πρωτομιλησε.

τωρα καμαρωνει σα γυφτικο σκεπαρνι για τον κανακαρη μας, και συνεχεια λεει οτι ο πατερας του τον προχωρησε τοσο, εγω η ηλιθια δεν ηθελα.
Ασέβαστε, μέχρι ποιο επίπεδο θεωρείς ότι μπορείς να σαπορτάρεις τον κανακάρη σου;

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι καλός ο γονεϊκός ενθουσιασμός -και μια τόση δα επιβεβαίωση- αλλά κάπου είναι καιρός να αρχίσεις να σκέφτεσαι ότι είναι εγγύς ο καιρός που δεν θα είσαι πλέον επαρκής για τον κανακάρη σου. Γιατί τα πραγματικά έξυπνα παιδιά*, από ένα σημείο και μετά απλώς ξεπερνούν απολύτως τους γονείς τους.

Και τότε, ίσως σε φτύσει. Οπότε, προτείνω πιο χαμηλούς τόνους.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 45100
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Τα ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes »

Καβαλάρης έγραψε: 17 Δεκ 2022, 16:59
hellegennes έγραψε: 17 Δεκ 2022, 16:54Δεν τις πρότεινε από τον αέρα, 100% τεκμηριωμένες είναι.
Φέρε την τεκμηρίωση.
Αυτή είναι η τεκμηρίωση για το αβγό:

[αρχ. ᾠόν `αυγό΄ πληθ. τά ᾠά > *ταωγά με ανάπτ. μεσοφ. [γ] για αποφυγή της χασμ. > * [tawγa] (τροπή του [o] σε ημίφ. για αποφυγή της χασμ.) > μσν. ταυγά (τροπή του ημιφ. σε [v] πριν από ηχηρό σύμφ.), ανασυλλ. [t-avγa] και νέος εν. το αυγό·

Θα παρατηρήσεις ότι το λεξικό (είναι το ΛΚΝ) προτιμάει την γραφή με ύψιλον. Αυτή είναι μια ορθογραφική επιλογή. Οι ορθογραφικές επιλογές πηγάζουν συνήθως από ιστορικές ορθογραφήσεις. Συνήθως το ΛΚΝ προτιμάει την απλούστερη γραφή αλλά εδώ πηγαίνει στην πολύπλοκη. Δεν υπάρχει κάποιο ύψιλον στην λέξη, όπως καταλαβαίνεις. Υπάρχει βήτα που απλά στους καθαρευουσιάνους άρεσε να το γράφουν με ύψιλον γιατί το επιτρέπει ο ορθογραφικός κανόνας. Δεν υπάρχει κάποια ετυμολογική αιτία.
Καβαλάρης έγραψε: 17 Δεκ 2022, 16:59
hellegennes έγραψε: 17 Δεκ 2022, 16:54Δεν ξέρω σε τι έκδοση του λεξικού αναφέρεσαι
Πελεκάνος, 2006.
Στις online εκδόσεις του LSJ θα βρεις και τις δυο γραφές. Η γραφή με ωμέγα οφείλεται αποκλειστικά στην εναλλακτική γραφή της λέξης «χρέος» με ωμέγα (χρέως), που είναι αττική ορθογραφία της λέξης. Σε άλλες λέξεις, όπως η «χρεοδοσία», δεν θα δεις καν γραφή με ωμέγα.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Άβαταρ μέλους
Καβαλάρης
Δημοσιεύσεις: 2504
Εγγραφή: 01 Ιαν 2019, 18:07
Phorum.gr user: Doc McCoy
Τοποθεσία: Άγρια Δύση

Re: Τα ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καβαλάρης »

hellegennes έγραψε: 17 Δεκ 2022, 23:00Αυτή είναι η τεκμηρίωση για το αβγό:
Η οποία τεκμηριώνει ακριβώς το ανάποδο. :lol:
hellegennes έγραψε: 17 Δεκ 2022, 23:00Θα παρατηρήσεις ότι το λεξικό (είναι το ΛΚΝ) προτιμάει την γραφή με ύψιλον. Αυτή είναι μια ορθογραφική επιλογή. Οι ορθογραφικές επιλογές πηγάζουν συνήθως από ιστορικές ορθογραφήσεις. Συνήθως το ΛΚΝ προτιμάει την απλούστερη γραφή αλλά εδώ πηγαίνει στην πολύπλοκη. Δεν υπάρχει κάποιο ύψιλον στην λέξη, όπως καταλαβαίνεις.
Ούτε β υπάρχει στην λέξη. Συνεπώς η προσθήκη είναι τελείως αυθαίρετη. Μετά τα ωγά/ουγά το επόμενο στάδιο είναι τ' αυγά.
Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 45100
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Τα ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes »

Είναι τα ωα και με συνήχηση γίνεται ταβγα. Δεν υπάρχει κανένα ύψιλον.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Άβαταρ μέλους
Καβαλάρης
Δημοσιεύσεις: 2504
Εγγραφή: 01 Ιαν 2019, 18:07
Phorum.gr user: Doc McCoy
Τοποθεσία: Άγρια Δύση

Re: Τα ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καβαλάρης »

hellegennes έγραψε: 17 Δεκ 2022, 23:33Είναι τα ωα και με συνήχηση γίνεται ταβγα. Δεν υπάρχει κανένα ύψιλον.
Ενώ υπάρχει β;;; Την παλεύεις άνθρωπέ μου; Δεν μπορείς με φωνητικό επιχείρημα να τεκμηριώσεις μια ορθογραφία!

Αν τα ωά έγιναν σταδιακά ουγά η σωστή ορθογραφία είναι αυγά με βάση την διαδρομή της λέξης.
Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 45100
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Τα ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes »

Καβαλάρης έγραψε: 17 Δεκ 2022, 23:37
hellegennes έγραψε: 17 Δεκ 2022, 23:33Είναι τα ωα και με συνήχηση γίνεται ταβγα. Δεν υπάρχει κανένα ύψιλον.
Ενώ υπάρχει β;;; Την παλεύεις άνθρωπέ μου; Δεν μπορείς με φωνητικό επιχείρημα να τεκμηριώσεις μια ορθογραφία!

Αν τα ωά έγιναν σταδιακά ουγά η σωστή ορθογραφία είναι αυγά με βάση την διαδρομή της λέξης.
Φυσικά υπάρχει βήτα, όπως και γάμα. Εσύ προφέρεις "αουά";
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Άβαταρ μέλους
Καβαλάρης
Δημοσιεύσεις: 2504
Εγγραφή: 01 Ιαν 2019, 18:07
Phorum.gr user: Doc McCoy
Τοποθεσία: Άγρια Δύση

Re: Τα ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καβαλάρης »

hellegennes έγραψε: 17 Δεκ 2022, 23:51Φυσικά υπάρχει βήτα, όπως και γάμα.
Ρε δεν αφήνεις τα σάπια;

Γάμμα και βήτα έχεις στην ΠΡΟΦΟΡΑ. Το πρώτο το γράφεις αναγκαστικά. Βήτα όμως δεν έχεις κανέναν λόγο να βάλεις με βάση την προέλευση της λέξης.

Πολλή πλάκα έχεις τελικά. Ψέγεις τον Μπαμπινιώτη με κάθε ευκαιρία αλλά κάνεις και εσύ τα ίδια.
Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 45100
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Τα ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes »

Ούτε ύψιλον έχεις από την προέλευση. Από την προφορά προέκυψε η συγκεκριμένη γραφή.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Άβαταρ μέλους
Καβαλάρης
Δημοσιεύσεις: 2504
Εγγραφή: 01 Ιαν 2019, 18:07
Phorum.gr user: Doc McCoy
Τοποθεσία: Άγρια Δύση

Re: Τα ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καβαλάρης »

hellegennes έγραψε: 17 Δεκ 2022, 23:59Ούτε ύψιλον έχεις από την προέλευση.
Ουγά. Το είδες τώρα;
hellegennes έγραψε: 17 Δεκ 2022, 23:59Από την προφορά προέκυψε η συγκεκριμένη γραφή.
ΑΚΡΙΒΩΣ!!! Αυτό λέμε από την αρχή. Φωνητική ορθογραφία είναι χωρίς άλλη βάση.
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Εσωτερική Πολιτική”