!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Στο Ιράν αρχισαν να ξυπνάνε από τον μεσαίωνα που τους έριξε το παπαδαριό
- Golden Age
- Δημοσιεύσεις: 35786
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:24
- dna replication
- Δημοσιεύσεις: 34816
- Εγγραφή: 16 Απρ 2018, 21:29
- Phorum.gr user: dna
- Golden Age
- Δημοσιεύσεις: 35786
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:24
- dna replication
- Δημοσιεύσεις: 34816
- Εγγραφή: 16 Απρ 2018, 21:29
- Phorum.gr user: dna
- Golden Age
- Δημοσιεύσεις: 35786
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:24
Re: Στο Ιράν αρχισαν να ξυπνάνε από τον μεσαίωνα που τους έριξε το παπαδαριό
Πόσους έχει φάει αυτός ο εχθρός και του χρέωσε στις αρχές ασφαλείας;
https://eleftherostypos.gr/diethni/iran ... iadiloseon
- Golden Age
- Δημοσιεύσεις: 35786
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:24
Re: Στο Ιράν αρχισαν να ξυπνάνε από τον μεσαίωνα που τους έριξε το παπαδαριό
Μέλη των ιρανικών δυνάμεων ασφαλείας χουφτώνουν γυναίκα
https://www.facebook.com/watch/?v=3281020485549562
https://www.facebook.com/watch/?v=3281020485549562
- Golden Age
- Δημοσιεύσεις: 35786
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:24
Re: Στο Ιράν αρχισαν να ξυπνάνε από τον μεσαίωνα που τους έριξε το παπαδαριό
Ιράν: Η καταστολή του κινήματος διαμαρτυρίας πλήττει και τα παιδιά
Από τότε που ξέσπασε το κίνημα διαμαρτυρίας στο Ιράν, πριν από σχεδόν έναν μήνα, δεκάδες παιδιά έχουν σκοτωθεί κατά την καταστολή του και εκατοντάδες έχουν φυλακιστεί, ορισμένα κρατούνται μάλιστα σε κέντρα που είναι επιφορτισμένα με την "επανεκπαίδευσή" τους, σύμφωνα με τις αρχές και μη κυβερνητικές οργανώσεις.
Το Ιράν συγκλονίζεται από τις 16 Σεπτεμβρίου από διαδηλώσεις που πυροδότησε ο θάνατος της Μαχσά Αμινί, μιας 22χρονης Ιρανής κουρδικής καταγωγής που πέθανε τρεις ημέρες μετά την σύλληψή της από την αστυνομία ηθών στην Τεχεράνη, επειδή, σύμφωνα με τις αρχές, παραβίασε τον αυστηρό ενδυματολογικό κώδικα της Ισλαμικής Δημοκρατίας για τις γυναίκες, ο οποίος τους επιβάλλει κυρίως να φορούν την μαντίλα.
"Γυναίκα, ζωή, ελευθερία" ή "Θάνατος στον δικτάτορα" είναι τα βασικά συνθήματα των γυναικών στο Ιράν, οι οποίες ηγούνται των διαδηλώσεων στις οποίες μετέχουν επίσης πολλοί νέοι, ορισμένες φορές διακινδυνεύοντας τη ζωή τους.
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Human Rights Activists News Agency (HRANA), που έχει την έδρα του στις ΗΠΑ, τουλάχιστον 18 νέοι έχουν σκοτωθεί από τα μέσα Σεπτεμβρίου. Ο μικρότερος από αυτούς ήταν 12 ετών, σύμφωνα με την πηγή αυτή.
Η Amnesty Iran γνωστοποιεί στο Twitter ότι τουλάχιστον 23 παιδιά "σκοτώθηκαν παράνομα από τις ιρανικές δυνάμεις ασφαλείας". "Τα θύματα ήταν μεταξύ 11 και 17 ετών", διευκρινίζει η οργάνωση.
Ωστόσο ο απολογισμός αυτός ενδέχεται να είναι ακόμη πιο υψηλός, σημειώνουν μη κυβερνητικές οργανώσεις.
Ο Ιρανικός Σύλλογος για την Προστασία των Δικαιωμάτων των Παιδιών ανακοίνωσε αυτήν την εβδομάδα ότι τουλάχιστον 28 παιδιά έχουν σκοτωθεί "τα περισσότερα στην υποβαθμισμένη επαρχία του Σιστάν-Μπαλουτσιστάν", στο νοτιοανατολικό τμήμα της χώρας.
Η οργάνωση αυτή, που έχει την έδρα της στο Ιράν, ανακοίνωσε επίσης ότι οικογένειες "κρατούνται στο σκοτάδι" σχετικά με την τύχη των παιδιών τους που έχουν συλληφθεί, τα οποία στερούνται επίσης νομικής εκπροσώπησης.
Ορισμένοι νέοι έχουν φυλακιστεί σε κέντρα για ενήλικες τοξικομανείς, προειδοποίησε παράλληλα ο Χασάν Ραϊσί, Ιρανός δικηγόρος που υπερασπίζεται τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Οι πληροφορίες αυτές "είναι πάρα πολύ ανησυχητικές", έκρινε, υπογραμμίζοντας ότι οι νέοι "κάτω των 18 ετών δεν θα πρέπει ποτέ να κρατούνται με εγκληματίες άνω των 18 ετών. Αυτό είναι νομική υποχρέωση".
Σύμφωνα με τον δικηγόρο, τον οποίο επικαλέστηκε την Τετάρτη ο ενημερωτικός ιστότοπος Iran Wire "περίπου 300 άνθρωποι ηλικίας μεταξύ 12-13 και 18-19 κρατούνται".
"Αντικοινωνικοί"
Η Unicef εξέφρασε τη Δευτέρα "μεγάλη ανησυχία" για τις πληροφορίες που γνωστοποιούν ότι "παιδιά και έφηβοι έχουν σκοτωθεί, τραυματιστεί και συλληφθεί".
Ο Ιρανός υπουργός Παιδείας Γιουσέφ Νουρί παραδέχθηκε ότι μαθητές έχουν συλληφθεί στον δρόμο ή στο σχολείο τους.
"Δεν είναι πολλοί. Δεν μπορώ να δώσω ακριβή αριθμό", πρόσθεσε, σύμφωνα με τις δηλώσεις του που δημοσιεύτηκαν την Τετάρτη στην εφημερίδα μεταρρυθμιστών Shargh.
Ο υπουργός διευκρίνισε ότι οι νέοι αυτοί κρατούνται σε "κέντρα ιατροψυχολογικής υποστήριξης" όπου υπόκεινται σε "επανεκπαίδευση" προκειμένου να μη γίνουν "αντικοινωνικοί".
Παρά τους σοβαρούς περιορισμούς στην πρόσβαση στο Ίντερνετ που επιβλήθηκαν από τις αρχές για να αντιμετωπιστεί αυτό που οι ίδιες χαρακτηρίζουν "ταραχές", οι νεαροί Ιρανοί κατάφεραν να μεταδώσουν εικόνες από τις διαδηλώσεις σε πολύ δημοφιλείς εφαρμογές όπως το TikTok και το Instagram.
Και στους δρόμους επίσης προσαρμόζονται, πηγαίνουν στις διαδηλώσεις με μάσκες και καπέλα, αφήνουν στα σπίτια τους τα τηλέφωνά τους για να μην μπορούν να εντοπιστούν και παίρνουν μαζί τους αλλαξιά ρούχων για την περίπτωση που οι δυνάμεις ασφαλείας τους πετάξουν μπογιά ώστε να μπορούν στη συνέχεια να τους αναγνωρίσουν.
Ο Αλί Φανταβί, υποδιοικητής των Φρουρών της Επανάστασης, είχε δηλώσει στις αρχές Οκτωβρίου σε ιρανικά μέσα ενημέρωσης ότι "η μέση ηλικία των συλληφθέντων σε πολλές πρόσφατες διαδηλώσεις ήταν τα 15 έτη".
"Ορισμένοι έφηβοι και νεαροί ενήλικες που συνελήφθησαν (...) συνέκριναν τις ταραχές με βιντεοπαιγνίδια" στις "ομολογίες" τους, σημείωσε, σύμφωνα με τις δηλώσεις του που επικαλέστηκε το πρακτορείο ειδήσεων Mehr.
Ο ιερωμένος Αμπουλφάζλ Αχμαντί, επικεφαλής επαρχιακής οργάνωσης που συνδέεται με την αστυνομία ηθών, έκρινε πρόσφατα ότι οι "εχθροί" του Ιράν --όρος τον οποίο χρησιμοποιούν οι αρχές για δυνάμεις στο εξωτερικό, όπως οι ΗΠΑ-- "στοιχηματίζουν" στους εφήβους και έχουν δημιουργήσει βιντεοπαιγνίδια για να "προσελκύσουν τη νεολαία στους δρόμους".
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ
https://www.alphatv.gr/news/kosmos/arti ... ta-paidia/
- Golden Age
- Δημοσιεύσεις: 35786
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:24
Re: Στο Ιράν αρχισαν να ξυπνάνε από τον μεσαίωνα που τους έριξε το παπαδαριό
Στη φυλακή Evin της Τεχεράνης, όπου κρατούνται και πολιτικοί κρατούμενοι ξέσπασε εξέγερση. Έχουν επίσης συγκεντρωθεί έξω απο τις φυλακές διαδηλωτές και διαδηλώνουν
https://www.facebook.com/sia.lemel/vide ... 164249468/
https://www.facebook.com/sia.lemel/vide ... 407946676/
https://www.facebook.com/sia.lemel/vide ... 164249468/
https://www.facebook.com/sia.lemel/vide ... 407946676/
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Golden Age την 16 Οκτ 2022, 01:06, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
- Golden Age
- Δημοσιεύσεις: 35786
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:24
Re: Στο Ιράν αρχισαν να ξυπνάνε από τον μεσαίωνα που τους έριξε το παπαδαριό
Οι εξεγέρσεις και οι διαμαρτυρίες στο Ιράν δεν ξεκίνησαν τώρα, απο το 2016 μέχρι σήμερα, υπάρχει ένα κύμα που φουντώνει
https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Cyru ... eat_Revolt
https://en.wikipedia.org/wiki/2017%E2%8 ... n_protests
https://en.wikipedia.org/wiki/2019%E2%8 ... n_protests
https://en.wikipedia.org/wiki/2021%E2%8 ... n_protests
https://en.wikipedia.org/wiki/Mahsa_Amini_protests
Υπήρξαν και στο παρελθόν εξεγέρσεις, αλλά ήταν αντικυβερνητικές:
https://en.wikipedia.org/wiki/2007_Iran ... ning_riots
https://en.wikipedia.org/wiki/2009_Iran ... ts#Clerics
https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Cyru ... eat_Revolt
https://en.wikipedia.org/wiki/2017%E2%8 ... n_protests
https://en.wikipedia.org/wiki/2019%E2%8 ... n_protests
https://en.wikipedia.org/wiki/2021%E2%8 ... n_protests
https://en.wikipedia.org/wiki/Mahsa_Amini_protests
Υπήρξαν και στο παρελθόν εξεγέρσεις, αλλά ήταν αντικυβερνητικές:
https://en.wikipedia.org/wiki/2007_Iran ... ning_riots
https://en.wikipedia.org/wiki/2009_Iran ... ts#Clerics
- Golden Age
- Δημοσιεύσεις: 35786
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:24
Re: Στο Ιράν αρχισαν να ξυπνάνε από τον μεσαίωνα που τους έριξε το παπαδαριό
Συνθήματα υπερ του Σάχη και κατά του Χαμενεΐ στο Ahwaz
https://www.facebook.com/watch/?v=840828774037315
https://www.facebook.com/watch/?v=840828774037315
- Dr Socrates
- Δημοσιεύσεις: 2102
- Εγγραφή: 25 Μαρ 2022, 23:16
Re: Στο Ιράν αρχισαν να ξυπνάνε από τον μεσαίωνα που τους έριξε το παπαδαριό
Golden Age έγραψε: 14 Οκτ 2022, 22:17
Ο Αλί Φανταβί, υποδιοικητής των Φρουρών της Επανάστασης, είχε δηλώσει στις αρχές Οκτωβρίου σε ιρανικά μέσα ενημέρωσης ότι "η μέση ηλικία των συλληφθέντων σε πολλές πρόσφατες διαδηλώσεις ήταν τα 15 έτη".
"Ορισμένοι έφηβοι και νεαροί ενήλικες που συνελήφθησαν (...) συνέκριναν τις ταραχές με βιντεοπαιγνίδια" στις "ομολογίες" τους, σημείωσε, σύμφωνα με τις δηλώσεις του που επικαλέστηκε το πρακτορείο ειδήσεων Mehr.
Ο ιερωμένος Αμπουλφάζλ Αχμαντί, επικεφαλής επαρχιακής οργάνωσης που συνδέεται με την αστυνομία ηθών, έκρινε πρόσφατα ότι οι "εχθροί" του Ιράν --όρος τον οποίο χρησιμοποιούν οι αρχές για δυνάμεις στο εξωτερικό, όπως οι ΗΠΑ-- "στοιχηματίζουν" στους εφήβους και έχουν δημιουργήσει βιντεοπαιγνίδια για να "προσελκύσουν τη νεολαία στους δρόμους".
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ
https://www.alphatv.gr/news/kosmos/arti ... ta-paidia/
Πριν 3 ημερες μιλησε και ο μουλας ο Αγιατολαχ Αλι Χαμενεΐ "«Ορισμένοι από αυτούς τους ανθρώπους (που βγήκαν στους δρόμους) είναι είτε πράκτορες του εχθρού είτε... ευθυγραμμισμένοι με τον εχθρό και κάποιοι είναι ξεσηκωμένοι άνθρωποι», είπε ο Χαμενεΐ."
οχι κατι διαφορετικο απο αυτο που θα ακουγες σε διαφορα Σταλινικα Ολοκληρωτικα καθεστωτα.η ιδια προπαγανδα,τα ιδια ψεμματα,οι ιδιες θεωριες συνωμοσιας για να καλυψουν την φαυλοτητα τους και το σαπιο καθεστως τους...οι διεφθαρμενοι Φρουροι της Δικτατοριας και οι Μουλαδες και ενας ολοκληρος μηχανισμος προπαγανδας.Σε ολα τα ολοκληρωτικα καθεστωτα τις ιδιες μαλακιες λενε σαν αυτα που λεει και ο αλλος ο φασιστας, ο προεδρος του Ιραν Εμπραχιμ Ραΐσι...ο προηγουμενος ο Ροχανι ηταν σχετικα μετριοπαθης για τα δεδομενα του Ιραν,ειχε και κατηγορησει την αστυνομια «ηθικης» ως υπερβολικα επιθετικη.
Tελικα νικησε στις εκλογες ο Ραισι (υπευθυνος για μαζικες εκτελεσεις αριστερων κρατουμενων το 1988, την εποχη που ηταν αναπληρωτης εισαγγελεας του επαναστατικου δικαστηριου της Τεχερανης.) και η αστυνομια ηθικης εκτροχιαστηκε ακομα και για τα δεδομενα του Ιραν.
- Golden Age
- Δημοσιεύσεις: 35786
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:24
Re: Στο Ιράν αρχισαν να ξυπνάνε από τον μεσαίωνα που τους έριξε το παπαδαριό
Πλέον η εξέγερση δεν είναι μόνο κατά της κυβέρνησης, είναι ανοιχτά εναντίον του καθεστώτος. Οι νέοι το 'χουνε πάρει ζεστά και αγωνίζονται κάθε μέρα. Αλλά αυτό δεν αρκεί για να πέσει το καθεστώς. Πρέπει οι κινητοποιήσεις να μαζικοποιηθούν, να γίνουν εθνικές απεργίες και διάφορα άλλα. Ακόμη και να στραφούν κατά του καθεστώτος τμήματα του στρατού. Τότε δεν ξέρω αν οι φρουροί θα αρκούν για να κρατήσουν το καθεστώς.Dr Socrates έγραψε: 16 Οκτ 2022, 01:45Golden Age έγραψε: 14 Οκτ 2022, 22:17
Ο Αλί Φανταβί, υποδιοικητής των Φρουρών της Επανάστασης, είχε δηλώσει στις αρχές Οκτωβρίου σε ιρανικά μέσα ενημέρωσης ότι "η μέση ηλικία των συλληφθέντων σε πολλές πρόσφατες διαδηλώσεις ήταν τα 15 έτη".
"Ορισμένοι έφηβοι και νεαροί ενήλικες που συνελήφθησαν (...) συνέκριναν τις ταραχές με βιντεοπαιγνίδια" στις "ομολογίες" τους, σημείωσε, σύμφωνα με τις δηλώσεις του που επικαλέστηκε το πρακτορείο ειδήσεων Mehr.
Ο ιερωμένος Αμπουλφάζλ Αχμαντί, επικεφαλής επαρχιακής οργάνωσης που συνδέεται με την αστυνομία ηθών, έκρινε πρόσφατα ότι οι "εχθροί" του Ιράν --όρος τον οποίο χρησιμοποιούν οι αρχές για δυνάμεις στο εξωτερικό, όπως οι ΗΠΑ-- "στοιχηματίζουν" στους εφήβους και έχουν δημιουργήσει βιντεοπαιγνίδια για να "προσελκύσουν τη νεολαία στους δρόμους".
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ
https://www.alphatv.gr/news/kosmos/arti ... ta-paidia/
Πριν 3 ημερες μιλησε και ο μουλας ο Αγιατολαχ Αλι Χαμενεΐ "«Ορισμένοι από αυτούς τους ανθρώπους (που βγήκαν στους δρόμους) είναι είτε πράκτορες του εχθρού είτε... ευθυγραμμισμένοι με τον εχθρό και κάποιοι είναι ξεσηκωμένοι άνθρωποι», είπε ο Χαμενεΐ."
οχι κατι διαφορετικο απο αυτο που θα ακουγες σε διαφορα Σταλινικα Ολοκληρωτικα καθεστωτα.η ιδια προπαγανδα,τα ιδια ψεμματα,οι ιδιες θεωριες συνωμοσιας για να καλυψουν την φαυλοτητα τους και το σαπιο καθεστως τους...οι διεφθαρμενοι Φρουροι της Δικτατοριας και οι Μουλαδες και ενας ολοκληρος μηχανισμος προπαγανδας.Σε ολα τα ολοκληρωτικα καθεστωτα τις ιδιες μαλακιες λενε σαν αυτα που λεει και ο αλλος ο φασιστας, ο προεδρος του Ιραν Εμπραχιμ Ραΐσι...ο προηγουμενος ο Ροχανι ηταν σχετικα μετριοπαθης για τα δεδομενα του Ιραν,ειχε και κατηγορησει την αστυνομια «ηθικης» ως υπερβολικα επιθετικη.
Tελικα νικησε στις εκλογες ο Ραισι (υπευθυνος για μαζικες εκτελεσεις αριστερων κρατουμενων το 1988, την εποχη που ηταν αναπληρωτης εισαγγελεας του επαναστατικου δικαστηριου της Τεχερανης.) και η αστυνομια ηθικης εκτροχιαστηκε ακομα και για τα δεδομενα του Ιραν..Αναμενομενη εξελιξη με τον Ραισι.
Re: Στο Ιράν αρχισαν να ξυπνάνε από τον μεσαίωνα που τους έριξε το παπαδαριό
Και γιατι να πεσουν οι Σιιτες Golden;
Για να εχουμε εμφυλιο αλα Ιρακ και διχοτομηση της χωρας;
Για να παρουν το πετρελαιο του ιρανικου λαου οι γκανγκστερς οι Αμερικανοι;
Για να επιστρεψει καποιος απογονος του Σαχη που εξαθλιωνε το λαο για να κανει γκλαμουριαρικα παρτυ;
Για να κυριαρχησουν οι Σουνιτες παγκοσμιως;
.
Για να εχουμε εμφυλιο αλα Ιρακ και διχοτομηση της χωρας;
Για να παρουν το πετρελαιο του ιρανικου λαου οι γκανγκστερς οι Αμερικανοι;
Για να επιστρεψει καποιος απογονος του Σαχη που εξαθλιωνε το λαο για να κανει γκλαμουριαρικα παρτυ;
Για να κυριαρχησουν οι Σουνιτες παγκοσμιως;
.
-
πατησιωτης
- Δημοσιεύσεις: 39932
- Εγγραφή: 06 Ιαν 2019, 06:41
- Phorum.gr user: πατησιωτης
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Re: Στο Ιράν αρχισαν να ξυπνάνε από τον μεσαίωνα που τους έριξε το παπαδαριό
https://www.athensvoice.gr/epikairotita ... 7LgodTCTSU
Ενώ στις διαδηλώσεις κατά της μαντήλας έχουν χάσει τη ζωή τους εκατό άνθρωποι, μέρος της αριστεράς επιμένει στο «δικαίωμα στην μπούρκα».
Τα διφορούμενα σχόλια της Αριστεράς στον αγώνα των γυναικών στο Ιράν αποκαλύπτουν την παθολογία της: η συνένωσή της με το Ισλάμ, που διαμορφώθηκε από το 1979 επισφραγίζοντας μια παλιότερη αντι-αποικιοκρατική συμμαχία, δεν περιορίζεται στην υποτίμηση των κινδύνων από το Ισλάμ, αλλά προχωρεί στη συγκρότηση μιας υπερσυντηρητικής ιδεολογίας εναντίον της δημοκρατίας, του οικουμενισμού και της κοσμικότητας. Τα επιχειρήματά της είναι ότι η δημοκρατία δεν υπάρχει, ότι πρόκειται για ευφημισμό του καπιταλιστικού συστήματος· ότι ο οικουμενισμός οδηγεί στην ηγεμονία του δυτικού πολιτισμού και ότι η κοσμικότητα ισοδυναμεί με την καταπίεση των μουσουλμάνων και την ισλαμοφοβία. Αυτή είναι σχηματικά η αριστερή άποψη. Αλλά έχει βάθος και προεκτάσεις: καθώς βασίζεται στην περιφρόνηση της δημοκρατικής τάξης, σέβεται και προβάλλει ιδεώδη όπως η θυσία, η υπακοή, ο ανδρισμός, το πολεμικό ήθος, η συντριβή του ατόμου μέσα στη μάζα, η μυθική σκέψη, η τραγική πρόσληψη της ζωής, ο μυστικισμός, η πειθαρχία και η θρησκευτική πίστη ως κινητήρια δύναμη της πολιτικής. Αυτές είναι συμπτωματικά οι αξίες του φασισμού σύμφωνα με τον ορισμό του Giovanni Gentile. Το ότι η δήθεν αντιφασιστική παράταξη έχει τις ίδιες ρίζες με τον υποτιθέμενο εχθρό της είναι μια παλιά αλήθεια: αλλά, τις τελευταίες δεκαετίες, έχει προστεθεί στη γενεαλογία της το παρακλάδι της ισλαμοαριστεράς, η οποία συνδέεται με τον τροτσκισμό. Ο τροτσκισμός, εξαιτίας της αντισταλινικής του άλω, μπορούσε να σερβίρει το πολεμικό του πνεύμα ως αντίθεση στον αυταρχισμό της κομμουνιστικής γραφειοκρατίας.
Παρότι, όπως είπα, στη διάρκεια των αντι-αποικιοκρατικών αγώνων η Αριστερά συνεργάστηκε με τους ισλαμιστές χωρίς να λαμβάνει υπόψη της ότι υπήρχαν πολύ χειρότερες εναλλακτικές από την ευρωπαϊκή αποικιοκρατία, η αρχή της σύγχρονης φάσης της ισλαμοαριστεράς πρέπει να τοποθετηθεί γύρω στο 1978-1979 – τότε που η επανάσταση των μουλάδων στο Ιράν ενέπνευσε στον Μισέλ Φουκώ, ένα από τα ινδάλματα της αριστερής πλειοψηφίας, μια θεωρία για τη συγχώνευση της επαναστατικής ορμής με τη θρησκευτική πνευματικότητα. Ο Φουκώ είδε στο «πολιτικό Ισλάμ» μια ενδιαφέρουσα απάντηση τόσο στον δυτικό Διαφωτισμό, στη δημοκρατία και στον φιλελευθερισμό, όσο και στον παραδοσιακό μαρξισμό. Αυτή η θεωρία τροφοδοτεί ακόμα όσους αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό τις διαμαρτυρίες των γυναικών στο Ιράν και υπογραμμίζουν, με χαρακτηριστική διανοητική ανεντιμότητα, ότι οι γυναίκες «καταπιέζονται και στις δυτικές δημοκρατίες».
Στο τέλος της δεκαετίας του 1970, πολλοί Ευρωπαίοι θεωρητικοί –όπως ο Βρετανός Chris Harman– απέδιδαν ταξική διάσταση στο πολιτικό Ισλάμ: ιδιαίτερα οι τροτσκιστές, που είχαν πάντοτε φτωχό λεξιλόγιο («Κάτω το κεφάλαιο!») και υποτυπώδη εργαλειοθήκη. Έκαναν λοιπόν λόγο για ισλαμικό προλεταριάτο το οποίο θα εξεγειρόταν εναντίον του ρατσισμού και της παγκόσμιας ηγεμονίας της καπιταλιστικής Δύσης, με την προοπτική οι ισλαμιστές προλετάριοι να ενωθούν με τους υπολοίπους· μόλις επικρατούσε η σοσιαλιστική επανάσταση θα εγκατέλειπαν τη θρησκεία. Με το πέρασμα του χρόνου, αυτή η αυταπάτη εξελίχθηκε σε ένα ιδεολογικό υβρίδιο σύμφωνα με το οποίο το Ισλάμ είναι μια μορφή αντι-ιμπεριαλισμού, μια αντιπρόταση στη διεφθαρμένη δυτική δημοκρατία και μια ευκαιρία εμπλουτισμού και αναζωογόνησης του παρακμάζουσας Δύσης μέσω της φυλετικής, θρησκευτικής και πολιτισμικής πολυμορφίας.
Έτσι, ενώ στο Ιράν οι μουλάδες εγκαθιστούσαν μια θεοκρατία, ο Μισέλ Φουκώ και οι άλλοι εξυμνούσαν το πολιτικό Ισλάμ ως αντίπαλο δέος στον ιουδαιοχριστιανικό πολιτισμό: φαίνονταν ενθουσιασμένοι από τον θρησκευτικό ζήλο, από το αντιαμερικανικό και αντιδυτικό μένος· η μαζική κινητοποίηση των λαϊκών τάξεων είχε, στα μάτια τους, μια πνευματικότητα που έλειπε από την υλιστική Δύση. Ακόμα και ο αγιατολλάχ Χομεϊνί τούς φαινόταν μεγάλη επαναστατική προσωπικότητα – το αντίθετο του αμερικανόδουλου Σάχη· ένα είδος σύγχρονου αγίου. (Στην εικονοποιία έπαιζαν ρόλο και οι γενειάδες.) Εξαίροντας τον «μυθικό ηγέτη» Χομεϊνί, ο Φουκώ ευχόταν να επεκταθεί η ισλαμική επανάσταση σε ολόκληρη την περιοχή ανατρέποντας τις κοσμικές παραδόσεις και διαδίδοντας έναν «νέο» τρόπο ζωής, το ανήκειν σε έναν πολιτισμό και σε μια ιστορική συνέχεια: αυτό ακριβώς προσπαθούν να κάνουν σήμερα οι ισλαμιστές με τη στήριξη των επιγόνων του Γάλλου φιλοσόφου.
Προπάντων, η Αριστερά του Φουκώ και του Harman έβρισκαν ακαταμάχητη την αιματοχυσία: πάνω από 3.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους εκείνο τον καιρό – χώρια οι συλλήψεις και οι φυλακίσεις. Οι δραματικές σκηνές συγκινούσαν πάντοτε τους φιλοσόφους που είναι ικανοί για εξίσου δραματικές επιλεκτικές αφαιρέσεις: ο Φουκώ δεν έβλεπε ότι, μεταξύ άλλων, η ομοφυλοφιλία –η σεξουαλικότητα γενικά– θα τιμωρούνταν σκληρά σ’ αυτό το «πνευματικό» καθεστώς. Όσο για τις προβλέψεις του περί ταξικών διεκδικήσεων στο πλαίσιο του ισλαμικού καθεστώτος διαψεύστηκαν αμέσως – όχι ότι το παραδέχτηκε ποτέ· αν και, λίγο καιρό προτού φύγει από τον κόσμο, ανασκεύασε τις πιο ακραίες εκτιμήσεις του περί αγιατολλαχικής ιερότητας. Ήταν αργά: η Αριστερά είχε κληρονομήσει ένα ακόμη ιδεολογικό τερατούργημα.
Αυτές τις μέρες, ένα μέρος των φεμινιστριών παρακολουθούν με αμηχανία τις Ιρανές να καίνε μαντίλες· οι μαρξιστές αποδίδουν τις διαδηλώσεις σε οικονομικά αίτια (στον πληθωρισμό!)· και η ισλαμοαριστερά χρησιμοποιεί όσα εκτυλίσσονται στο Ιράν για να μας πείσει ότι η φιλελεύθερη δημοκρατία είναι ένα ακόμα χειρότερο σύστημα διακυβέρνησης διότι ενσωματώνει την αποικιοκρατία, τον ρατσισμό και τον σεξισμό – τα οποία λείπουν από τα ισλαμικά καθεστώτα. Με λίγα λόγια, η εξιδανίκευση των μη δυτικών πολιτισμών εξελίσσεται σε γελοιότητα.
Παλιότερα, την Αριστερά διαφοροποιούσε από τον φασισμό το αίτημά της για την ισότητα των φύλων και η εναντίωσή της στη θρησκεία: πράγματι, μερικές εκδοχές του φασισμού αναφέρονται στη θρησκευτική πίστη. Αλλά τα περί ισότητας των φύλων απεδείχθησαν φούμαρα, το αντιθρησκευτικό πνεύμα περιορίστηκε στον ιουδαιοχριστιανισμό και η διεκδίκηση της κοσμικότητας ξεχάστηκε. Σήμερα, η Αριστερά παρακολουθεί με συμπάθεια ένα θρησκευτικομυθικό θέαμα με τζαμιά, μαζικές τελετουργίες, αυτόχειρες μάρτυρες, πολεμικά ιδεώδη, πυρετώδη θεοσέβεια, αφοσίωση στον «χαρισματικό» ηγέτη, έξαλλο αντιδυτισμό, μαντιλοφόρες και φερετζοφόρες: τα θαυμάζει όλα μέσα από το πρίσμα του οριενταλισμού, του εξωτισμού· της μυθολογίας της Σεχραζάτ με τα ιπτάμενα χαλιά και τις μαγικές νύχτες. Αυτό το πρίσμα, αυτό το βλέμμα, είναι χαρακτηριστικό του αποικιοκράτη· εκείνου που κάποτε πλησίαζε με περιέργεια και αίσθημα ανωτερότητας το αίνιγμα της Ανατολής.
Το ότι η επανάσταση των μουλάδων ενθάρρυνε την επικράτηση του πολιτικού Ισλάμ και τροφοδότησε τον φονταμενταλισμό –σιιτικό και σουνιτικό–, την τρομοκρατία και την ισλαμική διείσδυση στις δυτικές χώρες δεν αποτελεί πρόβλημα για την Αριστερά. Αντιθέτως, θεωρεί πρόβλημα την «ισλαμοφοβία». Αποδίδω αυτή την επίμονη ιδεοληψία σε συνδυασμό παραγόντων: ο πρώτος είναι, νομίζω, η πνευματική τεμπελιά, που σημαίνει έλλειψη ενημέρωσης, έλλειψη μελέτης· μηχανιστική υιοθέτηση απλών επαναλαμβανομένων ιδεών υπό μορφή συνθημάτων ή τσιτάτων. Προστίθεται το εσωτερικευμένο μίσος του εαυτού, που αποτελεί την ωστική δύναμη του αριστερού ακτιβισμού, καθώς και το έλλειμμα της αρετής που επιτρέπει τη βάναυση προσαρμογή της πραγματικότητας στις απαιτήσεις της ιδεολογίας.
Ενώ στις διαδηλώσεις κατά της μαντήλας έχουν χάσει τη ζωή τους εκατό άνθρωποι, μέρος της αριστεράς επιμένει στο «δικαίωμα στην μπούρκα».
Τα διφορούμενα σχόλια της Αριστεράς στον αγώνα των γυναικών στο Ιράν αποκαλύπτουν την παθολογία της: η συνένωσή της με το Ισλάμ, που διαμορφώθηκε από το 1979 επισφραγίζοντας μια παλιότερη αντι-αποικιοκρατική συμμαχία, δεν περιορίζεται στην υποτίμηση των κινδύνων από το Ισλάμ, αλλά προχωρεί στη συγκρότηση μιας υπερσυντηρητικής ιδεολογίας εναντίον της δημοκρατίας, του οικουμενισμού και της κοσμικότητας. Τα επιχειρήματά της είναι ότι η δημοκρατία δεν υπάρχει, ότι πρόκειται για ευφημισμό του καπιταλιστικού συστήματος· ότι ο οικουμενισμός οδηγεί στην ηγεμονία του δυτικού πολιτισμού και ότι η κοσμικότητα ισοδυναμεί με την καταπίεση των μουσουλμάνων και την ισλαμοφοβία. Αυτή είναι σχηματικά η αριστερή άποψη. Αλλά έχει βάθος και προεκτάσεις: καθώς βασίζεται στην περιφρόνηση της δημοκρατικής τάξης, σέβεται και προβάλλει ιδεώδη όπως η θυσία, η υπακοή, ο ανδρισμός, το πολεμικό ήθος, η συντριβή του ατόμου μέσα στη μάζα, η μυθική σκέψη, η τραγική πρόσληψη της ζωής, ο μυστικισμός, η πειθαρχία και η θρησκευτική πίστη ως κινητήρια δύναμη της πολιτικής. Αυτές είναι συμπτωματικά οι αξίες του φασισμού σύμφωνα με τον ορισμό του Giovanni Gentile. Το ότι η δήθεν αντιφασιστική παράταξη έχει τις ίδιες ρίζες με τον υποτιθέμενο εχθρό της είναι μια παλιά αλήθεια: αλλά, τις τελευταίες δεκαετίες, έχει προστεθεί στη γενεαλογία της το παρακλάδι της ισλαμοαριστεράς, η οποία συνδέεται με τον τροτσκισμό. Ο τροτσκισμός, εξαιτίας της αντισταλινικής του άλω, μπορούσε να σερβίρει το πολεμικό του πνεύμα ως αντίθεση στον αυταρχισμό της κομμουνιστικής γραφειοκρατίας.
Παρότι, όπως είπα, στη διάρκεια των αντι-αποικιοκρατικών αγώνων η Αριστερά συνεργάστηκε με τους ισλαμιστές χωρίς να λαμβάνει υπόψη της ότι υπήρχαν πολύ χειρότερες εναλλακτικές από την ευρωπαϊκή αποικιοκρατία, η αρχή της σύγχρονης φάσης της ισλαμοαριστεράς πρέπει να τοποθετηθεί γύρω στο 1978-1979 – τότε που η επανάσταση των μουλάδων στο Ιράν ενέπνευσε στον Μισέλ Φουκώ, ένα από τα ινδάλματα της αριστερής πλειοψηφίας, μια θεωρία για τη συγχώνευση της επαναστατικής ορμής με τη θρησκευτική πνευματικότητα. Ο Φουκώ είδε στο «πολιτικό Ισλάμ» μια ενδιαφέρουσα απάντηση τόσο στον δυτικό Διαφωτισμό, στη δημοκρατία και στον φιλελευθερισμό, όσο και στον παραδοσιακό μαρξισμό. Αυτή η θεωρία τροφοδοτεί ακόμα όσους αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό τις διαμαρτυρίες των γυναικών στο Ιράν και υπογραμμίζουν, με χαρακτηριστική διανοητική ανεντιμότητα, ότι οι γυναίκες «καταπιέζονται και στις δυτικές δημοκρατίες».
Στο τέλος της δεκαετίας του 1970, πολλοί Ευρωπαίοι θεωρητικοί –όπως ο Βρετανός Chris Harman– απέδιδαν ταξική διάσταση στο πολιτικό Ισλάμ: ιδιαίτερα οι τροτσκιστές, που είχαν πάντοτε φτωχό λεξιλόγιο («Κάτω το κεφάλαιο!») και υποτυπώδη εργαλειοθήκη. Έκαναν λοιπόν λόγο για ισλαμικό προλεταριάτο το οποίο θα εξεγειρόταν εναντίον του ρατσισμού και της παγκόσμιας ηγεμονίας της καπιταλιστικής Δύσης, με την προοπτική οι ισλαμιστές προλετάριοι να ενωθούν με τους υπολοίπους· μόλις επικρατούσε η σοσιαλιστική επανάσταση θα εγκατέλειπαν τη θρησκεία. Με το πέρασμα του χρόνου, αυτή η αυταπάτη εξελίχθηκε σε ένα ιδεολογικό υβρίδιο σύμφωνα με το οποίο το Ισλάμ είναι μια μορφή αντι-ιμπεριαλισμού, μια αντιπρόταση στη διεφθαρμένη δυτική δημοκρατία και μια ευκαιρία εμπλουτισμού και αναζωογόνησης του παρακμάζουσας Δύσης μέσω της φυλετικής, θρησκευτικής και πολιτισμικής πολυμορφίας.
Έτσι, ενώ στο Ιράν οι μουλάδες εγκαθιστούσαν μια θεοκρατία, ο Μισέλ Φουκώ και οι άλλοι εξυμνούσαν το πολιτικό Ισλάμ ως αντίπαλο δέος στον ιουδαιοχριστιανικό πολιτισμό: φαίνονταν ενθουσιασμένοι από τον θρησκευτικό ζήλο, από το αντιαμερικανικό και αντιδυτικό μένος· η μαζική κινητοποίηση των λαϊκών τάξεων είχε, στα μάτια τους, μια πνευματικότητα που έλειπε από την υλιστική Δύση. Ακόμα και ο αγιατολλάχ Χομεϊνί τούς φαινόταν μεγάλη επαναστατική προσωπικότητα – το αντίθετο του αμερικανόδουλου Σάχη· ένα είδος σύγχρονου αγίου. (Στην εικονοποιία έπαιζαν ρόλο και οι γενειάδες.) Εξαίροντας τον «μυθικό ηγέτη» Χομεϊνί, ο Φουκώ ευχόταν να επεκταθεί η ισλαμική επανάσταση σε ολόκληρη την περιοχή ανατρέποντας τις κοσμικές παραδόσεις και διαδίδοντας έναν «νέο» τρόπο ζωής, το ανήκειν σε έναν πολιτισμό και σε μια ιστορική συνέχεια: αυτό ακριβώς προσπαθούν να κάνουν σήμερα οι ισλαμιστές με τη στήριξη των επιγόνων του Γάλλου φιλοσόφου.
Προπάντων, η Αριστερά του Φουκώ και του Harman έβρισκαν ακαταμάχητη την αιματοχυσία: πάνω από 3.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους εκείνο τον καιρό – χώρια οι συλλήψεις και οι φυλακίσεις. Οι δραματικές σκηνές συγκινούσαν πάντοτε τους φιλοσόφους που είναι ικανοί για εξίσου δραματικές επιλεκτικές αφαιρέσεις: ο Φουκώ δεν έβλεπε ότι, μεταξύ άλλων, η ομοφυλοφιλία –η σεξουαλικότητα γενικά– θα τιμωρούνταν σκληρά σ’ αυτό το «πνευματικό» καθεστώς. Όσο για τις προβλέψεις του περί ταξικών διεκδικήσεων στο πλαίσιο του ισλαμικού καθεστώτος διαψεύστηκαν αμέσως – όχι ότι το παραδέχτηκε ποτέ· αν και, λίγο καιρό προτού φύγει από τον κόσμο, ανασκεύασε τις πιο ακραίες εκτιμήσεις του περί αγιατολλαχικής ιερότητας. Ήταν αργά: η Αριστερά είχε κληρονομήσει ένα ακόμη ιδεολογικό τερατούργημα.
Αυτές τις μέρες, ένα μέρος των φεμινιστριών παρακολουθούν με αμηχανία τις Ιρανές να καίνε μαντίλες· οι μαρξιστές αποδίδουν τις διαδηλώσεις σε οικονομικά αίτια (στον πληθωρισμό!)· και η ισλαμοαριστερά χρησιμοποιεί όσα εκτυλίσσονται στο Ιράν για να μας πείσει ότι η φιλελεύθερη δημοκρατία είναι ένα ακόμα χειρότερο σύστημα διακυβέρνησης διότι ενσωματώνει την αποικιοκρατία, τον ρατσισμό και τον σεξισμό – τα οποία λείπουν από τα ισλαμικά καθεστώτα. Με λίγα λόγια, η εξιδανίκευση των μη δυτικών πολιτισμών εξελίσσεται σε γελοιότητα.
Παλιότερα, την Αριστερά διαφοροποιούσε από τον φασισμό το αίτημά της για την ισότητα των φύλων και η εναντίωσή της στη θρησκεία: πράγματι, μερικές εκδοχές του φασισμού αναφέρονται στη θρησκευτική πίστη. Αλλά τα περί ισότητας των φύλων απεδείχθησαν φούμαρα, το αντιθρησκευτικό πνεύμα περιορίστηκε στον ιουδαιοχριστιανισμό και η διεκδίκηση της κοσμικότητας ξεχάστηκε. Σήμερα, η Αριστερά παρακολουθεί με συμπάθεια ένα θρησκευτικομυθικό θέαμα με τζαμιά, μαζικές τελετουργίες, αυτόχειρες μάρτυρες, πολεμικά ιδεώδη, πυρετώδη θεοσέβεια, αφοσίωση στον «χαρισματικό» ηγέτη, έξαλλο αντιδυτισμό, μαντιλοφόρες και φερετζοφόρες: τα θαυμάζει όλα μέσα από το πρίσμα του οριενταλισμού, του εξωτισμού· της μυθολογίας της Σεχραζάτ με τα ιπτάμενα χαλιά και τις μαγικές νύχτες. Αυτό το πρίσμα, αυτό το βλέμμα, είναι χαρακτηριστικό του αποικιοκράτη· εκείνου που κάποτε πλησίαζε με περιέργεια και αίσθημα ανωτερότητας το αίνιγμα της Ανατολής.
Το ότι η επανάσταση των μουλάδων ενθάρρυνε την επικράτηση του πολιτικού Ισλάμ και τροφοδότησε τον φονταμενταλισμό –σιιτικό και σουνιτικό–, την τρομοκρατία και την ισλαμική διείσδυση στις δυτικές χώρες δεν αποτελεί πρόβλημα για την Αριστερά. Αντιθέτως, θεωρεί πρόβλημα την «ισλαμοφοβία». Αποδίδω αυτή την επίμονη ιδεοληψία σε συνδυασμό παραγόντων: ο πρώτος είναι, νομίζω, η πνευματική τεμπελιά, που σημαίνει έλλειψη ενημέρωσης, έλλειψη μελέτης· μηχανιστική υιοθέτηση απλών επαναλαμβανομένων ιδεών υπό μορφή συνθημάτων ή τσιτάτων. Προστίθεται το εσωτερικευμένο μίσος του εαυτού, που αποτελεί την ωστική δύναμη του αριστερού ακτιβισμού, καθώς και το έλλειμμα της αρετής που επιτρέπει τη βάναυση προσαρμογή της πραγματικότητας στις απαιτήσεις της ιδεολογίας.
- Καραμελίτσα
- Δημοσιεύσεις: 11024
- Εγγραφή: 17 Σεπ 2020, 17:35
Re: Στο Ιράν αρχισαν να ξυπνάνε από τον μεσαίωνα που τους έριξε το παπαδαριό
Είπα πόσο ανόητος μπορεί να είναι ένας άνθρωπος που λέει τέτοιες τερατολογίες. Μετά είδα τη συγγραφέα και μου λύθηκε η απορία.πατησιωτης έγραψε: 16 Οκτ 2022, 19:27
Παλιότερα, την Αριστερά διαφοροποιούσε από τον φασισμό το αίτημά της για την ισότητα των φύλων και η εναντίωσή της στη θρησκεία: πράγματι, μερικές εκδοχές του φασισμού αναφέρονται στη θρησκευτική πίστη. Αλλά τα περί ισότητας των φύλων απεδείχθησαν φούμαρα, το αντιθρησκευτικό πνεύμα περιορίστηκε στον ιουδαιοχριστιανισμό και η διεκδίκηση της κοσμικότητας ξεχάστηκε. Σήμερα, η Αριστερά παρακολουθεί με συμπάθεια ένα θρησκευτικομυθικό θέαμα με τζαμιά, μαζικές τελετουργίες, αυτόχειρες μάρτυρες, πολεμικά ιδεώδη, πυρετώδη θεοσέβεια, αφοσίωση στον «χαρισματικό» ηγέτη, έξαλλο αντιδυτισμό, μαντιλοφόρες και φερετζοφόρες: τα θαυμάζει όλα μέσα από το πρίσμα του οριενταλισμού, του εξωτισμού· της μυθολογίας της Σεχραζάτ με τα ιπτάμενα χαλιά και τις μαγικές νύχτες. Αυτό το πρίσμα, αυτό το βλέμμα, είναι χαρακτηριστικό του αποικιοκράτη· εκείνου που κάποτε πλησίαζε με περιέργεια και αίσθημα ανωτερότητας το αίνιγμα της Ανατολής.
Το ότι η επανάσταση των μουλάδων ενθάρρυνε την επικράτηση του πολιτικού Ισλάμ και τροφοδότησε τον φονταμενταλισμό –σιιτικό και σουνιτικό–, την τρομοκρατία και την ισλαμική διείσδυση στις δυτικές χώρες δεν αποτελεί πρόβλημα για την Αριστερά. Αντιθέτως, θεωρεί πρόβλημα την «ισλαμοφοβία». Αποδίδω αυτή την επίμονη ιδεοληψία σε συνδυασμό παραγόντων: ο πρώτος είναι, νομίζω, η πνευματική τεμπελιά, που σημαίνει έλλειψη ενημέρωσης, έλλειψη μελέτης· μηχανιστική υιοθέτηση απλών επαναλαμβανομένων ιδεών υπό μορφή συνθημάτων ή τσιτάτων. Προστίθεται το εσωτερικευμένο μίσος του εαυτού, που αποτελεί την ωστική δύναμη του αριστερού ακτιβισμού, καθώς και το έλλειμμα της αρετής που επιτρέπει τη βάναυση προσαρμογή της πραγματικότητας στις απαιτήσεις της ιδεολογίας.
Z
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 8 Απαντήσεις
- 362 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Στύξ
-
- 25 Απαντήσεις
- 1246 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Στρακαστρουκας
-
- 34 Απαντήσεις
- 1685 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από southern
-
- 56 Απαντήσεις
- 2437 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από The Rebel