Συγγνώμη, πόσα δις έχει ρίξει τόσα χρόνια για την ανοικοδόμηση της χώρας; Μήπως αυτά τα λεφτά έρχονται από τις χώρες της Αφρικής;πατησιωτης έγραψε: 30 Δεκ 2020, 12:43Ο συγκεκριμένος λευκός Ευρωπαίος να πληρώσει πρώτα αποζημιώσεις για τους 800.000 Έλληνες που εξόντωσε το 1941-44 - περίπου το 10% του πληθυσμού - και μετά ας κάνει ότι θέλει.Η δική του πρόσφατη ιστορία είναι ιστορία βαρβάρων.Georg Von Balkanen έγραψε: 30 Δεκ 2020, 12:27Κανείς δεν αναγκάζει αλλά πρέπει να πληρούν κάποιες προϋποθέσεις για να είναι μέλη. Ο ελληνας, άξιος συνεχιστής της ιστορίας του, έγινε μέλος με κλοπή και ψέμματα.πατησιωτης έγραψε: 30 Δεκ 2020, 12:23
Το ίδιο βλακώδες με τα ελληνικά αντιμενουμευρωπαικά.Κανείς δεν αναγκάζει ούτε τους Έλληνες να είναι στην ΕΕ ούτε τους Γάλλους ή τους Γερμανούς.Συμφώνησαν και οι δύο να είναι.Εάν κάποιος δεν ήθελε μπορούσε να διαλύσει τη συνεργασία.
Ποιος θα βγάλει το φίδι από την τρύπα;
Φυσικά το κορόιδο ο λευκός Ευρωπαίος.
Δεν υπάρχουν ρομαντισμοί αλλά μόνο συμφέροντα ή μάλλον οι ρομαντισμοί είναι κάλυμμα των συμφερόντων.Στην ΕΕ μπήκαμε και μείναμε επειδή αυτό συμφέρει τη ΓΑΛΛΙΑ.Και εμείς κερδίζουμε από αυτό και οι Γάλλοι γεωπολιτικά.Άλλοι που έχουν άλλα συμφέροντα έβαλαν άλλους μέσα που δεν είχε καμμιά όρεξη να τους βάλει η Γαλλία αλλά τους ανέχθηκε σε αντάλλαγμα της ανοχής που έδειξαν αυτοί για την πολιτική της Γαλλίας στη Μεσόγειο.Δημοκρατικός έγραψε: 30 Δεκ 2020, 12:29 Στην ΕΕ μας κρατάνε γιατί υπάρχει ρομαντική πτέρυγα που πιστεύει ότι μας χρωστάνε για τις λέξεις, ότι κάποτε μπορεί να γίνει και ο ανατολίτης ευρωπαίος, κοκ. Άλλοι πάλι, πιο ρεαλιστές, γιατί απλά θέλουν Ασκάρι-μπάφερ με την Μ. Ανατολή, την Αφρική, την Ρωσία.
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Η παρακμή της οθωμανικής αυτοκρατορίας
-
Georg Von Balkanen
- Δημοσιεύσεις: 1646
- Εγγραφή: 04 Σεπ 2019, 11:33
Re: Η παρακμή της οθωμανικής αυτοκρατορίας
- Δημοκρατικός
- Δημοσιεύσεις: 9194
- Εγγραφή: 20 Μάιος 2020, 20:49
Re: Η παρακμή της οθωμανικής αυτοκρατορίας
No worries, δεν είναι τίποτε. Aπλά εσύ είσαι γραφικός.Scouser έγραψε: 30 Δεκ 2020, 12:59Είσαι τελείως ηλίθιος. Δεν στο γράφω φιλικά προφανώς, αλλά ειλικρινά nevertheless.Δημοκρατικός έγραψε: 30 Δεκ 2020, 12:29Μια απλή διαπίστωση έκανε ο εκλεκτός Γκέοργκ.πατησιωτης έγραψε: 30 Δεκ 2020, 12:23
Το ίδιο βλακώδες με τα ελληνικά αντιμενουμευρωπαικά.Κανείς δεν αναγκάζει ούτε τους Έλληνες να είναι στην ΕΕ ούτε τους Γάλλους ή τους Γερμανούς.Συμφώνησαν και οι δύο να είναι.Εάν κάποιος δεν ήθελε μπορούσε να διαλύσει τη συνεργασία.
Στην ΕΕ μπήκαμε και μένουμε γιατί η πολιτικοεπιχειρηματική ελίτ, η οποία σαφώς και ορθά έχει το ένστικτο της αυτοσυντήρησης, κατάλαβε την ανικανότητά της για διαχείριση και αποφάσισε να παραδώσει την εξουσία σε ένα ανώτατο επίπεδο στα βορειοευρωπαϊκά κράτη.
Στην ΕΕ μας κρατάνε γιατί υπάρχει ρομαντική πτέρυγα που πιστεύει ότι μας χρωστάνε για τις λέξεις, ότι κάποτε μπορεί να γίνει και ο ανατολίτης ευρωπαίος, κοκ. Άλλοι πάλι, πιο ρεαλιστές, γιατί απλά θέλουν Ασκάρι-μπάφερ με την Μ. Ανατολή, την Αφρική, την Ρωσία.
Ο χρήστης που κονιορτοποίησε τον τραμπισμό, προασπίζει την υγειονομική ευμάρεια της Ελλάδος, αποκαθιστά την ιστορική αλήθεια και διώκει τις πολεοδομικές αυθαιρεσίες.
https://twitter.com/JoeBiden
https://twitter.com/KamalaHarris
https://twitter.com/JoeBiden
https://twitter.com/KamalaHarris
-
πατησιωτης
- Δημοσιεύσεις: 39932
- Εγγραφή: 06 Ιαν 2019, 06:41
- Phorum.gr user: πατησιωτης
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Re: Η παρακμή της οθωμανικής αυτοκρατορίας
Όσα συμφωνήθηκαν στις συνόδους κορυφής.Τα κοινοτικά πακέτα δεν είναι ελληνική ιδιαιτερότητα,είναι θεσμός στην ΕΟΚ και μετέπειτα στην ΕΕ για να έχουν και οι άλλες χώρες δικαίωμα στην αδασμολόγητη εισαγωγή αγαθών τους.Δεν τον έφτιαξε η Ελλάδα αυτό τον κανονισμό,τον βρήκε όταν μπήκε.Χωρίς αυτό τον κανονισμό ίσως δεν θα προχωρούσε το όλο σχέδιο που άρχισε από το 1957,πολλά χρόνια πριν μπει η Ελλάδα.Georg Von Balkanen έγραψε: 30 Δεκ 2020, 13:47 Συγγνώμη, πόσα δις έχει ρίξει τόσα χρόνια για την ανοικοδόμηση της χώρας; Μήπως αυτά τα λεφτά έρχονται από τις χώρες της Αφρικής;
Re: Η παρακμή της οθωμανικής αυτοκρατορίας
Για μένα δυο νόμοι έπαιξαν καθοριστικό ρόλο για την παρακμή της Οθωμανίας
1. Ο ένας είναι ότι επέτρεψαν η κτηματική περιουσία των μπέηδων να κληρονομείται από τα παιδιά τους. Μέχρι τότε έδιναν τα τσιφλίκια αυτά ως δώρο για τις στρατιωτικές υπηρεσίες. Μετά απο αυτό το νόμο γαμήθηκε όλο το σύστημα. Ο κάθε άχρηστος απόγονος βρέθηκε με περιουσία. Αυτό όντως ήταν βυζαντινισμός γιατί τα ίδια έπαθε και το Βυζάντιο με τους Ισχυρούς. Αυτό είχαν τη σοφία να το προβλέψουν οι Οθωμανοί γιατί το είδαν στο βυζάντιο, αλλά τελικά το παραμαλάκεψαν στο τέλος και ψόφησε.
2. Ο δεύτερος είναι πάλι παρόμοιος νόμος όπου κανένας Τούρκος στην καταγωγή δεν είχε δικαίωμα να συμμετέχει στη διοίκηση και στα οικονομικά αλλά μπορούσαν μόνο εκτουρκισμένοι!!! Αυτή ήταν μεγάλη σοφία αλλά και πάλι δημοσιουπαλληλίστηκε (γαμήθηκε και ψόφησε) το σύστημα. Οι βάρβαροι Τούρκοι είχαν προβλέψει να μην πάθουν αυτό που πάθαμε εμείς σήμερα οι πολιτισμένοι. Αλλά τελικά μπήκε η ταφόπλακά τους γιατί οι πραιτωριανοί σε όλες τις εποχές δικαιώνονται.
1. Ο ένας είναι ότι επέτρεψαν η κτηματική περιουσία των μπέηδων να κληρονομείται από τα παιδιά τους. Μέχρι τότε έδιναν τα τσιφλίκια αυτά ως δώρο για τις στρατιωτικές υπηρεσίες. Μετά απο αυτό το νόμο γαμήθηκε όλο το σύστημα. Ο κάθε άχρηστος απόγονος βρέθηκε με περιουσία. Αυτό όντως ήταν βυζαντινισμός γιατί τα ίδια έπαθε και το Βυζάντιο με τους Ισχυρούς. Αυτό είχαν τη σοφία να το προβλέψουν οι Οθωμανοί γιατί το είδαν στο βυζάντιο, αλλά τελικά το παραμαλάκεψαν στο τέλος και ψόφησε.
2. Ο δεύτερος είναι πάλι παρόμοιος νόμος όπου κανένας Τούρκος στην καταγωγή δεν είχε δικαίωμα να συμμετέχει στη διοίκηση και στα οικονομικά αλλά μπορούσαν μόνο εκτουρκισμένοι!!! Αυτή ήταν μεγάλη σοφία αλλά και πάλι δημοσιουπαλληλίστηκε (γαμήθηκε και ψόφησε) το σύστημα. Οι βάρβαροι Τούρκοι είχαν προβλέψει να μην πάθουν αυτό που πάθαμε εμείς σήμερα οι πολιτισμένοι. Αλλά τελικά μπήκε η ταφόπλακά τους γιατί οι πραιτωριανοί σε όλες τις εποχές δικαιώνονται.
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
- Δημοκρατικός
- Δημοσιεύσεις: 9194
- Εγγραφή: 20 Μάιος 2020, 20:49
Re: Η παρακμή της οθωμανικής αυτοκρατορίας
πατησιωτης έγραψε: 30 Δεκ 2020, 15:18Όσα συμφωνήθηκαν στις συνόδους κορυφής.Τα κοινοτικά πακέτα δεν είναι ελληνική ιδιαιτερότητα,είναι θεσμός στην ΕΟΚ και μετέπειτα στην ΕΕ για να έχουν και οι άλλες χώρες δικαίωμα στην αδασμολόγητη εισαγωγή αγαθών τους.Δεν τον έφτιαξε η Ελλάδα αυτό τον κανονισμό,τον βρήκε όταν μπήκε.Χωρίς αυτό τον κανονισμό ίσως δεν θα προχωρούσε το όλο σχέδιο που άρχισε από το 1957,πολλά χρόνια πριν μπει η Ελλάδα.Georg Von Balkanen έγραψε: 30 Δεκ 2020, 13:47 Συγγνώμη, πόσα δις έχει ρίξει τόσα χρόνια για την ανοικοδόμηση της χώρας; Μήπως αυτά τα λεφτά έρχονται από τις χώρες της Αφρικής;

Ο χρήστης που κονιορτοποίησε τον τραμπισμό, προασπίζει την υγειονομική ευμάρεια της Ελλάδος, αποκαθιστά την ιστορική αλήθεια και διώκει τις πολεοδομικές αυθαιρεσίες.
https://twitter.com/JoeBiden
https://twitter.com/KamalaHarris
https://twitter.com/JoeBiden
https://twitter.com/KamalaHarris
Re: Η παρακμή της οθωμανικής αυτοκρατορίας
φυσικά, πέρα απο τα λάθη που έκαναν στα διηκητικά τους οι Οθωμανοί ,στον εικοστό αιώνα είχαν ξεπεραστεί πολιτισμικά. Την χτύπησαν οι διαφωτισμοί αλλά και οι νέες αξίες. Και στην πραγματικότητα η αυτοκρατορία πρώτα έγινε τουρκικό κράτος πριν διαλυθεί εντελώς. Οι ίδιοι οι Τούρκοι έκαναν επανάσταση κατά του σουλτάνου το 1908 και απέκτησαν σύνταγμα. Μετά έπεσαν πάνω τους οι Αγγλογάλλοι και τέλος.
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Re: Η παρακμή της οθωμανικής αυτοκρατορίας
Εντυπωσιακό παράδειγμα που αξίζει να αναφέρουμε είναι ο θησαυρός του Aλί πασά όπως βρέθηκε μετά τον θάνατο του. Βρέθηκαν λοιπόν: 1.000.000 φλωριά βενετσιάνικα, 800.000 μαντζάρικα, 800.000 κωνσταντινοπολίτικα, 500.000 αιγυπτιακά, 500.000 τουνέζικα, 400.000 μαχμουτιέδες, 500.000 ρουμπιέδες, 1.000.000 τάλιρα κολονάτα, 400.000 τάληρα (thaler) αυστριακά Μαρίας Θηρεσίας, 1.000.000 metallikes en argent, 16.000 ντουμπλόνια. Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι σε σύνολο 6.916.000 νομισμάτων τη συντριπτική υπεροχή έχουν και εδώ τα διάφορα χρυσά νομίσματα έναντι των ασημένιων.
Οθωμανικά νομίσματα
http://ethnologic.blogspot.com/2015/06/ ... st_12.html
Οθωμανικά νομίσματα
http://ethnologic.blogspot.com/2015/06/ ... st_12.html
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
-
Στρακαστρουκας
- Δημοσιεύσεις: 14758
- Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 17:48
- Phorum.gr user: Στρακαστρουκας
Re: Η παρακμή της οθωμανικής αυτοκρατορίας
Οι Τουρκοι ηταν μειονοτητα στην ιδια τους την αυτοκρατορια. Επεκταθηκαν τοσο που καποια στιγμη βρεθηκαν στην αχαρη θεση να πολεμανε παντου και ολους. Τεραστιο επιτευγμα ομως το γεγονος οτι αντεξαν τοσο.Ζαποτέκος έγραψε: 27 Ιούλ 2020, 13:57 Αίτια παρακμής της Οθωμανικής αυτοκρατορίας
1) Βλαμμένοι σουλτάνοι , καθυστερημένοι και ηδονιστές. Τα χαρέμια τους και οι αξιωματούχοι τους ζουσαν μέσα στις δολοπλοκίες. Σκευωρίες , προδοσίες , δολοφονίες.
2) Οι γενίτσαροι έγιναν για τον πούτσο. Αναμιξή τους στην εσωτερική πολιτική.
3) Τεχνολογική παρακμή εξαιτίας της θεοκρατίας. Οι Οθωμανοί ακολούθησαν δογματικά ένα άκαμπτο ισλάμ που εχθρευόταν τις ανθρωπιστικές και θετικές επιστήμες.
4) Διοικητική παρακμή ( διαφθορά, ρουσφέτια, παράνομος πλουτισμός, ωνητά αξιώματα κ.α. )
5) Οικονομική παρακμή. Η οικονομία εξαρτιόταν από αλλογενείς. Με τις Ανακαλύψεις δεν ήταν πλέον η Μεσόγειος το αποκλειστικό κέντρο του διεθνούς εμπορίου. Το κράτος έχασε χρήμα.
6) Ανατολίτικη διεστραμμένη απολυταρχία. Κάθε λάθος στοίχιζε το κεφάλι του αποτυχόντα αξιωματούχου.
7) Στρατιωτική παρακμή ( διαφθορά, στασιμότητα κ.α. ) Το τιμάριο έγινε κληρονομικό. Οι σπαχήδες αμέλησαν τα στρατιωτικά τους καθήκοντα και ενδιαφέρονταν μόνο για τα έσοδά τους απ' την καλλιέργεια της γης.
8) Οι Τούρκοι ήταν μειονότητα μέσα στην αυτοκρατορία τους σε εκτεταμένες περιοχές.
9) Ακμή χριστιανικών κρατών και αντεπίθεση.
10) Οθωμανοί πασάδες που ήθελαν αυτονομία. Με λίγα λόγια πρόκριτοι και τοπικοί ηγεμονίσκοι ( αγιάνηδες ) εξελίχθηκαν σε πανίσχυρους τοπάρχες ( Αλή πασάς Τεπελενλής , Οσμάν Πασβάνογλου Βιδινίου , Μωχάμετ Άλη της Αιγύπτου , Μποσατλήδες της Σκόδρας* ).
11) Επαναστάσεις γκιαούρηδων.
12) Οι χωρικοί καταπιέζονταν απ' τις επιπρόσθετες εισφορές , τις συχνές αγγαρείες , τους έκτακτους φόρους και τους μεγαλοτσιφληκάδες .
13) Αρματολοί και βοϊνούκοι που έχαναν τα προνόμιά τους γίνονταν ληστοσυμμορίτες ( Αλβανία , Μαυροβούνιο , Βοσνία ).
14) Ενδοκοινοτική καταπίεση. Δεν έφταναν οι μουσουλμάνοι καιροσκόποι φοροεισπράκτορες, υπήρχαν και ασύδοτοι χριστιανοί τοιούτοι πρόκριτοι : κοτζαμπάσηδες στην Ελλάδα , κνεζ στην Σερβία και τσορμπατζήδες στη Βουλγαρία.
15 ) Ληστές και κλέφτες. Όχι οι γνωστοί οι χριστιανοί. Άλλοι . Δέκα φορές χειρότεροι. Π.χ. οι Κιρτζαλήδες , ληστρικές τουρκικές ομάδες που λυμαίνονταν τη Βλαχία , τη Βόρεια Βουλγαρία , την Σερβία, τον Στρυμόνα και το Παγγαίο. Ο Ρήγας γι' αυτούς :
Τριακόσιοι Γκιρζιανλήδες τον έκαμαν να διή,
πως δεν μπορεί με τόπια , μπροστά τους να εβγή.![]()
* Στα μέσα του 18ου αι. κυβερνούσαν τη Σκόδρα , το Ελβασάν , την Αχρίδα και όλη την Βόρεια Αλβανία. Το 1796 συνετρίβησαν απ' τους Μαυροβούνιους και το 1830 απ' τον Μαχμούτ Β΄ που κατέλαβε την Σκόδρα.
H Ισραηλολαγνεια ως ψυχικη Νοσος
Re: Η παρακμή της οθωμανικής αυτοκρατορίας
Υπήρξε στιγμή που το σαθρό οικοδόμημα μπορούσε να πέσει πιο γρήγορα: https://en.wikipedia.org/wiki/Egyptian% ... 80%931833)Στρακαστρουκας έγραψε: 27 Μαρ 2021, 23:30Οι Τουρκοι ηταν μειονοτητα στην ιδια τους την αυτοκρατορια. Επεκταθηκαν τοσο που καποια στιγμη βρεθηκαν στην αχαρη θεση να πολεμανε παντου και ολους. Τεραστιο επιτευγμα ομως το γεγονος οτι αντεξαν τοσο.Ζαποτέκος έγραψε: 27 Ιούλ 2020, 13:57 Αίτια παρακμής της Οθωμανικής αυτοκρατορίας
1) Βλαμμένοι σουλτάνοι , καθυστερημένοι και ηδονιστές. Τα χαρέμια τους και οι αξιωματούχοι τους ζουσαν μέσα στις δολοπλοκίες. Σκευωρίες , προδοσίες , δολοφονίες.
2) Οι γενίτσαροι έγιναν για τον πούτσο. Αναμιξή τους στην εσωτερική πολιτική.
3) Τεχνολογική παρακμή εξαιτίας της θεοκρατίας. Οι Οθωμανοί ακολούθησαν δογματικά ένα άκαμπτο ισλάμ που εχθρευόταν τις ανθρωπιστικές και θετικές επιστήμες.
4) Διοικητική παρακμή ( διαφθορά, ρουσφέτια, παράνομος πλουτισμός, ωνητά αξιώματα κ.α. )
5) Οικονομική παρακμή. Η οικονομία εξαρτιόταν από αλλογενείς. Με τις Ανακαλύψεις δεν ήταν πλέον η Μεσόγειος το αποκλειστικό κέντρο του διεθνούς εμπορίου. Το κράτος έχασε χρήμα.
6) Ανατολίτικη διεστραμμένη απολυταρχία. Κάθε λάθος στοίχιζε το κεφάλι του αποτυχόντα αξιωματούχου.
7) Στρατιωτική παρακμή ( διαφθορά, στασιμότητα κ.α. ) Το τιμάριο έγινε κληρονομικό. Οι σπαχήδες αμέλησαν τα στρατιωτικά τους καθήκοντα και ενδιαφέρονταν μόνο για τα έσοδά τους απ' την καλλιέργεια της γης.
8) Οι Τούρκοι ήταν μειονότητα μέσα στην αυτοκρατορία τους σε εκτεταμένες περιοχές.
9) Ακμή χριστιανικών κρατών και αντεπίθεση.
10) Οθωμανοί πασάδες που ήθελαν αυτονομία. Με λίγα λόγια πρόκριτοι και τοπικοί ηγεμονίσκοι ( αγιάνηδες ) εξελίχθηκαν σε πανίσχυρους τοπάρχες ( Αλή πασάς Τεπελενλής , Οσμάν Πασβάνογλου Βιδινίου , Μωχάμετ Άλη της Αιγύπτου , Μποσατλήδες της Σκόδρας* ).
11) Επαναστάσεις γκιαούρηδων.
12) Οι χωρικοί καταπιέζονταν απ' τις επιπρόσθετες εισφορές , τις συχνές αγγαρείες , τους έκτακτους φόρους και τους μεγαλοτσιφληκάδες .
13) Αρματολοί και βοϊνούκοι που έχαναν τα προνόμιά τους γίνονταν ληστοσυμμορίτες ( Αλβανία , Μαυροβούνιο , Βοσνία ).
14) Ενδοκοινοτική καταπίεση. Δεν έφταναν οι μουσουλμάνοι καιροσκόποι φοροεισπράκτορες, υπήρχαν και ασύδοτοι χριστιανοί τοιούτοι πρόκριτοι : κοτζαμπάσηδες στην Ελλάδα , κνεζ στην Σερβία και τσορμπατζήδες στη Βουλγαρία.
15 ) Ληστές και κλέφτες. Όχι οι γνωστοί οι χριστιανοί. Άλλοι . Δέκα φορές χειρότεροι. Π.χ. οι Κιρτζαλήδες , ληστρικές τουρκικές ομάδες που λυμαίνονταν τη Βλαχία , τη Βόρεια Βουλγαρία , την Σερβία, τον Στρυμόνα και το Παγγαίο. Ο Ρήγας γι' αυτούς :
Τριακόσιοι Γκιρζιανλήδες τον έκαμαν να διή,
πως δεν μπορεί με τόπια , μπροστά τους να εβγή.![]()
* Στα μέσα του 18ου αι. κυβερνούσαν τη Σκόδρα , το Ελβασάν , την Αχρίδα και όλη την Βόρεια Αλβανία. Το 1796 συνετρίβησαν απ' τους Μαυροβούνιους και το 1830 απ' τον Μαχμούτ Β΄ που κατέλαβε την Σκόδρα.
Re: Η παρακμή της οθωμανικής αυτοκρατορίας
Σαν Τούρκοι πρέπει να ήταν μειονότητα. Σαν μουσουλμάνοι όμως ( Τούρκοι + Κούρδοι + Άραβες + Αλβανοί + Βόσνιοι ) δεν πρέπει να ήταν μειονότητα.Στρακαστρουκας έγραψε: 27 Μαρ 2021, 23:30
Οι Τουρκοι ηταν μειονοτητα στην ιδια τους την αυτοκρατορια. Επεκταθηκαν τοσο που καποια στιγμη βρεθηκαν στην αχαρη θεση να πολεμανε παντου και ολους. Τεραστιο επιτευγμα ομως το γεγονος οτι αντεξαν τοσο.
Ο Βακαλόπουλος δίνει τα εξής στοιχεία - με τα οποία δεν πολυσυμφωνώ αφού είναι εμφανέστατο πως οι Βούλγαροι περιλαμβάνονται στους Έλληνες , η Αίγυπτος μόνη της είχε 4.000.000 κατοίκους χωρίς τις υπόλοιπες χώρες της Μέσης Ανατολής και τέλος μου φαίνεται πολύ δύσκολο οι Έλληνες να ήταν τριπλάσιοι από τους Σέρβους και τους Ρουμάνους μαζί.



… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
-
Στρακαστρουκας
- Δημοσιεύσεις: 14758
- Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 17:48
- Phorum.gr user: Στρακαστρουκας
Re: Η παρακμή της οθωμανικής αυτοκρατορίας
https://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman_Empire#ReligionΖαποτέκος έγραψε: 28 Μαρ 2021, 00:01Σαν Τούρκοι πρέπει να ήταν μειονότητα. Σαν μουσουλμάνοι όμως ( Τούρκοι + Κούρδοι + Άραβες + Αλβανοί + Βόσνιοι ) δεν πρέπει να ήταν μειονότητα.Στρακαστρουκας έγραψε: 27 Μαρ 2021, 23:30
Οι Τουρκοι ηταν μειονοτητα στην ιδια τους την αυτοκρατορια. Επεκταθηκαν τοσο που καποια στιγμη βρεθηκαν στην αχαρη θεση να πολεμανε παντου και ολους. Τεραστιο επιτευγμα ομως το γεγονος οτι αντεξαν τοσο.
Ο Βακαλόπουλος δίνει τα εξής στοιχεία - με τα οποία δεν πολυσυμφωνώ αφού είναι εμφανέστατο πως οι Βούλγαροι περιλαμβάνονται στους Έλληνες , η Αίγυπτος μόνη της είχε 4.000.000 κατοίκους χωρίς τις υπόλοιπες χώρες της Μέσης Ανατολής και τέλος μου φαίνεται πολύ δύσκολο οι Έλληνες να ήταν τριπλάσιοι από τους Σέρβους και τους Ρουμάνους μαζί.![]()
![]()
Την εποχη της επαναστασης του 1821 ηταν περιπου 50-50 οι χριστιανοι και οι μουσουλμανοι. Βεβαια ειχες απειρες διαιρεσεις
H Ισραηλολαγνεια ως ψυχικη Νοσος
Re: Η παρακμή της οθωμανικής αυτοκρατορίας
Βέβαια θα πρέπει να πούμε ότι τον 19ο αι. η Οθωμανική Αυτοκρατορία είχε χάσει και συνέχισε να χάνει εδάφη.Στρακαστρουκας έγραψε: 28 Μαρ 2021, 00:05https://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman_Empire#ReligionΖαποτέκος έγραψε: 28 Μαρ 2021, 00:01Σαν Τούρκοι πρέπει να ήταν μειονότητα. Σαν μουσουλμάνοι όμως ( Τούρκοι + Κούρδοι + Άραβες + Αλβανοί + Βόσνιοι ) δεν πρέπει να ήταν μειονότητα.Στρακαστρουκας έγραψε: 27 Μαρ 2021, 23:30
Οι Τουρκοι ηταν μειονοτητα στην ιδια τους την αυτοκρατορια. Επεκταθηκαν τοσο που καποια στιγμη βρεθηκαν στην αχαρη θεση να πολεμανε παντου και ολους. Τεραστιο επιτευγμα ομως το γεγονος οτι αντεξαν τοσο.
Ο Βακαλόπουλος δίνει τα εξής στοιχεία - με τα οποία δεν πολυσυμφωνώ αφού είναι εμφανέστατο πως οι Βούλγαροι περιλαμβάνονται στους Έλληνες , η Αίγυπτος μόνη της είχε 4.000.000 κατοίκους χωρίς τις υπόλοιπες χώρες της Μέσης Ανατολής και τέλος μου φαίνεται πολύ δύσκολο οι Έλληνες να ήταν τριπλάσιοι από τους Σέρβους και τους Ρουμάνους μαζί.![]()
![]()
Την εποχη της επαναστασης του 1821 ηταν περιπου 50-50 οι χριστιανοι και οι μουσουλμανοι. Βεβαια ειχες απειρες διαιρεσεις
Υ.Γ. Για την Στερεά Ελλάδα έχω βάλει τα στοιχεία που έδωσε ο Καποδίστριας ( του τα 'χαν δώσει οι πρόκριτοι ) στις Μεγάλες Δυνάμεις :
viewtopic.php?f=24&t=12494&p=1802049#p1798665
viewtopic.php?f=24&t=12494&p=1802049#p1798667
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Η παρακμή της οθωμανικής αυτοκρατορίας
Συνέχεια από εδώ.
Δημήτρης Τσιάμαλος, Κοινωνική και επαναστατική συνείδηση των ενόπλων της Ρούμελης στην επανάσταση του 1821, Διδακτορική Διατριβή, Αθήνα 2007 :
Η έκταση και τα όρια των αρματολικιών ποικίλουν ανά εποχή και περιστάσεις. Επίσης και ο αριθμός τους αυξομειώνεται με βάση την ένοπλη ισχύ των Κλεφταρματολών και την πολιτική της οθωμανικής εξουσίας.
Η νεότερη άποψη του Απόστολου Βακαλόπουλου ότι στις αρχές του 19ου αιώνα στον ελλαδικό χώρο υπήρχαν 24 αρματολίκια δεν ευσταθεί. ( Ο ίδιος ερευνητής παλαιότερα, βασιζόμενος στο Fauriel και στο Th. Gordon, υποστήριζε την άποψη ότι τα αρματολίκια στον ελλαδικό χώρο λίγο πριν την επανάσταση του 1821 ήταν 17).
Η έρευνά μας μόνο στο χώρο της Ρούμελης κατέγραψε τριάντα τρία (33) αρματολίκια από συστάσεως του αρματολικού φαινομένου στο πλαίσιο πάντα της οθωμανικής κατάκτησης, που ήταν τα εξής:
Ασπροπόταμος, Κλινοβός, Άγραφα, Βάλτος, Βόνιτσα, Ξηρόμερο, Βλοχός, Ζυγός, Πολιτοχώρια, Σοβολάκο, Πατρατζίκι, Καρπενήσι, Κράβαρα, Απόκουρο, Αγγελόκαστρο, Βενέτικο, Ακαρνανία-Αιτωλία-Ναυπακτία, Μακρυνόρος, Ραδοβίτσι, Τζουμέρκα-Ραδοβίτσι, Βόνιτσα-Λούρος, Ήπειρος-Βάλτος, Λάμαρη-Λούρος, Λιδωρίκι, Αιτωλία-Ακαρνανία, Μαλανδρίνο, Γαλαξείδι, Δερβενοχώρια, Μέγαρα, Λειβαδιά-Ταλάντι, Παρνασσίδα-Σάλωνα, Ζητούνι-Μπουδουνίτσα, Θεσσαλία-Μακεδονία. Από αυτά τα αρματολίκια ένα στα τέλη του 17ου αιώνα περιελάμβανε ολόκληρη την Αιτωλία, Ακαρνανία και τη Ναύπακτο έχοντας ως έδρα την Κατούνα και Αρματολούς που <<συνήρχουν>> το Μεϊτάνη και το Σπαθόγιαννο. Αργότερα αυτή η εκτεταμένη και ενιαία αρματολική περιοχή για λόγους προφανώς οθωμανικής πολιτικής σκοπιμότητας και αδυναμίας των διαδόχων Αρματολών να τη διατηρήσουν ενιαία, θα διαιρεθεί σε πολλά αυτόνομα αρματολίκια και λίγο πριν την Επανάσταση του 1821 εντοπίζουμε στην εν λόγω περιοχή δέκα (10) αυτοδύναμα αρματολίκια (Βάλτος, Βόνιτσα, Ξηρόμερο, Ζυγός, Βλοχός, Σοβολάκο, Πολιτοχώρια, Βενέτικο, Απόκουρο, Κράβαρα ), ενώ σε όλη τη Ρούμελη την ίδια εποχή αριθμούνται τουλάχιστον είκοσι τρία (23) με αρματολική παρουσία και σύναψη αρματολικών δικτύων: Ασπροπόταμος, Κλινοβός, Άγραφα, Βάλτος, Βόνιτσα, Ξηρόμερο, Βλοχός, Ζυγός, Πολιτοχώρια, Σοβολάκο, Πατρατζίκι, Καρπενήσι, Κράβαρα, Απόκουρο, Βενέτικο, Ραδοβίτσι, Τζουμέρκα, Λιδωρίκι, Δερβενοχώρια, Λειβαδιά-Ταλάντι, Παρνασσίδα-Σάλωνα, Ζητούνι-Μπουδουνίτσα, Θεσσαλία-Μακεδονία.
Ο πληθυσμός δε της Αιτωλοακαρνανίας, σύμφωνα με το Γάλλο Πουκεβίλ που επισκέφθηκε την Αιτωλοακαρνανία λίγο πριν την έναρξη της Επανάστασης του 1821, ήταν περίπου εξήντα χιλιάδες (60.000), ενώ ολόκληρη η Στερεά Ελλάδα είχε διακόσιες σαράντα επτά χιλιάδες (247.000) Έλληνες και είκοσι χιλιάδες οκτακόσιους εξήντα πέντε (20.865) Οθωμανούς.
Δημήτρης Τσιάμαλος, Κοινωνική και επαναστατική συνείδηση των ενόπλων της Ρούμελης στην επανάσταση του 1821, Διδακτορική Διατριβή, Αθήνα 2007 :
Η έκταση και τα όρια των αρματολικιών ποικίλουν ανά εποχή και περιστάσεις. Επίσης και ο αριθμός τους αυξομειώνεται με βάση την ένοπλη ισχύ των Κλεφταρματολών και την πολιτική της οθωμανικής εξουσίας.
Η νεότερη άποψη του Απόστολου Βακαλόπουλου ότι στις αρχές του 19ου αιώνα στον ελλαδικό χώρο υπήρχαν 24 αρματολίκια δεν ευσταθεί. ( Ο ίδιος ερευνητής παλαιότερα, βασιζόμενος στο Fauriel και στο Th. Gordon, υποστήριζε την άποψη ότι τα αρματολίκια στον ελλαδικό χώρο λίγο πριν την επανάσταση του 1821 ήταν 17).
Η έρευνά μας μόνο στο χώρο της Ρούμελης κατέγραψε τριάντα τρία (33) αρματολίκια από συστάσεως του αρματολικού φαινομένου στο πλαίσιο πάντα της οθωμανικής κατάκτησης, που ήταν τα εξής:
Ασπροπόταμος, Κλινοβός, Άγραφα, Βάλτος, Βόνιτσα, Ξηρόμερο, Βλοχός, Ζυγός, Πολιτοχώρια, Σοβολάκο, Πατρατζίκι, Καρπενήσι, Κράβαρα, Απόκουρο, Αγγελόκαστρο, Βενέτικο, Ακαρνανία-Αιτωλία-Ναυπακτία, Μακρυνόρος, Ραδοβίτσι, Τζουμέρκα-Ραδοβίτσι, Βόνιτσα-Λούρος, Ήπειρος-Βάλτος, Λάμαρη-Λούρος, Λιδωρίκι, Αιτωλία-Ακαρνανία, Μαλανδρίνο, Γαλαξείδι, Δερβενοχώρια, Μέγαρα, Λειβαδιά-Ταλάντι, Παρνασσίδα-Σάλωνα, Ζητούνι-Μπουδουνίτσα, Θεσσαλία-Μακεδονία. Από αυτά τα αρματολίκια ένα στα τέλη του 17ου αιώνα περιελάμβανε ολόκληρη την Αιτωλία, Ακαρνανία και τη Ναύπακτο έχοντας ως έδρα την Κατούνα και Αρματολούς που <<συνήρχουν>> το Μεϊτάνη και το Σπαθόγιαννο. Αργότερα αυτή η εκτεταμένη και ενιαία αρματολική περιοχή για λόγους προφανώς οθωμανικής πολιτικής σκοπιμότητας και αδυναμίας των διαδόχων Αρματολών να τη διατηρήσουν ενιαία, θα διαιρεθεί σε πολλά αυτόνομα αρματολίκια και λίγο πριν την Επανάσταση του 1821 εντοπίζουμε στην εν λόγω περιοχή δέκα (10) αυτοδύναμα αρματολίκια (Βάλτος, Βόνιτσα, Ξηρόμερο, Ζυγός, Βλοχός, Σοβολάκο, Πολιτοχώρια, Βενέτικο, Απόκουρο, Κράβαρα ), ενώ σε όλη τη Ρούμελη την ίδια εποχή αριθμούνται τουλάχιστον είκοσι τρία (23) με αρματολική παρουσία και σύναψη αρματολικών δικτύων: Ασπροπόταμος, Κλινοβός, Άγραφα, Βάλτος, Βόνιτσα, Ξηρόμερο, Βλοχός, Ζυγός, Πολιτοχώρια, Σοβολάκο, Πατρατζίκι, Καρπενήσι, Κράβαρα, Απόκουρο, Βενέτικο, Ραδοβίτσι, Τζουμέρκα, Λιδωρίκι, Δερβενοχώρια, Λειβαδιά-Ταλάντι, Παρνασσίδα-Σάλωνα, Ζητούνι-Μπουδουνίτσα, Θεσσαλία-Μακεδονία.
Ο πληθυσμός δε της Αιτωλοακαρνανίας, σύμφωνα με το Γάλλο Πουκεβίλ που επισκέφθηκε την Αιτωλοακαρνανία λίγο πριν την έναρξη της Επανάστασης του 1821, ήταν περίπου εξήντα χιλιάδες (60.000), ενώ ολόκληρη η Στερεά Ελλάδα είχε διακόσιες σαράντα επτά χιλιάδες (247.000) Έλληνες και είκοσι χιλιάδες οκτακόσιους εξήντα πέντε (20.865) Οθωμανούς.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Η παρακμή της οθωμανικής αυτοκρατορίας
Πηγή : εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος , Β. ΣΦΥΡΟΕΡΑΣ
Κατά την Μεσοβυζαντινή Περίοδο , στην Μικρά Ασία ( Ταύρος και Καππαδοκία ) υπήρχαν οι απελάτες και οι ακρίτες. Οι απελάτες ( απελαύνειν - απελαύνοντες τα θρέμματα [ = ζώα ] ) = ζωοκλέφτες ήταν ληστές. Οι ακρίτες κυνηγούσαν τους απελάτες και απέκρουαν τους μουσουλμάνους επιδρομείς. Συχνά οι απελάτες μεταβάλλονταν σε ακρίτες. Διάσημοι απελάτες ήταν ο Φιλόπαππος, ο Κίνναμος, ο Ιωαννίκιος κ.α. Ο Διγενής Ακρίτας , πριν γίνει ακρίτας, ήταν απελάτης.
Κατά τον Ζακυνθηνό απώτεροι πρόγονοι των κλεφτών και των αρματολών ήταν οι απελάτες και οι ακρίτες.
Κατά τον Aπόστολο Βακαλόπουλο :

Η λέξη αρματολός δεν αναφέρεται στα ελληνικά κείμενα ως το τέλος τουλάχιστον του 17ου αι. Προέρχεται απ' το λατινικό arma = όπλο και armatus = οπλοφόρος και στην Βαλκανική εισήχθη μέσω της ελληνικής γλώσσας. Οι Τούρκοι ( α΄μισό 15ου αι. ) την ανέφεραν ως martoloz/martoloslar και οι Βενετοί ( 16ος αι. ) ως martolosi/martalosi ( αρματολοί ). Στην αρχή σήμαινε τον ένοπλο , τον φρουρό κάστρων και τον πειρατή των θαλασσών και των ποταμών ( κυρίως του Δούναβη ).
Ο θεσμός των αρματολών ίσως δημιουργήθηκε επί σουλτάνων Οσμάν Γαζή ( 1300 - 26 ) και Ορχάν ( 1326 - 62 ) για την ασφάλεια του οθωμανικού κράτους. Αρχικά οι αρματολοί ήταν μονάδες του τουρκικού στρατού που σχηματίζονταν από κατοίκους των κατακτημένων περιοχών , απαλάσσονταν απ' την φορολογία και το παιδομάζωμα και ακολουθούσαν τον οθωμανικό στρατό στις εκστρατείες του. Το πρώτο αρματολίκι στην Ελλάδα μάλλον δημιουργήθηκε στην περιοχή των Αγράφων επί Μουράτ Β΄( 1421 - 51 ), αμέσως μετά την κατάληψη της Θεσσαλίας από τους Τούρκους, και επεκτάθηκε αργότερα στον Όλυμπο.
Τον 15ο αι. αναφέρονται αρματολοί χριστιανοί στο σαντζάκι των Σκοπίων , αρματολοί - φρουροί κάστρων που πολεμούσαν τους Βενετούς στην Δαλματία και το 1492 αναφέρονται 500 αρματολοί ως φρουροί στην περιοχή του Βελιγραδίου. Τον Σεπτέμβριο του 1503 αρματολοί χρησιμοποιήθηκαν στην επίθεση του τουρκικού στρατού κατά της πόλης Σπαλάτο της Δαλματίας.
Τον 16ο αι. αυξήθηκαν οι κλέφτες , αυξήθηκε συνεπώς και η ανάγκη φύλαξης των οδικών αρτηριών και των κλεισουρών ( δερβενίων ) στο οργανωμένο οθωμανικό κράτος. Έτσι επί Σουλεϊμάν Μεγαλοπρεπούς ( 1520 - 66 ) αυξήθηκε και ο αριθμός των αρματολικιών. Στο β΄μισό του 16ου αι. αναφέρονται στις τουρκικές πηγές τα αρματολίκια Ιωαννίνων , Τζουμέρκων , Αγράφων , Σερβίων , Γρεβενών , Ελασόνας , Δομενίκου , Τρικάλων , Ανασελίτσας , Κάρλελι , Πατρατζικίου , Άρτας , Βελιγραδίου, Σμενδέροβου , Δέλβινου , Κορυτσάς , Ελμπασάν , Αυλώνας και Σκοπίων. Υποχρέωση των αρματολών ήταν να φυλάνε τα ορεινά περάσματα ( κλεισούρες ) και να προστατεύουν τους κατοίκους από ληστές.
Στην Μακεδονία τα πιο γνωστά αρματολίκια ήταν της Βέροιας , των Σερβίων , της Ελασόνας, των Γρεβενών και της Μηλιάς . Στην δυτική Ελλάδα των Τζουμέρκων , του Μαλακασίου , του Ξηρομέρου , του Λιδορικίου και του Βενέτικου. Στη Θεσσαλία του Ολύμπου , των Αγράφων , των Χασίων , του Μαυροβουνίου και του Πατρατζικίου - Υπάτης.
Στην Πελοπόννησο δεν αναφέρονται αρματολίκια. Υπήρχε όμως σύμφωνα με τουρκικές πηγές αρματολίκι απ' τον 17ο αι. στα Μεγάλα Δερβένια ( περιοχή Κιθαιρώνα - Κορινθιακού κόλπου ) με 2000 περίπου αρματολούς.
Υπήρχαν όμως στον Μοριά κάποι. Ο πιο γνωστός ήταν ο περίφημος κλέφτης Ζαχαριάς Μπαρμπιτσιώτης ( 1759 - 1805 ) που είχε αναγνωριστεί απ' τις οθωμανικές αρχές ως κάπος στην Λακωνία και φύλακας των διαβάσεων ( 1787 ).
Ο Νικόλαος Κασομούλης αναφέρει 11 μεγάλες αρματολικές περιφέρειες ( πρωτάτα ) : α) Καστριάς - Σιάτιστας - Κοζάνης - Βέροιας - Βοδενών β) Ολύμπου γ) Χασίων δ) Ασπροποτάμου ε) Αγράφων στ) Βάλτου ζ) Βόνιτσας η) Ξηρομέρου θ) Καρπενησίου ι) Βλοχού ια) Πατρατζικίου ( Υπάτης ). Ο Φωριέλ ( εκδότης ελληνικών δημοτικών τραγουδιών , 1824 ) απαριθμεί 17 αρματολίκια ( 3 στην Μακεδονία [ νοτίως του ποταμού Αξιού ] , 10 στην Θεσσαλία και την Boιωτία και 4 στην Αιτωλοακαρνανία και στην Ήπειρο .
O αρματολός έπρεπε να τα έχει καλά και με τους Τούρκους και με τους προεστούς όπως λέει το δημοτικό :
Γέροντες θέλουν χάιδεμα και αγάδες θέλουν άσπρα,
κι ο καπετάνιος δόκιμος για να τους κυβερνήση.
Απ' το 1722 ξεκίνησε η σταδιακή αντικατάσταση των χριστιανών αρματολών από "ευσυνείδητους και τίμιους μουσουλμάνους"
, κυρίως Αλβανούς.
Το 1765 , λίγο πριν τα Ορλοφικά , πολλοί καπετάνιοι , παλαιοί αρματολοί , προσπάθησαν να εξεγείρουν τους κατοίκους της Λάρισας κατά των διορισμένων από τις τουρκικές αρχές δερβεναγάδων , προκειμένου να διατηρήσουν οι ίδιοι τη δύναμή τους και να προασπίσουν τα συμφέροντά τους.
Ως το τέλος του 17ου αι. οι αρματολοί κυνηγούσαν τους κλέφτες. Απ' τον 18ο αι. ξεκινάει η συνεργασία μεταξύ τους και η μετατροπή των αρματολών σε κλέφτες και αντίστροφα. Οι αρματολοί συμμετείχαν στα εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα.
Η πρώτη γνωστή μνεία των κλεφτών με την ειδική σημασία της λέξης , βρίσκεται σε βραχύ χρονικό του 1534. Τον χρόνο αυτό "άφησαν οι Φράγκοι την Κορώνη ατοί τους και ήλθε τότες ένας φλαμπουριάρης [ Τούρκος αξιωματούχος ] και εστάθη εις τον Μορέα και εμπιτάρισε την Κορώνη και έπιασε τους κλέφτες του Μορέως".
Ο Παπαρρηγόπουλος για τους κλέφτες :



Οι λέξεις "κλέφτης" και "αρματολός" περίπου ταυτίστηκαν στην συνείδηση του λαού όπως δείχνουν τα δημοτικά άσματα του 18ου αι. :
- Σαράντα χρόνους έζησα αρματολός και κλέφτης ...
- ... πώς πολεμούν οι κλέφτες , οι κλέφτες κι αρματολοί κι ο Γιάννης Μπουκουβάλας ...
Το 1705 , όταν ο Τούρκος σιλιχτάρης ( στρατιωτικός αξιωματούχος ) πήγε στη Νάουσα με σκοπό να στρατολογήσει 50 νέους για τα γενιτσαρικά τάγματα , ο αρματολός της περιοχής Ζήσης Καραδήμος με τους δυο γιούς του φόνευσαν τον σιλιχτάρη και ματαίωσαν το παιδομάζωμα [ στην πραγματικότητα στρατολόγηση - το τυπικό παιδομάζωμα στα Βαλκάνια είχε καταργηθεί το 1638 απο τον Μουράτ Δ΄ ]. Λέει τουρκικό φιρμάνι : "οι άπιστοι ούτοι φονείς έχοντες επικεφαλής τον αρματολόν Ζήσην Καραδήμον και τους δύο αυτού υιούς , ύψωσαν την σημαίαν της ανταρσίας και διατρέχοντες τα όρη και τας πεδιάδας των καζάδων Βεροίας και Ναούσης διέπραξαν και εξακολουθούν να διαπράττουν κακουργήματα. " Τελικά ο Καραδήμος αιχμαλωτίστηκε και θανατώθηκε.
Φιρμάνι της 13/6/1714 προς τους αξιωματούχους του βιλαετίου της Θεσσαλονίκης αναφέρει πως "εις τους καζάδες Γιαννιτσών και Εδέσσης κλέφτες και αρματολοί κατά την συνήθειάν των αποσυρθέντες εις τα πέριξ όρη συγκέντρωσαν περί τους 70 ή 80 ομόφρονάς των , διαπράττοντας πλείστας λεηλασίας και ληστείας ... φράσσουν τον δρόμο εις τους διερχομένους οδοιπόρους και κατοίκους , αρπάζουν τας περιουσίας των και προξενούν καταστροφάς."
Ο Ρήγας Βελεστινλής , στον Ύμνο πατριωτικό της Ελλάδος και όλης της Γραικίας αναφέρει ονομαστικά 30 περίπου κλεφταρματολούς που πρέπει να μιμηθούν όλοι οι Έλληνες.
Κατά την Μεσοβυζαντινή Περίοδο , στην Μικρά Ασία ( Ταύρος και Καππαδοκία ) υπήρχαν οι απελάτες και οι ακρίτες. Οι απελάτες ( απελαύνειν - απελαύνοντες τα θρέμματα [ = ζώα ] ) = ζωοκλέφτες ήταν ληστές. Οι ακρίτες κυνηγούσαν τους απελάτες και απέκρουαν τους μουσουλμάνους επιδρομείς. Συχνά οι απελάτες μεταβάλλονταν σε ακρίτες. Διάσημοι απελάτες ήταν ο Φιλόπαππος, ο Κίνναμος, ο Ιωαννίκιος κ.α. Ο Διγενής Ακρίτας , πριν γίνει ακρίτας, ήταν απελάτης.
Κατά τον Ζακυνθηνό απώτεροι πρόγονοι των κλεφτών και των αρματολών ήταν οι απελάτες και οι ακρίτες.
Κατά τον Aπόστολο Βακαλόπουλο :

Η λέξη αρματολός δεν αναφέρεται στα ελληνικά κείμενα ως το τέλος τουλάχιστον του 17ου αι. Προέρχεται απ' το λατινικό arma = όπλο και armatus = οπλοφόρος και στην Βαλκανική εισήχθη μέσω της ελληνικής γλώσσας. Οι Τούρκοι ( α΄μισό 15ου αι. ) την ανέφεραν ως martoloz/martoloslar και οι Βενετοί ( 16ος αι. ) ως martolosi/martalosi ( αρματολοί ). Στην αρχή σήμαινε τον ένοπλο , τον φρουρό κάστρων και τον πειρατή των θαλασσών και των ποταμών ( κυρίως του Δούναβη ).
Ο θεσμός των αρματολών ίσως δημιουργήθηκε επί σουλτάνων Οσμάν Γαζή ( 1300 - 26 ) και Ορχάν ( 1326 - 62 ) για την ασφάλεια του οθωμανικού κράτους. Αρχικά οι αρματολοί ήταν μονάδες του τουρκικού στρατού που σχηματίζονταν από κατοίκους των κατακτημένων περιοχών , απαλάσσονταν απ' την φορολογία και το παιδομάζωμα και ακολουθούσαν τον οθωμανικό στρατό στις εκστρατείες του. Το πρώτο αρματολίκι στην Ελλάδα μάλλον δημιουργήθηκε στην περιοχή των Αγράφων επί Μουράτ Β΄( 1421 - 51 ), αμέσως μετά την κατάληψη της Θεσσαλίας από τους Τούρκους, και επεκτάθηκε αργότερα στον Όλυμπο.
Τον 15ο αι. αναφέρονται αρματολοί χριστιανοί στο σαντζάκι των Σκοπίων , αρματολοί - φρουροί κάστρων που πολεμούσαν τους Βενετούς στην Δαλματία και το 1492 αναφέρονται 500 αρματολοί ως φρουροί στην περιοχή του Βελιγραδίου. Τον Σεπτέμβριο του 1503 αρματολοί χρησιμοποιήθηκαν στην επίθεση του τουρκικού στρατού κατά της πόλης Σπαλάτο της Δαλματίας.
Τον 16ο αι. αυξήθηκαν οι κλέφτες , αυξήθηκε συνεπώς και η ανάγκη φύλαξης των οδικών αρτηριών και των κλεισουρών ( δερβενίων ) στο οργανωμένο οθωμανικό κράτος. Έτσι επί Σουλεϊμάν Μεγαλοπρεπούς ( 1520 - 66 ) αυξήθηκε και ο αριθμός των αρματολικιών. Στο β΄μισό του 16ου αι. αναφέρονται στις τουρκικές πηγές τα αρματολίκια Ιωαννίνων , Τζουμέρκων , Αγράφων , Σερβίων , Γρεβενών , Ελασόνας , Δομενίκου , Τρικάλων , Ανασελίτσας , Κάρλελι , Πατρατζικίου , Άρτας , Βελιγραδίου, Σμενδέροβου , Δέλβινου , Κορυτσάς , Ελμπασάν , Αυλώνας και Σκοπίων. Υποχρέωση των αρματολών ήταν να φυλάνε τα ορεινά περάσματα ( κλεισούρες ) και να προστατεύουν τους κατοίκους από ληστές.
Στην Μακεδονία τα πιο γνωστά αρματολίκια ήταν της Βέροιας , των Σερβίων , της Ελασόνας, των Γρεβενών και της Μηλιάς . Στην δυτική Ελλάδα των Τζουμέρκων , του Μαλακασίου , του Ξηρομέρου , του Λιδορικίου και του Βενέτικου. Στη Θεσσαλία του Ολύμπου , των Αγράφων , των Χασίων , του Μαυροβουνίου και του Πατρατζικίου - Υπάτης.
Στην Πελοπόννησο δεν αναφέρονται αρματολίκια. Υπήρχε όμως σύμφωνα με τουρκικές πηγές αρματολίκι απ' τον 17ο αι. στα Μεγάλα Δερβένια ( περιοχή Κιθαιρώνα - Κορινθιακού κόλπου ) με 2000 περίπου αρματολούς.
Υπήρχαν όμως στον Μοριά κάποι. Ο πιο γνωστός ήταν ο περίφημος κλέφτης Ζαχαριάς Μπαρμπιτσιώτης ( 1759 - 1805 ) που είχε αναγνωριστεί απ' τις οθωμανικές αρχές ως κάπος στην Λακωνία και φύλακας των διαβάσεων ( 1787 ).
Ο Νικόλαος Κασομούλης αναφέρει 11 μεγάλες αρματολικές περιφέρειες ( πρωτάτα ) : α) Καστριάς - Σιάτιστας - Κοζάνης - Βέροιας - Βοδενών β) Ολύμπου γ) Χασίων δ) Ασπροποτάμου ε) Αγράφων στ) Βάλτου ζ) Βόνιτσας η) Ξηρομέρου θ) Καρπενησίου ι) Βλοχού ια) Πατρατζικίου ( Υπάτης ). Ο Φωριέλ ( εκδότης ελληνικών δημοτικών τραγουδιών , 1824 ) απαριθμεί 17 αρματολίκια ( 3 στην Μακεδονία [ νοτίως του ποταμού Αξιού ] , 10 στην Θεσσαλία και την Boιωτία και 4 στην Αιτωλοακαρνανία και στην Ήπειρο .
O αρματολός έπρεπε να τα έχει καλά και με τους Τούρκους και με τους προεστούς όπως λέει το δημοτικό :
Γέροντες θέλουν χάιδεμα και αγάδες θέλουν άσπρα,
κι ο καπετάνιος δόκιμος για να τους κυβερνήση.
Απ' το 1722 ξεκίνησε η σταδιακή αντικατάσταση των χριστιανών αρματολών από "ευσυνείδητους και τίμιους μουσουλμάνους"
Το 1765 , λίγο πριν τα Ορλοφικά , πολλοί καπετάνιοι , παλαιοί αρματολοί , προσπάθησαν να εξεγείρουν τους κατοίκους της Λάρισας κατά των διορισμένων από τις τουρκικές αρχές δερβεναγάδων , προκειμένου να διατηρήσουν οι ίδιοι τη δύναμή τους και να προασπίσουν τα συμφέροντά τους.
Ως το τέλος του 17ου αι. οι αρματολοί κυνηγούσαν τους κλέφτες. Απ' τον 18ο αι. ξεκινάει η συνεργασία μεταξύ τους και η μετατροπή των αρματολών σε κλέφτες και αντίστροφα. Οι αρματολοί συμμετείχαν στα εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα.
Η πρώτη γνωστή μνεία των κλεφτών με την ειδική σημασία της λέξης , βρίσκεται σε βραχύ χρονικό του 1534. Τον χρόνο αυτό "άφησαν οι Φράγκοι την Κορώνη ατοί τους και ήλθε τότες ένας φλαμπουριάρης [ Τούρκος αξιωματούχος ] και εστάθη εις τον Μορέα και εμπιτάρισε την Κορώνη και έπιασε τους κλέφτες του Μορέως".
Ο Παπαρρηγόπουλος για τους κλέφτες :



Οι λέξεις "κλέφτης" και "αρματολός" περίπου ταυτίστηκαν στην συνείδηση του λαού όπως δείχνουν τα δημοτικά άσματα του 18ου αι. :
- Σαράντα χρόνους έζησα αρματολός και κλέφτης ...
- ... πώς πολεμούν οι κλέφτες , οι κλέφτες κι αρματολοί κι ο Γιάννης Μπουκουβάλας ...
Το 1705 , όταν ο Τούρκος σιλιχτάρης ( στρατιωτικός αξιωματούχος ) πήγε στη Νάουσα με σκοπό να στρατολογήσει 50 νέους για τα γενιτσαρικά τάγματα , ο αρματολός της περιοχής Ζήσης Καραδήμος με τους δυο γιούς του φόνευσαν τον σιλιχτάρη και ματαίωσαν το παιδομάζωμα [ στην πραγματικότητα στρατολόγηση - το τυπικό παιδομάζωμα στα Βαλκάνια είχε καταργηθεί το 1638 απο τον Μουράτ Δ΄ ]. Λέει τουρκικό φιρμάνι : "οι άπιστοι ούτοι φονείς έχοντες επικεφαλής τον αρματολόν Ζήσην Καραδήμον και τους δύο αυτού υιούς , ύψωσαν την σημαίαν της ανταρσίας και διατρέχοντες τα όρη και τας πεδιάδας των καζάδων Βεροίας και Ναούσης διέπραξαν και εξακολουθούν να διαπράττουν κακουργήματα. " Τελικά ο Καραδήμος αιχμαλωτίστηκε και θανατώθηκε.
Φιρμάνι της 13/6/1714 προς τους αξιωματούχους του βιλαετίου της Θεσσαλονίκης αναφέρει πως "εις τους καζάδες Γιαννιτσών και Εδέσσης κλέφτες και αρματολοί κατά την συνήθειάν των αποσυρθέντες εις τα πέριξ όρη συγκέντρωσαν περί τους 70 ή 80 ομόφρονάς των , διαπράττοντας πλείστας λεηλασίας και ληστείας ... φράσσουν τον δρόμο εις τους διερχομένους οδοιπόρους και κατοίκους , αρπάζουν τας περιουσίας των και προξενούν καταστροφάς."
Ο Ρήγας Βελεστινλής , στον Ύμνο πατριωτικό της Ελλάδος και όλης της Γραικίας αναφέρει ονομαστικά 30 περίπου κλεφταρματολούς που πρέπει να μιμηθούν όλοι οι Έλληνες.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Η παρακμή της οθωμανικής αυτοκρατορίας
Ξέχασες το πιο σημαντικό.
16) Χρόνια έλλειψη κρατικών εσόδων. Το φορολογικό σύστημα της ΟΑ βασιζόταν σε χαμηλό φόρολογικό συντελεστή αλλά υποχρέωση στρατιωτικης θητείας στους Μουσουλμάνους και υψηλό φορολογικό συντελεστή αλλά απαλλαγή από τη στρατιωτική θητεία στους Χριστιανούς. Ετσι, ουσιαστικά, βασιζόταν στους φόρους που μάζευε από τους Χριστιανους για να πληρώνει τις κρατικες λειτουργιες και το Μουσουλμανικό στρατευμα. Οι περισσότεροι Χριστιανοί υπήκοοι της ΟΑ ήταν Έλληνες.
Κυριάκος ο Χρυσογέννητος, του Οίκου των Μητσοτακιδών, Πρώτος του Ονόματός του, Κύριος των Κρητών και των Πρώτων Ελλήνων, Προστάτης της Ελλάδος, Μπαμπάς της Δρακογενιάς, ο Κούλης του Οίνοπα Πόντου, ο Ατσαλάκωτος, ο Απελευθερωτής από τα Δεσμά των Μνημονίων.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση