Ουδείς έχει αρνηθεί ποτέ τη συμβολή της παραδοσιακής πίτας και τη γαστρονομική συμβολή από σουβλίσματα κλπ στο γευστικό ελληνικό πεδίο. Και αυτό ισχύει από Ήπειρο μέχρι Κρήτη.
Απλώς υπάρχουν και κάποια άλλα "μικροπράγματα" που κάνουν πιο ευχάριστη τη ζωή, γιατί στην τελική οι πρόγονοι δεν έσφαζαν κάθε μέρα αρνιά και γουρουνόπουλα για το καθημερινό τραπέζι τους, έτσι;
Ε, αυτό ακριβώς το κενό κάλυψε ο μικρασιατικός τρόπος. Την παρουσίαση των ίδιων υλικών με μεγαλύτερη φροντίδα στην παρουσίαση, σ' ένα στρωμένο τραπέζι. Με λίγα λόγια τα απλά μεζεκλίκια. Τα σύνθετα, είναι άλλη ιστορία.
δλδ τι καλυψε που δεν ειχαμε στην Πελοποννησο ;
τα ανθυγιεινα βαρια κ ασηκωτα φαγητα ;
Δεν ξέρω ρε Άγι, αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι εκείνον τον καιρό, οι άντρηδες δεν έψηναν κάθε μέρα στην αυλή κοψίδια, επειδή δεν γούσταραν αυτά που μαγείρευαν οι γυναίκες στην κουζίνα.
Ούτως ή άλλως, αναφέρθηκα στην επεξεργασία των απλών, καθημερινών υλικών και όχι σε βαριά και ασήκωτα φαγητά αλλά έπαθες χοντρό κόλλημα και δεν διαβάζεις καν τι γράφει ο άλλος.
Scouser έγραψε: 21 Σεπ 2022, 17:27
Εγώ έχω την εξής απορία: Πραγματικά, πως την πάλευαν άπλυτοι; Σήμερα, δεν κάνεις μπάνιο δύο μέρες και νιώθεις βρώμικος. Δε συζητάμε για πολύ μεγαλύτερο διάστημα και μάλιστα καλοκαίρι, εκεί νιώθεις πραγματικά σκατά. Η αίσθηση αυτή ήταν διαφορετική πριν 100 χρόνια; Δηλαδή η αίσθηση του ιδρώτα και γενικώς της λέρας που μαζευόταν επάνω σου, δεν ενοχλούσε; Επίσης, δεν υπάρχουν σοβαρές συνέπειες από πλευράς υγιεινής λόγω της πολυήμερης απλυσιάς; Θέλω να πω, δεν είναι απλώς θέμα αισθητικής και διαφορετικών στάνταρ ως προς τη βρώμα το θέμα, είναι κυρίως θέμα προσωπικής ευεξίας και υγιεινής.
.
Ο πατέρας μου γεννηθείς το 22 υπηρέτησε φαντάρος 7 χρόνια λόγω Εμφυλίου τότενες.....
Κάθε ποτε λες νάκαναν μπάνιο τότενες ;;;
Ειχα πατέρα φίλων μου εργοστασιάρχη που δεν έκανε ποτέ μπάνιο αλλά έπλενε μόνο μασχάλες πατούσες κεφάλι.....
.
.
Ταφόπλακα τού Μέλλοντος τών Παιδιών μας η Γραφειοκρατεία καί οί Συντάξεις άνω τών 400 € ....
Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία
Ουδείς έχει αρνηθεί ποτέ τη συμβολή της παραδοσιακής πίτας και τη γαστρονομική συμβολή από σουβλίσματα κλπ στο γευστικό ελληνικό πεδίο. Και αυτό ισχύει από Ήπειρο μέχρι Κρήτη.
Απλώς υπάρχουν και κάποια άλλα "μικροπράγματα" που κάνουν πιο ευχάριστη τη ζωή, γιατί στην τελική οι πρόγονοι δεν έσφαζαν κάθε μέρα αρνιά και γουρουνόπουλα για το καθημερινό τραπέζι τους, έτσι;
Ε, αυτό ακριβώς το κενό κάλυψε ο μικρασιατικός τρόπος. Την παρουσίαση των ίδιων υλικών με μεγαλύτερη φροντίδα στην παρουσίαση, σ' ένα στρωμένο τραπέζι. Με λίγα λόγια τα απλά μεζεκλίκια. Τα σύνθετα, είναι άλλη ιστορία.
δλδ τι καλυψε που δεν ειχαμε στην Πελοποννησο ;
τα ανθυγιεινα βαρια κ ασηκωτα φαγητα ;
Δεν ξέρω ρε Άγι, αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι εκείνον τον καιρό, οι άντρηδες δεν έψηναν κάθε μέρα στην αυλή κοψίδια, επειδή δεν γούσταραν αυτά που μαγείρευαν οι γυναίκες στην κουζίνα.
Ούτως ή άλλως, αναφέρθηκα στην επεξεργασία των απλών, καθημερινών υλικών και όχι σε βαριά και ασήκωτα φαγητά αλλά έπαθες χοντρό κόλλημα και δεν διαβάζεις καν τι γράφει ο άλλος.
ηλθε η εποχη που πλεον δεν χαριζουμε τπτ σε κανεναν για να αισθανθει καλυτερα - αντιληπτο ;
Σπύρος έγραψε: 21 Σεπ 2022, 17:32
Την εποχή μας πλένονται καθημερινά ή και δύο και τρεις φορές την ημέρα αλλά υπάρχει πολύ περισσότερη βρωμιά απ' την δεκαετία του εξήντα.
Τη δεκαετία του '60 έπαιζε το σύστημα σκάφη, στα περισσότερα ελληνικά νοικοκυριά και το "μέρος" έξω από το σπίτι, ακόμη και αν υπήρχε μεγάλο "σαλόνι" για τις ονομαστικές γιορτές. Για ιμέρτζενσυ φάσεις για μεγάλους και μωρά, έπαιζε το σύστημα "καθίκι" κάτω από το κρεβάτι.
Μετά, έπαιξε ως μαστ και η ηλίθια φάση "μπιτέ" ως πολιτισμική κατάκτηση, αμέσως μετά η φάση που όσοι χρησιμοποίησαν στα νιάτα τους το εξωτερικό "μέρος" δεν μπορούσαν να διανοηθούν πγιότητα ζωής χωρίς τζακούζι και τώρα είμαστε πάλι σε φάση προσγείωσης. Σε μια δυο γενιές θα έρθουμε στα πολιτισμικά ίσα μας.
Theseus έγραψε: 21 Σεπ 2022, 17:35Για πες για τους δικούς σου παππούδες.
Πόσο μπανιαρίζονταν νέοι, και για ποια περιοχή μιλάμε;
Εξ όσων γνωρίζω, όλοι πλενόντουσαν σε καθημερινή βάση, με εξαίρεση τον ένα για τα διαστήματα που υπηρετούσε στους διάφορους πολέμους. Όλοι (πρόσφυγες και μη) προέρχονταν από αστικές οικογένειες και μεγάλωσαν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
In Washington, there is a new sheriff in town, and under Donald Trump’s leadership, we may disagree with your views, but we will fight to defend your right to offer it in the public square, agree or disagree.
JD Vance
δλδ τι καλυψε που δεν ειχαμε στην Πελοποννησο ;
τα ανθυγιεινα βαρια κ ασηκωτα φαγητα ;
Δεν ξέρω ρε Άγι, αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι εκείνον τον καιρό, οι άντρηδες δεν έψηναν κάθε μέρα στην αυλή κοψίδια, επειδή δεν γούσταραν αυτά που μαγείρευαν οι γυναίκες στην κουζίνα.
Ούτως ή άλλως, αναφέρθηκα στην επεξεργασία των απλών, καθημερινών υλικών και όχι σε βαριά και ασήκωτα φαγητά αλλά έπαθες χοντρό κόλλημα και δεν διαβάζεις καν τι γράφει ο άλλος.
ηλθε η εποχη που πλεον δεν χαριζουμε τπτ σε κανεναν για να αισθανθει καλυτερα - αντιληπτο ;
Δεν ξέρω τι έκαναν στα νιάτα τους, πάντως θυμάμαι μικρή, ακόμη την τουαλέτα σε εξωτερικό χώρο, στα χωριά, από το 1980 και μετά, άρχιζαν να χτίζονται καινούργια σπίτια με τουαλέτα και μπανιέρα, μέσα στο σπίτι. Αλλά και τότε ο θερμοσίφωνας ήταν πολυτέλεια, συνήθως υπήρχαν και υπάρχουν ακόμη ηλιακοί θερμοσίφωνες, αλλά σήμερα σε συνδυασμό με τον ηλεκτρικό.
Στο χωριό που έμεναν οι παππούδες μου (μεταφέρθηκε πιο κοντά στην θάλασσα αργότερα), πάνω σε πλαγιά βουνού, είχαν πέτρινα σπίτια (μερικά σώζονται έως σήμερα) με μεγάλες αυλές, με οπωροφόρα δέντρα, και φυσικά ούτε ηλεκτρισμό, ούτε δίκτυο νερού είχαν. Μόνο πηγές.
Η γιαγιά μου έλεγε πως το μπάνιο ήταν δύσκολη υπόθεση, ειδικά τον χειμώνα μια φορά την εβδομάδα για να πάνε καθαροί στην εκκλησία, μέχρι που μπήκαν τα θερμοσίφωνα στα σπίτια και ξένοιασαν από τα καζάνια. Τους ήταν πιο εύκολο να πλύνουν ρούχα γιατί δεν χρειαζόταν να βάλουν καζάνι για να ζεστάνουν νερό. Μιλάμε για σπίτι με πλυσταριό. Επίσης μου έχει πει πως αυτό που έλεγαν οι Σμυρνιοί πως έκαναν μπάνιο κάθε μέρα δεν το εννοούσαν ακριβώς όπως το καταλαβαίνουν όσοι το ακούνε. Κανένας δεν γέμιζε μπανιέρα να μπει μέσα, δεν υπήρχαν άλλωστε. Σκάφες χρησιμοποιούσαν. Έπλεναν πρόσωπο, λαιμό, μασχάλες, πέλματα. Ήταν σίγουρα πιο περιποιημένοι από τους ντόπιους και είχαν χαμάμ στα μέρη τους που εμείς εδώ δεν τα συνηθίζαμε.
Και οι δύο γιαγιάδες μου είχαν τα μαλλιά μέχρι την μέση περίπου. Μέχρι τους αστραγάλους καμία.
Επίσης ήταν δύσκολη η φάση μέχρι που κυκλοφόρησε στην αγορά το χαρτοβάμβακο (αντικατέστησε τα μ*#νόπανα και προηγήθηκε των σερβιετών) και οι πάνες μιας χρήσης.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Gherschaagk έγραψε: 21 Σεπ 2022, 18:01
Η γιαγιά μου έλεγε πως το μπάνιο ήταν δύσκολη υπόθεση, ειδικά τον χειμώνα μια φορά την εβδομάδα για να πάνε καθαροί στην εκκλησία, μέχρι που μπήκαν τα θερμοσίφωνα στα σπίτια και ξένοιασαν από τα καζάνια. Τους ήταν πιο εύκολο να πλύνουν ρούχα γιατί δεν χρειαζόταν να βάλουν καζάνι για να ζεστάνουν νερό. Μιλάμε για σπίτι με πλυσταριό. Επίσης μου έχει πει πως αυτό που έλεγαν οι Σμυρνιοί πως έκαναν μπάνιο κάθε μέρα δεν το εννοούσαν ακριβώς όπως το καταλαβαίνουν όσοι το ακούνε. Κανένας δεν γέμιζε μπανιέρα να μπει μέσα, δεν υπήρχαν άλλωστε. Σκάφες χρησιμοποιούσαν. Έπλεναν πρόσωπο, λαιμό, μασχάλες, πέλματα. Ήταν σίγουρα πιο περιποιημένοι από τους ντόπιους και είχαν χαμάμ στα μέρη τους που εμείς εδώ δεν τα συνηθίζαμε.
Και οι δύο γιαγιάδες μου είχαν τα μαλλιά μέχρι την μέση περίπου. Μέχρι τους αστραγάλους καμία.
Επίσης ήταν δύσκολη η φάση μέχρι που κυκλοφόρησε στην αγορά το χαρτοβάμβακο (αντικατέστησε τα μ*#νόπανα και προηγήθηκε των σερβιετών) και οι πάνες μιας χρήσης.
Απο την μεριά του μπαμπά μου θυμάμαι την γιαγιά μου να λούζεται δίπλα στο τζάκι στην σκάφη και μετά να κάνει 2 μακριές πλεξίδες τα κατάλευκα μαλλιά και τα στερεώνε στο κεφάλι και από πάνω το μαντήλι της.
Επίσης θυμάμαι ο παππούς χειμώνα καλοκαίρι ξυριζόταν έξω στην βρύση της αυλής. Γενικά εκαναν συχνά μπάνιο γιατί είχαν πρόβατα και τέτοια οπότε και δεν μπορούσαν να μην πλυθούν.
Από την μεριά της μαμάς μου η γιαγιά κοκετα. Κάθε μέρα μπάνιο και πλύσιμο τα εσώρουχα της. Μακριά μαλλιά και τα εκανε κότσο,ταγεράκια για την εκκλησία, και το άρωμα της. Και ο παππούς το ίδιο μιας και έζησαν πολλά χρόνια εξωτερικό.
θυμαμαι πινακιδες στα χωρια που εγραφαν... «η καθαριοτητα ειναι μιση αρχοντιά» και εμεις αναρωτιόμασταν σαν παιδιά αν η άλλη μιση αρχοντιά ειναι η βρωμιά.... μισά μας τα λέγανε από τότενες...
Αναφορικά δε με τους Σμυρνιούς, σαφώς και δεν τίθεται θέμα πολιτισμικής ανωτερότητας. Απλώς ήταν πληθυσμιακά τουλάχιστον, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους αστοί, που τότε υπήρχαν και σε όλο τον ελλαδικό χώρο, αλλά ήταν διασκορπισμένοι σε διάφορες πόλεις και νησιά. Με λίγα λόγια, η Σμύρνη ήταν η πιο κοσμοπολίτικη ελληνική πόλη της Ευρώπης.
Σωστά. Το 1870 στη Σμύρνη λειτουργούσαν 17 τυπογραφεία, αν αυτό λέει κάτι.