kingstonian έγραψε: 01 Ιουν 2022, 21:22
Όντως αν βάλεις στα παιδάκια της Μαρβελ να δουν τον Λωρενς της Αραβίας με το intermission μπόνους θα κόψουν φλέβες... Αλλά έχουν δίκιο;
Πιθανότατα ναι.
Κάθε ταινία φέρει κοινωνικά, πολιτικά, πολιτισμικά στοιχεία της εποχής της. Πχ. οι περισσότερες ταινίες μέχρι το 1990 είχαν το πρότυπο του μάτσο μαν, του απόλυτου αρσενικού, της γυναίκας γλάστρας που απλά συμμετέχει στη σκηνή για να την ομορφύνει. Βλέπεις σήμερα το πρώτο Τζέιμς Μποντ και γελάς με την ξεχειλίζουσα "αρρενωπότητα" του πρωταγωνιστή. Βλέπεις πχ. το Ράμπο 2 και γελάς με το ...σφίχτερμαν που πυροβολεί αβέρτα χωρίς να σημαδεύει και πάει ούτε σφαίρα χαμένη.
Υπάρχουν ταινίες που καταφέρνουν να παρακάμψουν όλα αυτά τα γραφικά στοιχεία και μπορείς να τις δεις άνετα ως και σήμερα. Πχ. το πρώτο Alien ή ακόμη και το Matrix που είναι πλέον 25 ετών. .. Ακόμη και το Ράμπο 1 είναι μία καλογυρισμένη ταινία, σκοτεινή, με έξυπνη σιγή, απουσία φλυαρίας και όμορφη συναισθηματική βάση (ο βετεράνος που γυρίζει από την κόλαση και προσπαθεί να ενσωματωθεί στην κοινωνία η οποία τον αντιμετωπίζει ως αγρίμι, αλήτη).
Αυτοί που βλέπουν το Ράμπο 2 σήμερα και δεν γελάνε καθόλου (ενώ παλιά γελούσαν) είναι οι κριτικοί κινηματογράφου.
Οταν βλέπανε αυτές τις ταινίες στην εποχή τους, τις θεωρούσαν "ευτελές θέαμα". Στις μέρες μας όμως, κάνανε μια ανακάλυψη: Η δράση που απεικονιζόταν στις ταινίες αυτές, γινόταν με αληθινά μέσα παραγωγής. Αληθινά ελικόπτερα ανατινάζονταν, αληθινές εκρήξεις λάμβαναν χώρα, αληθινά αυτοκίνητα κυνηγιούνταν στις εθνικές οδούς.
Σήμερα, ένα μεγάλο μέρος από αυτά, είναι εφέ που τα σχεδιάζει κάποιος σε έναν υπολογιστή. Είναι δηλαδή "ψεύτικα".
Σαν να μην έφταναν αυτά, η "δράση" των ταινιών των 80s απαιτούσε την κατάλληλη "ενορχήστρωση" από τον σκηνοθέτη. Στο τάδε σημείο θα συγκρουστούν τα αυτοκίνητα, στο δείνα σημείο θα γίνει η έκρηξη κλπ. Ολα αυτά έπρεπε να συγχρονιστούν για να πετύχουν και να δώσουν την κατάλληλη σκηνή.
Με την έλευση του super hero το είδος της "δράσης" πέρασε κρίση στο Χόλυγουντ (δεν έβγαιναν πλέον ταινίες "πραγματικής δράσης") και τότε ήταν που ανέλαβαν οι ευρωπαίοι (κυρίως οι Γάλλοι) να αναπληρώσουν το κενό. Με ταινίες όπως τα transporter και άλλες πολλές. Οι ασιάτες, δεν το συζητάμε, διαχρονικά δίνουν πολύ καλές ταινίες δράσης.
Τότε ήταν που οι κριτικοί αντιλήφθηκαν επιτέλους ότι και η δράση είναι τέχνη. Γιατί περιλαμβάνει πραγματικά μέσα παραγωγής, τα οποία πρέπει να συγχρονιστούν προκειμένου να δώσουν ένα βέλτιστο αποτέλεσμα.
Γι' αυτό αργότερα, ταινίες όπως το mad max: Fury road προτάθηκαν ακόμη και για όσκαρ.
Φυσικά όλα αυτά είναι θέμα γούστου. Ο καθένας είναι ελεύθερος να επιλέξει να δει κάτι άλλο.
Whatever the mind can conceive and believe, it can achieve.
Ίσως το μονο σικουελ που δε χωρα αμφισβήτηση πως ξεπέρασε κατα πολύ την αρχική. Τα εφε για την εποχή του ήταν εξωπραγματικά.
Ακόμα και τώρα είναι πιο αληθοφανές από τα περισσότερα μπλοκμπάστερ. Ωστόσο θα διαφωνήσω ότι ξεπέρασε κατά πολύ την αρχική. Η αρχική ταινία είναι αριστούργημα ταινίας θρίλερ. Από την άλλην, το T2 ανήκει περισσότερο στην κατηγορία δράσης· με έντονο σασπένς, αλλά δράσης. Το ίδιο ισχύει και για την διαφορά Alien με Aliens, που συμπτωματικά το δεύτερο είναι πάλι του Κάμερον.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
AlienWay έγραψε: 02 Ιουν 2022, 14:25
Αυτοί που βλέπουν το Ράμπο 2 σήμερα και δεν γελάνε καθόλου (ενώ παλιά γελούσαν) είναι οι κριτικοί κινηματογράφου.
Οταν βλέπανε αυτές τις ταινίες στην εποχή τους, τις θεωρούσαν "ευτελές θέαμα". Στις μέρες μας όμως, κάνανε μια ανακάλυψη: Η δράση που απεικονιζόταν στις ταινίες αυτές, γινόταν με αληθινά μέσα παραγωγής. Αληθινά ελικόπτερα ανατινάζονταν, αληθινές εκρήξεις λάμβαναν χώρα, αληθινά αυτοκίνητα κυνηγιούνταν στις εθνικές οδούς.
Σήμερα, ένα μεγάλο μέρος από αυτά, είναι εφέ που τα σχεδιάζει κάποιος σε έναν υπολογιστή. Είναι δηλαδή "ψεύτικα".
Μεταξύ μας, τα περισσότερα απ' αυτά δείχνουν το ίδιο καλά και σε CGI (με εξαίρεση τις εκρήξεις που υπάρχει τεχνικός λόγος που φαίνονται πιο ψεύτικες) και είναι ευτύχημα γιατί έχουν κάνει τα γυρίσματα απείρως πιο ασφαλή.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
AlienWay έγραψε: 02 Ιουν 2022, 14:25
Αυτοί που βλέπουν το Ράμπο 2 σήμερα και δεν γελάνε καθόλου (ενώ παλιά γελούσαν) είναι οι κριτικοί κινηματογράφου.
Οταν βλέπανε αυτές τις ταινίες στην εποχή τους, τις θεωρούσαν "ευτελές θέαμα". Στις μέρες μας όμως, κάνανε μια ανακάλυψη: Η δράση που απεικονιζόταν στις ταινίες αυτές, γινόταν με αληθινά μέσα παραγωγής. Αληθινά ελικόπτερα ανατινάζονταν, αληθινές εκρήξεις λάμβαναν χώρα, αληθινά αυτοκίνητα κυνηγιούνταν στις εθνικές οδούς.
Σήμερα, ένα μεγάλο μέρος από αυτά, είναι εφέ που τα σχεδιάζει κάποιος σε έναν υπολογιστή. Είναι δηλαδή "ψεύτικα".
Μεταξύ μας, τα περισσότερα απ' αυτά δείχνουν το ίδιο καλά και σε CGI (με εξαίρεση τις εκρήξεις που υπάρχει τεχνικός λόγος που φαίνονται πιο ψεύτικες) και είναι ευτύχημα γιατί έχουν κάνει τα γυρίσματα απείρως πιο ασφαλή.
Το CGI είναι η εύκολη λύση. Αλλο το πώς "δέιχνει" στις μέρες μας, που έχει βελτιωθεί αρκετά.
Πάντως έχω ζήσει την εποχή που όλοι εκθείαζαν τα εφέ των τρανσφόρμερς και μόνο εγώ έλεγα "ρε παιδιά, αυτό δεν μοιάζει με μέταλλο".
Ε, τώρα που βελτιώθηκε η τεχνική, όλοι στα λόγια μου έρχονται.
Το σωστό κατά τη γνώμη μου είναι συνδυασμός ρεαλιστικών με ψηφιακά εφέ.
AlienWay έγραψε: 02 Ιουν 2022, 14:25
Αυτοί που βλέπουν το Ράμπο 2 σήμερα και δεν γελάνε καθόλου (ενώ παλιά γελούσαν) είναι οι κριτικοί κινηματογράφου.
Οταν βλέπανε αυτές τις ταινίες στην εποχή τους, τις θεωρούσαν "ευτελές θέαμα". Στις μέρες μας όμως, κάνανε μια ανακάλυψη: Η δράση που απεικονιζόταν στις ταινίες αυτές, γινόταν με αληθινά μέσα παραγωγής. Αληθινά ελικόπτερα ανατινάζονταν, αληθινές εκρήξεις λάμβαναν χώρα, αληθινά αυτοκίνητα κυνηγιούνταν στις εθνικές οδούς.
Σήμερα, ένα μεγάλο μέρος από αυτά, είναι εφέ που τα σχεδιάζει κάποιος σε έναν υπολογιστή. Είναι δηλαδή "ψεύτικα".
Μεταξύ μας, τα περισσότερα απ' αυτά δείχνουν το ίδιο καλά και σε CGI (με εξαίρεση τις εκρήξεις που υπάρχει τεχνικός λόγος που φαίνονται πιο ψεύτικες) και είναι ευτύχημα γιατί έχουν κάνει τα γυρίσματα απείρως πιο ασφαλή.
Το CGI είναι η εύκολη λύση. Αλλο το πώς "δέιχνει" στις μέρες μας, που έχει βελτιωθεί αρκετά.
Πάντως έχω ζήσει την εποχή που όλοι εκθείαζαν τα εφέ των τρανσφόρμερς και μόνο εγώ έλεγα "ρε παιδιά, αυτό δεν μοιάζει με μέταλλο".
Ε, τώρα που βελτιώθηκε η τεχνική, όλοι στα λόγια μου έρχονται.
Το σωστό κατά τη γνώμη μου είναι συνδυασμός ρεαλιστικών με ψηφιακά εφέ.
Είναι και ένας από τους λόγους που η τριλογία του Lord of the Rings είναι καλύτερη από αυτήν του Hobbit. Στην πρώτη περίπτωση υπήρχε συνδυασμός πρακτικών εφέ και CGI, στην δεύτερη περίπτωση είναι σχεδόν εξ' ολοκλήρου CGI.
Μεταξύ μας, τα περισσότερα απ' αυτά δείχνουν το ίδιο καλά και σε CGI (με εξαίρεση τις εκρήξεις που υπάρχει τεχνικός λόγος που φαίνονται πιο ψεύτικες) και είναι ευτύχημα γιατί έχουν κάνει τα γυρίσματα απείρως πιο ασφαλή.
Το CGI είναι η εύκολη λύση. Αλλο το πώς "δέιχνει" στις μέρες μας, που έχει βελτιωθεί αρκετά.
Πάντως έχω ζήσει την εποχή που όλοι εκθείαζαν τα εφέ των τρανσφόρμερς και μόνο εγώ έλεγα "ρε παιδιά, αυτό δεν μοιάζει με μέταλλο".
Ε, τώρα που βελτιώθηκε η τεχνική, όλοι στα λόγια μου έρχονται.
Το σωστό κατά τη γνώμη μου είναι συνδυασμός ρεαλιστικών με ψηφιακά εφέ.
Είναι και ένας από τους λόγους που η τριλογία του Lord of the Rings είναι καλύτερη από αυτήν του Hobbit. Στην πρώτη περίπτωση υπήρχε συνδυασμός πρακτικών εφέ και CGI, στην δεύτερη περίπτωση είναι σχεδόν εξ' ολοκλήρου CGI.
Αυτή του Χόμπιτ δεν την έχω δει.
Την ορίτζιναλ του Πήτερ Τζάκσον την έχω, σε dvd που ήταν όλα δώρο σε ελ εφημερίδα.
AlienWay έγραψε: 02 Ιουν 2022, 17:45
Το CGI είναι η εύκολη λύση. Αλλο το πώς "δέιχνει" στις μέρες μας, που έχει βελτιωθεί αρκετά.
Πάντως έχω ζήσει την εποχή που όλοι εκθείαζαν τα εφέ των τρανσφόρμερς και μόνο εγώ έλεγα "ρε παιδιά, αυτό δεν μοιάζει με μέταλλο".
Ναι, αλλά αν δεις το Pacific Rim, που είναι της ίδιας περιόδου, είναι μακράν ρεαλιστικότερο από τα Transformers, που δείχνει ότι δεν είναι θέμα τεχνολογίας αλλά σκηνοθεσίας.
Σκέψου επίσης πως αυτές οι ταινίες θα ήταν ανέφικτες σε προηγούμενες εποχές. Άλλο να ανατινάξεις μερικά αυτοκίνητα και κάνα δύο κτήρια και άλλο να καταστρέφεις ολόκληρη πόλη. Σε προηγούμενες εποχές οι καταστροφές πόλεων γινόταν κυρίως με μοντέλα, που σήμερα φαντάζουν τελείως ψεύτικα.
Από την άλλην, αν δεις το ID4, όπου τα περισσότερα είναι μοντέλα, τα εφέ ακόμη και σήμερα είναι πολύ καλύτερα από ό,τι μπορεί να πετύχει το καλύτερο CGI. Η ανατίναξη του λευκού οίκου, το όπλο των εξωγήινων που καταστρέφει πόλεις απλά είναι ανέφικτα με την σημερινή τεχνολογία CGI.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Ίσως το μονο σικουελ που δε χωρα αμφισβήτηση πως ξεπέρασε κατα πολύ την αρχική. Τα εφε για την εποχή του ήταν εξωπραγματικά.
Ακόμα και τώρα είναι πιο αληθοφανές από τα περισσότερα μπλοκμπάστερ. Ωστόσο θα διαφωνήσω ότι ξεπέρασε κατά πολύ την αρχική. Η αρχική ταινία είναι αριστούργημα ταινίας θρίλερ. Από την άλλην, το T2 ανήκει περισσότερο στην κατηγορία δράσης· με έντονο σασπένς, αλλά δράσης. Το ίδιο ισχύει και για την διαφορά Alien με Aliens, που συμπτωματικά το δεύτερο είναι πάλι του Κάμερον.
Υπό αυτή την έννοια ναι Αλλά και πάλι το 1 με το 2 έχουν χάσμα. Το 1 το βλέπεις και τα εφέ πάσχουν πλέον αρκετά, το 2 είναι σα να γυρίστηκε χθες.
"Chiedi a un bambino di disegnare una macchina e sicuramente la farà rossa"
AlienWay έγραψε: 02 Ιουν 2022, 17:45
Το CGI είναι η εύκολη λύση. Αλλο το πώς "δέιχνει" στις μέρες μας, που έχει βελτιωθεί αρκετά.
Πάντως έχω ζήσει την εποχή που όλοι εκθείαζαν τα εφέ των τρανσφόρμερς και μόνο εγώ έλεγα "ρε παιδιά, αυτό δεν μοιάζει με μέταλλο".
Ναι, αλλά αν δεις το Pacific Rim, που είναι της ίδιας περιόδου, είναι μακράν ρεαλιστικότερο από τα Transformers, που δείχνει ότι δεν είναι θέμα τεχνολογίας αλλά σκηνοθεσίας.
Σκέψου επίσης πως αυτές οι ταινίες θα ήταν ανέφικτες σε προηγούμενες εποχές. Άλλο να ανατινάξεις μερικά αυτοκίνητα και κάνα δύο κτήρια και άλλο να καταστρέφεις ολόκληρη πόλη. Σε προηγούμενες εποχές οι καταστροφές πόλεων γινόταν κυρίως με μοντέλα, που σήμερα φαντάζουν τελείως ψεύτικα.
Από την άλλην, αν δεις το ID4, όπου τα περισσότερα είναι μοντέλα, τα εφέ ακόμη και σήμερα είναι πολύ καλύτερα από ό,τι μπορεί να πετύχει το καλύτερο CGI. Η ανατίναξη του λευκού οίκου, το όπλο των εξωγήινων που καταστρέφει πόλεις απλά είναι ανέφικτα με την σημερινή τεχνολογία CGI.
Υπήρχε όμως και το GI Joe που έδειχνε με CGI ακόμη και τα ελικόπτερα και τα υποβρύχια. Αυτό είναι ξεφτίλα.
Με CGI θα πρέπει να γίνεται μόνο ότι δεν μπορεί να γίνει με πραγματικά μέσα (π.χ. πτώσεις κτηρίων, κλπ).
Ίσως το μονο σικουελ που δε χωρα αμφισβήτηση πως ξεπέρασε κατα πολύ την αρχική. Τα εφε για την εποχή του ήταν εξωπραγματικά.
Ακόμα και τώρα είναι πιο αληθοφανές από τα περισσότερα μπλοκμπάστερ. Ωστόσο θα διαφωνήσω ότι ξεπέρασε κατά πολύ την αρχική. Η αρχική ταινία είναι αριστούργημα ταινίας θρίλερ. Από την άλλην, το T2 ανήκει περισσότερο στην κατηγορία δράσης· με έντονο σασπένς, αλλά δράσης. Το ίδιο ισχύει και για την διαφορά Alien με Aliens, που συμπτωματικά το δεύτερο είναι πάλι του Κάμερον.
Υπό αυτή την έννοια ναι Αλλά και πάλι το 1 με το 2 έχουν χάσμα. Το 1 το βλέπεις και τα εφέ πάσχουν πλέον αρκετά, το 2 είναι σα να γυρίστηκε χθες.
Το 2 με cgi δεν θα μπορούσε να γυριστεί τόσο καλά ακόμη και με τα σημερινά μέσα, κυρίως λόγω του εφέ με τον "υδράργυρο".
Spoiler
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος sys3x την 02 Ιουν 2022, 18:30, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Evritis έγραψε: 02 Ιουν 2022, 17:48
Είναι και ένας από τους λόγους που η τριλογία του Lord of the Rings είναι καλύτερη από αυτήν του Hobbit. Στην πρώτη περίπτωση υπήρχε συνδυασμός πρακτικών εφέ και CGI, στην δεύτερη περίπτωση είναι σχεδόν εξ' ολοκλήρου CGI.
Το LoTR ήταν σχεδόν όλο πρακτικά εφέ. Ακόμα και οι σκηνές που μοιάζουν για CGI είναι αληθινές κάμερες που κάνουν pan σε μοντέλα. Πολλά απ' αυτά θα ήταν σήμερα CGI Και δεν θα καταλάβαινες την διαφορά. Εκεί που γίνεται τρομερά αντιληπτή είναι στους ζωντανούς οργανισμούς. Ορκ, γκόμπλιν, ούρουκ χάι, όλα είναι ηθοποιοί με μακιγιάζ και προσθετικά μέλη, γι' αυτό είναι τόσο αληθοφανή.
Σε αυτήν την σκηνή τίποτα δεν είναι CGI εκτός από την πεταλούδα:
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Λοιπόν, μιας και λέμε για βαρετές ταινίες, μας έχει διαφύγει το κατ' εξοχήν ΒΑΡΕΤΟ είδος του κινηματογράφου: Το "κοινωνικό".
Δεν μιλάω για τα drama που βλέπουμε σήμερα και που δεν είναι βαρετα για όσους ενδιαφέρονται να τα δούνε.
Τον ακριβή αγγλικό όρο του "κοινωνικού" δεν τον γνωρίζω, πάντως είναι ένα είδος δράματος που μεσουρανούσε διεθνώς, κυρίως στα 80s.
Χαρακτηριζόταν από την έλλειψη οποιασδήποτε μυθοπλαστικής πλοκής. Επί της ουσίας, ολόκληρες οι ταινίες μας έδειχναν πώς περνούν τη ζωή τους οι πρωταγωνιστές και αν υπήρχε κάποια άλλη εξέλιξη, αυτή ήταν δευτερεύουσας σημασίας.
Είναι βαρετές για αυτούς που έχουν μάθει να βλέπουν ταινίες με συνεχή δράση, μπαμ μπουμ κτλ. Χίλιες φορές να δω τους κυνηγούς της χαμένης κιβωτου παρά τις σύγχρονες σαχλαμάρες που είναι τίγκα στα μη αληθοφανή cgi.
21 Μαρ 2020, 18:31
Albrecht έγραψε: 21 Μαρ 2020, 18:31
Πιστεύω σε ενα μηνα θα είμαστε κομπλέ. Θα μιλάμε για Κορωνοιο και θα χαζογελαμε.