Το Tanakh αναφέρει τις ανθρωποθυσίες ως μέρος της ιστορίας των θρησκευτικών πρακτικών στη Μέση Ανατολή. Ο βασιλιάς Μωάβ προσφέρει τον πρωτότοκο γιο του και τον κληρονόμο του ως φλεγόμενη θυσία [ολοκαύτωμα ((olah)]
Το ερώτημα αυτό απαντάται ως εξής: «Έδειξε τον λαό σου τι είναι καλό. Τι απαιτεί ο Γιαχβέ από εσάς; Να ενεργείτε δίκαια, να αγαπάτε θεοσεβώς και να περπατάτε ταπεινά με τον Θεό σας." Το Tanakh υπονοεί επίσης ότι οι Αμμωνίτες πρόσφεραν θυσίες παιδιών στον Μολώχ.
Απαγόρευση στο Λευιτικό
Στο βιβλίο του Λευιτικού 18:21, 20:3 και του Δευτερονόμιου 12:30 – 31, 18:10, η Τορά περιέχει ορισμένες επικρίσεις και νόμους που απαγορεύουν τη θυσία παιδιών και την ανθρωποθυσία γενικά. Το Tanakh καταγγέλλει την τελετουργική θυσία ως βάρβαρο έθιμο των λατρών του Βάαλ (π.χ. Ψαλμοί 106:37). Ο Τζέιμς Κούγκελ υποστηρίζει ότι η Τορά απαγορεύει συγκεκριμένα τη θυσία παιδιών, κάτι που θα έδειχνε ότι αυτό συνέβη και στο Ισραήλ. Ο βιβλικός μελετητής Mark S. Smith υποστηρίζει ότι η αναφορά του «Topeth» στο Ησαΐας 30:27-33, υποδηλώνει την αποδοχή της τελετουργίας θυσίας παιδιών στις πρώιμες πρακτικές της Ιερουσαλήμ, στην οποία απαντά ο νόμος που απαγορεύει τη θυσία παιδιών στο Λευιτικό 20:2-5. Μερικοί μελετητές έχουν δηλώσει ότι τουλάχιστον ορισμένοι Ισραηλίτες και Ιουδαίοι πίστευαν ότι η τελετουργική παιδική θυσία ήταν μια πρακτική θεμιτή θρησκευτική.
Η Θυσία του Ισαάκ
Το βιβλίο της Γένεσης αφηγείται τη θυσία του Ισαάκ, μια ιστορία στην οποία ο προφήτης Αβραάμ παρουσιάζει τον γιο του Ισαάκ ως θυσία στον Θεό στο όρος Μοριά. Αυτή ήταν μια δοκιμασία πίστης (Γένεση 21:12). Ο Αβραάμ δέχεται την εντολή του Θεού χωρίς αμφιβολία. Η ιστορία τελειώνει όταν ένας άγγελος σταματά τον Αβραάμ την τελευταία στιγμή και κάνει τη θυσία του Ισαάκ περιττή, παρέχοντας αντί αυτού μια κατσίκα. Η Φραντσέσκα Σταυρακοπούλου έχει υποθέσει ότι η ιστορία μπορεί να περιέχει «ίχνη μιας παράδοσης στην οποία ο Αβραάμ θυσιάζει τον Ισαάκ». Ραβίνος A.I. Ο Kook, ο πρώτος Αρχιραβίνος του Ισραήλ, τόνισε ότι το αποκορύφωμα της ιστορίας (η εντολή να μην θυσιαστεί ο Ισαάκ) είναι η καρδιά του θέματος: ο τερματισμός της τελετουργικής παιδικής θυσίας, η οποία έρχεται σε αντίθεση με την ηθική ενός μονοθεϊστικού Θεού. Σύμφωνα με τον Irving Greenberg, Η ιστορία της θυσίας του Ισαάκ συμβολίζει την απαγόρευση της λατρείας του Θεού μέσω ανθρωποθυσίας σε μια εποχή που ήταν ο κανόνας μεταξύ των.
Γέηεννα και Τοφέτ
Οι πιο ολοκληρωμένες αναφορές για θυσίες παιδιών στην Εβραϊκή Βίβλο είναι εκείνες που πραγματοποιήθηκαν στη Γέηεννα από δύο βασιλιάδες του Ιούδα: τον Αχάζ και τον Μανασσή του Ιούδα.
Κριτές
Στο Βιβλίο των Κριτών, η μορφή του Χεφθάε κάνει όρκο στον Θεό, λέγοντας: «Αν παραδώσεις τους Αμμωνίτες στα χέρια μου, ό,τι βγαίνει από την πόρτα του σπιτιού μου για να με συναντήσει όταν επιστρέψω από τον θρίαμβο, θα είναι του Κυρίου· και θα τον σφάξω ως φλεγόμενη θυσία [ολοκαύτωμα (olah)]». Ο Xεφθάε ήταν επιτυχημένος στην μάχη, αλλά όταν επιστρέφει στο σπίτι του στη Μιζπά βλέπει την κόρη του να χορεύει εξώ, στο ρυθμό των ντεφιών. Αφού του επέτρεψε δύο μήνες προετοιμασίας, το εδάφιο Κριτές 11:39 δείχνει ότι ο Χεφθάε τήρησε τον όρκο του. Σύμφωνα με σχολιαστές της εβραϊκής ραβινικής παράδοσης, η κόρη του Χεφθά δεν θυσιάστηκε, αλλά της απαγορεύτηκε να παντρευτεί και παρέμεινε ανύπαντρη όλη της τη ζωή, εκπληρώνοντας τον όρκο ότι θα αφιερωθεί στον Κύριο. Ωστόσο, ο Εβραίος ιστορικός του πρώτου αιώνα Ο Φλάβιος Ιώσηφος κατάλαβε τα λόγια του βιβλίου ως απόδειξη ότι ο Ιεφθάε έκαψε την κόρη του στο βωμό του Γιαχβέ, ενώ ο ψευδο-Φίλος, στο δεύτερο μέρος του πρώτου αιώνα μ.Χ., έγραψε ότι ο Χεφθάε πρόσφερε την κόρη του ως ολοκαύτωμα επειδή μπορούσε δεν βρήκε έναν σοφό στο Ισραήλ που θα μπορούσε να ακυρώσει τον όρκο του. Με άλλα λόγια, αυτή η ιστορία της ανθρωποθυσίας δεν είναι εντολή ή απαίτηση του Θεού, αλλά η τιμωρία όσων ορκίζονται να θυσιάσουν ανθρώπους.
...