!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Ποιοι αγοραζετε τα βραβευμενα ελληνικα ελαιολαδα;
Re: Ποιοι αγοραζετε τα βραβευμενα ελληνικα ελαιολαδα;
Δεν είναι πρακτικό να κάνεις μια συζήτηση όταν ξεδιπλώνονται 10-15 σημεία διαφωνία ταυτόχρονα
Re: Ποιοι αγοραζετε τα βραβευμενα ελληνικα ελαιολαδα;
Τι λεφτά αποφέρει στην Ιταλία αυτή η 16% μεγαλύτερη έκταση; Τι μπορούμε να κάνουμε για να ανταγωνιστούμε την Ιταλία; Υπάρχει εναλλακτική πρόταση σε αυτή της McKinsey ή απλά μας πιάνει το αντιδραστικό μας ανακλαστικό ενάντια σε κάθε αλλαγή;hellegennes έγραψε: 22 Σεπ 2018, 01:55Ναι. Είναι non sequitur. Το επίπεδο των εξαγωγών μας δεν έχει καμμία σχέση με τον αριθμό ελαιοτριβείων και το μέγεθός τους. Ούτε τίποτα άλλο απ' αυτά που περιγράφονται, έχει σχέση.ST48410 έγραψε: 22 Σεπ 2018, 01:26Αυτό είναι αρκετά ενδιαφέρον όπως επίσης αρκετά διαφορετικό από αυτό που αφήνει να εννοηθεί ο Βελόπουλος. Θα μπορούσαμε να έχουμε συγκεκριμένα σημεία αυτών που διαφωνούν με την παραπάνω πρόταση;ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε: 22 Σεπ 2018, 01:14
https://en.sev.org.gr/wp-content/upload ... -small.pdf
Η Ιταλία έχει πάνω από τα διπλά ελαιοτριβεία. Σύμφωνα με έκθεση της Κομισιόν, του 2012, η Ιταλία έχει 5000 ελαιοτριβεία έναντι 2200 της Ελλάδας, με καλλιεργητέα έκταση μόλις 16% μεγαλύτερη της Ελλάδας.
Επιπροσθέτως, η Ιταλία έχει περισσότερους ιδιοκτήτες από την Ελλάδα. Η μέση ιδιοκτησία είναι 1,3 εκτάρια έναντι 1,6 εκταρίων της Ελλάδας.
Άρα...;
-
Who is The 4th man
- Μέλη που αποχώρησαν
- Δημοσιεύσεις: 4468
- Εγγραφή: 11 Απρ 2018, 17:44
Re: Ποιοι αγοραζετε τα βραβευμενα ελληνικα ελαιολαδα;
ώστε δέν είναι αυτός ό ντάισεμπλουμ;
συγνώμη έκανα λάθος τάχω μπερδέψει
ναί αλλά πώς λέει γιά τό τί είπε ό ντάισεμπλουμ μέσα στό ευρωκοιν ;
εγώ στή θέση τού ντάισεμπλουμ θά τόν πλάκωνα στό ξύλο...
γιά νά δούμε αυτό τό διάλογο....
συγνώμη έκανα λάθος τάχω μπερδέψει
ναί αλλά πώς λέει γιά τό τί είπε ό ντάισεμπλουμ μέσα στό ευρωκοιν ;
εγώ στή θέση τού ντάισεμπλουμ θά τόν πλάκωνα στό ξύλο...
γιά νά δούμε αυτό τό διάλογο....
Αυτομπαναρισμενος επ αόριστον
- Highlander
- Δημοσιεύσεις: 17451
- Εγγραφή: 24 Ιούλ 2018, 16:43
Re: Ποιοι αγοραζετε τα βραβευμενα ελληνικα ελαιολαδα;
H Monsanto τα βράβευσε; 
-
Who is The 4th man
- Μέλη που αποχώρησαν
- Δημοσιεύσεις: 4468
- Εγγραφή: 11 Απρ 2018, 17:44
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 45100
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: Ποιοι αγοραζετε τα βραβευμενα ελληνικα ελαιολαδα;
Προφανώς δεν είναι ένα απλό «φτιάχνουμε 2-3 μεγάλα ελαιοτριβεία» γιατί είναι καταφανές ότι δεν είναι αυτό που κάνει η Ιταλία και που της έχει δώσει ηγετική δύναμη στο brand name, παρά την κατακερματισμένη παραγωγή της. Η Ιταλία έχτιζε την φήμη και το ίματζ της κατά την διάρκεια των δύο τελευταίων αιώνων, βασισμένη στο ένδοξο παρελθόν της. Δεν είναι εύκολο να συναγωνιστείς την κοινή, εμπορική γνώμη. Δεν υπάρχει περίπτωση να αρχίσεις να πουλάς με 25 ευρώ το λίτρο και να συναγωνιστείς την εικόνα της Ιταλίας, όσο ποιοτική κι αν είναι η παραγωγή σου. Χρειάζεται δεκαετίες για να χτιστεί αυτή η εικόνα.ST48410 έγραψε: 22 Σεπ 2018, 02:02 Τι λεφτά αποφέρει στην Ιταλία αυτή η 16% μεγαλύτερη έκταση; Τι μπορούμε να κάνουμε για να ανταγωνιστούμε την Ιταλία; Υπάρχει εναλλακτική πρόταση σε αυτή της McKinsey ή απλά μας πιάνει το αντιδραστικό μας ανακλαστικό ενάντια σε κάθε αλλαγή;
Η πραγματικότητα είναι ότι το μεγαλύτερο κομμάτι της παραγωγής το καταναλώνουμε εγχώρια. Σύμφωνα με την ίδια έκθεση της Κομισιόν, οι τρεις μεγάλες ελαιοπαραγωγοί χώρες, δηλαδή εμείς, η Ιταλία και η Ισπανία, καταναλώνουν το 80% της ευρωπαϊκής παραγωγής. Ακόμη όμως κι αν εξάγαμε το 100% της εγχώριας παραγωγής, δεν θα έκανε κάποια τρομερή διαφορά στο σύνολο των ελληνικών εξαγωγών, γιατί σαν συνολική αξία είναι σχετικά μικρό μέγεθος.
Η μόνη πρόταση που μπορεί μακροπρόθεσμα να βοηθήσει τις εξαγωγές ελαιολάδου είναι η αυτοδιαφήμιση και φυσικά η έμμεση διαφήμιση που δημιουργείται από την συνολική εικόνα της χώρας. Αυτή είναι η μόνη πραγματική πρόταση, αλλά δεν ακούγεται αρκετά ικανοποιητική στα αφτιά των παπαρολόγων γιατί δεν είναι instant soup. Απαιτεί δεκαετίες δουλειάς.
Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν. Οι πραγματικές λύσεις απαιτούν χρόνο, χρήμα και προσπάθεια. Αυτός είναι και ο λόγος που απέτυχαν τα μνημόνια. Απαίτησαν μεταρρυθμίσεις που θα άλλαζαν μαγικά το μοντέλο της οικονομίας σε μια στιγμή και θα άρχιζε να μαζεύεται το χρήμα σε βάθος 5ετίας.
Το ίδιο κάνει και η έκθεση της McKinsey: προσφέρει λύσεις πολύ καλές για να είναι αληθινές, τύπου «ρίχτε τον κύβο κι έχετε έτοιμο ζωμό». Δεν είναι τίποτα άλλο από ευχολόγια και μεγαλοστομίες χωρίς πραγματικό αντίκρυσμα.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Re: Ποιοι αγοραζετε τα βραβευμενα ελληνικα ελαιολαδα;
Είμαι πολύ άσχετος με τον συγκεκριμένο χώρο για να έχω άποψη. Σε τομείς που έχω εργαστεί στο παρελθόν μου φαίνεται ότι το μέγεθος παίζει τεράστιο ρόλο και ως προς αυτό η πρόταση της MacKinsey για οικονομίες κλίμακας δεν μου ακούγεται παράλογη. Ο μεγάλος έχει άλλη διαπραγματευτική ισχύ, διεισδύει, επεκτείνει ή και δημιουργεί νέες αγορές και γενικώς έχει καταρτισμένους επιστήμονες/επαγγελματίες σε όλα τα πόστα, παραγωγής, διαφήμισης, διάθεσης. Η οικογενειακή επιχείρηση με όλο το μεράκι, την πείρα και την γνώση δεν μπορεί να τον συναγωνιστεί ακόμα και για πολύ απλούς λόγους όπως η έλλειψη ρευστότητας/πόρων.
Πιστεύεις ότι πίσω από την έκθεση της MacKinsey υπάρχουν κρυμμένα οικονομικά συμφέροντα ή απλά είναι άσχετοι;
Πιστεύεις ότι πίσω από την έκθεση της MacKinsey υπάρχουν κρυμμένα οικονομικά συμφέροντα ή απλά είναι άσχετοι;
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 45100
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: Ποιοι αγοραζετε τα βραβευμενα ελληνικα ελαιολαδα;
Δεν ξέρω, δεν το έχω ψάξει, αλλά τείνω προς το δεύτερο. Τέτοιες γενικόλογες συστάσεις μπορεί να κάνει ο καθένας και δεν βλέπω τι επιστημονική βάση έχουν από πίσω.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
- Chilloutbuddy
- Δημοσιεύσεις: 12206
- Εγγραφή: 18 Απρ 2018, 16:09
- Phorum.gr user: Chilloutbuddy
Re: Ποιοι αγοραζετε τα βραβευμενα ελληνικα ελαιολαδα;
Δε γνωρίζω την αγορά του συγκεκριμένου προιόντος, οπότε δεν έχω άποψη.
Σε άλλα γεωργικά προιόντα έχω παρατηρήσει ότι το πρόβλημα είναι η αδυναμία μικρών παραγωγών να συνεννοηθούν μεταξύ τους, και σαν αποτέλεσμα τους πιάνει κότσο ο έμπορος. Δεν υπάρχει κάτι άλλο (εκτός από την ασυνεννοησία τους) που να εμποδίζει μικροπαραγωγούς σε μικρή κλίμακα να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να γίνουν συνιδιοκτήτες μίας μεγαλύτερης μονάδας που τυποποιεί και εμπορεύεται. Αν είναι να γίνει κάτι τέτοιο έτσι θα γίνει, από μόνο του, αρχικά σε μικρή κλίμακα και αργότερα ίσως σε μεγαλύτερη, με αυθόρμητες συνεργασίες μικρών παραγωγών.
Αλλά δεν είμαστε τέτοιοι τύποι. Οι Ιταλοί και οι Ισπανοί είναι, εμείς όχι.
Σε άλλα γεωργικά προιόντα έχω παρατηρήσει ότι το πρόβλημα είναι η αδυναμία μικρών παραγωγών να συνεννοηθούν μεταξύ τους, και σαν αποτέλεσμα τους πιάνει κότσο ο έμπορος. Δεν υπάρχει κάτι άλλο (εκτός από την ασυνεννοησία τους) που να εμποδίζει μικροπαραγωγούς σε μικρή κλίμακα να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να γίνουν συνιδιοκτήτες μίας μεγαλύτερης μονάδας που τυποποιεί και εμπορεύεται. Αν είναι να γίνει κάτι τέτοιο έτσι θα γίνει, από μόνο του, αρχικά σε μικρή κλίμακα και αργότερα ίσως σε μεγαλύτερη, με αυθόρμητες συνεργασίες μικρών παραγωγών.
Αλλά δεν είμαστε τέτοιοι τύποι. Οι Ιταλοί και οι Ισπανοί είναι, εμείς όχι.
Δοξάκης αν έπαιζε σήμερα θα ήταν 6ος παίκτης άνετα σε μεσαία ομάδα Nba. 
-
Who is The 4th man
- Μέλη που αποχώρησαν
- Δημοσιεύσεις: 4468
- Εγγραφή: 11 Απρ 2018, 17:44
Re: Ποιοι αγοραζετε τα βραβευμενα ελληνικα ελαιολαδα;
Γιάννο τί μού τόδωσες αυτό https://en.sev.org.gr/wp-content/upload ... -small.pdf
πρόκειται γιά μελέτη τής mckinsey τά επίμαχα σημεία είναι εδώ
extrovert companies in particular the removal of cross-sector macroeconomic barriers and
the development of a business friendly environment will be critical in their effort to further
enhance their local and international competitiveness.
The manufacturing sector comprises four broad sub-sectors: (a) food processing,
accounting for approximately 30% of manufacturing GVA and approximately 20% of employment,
(b) heavy industry, accounting for 26% of manufacturing GVA and 33% of employment,
(c) beverages, accounting for 10% of manufacturing GVA; and (d) a set of smaller
size subsectors with a diverse set of activities that represent the remaining GVA of the
manufacturing sector (Exhibit 30).
Food processing is the largest sub-sector and continues to grow both in Greece and the EU
driven by the demand shift to packaged foods and the more regional nature of the sector. It
is examined in detail as part of the Greece 10 Years Ahead study, not only because of its
size, but also because it lends itself to the application of both the cross-sector recommendations
as well as to specific recommendations at the micro sector level. Heavy industry
includes a smaller number of ‘mature’ players in fields such as metals, cement and mining,
with established international presence. Key actions for supporting the competitiveness of
these players include the reforms and measures identified at the cross-sector macroeconomic
level, as well as measures relevant to the reduction of energy costs covered in the analysis
of the energy sector. Similarly, beverages primarily include large multinational and some
local players who could also benefit significantly from the cross-sector reforms. The rest of
the manufacturing sector ranges from publishing to communication equipment and is highly
diverse and fragmented. As such, recommendations on growth priorities and measures for
the individual sub-sectors – beyond the cross-sector ones – would only have limited applicability
and have not been explored.
In food processing, due to the availability of high quality raw materials and produce, specialized
know-how and reasonable cost levels, Greece has significant potential to increase its
output, boost exports and contain imports, especially in four major high-growth categories,
namely oils & fats, fruits & vegetables, dairy, and bakery products.
Exploiting these opportunities would require Greece to address a number of issues related
to the lack of large scale modern and productive capacity, product innovation and international
market access. As an example, Greece is the 3rd largest olive oil producer worldwide
and exports 60% of its output to Italy in bulk, yet in doing so allows Italy to capture an extra
50% premium on the price of the final packaged product (Exhibit 31). The fact that Greece
holds only a 28% share of the global ‘Greek Feta’ cheese market and 30% of the US ‘Greek
Style’ yogurt markets, further reinforces a clear commercial opportunity for Greece.
Greece 10 Years Ahead outlines 12 possible priorities for market players and the Greek
state to consider, grouped in four major strategic directions (Exhibits 32-33):
Prioritizing target export markets. This would first involve the clustering of foreign
markets based on common retailer presence and commercial synergies and a subsequent
prioritization based on their size, growth potential and receptiveness to Greek
products (proxied by Greek diaspora and tourist origination). Top priority markets include
North America, UK, Germany, Austria, and the Balkans. Priority markets include Italy,
France, Belgium, Scandinavia, Russia, and Australia selected CEE countries (Exhibit
σελ. 40
πρόκειται γιά μελέτη τής mckinsey τά επίμαχα σημεία είναι εδώ
extrovert companies in particular the removal of cross-sector macroeconomic barriers and
the development of a business friendly environment will be critical in their effort to further
enhance their local and international competitiveness.
The manufacturing sector comprises four broad sub-sectors: (a) food processing,
accounting for approximately 30% of manufacturing GVA and approximately 20% of employment,
(b) heavy industry, accounting for 26% of manufacturing GVA and 33% of employment,
(c) beverages, accounting for 10% of manufacturing GVA; and (d) a set of smaller
size subsectors with a diverse set of activities that represent the remaining GVA of the
manufacturing sector (Exhibit 30).
Food processing is the largest sub-sector and continues to grow both in Greece and the EU
driven by the demand shift to packaged foods and the more regional nature of the sector. It
is examined in detail as part of the Greece 10 Years Ahead study, not only because of its
size, but also because it lends itself to the application of both the cross-sector recommendations
as well as to specific recommendations at the micro sector level. Heavy industry
includes a smaller number of ‘mature’ players in fields such as metals, cement and mining,
with established international presence. Key actions for supporting the competitiveness of
these players include the reforms and measures identified at the cross-sector macroeconomic
level, as well as measures relevant to the reduction of energy costs covered in the analysis
of the energy sector. Similarly, beverages primarily include large multinational and some
local players who could also benefit significantly from the cross-sector reforms. The rest of
the manufacturing sector ranges from publishing to communication equipment and is highly
diverse and fragmented. As such, recommendations on growth priorities and measures for
the individual sub-sectors – beyond the cross-sector ones – would only have limited applicability
and have not been explored.
In food processing, due to the availability of high quality raw materials and produce, specialized
know-how and reasonable cost levels, Greece has significant potential to increase its
output, boost exports and contain imports, especially in four major high-growth categories,
namely oils & fats, fruits & vegetables, dairy, and bakery products.
Exploiting these opportunities would require Greece to address a number of issues related
to the lack of large scale modern and productive capacity, product innovation and international
market access. As an example, Greece is the 3rd largest olive oil producer worldwide
and exports 60% of its output to Italy in bulk, yet in doing so allows Italy to capture an extra
50% premium on the price of the final packaged product (Exhibit 31). The fact that Greece
holds only a 28% share of the global ‘Greek Feta’ cheese market and 30% of the US ‘Greek
Style’ yogurt markets, further reinforces a clear commercial opportunity for Greece.
Greece 10 Years Ahead outlines 12 possible priorities for market players and the Greek
state to consider, grouped in four major strategic directions (Exhibits 32-33):
Prioritizing target export markets. This would first involve the clustering of foreign
markets based on common retailer presence and commercial synergies and a subsequent
prioritization based on their size, growth potential and receptiveness to Greek
products (proxied by Greek diaspora and tourist origination). Top priority markets include
North America, UK, Germany, Austria, and the Balkans. Priority markets include Italy,
France, Belgium, Scandinavia, Russia, and Australia selected CEE countries (Exhibit
σελ. 40
Αυτομπαναρισμενος επ αόριστον
-
Who is The 4th man
- Μέλη που αποχώρησαν
- Δημοσιεύσεις: 4468
- Εγγραφή: 11 Απρ 2018, 17:44
Re: Ποιοι αγοραζετε τα βραβευμενα ελληνικα ελαιολαδα;
καί εδώ σελ. 44
Agriculture has been historically important to Greece, accounting for approximately 13% of employment
(approximately 500,000 individuals). Agriculture contributes approximately 4% to Greece’s GVA
(almost triple that of the EU-15), being the fifth largest contributor to the country’s economic output.
The sector’s importance becomes more evident when considering its additional effects on sustainable
rural and environmental development and its impact on other sectors such as food processing.
The overall sector (crops, livestock and fishing) is characterized by low productivity. Pre-crisis GVA
per person employed was 44% below EU-15 (€17,200 versus €30,900 for the EU-15 average4
).
Between 2000-2008, labor costs have almost doubled, suggesting a further relative loss of competitiveness;
in the same period, the respective increase in Germany, Italy and France was 3%, 23% and
38%.
Crops agriculture is the largest sub-sector accounting for 62% of GVA and 80% of agriculture employment.
Pre-crisis, crops agriculture has been seriously challenged; overall production has declined by more than
15% while production costs seem to have increased by approximately 40% and prices by approximately
25%; at the same time the trade balance kept deteriorating with imports growing faster than exports (44%
versus 28% respectively).
Greece’s penetration of core European markets is low (<2% share versus Italy and Spain at approximately
10% and approximately 13% respectively) and the country lacks a holistic and focused product and export
strategy. Labor input and land productivity lags behind most S. European peers (Exhibit 35), while its fragmented
production is sub-scale for international competitiveness. Despite these challenges, Greece has
categories whose quality and cost fundamentals suggest potential for higher competitiveness, extroversion
and import substitution.
To address these issues and further develop the crops agriculture sector, Greece 10 Years Ahead
has identified nine possible priorities grouped in four strategic directions (Exhibit 36):
Differentiating and focusing Greece’s product and market strategy. This involves clustering products
into four distinct groups (i.e., ‘consumption majors’; ‘domestic/processed-focused’;
‘emerging traders’ ‘export engines’) and tailoring their production and commercial strategies.
(Exhibit 37). In addition, Greece should focus on developing a dedicated proposition and scale
in ‘niche’ (PDO and non-PDO) categories (e.g., mastiha, safran, asparagus), further assessed as
secondary rising stars.
Improving competitiveness through scale, productivity and quality. This involves revisiting
arable land allocation to products, potentially utilizing publicly-owned land to increase scale and
introducing modern methods to boost land productivity while providing relevant incentives. The
launch of a new standardization and certification mechanism for agricultural products and methods
(including biological farming) would also be critical.
Securing international market access and presence. This involves establishing the ‘Greek
Foods Company’ (private company or PPP) to pool production, coordinate, establish and manage
distribution networks abroad (same platform as in the food processing sector), while launching
an aggressive Greek agricultural products campaign.
εγώ αναφέρθηκα στήν πρόταση τού στουρνάρα τό 14 στό γιουρογκρούπ γιά τό ελαιόλαδο πού βασιζόταν
όπως έλεγε στήν έκθεση μακίνσεη
http://www.bostanistas.gr/?i=bostanista ... le&id=2200
Agriculture has been historically important to Greece, accounting for approximately 13% of employment
(approximately 500,000 individuals). Agriculture contributes approximately 4% to Greece’s GVA
(almost triple that of the EU-15), being the fifth largest contributor to the country’s economic output.
The sector’s importance becomes more evident when considering its additional effects on sustainable
rural and environmental development and its impact on other sectors such as food processing.
The overall sector (crops, livestock and fishing) is characterized by low productivity. Pre-crisis GVA
per person employed was 44% below EU-15 (€17,200 versus €30,900 for the EU-15 average4
).
Between 2000-2008, labor costs have almost doubled, suggesting a further relative loss of competitiveness;
in the same period, the respective increase in Germany, Italy and France was 3%, 23% and
38%.
Crops agriculture is the largest sub-sector accounting for 62% of GVA and 80% of agriculture employment.
Pre-crisis, crops agriculture has been seriously challenged; overall production has declined by more than
15% while production costs seem to have increased by approximately 40% and prices by approximately
25%; at the same time the trade balance kept deteriorating with imports growing faster than exports (44%
versus 28% respectively).
Greece’s penetration of core European markets is low (<2% share versus Italy and Spain at approximately
10% and approximately 13% respectively) and the country lacks a holistic and focused product and export
strategy. Labor input and land productivity lags behind most S. European peers (Exhibit 35), while its fragmented
production is sub-scale for international competitiveness. Despite these challenges, Greece has
categories whose quality and cost fundamentals suggest potential for higher competitiveness, extroversion
and import substitution.
To address these issues and further develop the crops agriculture sector, Greece 10 Years Ahead
has identified nine possible priorities grouped in four strategic directions (Exhibit 36):
Differentiating and focusing Greece’s product and market strategy. This involves clustering products
into four distinct groups (i.e., ‘consumption majors’; ‘domestic/processed-focused’;
‘emerging traders’ ‘export engines’) and tailoring their production and commercial strategies.
(Exhibit 37). In addition, Greece should focus on developing a dedicated proposition and scale
in ‘niche’ (PDO and non-PDO) categories (e.g., mastiha, safran, asparagus), further assessed as
secondary rising stars.
Improving competitiveness through scale, productivity and quality. This involves revisiting
arable land allocation to products, potentially utilizing publicly-owned land to increase scale and
introducing modern methods to boost land productivity while providing relevant incentives. The
launch of a new standardization and certification mechanism for agricultural products and methods
(including biological farming) would also be critical.
Securing international market access and presence. This involves establishing the ‘Greek
Foods Company’ (private company or PPP) to pool production, coordinate, establish and manage
distribution networks abroad (same platform as in the food processing sector), while launching
an aggressive Greek agricultural products campaign.
εγώ αναφέρθηκα στήν πρόταση τού στουρνάρα τό 14 στό γιουρογκρούπ γιά τό ελαιόλαδο πού βασιζόταν
όπως έλεγε στήν έκθεση μακίνσεη
http://www.bostanistas.gr/?i=bostanista ... le&id=2200
Αυτομπαναρισμενος επ αόριστον
- Chilloutbuddy
- Δημοσιεύσεις: 12206
- Εγγραφή: 18 Απρ 2018, 16:09
- Phorum.gr user: Chilloutbuddy
Re: Ποιοι αγοραζετε τα βραβευμενα ελληνικα ελαιολαδα;
Nαι καλά τα λέει, αλλά ποιός της είπε της McKinley ότι θέλουμε να αλλάξουμε κάτι;sibylic έγραψε: 22 Σεπ 2018, 04:12 Γιάννο τί μού τόδωσες αυτό https://en.sev.org.gr/wp-content/upload ... -small.pdf
πρόκειται γιά μελέτη τής mckinsey τά επίμαχα σημεία είναι εδώ
extrovert companies in particular the removal of cross-sector macroeconomic barriers and
the development of a business friendly environment will be critical in their effort to further
enhance their local and international competitiveness.
The manufacturing sector comprises four broad sub-sectors: (a) food processing,
accounting for approximately 30% of manufacturing GVA and approximately 20% of employment,
(b) heavy industry, accounting for 26% of manufacturing GVA and 33% of employment,
(c) beverages, accounting for 10% of manufacturing GVA; and (d) a set of smaller
size subsectors with a diverse set of activities that represent the remaining GVA of the
manufacturing sector (Exhibit 30).
Food processing is the largest sub-sector and continues to grow both in Greece and the EU
driven by the demand shift to packaged foods and the more regional nature of the sector. It
is examined in detail as part of the Greece 10 Years Ahead study, not only because of its
size, but also because it lends itself to the application of both the cross-sector recommendations
as well as to specific recommendations at the micro sector level. Heavy industry
includes a smaller number of ‘mature’ players in fields such as metals, cement and mining,
with established international presence. Key actions for supporting the competitiveness of
these players include the reforms and measures identified at the cross-sector macroeconomic
level, as well as measures relevant to the reduction of energy costs covered in the analysis
of the energy sector. Similarly, beverages primarily include large multinational and some
local players who could also benefit significantly from the cross-sector reforms. The rest of
the manufacturing sector ranges from publishing to communication equipment and is highly
diverse and fragmented. As such, recommendations on growth priorities and measures for
the individual sub-sectors – beyond the cross-sector ones – would only have limited applicability
and have not been explored.
In food processing, due to the availability of high quality raw materials and produce, specialized
know-how and reasonable cost levels, Greece has significant potential to increase its
output, boost exports and contain imports, especially in four major high-growth categories,
namely oils & fats, fruits & vegetables, dairy, and bakery products.
Exploiting these opportunities would require Greece to address a number of issues related
to the lack of large scale modern and productive capacity, product innovation and international
market access. As an example, Greece is the 3rd largest olive oil producer worldwide
and exports 60% of its output to Italy in bulk, yet in doing so allows Italy to capture an extra
50% premium on the price of the final packaged product (Exhibit 31). The fact that Greece
holds only a 28% share of the global ‘Greek Feta’ cheese market and 30% of the US ‘Greek
Style’ yogurt markets, further reinforces a clear commercial opportunity for Greece.
Greece 10 Years Ahead outlines 12 possible priorities for market players and the Greek
state to consider, grouped in four major strategic directions (Exhibits 32-33):
Prioritizing target export markets. This would first involve the clustering of foreign
markets based on common retailer presence and commercial synergies and a subsequent
prioritization based on their size, growth potential and receptiveness to Greek
products (proxied by Greek diaspora and tourist origination). Top priority markets include
North America, UK, Germany, Austria, and the Balkans. Priority markets include Italy,
France, Belgium, Scandinavia, Russia, and Australia selected CEE countries (Exhibit
σελ. 40
Αυτό το μοντέλο που έχουμε με τους πολλούς μικρούς μπορεί μεν να έχει σαν αποτέλεσμα μικρή παραγωγή και μικρά κέρδη, αλλά προσφέρει το απόλυτο και ανυπέρβλητο πλεονέκτημα που βάζουμε πιό ψηλά από οτιδήποτε άλλο: δε χρειάζεται να συνεννοηθούμε μεταξύ μας ή να βασιστούμε ο ένας στον άλλον. Θέλουμε να είμαστε μικροαφεντικά, είναι βασικό αυτό για τον Έλληνα.
Δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό, απλά ντάξει αν το δεις απο ψηλά λες πωπω κοίτα εδώ ευκαιρία για κέρδη, ενώ στην πραγματικότητα δεν υπάρχει καμμία ευκαιρία.
Δοξάκης αν έπαιζε σήμερα θα ήταν 6ος παίκτης άνετα σε μεσαία ομάδα Nba. 
-
Who is The 4th man
- Μέλη που αποχώρησαν
- Δημοσιεύσεις: 4468
- Εγγραφή: 11 Απρ 2018, 17:44
Re: Ποιοι αγοραζετε τα βραβευμενα ελληνικα ελαιολαδα;
Σέ γενικές γραμμές συμφωνώ μ'αυτό πού λές,εκεί πού έχει φτάσει αυτή ή χώρα δέν μπορώ νά εμπιστευτώ κανένα καί τίποτα,Chilloutbuddy έγραψε: 22 Σεπ 2018, 04:22Nαι καλά τα λέει, αλλά ποιός της είπε της McKinley ότι θέλουμε να αλλάξουμε κάτι;sibylic έγραψε: 22 Σεπ 2018, 04:12 Γιάννο τί μού τόδωσες αυτό https://en.sev.org.gr/wp-content/upload ... -small.pdf
πρόκειται γιά μελέτη τής mckinsey τά επίμαχα σημεία είναι εδώ
extrovert companies in particular the removal of cross-sector macroeconomic barriers and
the development of a business friendly environment will be critical in their effort to further
enhance their local and international competitiveness.
The manufacturing sector comprises four broad sub-sectors: (a) food processing,
accounting for approximately 30% of manufacturing GVA and approximately 20% of employment,
(b) heavy industry, accounting for 26% of manufacturing GVA and 33% of employment,
(c) beverages, accounting for 10% of manufacturing GVA; and (d) a set of smaller
size subsectors with a diverse set of activities that represent the remaining GVA of the
manufacturing sector (Exhibit 30).
Food processing is the largest sub-sector and continues to grow both in Greece and the EU
driven by the demand shift to packaged foods and the more regional nature of the sector. It
is examined in detail as part of the Greece 10 Years Ahead study, not only because of its
size, but also because it lends itself to the application of both the cross-sector recommendations
as well as to specific recommendations at the micro sector level. Heavy industry
includes a smaller number of ‘mature’ players in fields such as metals, cement and mining,
with established international presence. Key actions for supporting the competitiveness of
these players include the reforms and measures identified at the cross-sector macroeconomic
level, as well as measures relevant to the reduction of energy costs covered in the analysis
of the energy sector. Similarly, beverages primarily include large multinational and some
local players who could also benefit significantly from the cross-sector reforms. The rest of
the manufacturing sector ranges from publishing to communication equipment and is highly
diverse and fragmented. As such, recommendations on growth priorities and measures for
the individual sub-sectors – beyond the cross-sector ones – would only have limited applicability
and have not been explored.
In food processing, due to the availability of high quality raw materials and produce, specialized
know-how and reasonable cost levels, Greece has significant potential to increase its
output, boost exports and contain imports, especially in four major high-growth categories,
namely oils & fats, fruits & vegetables, dairy, and bakery products.
Exploiting these opportunities would require Greece to address a number of issues related
to the lack of large scale modern and productive capacity, product innovation and international
market access. As an example, Greece is the 3rd largest olive oil producer worldwide
and exports 60% of its output to Italy in bulk, yet in doing so allows Italy to capture an extra
50% premium on the price of the final packaged product (Exhibit 31). The fact that Greece
holds only a 28% share of the global ‘Greek Feta’ cheese market and 30% of the US ‘Greek
Style’ yogurt markets, further reinforces a clear commercial opportunity for Greece.
Greece 10 Years Ahead outlines 12 possible priorities for market players and the Greek
state to consider, grouped in four major strategic directions (Exhibits 32-33):
Prioritizing target export markets. This would first involve the clustering of foreign
markets based on common retailer presence and commercial synergies and a subsequent
prioritization based on their size, growth potential and receptiveness to Greek
products (proxied by Greek diaspora and tourist origination). Top priority markets include
North America, UK, Germany, Austria, and the Balkans. Priority markets include Italy,
France, Belgium, Scandinavia, Russia, and Australia selected CEE countries (Exhibit
σελ. 40
Αυτό το μοντέλο που έχουμε με τους πολλούς μικρούς μπορεί μεν να έχει σαν αποτέλεσμα μικρή παραγωγή και μικρά κέρδη, αλλά προσφέρει το απόλυτο και ανυπέρβλητο πλεονέκτημα που βάζουμε πιό ψηλά από οτιδήποτε άλλο: δε χρειάζεται να συνεννοηθούμε μεταξύ μας ή να βασιστούμε ο ένας στον άλλον. Θέλουμε να είμαστε μικροαφεντικά, είναι βασικό αυτό για τον Έλληνα.
Δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό, απλά ντάξει αν το δεις απο ψηλά λες πωπω κοίτα εδώ ευκαιρία για κέρδη, ενώ στην πραγματικότητα δεν υπάρχει καμμία ευκαιρία.
απλά είμαστε πιασμένοι σέ πολλά δόκανα καί ότι μάς ζητάνε τρέχουμε νά τό εκτελέσουμε διαφορετικά οί αξιολογήσεις θά βγούνε πλήν,
οί αγορές θά σέ ρίξουνε...όλα είναι αλληλένδετα.
απλό παράδειγμα,έδωσε εντολή ό πάιατ νά μελετήσουμε μιά έκθεση τών μυστ.υπηρεσιών σκοπίων ότι καί καλά έχουν αναμιχθεί οί ρώσοι
στήν οργάνωση τών συλλαλητηρίων στήν ελλάδα(γιά τό μακεδονικό) καί αμέσως έβαλε ό κοτζιάς νέφτι στό πισινό καί έτρεξε νά τη δεχτεί,
τό θεό μας δηλ.τρέχεις νά ενστερνηθείς μιά έκθεση από ένα κρατίδιο πού τό 60%(σλάβοι) ρουφιανέβουν τό 40%(αλβανοί) καί αντίστροφα.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
καί νά σού πώ στή κατάσταση πού είμαι θά μέ συνέφερε λάδι λίγο νοθευμένο μέ καλαμποκέλαιο π.χ.αρκεί νά ξέρω ότι είναι καθαρό
δέν έχει μηχανέλαια,άλλωστε τώρα τηγανίζω πότε μέ σπορέλαια πότε μέ πυρηνέλαιο
Αυτομπαναρισμενος επ αόριστον
- perseus
- Δημοσιεύσεις: 15420
- Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 08:58
- Phorum.gr user: Perseus
- Τοποθεσία: Ιωαννινα
Re: Ποιοι αγοραζετε τα βραβευμενα ελληνικα ελαιολαδα;
Η φαση ειναι οτι στο λινκ που δινει ο Γιαννοπουλος στο 4.1.4 exhibit 33 λεει αυτο ακριβως "2-3 ελαιοτριβεια πιθανον πελ/σο-κρητη 100-150 χιλ τονων.
Προφανως ο ΓΓ δεν διαβασε το λινκ που εβαλε ...
Ο Χελλης ειπε το πιο σωστο οι ιταλοι δουλεουν εκατονταδες χρονια στο μπραντ νειμ ετσι ειναι αυτα .
Ρε Στ η μεγαλη εταιρεια θα τσακίσει όλους τους.μικροπαραγωγους ,αυτη θα ειναι διαπραγματευση.
Προφανως ο ΓΓ δεν διαβασε το λινκ που εβαλε ...
Ο Χελλης ειπε το πιο σωστο οι ιταλοι δουλεουν εκατονταδες χρονια στο μπραντ νειμ ετσι ειναι αυτα .
Ρε Στ η μεγαλη εταιρεια θα τσακίσει όλους τους.μικροπαραγωγους ,αυτη θα ειναι διαπραγματευση.
- ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
- Δημοσιεύσεις: 17016
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:44
Re: Ποιοι αγοραζετε τα βραβευμενα ελληνικα ελαιολαδα;
Πως δεν το διαβασα,.Μαια χαρα το διαβασα και εο εξηγω εξ αρχης
Λεει 2-3 ελαιοτριβεια πιθανον πελ/σο-κρητη 100-150 χιλ τονων.
Δεν λεει ΜΟΝΟ 2-3 ελαιοτριβεια πιθανον πελ/σο-κρητη 100-150 χιλ τονων.
Δηλαδη δεν λεει να υπαρχουν μονο αυτα,δηλαδη δεν λεει να αντικαταστησουν τα 2300 υπαρχοντα ελαιοτριβεια.
Λεει 2-3 ελαιοτριβεια πιθανον πελ/σο-κρητη 100-150 χιλ τονων.
Δεν λεει ΜΟΝΟ 2-3 ελαιοτριβεια πιθανον πελ/σο-κρητη 100-150 χιλ τονων.
Δηλαδη δεν λεει να υπαρχουν μονο αυτα,δηλαδη δεν λεει να αντικαταστησουν τα 2300 υπαρχοντα ελαιοτριβεια.
Αρίστος for Tsirpas
Eχουμε ΔΙΠΛΗ πολιτειακη εκτροπη
Μια γιατι ο πρωθυπουργος επραξε αντιθετα στο ΟΧΙ του δημοψηφισματος...
Και δευτερη γιατι μεσω του Ταμειου Ξεπουληματος Χωρας παρεδωσε την εθνικη κυριαρχια και τον εθνικο πλουτο στους δανειστες
Eχουμε ΔΙΠΛΗ πολιτειακη εκτροπη
Μια γιατι ο πρωθυπουργος επραξε αντιθετα στο ΟΧΙ του δημοψηφισματος...
Και δευτερη γιατι μεσω του Ταμειου Ξεπουληματος Χωρας παρεδωσε την εθνικη κυριαρχια και τον εθνικο πλουτο στους δανειστες
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 25 Απαντήσεις
- 544 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
-
- 0 Απαντήσεις
- 403 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Λίνο Βεντούρα
-
- 15 Απαντήσεις
- 700 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Καραμελίτσα
-
- 232 Απαντήσεις
- 10339 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Eθνικοκοινωνιστης