Δεν κατάλαβα...ΓΑΛΗ έγραψε: 22 Απρ 2022, 13:40Σοβαρέψου. Σιγά μην οφείλεται η χειραφέτηση των γυναικών στα ελιτίστικα νιανιανιά των τρυφερόκωλων στοχαστών.Λοξίας έγραψε: 22 Απρ 2022, 13:12Ναι, η αμφισβήτηση των συγκεκριμένων "αξιών" είναι και πάλι δυτικό φαινόμενο.ΓΑΛΗ έγραψε: 22 Απρ 2022, 12:46
Οκ, αν αυτές είναι οι παραδοσιακές αξίες της Δύσης* μπορείς να αντιπαραβάλεις τα αντίπαλα δέη αξιών της συγκεκριμένης πυξίδας;
* Γιατί όλως τυχαίως σου διαφεύγει ότι η αμφισβήτηση των συγκεκριμένων "αξιών" είναι και πάλι δυτικό φαινόμενο.![]()
Πλην όμως, πάρα πολλοί θεωρούν πως για την αμφισβήτηση υπεύθυνη είναι η Σχολή της Φρανκφούρτης.
Αν δεν υπήρχε αυτή και τα "κρυφά" μανιφέστα της, δεν θα αμφισβητούντο ποτέ αυτές οι αξίες...
...και οι γυναίκες θα έπλεναν πιάτα στην κουζίνα εσαεί.
Ρίξε μια ματιά στους σύγχρονους φρανκφουρτιανούς, την προχωσύνη τους σε όλα τα επίπεδα και έλα μετά να μου πεις για πιάτα και κουζίνες.
Αυτοί/αυτές/αυτά το μόνον που τρέμουν είναι να μην τους ξεβάψει το τατού ή τους σπάσει το νύχι.
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Η Σχολή της Φρανκφούρτης
Re: Η Σχολή της Φρανκφούρτης
Re: Η Σχολή της Φρανκφούρτης
ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: 22 Απρ 2022, 14:00 Εν τω μεταξύ, ούτε ο Γκράμσι ούτε ο Λούκατς ανήκαν στη Σχολή της Φρανκφούρτης…
Ως προς την προσέγγιση της θρησκείας από τον Γκράμσι, εδώ:
https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10 ... 5X19865119
Οταν ο Χορκχαιμερ ανελαβε το 1930 την διευθυνση της Σχολης της Φρανκφουρτης ουσιαστικα τη μετετρεψε σε ενα φορεα που θα προωθουσε τις ιδεες του Λουκατς για τον πολιτιστικο Μαρξισμο. Οι βασικοτερες επιρροες των Φρανφουρτιανων διαχρονικα ηταν ο Μαρξ, ο Φρόυντ, ο Χεγκελ, ο Μαξ Βεμπερ και ο Λουκατς. Να προσθεσουμε και τον Γκραμσι: στα πρωτα χρονια της η Σχολη της Φρανκφουρτης αλλα και ο Χορκχαιμερ στα πρωτα εργα του ακολουθουν επ' ακριβως τις ιδεες του Γκραμσι.
Ενδιαφερον εχει οτι οι Φρανφουρτιανοι εκτιμουσαν και το Μαρκησιο ντε Σαντ ακριβως επειδη περιφρονουσε τα συντηρητικα ηθη.
.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Αρίστος την 22 Απρ 2022, 19:41, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Η Σχολή της Φρανκφούρτης
Και βέβαια η πολιτική ορθότητα έχει τόση πέραση σήμερα όσο και η ακροδεξιά. Δλδ ελάχιστη.
Αλλά ναι, συνεχίστε να ακούσετε ότι υπάρχει συνωμοσία.
Αλλά ναι, συνεχίστε να ακούσετε ότι υπάρχει συνωμοσία.
Re: Η Σχολή της Φρανκφούρτης
axilmar έγραψε: 22 Απρ 2022, 19:37 Και βέβαια η πολιτική ορθότητα έχει τόση πέραση σήμερα όσο και η ακροδεξιά. Δλδ ελάχιστη.
Αλλά ναι, συνεχίστε να ακούσετε ότι υπάρχει συνωμοσία.
Eνα ωραιοτατο βιβλιο για ολα αυτα ειναι το παρακατω.
Γραμμενο απο εναν Εβραιο που αρχικα υποστηριζε τη New Left και ειχε σχεσεις ακομη και με το κινημα των Μαυρων Πανθηρων.
Μετα ομως απερριψε τον Μαρξ και σταδιακα εγινε συντηρητικος.
Description
America is under attack. Its institutions and values are under daily assault. But the principal culprits are not foreign terrorists. They are influential and powerful Americans secretly stirring up disunion and disloyalty in the shifting shadows of the Democratic Party. New York Times best-selling authors David Horowitz and Richard Poe (both former radicals) weave together riveting history, investigative reporting, and cutting political analysis to help expose and explain: The Shadow Party's plan to rewrite the US Constitution. How the Shadow Party overthrows foreign governments--and why it may attempt to use the same methods here. The vast network of private think tanks, foundations, unions, stealth PACs, and other front groups through which the Shadow Party operates in America. The network's voluminous contributions to the Democrats, which totaled more than $300 million in the 2004 elections, and its growing influence over the party's message and policy. The politicians on both sides of the aisle who have exchanged political favors with George Soros and his "government-in-the-wings." The Shadow Party's efforts to conceal its radical agenda behind the "moderate" pose of Hillary Clinton and other public figures. The radical network's plan to seize power in 2008.
.
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20638
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Η Σχολή της Φρανκφούρτης
αριστος και αντιαριστοι
υπαρχει δεν υπαρχει η σχολη φρανκφουρτης, το σαουλικο μοτιβο συνεχιζεται.
διαιρεση, διαιρεση, Δια Αιρεση...
οσο περισσοτερα κομματια, τοσα περισσοτερα συντριμμια...
οσοι συντριμμια ονειρευονται να επιβληθουν εναντι των αλλων συντριμμιων,
1. δεν ειναι συντριμμια, αλλα οργανωμενη ομαδα με κοινο σκοπο
2. ειναι συντριμμια που νομιζουν .... απο το νομιζω, στο πραττω και στο εχω επιτυχια η απόσταση ειναι μεγαλυτερη της μιας ανθρωπινης ζωης και παπαλα... χασατε.... μας τα παν κι αλλοι, δωσαμε.... δεν δινουμε αλλα...
υπαρχει δεν υπαρχει η σχολη φρανκφουρτης, το σαουλικο μοτιβο συνεχιζεται.
διαιρεση, διαιρεση, Δια Αιρεση...
οσο περισσοτερα κομματια, τοσα περισσοτερα συντριμμια...
οσοι συντριμμια ονειρευονται να επιβληθουν εναντι των αλλων συντριμμιων,
1. δεν ειναι συντριμμια, αλλα οργανωμενη ομαδα με κοινο σκοπο
2. ειναι συντριμμια που νομιζουν .... απο το νομιζω, στο πραττω και στο εχω επιτυχια η απόσταση ειναι μεγαλυτερη της μιας ανθρωπινης ζωης και παπαλα... χασατε.... μας τα παν κι αλλοι, δωσαμε.... δεν δινουμε αλλα...
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
- Otto Weininger
- Δημοσιεύσεις: 38340
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:29
- Τοποθεσία: Schwarzspanierstraße 15
Re: Η Σχολή της Φρανκφούρτης
πολύ καλό βιβλίοΑρίστος έγραψε: 22 Απρ 2022, 19:50axilmar έγραψε: 22 Απρ 2022, 19:37 Και βέβαια η πολιτική ορθότητα έχει τόση πέραση σήμερα όσο και η ακροδεξιά. Δλδ ελάχιστη.
Αλλά ναι, συνεχίστε να ακούσετε ότι υπάρχει συνωμοσία.
Eνα ωραιοτατο βιβλιο για ολα αυτα ειναι το παρακατω.
Γραμμενο απο εναν Εβραιο που αρχικα υποστηριζε τη New Left και ειχε σχεσεις ακομη και με το κινημα των Μαυρων Πανθηρων.
Μετα ομως απερριψε τον Μαρξ και σταδιακα εγινε συντηρητικος.
Description
America is under attack. Its institutions and values are under daily assault. But the principal culprits are not foreign terrorists. They are influential and powerful Americans secretly stirring up disunion and disloyalty in the shifting shadows of the Democratic Party. New York Times best-selling authors David Horowitz and Richard Poe (both former radicals) weave together riveting history, investigative reporting, and cutting political analysis to help expose and explain: The Shadow Party's plan to rewrite the US Constitution. How the Shadow Party overthrows foreign governments--and why it may attempt to use the same methods here. The vast network of private think tanks, foundations, unions, stealth PACs, and other front groups through which the Shadow Party operates in America. The network's voluminous contributions to the Democrats, which totaled more than $300 million in the 2004 elections, and its growing influence over the party's message and policy. The politicians on both sides of the aisle who have exchanged political favors with George Soros and his "government-in-the-wings." The Shadow Party's efforts to conceal its radical agenda behind the "moderate" pose of Hillary Clinton and other public figures. The radical network's plan to seize power in 2008.
.
Let them make the first mistake. We make the last move.
Re: Η Σχολή της Φρανκφούρτης
taxalata xalasa έγραψε: 22 Απρ 2022, 19:59 αριστος και αντιαριστοι
υπαρχει δεν υπαρχει η σχολη φρανκφουρτης, το σαουλικο μοτιβο συνεχιζεται.
διαιρεση, διαιρεση, Δια Αιρεση...
οσο περισσοτερα κομματια, τοσα περισσοτερα συντριμμια...
οσοι συντριμμια ονειρευονται να επιβληθουν εναντι των αλλων συντριμμιων,
1. δεν ειναι συντριμμια, αλλα οργανωμενη ομαδα με κοινο σκοπο
2. ειναι συντριμμια που νομιζουν .... απο το νομιζω, στο πραττω και στο εχω επιτυχια η απόσταση ειναι μεγαλυτερη της μιας ανθρωπινης ζωης και παπαλα... χασατε.... μας τα παν κι αλλοι, δωσαμε.... δεν δινουμε αλλα...
Φιλτατε οσοι ασπαζονται τις ιδεες των Φρανκφουρτιανων σημερα κυβερνουν τη Δυση και μαλιστα την κυβερνουν επιβαλλοντας τυραννικα την καταστροφη ολων των παραδοσιακων δυτικων αξιων. Συνεπως δεν προκειται για απλη διαιρεση αλλα για το αν θα εχουμε μελλον με αυτους που εχουμε μπλεξει.
.
Re: Η Σχολή της Φρανκφούρτης
Λοιπον αντε να μπουμε στα βαθια.
Βαζω αποσπασμα απο ενα πολυ ενδιαφερον αρθρο που δημοσιευθηκε στο Θεοδοτο.
Οποιος αμφισβητει οτι η Σχολη της Φρανκφουρτης ειχε σαν στοχο να επιτεθει στις δυτικες αξιες ας το διαβασει προσεκτικα. Δεν ειχαν προβλημα μονο με τις κλασσικες συντηρητικες αξιες, τους ενοχλουσε ακομη και ο Διαφωτισμος.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το 1922 στη Γερμανία ο ιουδαίος πολιτικός επιστήμονας Felix J. Weil οραματίζεται την δημιουργία ενός ανεξάρτητου ινστιτούτου το οποίο θα πραγματοποιούσε κοινωνικές και πολιτικές έρευνες. Την χρηματοδότηση αναλαμβάνει ο πατέρας του, Hermann Weil, πλούσιος έμπορος σιταριού με έδρα την Αργεντινή. Το 1924, στην Φρανκφούρτη, το κτίριο του ινστιτούτου είναι έτοιμο και ο Felix J. Weil καλεί για συνεργάτες τους εξής επίσης ιουδαίους επιστήμονες: 2 τον Carl Grunberg, για τις Πολιτικές Επιστήμες, τον Frederick Pollock οικονομολόγο, τον Max Horkheimer για την Ψυχολογία και τη Φιλοσοφία, τον Leo Löwenthal για τη Φιλοσοφία, Theodor W. Adοrno για τη Μουσικολογία και τη Φιλοσοφία, τον Herbert Marcuse για τη Φιλοσοφία, τον Erich Fromm για την Ψυχανάλυση καθώς και τον Walter Benjamin, ειδικό σε θέματα μυστικισμού και Καββάλας. Έτσι γεννήθηκε η Σχολή της Φραγκφούρτης (Ινστιτούτο Κοινωνικών Ερευνών). Σέ αυτό συμμετείχαν και άλλοι ερευνητές μη ιουδαϊκής καταγωγής, όμως εκείνοι που καθόριζαν την όλη δραστηριότητά του ήταν αυτοί που αναφέραμε.
Η δραστηριότητα τού «Ινστιτούτου» άρχισε με θεματολογία χαρακτηριστική της γνωστικής διαλυτικής (dissolution) σκέψης : 1.Τήν αποπροσωποίηση-απομορφοποίηση του «Όλου», δηλαδή, το αντίθετο της πλατωνικής και χριστιανικής εσχατολογίας. 2. την επιστροφή στην μητριαρχική κοινωνία (Bachofen), με την έννοια της επικράτησης του θηλυκού στοιχείου (anima, στον C.G.Jung3). 3. Το κτύπημα της οικογένειας σαν «καταπιεστικού θεσμού». 4. Την απόρριψη της έννοιας της ιεραρχίας στις κοινωνικές δομές• και 5. Την απαλλαγή της σεξουαλικότητας απ’ την «τυραννία της γεννητικότητας» καί την επιστροφή της σε καταστάσεις «διεστραμμένες – πολυμορφικές» (Marcuse)4. Ο Adorno και ο Horkheimer επιπλέον, με τα βιβλία τους «Διαλεκτική του Διαφωτισμού»5, και «Έκλειψη του λόγου»6 απορρίπτουν: Α) Την λογική του διαφωτισμού, Β) Την λογική του Μαρξισμού. Τι πραγματικά λοιπόν θέλουν οι Adorno – Horkheimer; Μπορούμε να το καταλάβουμε με το παράδειγμα που οι ίδιοι χρησιμοποιούν7 : Ο Οδυσσέας είναι «αστός» διότι ακούει μεν το τραγούδι των σειρήνων, δένεται όμως στο κατάρτι για να μην αφεθεί στην ναρκωτική έλξη του αγνώστου, ώστε μη χαθεί μέσα στην πανθεϊστική φύση. Όπως είναι γνωστό, στην Ομηρική Ελλάδα επικρατούσε το Απολλώνειο πνεύμα• με άλλα λόγια, ο άνθρωπος σχετιζόταν με το Θείο και την φύση διατηρώντας την ατομικότητα του και τον αυτοέλεγχο. Γι΄αυτό ακριβώς, το φαινόμενο της μαντικής καταληψίας δεν υπήρχε. Οι μάντεις ήταν οιωνοσκόποι: ερμήνευαν τα σημεία της φύσης. Δεν χάνονταν μέσα σε αυτά.
Αντίθετα, οι Adorno – Horkheimer επιδιώκουν τη γνωστική έκσταση της διάλυσης – συγχώνευσης με το απροσδιόριστο όλο. Στην αποκατάσταση, στη «Λύση» δεν δίνουν όνομα και μορφή, εφόσον η παραδοσιακή εβραϊκή απαγόρευση να ονομάζεται ή να περιγράφεται ο Θεός και ο Παράδεισος εύρισκε την αντανάκλασή της στην άρνηση της «Κριτικής Θεωρίας» [του Horkheimer] να συγκεκριμενοποιήσει την ουτοπιστική της οπτική. Όπως, πράγματι, είχε επισημάνει ο Jurgen Habermas, η άρνηση της Ιδεαλιστικής Γερμανικής φιλοσοφίας να δώσει Μορφή στις ουτοπιστικές της ιδέες ήταν αρκετά όμοια με τους καββαλιστές που τόνιζαν περισσότερο τις λέξεις παρά τις εικόνες».8 Η σκιά του καββαλιστικού άλλωστε γνωστικισμού συνοδεύει τις ερμηνευτικές διαδικασίες του Ινστιτούτου: «Μιλήσαμε ήδη για την επίδραση ορισμένων εβραϊκών τάσεων στην εργασία του Ινστιτούτου, την άρνηση να ονοματίζεται ή να περιγράφεται το ‘άλλο’... καθώς και το ενδιαφέρον του Erich Fromm για τη ‘Φιλοσοφική Ανθρωπολογία’ όμοιο με εκείνο του Martin Buber και των συναδέλφων του του Lehrhaus [= Οίκου της Μάθησης/Γνώσης] στη Φραγκφούρτη. Η επίδραση όμως της εβραϊκής σκέψης και συνηθειών πάνω στον Walter Benjamin ήταν, κατά κάποιο τρόπο, διαφορετική. Το πιο βαθύ ενδιαφέρον του Benjamin ήταν για την Καμπάλα, το πιο μυστηριώδες έργο του εβραϊκού μυστικισμού. σε αυτό το ενδιαφέρον ήταν καθοριστική η φιλία του με τον Scholem. Όταν ο Max Bychner, εκδότης της Schweizer Rundscau ζήτησε από τον Benjamin εξηγήσεις πάνω στην εισαγωγή, ιδιαίτερα δύσκολη, στο βιβλίο του Ursprung des deutschen Trauerspiels, ο Benjamin του είπε να μελετήσει την Καββάλα(...)Σε μία επιστολή του προς τον Rychner το 1931, πολύ καιρό αφότου άρχισε να ενδιαφέρεται για τον μαρξισμό, ο Walter Benjamin παρατήρησε: Δεν μπόρεσα ποτέ να μελετήσω και να σκεφτώ διαφορετικά από ένα τρόπο που θα μπορούσα να τον ορίσω ως θεολογικό- δηλαδή σε συμφωνία με την Ταλμουδική διδασκαλία των σαρανταεννέα εννοιολογικών επιπέδων κάθε χωρίου της Torah».9
Το 1934 η σχολή της Φραγκφούρτης μεταφέρθηκε στις Η.Π.Α., στη Νέα Υόρκη συγκεκριμένα, και τη χρηματοδότηση ανέλαβε το American Jewish Committee και το Jewish Labor Committee. Εν τω μεταξύ ο Μαρκούζε άρχισε τη συνεργασία του με την CIA (OSS) η οποία έμελλε να διαρκέσει μέχρι τον πόλεμο της Κορέας. Σχέση με ένα άλλο περίεργο «ινστιτούτο» είχε και ο Horkheimer• το ινστιτούτο αυτό ήταν το Tavistock στο Λονδίνο: Το Tavistock ήταν ψυχιατρική κλινική αλλά και κέντρο κοινωνικών ερευνών συνδεδεμένο με τις υπηρεσίες του Βρεταννικού Στρατού. Μεταξύ των θεμάτων που απασχολούσαν το Tavistock βρίσκουμε τα εξής –πολύ- ενδιαφέροντα: Τη δημιουργία «paradigm shifts» (μεταβολές του παραδείγματος), με άλλα λόγια τη δημιουργία νέων κοινωνικών προτύπων μέσω της χρήσης τραυματικών κοινωνικών καταστάσεων (turbulent environments). Και κάτι που ενδιαφέρει την δική μας δεκαετία: Το 1989 ένας κύκλος διαλέξεων που έγιναν στο Tavistock είχε ως θέμα: «Ο ρόλος των μη κυβερνητικών οργανώσεων στην αποδυνάμωση tων εθνικών κρατών».10
http://theodotus.blogspot.com/2012/03/60.html#more
.
Βαζω αποσπασμα απο ενα πολυ ενδιαφερον αρθρο που δημοσιευθηκε στο Θεοδοτο.
Οποιος αμφισβητει οτι η Σχολη της Φρανκφουρτης ειχε σαν στοχο να επιτεθει στις δυτικες αξιες ας το διαβασει προσεκτικα. Δεν ειχαν προβλημα μονο με τις κλασσικες συντηρητικες αξιες, τους ενοχλουσε ακομη και ο Διαφωτισμος.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το 1922 στη Γερμανία ο ιουδαίος πολιτικός επιστήμονας Felix J. Weil οραματίζεται την δημιουργία ενός ανεξάρτητου ινστιτούτου το οποίο θα πραγματοποιούσε κοινωνικές και πολιτικές έρευνες. Την χρηματοδότηση αναλαμβάνει ο πατέρας του, Hermann Weil, πλούσιος έμπορος σιταριού με έδρα την Αργεντινή. Το 1924, στην Φρανκφούρτη, το κτίριο του ινστιτούτου είναι έτοιμο και ο Felix J. Weil καλεί για συνεργάτες τους εξής επίσης ιουδαίους επιστήμονες: 2 τον Carl Grunberg, για τις Πολιτικές Επιστήμες, τον Frederick Pollock οικονομολόγο, τον Max Horkheimer για την Ψυχολογία και τη Φιλοσοφία, τον Leo Löwenthal για τη Φιλοσοφία, Theodor W. Adοrno για τη Μουσικολογία και τη Φιλοσοφία, τον Herbert Marcuse για τη Φιλοσοφία, τον Erich Fromm για την Ψυχανάλυση καθώς και τον Walter Benjamin, ειδικό σε θέματα μυστικισμού και Καββάλας. Έτσι γεννήθηκε η Σχολή της Φραγκφούρτης (Ινστιτούτο Κοινωνικών Ερευνών). Σέ αυτό συμμετείχαν και άλλοι ερευνητές μη ιουδαϊκής καταγωγής, όμως εκείνοι που καθόριζαν την όλη δραστηριότητά του ήταν αυτοί που αναφέραμε.
Η δραστηριότητα τού «Ινστιτούτου» άρχισε με θεματολογία χαρακτηριστική της γνωστικής διαλυτικής (dissolution) σκέψης : 1.Τήν αποπροσωποίηση-απομορφοποίηση του «Όλου», δηλαδή, το αντίθετο της πλατωνικής και χριστιανικής εσχατολογίας. 2. την επιστροφή στην μητριαρχική κοινωνία (Bachofen), με την έννοια της επικράτησης του θηλυκού στοιχείου (anima, στον C.G.Jung3). 3. Το κτύπημα της οικογένειας σαν «καταπιεστικού θεσμού». 4. Την απόρριψη της έννοιας της ιεραρχίας στις κοινωνικές δομές• και 5. Την απαλλαγή της σεξουαλικότητας απ’ την «τυραννία της γεννητικότητας» καί την επιστροφή της σε καταστάσεις «διεστραμμένες – πολυμορφικές» (Marcuse)4. Ο Adorno και ο Horkheimer επιπλέον, με τα βιβλία τους «Διαλεκτική του Διαφωτισμού»5, και «Έκλειψη του λόγου»6 απορρίπτουν: Α) Την λογική του διαφωτισμού, Β) Την λογική του Μαρξισμού. Τι πραγματικά λοιπόν θέλουν οι Adorno – Horkheimer; Μπορούμε να το καταλάβουμε με το παράδειγμα που οι ίδιοι χρησιμοποιούν7 : Ο Οδυσσέας είναι «αστός» διότι ακούει μεν το τραγούδι των σειρήνων, δένεται όμως στο κατάρτι για να μην αφεθεί στην ναρκωτική έλξη του αγνώστου, ώστε μη χαθεί μέσα στην πανθεϊστική φύση. Όπως είναι γνωστό, στην Ομηρική Ελλάδα επικρατούσε το Απολλώνειο πνεύμα• με άλλα λόγια, ο άνθρωπος σχετιζόταν με το Θείο και την φύση διατηρώντας την ατομικότητα του και τον αυτοέλεγχο. Γι΄αυτό ακριβώς, το φαινόμενο της μαντικής καταληψίας δεν υπήρχε. Οι μάντεις ήταν οιωνοσκόποι: ερμήνευαν τα σημεία της φύσης. Δεν χάνονταν μέσα σε αυτά.
Αντίθετα, οι Adorno – Horkheimer επιδιώκουν τη γνωστική έκσταση της διάλυσης – συγχώνευσης με το απροσδιόριστο όλο. Στην αποκατάσταση, στη «Λύση» δεν δίνουν όνομα και μορφή, εφόσον η παραδοσιακή εβραϊκή απαγόρευση να ονομάζεται ή να περιγράφεται ο Θεός και ο Παράδεισος εύρισκε την αντανάκλασή της στην άρνηση της «Κριτικής Θεωρίας» [του Horkheimer] να συγκεκριμενοποιήσει την ουτοπιστική της οπτική. Όπως, πράγματι, είχε επισημάνει ο Jurgen Habermas, η άρνηση της Ιδεαλιστικής Γερμανικής φιλοσοφίας να δώσει Μορφή στις ουτοπιστικές της ιδέες ήταν αρκετά όμοια με τους καββαλιστές που τόνιζαν περισσότερο τις λέξεις παρά τις εικόνες».8 Η σκιά του καββαλιστικού άλλωστε γνωστικισμού συνοδεύει τις ερμηνευτικές διαδικασίες του Ινστιτούτου: «Μιλήσαμε ήδη για την επίδραση ορισμένων εβραϊκών τάσεων στην εργασία του Ινστιτούτου, την άρνηση να ονοματίζεται ή να περιγράφεται το ‘άλλο’... καθώς και το ενδιαφέρον του Erich Fromm για τη ‘Φιλοσοφική Ανθρωπολογία’ όμοιο με εκείνο του Martin Buber και των συναδέλφων του του Lehrhaus [= Οίκου της Μάθησης/Γνώσης] στη Φραγκφούρτη. Η επίδραση όμως της εβραϊκής σκέψης και συνηθειών πάνω στον Walter Benjamin ήταν, κατά κάποιο τρόπο, διαφορετική. Το πιο βαθύ ενδιαφέρον του Benjamin ήταν για την Καμπάλα, το πιο μυστηριώδες έργο του εβραϊκού μυστικισμού. σε αυτό το ενδιαφέρον ήταν καθοριστική η φιλία του με τον Scholem. Όταν ο Max Bychner, εκδότης της Schweizer Rundscau ζήτησε από τον Benjamin εξηγήσεις πάνω στην εισαγωγή, ιδιαίτερα δύσκολη, στο βιβλίο του Ursprung des deutschen Trauerspiels, ο Benjamin του είπε να μελετήσει την Καββάλα(...)Σε μία επιστολή του προς τον Rychner το 1931, πολύ καιρό αφότου άρχισε να ενδιαφέρεται για τον μαρξισμό, ο Walter Benjamin παρατήρησε: Δεν μπόρεσα ποτέ να μελετήσω και να σκεφτώ διαφορετικά από ένα τρόπο που θα μπορούσα να τον ορίσω ως θεολογικό- δηλαδή σε συμφωνία με την Ταλμουδική διδασκαλία των σαρανταεννέα εννοιολογικών επιπέδων κάθε χωρίου της Torah».9
Το 1934 η σχολή της Φραγκφούρτης μεταφέρθηκε στις Η.Π.Α., στη Νέα Υόρκη συγκεκριμένα, και τη χρηματοδότηση ανέλαβε το American Jewish Committee και το Jewish Labor Committee. Εν τω μεταξύ ο Μαρκούζε άρχισε τη συνεργασία του με την CIA (OSS) η οποία έμελλε να διαρκέσει μέχρι τον πόλεμο της Κορέας. Σχέση με ένα άλλο περίεργο «ινστιτούτο» είχε και ο Horkheimer• το ινστιτούτο αυτό ήταν το Tavistock στο Λονδίνο: Το Tavistock ήταν ψυχιατρική κλινική αλλά και κέντρο κοινωνικών ερευνών συνδεδεμένο με τις υπηρεσίες του Βρεταννικού Στρατού. Μεταξύ των θεμάτων που απασχολούσαν το Tavistock βρίσκουμε τα εξής –πολύ- ενδιαφέροντα: Τη δημιουργία «paradigm shifts» (μεταβολές του παραδείγματος), με άλλα λόγια τη δημιουργία νέων κοινωνικών προτύπων μέσω της χρήσης τραυματικών κοινωνικών καταστάσεων (turbulent environments). Και κάτι που ενδιαφέρει την δική μας δεκαετία: Το 1989 ένας κύκλος διαλέξεων που έγιναν στο Tavistock είχε ως θέμα: «Ο ρόλος των μη κυβερνητικών οργανώσεων στην αποδυνάμωση tων εθνικών κρατών».10
http://theodotus.blogspot.com/2012/03/60.html#more
.
Re: Η Σχολή της Φρανκφούρτης
Κοίτα να δεις που και η εισβολή στην Ουκρανία θα χρεωθεί στην ΣτΦ και στα τσιράκια της...
Χώρια που και η καταστολή της εξέγερσης (από την αγγλική κυβερνηση) των κλωστοϋφαντουργών στην Αγγλία του 18ου αιώνα, στα σίγουρα είχε βασιστεί σε κάποιους φιλοφόφους και τις απόψεις τους...δεν γίνεται αλλιώς.
Α, μην ξεχάσω...
Αρίστο, για παράδειγμα, για αυτό:
Η μόνη πηγή είναι ένας ιταλός δημσιογράφος και συγγραφέας συνωμοσιολογικών βιβλίων.
Δεν γνωρίζω αν όντως έχουν υπάρξει αυτές οι διαλέξεις και δεν μπορω να το απορρίψω εκ των προτέρων, αλλά το να βασιστώ σε ένα συνωμοσιολογικό μπλογκ που φέρνει ως πηγή έναν ιταλό Αρίστο, μου έρχεται λίγο κάπως...
Αν υπάρχουν αξιόπιστες πηγές, φέρε τις.
Χώρια που και η καταστολή της εξέγερσης (από την αγγλική κυβερνηση) των κλωστοϋφαντουργών στην Αγγλία του 18ου αιώνα, στα σίγουρα είχε βασιστεί σε κάποιους φιλοφόφους και τις απόψεις τους...δεν γίνεται αλλιώς.
Α, μην ξεχάσω...
Αρίστο, για παράδειγμα, για αυτό:
Αρίστος έγραψε: 22 Απρ 2022, 20:47 {...}
Και κάτι που ενδιαφέρει την δική μας δεκαετία: Το 1989 ένας κύκλος διαλέξεων που έγιναν στο Tavistock είχε ως θέμα: «Ο ρόλος των μη κυβερνητικών οργανώσεων στην αποδυνάμωση tων εθνικών κρατών».10
http://theodotus.blogspot.com/2012/03/60.html#more
Η μόνη πηγή είναι ένας ιταλός δημσιογράφος και συγγραφέας συνωμοσιολογικών βιβλίων.
Δεν γνωρίζω αν όντως έχουν υπάρξει αυτές οι διαλέξεις και δεν μπορω να το απορρίψω εκ των προτέρων, αλλά το να βασιστώ σε ένα συνωμοσιολογικό μπλογκ που φέρνει ως πηγή έναν ιταλό Αρίστο, μου έρχεται λίγο κάπως...
Αν υπάρχουν αξιόπιστες πηγές, φέρε τις.
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20638
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Η Σχολή της Φρανκφούρτης
αυτο λεμε,Αρίστος έγραψε: 22 Απρ 2022, 20:05taxalata xalasa έγραψε: 22 Απρ 2022, 19:59 αριστος και αντιαριστοι
υπαρχει δεν υπαρχει η σχολη φρανκφουρτης, το σαουλικο μοτιβο συνεχιζεται.
διαιρεση, διαιρεση, Δια Αιρεση...
οσο περισσοτερα κομματια, τοσα περισσοτερα συντριμμια...
οσοι συντριμμια ονειρευονται να επιβληθουν εναντι των αλλων συντριμμιων,
1. δεν ειναι συντριμμια, αλλα οργανωμενη ομαδα με κοινο σκοπο
2. ειναι συντριμμια που νομιζουν .... απο το νομιζω, στο πραττω και στο εχω επιτυχια η απόσταση ειναι μεγαλυτερη της μιας ανθρωπινης ζωης και παπαλα... χασατε.... μας τα παν κι αλλοι, δωσαμε.... δεν δινουμε αλλα...
Φιλτατε οσοι ασπαζονται τις ιδεες των Φρανκφουρτιανων σημερα κυβερνουν τη Δυση και μαλιστα την κυβερνουν επιβαλλοντας τυραννικα την καταστροφη ολων των παραδοσιακων δυτικων αξιων. Συνεπως δεν προκειται για απλη διαιρεση αλλα για το αν θα εχουμε μελλον με αυτους που εχουμε μπλεξει.
.
η διαιρεση σε μικρο-ομαδες συνεχιζεται για απολυτη υποδουλωση... οι ομαδες συγκρούονται και έρχεται καταστροφή, όπως την ονομάζεις, πυργατόριο... purgatórium... όποιος αντέξει.... εσύ αντέχεις...;
οποιος δεν το βλεπει και βαζει βιβλια μπροστα στα ματια του, ειναι αξιος της μοιρας του...
δεν υπαρχει ελεος, λεμε.
έχουμε μπει σε δίνη απο αιώνες και δεν θέμε να βγούμε... μόνοι μας καθόμαστε μέσα στην δίνη που καταπίνει την δύση να γίνει η μέση ανατολή...της μακρυνής άγριας δύσης...
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20638
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Η Σχολή της Φρανκφούρτης
Αρίστος,
ανεξαρτήτως του τι κάνουν οι άλλοι.
Εμείς πρέπει άμεσα να χωρίσουμε τα τσανάκια εκκλησιαστικού ιδρύματος και κράτους δια παντός και το ίδρυμα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα a.k.a. Ελληνική Εκκλησία ΜΚΟ να αναλάβει τον ρόλο που της αντιστοιχεί και να μην ασχολείται με τα πολιτειακά θέματα;
Έχει πολλους ρόλους που μπορεί να αναλάβει η εκκλησία για το κοινό συνόλο και δεν το κάνει.... ασχολείται με τρίχες....
ανεξαρτήτως του τι κάνουν οι άλλοι.
Εμείς πρέπει άμεσα να χωρίσουμε τα τσανάκια εκκλησιαστικού ιδρύματος και κράτους δια παντός και το ίδρυμα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα a.k.a. Ελληνική Εκκλησία ΜΚΟ να αναλάβει τον ρόλο που της αντιστοιχεί και να μην ασχολείται με τα πολιτειακά θέματα;
Έχει πολλους ρόλους που μπορεί να αναλάβει η εκκλησία για το κοινό συνόλο και δεν το κάνει.... ασχολείται με τρίχες....
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20638
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Η Σχολή της Φρανκφούρτης
και ενα ακομα Αρίστος,
το λουκανικο φρανκφουρτης, εχει συμβολικη αξια.
όλοι μεσα στο κοφτικο να γινετε πουρες και να βγειτε σαν λουκανικα φρανκφουρτης, μολνταρισμενα σε γουρουναντερο και ετοιμα για φαγωμα...
ολο το νοημα αυτου που λες κρυμμενο σε μια συνταγη.
λουκανοποιηση των παντων...
τωρα την εποχη αυτη, ειναι της μοδας αλλοι να κοβουν το λουκανικο και αλλες να θελουν να βαλουν λουκανικο και φυσικα νινι-λουκανικο σαν την κοντσιτα βουρστ.
κοντσίτα !!! λα κόντσα ντε του μάδρε, ίχο ντε πούτα. la concha de tu madre, hijo de puta !!!
τυχαία όλα.... μην δίνεις σημασία....
το λουκανικο φρανκφουρτης, εχει συμβολικη αξια.
όλοι μεσα στο κοφτικο να γινετε πουρες και να βγειτε σαν λουκανικα φρανκφουρτης, μολνταρισμενα σε γουρουναντερο και ετοιμα για φαγωμα...
ολο το νοημα αυτου που λες κρυμμενο σε μια συνταγη.
λουκανοποιηση των παντων...
τωρα την εποχη αυτη, ειναι της μοδας αλλοι να κοβουν το λουκανικο και αλλες να θελουν να βαλουν λουκανικο και φυσικα νινι-λουκανικο σαν την κοντσιτα βουρστ.
κοντσίτα !!! λα κόντσα ντε του μάδρε, ίχο ντε πούτα. la concha de tu madre, hijo de puta !!!
τυχαία όλα.... μην δίνεις σημασία....
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Re: Η Σχολή της Φρανκφούρτης
Εννοείς ότι οι υπόλοιπες μη θρησκευτικές ΜΚΟ -εντός και εκτός Ελλάδας- δεν ασχολούνται και κυρίως δεν επηρεάζουν τα πολιτειακά θέματα;taxalata xalasa έγραψε: 22 Απρ 2022, 22:01 Αρίστος,
ανεξαρτήτως του τι κάνουν οι άλλοι.
Εμείς πρέπει άμεσα να χωρίσουμε τα τσανάκια εκκλησιαστικού ιδρύματος και κράτους δια παντός και το ίδρυμα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα a.k.a. Ελληνική Εκκλησία ΜΚΟ να αναλάβει τον ρόλο που της αντιστοιχεί και να μην ασχολείται με τα πολιτειακά θέματα;
Έχει πολλους ρόλους που μπορεί να αναλάβει η εκκλησία για το κοινό συνόλο και δεν το κάνει.... ασχολείται με τρίχες....
Σοβαρά τώρα;
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Re: Η Σχολή της Φρανκφούρτης
Λοξίας έγραψε: 22 Απρ 2022, 21:43 Κοίτα να δεις που και η εισβολή στην Ουκρανία θα χρεωθεί στην ΣτΦ και στα τσιράκια της...
Χώρια που και η καταστολή της εξέγερσης (από την αγγλική κυβερνηση) των κλωστοϋφαντουργών στην Αγγλία του 18ου αιώνα, στα σίγουρα είχε βασιστεί σε κάποιους φιλοφόφους και τις απόψεις τους...δεν γίνεται αλλιώς.
Α, μην ξεχάσω...
Αρίστο, για παράδειγμα, για αυτό:Αρίστος έγραψε: 22 Απρ 2022, 20:47 {...}
Και κάτι που ενδιαφέρει την δική μας δεκαετία: Το 1989 ένας κύκλος διαλέξεων που έγιναν στο Tavistock είχε ως θέμα: «Ο ρόλος των μη κυβερνητικών οργανώσεων στην αποδυνάμωση tων εθνικών κρατών».10
http://theodotus.blogspot.com/2012/03/60.html#more
Η μόνη πηγή είναι ένας ιταλός δημσιογράφος και συγγραφέας συνωμοσιολογικών βιβλίων.
Δεν γνωρίζω αν όντως έχουν υπάρξει αυτές οι διαλέξεις και δεν μπορω να το απορρίψω εκ των προτέρων, αλλά το να βασιστώ σε ένα συνωμοσιολογικό μπλογκ που φέρνει ως πηγή έναν ιταλό Αρίστο, μου έρχεται λίγο κάπως...
Αν υπάρχουν αξιόπιστες πηγές, φέρε τις.
Αυτα ειναι, σας φερνουμε πηγες και δεν σας φτανουν παροτι ολο το αρθρο που ανεβασα ειχε αναλυτικη βιβλιογραφια με 10 παραπομπες.
.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 60 Απαντήσεις
- 1138 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Otto Weininger
-
- 92 Απαντήσεις
- 2376 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Machine ghost
-
- 128 Απαντήσεις
- 3778 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Lord Brum
