stavmanr έγραψε: 09 Φεβ 2022, 12:20
Λοξίας έγραψε: 09 Φεβ 2022, 10:25
stavmanr έγραψε: 08 Φεβ 2022, 18:44
Τυπικά, δεν υφίσταται επιστημονικό context. Ως επιστημονικό context συνήθως αφήνεται να αιωρείται μία αόριστη, ακαθόριστη, ασαφής, διαισθητική συμφωνία. Το τί αποτελεί επιστημονική μέθοδο είναι κάτι που όλοι συμφωνούμε, αλλά κανείς δεν γνωρίζει πραγματικά.
Ο klg σου λέει, και έτσι είναι, πως το τι "βλέπει" ατομικά στον ύπνο του ή στο ξύπνιο του ο οποιοσδήποτε, δεν υπόκειται σε επαλήθευση. Προσωπικά οράματα και εμπειρίες ή και ομαδικά (παρ)οράματα, δεν έχουν καμία αντικειμενική αξία.
Κάθε μέθοδος επαλήθευσης αποτελεί μία προσωπική εμπειρία. Πρέπει να
μυηθείς σε μέθοδο επαλήθευσης για να την χρησιμοποιήσεις. Στην ουσία πρέπει να συμφωνήσεις ότι θα εξετάζεις τα πράγματα έτσι και μόνον έτσι, ώστε να μπορείς να μιλήσεις για επαλήθευση.
Και εσύ απαντάς με μία γενικούρα περί του αν γνωρίζουμε τι αποτελεί επιστημονική μέθοδο...
Ο klg αναφέρθηκε στην επιστημονική θεωρία. Σε τι έπρεπε να απαντήσω: στον τραχανά;
Μα και άλλο λάδι; Καμιά στλεγγίδα δεν έχεις;
Άνθρωπε άνθρωπε!
Τα περί "κάθε μέθοδος επαλήθευση αποτελεί μία προσωπική εμπειρία...", είναι σκέτα κουραφέξαλα.
Και μία προσπάθεια μετατροπής ενός "προσωπικού" και
ατεκμηρίωτου συμβάντος σε αντικειμενικό γεγονός.
Η θρησκευτική εμπειρία που βιώνει στον ύπνο του ή στο ξύπνιο του ο οποιοσδήποτε, δεν αποτελεί τεκμήριο, ούτε καν ένδειξη.
Δεν μπορεί να επαληθευθεί/βεβαιωθεί από τρίτον, οπότε πέφτουμε στο "είς μάρτυς, ουδείς μάρτυς"...
Δώσε εσύ αντικειμενικά και καθολικώς αποδεκτά τεκμήρια για την αληθότητα του θρησκευτικού "οράματος" που βίωσε η κυρά Σούλα, δώσε καθολικώς αποδεκτές αποδείξεις για την πραγματικότητα της εμφανίσεως του τάδε αγίου και της συνομιλίας του με την κυρά Σούλα και εγώ θα "αναβαπτισθώ"...
Τι; δεν έχεις;
Δεν μπορείς ή δεν έχεις;
