Chainis έγραψε: 09 Οκτ 2021, 19:33
Η ελευθερία του λόγου είναι αδιαπραγμάτευτη με την προϋπόθεση ότι ο λέγων αναλαμβάνει την ευθύνη των λόγων του, δηλαδή αποδέχεται την υποχρέωση να πληρώσει το κόστος όταν οι λόγοι του οδηγούν σε ζημιά των άλλων.
Για μένα, σαφώς και η ελευθερία του λόγου δεν είναι αδιαπραγμάτευτη, γιατί ο εκφερόμενος λόγος γίνεται αυτομάτως έρμαιο στην ερμηνεία που θα του δώσει ο οποιοσδήποτε, οπότε εκ των πραγμάτων αποσυνδέεται από την όποια προσωπική πρόθεση.
Πιστεύω δηλαδή ότι το μέτρο έχει χαθεί και δεν υπάρχει περίπτωση να το ξαναβρούμε. Εκτός αν θέλουμε να παραμυθιαζόμαστε και μεταξύ μας.
Chainis έγραψε: 09 Οκτ 2021, 19:33
Η ελευθερία του λόγου είναι αδιαπραγμάτευτη με την προϋπόθεση ότι ο λέγων αναλαμβάνει την ευθύνη των λόγων του, δηλαδή αποδέχεται την υποχρέωση να πληρώσει το κόστος όταν οι λόγοι του οδηγούν σε ζημιά των άλλων.
Ωωωπα κατσ κατσ. Αυτοί οι άλλοι δεν έχουν κρίση;
Το παράδειγμα "φωτιά σε γεμάτο θέατρο είναι νομίζω καλή απάντηση στο ερώτημα σου.
Σε πάρα πολλές περιπτώσεις η κρίση των άλλων είναι δύσκολη η ανύπαρκτη.
Οπότε όταν συνειδητά τους οδηγείς με τον λόγο σου κάπου που μπορεί να βλαφθούν πρέπει να πληρώσεις.
Αν είναι ανήλικοι που δεν έχουν γνώσεις να το δεχθώ οτι είσαι και νομικά υπόλογος. Αλλά αν είναι άτομα με δύσκολη ή ανύπαρκτη κρίση τι μας λέει αυτό; Πρόκειται είτε για καθυστερημένους είτε για ανθρωπόμορφα τέρατα που αν τους μουτζώσεις μπορεί να αυτοκτονήσουν.
Το παράδειγμα "φωτιά σε γεμάτο θέατρο είναι νομίζω καλή απάντηση στο ερώτημα σου.
Σε πάρα πολλές περιπτώσεις η κρίση των άλλων είναι δύσκολη η ανύπαρκτη.
Οπότε όταν συνειδητά τους οδηγείς με τον λόγο σου κάπου που μπορεί να βλαφθούν πρέπει να πληρώσεις.
Αν είναι ανήλικοι που δεν έχουν γνώσεις να το δεχθώ οτι είσαι και νομικά υπόλογος. Αλλά αν είναι άτομα με δύσκολη ή ανύπαρκτη κρίση τι μας λέει αυτό; Πρόκειται είτε για καθυστερημένους είτε για ανθρωπόμορφα τέρατα που αν τους μουτζώσεις μπορεί να αυτοκτονήσουν.
Νομικά υπόλογος είναι γιατί μπορεί να του κάνουν μήνυση για ηθική βλάβη, ή ακόμη και σωματική (αν φωνάζοντας φωτιά τους πανικοβάλει και τσαλαπατηθούν).
Το πρόβλημα όμως που έχει ο κόσμος με την ελευθερία του λόγου, το εξήγησα προηγουμένως. Οτι θέλει ο κάθε ένας, να επιβάλλει απαγορεύσεις σε οτιδήποτε δεν γουστάρει και να επιτρέπει, οτιδήποτε γουστάρει.
ΓΑΛΗ έγραψε: 09 Οκτ 2021, 19:32
Το πρόβλημα είναι ότι καπου έχουμε χάσει τους κοινώς αποδεκτούς προσδιορισμούς για το τι σημαίνει "μπροστά" και "πίσω".
Ρε, Γαλη. Πραγματικά, ώρες-ώρες μου θυμίζεις τον stavmanr. Σου ζήτησα επανειλημμένα να μου εξηγήσεις με συγκεκριμένα παραδείγματα σε τι διαφωνείς με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, αν έχεις κάποια αλλαγή να προτείνεις για συγκεκριμένα θέματα κλπ.
Μέχρι στιγμής δεν έχεις αναφέρει ΤΙΠΟΤΑ συγκεκριμένο. Αοριστολογείς και -με όλο τον σεβασμό- παπαρολογείς. Αυτό αποτελεί ένδειξη ότι γνωρίζεις πως το συγκεκριμένο που θα πεις, δεν αντέχει στην αντεπιχειρηματολογία.
Εγώ, τις αντιρρήσεις μου τις έχω αναφέρει.
Ε, αυτό που βλέπεις εσύ σε μένα, βλέπω κι εγώ στο νομοθετικό πλαίσιο. Μια αοριστολογία που σύμφωνα με τις πρακτικές εφαρμογές της, δεν με πείθει. Αν πείθει τους υπόλοιπους, εγώ δεν έχω πρόβλημα, εσύ γιατί έχεις;
Το παράδειγμα "φωτιά σε γεμάτο θέατρο είναι νομίζω καλή απάντηση στο ερώτημα σου.
Σε πάρα πολλές περιπτώσεις η κρίση των άλλων είναι δύσκολη η ανύπαρκτη.
Οπότε όταν συνειδητά τους οδηγείς με τον λόγο σου κάπου που μπορεί να βλαφθούν πρέπει να πληρώσεις.
Αν είναι ανήλικοι που δεν έχουν γνώσεις να το δεχθώ οτι είσαι και νομικά υπόλογος. Αλλά αν είναι άτομα με δύσκολη ή ανύπαρκτη κρίση τι μας λέει αυτό; Πρόκειται είτε για καθυστερημένους είτε για ανθρωπόμορφα τέρατα που αν τους μουτζώσεις μπορεί να αυτοκτονήσουν.
Ο δυτικός πολιτισμός λαμβάνει μέριμνα και για άτομα με ειδικές ανάγκες, για αυτό είναι και ο καλύτερος σήμερα στην γη.
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας
Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων
ΓΑΛΗ έγραψε: 09 Οκτ 2021, 19:32
Το πρόβλημα είναι ότι καπου έχουμε χάσει τους κοινώς αποδεκτούς προσδιορισμούς για το τι σημαίνει "μπροστά" και "πίσω".
Ρε, Γαλη. Πραγματικά, ώρες-ώρες μου θυμίζεις τον stavmanr. Σου ζήτησα επανειλημμένα να μου εξηγήσεις με συγκεκριμένα παραδείγματα σε τι διαφωνείς με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, αν έχεις κάποια αλλαγή να προτείνεις για συγκεκριμένα θέματα κλπ.
Μέχρι στιγμής δεν έχεις αναφέρει ΤΙΠΟΤΑ συγκεκριμένο. Αοριστολογείς και -με όλο τον σεβασμό- παπαρολογείς. Αυτό αποτελεί ένδειξη ότι γνωρίζεις πως το συγκεκριμένο που θα πεις, δεν αντέχει στην αντεπιχειρηματολογία.
Εγώ, τις αντιρρήσεις μου τις έχω αναφέρει.
Ε, αυτό που βλέπεις εσύ σε μένα, βλέπω κι εγώ στο νομοθετικό πλαίσιο. Μια αοριστολογία που σύμφωνα με τις πρακτικές εφαρμογές της, δεν με πείθει. Αν πείθει τους υπόλοιπους, εγώ δεν έχω πρόβλημα, εσύ γιατί έχεις;
Ωραία. Πες σε ποια ζητήματα εντοπίζεις αοριστολογία. Εγώ είπα προηγουμένως ότι είναι πολύ αόριστη η έννοια της "ρητορικής μίσους". Θα μπορούσε να εξειδικευτεί σε σαφώς πιο προσδιορίσημες έννοιες. Να μια βελτίωση κατά τη γνώμη μου.
AlienWay έγραψε: 09 Οκτ 2021, 19:52
Το πρόβλημα όμως που έχει ο κόσμος με την ελευθερία του λόγου, το εξήγησα προηγουμένως. Οτι θέλει ο κάθε ένας, να επιβάλλει απαγορεύσεις σε οτιδήποτε δεν γουστάρει και να επιτρέπει, οτιδήποτε γουστάρει.
Κάποιος πρέπει να νομοθετήσει όμως. Δεν είναι έτσι;
Fixer66 έγραψε: 09 Οκτ 2021, 12:45
Οτι λέει ο τίτλος. Με το λόγο επικοινωνούμε. Αν εγώ σε προσβάλλω μπορείς να μου το χρεώσεις. Αλλά αν σου πω πχ "τι έχεις στα μαλλιά σου;" και εσύ αρπάξεις ένα μαχαίρι και σφάξεις κανάν άνθρωπο δεν είμαι σε καμία περίπτωση υπόλογος εγώ αλλά κάτι λάθος παίζει με εσένα. Με την υπαρξή σου.
Συμφωνούμε;
Στην ελλάδα δεν έχουμε καν την κουλτούρα της ελευθερίας του λόγου. Έχουμε γύφτικες εκλογικεύσεις τύπου η ελευθέριά σου σταματάει εκεί που ξεκ
AlienWay έγραψε: 09 Οκτ 2021, 12:59
Στο παράδειγμα που αναφέρεις, υπάρχει η ελευθερία να φωνάξει κάποιος "ΦΩΤΙΑ". Δεν υπάρχει καμία ταμπέλα (συνήθως) στα σινεμά που να λέει "μη φωνάξετε φωτιά".
αυτό δεν είναι λόγος, εξαναγκάζεις κάποιον σε δράση.
Fixer66 έγραψε: 09 Οκτ 2021, 12:45
Οτι λέει ο τίτλος. Με το λόγο επικοινωνούμε. Αν εγώ σε προσβάλλω μπορείς να μου το χρεώσεις. Αλλά αν σου πω πχ "τι έχεις στα μαλλιά σου;" και εσύ αρπάξεις ένα μαχαίρι και σφάξεις κανάν άνθρωπο δεν είμαι σε καμία περίπτωση υπόλογος εγώ αλλά κάτι λάθος παίζει με εσένα. Με την υπαρξή σου.
Συμφωνούμε;
Στην ελλάδα δεν έχουμε καν την κουλτούρα της ελευθερίας του λόγου. Έχουμε γύφτικες εκλογικεύσεις τύπου η ελευθέριά σου σταματάει εκεί που ξεκ
Υπάρχει όμως η κουλτούρα του "επικίνδυνου λόγου".
Ο Χάρι Πότερ είναι του σατανά, ο τσελεμεντές του αναρχικού είναι για κάψιμο, το ευαγγέλιο έχει οδηγήσει σε σταυροφορίες, ο mikeius είναι νεοφιλελεύθερος ( Fixer66 ) , τα μίκι μάο είναι σεξιστικά κλπ.
Μπορούμε πιο εύκολα να εντοπίσουμε τον "επικίνδυνο λόγο", παρά τις αρετές της ελευθερίας του λόγου.
Πασιφάη έγραψε: 09 Οκτ 2021, 13:22
Όποιος υιοθετεί την κατακρήμνιση της ελευθερίας του λόγου, δεν μπορεί να την επικαλείται σαν θέσφατο, όταν τον εξυπηρετεί. Η Δημοκρατία δίδει το δικαίωμα της ελεύθερης άποψης, ουχί της ασυδοσίας. Γνώμη μου και παραμένω αμετακίνητη σ'αυτήν.
Αυτό που λες είναι ένα μεγάλο τίποτα. Κάθε ελευθερία είναι όσο καλή όσο τα όρια της.
AlienWay έγραψε: 09 Οκτ 2021, 20:05
Υπάρχει όμως η κουλτούρα του "επικίνδυνου λόγου".
Fixer66 έγραψε: 09 Οκτ 2021, 12:45
Οτι λέει ο τίτλος. Με το λόγο επικοινωνούμε. Αν εγώ σε προσβάλλω μπορείς να μου το χρεώσεις. Αλλά αν σου πω πχ "τι έχεις στα μαλλιά σου;" και εσύ αρπάξεις ένα μαχαίρι και σφάξεις κανάν άνθρωπο δεν είμαι σε καμία περίπτωση υπόλογος εγώ αλλά κάτι λάθος παίζει με εσένα. Με την υπαρξή σου.
Συμφωνούμε;
Στην ελλάδα δεν έχουμε καν την κουλτούρα της ελευθερίας του λόγου. Έχουμε γύφτικες εκλογικεύσεις τύπου η ελευθέριά σου σταματάει εκεί που ξεκ
Υπάρχει όμως η κουλτούρα του "επικίνδυνου λόγου".
Ο Χάρι Πότερ είναι του σατανά, ο τσελεμεντές του αναρχικού είναι για κάψιμο, το ευαγγέλιο έχει οδηγήσει σε σταυροφορίες, ο mikeius είναι νεοφιλελεύθερος ( Fixer66 ) , τα μίκι μάο είναι σεξιστικά κλπ.
Μπορούμε πιο εύκολα να εντοπίσουμε τον "επικίνδυνο λόγο", παρά τις αρετές της ελευθερίας του λόγου.
Εσένα θα εμπιστευτούμε να μας νομοθετήσεις; Θεωρείς τον εαυτό σου κατάλληλο για τη δουλειά;
Σωστά! Και μάλιστα η λογοκρισία δεν αφορά μόνο απόψεις, αλλά ακόμη και λέξεις, έργα τέχνης κλπ.
Να σημειωθεί ότι η Χούντα επέβαλλε λογοκρισία, ο ίδιος ο εθνικός μας ύμνος ονομάζεται Υμνος εις την Ελευθερίαν και εμείς εδώ σήμερα, ακόμη φιλοσοφούμε επί της επιβολής απαγορεύσεων.
Στην ελλάδα δεν έχουμε καν την κουλτούρα της ελευθερίας του λόγου. Έχουμε γύφτικες εκλογικεύσεις τύπου η ελευθέριά σου σταματάει εκεί που ξεκ
Υπάρχει όμως η κουλτούρα του "επικίνδυνου λόγου".
Ο Χάρι Πότερ είναι του σατανά, ο τσελεμεντές του αναρχικού είναι για κάψιμο, το ευαγγέλιο έχει οδηγήσει σε σταυροφορίες, ο mikeius είναι νεοφιλελεύθερος ( Fixer66 ) , τα μίκι μάο είναι σεξιστικά κλπ.
Μπορούμε πιο εύκολα να εντοπίσουμε τον "επικίνδυνο λόγο", παρά τις αρετές της ελευθερίας του λόγου.
Εσένα θα εμπιστευτούμε να μας νομοθετήσεις; Θεωρείς τον εαυτό σου κατάλληλο για τη δουλειά;
Το νομοθετικό όργανο είναι η Βουλή. Αν θες να με ψηφίσεις για να εκλεγώ, καμία αντίρρηση, θα παίρνω και τα 8 χιλιάρικα
Αλλά δεν υπάρχει κάτι να νομοθετήσω επί του λόγου και της έκφρασης, ακόμη κι αν είχα τη δυνατότητα να το κάνω.
ΕΣΥ, θες να νομοθετηθεί κάτι που να αφορά τον λόγο και την έκφραση, που δεν έχει νομοθετηθεί ήδη; Θες να το συζητήσουμε;
Ο Χάρι Πότερ είναι του σατανά, ο τσελεμεντές του αναρχικού είναι για κάψιμο, το ευαγγέλιο έχει οδηγήσει σε σταυροφορίες, ο mikeius είναι νεοφιλελεύθερος ( Fixer66 ) , τα μίκι μάο είναι σεξιστικά κλπ.
Μπορούμε πιο εύκολα να εντοπίσουμε τον "επικίνδυνο λόγο", παρά τις αρετές της ελευθερίας του λόγου.
Εσένα θα εμπιστευτούμε να μας νομοθετήσεις; Θεωρείς τον εαυτό σου κατάλληλο για τη δουλειά;
Το νομοθετικό όργανο είναι η Βουλή. Αν θες να με ψηφίσεις για να εκλεγώ, καμία αντίρρηση, θα παίρνω και τα 8 χιλιάρικα
Αλλά δεν υπάρχει κάτι να νομοθετήσω επί του λόγου και της έκφρασης, ακόμη κι αν είχα τη δυνατότητα να το κάνω.
ΕΣΥ, θες να νομοθετηθεί κάτι που να αφορά τον λόγο και την έκφραση, που δεν έχει νομοθετηθεί ήδη; Θες να το συζητήσουμε;
Πιο απογοητευτική απάντηση δεν μπορούσες. Σου βάζω 0/10.