George_V έγραψε: 19 Σεπ 2021, 09:19
Imperium έγραψε: 19 Σεπ 2021, 09:17
"Oι ζωροάστρες του το κράτησαν και περσικά ζωροαστρικά κείμενα του Μεσαίωνα που αναφέρονται στον Αλέξανδρο τον Ρωμαίο ( = Βυζαντινό ) τον θεωρούσαν εκπρόσωπο του Κακού , κάτι σαν Αντίχριστο"
Καλό, θενκς.
Για αυτο και στα βαθη της Ασιας (Περσια, Αφγανισταν κτλ.) ο Αλεξανδρος αναφέρεται ως "Ισκαντέρ Ζουλ Καρνειν"
Το οποιο μεταφραζεται ως "Αλεξανδρος ο Δικέρατος". Τον φαντάζονταν ως μια μορφη θηριου με κερατα οπως φανταζομαστε εμεις σημερα τον Διαβολο.
Όχι γι' αυτό. Τα κέρατα είναι επίδειξη δύναμης.
Το Κοράνι αναφέρει τον Μεγαλέξανδρο ως Δουλ Καρνέιν ( Δικέρατο ), γιατί έτσι ήταν γνωστός σε Σύριους και Άραβες , πιθανώς επειδή απεικονιζόταν με τα κέρατα του αιγυπτιακού θεού - κριού Άμμωνα στα νομίσματα του βασιλιά της Θράκης Λυσίμαχου.
KINGS of THRACE. Lysimachos. 305-281 BC. AR Tetradrachm (16.97 g, 1h). Lampsakos mint. Struck circa 297-281 BC. Diademed head of the deified Alexander right, with horn of Ammon / Athena Nikephoros seated left, spear behind; ΔΞ monogram to inner left, crescent in exergue.
Στα νομίσματα του βασιλιά της Αιγύπτου Πτολεμαίου του Σωτήρος ο Αλέξανδρος απεικονίζεται με δορά ελέφαντα στο κεφάλι , από την οποία οι χαυλιόδοντες προεξέχουν όμοιοι με κέρατα. Τα αργυρά αυτά νομίσματα κυκλοφορούσαν επί αιώνες στην Ασία και στην Αφρική , προσφέροντας έτσι μια φανταστική απεικόνιση του Αλεξάνδρου στους Άραβες και στον Μωάμεθ. Ο Δίκερως λοιπόν εμφανίζεται στο Κοράνι ως πιστός μουσουλμάνος ηγεμόνας που έκλεισε ένα ορεινό πέρασμα στα βουνά του Καυκάσου για να σταματήσει τις επιδρομές του Γωγ και του Μαγώγ.
O Γωγ και ο Μαγώγ αναφέρονται στο προφητικό βιβλίο του Ιεζεκιήλ ( Κεφ. 38 και 39 ) της Παλιάς Διαθήκης και στην Αποκάλυψη της Καινής Διαθήκης ( Κεφάλαιο 20 ). Σημαίνουν ίσως
ο Γωγ , ο ηγεμόνας της χώρας Μαγώγ και συμβολίζουν κάποιον λαό του Βορρά ( Σκύθες ή άλλοι στεπαίοι λαοί ) ή του Νότου ( Αιθίοπες ή Νούβιοι ) ή τέρατα . Κατ' άλλη άποψη η ονομασία είναι συμβολική , προέρχεται από το σουμεριακό Gug που σημαίνει σκοτάδι και στην Αποκάλυψη σημαίνει τους αντίθεους ανθρώπους.
Στη μεσαιωνική Περσία ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν γνωστός ως Ισκάνταρ μέσα από το "Σαχάμα" ( "Βιβλίο των Βασιλέων" ) ένα τεράστιο έμμετρο έπος 120.000 στίχων του 10ου αι. , γραμμένο στα περσικά από τον Χακίμ Τουσί ή Φερντουσί ( Παραδείσιο ) . Το έπος αυτό έγινε για τους Πέρσες ότι η Ιλιάδα για τους Έλληνες. Στο τμήμα που αφορά τον Αλέξανδρο ο Φερντουσί βασίστηκε στον Ψευδο-Καλλισθένη, παραποιώντας το όμως για να ταιριάζει με τον περσικό πατριωτισμό. Ο Ισκάνταρ είναι γιος του Ντάραμπ ( = Δαρείος ο Πρσβύτερος ) και της Ναχίμπ ( = Αφροδίτης ), κόρης του βασιλιά των
Ρωμιών Φαλαϊκούς ( = Φιλιππος ). Ο Ντάραμπ στέλνει τη Ναχίμπ πίσω στον Φαλαϊκούς όσο ακόμη αυτή ήταν έγκυος , επειδή η ανάσα της ήταν δύσοσμη

, και στη συνέχεια νυμφεύθηκε μια Περσίδα πριγκίπισσα , αποκτώντας μαζί της έναν δεύτερο γιο , τον Ντάρα ( = Δαρείο ). Έτσι ο Αλέξανδρος και ο Δαρείος ήταν ετεροθαλείς αδελφοί . Στην ιστορία του Φερντουσί ο Φίλιππος ( Φαλαϊκούς ) είναι χριστιανός και έχει πρωτεύουσα το Αμόριο της Μικράς Ασίας . Δηλαδή ο Φερντουσί συγχέει τον Πόλεμο του Αλεξάνδρου με τους Πέρσες Αχαιμενίδες με τους Βυζαντινοπερσικούς Πολέμους του 7ου αι. επί δυναστείας Σασσανιδών.
Ζωροαστρικό κείμενο του 9ου – 10ου αι. αναφέρει στον Μέγα Αλέξανδρο ως “Ρωμαίο” για τους ίδιους λόγους .
Alexander the Great was called "the Roman" in Zoroastrian tradition because he came from Greek provinces which later were a part of the Byzantine Empire .
instigated the accursed Alexander, the Rûman
https://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_A ... cite_ref-8
Το 1200 ο Πέρσης ποιητής Νιζαμί γράφει το "Ισκάνταρ Ναμέχ" ( "Βιβλίο του Μεγάλου Αλεξάνδρου" ), έμμετρο έπος 10.500 διστίχων. Βασίζεται στον Ψευδοκαλλισθένη και στην περσική και ισλαμική παράδοση. Ο Αλέξανδρος είναι πιστός μουσουλμάνος , κατακτά την Κίνα , την Ρωσία και όλο τον κόσμο , αναζητεί την γνώση και τη σοφία , συζητά με τους 7 σοφούς - όχι τους γνωστούς κλασικούς - της αρχαίας Ελλάδας ( Αριστάλις/Αριστοτέλη , Εφλατούν/Πλάτωνα , Ιντρίς/Ερμή Τρισμέγιστο , Μπελινάς/Απολλώνιο Τυανέα κ.α. ) και μεταφέρει την λατρεία του ενός Θεού στα πέρατα του κόσμου.
Με τις μογγολικές κατακτήσεις ( 13ος αι. ) ο Αλέξανδρος εμφανίζεται με μογγολοειδή χαρακτηριστικά , αφού οι Μογγόλοι που τον γνώρισαν ήθελαν να τον παρουσιάσουν σαν δικό τους ηγεμόνα. Οι παραλλαγές του Μυθιστορήματος έφτασαν ως τη Μαλαισία και την Ινδονησία , όπου ο Αλέξανδρος είναι γνωστός ως Ισκάνταρ Ζουλκαρνάιν ( Αλέξανδρος ο Δίκερως ). Ως τον 18ο αι. οι τοπικοί ηγεμόνες ισχυρίζονταν ότι κατάγονταν απευθείας από αυτόν !
Ζωοκέφαλοι δαίμονες και εργάτες κτίζουν κατόπιν εντολής του Δουλ Καρνέιν ( Μεγάλου Αλεξάνδρου ) το τοίχος της προστασίας από τους Γωγ και Μαγώγ στον Καύκασο , όπως αναφέρεται στο Κοράνι. Περσικό χειρόγραφο 16ου αι.
Ο Αλέξανδρος πλάι στον ετοιμοθάνατο Δαρείο. Περσικό χειρόγραφο της πόλης Σιράζ τον 16ο αι. Μουσείο Αυστραλίας.
Ο Αλέξανδρος και οι 7 αρχαίοι Έλληνες σοφοί. Έπος Ναμέχ του Νιζάμι, Περσία , 16ος αι.