Ατυχής η σύγκριση των δυο και δεν ξέρω σε τι οφελεί. Στην οπτική μου ο Θοδωρακης έγραψε για τον άνθρωπο, ο Βαγγελης για την ανθρωπότητα, και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά.
Naranjita έγραψε: 09 Σεπ 2021, 14:56
αναρωτιεμαι αν θα τιμήσουν το ίδιο τον Παπαθανασίου, όταν φύγει (εύχομαι μετά απο πολλά πολλά χρονια)
Είναι ίδιο μέγεθος ο Παπαθανασίου με τον Θεοδωράκη;
Τι μου θύμισες τωρα, 90ς σε παρακμιακο ροκομαγαζο της περιοχης, βαζει αυτο το κομματι. Τρεχω στον τυπο που εβαζε μουσικη του λεω πες μου ποιο ειναι αυτο. Μου απαντα, "θα μαζεψω ολα τα φρικια να σε σπασουμε στο ξυλο που δεν γνωριζεις τι ειναι αυτο", του λέω "φερε οποιον θες ετσι κι αλλιως ολοι πτωματα ειναι εδω, απλα πες μου ποιο ειναι αυτο".
Μεγαλος ο Βαγγελης κακα τα ψεματα.
Πούστρα Αλέξανδρε Μαυροκορδάτε σκατά στο τάφο σου και τη ψυχή σου καριόλη τουρκόσπορε.
hellegennes έγραψε: 10 Σεπ 2021, 00:19
Σε όλους απευθύνονται. Δεν είναι πιο σημαντική για το παγκόσμιο γίγνεσθαι η Μπιγιονσέ από την Σεσίλια Πέιν επειδή είναι πιο αναγνωρίσιμη. Ούτε η προσφορά της Πέιν απευθύνεται σε λίγους και εκλεκτούς. Είναι κέρδος για όλην την ανθρωπότητα.
υπερβολές. Σιγά μην είναι κέρδος για την ανθρωπότητα η δημοφιλής/εμπορική μουσική. Είσαι νέος και θα τα δεις όλα αυτά να ξεθωριάζουν μετά από κάποιες δεκαετίες. Τα καταναλωτικά προϊόντα έχουν ημερομηνία λήξης άσχετα αν η τεχνολογία θα τα διατηρήσει για πολύ καιρό.
Πάρ' το αλλιώς γιατί βρήκες.
Δεν το έγραψα διαφωνώντας με αυτό που γράφεις αν και όπως το διαβάζω τώρα είναι κακώς διατυπωμένο και δίνει τέτοια εντύπωση.
Πάντως για τα άλλα που λέτε περί Παπαθανασίου και λοιπών συνθετών νομίζω ότι αδίκως τσακώνεστε. Το μεγαλύτερο ποσοστό της κινηματογραφικής μουσικής ανήκει στην εμπορική μουσική και θα έχει την τύχη της. Εξυπηρετεί συγκεκριμένη εποχή και συγκεκριμένο ακροατήριο. Αν αρέσει και πουλάει καλώς. Προφανώς δεν είναι όλα ίδια και κάποια είναι καλύτερα άλλων. Αλλά αν το ενδιαφέρον είναι ποιότητα και καλλιτεχνικά επιτεύγματα πρέπει να κοιτάξετε αλλού. Αλλού συμβαίνει κοσμογονία στο χώρο της μουσικής. Εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να γίνει εκεί που προορίζεται για τα μεγάλα ακροατήρια.
υπερβολές. Σιγά μην είναι κέρδος για την ανθρωπότητα η δημοφιλής/εμπορική μουσική. Είσαι νέος και θα τα δεις όλα αυτά να ξεθωριάζουν μετά από κάποιες δεκαετίες. Τα καταναλωτικά προϊόντα έχουν ημερομηνία λήξης άσχετα αν η τεχνολογία θα τα διατηρήσει για πολύ καιρό.
Πάρ' το αλλιώς γιατί βρήκες.
Δεν το έγραψα διαφωνώντας με αυτό που γράφεις αν και όπως το διαβάζω τώρα είναι κακώς διατυπωμένο και δίνει τέτοια εντύπωση.
Πάντως για τα άλλα που λέτε περί Παπαθανασίου και λοιπών συνθετών νομίζω ότι αδίκως τσακώνεστε. Το μεγαλύτερο ποσοστό της κινηματογραφικής μουσικής ανήκει στην εμπορική μουσική και θα έχει την τύχη της. Εξυπηρετεί συγκεκριμένη εποχή και συγκεκριμένο ακροατήριο. Αν αρέσει και πουλάει καλώς. Προφανώς δεν είναι όλα ίδια και κάποια είναι καλύτερα άλλων. Αλλά αν το ενδιαφέρον είναι ποιότητα και καλλιτεχνικά επιτεύγματα πρέπει να κοιτάξετε αλλού. Αλλού συμβαίνει κοσμογονία στο χώρο της μουσικής. Εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να γίνει εκεί που προορίζεται για τα μεγάλα ακροατήρια.
μισο να διαγραψω το εργο του Νινο Ροτα
οκ συνεχισε
ST48410 έγραψε: 10 Σεπ 2021, 01:05
Πάντως για τα άλλα που λέτε περί Παπαθανασίου και λοιπών συνθετών νομίζω ότι αδίκως τσακώνεστε. Το μεγαλύτερο ποσοστό της κινηματογραφικής μουσικής ανήκει στην εμπορική μουσική και θα έχει την τύχη της. Εξυπηρετεί συγκεκριμένη εποχή και συγκεκριμένο ακροατήριο. Αν αρέσει και πουλάει καλώς. Προφανώς δεν είναι όλα ίδια και κάποια είναι καλύτερα άλλων. Αλλά αν το ενδιαφέρον είναι ποιότητα και καλλιτεχνικά επιτεύγματα πρέπει να κοιτάξετε αλλού. Αλλού συμβαίνει κοσμογονία στο χώρο της μουσικής. Εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να γίνει εκεί που προορίζεται για τα μεγάλα ακροατήρια.
μισο να διαγραψω το εργο του Νινο Ροτα
οκ συνεχισε
Δεν χρειάζεται να το διαγράψεις. Στην ακριβώς προηγούμενη φράση γράφω ότι κάποια πράγματα είναι καλύτερα άλλων και ο Ρότα είναι καλύτερος στην δουλειά του από πάρα πολλούς άλλους. Αλλά αν σε ενδιαφέρει να δεις που έχει φτάσει η εξέλιξη της μουσικής γλώσσας το 50, το 60, το 70 κλπ, πως μπορεί να συνδυάσει κάποιος τους ήχους για να φτιάξει ένα έργο, δεν κοιτάς αυτή την μουσική. Πιο απλά. Αν πας να σπουδάσεις κινηματογραφική μουσική, προφανώς θα μελετήσεις και τον Ρότα. Αν πας να σπουδάσεις μουσική σύνθεση, όχι.
ST48410 έγραψε: 10 Σεπ 2021, 01:05
Πάντως για τα άλλα που λέτε περί Παπαθανασίου και λοιπών συνθετών νομίζω ότι αδίκως τσακώνεστε. Το μεγαλύτερο ποσοστό της κινηματογραφικής μουσικής ανήκει στην εμπορική μουσική και θα έχει την τύχη της. Εξυπηρετεί συγκεκριμένη εποχή και συγκεκριμένο ακροατήριο. Αν αρέσει και πουλάει καλώς. Προφανώς δεν είναι όλα ίδια και κάποια είναι καλύτερα άλλων. Αλλά αν το ενδιαφέρον είναι ποιότητα και καλλιτεχνικά επιτεύγματα πρέπει να κοιτάξετε αλλού. Αλλού συμβαίνει κοσμογονία στο χώρο της μουσικής. Εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να γίνει εκεί που προορίζεται για τα μεγάλα ακροατήρια.
μισο να διαγραψω το εργο του Νινο Ροτα
οκ συνεχισε
Δεν χρειάζεται να το διαγράψεις. Στην ακριβώς προηγούμενη φράση γράφω ότι κάποια πράγματα είναι καλύτερα άλλων και ο Ρότα είναι καλύτερος στην δουλειά του από πάρα πολλούς άλλους. Αλλά αν σε ενδιαφέρει να δεις που έχει φτάσει η εξέλιξη της μουσικής γλώσσας το 50, το 60, το 70 κλπ, πως μπορεί να συνδυάσει κάποιος τους ήχους για να φτιάξει ένα έργο, δεν κοιτάς αυτή την μουσική. Πιο απλά. Αν πας να σπουδάσεις κινηματογραφική μουσική, προφανώς θα μελετήσεις και τον Ρότα. Αν πας να σπουδάσεις μουσική σύνθεση, όχι.
δλδ τι να σπουδασω ;
το ωραιο ειναι πως δεν διδασκεται αλλιως θα ειχαμε εκατομμυρια συνθετες που θα εγραφαν αριστουργηματα
το ωραιο ειναι πως δεν διδασκεται αλλιως θα ειχαμε εκατομμυρια συνθετες που θα εγραφαν αριστουργηματα
Τι εννοείς δεν διδάσκεται; Υπάρχει δίπλωμα ωδείου και πανεπιστημιακές σπουδές εδώ και στο εξωτερικό. Δεν σε κάνουν φυσικά αυτά καλό συνθέτη, αν αυτό εννοείς. Σου μαθαίνουν τεχνικές γνώσεις και βλέπεις λύσεις προβλημάτων σε διάφορες ιστορικές περιόδους. Τότε είχαν αυτό και με αυτό έφτιαξαν εκείνο και το παρακάτω. Κατόπιν είχαν και κάτι ακόμα και τους έδωσε τη δυνατότητα να κάνουν το δείνα κλπ.
Γνωρίζοντας τι έχει γίνει και πως λειτουργούν τα πράγματα έχεις μια μικρή ελπίδα να σκεφτείς κάτι κι εσύ. Φυσικά μεγάλο ρόλο παίζει και το ταλέντο που δεν αγοράζεται. Ωστόσο καλλιεργούνται πολλά πράγματα.
το ωραιο ειναι πως δεν διδασκεται αλλιως θα ειχαμε εκατομμυρια συνθετες που θα εγραφαν αριστουργηματα
Τι εννοείς δεν διδάσκεται; Υπάρχει δίπλωμα ωδείου και πανεπιστημιακές σπουδές εδώ και στο εξωτερικό. Δεν σε κάνουν φυσικά αυτά καλό συνθέτη, αν αυτό εννοείς. Σου μαθαίνουν τεχνικές γνώσεις και βλέπεις λύσεις προβλημάτων σε διάφορες ιστορικές περιόδους. Τότε είχαν αυτό και με αυτό έφτιαξαν εκείνο και το παρακάτω. Κατόπιν είχαν και κάτι ακόμα και τους έδωσε τη δυνατότητα να κάνουν το δείνα κλπ.
Γνωρίζοντας τι έχει γίνει και πως λειτουργούν τα πράγματα έχεις μια μικρή ελπίδα να σκεφτείς κάτι κι εσύ. Φυσικά μεγάλο ρόλο παίζει και το ταλέντο που δεν αγοράζεται. Ωστόσο καλλιεργούνται πολλά πράγματα.
η συνθεση ειναι καθαρα ''ταλεντο'' ολα τα αλλα ειναι επικουρικα κ χρησιμα σε οσους λιγους το εχουν
Αγις έγραψε: 10 Σεπ 2021, 01:36
η συνθεση ειναι καθαρα ''ταλεντο'' ολα τα αλλα ειναι επικουρικα κ χρησιμα σε οσους λιγους το εχουν
Για αυτό δεν θα διαφωνήσω πολύ γιατί δεν έχει και μεγάλη σημασία. Σε αυτό όμως που είπα παραπάνω θα επιμείνω. Αν πας να σπουδάσεις σύνθεση κινηματογραφικής μουσικής, προφανώς θα μελετήσεις και τον Ρότα. Αν πας να σπουδάσεις μουσική σύνθεση σκέτο, όχι. Θα δεις τα επιτεύγματα στο χώρο της σοβαρής μουσικής. Θα μελετήσεις δεύτερη σχολή της Βιέννης, τον ολικό σειραϊσμό, διάφορα κινήματα (αλεατορισμό, ντανταϊσμό), την χειραφέτηση του θορύβου, την νέα πολυπλοκότητα, τις εξελίξεις στην ηλεκτροακουσική μουσική, την μουσική σπεκτράλ κλπ. Ούτε Ρότα, ούτε Βαγγέλη ούτε τίποτα από αυτά. Γιατί η μουσική τους γλώσσα βασίζεται σε στοιχεία προηγούμενων αιώνων (βασικά τονική μουσική) που τα έχεις μάθει σε προηγούμενα στάδια σπουδών μελετώντας από Μπαρόκ έως Ρομαντική μουσική.