Λυκίσκος ο Ακαρνάν ( βλ. εδώ viewtopic.php?f=11&t=14629&p=1956353&hi ... 2#p1956353 ) για τον Φίλιππο Β΄
Τον Φίλιππο Β΄ χαρακτήρισε ως σωτήρα και «ευεργέτη της Ελλάδος», γιατί απέκρουσε τον κίνδυνο των Φωκέων ( Γ΄ Ιερός Πόλεμος ) , οι οποίοι, έχοντας συλήσει και μετατρέψει το μαντείο των Δελφών σε ορμητήριό τους, λίγο έλειψε να γίνουν κύριοι της Ελλάδος («Ιεροί πόλεμοι»). Υπογράμμισε, εξάλλου, το ρόλο του Φιλίππου εναντίον των τυράννων και τόνισε ιδιαίτερα τη μοναδική τιμή με την οποία τον περιέβαλαν όλοι οι Έλληνες, τον εξέλεξαν δηλαδή «ηγεμόνα και σε στεριά και σε θάλασσα».
Πολύβιος 9, 33, 1-7:
Ἔφη τοιγαροῦν Χλαινέας Φίλιππον τὸν Ἀμύντου διὰ τῆς Ὀλυνθίων ἀτυχίας κύριον γενέσθαι Θεσσαλίας. Ἐγὼ δὲ διὰ Φίλιππον οὐ μόνον Θεσσαλούς, ἀλλὰ καὶ τοὺς λοιποὺς Ἕλληνας ὑπολαμβάνω σεσῶσθαι. Καθ’ οὓς γὰρ καιροὺς Ὀνόμαρχος καὶ Φιλόμηλος καταλαβόμενοι ∆ελφοὺς ἀσεβῶς καὶ παρανόμως ἐγένοντο κύριοι τῶν τοῦ θεοῦ χρημάτων, τότε τίς ὑμῶν οὐκ οἶδε διότι τηλικαύτην συνεστήσαντο δύναμιν, πρὸς ἦν οὐδεὶς ἔτι τῶν Ἑλλήνων ἀντοφθαλμεῖν δυνατὸς ἦν; ἀλλ’ ἐκινδύνευον ἅμα ταῖς εἰς τ`ὸ θεῖον ἀσεβείαις καὶ τῆς Ἑλλάδος γενέσθαι κύριοι πάσης. ἐν οἷς καιροῖς Φίλιππος ἐθελοντὴν αὑτὸν ἐπιδοὺς ἐπανείλετο μὲν τοὺς τυράννους, ἠσφαλίσατο δὲ τὰ κατὰ τὸ ἱερὸν, αἴτιος δ’ ἐγένετο τοῖς Ἕλλησι τῆς ἐλευθερίας, ὡς αὐτὰ τὰ πράγματα μεμαρτύρηκε καὶ τοῖς ἐπιγενομένοις. Οὐ γὰρ ὡς ἠδικηκότα Φίλιππον Θετταλοὺς,καθάπερ οὗτος ἐτόλμα λέγειν, ἀλλ᾿ ὡς εὐεργέτην ὄντα τῆς Ἑλλάδος, καὶ κατὰ γῆν αὐτὸν ἡγεμόνα καὶ κατὰ θάλατταν εἵλοντο πάντες· οὗ πρότερον ἀνθρώπων οὐδεὶς ἔτυχε.
Θρασυκράτης ο Ρόδιος
Ο Ρόδιος Θρασυκράτης, μιλώντας το 207 π.Χ. μπροστά στους Αιτωλούς, καταδίκασε την απόφασή τους να πολεμήσουν εναντίον του Φιλίππου Ε΄ στο πλευρό των Ρωμαίων και ανέτρεψε τους ισχυρισμούς τους ότι πολεμούσαν για χάρη της Ελλάδος. Αντίθετα, υποστήριξε ότι το αποτέλεσμα του πολέμου –του Α΄ Μακεδονικού (215-205 π.Χ.)–, στη διάρκεια του οποίου –το 212 π.Χ.– η Αιτωλική Συμπολιτεία συνέπραξε με τους Ρωμαίους, θα ήταν η υποδούλωση των Ελλήνων στους Ρωμαίους και η ολοκληρωτική τους καταστροφή *. Η λεηλασία της Ελλάδος που αποκαλύφθηκε μετά τη λήξη του με τη σύναψη ειρήνης στη Φοινίκη της Ηπείρου το 205 π.Χ., ήρθε να επιβεβαιώσει περίτρανα τους ισχυρισμούς του Θρασυκράτη.
* Πολύβιος 11, 5, 1:
Λάβετε τοίνυν πρὸ ὀφθαλμῶν τὴν αὑτῶν ἄγνοιαν. φατὲ μὲν γὰρ πολεμεῖν ὑπὲρ τῶν Ἑλλήνων πρὸς Φίλιππον, ἵνα σῳζόμενοι μὴ ποιῶσι τούτῳ τὸ προσταττόμενον, πολεμεῖτε δ’ ἐπ’ ἐξανδραποδισμῷ καὶ καταφθορᾶ τῆς Ἑλλάδος.
https://ikee.lib.auth.gr/record/110222/ ... 9-2064.pdf
( Για του Θρασυκράτη το όνομα και την ύπαρξη υπάρχει κουβέντα :
https://books.google.gr/books?id=uvCnEA ... BD&f=false

)
Ο Αισχίνης για τους Μακεδόνες και την Μακεδονία
According to Aeschines, Macedonia was a Greek state which participated in the Panhellenic symposium in Sparta and the Macedonian envoy of Amyntas as one of the Greek participants :
Aeschin., 2.32. “Λακεδαιμονίων καὶ τῶν ἄλλων Ἑλλήνων συνελθούσης, εἷς ὢν τούτων Ἀμύντας ὁ Φιλίππου πατὴρ καὶ πέμπων σύνεδρον καὶ τῆς καθ᾽ αὑτὸν ψήφου κύριος ὤν, ἐψηφίσατο Ἀμφίπολιν τὴν Ἀθηναίων συνεξαιρεῖν μετὰ τῶν ἄλλων Ἑλλήνων Ἀθηναίοις”.
( Ο Αμύντας ήταν πατέρας του Φιλίππου Β΄ και συμμετείχε με απεσταλμένο ( και δική του ψήφο ) στο Πανελλήνιο Συνέδριο της Σπάρτης του 371 π.Χ.
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE ... E%BD%CE%B1 )
Σε ένα άλλο χωρίο του όμως ο Αισχίνης φαίνεται να διακρίνει γεωγραφικά την Ελλάδα απ' την Μακεδονία , ίσως γιατί η Μακεδονία ήταν βασίλειο , ενώ η Ελλάδα αποτελούταν από πόλεις - κράτη.
Ουκ επιδημουντος εν Μακεδονία Φιλίππου, ούδ' έπί τήν Ελλάδι παρόντος,”. Aesch., Against Ktesiphontos 73
Another interesting quote, concerning the Macedonians, can be found in the same speech. In the specific text, he distinguishes the region of Macedonia from Greece. Here, I fully agree with the suggestion of Prof. Xydopoulos’ writing that, no means of ethnological discrimination can be attested in the specific quote. The author merely quoted a geographical differentiation of the region and not an ethnical segregation.
https://repository.ihu.edu.gr/xmlui/bit ... sequence=1