ΓΑΛΗ έγραψε: 23 Μάιος 2021, 14:13
Ή θεωρείς τον Θεό ως κάτι τόσο πεπερασμένο ώστε οι αποδείξεις για την ύπαρξη ή ανυπαρξία του να υπόκεινται στους κανόνες της ανθρώπινης ανατομίας (στο υλικό και πνευματικό πλαίσιο);
Μα πώς αλλιώς αφού
όλα καταλήγουν στον άνθρωπο;
.
ΓΑΛΗ έγραψε: 09 Φεβ 2021, 16:09
Προσωπικώς, βρίσκω πολύ πιο γελοία -και σε κάποιο βαθμό επίσης γραφική- τη μεταξωτή θολούρα του σοβαροφανούς λόγου.
ΓΑΛΗ έγραψε: 23 Μάιος 2021, 14:13
Ή θεωρείς τον Θεό ως κάτι τόσο πεπερασμένο ώστε οι αποδείξεις για την ύπαρξη ή ανυπαρξία του να υπόκεινται στους κανόνες της ανθρώπινης ανατομίας (στο υλικό και πνευματικό πλαίσιο);
Μα πώς αλλιώς αφού
όλα καταλήγουν στον άνθρωπο;
.
Φυσικά και καταλήγουν στον άνθρωπο. Αφαιρώντας το θεϊκό/μεταφυσικό στοιχείο από τα ανθρώπινα δρώμενα, καταρρίπτεται αυτομάτως και η οποιαδήποτε επιστημονική αξιολόγηση για την αξία της κάθε ανθρώπινης ζωής.
Μόνον μέσω των θεών αναβαθμίζονται οι άνθρωποι σε κάτι παραπάνω από αυτό που όντως είναι.
ΓΑΛΗ έγραψε: 23 Μάιος 2021, 14:13
Ή θεωρείς τον Θεό ως κάτι τόσο πεπερασμένο ώστε οι αποδείξεις για την ύπαρξη ή ανυπαρξία του να υπόκεινται στους κανόνες της ανθρώπινης ανατομίας (στο υλικό και πνευματικό πλαίσιο);
Μα πώς αλλιώς αφού
όλα καταλήγουν στον άνθρωπο;
.
Φυσικά και καταλήγουν στον άνθρωπο. Αφαιρώντας το θεϊκό/μεταφυσικό στοιχείο από τα ανθρώπινα δρώμενα, καταρρίπτεται αυτομάτως και η οποιαδήποτε επιστημονική αξιολόγηση για την αξία της κάθε ανθρώπινης ζωής.
Μόνον μέσω των θεών αναβαθμίζονται οι άνθρωποι σε κάτι παραπάνω από αυτό που όντως είναι.
Καμία διαφωνία επί των όσων γράφεις. Αλλά δεν έχουν σχέση με το ποστ που παρέθεσα. Σε αυτό υποστηρίζεις (εμμέσως) ότι υποβιβάζεται η θεϊκή οντότητα από την παραδοχή ότι η ανεύρεση της εναπόκειται στην φυσιολογία του ανθρώπου. Θεωρείς ότι μπορεί να υπάρξει συνείδηση του πράγματος δίχως πράγμα; Ή ,ακολούθως, πράγμα δίχως αισθητηριακή εντύπωση; Ή ,τέλος, αισθητηριακή εντύπωση χωρίς τον κατάλληλο υποδοχέα;
Η φυσιολογία είναι κατ'αναγκην η βάση από την οποία εκπτυσσονται όλες οι υπαρκτικες δυνατότητες του ανθρωπου. Ο αναστοχασμος για το θείο την απαιτεί.
ΓΑΛΗ έγραψε: 09 Φεβ 2021, 16:09
Προσωπικώς, βρίσκω πολύ πιο γελοία -και σε κάποιο βαθμό επίσης γραφική- τη μεταξωτή θολούρα του σοβαροφανούς λόγου.
Όλοι οι φιλόσοφοι που μέχρι στιγμής έχω διαβάσει εκτός από τον Επίκουρο και τον Χομπς βλέπουν τον Θεό από την οπτική που τον βλέπω και εγώ συνεπώς έχουμε την ίδια εικόνα.
Η ύπαρξη του Θεού είναι τρισυπόστατη όπως και η δική μας. Ο Θεός είναι τριάδα ομοούσια Πατήρ, Υιός ( Λόγος ) και Άγιο Πνεύμα. Έτσι είναι και ο άνθρωπος που αποτελείτε από Ψυχή, σώμα ( ουσία ) και λόγο. Αυτό δείχνει ότι είμαστε πλασμένη κατ' εικόνα και αγωνιζόμαστε να διατηρήσουμε το κατ' ομοίωση. Φυσικά ο λόγος μας είναι πεπερασμένος και δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πλήρως την ουσία του Θεού.
xatz41 έγραψε: 23 Μάιος 2021, 16:34
Όλοι οι φιλόσοφοι που μέχρι στιγμής έχω διαβάσει εκτός από τον Επίκουρο και τον Χομπς βλέπουν τον Θεό από την οπτική που τον βλέπω και εγώ συνεπώς έχουμε την ίδια εικόνα.
Η ύπαρξη του Θεού είναι τρισυπόστατη όπως και η δική μας. Ο Θεός είναι τριάδα ομοούσια Πατήρ, Υιός ( Λόγος ) και Άγιο Πνεύμα. Έτσι είναι και ο άνθρωπος που αποτελείτε από Ψυχή, σώμα ( ουσία ) και λόγο. Αυτό δείχνει ότι είμαστε πλασμένη κατ' εικόνα και αγωνιζόμαστε να διατηρήσουμε το κατ' ομοίωση. Φυσικά ο λόγος μας είναι πεπερασμένος και δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πλήρως την ουσία του Θεού.
Τι θα πει "ο άνθρωπος αποτελείται"; Για συναρμολόγηση μιλάμε; Και τι είναι η ψυχή και ο λόγος αν όχι αοριστίες;
Θεός δεν υπάρχει κι όποιος θέλει ας αποδείξει το αντίθετο.
ΓΑΛΗ έγραψε: 23 Μάιος 2021, 14:13
Ή θεωρείς τον Θεό ως κάτι τόσο πεπερασμένο ώστε οι αποδείξεις για την ύπαρξη ή ανυπαρξία του να υπόκεινται στους κανόνες της ανθρώπινης ανατομίας (στο υλικό και πνευματικό πλαίσιο);
Μα πώς αλλιώς αφού
όλα καταλήγουν στον άνθρωπο;
.
Φυσικά και καταλήγουν στον άνθρωπο. Αφαιρώντας το θεϊκό/μεταφυσικό στοιχείο από τα ανθρώπινα δρώμενα, καταρρίπτεται αυτομάτως και η οποιαδήποτε επιστημονική αξιολόγηση για την αξία της κάθε ανθρώπινης ζωής.
Μόνον μέσω των θεών αναβαθμίζονται οι άνθρωποι σε κάτι παραπάνω από αυτό που όντως είναι.
Τι αοριστίες είναι αυτές εδώ μέσα; Τι θα πει "Επιστημονική αξιολόγηση για την αξία κάθε ανθρώπινης ζωής"; Τι είναι η αξία της ζωής και τι η αξιολόγησή της;
Φυσικά και καταλήγουν στον άνθρωπο. Αφαιρώντας το θεϊκό/μεταφυσικό στοιχείο από τα ανθρώπινα δρώμενα, καταρρίπτεται αυτομάτως και η οποιαδήποτε επιστημονική αξιολόγηση για την αξία της κάθε ανθρώπινης ζωής.
Μόνον μέσω των θεών αναβαθμίζονται οι άνθρωποι σε κάτι παραπάνω από αυτό που όντως είναι.
Τι αοριστίες είναι αυτές εδώ μέσα; Τι θα πει "Επιστημονική αξιολόγηση για την αξία κάθε ανθρώπινης ζωής"; Τι είναι η αξία της ζωής και τι η αξιολόγησή της;
Ε, γράψε εσύ κάτι πιο συγκεκριμένο για την αξία της ανθρώπινης ζωής.
Φυσικά και καταλήγουν στον άνθρωπο. Αφαιρώντας το θεϊκό/μεταφυσικό στοιχείο από τα ανθρώπινα δρώμενα, καταρρίπτεται αυτομάτως και η οποιαδήποτε επιστημονική αξιολόγηση για την αξία της κάθε ανθρώπινης ζωής.
Μόνον μέσω των θεών αναβαθμίζονται οι άνθρωποι σε κάτι παραπάνω από αυτό που όντως είναι.
Καμία διαφωνία επί των όσων γράφεις. Αλλά δεν έχουν σχέση με το ποστ που παρέθεσα. Σε αυτό υποστηρίζεις (εμμέσως) ότι υποβιβάζεται η θεϊκή οντότητα από την παραδοχή ότι η ανεύρεση της εναπόκειται στην φυσιολογία του ανθρώπου. Θεωρείς ότι μπορεί να υπάρξει συνείδηση του πράγματος δίχως πράγμα; Ή ,ακολούθως, πράγμα δίχως αισθητηριακή εντύπωση; Ή ,τέλος, αισθητηριακή εντύπωση χωρίς τον κατάλληλο υποδοχέα;
Η φυσιολογία είναι κατ'αναγκην η βάση από την οποία εκπτυσσονται όλες οι υπαρκτικες δυνατότητες του ανθρωπου. Ο αναστοχασμος για το θείο την απαιτεί.
Θεωρώ ότι μπορεί να γίνει αντιληπτό μέρος του πράγματος, ακριβώς για τους λόγους που αναφέρεις.
Γενικώς, ως παρατηρητές (ένθεοι ή άθεοι) έχουμε σαφέστατα μικρότερο πεδίο ορατότητας και αντίληψης από το φαινόμενο.
Φυσικά και καταλήγουν στον άνθρωπο. Αφαιρώντας το θεϊκό/μεταφυσικό στοιχείο από τα ανθρώπινα δρώμενα, καταρρίπτεται αυτομάτως και η οποιαδήποτε επιστημονική αξιολόγηση για την αξία της κάθε ανθρώπινης ζωής.
Μόνον μέσω των θεών αναβαθμίζονται οι άνθρωποι σε κάτι παραπάνω από αυτό που όντως είναι.
Τι αοριστίες είναι αυτές εδώ μέσα; Τι θα πει "Επιστημονική αξιολόγηση για την αξία κάθε ανθρώπινης ζωής"; Τι είναι η αξία της ζωής και τι η αξιολόγησή της;
Ε, γράψε εσύ κάτι πιο συγκεκριμένο για την αξία της ανθρώπινης ζωής.
Δεν υπάρχει ορισμός της αξίας της ζωής. Μπορούμε να πούμε για κάποιον ότι γι αυτόν δεν έχει αξία η ζωή του άλλου θέλοντας να εννοήσουμε κάτι για το χαρακτήρα του. Όχι όμως ότι είναι κάτι αντικειμενικό η αξία της ζωής.
Τι αοριστίες είναι αυτές εδώ μέσα; Τι θα πει "Επιστημονική αξιολόγηση για την αξία κάθε ανθρώπινης ζωής"; Τι είναι η αξία της ζωής και τι η αξιολόγησή της;
Ε, γράψε εσύ κάτι πιο συγκεκριμένο για την αξία της ανθρώπινης ζωής.
Δεν υπάρχει ορισμός της αξίας της ζωής. Μπορούμε να πούμε για κάποιον ότι γι αυτόν δεν έχει αξία η ζωή του άλλου θέλοντας να εννοήσουμε κάτι για το χαρακτήρα του. Όχι όμως ότι είναι κάτι αντικειμενικό η αξία της ζωής.
Δεν λέω κάτι διαφορετικό. Και ακριβώς γι' αυτό δεν μπορεί να αξιολογηθεί αντικειμενικά. Είναι ένας ευφημισμός, που είναι απαραίτητος ως συνδετικός κρίκος των κοινωνιών. Η ουσία όμως των πραγμάτων υπάρχει πίσω από τους ευφημισμούς.
Ε, γράψε εσύ κάτι πιο συγκεκριμένο για την αξία της ανθρώπινης ζωής.
Δεν υπάρχει ορισμός της αξίας της ζωής. Μπορούμε να πούμε για κάποιον ότι γι αυτόν δεν έχει αξία η ζωή του άλλου θέλοντας να εννοήσουμε κάτι για το χαρακτήρα του. Όχι όμως ότι είναι κάτι αντικειμενικό η αξία της ζωής.
Η ουσία όμως των πραγμάτων υπάρχει πίσω από τους ευφημισμούς.
Αν αυτο ειναι όντως αληθινό τοτε προς τι ο φιλοσοφικός στοχασμός;
Δεν υπάρχει ορισμός της αξίας της ζωής. Μπορούμε να πούμε για κάποιον ότι γι αυτόν δεν έχει αξία η ζωή του άλλου θέλοντας να εννοήσουμε κάτι για το χαρακτήρα του. Όχι όμως ότι είναι κάτι αντικειμενικό η αξία της ζωής.
Η ουσία όμως των πραγμάτων υπάρχει πίσω από τους ευφημισμούς.
Αν αυτο ειναι όντως αληθινό τοτε προς τι ο φιλοσοφικός στοχασμός;