!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Bυζαντινές αστείες και αλλες ιστοριές της καθημερινότητας τους

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 34329
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Bυζαντινές αστείες και αλλες ιστοριές της καθημερινότητας τους

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V »

Μερικά αποσπάσματα Βυζαντινης καθημερινοτητας αλλα αστεια και αλλα παράδοξα


Ι. Πως να παρετε διαζύγιο

Συμφωνα με το Ρωμαικο Δικαιο (Ιουστινιανειος Κωδικας, Εκλογη και Βασιλικα) ενας ανδρας μπορουσε να πάρει διαζύγιο εαν η συζυγος του αμφισβητουσε την ανδρικη του τιμη.

Δλδ αν ειχε ανηθικη συμπεριφορα, αν ηταν απιστη, αν ηταν βιαιη απεναντι του, αν του εκανε μάγια, αν παρεμποδιζε την αναπαραγωγη (μεσω απιστιας ή εκτρωσης).

Επισης διαζυγιο δινοταν αν το ζευγάρι δεν μπορουσε να κανει σεξ επειδη η γυναικα ειχε ασθένεια οπως λέπρα ή επασχε απο ψυχικη νοσο. Εξαιρουνταν ο δαιμονισμος. Το διαζυγιο δεν επιτρεποταν αν η γυναικα ηταν δαιμονισμένη.

Οι γυναικες παλι μπορουσαν να ζητήσουν διαζυγιο αν ο γάμος απειλουσε την αγνότητα τους.

Δλδ αν ο αντρας τους τις παρακινουσε να εκδίδονται ή τις κατηγορουσαν συνεχως για απιστία. Επισης ισχυαν και οι ιδιοι λογοι οπως και στους ανδρες υπο περιπτωσεις. Αν ο ανδρας ειναι βιαιος, η τους κανει μάγια ή πασχει απο σωματικη ή ψυχικη νοσο.

Βεβαια οι γυναικες ειχαν και καποιους μπονους λογους να ζητησουν διαζυγιο οπως αν ο αντρας τους ειχε εμπλακει σε σοβαρο αδίκημα, αν ηταν σεξουαλικα ανικανος για πανω απο 3 χρόνια ή αν ειναι απών απο την οικογενειακη εστια για πανω απο 5 χρόνια.

Διαζυγιο μπορει να ζητηθεί επισης απο γυναικα εαν κατηγορηθει απο τον αντρα της για απιστια, αποδειχθει οτι η κατηγορια ειναι ψευδης αλλα ο αντρας της επιμένει.

Η ανδρικη απιστία δεν αποτελει λογο να ζητησει η γυναικα διαζυγιο εκτος απο μια περιπτωση που προβλέπεται σε νομο του Αυτοκράτορα Θεοδοσίου Β' το 449 ο οποιος ελεγε οτι δεν εκδιδεται διαζυγιο επι περιπτώσεων ανδρικης απιστίας παρα μονο εαν ο ανδρας κανει σεξ με αλλη γυναικα ενω τον βλέπει η συζυγος του.




ΙΙ. Καλλιστεία (Βασικα ηταν συνδιασμος GNTM και Bachelor)

Καποιες φορές οι Αυτοκράτορες διοργάνωναν καλλιστεία για να μπορέσεουν να διαλέξουν την σωστη γυναικα για τον γιο και διαδοχο τους. Ιστορικα ειναι 4 τουλαχιστον οι επιβεβαιωμενες περιπτώσεις που εγιναν καλλιστεια για τους Αυτοκράτορες Κωνσταντινο ΣΤ', Θεόφιλο, Μιχαηλ Γ' και Λέοντα ΣΤ'.

Το επαθλο για την νικήτρια ηταν ενα χρυσο μηλο και φυσικα ο γάμος. Οι υπολοιπες σπιτια τους.

Οταν προκηρυσσονταν καλλιστεια η Αυτοκράτειρα (γιατι αυτη ειχε την οργανωση και την ευθυνη του ολου προτζεκτ) εστελνε τους αυλικους σε ολη την Αυτοκρατορια να βρουν τις πλεον ιδανικές ευγενεις (η και οχι) για γάμο.

Για να τους βοηθήσει τους εδινε και απο ενα πορτραιτο με το πως φανταζόταν την ιδανικη νυφη της και μια λιστα με τα χαρισματα που πρεπει να εχει η μελλουσα νυφη.

Επίσης εχει αναφερθει σε αρκετες πηγές οτι τους εδινε και 1 μεταξωτο παπουτσι το λεγομενο "Τζαγγιον" το οποιο το δοκιμαζαν στο ποδι της καθε υποψηφιας αφου ειχε περάσει το τεστ του πορτραιτου και της λιστας πρωτα. Αν το παπουτσι της ταιριαζε ακριβώς τοτε περνουσε στην επομενη φάση και την εστελναν στην Κωνσταντινουπολη.

Αντιπαρερχομαι το γεγονος οτι μεχρι στιγμης ολο αυτο μοιαζει με τις ακροάσεις του Fame Story πριν το bootcamp και στέκομαι στο γεγονος οτι το παραμυθι της Σταχτοπουτας με το γοβάκι ισως να εχει και βυζαντινη βάση. Πολυ πιθανον.

Οι φιναλιστ περνανε στην επομενη φάση στο bootcamp δλδ στην Κωνσταντινουπολη. Εκει θα φιλοξενηθουν στο Παλάτι για να μπορει η Αυτοκράτειρα να κρινει και η ιδια τις μελλουσες νυφες και φυσικα να τις εξετάσει γυμνές για να δει αν ειναι εντάξει και αν μπορουν να κανουν παιδια.

Αυτη που θα επιλέξει η Αυτοκράτειρα εχει σιγουρα προβάδισμα στην επιλογη αλλα η τελευταια λέξη ειναι του γιου ο οποιος βασικα θα κανει οτι του πει η μαμα του γιατι αλλιως θα ακουει γκρινια μια ζωη (ισως να πεσει και καμια παντοφλα).

Εν τουτοις σχεδον ολοι που παντρευτηκαν οποια τους ειπε η μαμα τους απατησαν τις γυναικες τους με ενα καρο ερωμενες απο την επομένη του γάμου τους. Ακομα και ο Θεόφιλος που σε γενικες γραμμές ηταν πιστός απάτησε την Θεοδώρα με μια υπηρέτρια και οταν τους εκανε τσακωτους η Αυτοκράτειρα ο Θεόφιλος σερνοταν στο πατωμα ξωπισω της και την παρακαλουσε κλαιγοντας να τον συγχωρησει λεγοντας της οτι εγινε μονο μια φορα και δεν θα το ξανακανει (και οντως δεν το ξανακανε).




ΙΙΙ. Σχεσεις και προβληματα εντος γάμου

Καποτε ενας που ειχε υποφέρει πολυ απο την γυναικα του στάθηκε στο μέσο της αγοράς και φωναζε:

"Πουλαω τη γυναικα μου αφορολογητη"

Οταν μαζευτηκε κοσμος και τον ρώτησαν "γιατι την πουλας αφορολογητη" αυτος απάντησε

"Για να την κατασχέσει το κράτος ως λαθραιο εμπορευμα και να γλιτώσω".


Σε μια αλλη περιπτωση σε μια κηδεία πεθανε η συζυγος καποιου και ενας γειτονας μετα την τελετη του λεει:

"Αναπαυεται εν ειρηνη τωρα" και απαντάει ο χηρος:

"Οχι εγω αναπαυομαι εν ειρηνη τωρα, επιτέλους!"

Οπως βλέπουμε σε αυτα τα μικρά και χαριτωμένα περιστάτικα οι σχέσεις ανδρων και γυναικών δε διαφέρουν και πολυ απο τις σημερινές. Ειχαν τα πανω τους και τα κατω τους. Τις καλες στιγμές και τις κακες στιγμές.


Υπηρχαν και προβληματα οπως νομικης φυσεως. Οπως π.χ. το προβλημα που ειχε ο Ιουστινιανος με την Θεοδώρα. Ο Ιουστινιανος ηταν τρελα ερωτευμένος με την Θεοδώρα (μαλλον γιατι του εδινε την "πισω πορτα" ελευθερα κατι που δεν κανανε οι αλλες γυναικες με καμια κυβερνηση. Και ο Κυβερνητης της Πενταπολης στη Λιβυη που την ειχε γκομενα πριν τον Ιουστινιανο για αυτο ηταν ξετρελαμένος μαζι της και την κουβαλουσε μαζι του οπου πηγαινε, μεχρι που γνωρισε τον Ιουστινιανο και αφησε τον κυβερνητη με το πουλι στο χέρι) αλλα δεν μπορουσε να την παντρευτει.

Υπηρχε νομος απο την εποχη του Αυγουστου που απαγορευε στις θεατρίνες (σχημα λογου... Αλλη δουλεια εκανε η Θεοδώρα και το θεατρο ηταν η καλυψη) να παντρευονται Συγκλητικους.

Ετσι ο Ιουστινιανος πηγε στον θειο του τον Αυτοκράτορα Ιουστινο Α' να τον πεισει να καταργησει τον νομο για να την παντρευτει.

Μολις ομως ακουσε η θεια του η Ευφημια (συζυγος του Ιουστινου) τι θελει να κανει ο Ιουστινιανος εγινε εξαλλη. Απαγορευσε στον Ιουστινο να καταργησει τον νομο και ο Ιουστινιανος ακουσε τα σχολιανα του που ηθελε κοτζαμ ευγενης να παντρευτει μια παρακατιανη θεατρίνα. Η Ευφημια επεμενε οτι οι ευγενεις δεν πρεπει να συγχρωτιζονται με κατωτερους ανθρωπους. Ο Ιουστινος δε μιλαγε. Τρελος ηταν? Να τον αρχισει και αυτον στα μπινελικια?

Βεβαια ξέχασε και αυτη πως οταν την παντρευτηκε ο Ιουστινος ηταν πρωην σκλαβα που δεν ειχε δευτερο βρακι να βαλει. Αλλα ετσι ειναι. Αφου πατησε με το τσοκαρο στο Παλάτι απο σκλάβα εγινε ευγενης.

Ο Ιουστινιανος προσπάθησε να ξαναμιλησει στο θειο του αλλα αυτος του ειπε "μη με μπλεκεις με τη θεια σου αμα ειπε οχι ειναι οχι. Δεν εχω ορεξη να με ψέλνει ολη μερα και για αυτο".

Τελικα ο Ιουστινιανος ηταν κωλοφαρδος γιατι η Ευφημια πέθανε μετα απο λιγο και ετσι ο Ιουστινος αλλαξε τον νομο χωρις να ανησυχει για την κρεβατομουρμουρα της γυναικας του και ο Ιουστινιανος μπορεσε επιτέλους να παντρευτει τη Θεοδώρα.

Συνεχιζεται....
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”