Τότε όμως απαγορευόταν, οπότε αυτά τα κομμάτια γράφτηκαν σε καθεστώς δικτατορικό. Μην ξεχνάμε ότι όλη αυτή η παρέα αποτελείτο από ανθρώπους που γι' αυτούς η σύνθεση ήταν το επάγγελμά τους. Και μάλιστα ένας ελιτίστικος τρόπος διαβίωσης, έγραψα πιο πριν τι ακριβώς εννοώ.ST48410 έγραψε: 09 Φεβ 2021, 01:35
Όχι πλέον. Κανείς δεν σου απαγορεύει τίποτα. Βάλε όσα σύμφωνα διαστήματα θέλεις αλλά κάνε κάτι που θα μπορείς να το παρουσιάσεις ως δικό σου. Αυτό είναι η μόνη απαίτηση.
Ας πούμε ζορίζομαι πολύ με μουσική τύπου Arvo Pärt. Δεν μπορώ να την πω σύγχρονη όχι γιατί έχει συμφωνίες, συγχορδίες κλπ αλλά γιατί δεν υπάρχουν πολλά που δεν θα μπορούσαν να είχαν γίνει δεκαετίες πριν. Αν την παρουσίαζε σαν ελαφρά ή κινηματογραφική, δεν θα είχα πρόβλημα. Όταν όμως έρχεται στο χώρο της σύγχρονης δημιουργίας, υπάρχουν απαιτήσεις όπως υπήρχαν πάντοτε από τότε που μιλάμε για ατομική σοβαρή δημιουργία.
Ποτέ δεν μού άρεσε ο Περτ, το άκουσμά του μου είναι γλυκερό. Όμως αυτό που λες είναι ξανά ένα κλισέ. Κάτι που έχει γίνει...
Και ο Μότσαρτ έγραφε φάλτσα. Δεν τού ήταν άγνωστο, αλλά το θεωρούσε αστείο. Και ακριβώς το βάζει για να σπάσει πλάκα και το ονομάζει κι όλας Μουσικό Αστείο, "Musikalischer Spaß"
Άκουσε το, η φαλτσαδούρα πάει σύννεφο. Πολυτονικός, πεντατονικός όλα περνάνε από κει μέσα. Το έκανε όμως για αστείο. Αυτό σημαίνει ότι ο Ντεμπυσσύ δεν πρωτοτύπησε;
Ή οι μετατροπίες του Gesualdo στα μοτέττα του; Πόσο πιο μακρυνές είναι από εκείνες του Brahms;
Σε τελική ανάλυση όλα πλέον έχουν γίνει. Και να έφτυνε ο Περτ στη σκηνή δεν θα ήταν κάτι που δεν έχει ξαναγίνει. Ακόμη και η απόλυτη σιωπή έγινε μουσική από τον Cage.
Σε κάποιο από τα φεστιβάλ του Darmstadt, εμφανίστηκε ένας "συνθέτης" και έπαιξε το κομμάτι του. Κρατούσε στα χέρια του ένα ποτιστήρι και κοπριά, τα οποία έριχνε μέσα στην άρπα του ανοιχτού πιάνου με ουρά, του Steinway του μεγάλου, αξίας τότε 150 χιλιάδων μάρκων. Αφού το κατέστρεψε (μάλλον) γύρισε στο κοινό και είπε "δεν θα σταματήσω να ρίχνω χώμα και νερό στο πιάνο, παρά μόνον όταν αυτό μού πει ότι χόρτασε". Αυτό ήταν πρωτοποριακή σύνθεση της εποχής. Τι άλλο λοιπόν να κάνει ο Περτ;
