OrderAndChaos έγραψε: 19 Δεκ 2020, 16:19
Δηλαδή ρε Ζαποτέκο, επειδή ο Γέρος είχε διαβάσει την ιστορία του σημαίνει πως ήταν δικός μας; Και ο Παπαρηγόπουλος παραδέχεται πως ακόμα και οι ρωμιοί χρονικογράφοι της εποχής (Χαλκοκονδύλης κλπ) δεν ασχολήθηκαν μαζί του.
Δεν ήταν μόνο ο Γέρος. Και στο Μεσολλόγγι έδωσαν το όνομά του σε έναν προμαχώνα. Στην χειρότερη περίπτωση τον θεωρούσαν δικό τους σαν τον Βύρωνα. Ο Παπαρρηγόπουλος την πάτησε από τον Φαλμεράυερ ( βλ. εδώ viewtopic.php?f=11&t=19154#p1107303 τι λέει ο Μηλιαράκης ) όπως την πάτησε και με την καταγωγή του Ιουστινιανού από τον Μάρναβιτς ( θα μου πεις στο τελευταίο την πάτησαν και πολλοί άλλοι ). Φυσικά και ο Χαλκοκονδύλης ασχολήθηκε με τον Καστριώτη.
Φαίνεται πως τον Καστριώτη οι Ρωμιοί της εποχής εκείνης τον θεωρούσαν δικό τους. Δείτε τι γράφει ο William Martin Leake το 1835 (η περιοχή που περιγράφει είναι γύρω από τον Σταυρό Θεσσαλονίκης-Ολυμπιάδα Χαλκιδικής στον Στρυμονικό Κόλπο).
Μοιρίδιοι κλωστῆρες, πανάφυκτον ἀνάγκῃ ζεῦγμ’ ἐπὶ δυστήνοις παισὶ βροτῶν θέμενοι, ἠγάγετο με ποτέ ἱμερτοῦ πρὸς φάος ἠελίου.
OrderAndChaos έγραψε: 19 Δεκ 2020, 16:19
Δηλαδή ρε Ζαποτέκο, επειδή ο Γέρος είχε διαβάσει την ιστορία του σημαίνει πως ήταν δικός μας; Και ο Παπαρηγόπουλος παραδέχεται πως ακόμα και οι ρωμιοί χρονικογράφοι της εποχής (Χαλκοκονδύλης κλπ) δεν ασχολήθηκαν μαζί του.
Δεν ήταν μόνο ο Γέρος. Και στο Μεσολλόγγι έδωσαν το όνομά του σε έναν προμαχώνα. Στην χειρότερη περίπτωση τον θεωρούσαν δικό τους σαν τον Βύρωνα. Ο Παπαρρηγόπουλος την πάτησε από τον Φαλμεράυερ ( βλ. εδώ viewtopic.php?f=11&t=19154#p1107303 τι λέει ο Μηλιαράκης ) όπως την πάτησε και με την καταγωγή του Ιουστινιανού από τον Μάρναβιτς ( θα μου πεις στο τελευταίο την πάτησαν και πολλοί άλλοι ). Φυσικά και ο Χαλκοκονδύλης ασχολήθηκε με τον Καστριώτη.
Φαίνεται πως τον Καστριώτη οι Ρωμιοί της εποχής εκείνης τον θεωρούσαν δικό τους. Δείτε τι γράφει ο William Martin Leake το 1835 (η περιοχή που περιγράφει είναι γύρω από τον Σταυρό Θεσσαλονίκης-Ολυμπιάδα Χαλκιδικής στον Στρυμονικό Κόλπο).
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Η τελετή του εξισλαμισμού συνοδευόταν από την παροχή χρηματικών δώρων και ενδυμάτων στους νεοφώτιστους, με χορηγούς τους ντόπιους μουσουλμάνους προύχοντες –ή τον σουλτάνο και τον μεγάλο βεζίρη, αν ο εξισλαμισμός γινόταν ενώπιόν τους. Μετά τα μέσα του 17ου αιώνα η πρακτική της παροχής δώρων πήρε γραφειοκρατικό χαρακτήρα, όπως δείχνει η ανάλυση των αιτήσεων προς τον σουλτάνο από νεοφώτιστους μουσουλμάνους που ζητούσαν να τους χορηγηθεί το «αντίτιμο των ενδυμάτων». ( ΕΛΕΝΗ ΓΚΑΡΑ , ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΕΔΟΠΟΥΛΟΣ , Χριστιανοί και μουσουλμάνοι στην Οθωμανική Αυτοκρατορία .Θεσμικό πλαίσιο και κοινωνικές δυναμικές ).
Μια παρόμοια πράξη απ' την αντίστροφη είχαμε όταν ο Καστριώτης κατέλαβε την Κρόια. Χορήγησε προς τους βαπτισθέντας αξιόλογες αμοιβές. ( Ιστορία Γεωργίου Καστριώτου , Παγανέλ )
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Ζαποτέκος έγραψε: 19 Δεκ 2020, 15:48
Ο Σκεντέρμπεης γεννήθηκε χριστιανός ορθόδοξος, ανδρώθηκε ως μουσουλμάνος και πέθανε ως ρωμαιοκαθολικός. Έτσι δεν δυσαρεστείται κανείς θρησκευόμενος Αλβανός.
Αυτό το γράφουν στα σχολικά βιβλία τους.
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Ότι οι Αλβανοί τότε θα τανε κάτι εντελώς καθαρό και περιχαρακωμένο και ο Καστριώτης ή ήταν εντελώς ή δεν ήταν καθόλου το έχουμε στάνταρ;
Μιλάμε για μια περιοχή σλαβαρβανιτόβλαχων με ελληνορωμαϊκό υπόβαθρο.
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Σέλευκας έγραψε: 31 Δεκ 2020, 22:45
Ότι οι Αλβανοί τότε θα τανε κάτι εντελώς καθαρό και περιχαρακωμένο και ο Καστριώτης ή ήταν εντελώς ή δεν ήταν καθόλου το έχουμε στάνταρ;
Όχι βέβαια. Εξάλλου είναι γνωστό ότι οι επιγαμιες μεταξύ της αριστοκρατίας τότε ήταν συχνό φαινόμενο.
Σέλευκας έγραψε: 31 Δεκ 2020, 22:45
Ότι οι Αλβανοί τότε θα τανε κάτι εντελώς καθαρό και περιχαρακωμένο και ο Καστριώτης ή ήταν εντελώς ή δεν ήταν καθόλου το έχουμε στάνταρ;
Όχι βέβαια. Εξάλλου είναι γνωστό ότι οι επιγαμιες μεταξύ της αριστοκρατίας τότε ήταν συχνό φαινόμενο.
Δε μιλάω για την αριστοκρατία αλλά για τον λαό.
Καταρχήν αυτοί μαζί με τους Γύφτους είναι οι μόνοι στη Ευρώπη που δεν ξέρανε από που ήρθαν ακόμα και τότε που ήρθαν.
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Τόπος καταγωγής των Καστριωτών αναφέρεται η Ημαθία. Όμως πολλοί θεωρούν πως δεν πρόκειται για την Ημαθία , αλλά για την περιοχή Mat της Βορειοκεντρικής Αλβανίας που αρχαιοπρεπώς ονομαζόταν Ημαθία.
Μου κάνει εντύπωση που στην περιοχή αυτή και γενικά στο βορειότερο τμήμα της Αλβανίας όπου έδρασε ο Σκεντερμπεης σήμερα δεν υπάρχει ορθοδοξος ούτε για δείγμα. Ολοι οι Αλβανοί εκεί καθολικοί ή μουσουλμάνοι είναι.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Κατσαρίδης την 01 Ιαν 2021, 00:51, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Ζαποτέκος έγραψε: 19 Δεκ 2020, 15:48
Ο Σκεντέρμπεης γεννήθηκε χριστιανός ορθόδοξος, ανδρώθηκε ως μουσουλμάνος και πέθανε ως ρωμαιοκαθολικός. Έτσι δεν δυσαρεστείται κανείς θρησκευόμενος Αλβανός.
Αυτό το γράφουν στα σχολικά βιβλία τους.
Επί Χότζα γιατί δεν τον έκαναν και κομμουνιστή;
Μοιρίδιοι κλωστῆρες, πανάφυκτον ἀνάγκῃ ζεῦγμ’ ἐπὶ δυστήνοις παισὶ βροτῶν θέμενοι, ἠγάγετο με ποτέ ἱμερτοῦ πρὸς φάος ἠελίου.
Ζαποτέκος έγραψε: 19 Δεκ 2020, 15:48
Ο Σκεντέρμπεης γεννήθηκε χριστιανός ορθόδοξος, ανδρώθηκε ως μουσουλμάνος και πέθανε ως ρωμαιοκαθολικός. Έτσι δεν δυσαρεστείται κανείς θρησκευόμενος Αλβανός.
Αυτό το γράφουν στα σχολικά βιβλία τους.
Επί Χότζα γιατί δεν τον έκαναν και κομμουνιστή;
Δεν πρόλαβε
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Τόπος καταγωγής των Καστριωτών αναφέρεται η Ημαθία. Όμως πολλοί θεωρούν πως δεν πρόκειται για την Ημαθία , αλλά για την περιοχή Mat της Βορειοκεντρικής Αλβανίας που αρχαιοπρεπώς ονομαζόταν Ημαθία.
Μου κάνει εντύπωση που στην περιοχή αυτή και γενικά στο βορειότερο τμήμα της Αλβανίας όπου έδρασε ο Σκεντερμπεης σήμερα δεν υπάρχει ορθοδοξος ούτε για δείγμα. Ολοι οι Αλβανοί εκεί καθολικοί ή μουσουλμάνοι είναι.
Φαντάζομαι γιατί η Βόρεια Αλβανία βρέθηκε για μεγαλύτερο διάστημα κάτω από την εξουσία ρωμαιοκαθολικών ηγεμόνων.
----------------------------------------
Η ελληνικής καταγωγής αλβανική οικογένεια των Σπανών έλεγε πως κατάγεται από τον Μεγάλο Θεοδόσιο.
A branch of the family claimed descent from several imperial Byzantine families. In Gjon Muzaka's 1510 work Breve memoria de li discendenti de nostra casa Musachi, Alessio Span is mentioned as a descendant of Emperor Theodosius, although it is unclear to whom it refers as there were three Byzantine emperors named Theodosius.
Ζαποτέκος έγραψε: 01 Ιαν 2021, 10:11
Η ελληνικής καταγωγής αλβανική οικογένεια των Σπανών έλεγε πως κατάγεται από τον Μεγάλο Θεοδόσιο.
Είναι σίγουρο ότι είναι ελληνικο; Μια άλλη πιθανή εκδοχή είναι από το σερβικό špan (φεουδάρχης)
Μπορεί να είναι και σλαβικό. Γιατί με το επώνυμο Σπανής αναφέρεται και ένας άρχοντας των Μελιγγών στην Έξω Μάνη. Γράφει ο πρόεδρος της Εταιρείας Λακωνικών Σπουδών Σταύρος Καπετανάκης :
Ο Κωνσταντίνος Σπανής , τζάσης των Μελιγκών το 1330-1340 που δέσποζε της περιοχής από την Ανδρούβιστα μέχρι το Οίτυλο.
Το 1331 ή 1332 ο Κωνσταντίνος Σπανής ήταν Τζάσης των Μελιγκών και το όνομά του αναφέρεται σε επιγραφή του ναού του Αγίου Γεωργίου Οιτύλου, η οποία διορθωμένη γράφει:
“Βοίτυλον, Έτη ςωμ΄ (6840=1331-2), Επί βασιλείας Ανδρονίκου του υιού κυρού Μιχαήλ του Παλαιολόγου και θειοτάτου σεβαστού Τζάση των Μελιγκών κυρ Κωνσταντίνου του Σπανή και κυρ Λαριγκά του Σλαβούρη και Άννης. Άγιε Γεώργιε σκέπε τους συστήσοντας και ανακαινίσαντας τον θείον σου ναόν. Μνήσθητι και του δούλου σου Σαβατιανού Νομικού του Κοπωγή και της συμβίας αυτού Ελένης. Αμήν.”
Να σημειωθεί ότι ο τίτλος του σεβαστού απονέμεται σε αρχηγούς ξένων εθνικών ομάδων εγκατεστημένων και και αφομοιωμένων στην αυτοκρατορία.
( Άν.Αβραμέα, Ιστορικές μαρτυρίες και αρχαιολογικά τεκμήρια από το Οίτυλο της Μάνης, Λακωνικαί Σπουδαί 7, 1983 )
Στο ναό του Αγίου Νικολάου, που βρίσκεται στη θέση Καμπινάρι, μεταξύ της Πλάτσας του Νομιτσή, υπάρχει επιγραφή από το 1338, που μεταξύ των άλλων αναφέρει:
“…ανακαίνισεν ο πανευγενέστατος, πανσέβαστος Τζαούσιος Δρόγγου Μελιγκών Κωνσταντίνος ο Σπανής, άμα συμβίας Τζαουσίνης Μαρίας…”.
( Σ.Κουγέα, Περί των Μελιγκών του Ταϋγέτου εξ αφορμής ανεκδότου Βυζαντινής επιγραφής εκ Λακωνίας, Πραγματείαι της Ακαδημίας Αθηνών, τομ. 15, 1950, σ. 4. )
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )