πατησιωτης έγραψε: 28 Δεκ 2020, 14:55
sharp έγραψε: 28 Δεκ 2020, 14:39
ethereal έγραψε: 28 Δεκ 2020, 14:02
νοσηλεύτρια Ελένη Πέτρακα, αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Νοσηλευτικού Προσωπικού (ΠαΣΟΝοΠ) και μέλος του Ινστιτούτου Υγείας (ΙΝΕΠΥ)
"
Η τελική αναρρόφηση των ml είναι το αραιωμένο φάρμακο που θα γίνει υποδόρια ή ενδομυϊκά στους εμβολιαζοντες ανάλογα με τις οδηγίες των φαρμάκων".

Η πλάκα είναι ότι με εμβολιάζοντες καταλαβαίνεις αυτοί που κάνουν το εμβόλιο και όχι που τους κάνουν. Να πώς δημιουργούνται οι παρεξηγήσεις.
Η δημοτική δεν τα πάει καλά με μετοχές και απαρέμφατα.Οπότε αφού θέλετε τη γλώσσα του λαού κόψτε τα τελείως για να μην μπερδεύεστε με εμβολιάζοντες (ενικός εμβολιάζοντας; όπως οι νοσούντες ο νοσούντας

).Χάθηκε ο κόσμος να πεί σε αυτούς που θα εμβολιασθούν;
Δεν είναι κακό να πεις ότι η γλώσσα σου δεν έχει μετοχές και απαρέμφατα.Και τα αγγλικά δεν έχουν κλίσεις ρημάτων και ουσιαστικών.
Αλλά τώρα από αντιπρόεδρο σωματείου που το όνομά του αρχίζει από ΠΑΣΟ τι να περιμένεις;
Φυσικά ο ενικός είναι ο εμβολιάζοντας (εφ' όσον θέλεις μετοχή) και άσε τον Μπέρια να γκρινιάζει. Δεν υπάρχει στη σημερινή γραμματική ο εμβολιάζων.
Σε ένα γράμμα είχα διαβάσει οι τίγρες και όχι οι τίγρεις. Η κοπέλλα που το έγραψε είχε διδαχθεί ότι όλα τα θηλυκά ανήκουν στην ίδια κλίση, πλην όμως άλλα σχηματίζουν τον πληθυντικό με κατάληξη -ες και άλλα σε -εις.
Στα σωστά ελληνικά ξέρουμε ότι υπάρχουν τριτόκλιτα με -ις στον ενικό που έχουν πληθυντικό σε -εις.
Στα δικά της ελληνικά όμως, όπως γράφει οι αγάπες, έτσι γράφει και οι τίγρες. Από την άλλη γράφει οι πόλεις γιατί έτυχε να το ακούσει έτσι και "έμαθε" ότι αυτό είναι το σωστό. Δεν γίνεται όμως να μάθεις απ' έξω όλα τα σωστά σαν να ήταν εξαιρέσεις. Εδώ λείπει ένας βασικός κανόνας, έχει γίνει δηλ. προχειροδουλειά.
Το συμπέρασμα είναι ότι η Δημοτική, έτσι όπως την έφτιαξαν οι μέτριοι φιλόλογοι που το έκαναν, είναι πολύ πιο περίπλοκη και ακατανόητη στους κανόνες της από την Καθαρεύουσα. Και το χειρότερο είναι ότι αποδεικνύεται ασύμβατη με την καθομιλουμένη. Θυμώνουν οι φιλόλογοι που κάνουν λάθη οι μαθητές, αλλά δεν κατανοούν ότι δεν φταίνε οι ίδιοι αλλά το σύστημα. Και εν πάση περιπτώσει (ή μήπως "εν πάσει περιπτώσει" ή "εν πάση περιπτώση" όπως το διαβάζουμε συχνά) τι το κακό είχαν τα καϋμένα τα τριτόκλιτα και έπρεπε να καρατομηθούν; Τα χρησιμοποιούσε η Βασιλική Αυλή;