*Ενδεικτικα καποιες φωτο στο αρθρο εχει κι αλλες.

Ο δικτάτορας Γεώργιος Παπαδόπουλος
με τους ηθοποιούς Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Αλέκο Λειβαδίτη, Λάμπρο Κωνσταντάρα, Μαίρη Αρώνη, Ελένη Χατζηαρyύρη, Παντελή Ζερβό, Μάρω Κοντού, Γιώργο Οίκονομίδη κ.ά..

Χαριτωμένα και με χαμόγελα
Ας ξεκινήσουμε με ένα χαρακτηριστό παράδειγμα, τον Κώστα Καζάκο. Συμμετείχε στο κινηματογραφικό πάρτι της Επταετίας πρωταγωνιστώντας σε ταινίες πατριωτικού περιεχομένου, που κοντράρονταν θεματολογικά και σε εισιτήρια με αυτές του Κώστα Πρέκα.
Προς το τέλος της Χούντας, όπως πολλοί άλλοι, όταν μύρισε χουντικό ...ψοφίμι άρχισε μερικές παραστάσεις που ήξερε πως θα του δημιουργούσαν μικρά, μα διαχειρίσιμα προβλήματα με τη λογοκρισία, για να έχει μετέπειτα δημοκρατικό άλλοθι.
Σαφώς πιο πονηρεμένος από τον Κώστα Πρέκα που δεν «διάβασε σωστά» τους καιρούς, ο Κώστας Καζάκος έπαιξε το χαρτί του δημοκρατικού συναισθήματος. Μάλιστα, η συμμετοχή του σε αυτές τις ταινίες και στο star system της χουντικής φιλμογραφίας, ξεπλύθηκε μια χαρά με τη συμμετοχή του στην ταινία «Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο», που ιστορικά διαπραγματευόταν τις τελευταίες ημέρες του Νίκου Μπελογιάννη. Μαζί με τέτοιες ταινίες ξεπλενόταν και μια ολόκληρη χώρα, η οποία δεν αντιστάθηκε ποτέ πραγματικά στη Χούντα, πέραν μερικών μικρών εξαιρέσεων.
Από αυτό το ξέπλυμα γρήγορα–γρήγορα δημιουργήθηκε ένα νέο σύστημα καλλιτεχνών με «ένσημα» στον αγώνα, που κυριάρχησαν στα πασοκικά χρόνια που ακολούθησαν, τα οποία και οδήγησαν τη χώρα στην παρακμή. (Βλ. Δ. Μαρκόπουλου: «Τι κάνατε στη Xούντα κύριε Καζάκο;», protothema.gr, 7.6.2017)

Ο Κώστας Καζάκος στην εθνικοπατριωτικού περιεχομένου ταινία «Υποβρύχιο Παπανικολής» (1971).

Θεόδωρος Αγγελόπουλος. «Αριστερός» σκηνοθέτης, που παρά ταύτα, επεξεργαζόταν το χουντικό πρόγραμμα του Υπ. Προεδρίας για την ανάπτυξη του κινηματογράφου.

Η Ρένα Βλαχοπούλου ήταν τόσο δηλωμένη υπέρ της Χούντας, που η Μελίνα Μερκούρη την αποκαλούσε «παλιοχουντικιά». Κι εκείνη της ανταπέδωσε αποκαλώντας την «παλιοπ@τάνα».
Τόσο ο Κ. Καζάκος όσο και η πλειοψηφία των ηθοποιών της εποχής εκείνης, δεν θυσιάστηκαν για κάποιο σκοπό. Ορισμένοι δικαιολογήθηκαν ότι δεν μπορούσαν να κάνουν αλλιώς. Δεν διέκοψαν όμως καν την καριέρα τους ως ένδειξη διαμαρτυρίας στη Δικτατορία. Δεν βγήκαν να αγωνιστούν. Αντίθετα, τους βλέπουμε σήμερα σε παλιές φωτογραφίες να ποζάρουν χαριτωμένα και με χαμόγελα με τους πραξικοπηματίες. Πολλοί έστελναν κι επιστολές προς τη σύζυγο του δικτάτορα, Δέσποινα Παπαδοπούλου, που κινούσε τα νήματα σε αυτόν τον τομέα, με τις οποίες είτε ζητούσαν ρουσφέτια είτε εξέφραζαν γλοιώδεις ευχαριστίες κ.λπ..
Πολλοί από αυτούς τους ίδιους ηθοποιούς, μετά την πτώση της Χούντας έδρεψαν δάφνες, προφασιζόμενοι εκ των υστέρων τους αντιστασιακούς. Αργότερα, βολεύτηκαν στο σύστημα ΠΑΣΟΚ έχοντας ορισμένοι καλλιεργήσει και το μύθο του αντιστασιακού καλλιτέχνη, ένα μύθο χρήσιμο και συμβατό με τον πασοκικό λαϊκισμό.
Σύμφωνα με τον Γιάννη Βόγλη, «ο Λάμπρος Κωνσταντάρας ήταν βασιλικός και πολύ φίλος με τον δημοσιογράφο Σάββα Κωνσταντόπουλο (ακροδεξιός, εκδότης του "Ελεύθερου Κόσμου", ο οποίος αποκλήθηκε "ο θεωρητικός της χούντας").
»Ο Ντίνος Ηλιόπουλος ήταν πάρα πολύ δεξιός, όπως κι ο Παντελής Ζερβός.
»Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος μετά το 1967, όποτε τον έβλεπα στα γυρίσματα ή συναντιόμασταν έξω, έλεγε συνέχεια: "Επιτέλους φύγανε οι κερατάδες οι πολιτικοί και βρήκαμε την ησυχία μας".

Διονύσης Παπαγιαννόπουλος: «Eπιτέλους μπήκε μια τάξη και βρήκαμε την ησυχία μας, σωθήκαμε από το χάος, την αναρχία και τους κομμουνιστάς».
»Αυτός μαζί με τον Γιάννη Γκιωνάκη ήταν κάργα "χουντικοί" και οι δυο τους!».


Πολλοί καλλιτέχνες συμμετείχαν σε γιορτές της Χούντας.
Στη φωτογραφία ο Γιάννης Πάριος τραγουδάει σε γιορτή για την επέτειο της 21ης Απριλίου στο Βόλο.

Ο Γιώργος Νταλάρας τραγουδάει σε γιορτή της Χούντας στο Βόλο.
Μεταπολιτευτικά, όταν επίμονα φιλοτέχνησε το προφίλ του αριστερού, του κοινωνικού και πολιτικού αγωνιστή κ.λπ., τραγούδησε επίσης σε πάρα πολλές αντιχουντικές εκδηλώσεις,
για τους «νεκρούς του Πολυτεχνείου» κ.ά...
https://www.freeinquiry.gr/articles/geg ... /4431.html