!!! DEVELOPMENT MODE !!!
ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Παρόλο που πολλοί δεχόμαστε τα έπη σαν μυθιστορήματα, δεν παύουν να κρύβουν στοιχεία που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ιστορικά και έχουν βοηθήσει και στην επιστημονική αρχαιολογική έρευνα..
Είναι χαρακτηριστικό, ότι από όλες τις περιπέτειες του Οδυσσέα φεύγοντας από Τροία και μέχρι να φτάσει στην Ιθάκη, από όλα τα μέρη που αναφέρονται και έχουν εκφραστεί δεκάδες απόψεις για το γεωγραφικό προσδιορισμό τους, μόνο ένα έχει αποδειχτεί γεωγραφικά και ιστορικά.
Είναι η μετάβασή τους στη χώρα των Κικόνων, αμέσως μετά από την αποχώρησή του από την Τροία, που έχει εντοπιστεί στη σημερινή Μαρώνεια του νομού Ροδόπης. Εκεί, στα νότια του βουνού στον Άγιο Γεώργιο υπάρχει ισχυρή προϊστορική ακρόπολη (με κατοπινές προσθήκες βέβαια στις οχυρώσεις σε διάφορα σημεία), όπου μπορεί κανείς να ακολουθήσει τη διαδρομή που έκανε ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του για να λεηλατήσουν και να κατασφάξουν την πόλη.
Σύμφωνα με τον Όμηρο (οι Κίκονες ήταν σύμμαχοι των Τρώων γι'αυτό και το μένος του Οδυσσέα), προσάραξαν σε ακτή -που εντοπίζεται στην σημερινή τοποθεσία Σύναξη- και ακολουθώντας μια ρεματια (που το μέρος οι αρχαιολόγοι ονομάζουν σήμερα Οδύσσειο ρείθρο) - ανέβηκαν στην ακρόπολη και βίασαν, έκλεψαν και κατέσφαξαν τον πληθυσμό. Στην επιστροφή τους με τα λάφυρα, παρά τις αντιρρήσεις του Οδυσσέα να φύγουν άμεσα, εκείνοι έμειναν να διανυκτερεύσουν δίπλα στα πλοία τους ψήνοντας κατσίκια και πίνοντας κρασί, οπότε και οι διαφυγόντες Κίκονες συγκέντρωσαν όλη τη νύχτα πληθυσμό που βρίσκονταν διάσπαρτος στην περιοχή και επιτέθηκαν στους συντρόφους σκοτώνοντας πολλούς από αυτούς πριν αυτοί διαφύγουν με τα πλοία τους.
Ο Όμηρος γράφει ότι σεβάστηκαν μόνο τον ιερέα Μάρωνα και την οικογένειά του, οι οποίοι σε αντάλλαγμα του έδωσαν πολύτιμα αντικείμενα καθώς και κρασί -με το οποίο μετά τύφλωσαν τον Πολύφημο στην επόμενη περιπέτεια-. Για το αρχαίο κρασί αξίζει να γίνει ξεχωριστό άρθρο, ελπίζω να δοθεί η ευκαιρία να γράψω κάποια στιγμή δυο πράγματα.
Από την ιστορία αυτή με το Μάρωνα και τα δώρα που προσέφερε, διαπιστώνουμε ότι οι Κίκονες είχαν αναπτύξει κάποιας μορφής μεταλλουργία για να παράγουν πολύτιμα αντικείμενα και πράγματι, έχει εντοπιστεί αρχαίο μεταλλευτικό πηγάδι στην περιοχή, αλλά και ότι είχαν αναπτύξει και την τέχνη της οινοποιίας και αποδεικνύεται από το πλήθος των σκαλισμένων ληνών στη γύρω περιοχή -παράδοση που συνεχίστηκε και στα κλασικά, ελληνιστικά αλλά και βυζαντινά χρόνια. Κυρίως όμως, ότι σεβάστηκαν τον Μάρωνα και ότι υπάρχει σήμερα η θέση της αρχαίας Μαρώνειας σε πολύ κοντινή απόσταση από την Ισμάρα, την προϊστορική ακρόπολη, δείχνει ότι ο Όμηρος μετέφερε στο έπος του την ιστορία των πρώτων Χίων εποίκων στην περιοχή που ίδρυσαν την Μαρώνεια (η οποία τιμούσε τον Μάρωνα σαν βασιλιά/οικιστή/ιερέα), από την πρώτη σύγκρουση με το αυτόχθονο φύλο μέχρι την αρμονική γειτνίαση του και πιθανώς τη μετέπειτα συνένωση των δυο πληθυσμιακών ομάδων.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι από όλες τις περιπέτειες του Οδυσσέα φεύγοντας από Τροία και μέχρι να φτάσει στην Ιθάκη, από όλα τα μέρη που αναφέρονται και έχουν εκφραστεί δεκάδες απόψεις για το γεωγραφικό προσδιορισμό τους, μόνο ένα έχει αποδειχτεί γεωγραφικά και ιστορικά.
Είναι η μετάβασή τους στη χώρα των Κικόνων, αμέσως μετά από την αποχώρησή του από την Τροία, που έχει εντοπιστεί στη σημερινή Μαρώνεια του νομού Ροδόπης. Εκεί, στα νότια του βουνού στον Άγιο Γεώργιο υπάρχει ισχυρή προϊστορική ακρόπολη (με κατοπινές προσθήκες βέβαια στις οχυρώσεις σε διάφορα σημεία), όπου μπορεί κανείς να ακολουθήσει τη διαδρομή που έκανε ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του για να λεηλατήσουν και να κατασφάξουν την πόλη.
Σύμφωνα με τον Όμηρο (οι Κίκονες ήταν σύμμαχοι των Τρώων γι'αυτό και το μένος του Οδυσσέα), προσάραξαν σε ακτή -που εντοπίζεται στην σημερινή τοποθεσία Σύναξη- και ακολουθώντας μια ρεματια (που το μέρος οι αρχαιολόγοι ονομάζουν σήμερα Οδύσσειο ρείθρο) - ανέβηκαν στην ακρόπολη και βίασαν, έκλεψαν και κατέσφαξαν τον πληθυσμό. Στην επιστροφή τους με τα λάφυρα, παρά τις αντιρρήσεις του Οδυσσέα να φύγουν άμεσα, εκείνοι έμειναν να διανυκτερεύσουν δίπλα στα πλοία τους ψήνοντας κατσίκια και πίνοντας κρασί, οπότε και οι διαφυγόντες Κίκονες συγκέντρωσαν όλη τη νύχτα πληθυσμό που βρίσκονταν διάσπαρτος στην περιοχή και επιτέθηκαν στους συντρόφους σκοτώνοντας πολλούς από αυτούς πριν αυτοί διαφύγουν με τα πλοία τους.
Ο Όμηρος γράφει ότι σεβάστηκαν μόνο τον ιερέα Μάρωνα και την οικογένειά του, οι οποίοι σε αντάλλαγμα του έδωσαν πολύτιμα αντικείμενα καθώς και κρασί -με το οποίο μετά τύφλωσαν τον Πολύφημο στην επόμενη περιπέτεια-. Για το αρχαίο κρασί αξίζει να γίνει ξεχωριστό άρθρο, ελπίζω να δοθεί η ευκαιρία να γράψω κάποια στιγμή δυο πράγματα.
Από την ιστορία αυτή με το Μάρωνα και τα δώρα που προσέφερε, διαπιστώνουμε ότι οι Κίκονες είχαν αναπτύξει κάποιας μορφής μεταλλουργία για να παράγουν πολύτιμα αντικείμενα και πράγματι, έχει εντοπιστεί αρχαίο μεταλλευτικό πηγάδι στην περιοχή, αλλά και ότι είχαν αναπτύξει και την τέχνη της οινοποιίας και αποδεικνύεται από το πλήθος των σκαλισμένων ληνών στη γύρω περιοχή -παράδοση που συνεχίστηκε και στα κλασικά, ελληνιστικά αλλά και βυζαντινά χρόνια. Κυρίως όμως, ότι σεβάστηκαν τον Μάρωνα και ότι υπάρχει σήμερα η θέση της αρχαίας Μαρώνειας σε πολύ κοντινή απόσταση από την Ισμάρα, την προϊστορική ακρόπολη, δείχνει ότι ο Όμηρος μετέφερε στο έπος του την ιστορία των πρώτων Χίων εποίκων στην περιοχή που ίδρυσαν την Μαρώνεια (η οποία τιμούσε τον Μάρωνα σαν βασιλιά/οικιστή/ιερέα), από την πρώτη σύγκρουση με το αυτόχθονο φύλο μέχρι την αρμονική γειτνίαση του και πιθανώς τη μετέπειτα συνένωση των δυο πληθυσμιακών ομάδων.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Καλή πόρνη κι η Πηνελόπη. Βέβαια την είχε απατήσει κι ο Οδυσσέας με τη Κίρκη.
In the darkness between the stars the weak and the faithless find no deliverance.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Γιατι η ναυσικά απ το πρωί ως το απόγευμα που τον πήγε στο παλάτι τι έκανε με τον γυμνό οδυσσέα, μπριζόλες ψηνανε;Sothan έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 11:16 Καλή πόρνη κι η Πηνελόπη. Βέβαια την είχε απατήσει κι ο Οδυσσέας με τη Κίρκη.
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 45100
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Και πού είναι το πρόβλημα;Leporello έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 01:57Αν γύρισε 70 ετών, ο πατέρας του ο Λαέρτης, πόσο ήταν, 95-100;relativer777 έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 00:52Καλή η υπόθεσή σου. Εάν έφυγε για την Τροία 30 ετών.Λόρδος Ταντρίδης έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 00:42 Εάν ο Οδυσσέας αναχώρησε για την Τροία 30 ετών , θα επέστρεψε 50 . Αν είχε μια δεκαετία διαφορά με την Πηνελόπη , το Ποπάκι ήταν 40 . Δεν τους λες και γέρο και γριά .
Εάν έφυγε 45 50 χρόνων τότε γύρισε χούφταλο, οπότε και η πηνελοπίτσα, ραμολιμέντο θα ήταν.
Αυτά υποθετικά.
Απλούστατα είναι μυθοπλασία και όχι εξιστόρηση γεγονότων.
Ραψοδός ήταν ο Όμηρος, όχι ιστορικός.
Οπότε έγραψε μυθιστορήματα.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Σαν ηθικό πρότυπο προς διαπαιδαγώγηση ο Οδυσσέας τι σημαίνει ;
(Ας μην μιλήσουμε για τους υπόλοιπους ομηρικούς ήρωες)
(Ας μην μιλήσουμε για τους υπόλοιπους ομηρικούς ήρωες)
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Σκέφτηκε μια πουστια να μπούμε στην Τροία, μια χαρά πρότυπο ελΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 11:42 Σαν ηθικό πρότυπο προς διαπαιδαγώγηση ο Οδυσσέας τι σημαίνει ;
(Ας μην μιλήσουμε για τους υπόλοιπους ομηρικούς ήρωες)
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Μιλάς για Ιλιάδα, αλλά το άλλο; Που τον ψάχνανε για να εκστρατεύσουν και το έπαιζε τρελίτσα για να μην πάει (έσπερνε αλάτι στο χωράφι του);
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Πολυμήχανος Οδυσσέας. Δημιουργικότητα.ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 11:42 Σαν ηθικό πρότυπο προς διαπαιδαγώγηση ο Οδυσσέας τι σημαίνει ;
(Ας μην μιλήσουμε για τους υπόλοιπους ομηρικούς ήρωες)
In the darkness between the stars the weak and the faithless find no deliverance.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Α ναι το είχα ξεχάσει αυτόJapetus έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 12:03Μιλάς για Ιλιάδα, αλλά το άλλο; Που τον ψάχνανε για να εκστρατεύσουν και το έπαιζε τρελίτσα για να μην πάει (έσπερνε αλάτι στο χωράφι του);
Ωραία χρόνια, τα λαμογια λέγονταν πολυμήχανοι
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Πολλά πράγματα για τον Όμηρο δεν έχουν αποσαφηνιστεί από την αρχαιολογική έρευνα επαρκώς οπότε πρέπει να μην είμαστε απόλυτοι στις εκτιμήσεις μας. Μέχρι την ανασκαφή της Τροίας ή των Μυκηνών, κάποιοι μπορεί να νομιζαν προϊόν φαντασίας την ύπαρξη τους.
- Καραμελίτσα
- Δημοσιεύσεις: 11024
- Εγγραφή: 17 Σεπ 2020, 17:35
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Ο Οδυσσέας της Ιλιάδας είναι θρασύ λαμόγιο και γλίτσας, αρχέτυπο Σημιτικού πασόκου.
Ο Οδυσσέας της Οδύσσειας είναι εντελώς άλλο πρόσωπο, μέχρι που μπορείς να τον φανταστείς να ακούει Καζαντζίδη και να κλαίει.
Ο Οδυσσέας της Οδύσσειας είναι εντελώς άλλο πρόσωπο, μέχρι που μπορείς να τον φανταστείς να ακούει Καζαντζίδη και να κλαίει.
Z
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Το να ψάχνει κανείς αυστηρά ιστορικά στοιχεία και επί μέρους αναλύσεις περιγραφών σε ένα έπος είναι σα να θεωρεί ότι το έτος 2000 όλοι φορούσαν δερμάτινα παντελόνια και γυαλιά ηλίου -ακόμα και το κατά τις βραδυνές ώρες- επειδή τότε γράφτηκε το Matrix.
- Dwarven Blacksmith
- Δημοσιεύσεις: 49563
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:08
- Τοποθεσία: Maiore Patria
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Το "αυστηρά ιστορικά στοιχεία" είναι αχυράνθρωπος.stavmanr έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 12:36 Το να ψάχνει κανείς αυστηρά ιστορικά στοιχεία και επί μέρους αναλύσεις περιγραφών σε ένα έπος είναι σα να θεωρεί ότι το έτος 2000 όλοι φορούσαν δερμάτινα παντελόνια και γυαλιά ηλίου -ακόμα και το κατά τις βραδυνές ώρες- επειδή τότε γράφτηκε το Matrix.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 00:06 Πάντως ο Οδυσσέας , σαν βασιλιάς της Ιθάκης είναι απαράδεκτος σε σχέση με τα βασιλικά του καθήκοντα απέναντι στον λαό του
Πήρε τα καλύτερα παλικάρια της Ιθάκης σε μια εκστρατεία η οποία δεν αφορούσε πουθενά την Ιθάκη ως πόλεμο , τα ...έχασε ως άνδρες υπό τις διαταγές του σε ανώφελες περιπλανήσεις λόγω του ότι δεν ήταν ικανός ως ναυτικός να κάνει μια διαδρομή Μικρά Ασία Ιόνιο πέλαγος ..και γυρίζοντας πίσω σκοτώνει τους μνηστήρες που ως άρχοντες του τόπου ζητούσαν από την Πηνελόπη να παντρευτεί κάποιον από αυτούς για να αποκτήσει ο τόπος νόμιμα βασιλιά (όπως είπαμε δεν την ανέτρεψαν με την βία )
Και μετά , από ότι λέγει η ελληνική μυθολογία , ξαναφεύγει από την Ιθάκη και η Πηνελόπη παντρεύεται τελικά άλλον ..
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Όταν με τα ομηρικά έπη και τους ήρωες τους έχουν γαλουχηθεί αμέτρητες γενεές νέων και οι συμπεριφορές η οι πράξεις των ηρώων τους έχουν θεωρηθεί ως στερεότυπα και πρότυπα .stavmanr έγραψε: 15 Νοέμ 2020, 12:36 Το να ψάχνει κανείς αυστηρά ιστορικά στοιχεία και επί μέρους αναλύσεις περιγραφών σε ένα έπος είναι σα να θεωρεί ότι το έτος 2000 όλοι φορούσαν δερμάτινα παντελόνια και γυαλιά ηλίου -ακόμα και το κατά τις βραδυνές ώρες- επειδή τότε γράφτηκε το Matrix.
Έχουμε το δικαίωμα να αναρωτηθούμε για τα ηθικά διδάγματα που βγαίνουν από αυτά τα στερεότυπα
Το ερώτημα μου εδώ δεν είναι το εάν η Οδύσσεια η η Ιλιάδα έχουν ιστορική βάση αλλά τα συμπεράσματα που βγαίνουν από την διδαχή αυτων των προτύπων στην σχολική παιδεία
Ο ..πολυμήχανος Οδυσσέας ήταν ένας ανίκανος βασιλέας στο να προστατέψει τους άνδρες του και να πάει με ασφάλεια στον τόπο του
Και οι κακοι της Οδύσσειας οι μνηστήρες είχαν τελικά δίκιο
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 409 Απαντήσεις
- 7910 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Zundapp
-
- 0 Απαντήσεις
- 316 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Kauldron
-
- 122 Απαντήσεις
- 6005 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από omg kai 3 lol
-
- 18 Απαντήσεις
- 477 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Allah