!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Ναι, ποίηση ρε αιδοία

Εδώ συζητάμε οτιδήποτε δεν περιλαμβάνεται στις υπόλοιπες κατηγορίες.
Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 45100
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Ναι, ποίηση ρε αιδοία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes »

Morning Drift - Escape

You grobe those pieces of utter nonsense
and drived them to the very breath of my jest.
Canned food you gived me and then the next morning
birds from the canaries bote me in the chest.

Alas, my summer love, for I can not die.
As the light comed again, I flyed away
and kope trying to find the puzzle pieces once again.

I hope I am forgaven for the things I've doed.
You've smilen unto me and given me a fudge.
So long I will aliven beed forever.



Δευτέρα 11 Απριλίου του 2011 - Hellegennes Alexandrine
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 25464
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Ναι, ποίηση ρε αιδοία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 »

Έχεις κάποια ρυθμική οργάνωση στο μυαλό σου που περιμένεις να τηρηθεί (με κάποια ελευθερία ίσως) από αυτόν που διαβάζει;

Με προβληματίζει η ανάγνωση κάθε στροφής. Σαν να είναι από διαφορετικά ποιήματα (χρονικές οργανώσεις).

Τι είναι αυτοί οι τύποι των ρημάτων; Παραπέμπουν κάπου ιστορικά ή απλά ποιητική αδεία;

ΥΓ. Προφανώς δεν απαντάς αν δεν θέλεις.
Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 45100
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Ναι, ποίηση ρε αιδοία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes »

Πάντα έχω κάποια ρυθμική οργάνωση στο μυαλό μου, απλά δεν είναι πάντα ίδιος ο χρονισμός των στροφών ή ακόμα και των στίχων μέσα στην ίδια στροφή, αλλά ναι, είναι συγκεκριμένη η ανάγνωση που έχω στο μυαλό μου.

Το ποίημα είναι αναφορά σε ένα γλωσσικό φαινόμενο της αγγλικής, την μετάπτωση των ανώμαλων ρημάτων. Στην παλαιοαγγλική το 25% των ρημάτων ήταν ανώμαλα. Σήμερα μόνο το 3% παραμένει ανώμαλο.

Το περιεχόμενό του είναι καθαρά ειρωνικό.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 25464
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Ναι, ποίηση ρε αιδοία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 »

hellegennes έγραψε: 14 Οκτ 2020, 02:47 Πάντα έχω κάποια ρυθμική οργάνωση στο μυαλό μου, απλά δεν είναι πάντα ίδιος ο χρονισμός των στροφών ή ακόμα και των στίχων μέσα στην ίδια στροφή, αλλά ναι, είναι συγκεκριμένη η ανάγνωση που έχω στο μυαλό μου.

Το ποίημα είναι αναφορά σε ένα γλωσσικό φαινόμενο της αγγλικής, την μετάπτωση των ανώμαλων ρημάτων. Στην παλαιοαγγλική το 25% των ρημάτων ήταν ανώμαλα. Σήμερα μόνο το 3% παραμένει ανώμαλο.

Το περιεχόμενό του είναι καθαρά ειρωνικό.
Εύλογα η επόμενη ερώτηση ακολουθεί: Το περιεχόμενό του είναι το στοιχείο που δίνει ενότητα, που το καθιστά δηλαδή ένα ποίημα για σένα και όχι η συγκεκριμένου τύπου μορφοποίηση; Για να στο πω με άλλα λόγια με ένα πολύ ακραίο παράδειγμα αν ας πούμε ένα ποίημα μίλαγε για την Άλωση δεν θα σε πείραζε η πρώτη στροφή να είναι σε στυλ Καβάφη ή δεύτερη σε Σολωμού και η τρίτη σε Παλαμά; Θα το θεωρούσες ένα ποίημα;

Δεν υπονοώ ότι υπάρχει τέτοιας τάξης διαφορά ύφους από στροφή σε στροφή στο δικό σου. Απλά μου κίνησε την περιέργεια αυτό που είπες.
Άβαταρ μέλους
Χαοτικός
Δημοσιεύσεις: 22706
Εγγραφή: 09 Απρ 2018, 16:48
Phorum.gr user: Χαοτικός

Re: Ναι, ποίηση ρε αιδοία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Χαοτικός »

hellegennes έγραψε: 14 Οκτ 2020, 02:47 Πάντα έχω κάποια ρυθμική οργάνωση στο μυαλό μου, απλά δεν είναι πάντα ίδιος ο χρονισμός των στροφών ή ακόμα και των στίχων μέσα στην ίδια στροφή, αλλά ναι, είναι συγκεκριμένη η ανάγνωση που έχω στο μυαλό μου.

Το ποίημα είναι αναφορά σε ένα γλωσσικό φαινόμενο της αγγλικής, την μετάπτωση των ανώμαλων ρημάτων. Στην παλαιοαγγλική το 25% των ρημάτων ήταν ανώμαλα. Σήμερα μόνο το 3% παραμένει ανώμαλο.

Το περιεχόμενό του είναι καθαρά ειρωνικό.
Να έχεις υπόψιν σου ότι τ' ανώμαλα ρήματα αποδίδονται ταχύτερα απ΄τον εγκέφαλο από ό,τι τα ομαλά. Είναι δε και ταχύτερα επεξεργάσιμα κατά τη διαδικασία παραγωγής ενός νοήματος που επιχειρείς να αποδώσεις κάπου.
Σαν σκουπίδια τυχαία χυμένα ο πιο όμορφος κόσμος.
Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 25464
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Ναι, ποίηση ρε αιδοία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 »

Χαοτικός έγραψε: 14 Οκτ 2020, 02:53 Να έχεις υπόψιν σου ότι τ' ανώμαλα ρήματα αποδίδονται ταχύτερα απ΄τον εγκέφαλο από ό,τι τα ομαλά. Είναι δε και ταχύτερα επεξεργάσιμα κατά τη διαδικασία παραγωγής ενός νοήματος που επιχειρείς να αποδώσεις κάπου.
Λογικό ακούγεται τώρα που το σκέφτομαι. Στο κανονικό ρήμα το ακούς όλο και περιμένεις την κατάληξη για να σχηματίσεις νόημα και να το κατατάξεις χρονικά.
Για δες τι μαθαίνει κανείς!
Άβαταρ μέλους
GoBack
Δημοσιεύσεις: 32651
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 23:37

Re: Ναι, ποίηση ρε αιδοία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από GoBack »

Παντα ηθελα να σε ρωτησω και ολο το ξεχναγα.Τα ποιηματα τα γραφεις νηφαλιος;
Philip Mortimer έγραψε: 14 Μαρ 2023, 22:40 Όσον αφορά το 2019 προσωπικά ψήφισα τον Μητσοτάκη γιατί πίστεψα στο όραμα μη πολιτικά χρωματισμένου εκσυγχρονισμού που παρουσίασε.
Άβαταρ μέλους
Χαοτικός
Δημοσιεύσεις: 22706
Εγγραφή: 09 Απρ 2018, 16:48
Phorum.gr user: Χαοτικός

Re: Ναι, ποίηση ρε αιδοία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Χαοτικός »

ST48410 έγραψε: 14 Οκτ 2020, 03:03
Χαοτικός έγραψε: 14 Οκτ 2020, 02:53 Να έχεις υπόψιν σου ότι τ' ανώμαλα ρήματα αποδίδονται ταχύτερα απ΄τον εγκέφαλο από ό,τι τα ομαλά. Είναι δε και ταχύτερα επεξεργάσιμα κατά τη διαδικασία παραγωγής ενός νοήματος που επιχειρείς να αποδώσεις κάπου.
Λογικό ακούγεται τώρα που το σκέφτομαι. Στο κανονικό ρήμα το ακούς όλο και περιμένεις την κατάληξη για να σχηματίσεις νόημα και να το κατατάξεις χρονικά.
Για δες τι μαθαίνει κανείς!
Ακριβώς. Παράγεται και άρα συντελεί κάτι περισσότερο από τη μνήμη. Το άλλο απλά ανακαλείται.
Σαν σκουπίδια τυχαία χυμένα ο πιο όμορφος κόσμος.
Άβαταρ μέλους
Χαοτικός
Δημοσιεύσεις: 22706
Εγγραφή: 09 Απρ 2018, 16:48
Phorum.gr user: Χαοτικός

Re: Ναι, ποίηση ρε αιδοία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Χαοτικός »

Σαν σκουπίδια τυχαία χυμένα ο πιο όμορφος κόσμος.
Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 45100
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Ναι, ποίηση ρε αιδοία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes »

ST48410 έγραψε: 14 Οκτ 2020, 02:53
hellegennes έγραψε: 14 Οκτ 2020, 02:47 Πάντα έχω κάποια ρυθμική οργάνωση στο μυαλό μου, απλά δεν είναι πάντα ίδιος ο χρονισμός των στροφών ή ακόμα και των στίχων μέσα στην ίδια στροφή, αλλά ναι, είναι συγκεκριμένη η ανάγνωση που έχω στο μυαλό μου.

Το ποίημα είναι αναφορά σε ένα γλωσσικό φαινόμενο της αγγλικής, την μετάπτωση των ανώμαλων ρημάτων. Στην παλαιοαγγλική το 25% των ρημάτων ήταν ανώμαλα. Σήμερα μόνο το 3% παραμένει ανώμαλο.

Το περιεχόμενό του είναι καθαρά ειρωνικό.
Εύλογα η επόμενη ερώτηση ακολουθεί: Το περιεχόμενό του είναι το στοιχείο που δίνει ενότητα, που το καθιστά δηλαδή ένα ποίημα για σένα και όχι η συγκεκριμένου τύπου μορφοποίηση; Για να στο πω με άλλα λόγια με ένα πολύ ακραίο παράδειγμα αν ας πούμε ένα ποίημα μίλαγε για την Άλωση δεν θα σε πείραζε η πρώτη στροφή να είναι σε στυλ Καβάφη ή δεύτερη σε Σολωμού και η τρίτη σε Παλαμά; Θα το θεωρούσες ένα ποίημα;

Δεν υπονοώ ότι υπάρχει τέτοιας τάξης διαφορά ύφους από στροφή σε στροφή στο δικό σου. Απλά μου κίνησε την περιέργεια αυτό που είπες.
Είναι περίπου σαν να ρωτάς αν ένα ατονικό μουσικό κομμάτι που αλλάζει ύφος και στυλ στην διάρκειά του είναι ακόμη ένα κομμάτι που έχει ενότητα.

Αρχικά λοιπόν αυτό που του δίνει ενότητα είναι η πρόθεση. Σε δεύτερο λόγο όμως η ενότητα σε ένα κομμάτι ποίησης μπορεί να συνίσταται σε διαφορετικά πράγματα. Μπορεί να είναι κάποιο θέμα ή μια λογική νοηματική σύνδεση ή μόνο ο ρυθμός ή μόνο το μέτρο. Ακόμη και φαινομενικά διακοσμητικά στοιχεία, όπως η στίξη, ο αριθμός των γραμμάτων ή κάποιο μη προφανές μοτίβο στις συλλαβές να δημιουργεί ένα σύνολο.

Στο συγκεκριμένο κομμάτι είναι τρία πράγματα:

Αφενός είναι το υπόβαθρο, που είναι η μετάπτωση των ανώμαλων ρημάτων.

Μετά είναι το θέμα, που είναι η περιγραφή τριών πράξεων, κλασική συνταγή του αρχαίου δράματος (και έπειτα του Χόλιγουντ). Εισαγωγή, αγώνας, επίλογος (μετάνοια, λύτρωση, κατάληξη είναι οι τρεις τελευταίοι στίχοι και απαγγέλλονται στην σειρά σαν τρεις σκηνές επιλόγου η μία πίσω από την άλλην, γι' αυτό έχουν όλοι οι στίχοι τελεία*). Υπόψη ότι οι δυο πρώτες στροφές έχουν συνδυασμό εσωτερικής-πλεκτής ομοιοκαταληξίας.

Τέλος, υπάρχει μια ιστορία από πίσω, αλλά είναι βιωματική και ίσως δεν έχει πολύ νόημα να αναλύσω σε τι αναφέρεται.



* κάτι τέτοιο έχω στο μυαλό μου (43:58):
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Περί ανέμων και υδάτων”