Οι όσιοι δεν σπάζουν κεφάλια.Hector Buas έγραψε: 15 Ιούλ 2020, 12:41Αν μπορούσε να αναστηθεί ο Όσιος θα σας έσπαζε το κεφάλι για αυτά που γράφετε. Με την μαγκούρα του και όχι με το ρόπαλο του Ηρακλή...Ζαποτέκος έγραψε: 15 Ιούλ 2020, 08:59 ...
Όχι ο ο Όσιος ( 10ος αι. ). Ο βιογράφος του ( 12ος αι. ).Μπορεί βέβαια και ο Όσιος ...
![]()
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
- Hector Buas
- Δημοσιεύσεις: 5640
- Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ο συγκεκριμένος έσπαζε κεφάλια. Αντιγράφω από τον Η. Αναγνωστάκη.Ζαποτέκος έγραψε: 15 Ιούλ 2020, 12:51Οι όσιοι δεν σπάζουν κεφάλια.Hector Buas έγραψε: 15 Ιούλ 2020, 12:41Αν μπορούσε να αναστηθεί ο Όσιος θα σας έσπαζε το κεφάλι για αυτά που γράφετε. Με την μαγκούρα του και όχι με το ρόπαλο του Ηρακλή...Ζαποτέκος έγραψε: 15 Ιούλ 2020, 08:59 ...
Όχι ο ο Όσιος ( 10ος αι. ). Ο βιογράφος του ( 12ος αι. ).Μπορεί βέβαια και ο Όσιος ...
![]()
Τον μπερδεύεις με τον Ιρλανδό παπά απ' τις Συμμορίες της Νέας Υόρκης :
"Η βίαιη συμπεριφορά του Νίκωνα, του «ιδιότυπου αυτού αγίου», απέναντι στους εθνικούς, Ιουδαίους ή γενικώς αντιπάλους του, καταφαίνεται σε πλείστες περιπτώσεις παρουσιαζόμενη ως τιμωρία και θαύμα από τον Βίο, όπως π.χ. στην βίαιη εκδίωξη των Εβραίων, στον θάνατο του Άρατου, στον καταποντισμό του χωρίου με τους κατοίκους του στην Καλαμάτα."
Δεν ήταν και πολύ "καλό παιδί" ο Όσιος. Αν και του χρωστάμε πολλά...
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Αυτό είναι ερμηνεία του Αναγνωστάκη : Η βίαιη συμπεριφορά του Νίκωνα ... παρουσιαζόμενη ως τιμωρία και θαύμα ... Αν η κοσμοθεωρία του Αναγνωστάκη δεν περιλαμβάνει το θαύμα δεν φταίω εγώ.Hector Buas έγραψε: 15 Ιούλ 2020, 13:24Ο συγκεκριμένος έσπαζε κεφάλια. Αντιγράφω από τον Η. Αναγνωστάκη.Ζαποτέκος έγραψε: 15 Ιούλ 2020, 12:51Οι όσιοι δεν σπάζουν κεφάλια.Hector Buas έγραψε: 15 Ιούλ 2020, 12:41
Αν μπορούσε να αναστηθεί ο Όσιος θα σας έσπαζε το κεφάλι για αυτά που γράφετε. Με την μαγκούρα του και όχι με το ρόπαλο του Ηρακλή...Τον μπερδεύεις με τον Ιρλανδό παπά απ' τις Συμμορίες της Νέας Υόρκης :
"Η βίαιη συμπεριφορά του Νίκωνα, του «ιδιότυπου αυτού αγίου», απέναντι στους εθνικούς, Ιουδαίους ή γενικώς αντιπάλους του, καταφαίνεται σε πλείστες περιπτώσεις παρουσιαζόμενη ως τιμωρία και θαύμα από τον Βίο, όπως π.χ. στην βίαιη εκδίωξη των Εβραίων, στον θάνατο του Άρατου, στον καταποντισμό του χωρίου με τους κατοίκους του στην Καλαμάτα."
Δεν ήταν και πολύ "καλό παιδί" ο Όσιος. Αν και του χρωστάμε πολλά...
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
- Hector Buas
- Δημοσιεύσεις: 5640
- Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Κάνε μια μικρή έρευνα για τον Νίκωνα και θα καταλάβεις πως λειτουργούσε η μαγγούρα του. Αν σε άγγιζε με αυτήν υπήρχαν μόνο δύο δυνατότητες: η θα γινόσουνα εξαίρετος Χριστιανός η μακαρίτης...Ζαποτέκος έγραψε: 15 Ιούλ 2020, 13:39 ...
Αυτό είναι ερμηνεία του Αναγνωστάκη : Η βίαιη συμπεριφορά του Νίκωνα ... παρουσιαζόμενη ως τιμωρία και θαύμα ... Αν η κοσμοθεωρία του Αναγνωστάκη δεν περιλαμβάνει το θαύμα δεν φταίω εγώ.![]()
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Εγώ βασικά δεν κατάλαβα τι θα πει «το Βυζάντιο είναι ελληνικό».
Τι θα πει ελληνικό; Αν ήταν το πρώην αεροδρόμιο;
Τι θα πει ελληνικό; Αν ήταν το πρώην αεροδρόμιο;
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Αν ο Νίκωνας ήταν πράγματι βίαιος, θα χτυπούσε και τον Άρατο, που όπως λέει ο "Βίος", έβριζε και συκοφαντούσε διαρκώς τον Νίκωνα σε όλη την πόλη, και ακόμα περισσότερο, ο Νίκωνας δεν θα τον συγχωρούσε όταν ο Άρατος υποτίθεται ότι κατάλαβε το λάθος του.Hector Buas έγραψε: 15 Ιούλ 2020, 14:38Κάνε μια μικρή έρευνα για τον Νίκωνα και θα καταλάβεις πως λειτουργούσε η μαγγούρα του. Αν σε άγγιζε με αυτήν υπήρχαν μόνο δύο δυνατότητες: η θα γινόσουνα εξαίρετος Χριστιανός η μακαρίτης...Ζαποτέκος έγραψε: 15 Ιούλ 2020, 13:39 ...
Αυτό είναι ερμηνεία του Αναγνωστάκη : Η βίαιη συμπεριφορά του Νίκωνα ... παρουσιαζόμενη ως τιμωρία και θαύμα ... Αν η κοσμοθεωρία του Αναγνωστάκη δεν περιλαμβάνει το θαύμα δεν φταίω εγώ.![]()
Οι Πατέρες της Εκκλησίας και οι Ιεροί Κανόνες απαγορεύουν απόλυτα τις σωματικές ποινές. Αυτές ήταν αποκλειστικά στη δικαιοδοσία της πολιτείας. Ένας βιογράφος/συναξαριστής λοιπόν, όταν συγκρίνει τον όσιο με τον Ηρακλή, χρησιμοποιεί εικόνες με κάποιο σκοπό, αλλά αυτές πρέπει να μπαίνουν κάτω από την κριτική.
Αν τα συναξάρια δεν χρειάζονταν κριτική, δεν θα αναλάμβανε ο άγιος Νικόδημος ο αγιορείτης να εξετάσει τα συναξάρια για κάθε λογής ασύμβατα κείμενα και εικόνες που είχαν επιζήσει ως λαϊκές διηγήσεις. Αυτό δεν θα χρειαζόταν να γίνει αν όντως τα συναξάρια αποτελούσαν ακριβή ιστορικά κείμενα. Όμως τα συναξάρια δεν ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Τα συναξάρια είναι κάτι σαν τις αγιογραφίες. Οι αγιογραφίες δεν εκλαμβάνονται ως ιστορικοί πίνακες που αναπαριστούν με ακρίβεια ένα γεγονός αλλά ερμηνεύονται συμβολικά και πνευματικά.
Άρα λοιπόν, όπως διδάσκει η επιστήμη της αγιολογίας, τα συναξαριακά κείμενα παρουσιάζουν ένα μεγάλο πλήθος προβλημάτων, όταν προσπαθεί κάποιος να τα εκλάβει όλα κατά γράμμα. Υπάρχουν πολλοί τύποι και συμβολισμοί μέσα εκεί και το γεγονός ότι οι Βίοι αγίων αποτελούν σημαντικά κείμενα για τους ιστορικούς, αυτό οφείλεται κυρίως στις έμμεσες μαρτυρίες που αναγκαστικά προκύπτουν μέσα από αυτά, αφού ο συγγραφέας θέλοντας και μη δεν θα μπορέσει να αποφύγει περιγραφές νοοτροπιών, κοινωνιών, καταστάσεων, πολέμων, που ζει, βλέπει ή γνωρίζει.
Οι ιστορικοί, αυτό που βλέπουν στον Βίο Νίκωνα όπως και σε κάθε βίο είναι η ουσία: ότι υπήρχε διαμάχη των χριστιανικών και εβραϊκών κοινοτήτων και οι δυσκολίες που περιγράφονται δείχνουν ότι η εβραϊκή κοινότητα ήταν αρκετά ισχυρή. Και όπως ξέρουμε, εβραϊκές κοινότητες δεν σταμάτησαν ποτέ να υπάρχουν στην Πελοπόννησο. Εάν λαμβάναμε κατά γράμμα τις περιγραφές, τότε θα έπρεπε να συμπεράνουμε ότι καμία εβραϊκή κοινότητα δεν είχε επιζήσει. Όμως, τα ιστορικά στοιχεία διαψεύδουν κάτι τέτοιο καθώς κοινότητες Εβραίων υπήρξαν και στη Σπάρτη και στον Μυστρά και σε άλλες περιοχές χωρίς να γίνουν Χριστιανοί...
Επιπλέον όμως, μην ξεχνάμε ότι αφορμή για τα γεγονότα ήταν η επιδημία πανώλης. Και όπως ξέρουμε, τα βυρσοδεψεία και τα σφαγεία, αποτελούσαν εστίες ακαθαρσίας και σε όλους τους αιώνες θεωρούνταν ύποπτα για την εξάπλωση της πανώλης και των άλλων λοιμωδών νοσημάτων. Κατά συνέπεια, η περιγραφή της προσπάθειας να βγουν όλα αυτά εκτός πόλης, περιγράφει και μια προσπάθεια άμυνας κατά της νόσου, πέρα από μια διαμάχη για το εμπόριο.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Μια σημαντική μαρτυρία του 16ου αιώνα που κάνει κατά γράμμα χρήση βυζαντινού χωρίου ταυτίζοντας τους όρους Γραικός=Ρωμαίος. Αυτό επιβεβαιώνει δύο ζητήματα:
1) Οι "Γραικοί" του Θεοφάνη είναι οι Βυζαντινοί και όχι οι αρχαίοι Έλληνες.
2) Το "Ρωμαίος" σε ένα καθαρά λαϊκό έντυπο δεν έχει σχέση ούτε με λατινορωμαίους, ούτε με κάποια "σκέτη" νεορωμαϊκή εθνοτική ταυτότητα, αλλά αποτελεί δημώδες όνομα που αναφέρεται/συνδέεται με τον ελληνισμό:

Αυτό έχουμε δει και σε πλήθος άλλες πηγές όπως:


1) Οι "Γραικοί" του Θεοφάνη είναι οι Βυζαντινοί και όχι οι αρχαίοι Έλληνες.
2) Το "Ρωμαίος" σε ένα καθαρά λαϊκό έντυπο δεν έχει σχέση ούτε με λατινορωμαίους, ούτε με κάποια "σκέτη" νεορωμαϊκή εθνοτική ταυτότητα, αλλά αποτελεί δημώδες όνομα που αναφέρεται/συνδέεται με τον ελληνισμό:

Αυτό έχουμε δει και σε πλήθος άλλες πηγές όπως:


Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Chronicle την 27 Ιούλ 2020, 17:15, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Τους Βυζαντινούς/Ρωμαίους λένε και οι ρωμαϊστές πως εννοούν με το "Γραικοί" οι Δυτικοί. Δηλαδή μας λένε Μην χαίρεστε. Όταν λένε "Γραικοί" , δεν εννοούν "Έλληνες" , αλλά ( ελληνόφωνους ) Ρωμαίους.Chronicle έγραψε: 27 Ιούλ 2020, 09:15 Οι "Γραικοί" του Θεοφάνη είναι οι Βυζαντινοί και όχι οι... αρχαίοι Έλληνες.
Ξεχνούν βέβαια πως οι Δυτικοί έβλεπαν ελληνική συνέχεια στους Βυζαντινούς , γι' αυτό και ο Λιουτπράνδος τους αναφέρει με ομηρικά ονόματα ( Αργείοι , Αχαιοί κ.λπ. ).
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ακριβώς, η περίπτωση του Λιουτπράνδου είναι ξεκάθαρη:Ζαποτέκος έγραψε: 27 Ιούλ 2020, 12:30 Τους Βυζαντινούς/Ρωμαίους λένε και οι ρωμαϊστές πως εννοούν με το "Γραικοί" οι Δυτικοί. Δηλαδή μας λένε Μην χαίρεστε. Όταν λένε "Γραικοί" , δεν εννοούν "Έλληνες" , αλλά ( ελληνόφωνους ) Ρωμαίους.
Ξεχνούν βέβαια πως οι Δυτικοί έβλεπαν ελληνική συνέχεια στους Βυζαντινούς , γι' αυτό και ο Λιουτπράνδος τους αναφέρει με ομηρικά ονόματα ( Αργείοι , Αχαιοί κ.λπ. )
Και ο λαός και ολόκληρη η αυτοκρατορική ελίτ, ονομάζονται όλοι "Γραικοί". Και αυτό δεν είναι γλωσσικός δείκτης, διότι και όλα τους τα έθιμα (όπως το ντύσιμο) ονομάζονται γραικικά, και μάλιστα όχι επιφανειακά γραικικά, αλλά "πάτρια". Και το "πάτρια γραικικά" πάει πίσω έως την ελληνική αρχαιότητα όπως φανερώνεται από τις ξεκάθαρες δηλώσεις ότι το Βυζάντιο είναι η χώρα των "Αργείων" ή ότι η Ορθοδοξία είναι η πίστη των "Αργείων".
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Chronicle την 28 Ιούλ 2020, 09:16, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
- Antipnevma
- Δημοσιεύσεις: 1916
- Εγγραφή: 23 Ιούλ 2020, 12:11
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
To Βυζάντιο κληρονόμησε ένα σοβαρό πρόβλημα ταυτότητας. Οι Βυζαντινοί δεν κατάφεραν να ξεκαθαρίσουν ποτέ ολοκληρωτικά αν είναι Ρωμαίοι ή Ελληνες ή κάτι άλλο. Φαίνεται συμβιβάστηκαν με μια γελοία υβριδική ιδεολογική ταυτότητα ίσως χωρίς προηγούμενο στην παγκόσμια ιστορία.
Οι βλάκες οι λατινορωμαίοι έπρεπε να είχαν φροντίσει να εκρωμαίσουν την ελληνιστική και σημιτική Ανατολή.
Σοβαρές αυτοκρατορίες όπως η αραβική αραβοποιούσαν τσάκα τσάκα.
Οι βλάκες οι λατινορωμαίοι έπρεπε να είχαν φροντίσει να εκρωμαίσουν την ελληνιστική και σημιτική Ανατολή.
Σοβαρές αυτοκρατορίες όπως η αραβική αραβοποιούσαν τσάκα τσάκα.
νόμος είναι το δίκαιο του εργάτη
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ωραίο Χρον, μπράβο!
Βέβαια μόνο εσύ βλέπεις τη σύνδεση του Ψευδο-Δωρόθεου με την ιδέα του ελληνισμού, αλλά δεν πειράζει!
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Οι Ρωμαίοι προσπάθησαν φιλότιμα να εκλατινίσουν με νόμους και απαγορεύσεις, οι Έλληνες σοφοί είχαν φοβηθεί ότι οι Ρωμαίοι σκοπεύουν να απαγορεύσουν καθολικά την ελληνική γλώσσα. Αλλά βεβαίως δεν τα κατάφεραν διότι ο ελληνισμός την εποχή εκείνη δεν ήταν "ένας πολιτισμός", ήταν κανόνας μέτρησης πολιτισμού σε όλη την Ανατολή και όχι μόνο: "εμείς οι Έλληνες και όλοι οι άλλοι βάρβαροι". Γι' αυτό και οι Ρωμαίοι αφήνουν στους Πανδέκτες την ομολογία ότι το περίφημο παγκοσμίως Ρωμαϊκό Δίκαιο βασίστηκε στο ελληνικό Δίκαιο. Γι' αυτό και στις πηγές γνωρίζουν ότι έχουν να δώσουν μάχη με τον ελληνισμό, τον οποίο φθονούν αλλά τελικά χάνουν. Φυσικά, η πολιτειακή οργάνωση που κατάφεραν οι Ρωμαίοι, αποτέλεσε και αυτή Τάξη Πραγμάτων. Καμία μή σοβαρή αυτοκρατορία δεν επιβιώνει τόσους αιώνες και καμία μή σοβαρή αυτοκρατορία δεν καταφέρνει να γίνει οικουμενικό πρότυπο πολιτείας. Η ταυτότητα των βυζαντινών αποτελεί όντως μια μοναδική σύνθεση όπως και οι ίδιοι ομολογούν, και αυτό οφείλεται ακριβώς στη σοβαρότητα και των δύο αξόνων της ταυτότητας.Antipnevma έγραψε: 27 Ιούλ 2020, 17:38 To Βυζάντιο κληρονόμησε ένα σοβαρό πρόβλημα ταυτότητας. Οι Βυζαντινοί δεν κατάφεραν να ξεκαθαρίσουν ποτέ ολοκληρωτικά αν είναι Ρωμαίοι ή Ελληνες ή κάτι άλλο. Φαίνεται συμβιβάστηκαν με μια γελοία υβριδική ιδεολογική ταυτότητα ίσως χωρίς προηγούμενο στην παγκόσμια ιστορία.
Οι βλάκες οι λατινορωμαίοι έπρεπε να είχαν φροντίσει να εκρωμαίσουν την ελληνιστική και σημιτική Ανατολή.
Σοβαρές αυτοκρατορίες όπως η αραβική αραβοποιούσαν τσάκα τσάκα.
- Antipnevma
- Δημοσιεύσεις: 1916
- Εγγραφή: 23 Ιούλ 2020, 12:11
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Τεκμαίρεται πουθενά συστηματική προσπάθεια εκλατινισμού ελληνόφωνων περιοχών εκτός Ιταλίας; Υπάρχει έστω καταγεγραμμένη εκδήλωση τέτοιας πρόθεσης από πλευράς της ρωμαϊκής διοίκησης; Υπάρχει Έλληνας συγγραφέας που ανησυχεί για κάποια επίσημη καταπίεση της ελληνικής γλώσσας;Chronicle έγραψε: 28 Ιούλ 2020, 09:15
Οι Ρωμαίοι προσπάθησαν φιλότιμα να εκλατινίσουν με νόμους και απαγορεύσεις, οι Έλληνες σοφοί είχαν φοβηθεί ότι οι Ρωμαίοι σκοπεύουν να απαγορεύσουν καθολικά την ελληνική γλώσσα.
Υπήρχαν βέβαια μικρές λατινόφωνες αποικίες απόστρατων στην Ελλάδα και την Ασία αλλά δεν κατάφεραν να λειτουργήσουν ως εστίες εκλατινισμού. Αν δεχτούμε ότι η δύναμη του ελληνικού πολιτισμού ευθύνεται για το ότι δεν ρίζωσε η λατινική σε εκείνα τα μέρη πως θα εξηγήσουμε το γεγονός του εκλατινισμού της ελληνόφωνης νότιας Ιταλίας; Υστερούσε ο ιταλιώτικος ελληνισμός πολιτισμικά σε σχέση με τον ελλαδικό χώρο; Κάθε άλλο.
νόμος είναι το δίκαιο του εργάτη
- NewModelArmy
- Δημοσιεύσεις: 6236
- Εγγραφή: 08 Φεβ 2019, 21:39
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Οι Βυζαντινοι δεν ειχαν προβλημα ταυτοτητας,Ρωμαιοι αυτοαποκαλουνταν,και ηταν, και την γλωσσα που μιλουσαν δεν την ελεγαν Ελληνικη αλλα Ρωμαικη.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Και οι Νεοέλληνες "ρωμαίικη" την λένε την γλώσσα τους.NewModelArmy έγραψε: 28 Ιούλ 2020, 13:52 Οι Βυζαντινοι δεν ειχαν προβλημα ταυτοτητας,Ρωμαιοι αυτοαποκαλουνταν,και ηταν, και την γλωσσα που μιλουσαν δεν την ελεγαν Ελληνικη αλλα Ρωμαικη.
Και τα αρχαία ελληνικά τα έλεγαν "ρωμαίικα" .

Ο Κακριδής, οι αρχαίοι Έλληνες, οι μαρτυρίες και ο εθνομηδενισμός
https://www.oodegr.com/oode/istoria/new ... smos_1.htm
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 994 Απαντήσεις
- 18002 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
-
- 71 Απαντήσεις
- 2703 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
-
- 5 Απαντήσεις
- 936 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06
-
- 0 Απαντήσεις
- 323 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από tanipteros