nemo έγραψε: 24 Μάιος 2020, 13:14
Ακόμη και ο Λιαντίνης έπεσε σε αυτήν την γκάφα περί της μη προόδου λόγω χριστιανισμού
Η Γάλη έχει απόλυτο δίκιο σε ότι λέει όταν ο περισσότερος κόσμος τότε ήταν σκλάβοι
και θα συνέχιζε να είναι χωρίς τον χριστιανισμό για εκατοντάδες χρόνια ακόμη
*η εξέλιξη του πολιτισμού είναι πρωτίστως πολιτικήκοινωνική πρωτοβουλία και όχι θρησκευτική
Αν και δεν πιστεύεω σε αυτό για την επιστημονική εξέλιξη που τάχα θα είχαμε χωρίς τον Χριστιανισμό αυτά για απελευθέρωση δούλων δεν ισχύουν. Ο χριστιανικός μεσαίωνας ήταν γεμάτος φτώχεια και δούλους. Δεν ξέρω αν έχεις ακούσει ποτέ τον όρο δυτικός φεουδαλισμός. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχεις καμία ιδιωτική περιουσία, δουλεύεις εφ όρου ζωής στους αγρούς ενός άεργου ιππότη μαφιόζου που σου παρέχει προστασία από άλλους μαφιόζους και δεν έχεις ούτε καν δικαίωμα να κατέχεις ιδιωτικό φούρνο για να ψήσεις ψωμί. Άμα συμβεί καμία κακή σοδειά θα πεθάνεις της πείνας γιατί οι μαφιόζοι θα κρατήσουν τα ζώα και ό, τι σιτάρι απέμεινε για την πάρτη τους αντί να τα μοιράσουν στους δούλους. Για αυτό το λόγο ήταν οι λιμοί τόσο συχνοί στην μεσαιωνική Ευρώπη πάρα το γεγονός ότι αγροτικά είναι εύφορος τόπος.
Αναφερόμαστε στις διαφορές κοσμοθέασης/φιλοσοφίας και όχι στις ανθρώπινες εξουσιαστικές εφαρμογές.
Ουσιαστικώς, όλοι οι κυβερνήτες που χρησιμοποίησαν τον χριστιανισμό ως ενίσχυση της εξουσίας τους, έκαναν προσομοίωση του προχριστιανικού εξουσιαστικού μοντέλου, δηλαδή της άμεσης σχέσης μεταξύ θεών και αυτοκρατόρων/βασιλέων.
nemo έγραψε: 24 Μάιος 2020, 13:14
Ακόμη και ο Λιαντίνης έπεσε σε αυτήν την γκάφα περί της μη προόδου λόγω χριστιανισμού
Η Γάλη έχει απόλυτο δίκιο σε ότι λέει όταν ο περισσότερος κόσμος τότε ήταν σκλάβοι
και θα συνέχιζε να είναι χωρίς τον χριστιανισμό για εκατοντάδες χρόνια ακόμη
*η εξέλιξη του πολιτισμού είναι πρωτίστως πολιτικήκοινωνική πρωτοβουλία και όχι θρησκευτική
Αν και δεν πιστεύεω σε αυτό για την επιστημονική εξέλιξη που τάχα θα είχαμε χωρίς τον Χριστιανισμό αυτά για απελευθέρωση δούλων δεν ισχύουν. Ο χριστιανικός μεσαίωνας ήταν γεμάτος φτώχεια και δούλους. Δεν ξέρω αν έχεις ακούσει ποτέ τον όρο δυτικός φεουδαλισμός. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχεις καμία ιδιωτική περιουσία, δουλεύεις εφ όρου ζωής στους αγρούς ενός άεργου ιππότη μαφιόζου που σου παρέχει προστασία από άλλους μαφιόζους και δεν έχεις ούτε καν δικαίωμα να κατέχεις ιδιωτικό φούρνο για να ψήσεις ψωμί. Άμα συμβεί καμία κακή σοδειά θα πεθάνεις της πείνας γιατί οι μαφιόζοι θα κρατήσουν τα ζώα και ό, τι σιτάρι απέμεινε για την πάρτη τους αντί να τα μοιράσουν στους δούλους. Για αυτό το λόγο ήταν οι λιμοί τόσο συχνοί στην μεσαιωνική Ευρώπη πάρα το γεγονός ότι αγροτικά είναι εύφορος τόπος.
Αν τα διαβάσει κάποιος μια δυο φόρες έτσι ακριβώς θα του φανεί ..αλλά δεν είναι έτσι γιατί ο φτωχός
τότε είχε σύμμαχο τον θεό για να έχει ελπίδα και με τις συχνές εξεγέρσεις σύντομα κάτι θα αλλάξει
προς το καλύτερο- πριν από τον χριστιανισμό δεν είχε ούτε αυτό
nemo έγραψε: 24 Μάιος 2020, 13:14
Ακόμη και ο Λιαντίνης έπεσε σε αυτήν την γκάφα περί της μη προόδου λόγω χριστιανισμού
Η Γάλη έχει απόλυτο δίκιο σε ότι λέει όταν ο περισσότερος κόσμος τότε ήταν σκλάβοι
και θα συνέχιζε να είναι χωρίς τον χριστιανισμό για εκατοντάδες χρόνια ακόμη
*η εξέλιξη του πολιτισμού είναι πρωτίστως πολιτικήκοινωνική πρωτοβουλία και όχι θρησκευτική
Αν και δεν πιστεύεω σε αυτό για την επιστημονική εξέλιξη που τάχα θα είχαμε χωρίς τον Χριστιανισμό αυτά για απελευθέρωση δούλων δεν ισχύουν. Ο χριστιανικός μεσαίωνας ήταν γεμάτος φτώχεια και δούλους. Δεν ξέρω αν έχεις ακούσει ποτέ τον όρο δυτικός φεουδαλισμός. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχεις καμία ιδιωτική περιουσία, δουλεύεις εφ όρου ζωής στους αγρούς ενός άεργου ιππότη μαφιόζου που σου παρέχει προστασία από άλλους μαφιόζους και δεν έχεις ούτε καν δικαίωμα να κατέχεις ιδιωτικό φούρνο για να ψήσεις ψωμί. Άμα συμβεί καμία κακή σοδειά θα πεθάνεις της πείνας γιατί οι μαφιόζοι θα κρατήσουν τα ζώα και ό, τι σιτάρι απέμεινε για την πάρτη τους αντί να τα μοιράσουν στους δούλους. Για αυτό το λόγο ήταν οι λιμοί τόσο συχνοί στην μεσαιωνική Ευρώπη πάρα το γεγονός ότι αγροτικά είναι εύφορος τόπος.
Αναφερόμαστε στις διαφορές κοσμοθέασης/φιλοσοφίας και όχι στις ανθρώπινες εξουσιαστικές εφαρμογές.
Ουσιαστικώς, όλοι οι κυβερνήτες που χρησιμοποίησαν τον χριστιανισμό ως ενίσχυση της εξουσίας τους, έκαναν προσομοίωση του προχριστιανικού εξουσιαστικού μοντέλου, δηλαδή της άμεσης σχέσης μεταξύ θεών και αυτοκρατόρων/βασιλέων.
και οι συχνοί πόλεμοι σχεδόν κάθε δέκα χρόνια -και αυτό που λέει για τους ιδιωτικούς φούρνους
δεν στέκει -το έκαναν για λόγους οικονομίας - η νοικοκυρα ετοίμαζε το ψωμί και το έψηνε στον φούρνο
της ενορίας της - η ενορία συντόνιζε τα πάντα
ΓΑΛΗ έγραψε: 23 Μάιος 2020, 16:57Ναι, αλλά στο συγκεκριμένο θέμα τίθεται θέμα σύγκρισης μεταξύ της αναβίωσης του χθες (για την ακρίβεια του προχθες) με τις αντίστοιχες εκφράσεις του σήμερα.
Το κατά πόσον οι σημερινές έχουν καλύτερη συμβατότητα με το κεφαλαίο της Αισθητικής, είναι ένα άλλο πονεμένο θέμα.
Εντάξει, δεν μπορείς να συγκρίνεις, τότε ανακατεύτηκαν πνευματικοί άνθρωποι, τώρα ασχολούνται μπουζουξήδες.
Μερικές φορές απλά θαυμάζουμε. Ας πούμε το παρακάτω άγαλμα της Αρτέμιδος.
Σώμα γυναικείο αλλά και εφηβικό ταυτόχρονα (χωρίς κώλο ένα στρέμμα ), ωραίο κεφάλι, ωραία μύτη, θεική ισορροπία και μέτρο. Αυτά είναι Ελλάδα και Ευρώπη. Αυτή την ομορφιά θέλησε να καταστρέψει ο χριστιανισμός με μανία.
Σώμα γυναικείο αλλά και εφηβικό ταυτόχρονα (χωρίς κώλο ένα στρέμμα ), ωραίο κεφάλι, ωραία μύτη, θεική ισορροπία και μέτρο. Αυτά είναι Ελλάδα και Ευρώπη. Αυτή την ομορφιά θέλησε να καταστρέψει ο χριστιανισμός με μανία.
Σώμα γυναικείο αλλά και εφηβικό ταυτόχρονα (χωρίς κώλο ένα στρέμμα ), ωραίο κεφάλι, ωραία μύτη, θεική ισορροπία και μέτρο. Αυτά είναι Ελλάδα και Ευρώπη. Αυτή την ομορφιά θέλησε να καταστρέψει ο χριστιανισμός με μανία.
Αυτά είναι αγάλματα της κλασσικής περιόδου της Ελλάδας.
Δεν υπήρχαν οι ίδιες εκδηλώσεις λατρείας σε όλες τις περιοχές, όπως δεν ήταν σαφείς και οι "ταυτότητες" των θεοτήτων.
Στην Έφεσο παραδείγματος χάριν, το άγαλμα της Αρτέμιδος ήταν αυτό. Και η ονομασία για τους ιερείς και ιέρειες του ναού ήταν "Μεγάβυζοι". Τα εξογκώματα στο στήθος του αγάλματος από κάποιους ερμηνεύονται ως απεικόνιση μαστών και από κάποιους άλλους ως όρχεις ταύρου. Αμφότερα σύμβολα που έχουν άμεση σχέση με τη γονιμότητα και ότι την παρθενία της "κλασσικής" Αρτέμιδας.
ΓΑΛΗ έγραψε: 25 Μάιος 2020, 13:27
Αυτά είναι αγάλματα της κλασσικής περιόδου της Ελλάδας.
Δεν υπήρχαν οι ίδιες εκδηλώσεις λατρείας σε όλες τις περιοχές, όπως δεν ήταν σαφείς και οι "ταυτότητες" των θεοτήτων.
Στην Έφεσο παραδείγματος χάριν, το άγαλμα της Αρτέμιδος ήταν αυτό. Και η ονομασία για τους ιερείς και ιέρειες του ναού ήταν "Μεγάβυζοι". Τα εξογκώματα στο στήθος του αγάλματος από κάποιους ερμηνεύονται ως απεικόνιση μαστών και από κάποιους άλλους ως όρχεις ταύρου. Αμφότερα σύμβολα που έχουν άμεση σχέση με τη γονιμότητα και ότι την παρθενία της "κλασσικής" Αρτέμιδας.
Σίγουρα υπάρχουν και τα έχω δει κατά καιρούς. ΟΙ ίδιες θεότητες λατρεύονταν με άλλα ονόματα.
Αλλά το συγκεκριμένο της κλασσικής περιόδου φαίνεται πολύ σύγχρονο. Σαν να έχει ποζάρει ένα σύγχρονο μοντέλο.
Antares έγραψε: 25 Μάιος 2020, 13:39
Σίγουρα υπάρχουν και τα έχω δει κατά καιρούς. ΟΙ ίδιες θεότητες λατρεύονταν με άλλα ονόματα.
Αλλά το συγκεκριμένο της κλασσικής περιόδου φαίνεται πολύ σύγχρονο. Σαν να έχει ποζάρει ένα σύγχρονο μοντέλο.
Όχι βρε, σήμερα δεν κάνουν τέτοια.
Είναι παρωχημένης αισθητικής για τους προχωρημένους.
Ποια ήταν η τελευταία φορά που είδες κάτι αρμονικό ως σύγχρονη έκφραση τέχνης;
Ακόμη και στις κλασσικές απεικονίσεις αν δεν κάνουν την δική τους εκφραστική επέμβαση, θα σκάσουν.
Δεν έχω μπαγλαμά, το 1991 παρήγγειλα κι αγόρασα έναν, τρίχορδο, τον οποίον μου έσιαξε καλύτερα ο Ζοζέφ, αν σας λέει κάτι τ΄όνομα. Αναγκάστηκα να τον χαρίσω το 1995 όταν το υποσχέθηκα μεθυσμένος.
Οι Ελληνίδες αρχαίες θεές μπορούσαν να μεταμορφωθούν σε οτιδήποτε ακόμη και σε άνδρες. Στα υπόψη αυτό.
Πολύ κουλ θεοί πως να το κάνουμε.
Βέβαια ήταν κτιστοί ή φανταστικοί ή εξωγήινοι ή υπεράνθρωποι, αλλά υπήρξε και η φιλοσοφία, θεολογία, του θεού, του ενός, του άκτιστου, του τα πάντα πληρών. Αλλά καταστρέφοντας, κλέβοντας και αντιγράφοντας φτιάχνεις παπάδες.