Μας ενδιαφέρει πώς προσδιορίζει τα καθαρώς βυζαντινά πράγματα. Σ' αυτά τα δύο έργα γίνεται αναφορά σε Ρωμαίους (βυζαντινούς, όχι αρχαίους); Τα γραικικά γράμματα είναι βυζαντινά (γενικά η βυζαντινή γραμματεία). Η ελλάδος γλώττα όμως είναι η αρχαία ελληνική γλώσσα:Ζαποτέκος έγραψε: 22 Απρ 2020, 18:02Όχι . Γιατί θα έκανε όλα ή σχεδόν όλα τα Ρωμαίος και τα Ελλάδος γλώσσα ως Γρακός και γραικικός τόσο στο Μαρτύριο όσο και στον Βίο . Εδώ όμως έχουμε μόλις δύο αναφορές.
(ο Κύριλλος και ο Μεθόδιος) «είχον μεν ικανώς λόγου διδασκαλικού, ελλάδι γλώττη προσφερομένου» (δίδασκαν στην λόγια αττικίζουσα γλώσσα)
«εξευρίσκουσι μεν τα σθλοβενικά γράμματα, ερμηνεύουσιν δέ τας θεοπνεύστους Γραφάς εκ της ελλάδος γλώττης εις την βουλγαρικήν» (μεταφράζουν την Αγία Γραφή από την αρχαία ελληνική [ελληνιστική κοινή] στη βουλγαρική γλώσσα)