EKPLIKTIKOS έγραψε: 27 Μαρ 2020, 22:33
Το 3 ειναι πραγματικά legit απορία. Στατιστικά δεν κολλαει το πράγμα. Της πουτανας απο πλανητες, αστρα, ενα αχανες διάστημα, και ξαφνικα ολα αυτα αφορουν τη γη; Τη γη, απο ολα αυτα; Κ εμενα με εντυπωσιάζει.
Χριστιανική απάντηση: τα έφτιαξε όλα αυτά ώστε μια μέρα να τα ανακαλύψουν οι επιστήμονες και να θαυμάσουμε το μεγαλείο του. Είναι απλώς fireworks, baby.
Οι επιστήμονες δεν ανακαλύπτουν. Εφευρίσκουν. Παράγουν θεωρίες για να προσπαθήσουν να εξηγήσουν τί συμβαίνει και πώς.
Κατ' εικόνα και πνεύμα, λοιπόν, ο άνθρωπος κατασκευάζει θεωρητικούς κόσμους προσομοίωσης του πραγματικού.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος stavmanr την 30 Μαρ 2020, 15:27, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
stavmanr έγραψε: 30 Μαρ 2020, 15:23Ο χριστιανικός Θεός είναι άχρονος. Ο χρόνος δεν έχει νόημα και σημασία για ένα άχρονο όν.
To ξέρω, αλλά δεν είχα καλύτερο πρακτικό παράδειγμα να δείξω πως δεν ενδιαφέρουν τον Θεό τα 150.000.000 χρόνια.
Σωστά. Σε βοήθησα πιστεύω με την παρατήρησή μου: αν τα 150.000.000 χρόνια φαίνονται λίγα, τότε πόσο μπορεί να τον ενδιαφέρει γενικά ο χρόνος, όταν ο ίδιος δεν υπόκειται σε χρόνο;
stavmanr έγραψε: 30 Μαρ 2020, 15:23Ο χριστιανικός Θεός είναι άχρονος. Ο χρόνος δεν έχει νόημα και σημασία για ένα άχρονο όν.
To ξέρω, αλλά δεν είχα καλύτερο πρακτικό παράδειγμα να δείξω πως δεν ενδιαφέρουν τον Θεό τα 150.000.000 χρόνια.
Σωστά. Σε βοήθησα πιστεύω με την παρατήρησή μου: αν τα 150.000.000 χρόνια φαίνονται λίγα, τότε πόσο μπορεί να τον ενδιαφέρει γενικά ο χρόνος, όταν ο ίδιος δεν υπόκειται σε χρόνο;
Δημιουργία σύμπαντος σημαίνει δημιουργία χωροχρόνου. Αυτός δημιούργησε τον χρόνο.
Ζενίθεδρος έγραψε: 27 Μαρ 2020, 23:08
Είναι μεγάλο το κατεβατό που μπορεί κάποιος να γράψει για να δικαιολογησει αυτό που λέει ο Σαγκάν. Θα πω μόνο ένα ενδεικτικό. Εάν το συμπαν διαστελλονταν κατά μερικά ψηφία τοις εκατό πιο γρήγορα, δεν θα υπήρχε εδώ κοντά ούτε Νάτριο για τα κόκαλα μας. Εάν γίνονταν λίγο πιο αργά ή διαστολή, δεν θα μπορούσε να υπάρξει ζωή λόγω υπερβολικής ακτινοβολίας. Θα είχαμε μια έκρηξη σούπερ νόβα κάθε μέρα σε απόσταση μερικών εκατοντάδων ετών φωτός. Το συμπαν πρέπει να είναι τεράστιο για να μπορούμε να ζούμε. Η ανθρωποκεντρικα να το δεις, δεν θα μπορούσαμε να φτάσουμε στο πολυτελές σημείο να θέτουμε τέτοια ερωτήματα εάν δεν ήταν τεράστιο.
Όλο αυτό είναι λανθασμένο. Είναι λανθασμένο τεχνικά, πρώτα απ' όλα και είναι λανθασμένο και σαν λογική, γιατί είναι σαν να λες ότι υπάρχει μόνο ένας τρόπος ύπαρξης του σύμπαντος και δημιουργίας του ανθρώπου. Λες και ο Θεός αν ήθελε δεν μπορούσε να φτιάξει απλώς το Ηλιακό Σύστημα, χρειαζόταν όλην την υπόλοιπη ύλη. Είναι σαν να λες ότι οι νόμοι του σύμπαντος όπως τους ξέρουμε υποβάλλουν το πλάνο δημιουργίας στον Θεό και δεν είναι ο Θεός που θέτει τους κανόνες.
Σε ένα σύμπαν όπου θα ίσχυε πως 1+1=5(...)
Πρακτικά στην καθημερινότητά μας ισχύει το 1+1 # 2.
Αν σκεφτείς το απλό, ότι παίρνεις ένα δάνειο αξίας 1000 ευρώ και σου ζητούν να το ξεπληρώσεις ως 1500 ευρώ ή αν σκεφτείς ότι οι ίδιες πατάτες κοστίζουν τη μία 1 ευρώ και την άλλη 1,15 ευρώ, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν ισχύει καμία πρόσθεση ή αφαίρεση.
Dorian έγραψε: 30 Μαρ 2020, 15:24
Είμαι και φυσικός έχω πάρει δύο αστροφυσικές προπτυχιακές επιλογή. Όταν λέμε μεγάλο και νομίζω εννοεί και ο op, εννοούμε σε ποσότητα πλήθος αστεριών γαλαξιών κυρίως και όχι αποστάσεων, Ακούγεται σπάταλο για ένα θεό δημιουργό που θα ήθελε ένα μόνο πλανήτη και ένα δημιούργημα σε αυτό. Αν δεν ήταν έτσι, τι συμπερασμα φιλοσοφικό θα βγάζαμε; Λογικά ότι είναι μικρό για τα δεδομένα των υπόλοιπων φυσικών νόμων, και ζούμε σε κάποια πιθανότατα σε μία ψηφιακή προσομοίωση ή ένα κατασκεύασμα ανώτερων επιπέδων όντων όχι πάντως θεού με τα χαρακτηριστικά του μονοθεισμού.
Από αυτή την άποψη ναι. Σε αυτό το συμπέρασμα θα καταλήγαμε. Αν όμως υπήρχαν όντα που θα μπορούσαν να δουν αυτά που αντιλαμβανόμαστε εμείς μέσω των αισθήσεων με άλλον τρόπο; Οι αρχαίοι φιλόσοφοι είχαν αυτό το ερώτημα. Ότι αντιλαμβανόμαστε μέσω των αισθήσεων είναι πλάνη. Για να δούμε τα πράγματα καθαυτά αυτό δεν μπορεί να γίνει μέσω των αισθήσεων, μέσω της λογικής, του νου, είναι δυνατό να γίνει μια προσέγγιση, μόνο στους θεούς έδιναν την ικανότητα αυτής της θέασης, μέσω άλλων διαστάσεων ίσως.
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 28 Μαρ 2020, 00:24
Το θεμα δεν ειναι το εαν υπαρχει η δεν υπαρχει ο τριαδικος (η καποιος αλλος ..) θεος αλλα το εαν αυτος ΕΥΝΟΕΙ τους ΠΙΣΤΟΥΣ του οπαδους οι οποιοι τον υμνουν και τον προσκυνουν , και του κανουν ταματα και εαν ΤΙΜΩΡΕΙ τους ΑΠΙΣΤΟΥΣ οι οποιοι δεν τον προσκυνουν
Το πόσο ευνοεί από άποψης ωφελιμισμού τους δικούς του ανθρώπους το καταλαβαίνεις από το γεγονός ότι σταυρώθηκε ο γιος του...
Ο Θεός δεν είναι ωφελιμιστική έννοια στα όρια της καθημερινότητάς μας. Το αντίθετο.
Cavaliere έγραψε: 30 Μαρ 2020, 15:27
To ξέρω, αλλά δεν είχα καλύτερο πρακτικό παράδειγμα να δείξω πως δεν ενδιαφέρουν τον Θεό τα 150.000.000 χρόνια.
Σωστά. Σε βοήθησα πιστεύω με την παρατήρησή μου: αν τα 150.000.000 χρόνια φαίνονται λίγα, τότε πόσο μπορεί να τον ενδιαφέρει γενικά ο χρόνος, όταν ο ίδιος δεν υπόκειται σε χρόνο;
Δημιουργία σύμπαντος σημαίνει δημιουργία χωροχρόνου. Αυτός δημιούργησε τον χρόνο.
Ο χωροχρόνος είναι ανθρώπινο νοητικό κατασκεύασμα προκειμένου ο άνθρωπος να ερμηνεύσει τον κόσμο που παρατηρεί.
Δεν υπήρχε στο λεξιλόγιό μας πριν από 100 χρόνια, και πιθανόν να μην υπάρχει σε 100 χρόνια.
Σωστά. Σε βοήθησα πιστεύω με την παρατήρησή μου: αν τα 150.000.000 χρόνια φαίνονται λίγα, τότε πόσο μπορεί να τον ενδιαφέρει γενικά ο χρόνος, όταν ο ίδιος δεν υπόκειται σε χρόνο;
Δημιουργία σύμπαντος σημαίνει δημιουργία χωροχρόνου. Αυτός δημιούργησε τον χρόνο.
Ο χωροχρόνος είναι ανθρώπινο νοητικό κατασκεύασμα προκειμένου ο άνθρωπος να ερμηνεύσει τον κόσμο που παρατηρεί.
Δεν υπήρχε στο λεξιλόγιό μας πριν από 100 χρόνια, και πιθανόν να μην υπάρχει σε 100 χρόνια.
Δηλαδη περαν των αισθησεων μας δεν υπαρχουν?
Η αιτια της φθορας ποια ειναι αν οχι ο χρονος?
ΓΑΛΗ έγραψε: 09 Φεβ 2021, 16:09
Προσωπικώς, βρίσκω πολύ πιο γελοία -και σε κάποιο βαθμό επίσης γραφική- τη μεταξωτή θολούρα του σοβαροφανούς λόγου.
stavmanr έγραψε: 30 Μαρ 2020, 15:19
Ο θάνατος είναι μία φυσική δραστηριότητα, μέρος της ζωής. Δεν είσαι εδώ για να ζήσεις αιώνια μέσα στη σάρκα.
Το πότε και πώς θα πεθάνεις, δεν αλλάζει το γεγονός ότι είσαι γεννημένος για να απαλλαγείς κάποια στιγμή από τη σάρκα σου.
Καλά ντε. Αλλά γιατί πρέπει πολλοί να φεύγουν πριν της ώρας τους από ανθρώπινο χέρι; Δεν έχουν κανένα δικαίωμα στη ζωή; Παιδιά, αθώοι, νέοι, μέσω πολέμων, για συμφέροντα.
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 28 Μαρ 2020, 00:24
Το θεμα δεν ειναι το εαν υπαρχει η δεν υπαρχει ο τριαδικος (η καποιος αλλος ..) θεος αλλα το εαν αυτος ΕΥΝΟΕΙ τους ΠΙΣΤΟΥΣ του οπαδους οι οποιοι τον υμνουν και τον προσκυνουν , και του κανουν ταματα και εαν ΤΙΜΩΡΕΙ τους ΑΠΙΣΤΟΥΣ οι οποιοι δεν τον προσκυνουν
Το πόσο ευνοεί από άποψης ωφελιμισμού τους δικούς του ανθρώπους το καταλαβαίνεις από το γεγονός ότι σταυρώθηκε ο γιος του...
Ο Θεός δεν είναι ωφελιμιστική έννοια στα όρια της καθημερινότητάς μας. Το αντίθετο.
Η πρακτική χρησιμότητα του οποιουδήποτε Θεού είναι να ευνοεί και να μην τιμωρεί τους πιστούς του οπαδούς που τον προσκυνούν και δεν δείχνουν ασέβεια μην προσκυνοντας τον
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε: 28 Μαρ 2020, 00:24
Το θεμα δεν ειναι το εαν υπαρχει η δεν υπαρχει ο τριαδικος (η καποιος αλλος ..) θεος αλλα το εαν αυτος ΕΥΝΟΕΙ τους ΠΙΣΤΟΥΣ του οπαδους οι οποιοι τον υμνουν και τον προσκυνουν , και του κανουν ταματα και εαν ΤΙΜΩΡΕΙ τους ΑΠΙΣΤΟΥΣ οι οποιοι δεν τον προσκυνουν
Το πόσο ευνοεί από άποψης ωφελιμισμού τους δικούς του ανθρώπους το καταλαβαίνεις από το γεγονός ότι σταυρώθηκε ο γιος του...
Ο Θεός δεν είναι ωφελιμιστική έννοια στα όρια της καθημερινότητάς μας. Το αντίθετο.
Η πρακτική χρησιμότητα του οποιουδήποτε Θεού είναι να ευνοεί και να μην τιμωρεί τους πιστούς του οπαδούς που τον προσκυνούν και δεν δείχνουν ασέβεια μην προσκυνοντας τον
Ο θεός που έχεις στο νου σου μπορεί να έχει κάποια πρακτική χρησιμότητα ανάλογη των χαρακτηριστικών που του αποδίδεις.