bluerose έγραψε: 24 Μαρ 2020, 21:26
Θα ρωτήσω δε ξέρω
Συμβολικό είναι . Η νίκη του χριστιανισμού κατά του παγανισμού. Όπως η εικόνα που τον δείχνει να είναι μέσα στο πλοίο και να το σώζει. Όσο για τα "αρχαιοελληνικά" έργα τέχνης εκείνης της εποχής ήταν κάτι τέτοια :
«Αυτός [ο Θεόφιλος] ελευθέρωσε την Αλεξάνδρεια από την πλάνη των ειδώλων. Όχι μόνο ανέσπασε από τα βάθρα τους τα είδωλα των ναών, αλλά και εξέθεσε τα τεχνάσματα των ιερέων με τα οποία εξαπατούσαν τον κόσμο. Αυτοί κατασκεύαζαν αγάλματα από μπρούτζο και ξύλο κούφια από μέσα τους και είχαν την πίσω όψη τους στους τοίχους του ναού αφήνοντας στο σημείο αυτό του τοίχου ανοίγματα που δεν φαίνονταν από τον κόσμο. Τότε, ερχόμενοι από μυστικές οδούς έμπαιναν στα αγάλματα, και μέσα από αυτά μίλαγαν στον κόσμο, ο οποίος πιανόμενος κορόιδο υπάκουε. Αυτά τα τεχνάσματα κατέλυσε ο σοφότατος αρχιερέας εκθέτοντάς τα δημόσια. Όταν μπήκε στον ναό του Σάραπη, ο οποίος, όπως έλεγαν μερικοί ήταν ο μέγιστος και κάλλιστος στον κόσμο, είδε το παμμεγέθες ξόανο, το οποίο τρόμαζε τους θεατές με το μέγεθός του. Υπήρχε επίσης φήμη ότι εάν κανείς το πλησίαζε, θα γινόταν σεισμός και όλοι οι άνθρωποι θα σκοτώνονταν. Αλλά ο επίσκοπος θεωρώντας τις φήμες αυτές παραληρήματα γριών που είχαν μεθύσει, διέταξε κάποιον που είχε μαζί του πέλεκυ να τον ρίξει κατά του αγάλματος. Εκείνος υπάκουσε και τότε όλος ο κόσμος εβόησε φοβούμενος την φημολογούμενη καταστροφή. Αλλά δεχόμενος ο Σάραπης το πλήγμα ούτε πόνεσε, αφού ήταν ξύλινος, ούτε άφησε φωνή, αφού ήταν άψυχος. Επειδή κόπηκε το κεφάλι του αγάλματος, ποντίκια βγήκαν και έτρεχαν, γιατί ο αιγυπτιακός θεός ήταν κατοικία ποντικών. Ο Σάραπης διαμελίστηκε σε μικρά κομμάτια τα οποία παραδόθηκαν στις φλόγες, ενώ η κεφαλή μεταφέρθηκε σε όλη την Αλεξάνδρεια, για να βλέπουν οι λάτρεις του Σάραπη και να γελάσουν με την αδυναμία αυτού τον οποίον προσκυνούσαν» ( ΘΕΟΔΩΡΗΤΟΣ )
portaaurea.gr
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
bluerose έγραψε: 24 Μαρ 2020, 21:26
Θα ρωτήσω δε ξέρω
Συμβολικό είναι . Η νίκη του χριστιανισμού κατά του παγανισμού. Όπως η εικόνα που τον δείχνει να είναι μέσα στο πλοίο και να το σώζει. Όσο για τα "αρχαιοελληνικά" έργα τέχνης εκείνης της εποχής ήταν κάτι τέτοια :
«Αυτός [ο Θεόφιλος] ελευθέρωσε την Αλεξάνδρεια από την πλάνη των ειδώλων. Όχι μόνο ανέσπασε από τα βάθρα τους τα είδωλα των ναών, αλλά και εξέθεσε τα τεχνάσματα των ιερέων με τα οποία εξαπατούσαν τον κόσμο. Αυτοί κατασκεύαζαν αγάλματα από μπρούτζο και ξύλο κούφια από μέσα τους και είχαν την πίσω όψη τους στους τοίχους του ναού αφήνοντας στο σημείο αυτό του τοίχου ανοίγματα που δεν φαίνονταν από τον κόσμο. Τότε, ερχόμενοι από μυστικές οδούς έμπαιναν στα αγάλματα, και μέσα από αυτά μίλαγαν στον κόσμο, ο οποίος πιανόμενος κορόιδο υπάκουε. Αυτά τα τεχνάσματα κατέλυσε ο σοφότατος αρχιερέας εκθέτοντάς τα δημόσια. Όταν μπήκε στον ναό του Σάραπη, ο οποίος, όπως έλεγαν μερικοί ήταν ο μέγιστος και κάλλιστος στον κόσμο, είδε το παμμεγέθες ξόανο, το οποίο τρόμαζε τους θεατές με το μέγεθός του. Υπήρχε επίσης φήμη ότι εάν κανείς το πλησίαζε, θα γινόταν σεισμός και όλοι οι άνθρωποι θα σκοτώνονταν. Αλλά ο επίσκοπος θεωρώντας τις φήμες αυτές παραληρήματα γριών που είχαν μεθύσει, διέταξε κάποιον που είχε μαζί του πέλεκυ να τον ρίξει κατά του αγάλματος. Εκείνος υπάκουσε και τότε όλος ο κόσμος εβόησε φοβούμενος την φημολογούμενη καταστροφή. Αλλά δεχόμενος ο Σάραπης το πλήγμα ούτε πόνεσε, αφού ήταν ξύλινος, ούτε άφησε φωνή, αφού ήταν άψυχος. Επειδή κόπηκε το κεφάλι του αγάλματος, ποντίκια βγήκαν και έτρεχαν, γιατί ο αιγυπτιακός θεός ήταν κατοικία ποντικών. Ο Σάραπης διαμελίστηκε σε μικρά κομμάτια τα οποία παραδόθηκαν στις φλόγες, ενώ η κεφαλή μεταφέρθηκε σε όλη την Αλεξάνδρεια, για να βλέπουν οι λάτρεις του Σάραπη και να γελάσουν με την αδυναμία αυτού τον οποίον προσκυνούσαν» ( ΘΕΟΔΩΡΗΤΟΣ )
portaaurea.gr
Ευχαριστώ
Ανώτερα όντα μας έφτιαξε ο Θεός πιο πάνω από τις Εικόνες Του δεν έχει
Κι εμείς κάνουμε είδωλα τα υπό από εμάς
Έτσι είπε ο Πάτερ όταν ερμήνευε τη Παλαιά
bluerose έγραψε: 24 Μαρ 2020, 21:26
Θα ρωτήσω δε ξέρω
Συμβολικό είναι . Η νίκη του χριστιανισμού κατά του παγανισμού. Όπως η εικόνα που τον δείχνει να είναι μέσα στο πλοίο και να το σώζει. Όσο για τα "αρχαιοελληνικά" έργα τέχνης εκείνης της εποχής ήταν κάτι τέτοια :
«Αυτός [ο Θεόφιλος] ελευθέρωσε την Αλεξάνδρεια από την πλάνη των ειδώλων. Όχι μόνο ανέσπασε από τα βάθρα τους τα είδωλα των ναών, αλλά και εξέθεσε τα τεχνάσματα των ιερέων με τα οποία εξαπατούσαν τον κόσμο. Αυτοί κατασκεύαζαν αγάλματα από μπρούτζο και ξύλο κούφια από μέσα τους και είχαν την πίσω όψη τους στους τοίχους του ναού αφήνοντας στο σημείο αυτό του τοίχου ανοίγματα που δεν φαίνονταν από τον κόσμο. Τότε, ερχόμενοι από μυστικές οδούς έμπαιναν στα αγάλματα, και μέσα από αυτά μίλαγαν στον κόσμο, ο οποίος πιανόμενος κορόιδο υπάκουε. Αυτά τα τεχνάσματα κατέλυσε ο σοφότατος αρχιερέας εκθέτοντάς τα δημόσια. Όταν μπήκε στον ναό του Σάραπη, ο οποίος, όπως έλεγαν μερικοί ήταν ο μέγιστος και κάλλιστος στον κόσμο, είδε το παμμεγέθες ξόανο, το οποίο τρόμαζε τους θεατές με το μέγεθός του. Υπήρχε επίσης φήμη ότι εάν κανείς το πλησίαζε, θα γινόταν σεισμός και όλοι οι άνθρωποι θα σκοτώνονταν. Αλλά ο επίσκοπος θεωρώντας τις φήμες αυτές παραληρήματα γριών που είχαν μεθύσει, διέταξε κάποιον που είχε μαζί του πέλεκυ να τον ρίξει κατά του αγάλματος. Εκείνος υπάκουσε και τότε όλος ο κόσμος εβόησε φοβούμενος την φημολογούμενη καταστροφή. Αλλά δεχόμενος ο Σάραπης το πλήγμα ούτε πόνεσε, αφού ήταν ξύλινος, ούτε άφησε φωνή, αφού ήταν άψυχος. Επειδή κόπηκε το κεφάλι του αγάλματος, ποντίκια βγήκαν και έτρεχαν, γιατί ο αιγυπτιακός θεός ήταν κατοικία ποντικών. Ο Σάραπης διαμελίστηκε σε μικρά κομμάτια τα οποία παραδόθηκαν στις φλόγες, ενώ η κεφαλή μεταφέρθηκε σε όλη την Αλεξάνδρεια, για να βλέπουν οι λάτρεις του Σάραπη και να γελάσουν με την αδυναμία αυτού τον οποίον προσκυνούσαν» ( ΘΕΟΔΩΡΗΤΟΣ )
portaaurea.gr
Ευχαριστώ
Ανώτερα όντα μας έφτιαξε ο Θεός πιο πάνω από τις Εικόνες Του δεν έχει
Κι εμείς κάνουμε είδωλα τα υπό από εμάς
Έτσι είπε ο Πάτερ όταν ερμήνευε τη Παλαιά
Στην Παλαιά Διαθήκη ο βασιλιάς Εζεκίας δεν δίστασε μάλιστα να συντρίψει το χάλκινο φίδι του Μωυσή , γιατί οι Ιουδαίοι είχαν αρχίσει να το λατρεύουν σαν είδωλο.
Ο Εζεκίας κατέστρεψε τους υψηλούς τόπους της ειδωλολατρείας, εκρήμνισε και συνέτριψε τας ειδωλολατρικάς στήλας, κατέστρεψε τα αγάλματα της Αστάρτης, επίσης κατέστρεψε και τον χαλκούν όφιν, τον οποίον είχε κατασκευάσει ο Μωϋσής, διότι μέχρι των ημερών του Εζεκίου οι Ισραηλίται προσέφεραν εις αυτόν, ως προς Θεόν, θυμίαμα λατρείας. Αυτόν τον χαλκούν όφιν ο Εζεκίας, ωνόμασε Νεεσθάν, δηλαδή χάλκωμα.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Πολλές καταστροφές όμως και όχι μόνο. Οι Αιγύπτιοι πράγματι είχαν πέσει στην δεισιδαιμονία αλλά απ' ότι έρχεται στην επιφάνεια είχαν κάποια ισότητα μεταξύ ανδρών γυναικών, η γυναίκα μπορούσε να έχει οικονομική ελευθερία, να παντρεύεται, να χωρίζει, να έχει αξιώματα. Επικρατούσε κάποιος φόβος και δεισιδαιμονία στις φτωχότερες τάξεις αλλά μήπως το ίδιο δεν γίνεται και σήμερα;
Με συναρπάζει ο αρχαίος κόσμος, αν και η ενότητα είναι θεολογική. Αυτό το παρελθόν κάποτε ξεχάστηκε με την βία.
Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει συνέχεια να βρίσκουμε παραδείγματα από την Παλαιά Διαθήκη. Εβραίοι είμαστε; Έχουμε τεράστια ιστορία την οποία δεν αγγίζουμε καν. Πλούτο, όχι μια Παλαιά Διαθήκη.
Antares έγραψε: 25 Μαρ 2020, 18:04
Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει συνέχεια να βρίσκουμε παραδείγματα από την Παλαιά Διαθήκη. Εβραίοι είμαστε; Έχουμε τεράστια ιστορία την οποία δεν αγγίζουμε καν. Πλούτο, όχι μια Παλαιά Διαθήκη.
Να ανεχθούμε και λίγα ανοσιουργήματα δηλαδή πάνω στον κόσμο του ελληνισμού λόγω αδερφικότητας. Κάτι δεν πάει καλά εδώ.
Υποθέτω ότι και ο Αλλάχ ανήκει στην ίδια κατηγορία, αν κρίνω από την μεγάλη στοργή που δείχνουν στο εξισλαμισμό της Ελλάδας.