!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Hellenic History X

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Interregnum
Δημοσιεύσεις: 345
Εγγραφή: 19 Ιαν 2019, 16:12
Phorum.gr user: outpost 7 / Κίρκος
Τοποθεσία: It's all a deep end

Re: Hellenic History X

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Interregnum »

Νομίζω πως το δημοκρατικό πάθος της δημαγωγίας, η άγνοια και η ανευθυνότητα του πλήθους, και κυρίως οι πολιτικές σκοπιμότητες, οδήγησαν το κώνειο στον Σωκράτη.

Αν δεν ήταν αφοσιωμένοι σε Θεό και Φύση και Πολιτεία οι Φιλόσοφοι και οι Καλλιτέχνες και οι Ήρωες, τότε ποιοι ήσαν;
Και γιατί η πνευματικότητα θα πρέπει να αντιτίθεται στο κατά Φύσιν ζην ή στις Τέχνες που καλλιεργούν το Αγαθόν ή στην φροντίδα για το κοινό καλό;
“Ο πολιτισμός, η κοινωνική ιεραρχία που γεννάται από τις πολιτισμικές αξίες, είναι που προΐστανται στην απόδοση ρόλων προηγουμένων κάθε οικονομικής αναλύσεως της παραγωγής και του καταμερισμού.” (Francois Perroux)
Άβαταρ μέλους
Interregnum
Δημοσιεύσεις: 345
Εγγραφή: 19 Ιαν 2019, 16:12
Phorum.gr user: outpost 7 / Κίρκος
Τοποθεσία: It's all a deep end

Re: Hellenic History X

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Interregnum »

Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 10 Φεβ 2020, 22:36 Δὲν ἐπιχείρησα νὰ τὸν τοποθετήσω σὲ κάποια συγκεκριμένη προκατασκευασμένη κατηγορία, ἴσα-ἴσα. Σὲ ἄλλη προηγούμενη ἀνάρτησή μου ἔγραψα ὅτι, τὸ γεγονὸς ὅτι εἶχε ἐκφραστεῖ θετικὰ γιὰ τὴ Γαλλικὴ Ἐπανάσταση καὶ τοὺς Ἱσπανοὺς ἀναρχικούς τῆς περιόδου τοῦ Ἱσπανικοῦ Ἐμφυλίου, δὲν συνεπαγόταν ἐκ μέρους του ἀποδοχὴ τῆς κοσμοαντίληψης τοῦ ντεϊσμού καὶ τοῦ ριζοσπαστικοῦ ὑλιστικοῦ ἀθεϊσμοῦ, αντίστοιχα. Ἀναγνώριζε καὶ ἐπιδοκίμαζε τὸν διακηρυγμένο ἀντιχριστιανισμὸ-ἀντικληρικαλισμὸ τῶν κινημάτων ἐκείνων ὡς Ἕλλην πολυθεϊστής, μᾶλλον.

Συμφωνῶ ὡς πρὸς τὴν ἀποτίμηση τοῦ ἔργου καὶ τῆς προσωπικότητάς του εὐρύτερα. Ὑπῆρξε ρηξικέλευθος συγγραφέας-στοχαστής, μὲ ἰδιαίτερη ἀναλυτικὴ καὶ συνθετικὴ ἱκανότητα, ἔντονα προσωπικὸ ὕφος καὶ ἀξιοσημείωτη τόλμη ἔναντι τῶν ἐγχώριων πολιτισμικῶν-κοινωνικῶν δεδομένων.
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 10 Φεβ 2020, 22:52 Ἐσὺ φίλε τί γνώμη ἔχεις γιὰ τοὺς de Benoist καὶ Evola;
Εκτός από τον Μπενουά όμως, ο Ρασσιάς εκτιμούσε πολύ και τον Ζαν-Πιερ Βερνάντ.
Ο Ρασσιάς είχε εκφράσει την άποψη πως οι ιδέες της Γαλλικής Επανάστασης, που ήταν επηρεασμένες από το Ελληνορωμαϊκό παρελθόν, είχαν διαστρεβλωθεί από τους Αθεϊστές και από τον βρετανικό αστισμό, και πως ο Ροβεσπιέρος δεν απεμπολούσε παραδοσιακές αξίες.

Για του λόγου το αληθές, ο Ρασσιάς είχε αποδώσει Τιμή και στον ρομαντικό παραδοσιοκράτη Γιούκιο Μίσιμα.

Η σχολή της GRECE είναι μία από τις βασικές επιρροές μου. Οι ρομαντικοί επίσης, όμως σέβομαι και κάποιους διαφωτιστές (όπως ο Μοντεσκιέ λ.χ.).

Δεν είμαι εθνικόφρων, όμως θεωρώ πως ο Άνθρωπος δεν είναι ένα έτοιμο προϊόν που χρειάζεται μονάχα "φτιασίδωμα" και "τεχνική", μια μονάδα παραγωγής και κατανάλωσης.
Υπάρχουν «Οντότητες» ή Πραγματικότητες (είτε αυτές είναι φυσικές είτε πνευματικές) που βρίσκονται πιο πάνω από αυτόν όπως Πολιτεία, Ανωτέρα Συνείδηση, Φύση, Πατρίδα και ιστορία, Φυλή και ιδιοσυγκρασία, όχι όμως ρηχά και οπαδιστικά και ετεροκαθορισμένα και περιοριστικά.

Παρεμπιπτόντως, τι απόψεις συναντά κανείς σε αυτό το θέμα.. Τι κακό έχουν προξενήσει, τελικά, οι παροξυσμοί του πολιτιστικού μηδενισμού;
Φερ' ειπείν, στο ζήτημα της καταγωγής, έχει υπάρξει μέχρι σήμερα, εγχώρια ή διεθνώς, πληθώρα εθνολογικών αλλά και γενετικών μελετών που αποδεικνύουν την συνέχεια των ελληνικών φύλων. Μικρές προσμίξεις μεταξύ συγγενικών πληθυσμών μπορεί να έχουν υπάρξει και το ζήτημα της καθομιλουμένης ή της ιστορικής γνώσης να άπτεται πολιτικών και καταστάσεων επιβίωσης.

Εντέλει, το ζήτημα της εθνικής ή ιστορικής συνείδησης εξαρτάται από την αντίληψη, την κατανόηση και την ωριμότητα.
“Ο πολιτισμός, η κοινωνική ιεραρχία που γεννάται από τις πολιτισμικές αξίες, είναι που προΐστανται στην απόδοση ρόλων προηγουμένων κάθε οικονομικής αναλύσεως της παραγωγής και του καταμερισμού.” (Francois Perroux)
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”