Nandros έγραψε: 24 Φεβ 2020, 21:57
Γιατί; Υπάρχει εξήγηση;
They also cannot be towed, they have to be put on a low-loader
ναι, τα μοτέρ είναι γεννήτριες όταν δεν τους δίνεις ρεύμα, παράγουν, πρέπει κάπου να πάει και δεν έχουνε ελεύθερη περιστροφή.
enterprise-psi έγραψε: 24 Φεβ 2020, 22:02
Όχι μόνο μπορείς , αλλά φορτίζει κιόλας
και όταν γεμίσει, τι γίνεται;
Τίποτα, η μπαταρία δεν δέχεται παραπάνω φόρτιση. Έτσι ακριβώς δουλεύουν τα υβριδικά.
Υποθέτω ότι τα μοτέρια θα φέρνουν κάποια αντίσταση και δεν θα υπάρχει ελεύθερο ρολάρισμα.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
Nandros έγραψε: 24 Φεβ 2020, 22:11
Τίποτα, η μπαταρία δεν δέχεται παραπάνω φόρτιση. Έτσι ακριβώς δουλεύουν τα υβριδικά.
Υποθέτω ότι τα μοτέρια θα φέρνουν κάποια αντίσταση και δεν θα υπάρχει ελεύθερο ρολάρισμα.
και που θα πάει η παραγόμενη ενέργεια, στο υπερπέραν; Θα υπερθερμανθεί και θα χαλάσει το μοτερ, ειναι θεμα αυτο κανονικά, θα ήθελα να μάθω πώς το έχουν λύσει, ίσως έχουν αντιστάσεις πάνω σε ψήκτρες.
Nandros έγραψε: 24 Φεβ 2020, 22:11
Τίποτα, η μπαταρία δεν δέχεται παραπάνω φόρτιση. Έτσι ακριβώς δουλεύουν τα υβριδικά.
Υποθέτω ότι τα μοτέρια θα φέρνουν κάποια αντίσταση και δεν θα υπάρχει ελεύθερο ρολάρισμα.
και που θα πάει η παραγόμενη ενέργεια, στο υπερπέραν; Θα υπερθερμανθεί και θα χαλάσει το μοτερ, ειναι θεμα αυτο κανονικά, θα ήθελα να μάθω πώς το έχουν λύσει, ίσως έχουν αντιστάσεις πάνω σε ψήκτρες.
Το βιβλίο έχει ένα σωρό warnings, ακόμα και τα πιο απίθανα πράγματα, αλλά δεν γράφει ούτε λέξη για την υπερβάλλουσα ενέργεια. Επομένως δεν την θεωρεί πρόβλημα.
Επίσης τα μοτέρ του Prius δεν έχουν ψήκτρες, αλλά permanent magnets.
A short, but fun, demonstration of the magnetic field strength of a rotor from a hybrid-electric motor. The permanent magnets inside a hybrid-electric vehicle's AC Synchronous motor are made of neodymium iron boron and are very strong. This strength contributes to the instant torque and high power of electric motors used in most of today's hybrid and electric vehicles.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
Nandros έγραψε: 24 Φεβ 2020, 22:33
Επίσης τα μοτέρ του Prius δεν έχουν ψήκτρες, αλλά permanent magnets.
όλα έχουν, δεν εννοούσα αυτό, εννούσα οτι την ενέργεια που δεν μπορεί να αποδώσει στην μπαταρία όταν γεμίσει ίσως την δίνει σε αντιστάσεις και μετά με ψήκτρες την απάγει. Μάλλον δηλαδή.
Nandros έγραψε: 24 Φεβ 2020, 22:33
Επίσης τα μοτέρ του Prius δεν έχουν ψήκτρες, αλλά permanent magnets.
όλα έχουν, δεν εννοούσα αυτό, εννούσα οτι την ενέργεια που δεν μπορεί να αποδώσει στην μπαταρία όταν γεμίσει ίσως την δίνει σε αντιστάσεις και μετά με ψήκτρες την απάγει. Μάλλον δηλαδή.
Με μπέρδεψες: Ψύκτρες.
Και γιατί να χρησιμοποιεί αντιστάσεις;
Έχουμε ηλεκτρολόγο να μας διευκρινίσει τί γίνεται με ένα μοτέρ που στρέφεται μεν, αλλά δεν συνδέεται με κατανάλωση; Εγώ πιστεύω τίποτα.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
Nandros έγραψε: 24 Φεβ 2020, 22:47
Και γιατί να χρησιμοποιεί αντιστάσεις;
Έχουμε ηλεκτρολόγο να μας το διευκρινίσει;
η αντίσταση είναι ένας έυκολος τρόπος να μετατρέψεις ηλεκτρικη ενέργεια σε θερμότητα, οι ψύκτρες ενας καλός τρόπος να την διώξεις στο περιβάλλον. Το θέμα είναι οτι όταν τα ηλεκτρικά μοτέρ γυρνάνε χωρίς κατανάλωση, παράγουν, είναι γεννήτριες, κάτι πρέπει να γίνει με την ενέργεια αν δεν πάει στην μπαταρία για αποθήκευση. Αν διαβάζω καλά πάντως το έχουν λύσει πιο χοντροκομμένα, εμπλέκουν τα φρένα και τέλος, πρέπει να το σηκώσεις αν δεν μπορεί να στείλει στην μπαταρία.
Nandros έγραψε: 24 Φεβ 2020, 22:33
Επίσης τα μοτέρ του Prius δεν έχουν ψήκτρες, αλλά permanent magnets.
όλα έχουν, δεν εννοούσα αυτό, εννούσα οτι την ενέργεια που δεν μπορεί να αποδώσει στην μπαταρία όταν γεμίσει ίσως την δίνει σε αντιστάσεις και μετά με ψήκτρες την απάγει. Μάλλον δηλαδή.
Απλά δεν τραβάει την ενέργεια πίσω με regenerative braking, ότι γίνεται και στα κλασικά αυτοκίνητα, θερμότητα στα φρένα. Βέβαια μπορεί να υπάρχει κάποιο έξυπνο περιθώριο ασφαλείας που να του επιτρέπει σε περίπτωση ενός απότομου φρεναρίσματος να χρησιμοποιήσει το regenerative braking αλλά αυτό φαντάζομαι θα είναι θέμα κατασκευαστή και δεν μπορώ να το στηρίξω με στοιχεία.
Πάντως δεν έχεις άδικο ότι και με αντιστάσεις μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο. Αν είναι αρκετά μεγάλες σε επιφάνεια (εμβαδό, όχι απαραίτητα όγκο) πιθανόν να μην χρειάζεται καν ενεργητική ψύξη.
"Taxation is theft, purely and simply even though it is theft on a grand and colossal scale which no acknowledged criminals could hope to match. It is a compulsory seizure of the property of the State’s inhabitants, or subjects."
Awesomatic έγραψε: 24 Φεβ 2020, 22:57Απλά δεν τραβάει την ενέργεια πίσω με regenerative braking
μα δεν έχει επιλογή, αν το μοτέρ γυρίσει παράγει ενέργεια, δεν μπορούν να το απεμπλέξουν στα ηλεκτρικά που το μοτέρ είναι στον τροχό. Σε υβριδικά σαν του νανδρου οκ, θα έχει νεκρά κλπ και δεν θα το αφορά.
Nandros έγραψε: 24 Φεβ 2020, 22:47
Έχουμε ηλεκτρολόγο να μας διευκρινίσει τί γίνεται με ένα μοτέρ που στρέφεται μεν, αλλά δεν συνδέεται με
κατανάλωση; Εγώ πιστεύω τίποτα.
αν εν μοτέρ που λειτουργεί σαν γεννήτρια δεν είναι συνδεδεμένο πουθενά δεν υπάρχει θέμα, στατική τάση μόνο χωρίς ροή έντασης. Τα μοτέρ όμως των ηλεκτρικών είναι σε κλειστό κύκλωμα, πολύ μπέρδεμα μου μοιάζει να το ανοίγουν όταν δούνε υπερφόρτωση στην μπαταρία.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος enaon την 24 Φεβ 2020, 23:24, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Awesomatic έγραψε: 24 Φεβ 2020, 22:57Απλά δεν τραβάει την ενέργεια πίσω με regenerative braking
μα δεν έχει επιλογή, αν το μοτέρ γυρίσει παράγει ενέργεια, δεν μπορούν να το απεμπλέξουν στα ηλεκτρικά που το μοτέρ είναι στον τροχό. Σε υβριδικά σαν του νανδρου οκ, θα έχει νεκρά κλπ και δεν θα το αφορά.
Ναι εννοώ η κινητική ενέργεια πάει εκεί που θα πήγαινε σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο όταν χρειάζεται να πάει κάπου η ενέργεια, κυρίως στα φρένα. Απλά στα συμβατικά η ενέργεια του ίδιου του κινητήρα γίνεται θερμική στον ίδιο τον κινητήρα, κάτι που φαντάζομαι ότι μάλλον δεν είναι τόσο καλή ιδέα σε έναν ηλεκτροκινητήρα. Πιθανόν να χειρίζεται διαφορετικά, πχ με plugging που δίνει διέξοδο στην ενέργεια για να πάει σε ενεργητικό φρενάρισμα. Αλλά κι αυτό σημαίνει ότι το φρενάρισμα γίνεται μεν ΠΟΛΥ πιο αποδοτικό αλλά ταυτόχρονα και πολύ πιο απότομο αφού εκτός από τα φρένα έχεις και την ενέργεια του κινητήρα να αντιτίθεται ενεργά στην κίνηση του αυτοκινήτου.
"Taxation is theft, purely and simply even though it is theft on a grand and colossal scale which no acknowledged criminals could hope to match. It is a compulsory seizure of the property of the State’s inhabitants, or subjects."
Awesomatic έγραψε: 24 Φεβ 2020, 23:23
Ναι εννοώ η κινητική ενέργεια πάει εκεί που θα πήγαινε σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο όταν χρειάζεται να πάει κάπου η ενέργεια, κυρίως στα φρένα. Απλά στα συμβατικά η ενέργεια του ίδιου του κινητήρα γίνεται θερμική στον ίδιο τον κινητήρα, κάτι που φαντάζομαι ότι μάλλον δεν είναι τόσο καλή ιδέα σε έναν ηλεκτροκινητήρα. Πιθανόν να χειρίζεται διαφορετικά, πχ με plugging που δίνει διέξοδο στην ενέργεια για να πάει σε ενεργητικό φρενάρισμα. Αλλά κι αυτό σημαίνει ότι το φρενάρισμα γίνεται μεν ΠΟΛΥ πιο αποδοτικό αλλά ταυτόχρονα και πολύ πιο απότομο αφού εκτός από τα φρένα έχεις και την ενέργεια του κινητήρα να αντιτίθεται ενεργά στην κίνηση του αυτοκινήτου.
ναι εχω καταλάβει πώς δουλεύει, έχω ένα ηλεκτρικό μονόκυκλο και παίζω, δεν έχει φρένα, μόνο το regenerative χρησιμοποιεί για φρενάρισμα, μια χαρά είναι. Πάντως εκεί δεν το έχουν λύσει το θέμα υπερφόρτωσης, αν κατέβεις μία μεγάλη κατηφόρα στο 100% της μπαταρίας και την παραγεμίσεις, κάνει μερικά μπιπ μπίπ σε πετάει κάτω και κλεινει, το έπαθα δηλαδή.
Nandros έγραψε: 24 Φεβ 2020, 22:33
Επίσης τα μοτέρ του Prius δεν έχουν ψήκτρες, αλλά permanent magnets.
όλα έχουν, δεν εννοούσα αυτό, εννούσα οτι την ενέργεια που δεν μπορεί να αποδώσει στην μπαταρία όταν γεμίσει ίσως την δίνει σε αντιστάσεις και μετά με ψήκτρες την απάγει. Μάλλον δηλαδή.
Απλά δεν τραβάει την ενέργεια πίσω με regenerative braking, ότι γίνεται και στα κλασικά αυτοκίνητα, θερμότητα στα φρένα. Βέβαια μπορεί να υπάρχει κάποιο έξυπνο περιθώριο ασφαλείας που να του επιτρέπει σε περίπτωση ενός απότομου φρεναρίσματος να χρησιμοποιήσει το regenerative braking αλλά αυτό φαντάζομαι θα είναι θέμα κατασκευαστή και δεν μπορώ να το στηρίξω με στοιχεία.
Πάντως δεν έχεις άδικο ότι και με αντιστάσεις μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο. Αν είναι αρκετά μεγάλες σε επιφάνεια (εμβαδό, όχι απαραίτητα όγκο) πιθανόν να μην χρειάζεται καν ενεργητική ψύξη.
Το τυπικό regenerative braking παράγεται από 2 ρότορες στους μπροστινούς τροχούς, με ήρεμο φρενάρισμα και μέχρι να πέσει η ταχύτητα στα 10 χλμ/ω. Μετά εμπλέκονται τα κανονικά φρένα, τα οποία επίσης δουλέψουν πάντα σε φρενάρισμα ανάγκης.
Στις κατηφόρες, όπως εσείς βάζετε 3η για να βοηθήσει τα φρένα και το μοτέρ καταναλώνει έστω και λίγο, στο Prius βάζω τον λεβιέ στο B(reak), εμπλέκεται η μηχανή με 0 κατανάλωση καυσίμων, μειώνει την ταχύτητα και ταυτόχρονα φορτώνει την μπαταρία.
.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
Awesomatic έγραψε: 24 Φεβ 2020, 22:57Απλά δεν τραβάει την ενέργεια πίσω με regenerative braking
μα δεν έχει επιλογή, αν το μοτέρ γυρίσει παράγει ενέργεια, δεν μπορούν να το απεμπλέξουν στα ηλεκτρικά που το μοτέρ είναι στον τροχό. Σε υβριδικά σαν του νανδρου οκ, θα έχει νεκρά κλπ και δεν θα το αφορά.
Nandros έγραψε: 24 Φεβ 2020, 22:47
Έχουμε ηλεκτρολόγο να μας διευκρινίσει τί γίνεται με ένα μοτέρ που στρέφεται μεν, αλλά δεν συνδέεται με κατανάλωση; Εγώ πιστεύω τίποτα.
αν εν μοτέρ που λειτουργεί σαν γεννήτρια δεν είναι συνδεδεμένο πουθενά δεν υπάρχει θέμα, στατική τάση μόνο χωρίς ροή έντασης. Τα μοτέρ όμως των ηλεκτρικών είναι σε κλειστό κύκλωμα, πολύ μπέρδεμα μου μοιάζει να το ανοίγουν όταν δούνε υπερφόρτωση στην μπαταρία.
Ο έλεγχος φόρτισης-εκφόρτισης υποθέτω θα γίνεται με ρελέ.
Η φόρτιση βγαίνει εκτός όταν η μπαταρία φτάσει στο 90% πληρότητας. Επίσης δεν επιτρέπει άδειασμα κάτω από 10%. Το πως τα καταφέρνουν είναι γιαπωνέζικη πατέντα.
.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
Nandros έγραψε: 24 Φεβ 2020, 22:33
Επίσης τα μοτέρ του Prius δεν έχουν ψήκτρες, αλλά permanent magnets.
όλα έχουν, δεν εννοούσα αυτό, εννούσα οτι την ενέργεια που δεν μπορεί να αποδώσει στην μπαταρία όταν γεμίσει ίσως την δίνει σε αντιστάσεις και μετά με ψήκτρες την απάγει. Μάλλον δηλαδή.
Με μπέρδεψες: Ψύκτρες.
Και γιατί να χρησιμοποιεί αντιστάσεις;
Έχουμε ηλεκτρολόγο να μας διευκρινίσει τί γίνεται με ένα μοτέρ που στρέφεται μεν, αλλά δεν συνδέεται με κατανάλωση; Εγώ πιστεύω τίποτα.
Αν ο ροτορας έχει μαγνήτες δεν χρειάζονται ψύκτρες (καρβουνακια).
Αν η μπαταρία είναι γεμάτη ή σχεδόν γεμάτη και τραβάει λίγο ρεύμα τότε αν θέλουμε πλήρη πεδιση θα πρέπει να δημιουργήσουμε τεχνιτο φορτίο π. χ. αντιστάσεις γιατί μόνο τότε δημιουργείται με το μεγάλο ρεύμα που περνάει από τα τύλιγματα του στατορα αντίθετη τάση-(ρεύμα-μαγνητικό πεδίο) από αυτήν που δημιουργεί η περιστροφή των μαγνητών και το αντίθετο αυτό μαγν. πεδίο φρενάρει την κίνηση. Αν δεν υπήρχαν οι αντιστάσεις απλά δεν θα υπήρχε φρένο.
Όταν ένα μοτέρ στρέφεται χωρίς κατανάλωση απλά γυρνάει με ελάχιστη μπετζινα, όπως οι κοινές γεννήτριες.
Οι αντιστάσεις επειδή θερμαίνονται από το μεγάλο ρεύμα ενώνονται με ψυχτρες αλουμινίου.