!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Υπάρχει θεός; Και αν υπάρχει τι είναι;

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

Άβαταρ μέλους
ΟΥΤΙΣ
Μέγας Ιεροσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8204
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:20

Re: Υπάρχει θεός; Και αν υπάρχει τι είναι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΟΥΤΙΣ »

enaon έγραψε: 07 Απρ 2018, 19:37
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 07 Απρ 2018, 19:23
Είπαμε, είναι αυταίτιος και άρα άναρχος. Είναι αυτός που είναι. Τίποτε άλλο.

Τι εννοείς να το σχετίσει με κάτι; Είναι υπερπλήρης.
Δεν μπορεί να υπάρχει μόνο εσύ, εσυ και τίποτε άλλο, και να υπάρχεις κιόλας. Που το ξέρεις οτι υπάρχεις, ακόμα και να υπήρχες δηλαδή;
Φιλοσοφικά μιλώντας, Αυτός είναι η όντως Συνείδηση, άρα δεν χρειάζεται κάτι άλλο για να ορίσει την ύπαρξη του παρά μόνο τον εαυτό του.

Από την Ορθόδοξη οπτική, ο Θεός είναι Ένας, αλλά δεν είναι μόνος. Είναι Τριάδα. Τρία διαφορετικά Πρόσωπα, μια φύση. "Έχει παρέα" συνεπώς! :D
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.
Άβαταρ μέλους
enaon
Δημοσιεύσεις: 29830
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 14:48

Re: Υπάρχει θεός; Και αν υπάρχει τι είναι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enaon »

πάντως ούτιτς δεν μου αρέσει πώς τα λές, με την λογική σου ο θεός τείνει στο τίποτα. Την στιγμή που μόνο Εκείνος υπήρχε και τίποτε άλλο, ήταν το πιο αδύναμο, το πιο ποταπό κάτι, δεν υπήρχε κάτι άλλο πιο ασήμαντο. Μπορούμε λοιπόν να πούμε οτι ο Θεός έτεινε στο τίποτα μέχρι που έφτιαξε κάτι, ένα βραχάκι, μία ακρίδα, τον διάβολο, και πήρε μία υπόσταση.
Άβαταρ μέλους
Σουβλίτσα
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 6091
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:31

Re: Υπάρχει θεός; Και αν υπάρχει τι είναι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σουβλίτσα »

enaon έγραψε: 07 Απρ 2018, 19:43 πάντως ούτιτς δεν μου αρέσει πώς τα λές, με την λογική σου ο θεός τείνει στο τίποτα. Την στιγμή που μόνο Εκείνος υπήρχε και τίποτε άλλο, ήταν το πιο αδύναμο, το πιο ποταπό κάτι, δεν υπήρχε κάτι άλλο πιο ασήμαντο. Μπορούμε λοιπόν να πούμε οτι ο Θεός έτεινε στο τίποτα μέχρι που έφτιαξε κάτι, ένα βραχάκι, μία ακρίδα, τον διάβολο, και πήρε μία υπόσταση.
αυτό που λες είναι ετεροπροσδιορισμός
ο Θεός, η Αιτία των Πάντων, ακόμα και φιλοσοφικά μιλώντας, δεν γίνεται να ετεροπροσδιορίζεται

Άλλο το πώς ενεργεί, βάσει της Αγαθότητάς Του.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Σουβλίτσα την 07 Απρ 2018, 19:47, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...
Άβαταρ μέλους
Σουβλίτσα
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 6091
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:31

Re: Υπάρχει θεός; Και αν υπάρχει τι είναι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σουβλίτσα »

(δε μου λες enaon, ποιούς διαβάζεις από νεοΕλληνες για τα θεολογικά -αν διαβάζεις δηλαδη-γιατί θέλω να καταλάβω κάτι)
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...
Άβαταρ μέλους
enaon
Δημοσιεύσεις: 29830
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 14:48

Re: Υπάρχει θεός; Και αν υπάρχει τι είναι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enaon »

Σουβλίτσα έγραψε: 07 Απρ 2018, 19:46 αυτό που λες είναι ετεροπροσδιορισμός
δεν γίνεται να υπάρξει κάτι αλλιώς, κολλάει και με την κβαντική αυτό, η πραγματικότητα είναι πράγματι στα μάτια του θεατή, δεν ήταν αστείο τελικά.

δεν διαβάζω όπως το εννοείς μάλλον, κάνει κακό στην δομή της χαοτικής σκέψης :)
Άβαταρ μέλους
Σουβλίτσα
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 6091
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:31

Re: Υπάρχει θεός; Και αν υπάρχει τι είναι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σουβλίτσα »

enaon έγραψε: 07 Απρ 2018, 19:47
Σουβλίτσα έγραψε: 07 Απρ 2018, 19:46 αυτό που λες είναι ετεροπροσδιορισμός
δεν γίνεται να υπάρξει κάτι αλλιώς, κολλάει και με την κβαντική αυτό, η πραγματικότητα είναι πράγματι στα μάτια του θεατή, δεν ήταν αστείο τελικά.

δεν διαβάζω όπως το εννοείς μάλλον, κάνει κακό στο χάος :)
μάλλον πρέπει εσύ να ξεκολλήσεις από την κβαντική :P

πώς το εννοώ? τεσπα, θα με ενδιέφερε να μου πεις για να δω αν σε καταλαβαίνω σωστά

Τα μάτια του θεατή, όσο και καλά να βλέπουν, σε σχέση με το Είναι του Θεού δεν τους φτάνουν ούτε τα πατομπούκαλα
Σου εφιστώ την προσοχή.
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...
Άβαταρ μέλους
Σουβλίτσα
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 6091
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:31

Re: Υπάρχει θεός; Και αν υπάρχει τι είναι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σουβλίτσα »

Επίσης, ΜΑΚΡΥΑ από ο,τιδήποτε χαοτικό..
Φιλικά
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...
Άβαταρ μέλους
enaon
Δημοσιεύσεις: 29830
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 14:48

Re: Υπάρχει θεός; Και αν υπάρχει τι είναι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enaon »

σε παρακαλώ, εγώ είμαι σε αυτό το νήμα που στέλνω στα καζάνια προκλητικούς. Το ξέρω οτι ο Θεός υπάρχει κλπ, τόσα χρόνια ακούω να το συζητάνε, δεν μπορεί, θα υπάρχει σίγουρα.
Άβαταρ μέλους
Σουβλίτσα
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 6091
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:31

Re: Υπάρχει θεός; Και αν υπάρχει τι είναι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σουβλίτσα »

enaon έγραψε: 07 Απρ 2018, 19:55 σε παρακαλώ, εγώ είμαι σε αυτό το νήμα που στέλνω στα καζάνια προκλητικούς. Το ξέρω οτι ο Θεός υπάρχει κλπ, τόσα χρόνια ακούω να το συζητάνε, δεν μπορεί, θα υπάρχει σίγουρα.
ε?
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...
Άβαταρ μέλους
enaon
Δημοσιεύσεις: 29830
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 14:48

Re: Υπάρχει θεός; Και αν υπάρχει τι είναι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enaon »

δες για quantum entanglement και το quantum Observer effect.

https://www.opengovasia.com/articles/77 ... next-month
Άβαταρ μέλους
ΟΥΤΙΣ
Μέγας Ιεροσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8204
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:20

Re: Υπάρχει θεός; Και αν υπάρχει τι είναι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΟΥΤΙΣ »

enaon έγραψε: 07 Απρ 2018, 19:43 πάντως ούτιτς δεν μου αρέσει πώς τα λές, με την λογική σου ο θεός τείνει στο τίποτα. Την στιγμή που μόνο Εκείνος υπήρχε και τίποτε άλλο, ήταν το πιο αδύναμο, το πιο ποταπό κάτι, δεν υπήρχε κάτι άλλο πιο ασήμαντο. Μπορούμε λοιπόν να πούμε οτι ο Θεός έτεινε στο τίποτα μέχρι που έφτιαξε κάτι, ένα βραχάκι, μία ακρίδα, τον διάβολο, και πήρε μία υπόσταση.
enaon έγραψε: 07 Απρ 2018, 19:47
Σουβλίτσα έγραψε: 07 Απρ 2018, 19:46 αυτό που λες είναι ετεροπροσδιορισμός
δεν γίνεται να υπάρξει κάτι αλλιώς, κολλάει και με την κβαντική αυτό, η πραγματικότητα είναι πράγματι στα μάτια του θεατή, δεν ήταν αστείο τελικά.

δεν διαβάζω όπως το εννοείς μάλλον, κάνει κακό στην δομή της χαοτικής σκέψης :)
Έχω δυο απαντήσεις πάνω σε αυτή σου την παρατήρηση.

1. Η Πρωταρχική Αιτία ως αίτιο του εαυτού της δεν υπόκειται στους ίδιους Νόμους με τους οποίους έφτιαξε την Φύση. Συνεπώς, δεν έχει ανάγκη να παρατηρηθεί από κάποιον για να υπάρξει. Όπως λες ότι προκύπτει από την Κβαντική, αν καταλαβαίνω καλά.

2. Η Πρωταρχική Αιτία ως μοναδική αιτία του εαυτού της, βλέπει, παρατηρεί τον εαυτό της, αφού είναι αυτάρκης και άρα αυτό αρκεί για να υπάρχει.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.
Άβαταρ μέλους
nik_killthemall
Δημοσιεύσεις: 7237
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:35

Re: Υπάρχει θεός; Και αν υπάρχει τι είναι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nik_killthemall »

ΟΥΤΙΣ έγραψε: 07 Απρ 2018, 16:39 Μια άσκηση του νου.

1. Οτιδήποτε έχει αρχή έχει και αιτία. Το σύμπαν έχει αρχή, άρα το σύμπαν έχει αιτία.

2. Τούτο σημαίνει ότι το σύμπαν δεν υπάρχει αναγκαστικά, αλλά ως πιθανότητα. Ότι δεν είναι αιτία του εαυτού του. Με άλλα λόγια το σύμπαν θα μπορούσε και να μην υπάρχει. Όπως και ο χωροχρόνος, τα άστρα, οι πλανήτες, ο άνθρωπος και τα λοιπά.

3. Το μόνο που μπορεί να υπάρχει αναγκαστικά, που αιτία της ύπαρξης του είναι η ίδια του η φύση, που είναι αιτία του εαυτού του, είναι ο θεός ή Πρώτο Κινούν ή όπως αλλιώς θέλουμε μπορούμε να το ονομάσουμε. Άρα, ο Θεός, το Πρώτο Κινούν, ο Σχεδιαστής, υπάρχει.

4. Κάτι που έχει ως αιτία τον εαυτό του δεν έχει αρχή, άρα υπάρχει από πάντα. Άρα, ο θεός ως το μόνο ον που είναι αιτία του εαυτού του, υπάρχει από πάντα.

5. Αυτός που υπάρχει από πάντα, πρέπει να είναι και η αιτία όσων υπάρχουν ως πιθανότητες και όχι ως αναγκαιότητες.

6. Ό, τι υπάρχει ως πιθανότητα, δηλαδή δεν εξαρτάται από τον εαυτό της, είναι διαφορετικής φύσης και ουσίας από εκείνο που υπάρχει αναγκαστικά από την φύση του.

7. Επομένως, ο Θεός που υπάρχει αναγκαστικά από την φύση του, ως αιτία του εαυτού του, είναι διαφορετικής φύσης και ουσίας από όσα εξαρτώνται από εκείνον, ως αιτία εκείνων.
Αξιοπρεπής συλλογισμός αλλά έχει αδυναμίες.

A. Αυτό το οποίο σύμφωνα με την επιστημονική θεωρία ίσως να έχει αρχή είναι ο χωροχρόνος. Σύμπαν όμως είναι και αυτό που υπήρχε πριν τον χωροχρόνο. Το κατά πόσο το Σύμπαν λοιπόν, είχε αρχή δεν είναι ξεκάθαρο ούτε καν στην επιστημονική θεωρία :
Physicists are undecided whether this means the universe began from a singularity, or that current knowledge is insufficient to describe the universe at that time. https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Bang
Σύμφωνα με την επιστημονική θεωρία το μοντέλο προσφέρει θέαση όχι από την "έκρηξη" και μετά, αλλά από σημείο που βρίσκεται λίγο μετά την "έκρηξη" και πέρα. Πριν από εκείνο το σημείο το πράγμα είναι "μη προσβάσιμο" ακόμη και για το διάσημο επιστημονικό μοντέλο. Εν ολίγοις δεν ξέρουμε αν το σύμπαν έχει αρχή ούτε καν σε επίπεδο θεωρίας.

Β. Η πιθανολογούμενη ένδειξη πως το "σύμπαν" ίσως να έχει αρχή, είναι ας πούμε κατά ένα μέρος προϊόν υποένδειξης επιστημονικής θεωρίας, αντίθετα το γεγονός πως ο Θεός δεν έχει αρχή είναι προϊον της προσωπικής σου πεποίθησης και μόνον !
Ωστόσο αν δεχτούμε για χάρην της κουβέντας, πως πράγματι ο Θεός είναι αιώνιος, τότε τι διαφορά θα έχει αυτό από την κοσμο-θεώρηση εξίσου προσωπικής πεποίθησης με την δικιά σου, ενός εξίσου αιώνιου σύμπαντος χωρίς Θεό-Σχεδιαστή, από την στιγμή που και οι δύο προσωπικές θεωρήσεις θα παρουσιάζουν την ίδια τελική εξήγηση, δηλ. την αιωνιότητα ?
Εννοώ πως ΟΛΕΣ οι κοσμο-θεωρίες είτε ένθεες, είτε άθεες στην αιωνιότητα εδράζουν ως τελική προέλευση ! Άρα γιατί οι μεν γίνονται δεκτές και οι δε απορρίπτονται ?

Γ. Η θεώρηση της αιωνιότητας είναι διαφορετική από την θεώρηση "οντότητα της οποίας το αίτιο είναι ο εαυτός της". Καταρχάς, κάθε έννοια συλληψης αιτίου-αποτελέσματος βασίζεται στην προϋπόθεση πως το αποτέλεσμα είναι κάτι το διαφορετικό από το αίτιο που το προκαλεί !
Έτσι στην θεώρηση της αιωνιότητας απλά δεχόμαστε πως η αλληλουχία "αίτιο - αιτιατό" συνεχίζεται επ άπειρον αλλά έτσι ώστε ποτέ το αίτιο να μην είναι ίδιο με το διαδοχικό αιτιατό.
Αντίθετα στην δήλωση που παρέθεσες "οντότητα της οποίας το αίτιο είναι ο εαυτός της" ουσιαστικά καταργείται κάθε έννοια του αιτίου, γιατί το αίτιο και το αποτέλεσμα ταυτίζονται, επομένως η δήλωση αυτή είναι αδύνατη, είναι εξίσου ισότιμη με την δήλωση "το αίτιο της βαρύτητας, είναι η βαρύτητα". Εν ολίγοις, εξηγείς την αιωνιότητα του Θεού με μη-εξήγηση τύπου "ο Θεός είναι αιώνιος γιατί πετάει ο γάιδαρος".
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος nik_killthemall την 07 Απρ 2018, 22:52, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.
Πούστρα Αλέξανδρε Μαυροκορδάτε σκατά στο τάφο σου και τη ψυχή σου καριόλη τουρκόσπορε.
Άβαταρ μέλους
Αγις
Δημοσιεύσεις: 27938
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:09

Re: Υπάρχει θεός; Και αν υπάρχει τι είναι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αγις »

Υπάρχει και είναι Ελλην.
ΖΗΝΗΔΕΩΣ
Άβαταρ μέλους
enaon
Δημοσιεύσεις: 29830
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 14:48

Re: Υπάρχει θεός; Και αν υπάρχει τι είναι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enaon »

ΟΥΤΙΣ έγραψε: 07 Απρ 2018, 21:41 Έχω δυο απαντήσεις πάνω σε αυτή σου την παρατήρηση.

1. Η Πρωταρχική Αιτία ως αίτιο του εαυτού της δεν υπόκειται στους ίδιους Νόμους με τους οποίους έφτιαξε την Φύση. Συνεπώς, δεν έχει ανάγκη να παρατηρηθεί από κάποιον για να υπάρξει. Όπως λες ότι προκύπτει από την Κβαντική, αν καταλαβαίνω καλά.

2. Η Πρωταρχική Αιτία ως μοναδική αιτία του εαυτού της, βλέπει, παρατηρεί τον εαυτό της, αφού είναι αυτάρκης και άρα αυτό αρκεί για να υπάρχει.
νομίζω οτι ήρθε η ώρα να παραδεχθώ οτι χάνω τον χρόνο σας, δεν έχω ιδέα αλήθεια αν μιλάμε σοβαρά :)

Πάντως για το φιλοσοφικό του θέματος, δεν κατάλαβες καλά τι λέω για το κβαντικό φαινόμενο του θεατή, όπου η ύπαρξή του, η παρουσία του σαν μέσο παρατήρησης, αλλάζει το αποτέλεσμα της πραγματικότητας. Κάτι δεν υπάρχει όπως υπήρχε πριν το παρατηρήσεις, και αλλάζει πάλι μετά. Και αυτό δεν είμαι μαλακίες, το πιο περίεργο είναι αυτό, οτι μπορούμε να λέμε τέτοια πράγματα σοβαρά πλέον, όταν πχ θα θέλουμε να εξηγήσουμε πώς θα δουλεύει το ρουτινγκ :)
Άβαταρ μέλους
enaon
Δημοσιεύσεις: 29830
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 14:48

Re: Υπάρχει θεός; Και αν υπάρχει τι είναι;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από enaon »

και έτσι μπαίνει το Χριστιανικό στοιχείο στο πεδίο της επιστήμης:

Ο καλύτερος τρόπος να περιγράψουμε το φαινόμενο του θεατή με απλό τρόπο, είναι να πούμε οτι τα πράγματα στο επίπεδο εκείνο, όταν τα κοιτάμε κάνουν τις Παναγίες, σοβαρά όμως, όταν πάψουμε να κοιτάμε κάνουν άλλα.
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”