Αγαπητέ, δεν θεωρώ τα βιβλιαράκια που φωτογράφισα ως τα καλύτερα κομμάτια της βιβλιοθήκης μουΑἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 03 Φεβ 2020, 20:43
Πέρα ἀπὸ ἰδιαίτερες προτιμήσεις ὑφολογικοῦ χαρακτῆρα καὶ γλωσσικῆς αἰσθητικῆς, ἀδυνατῶ νὰ ἀντιληφθῶ γιατί δὲν σὲ καλύπτει τὸ ἔργο τοῦ Ρασσιᾶ ὡς πρὸς τὸ περιεχόμενο τῆς οὐσίας του. Δὲν ὠφελεῖ νὰ μακρηγορήσω, διότι μᾶλλον προσλαμβάνεις τὰ ἑλλαδικὰ κατεστημένα ἀφηγήματα περὶ σύνθεσης ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, τὰ ὁποῖα μεταδίδονται διὰ τοῦ Τύπου, τῆς ἐγκύκλιας ἐκπαίδευσης, τῆς Ἐκκλησίας καὶ πληθώρας ἄλλων μέσων, ὡς ἀμερόληπτα καὶ ἱστορικὰ ἀκριβή.
Μπορῶ μόνο νὰ σὲ παραπέμψω, ἐνδεικτικά, σὲ ἐκτεταμένη βιβλιογραφία ἔγκριτων καὶ διαπρεπῶν συγγραφέων ἐπἀνω στὰ ἐπίμαχα ζητήματα: https://hellenismos.org/bibliografia
!!! DEVELOPMENT MODE !!!
Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Η ελπίδα είναι παγίδα.
- Αἰακίδης Αἰχμητὴς
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
- Phorum.gr user: Aspetos
- Επικοινωνία:
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Ἐπὶ τῆς οὐσίας καὶ σὲ γενικὲς γραμμές, θεωρεῖς ὅτι ὑπάρχουν διαφορὲς μεταξὺ καθαυτὸ ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, ἢ εὐρύτερα μεταξὺ φυσικῶν-πολυθεϊστικῶν καὶ ἱδρυμένων-μονοθεϊστικῶν συστημάτων;ΓΑΛΗ έγραψε: 03 Φεβ 2020, 21:45Αγαπητέ, δεν θεωρώ τα βιβλιαράκια που φωτογράφισα ως τα καλύτερα κομμάτια της βιβλιοθήκης μου...Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 03 Φεβ 2020, 20:43
Πέρα ἀπὸ ἰδιαίτερες προτιμήσεις ὑφολογικοῦ χαρακτῆρα καὶ γλωσσικῆς αἰσθητικῆς, ἀδυνατῶ νὰ ἀντιληφθῶ γιατί δὲν σὲ καλύπτει τὸ ἔργο τοῦ Ρασσιᾶ ὡς πρὸς τὸ περιεχόμενο τῆς οὐσίας του. Δὲν ὠφελεῖ νὰ μακρηγορήσω, διότι μᾶλλον προσλαμβάνεις τὰ ἑλλαδικὰ κατεστημένα ἀφηγήματα περὶ σύνθεσης ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, τὰ ὁποῖα μεταδίδονται διὰ τοῦ Τύπου, τῆς ἐγκύκλιας ἐκπαίδευσης, τῆς Ἐκκλησίας καὶ πληθώρας ἄλλων μέσων, ὡς ἀμερόληπτα καὶ ἱστορικὰ ἀκριβή.
Μπορῶ μόνο νὰ σὲ παραπέμψω, ἐνδεικτικά, σὲ ἐκτεταμένη βιβλιογραφία ἔγκριτων καὶ διαπρεπῶν συγγραφέων ἐπἀνω στὰ ἐπίμαχα ζητήματα: https://hellenismos.org/bibliografia
- Αἰακίδης Αἰχμητὴς
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
- Phorum.gr user: Aspetos
- Επικοινωνία:
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δὲν κατανοῶ γιατί μεταχειρίζεσαι β΄ πρόσωπο πληθυντικοῦ. Ἐγὼ προσωπικὰ δὲν πουλάω τίποτε, ἐπιχείρησα μόνο νὰ καταδείξω τὶς οὐσιώδεις, ριζικὲς διαφορὲς μεταξὺ καθαυτὸ ἑλληνικῶν ἀντιλήψεων καὶ χριστιανικῶν.bluerose έγραψε: 02 Φεβ 2020, 00:52Σεβαστές οι απόψεις σουΑἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 02 Φεβ 2020, 00:08Αΐδιος σημαίνει αἰώνιος, ἀέναος. Ἂν σὲ ξενίζει ἡ γλῶσσα εἶναι δικό σου πρόβλημα, καθότι καὶ ἡ Εκκλησία τὴν ὑιοθέτησε ἀπὸ τοὺς Ἕλληνες γιὰ νὰ διατυπώσει τὴν ἀποφατική της θεολογία. Ἐσὺ πίστευε ὅτι οἱ ἄνθρωποι ἀνέκαθεν προσδοκοῦσαν ἀνάσταση νεκρῶν σωμάτων καὶ ὅτι ὁ χριστιανισμὸς δὲν ἔλαβε τὴ δοξασία αὐτὴ ἀπὸ τὸν ἰουδαϊσμό.ΓΑΛΗ έγραψε: 01 Φεβ 2020, 19:57
Παπαριές μαρίτσαμ.
Άσ' το καλύτερα γιατί έχω δει πολλές εφαρμογές του ἀΐδιουτων Ελλήνων Εθνικών και φτιάχνω καινούργια ήπατα όταν διαβάζω αυτές τις στομφώδεις εκφράσεις, που ψιττακίζουν κάποιοι καμαρωτοί.
Αλλά τι ακριβώς παράγεται και πουλάτε;
Η εκκλησία Αγίους έχει, αυτό παράγει από πάντα
Αυτό πουλάει ( δωρεάν)
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Μα μια διαφορά είναι αυτή
Δε σταματάει η εκκλησία Αγίους παράγει σ όλες τις εποχές
Τι είναι η εκκλησία; Αγίους έχει είναι μηχανή παραγωγής Αγίων
Δεν είναι απλά ένας τόπος Θεού που πάνω από όλα είναι αυτό βέβαια
Που βγήκα έξω από το θέμα;
Δε σταματάει η εκκλησία Αγίους παράγει σ όλες τις εποχές
Τι είναι η εκκλησία; Αγίους έχει είναι μηχανή παραγωγής Αγίων
Δεν είναι απλά ένας τόπος Θεού που πάνω από όλα είναι αυτό βέβαια
Που βγήκα έξω από το θέμα;
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Μη πας τώρα στην εκκλησία και πεις θέλω να δω πως γινεσε Αγιος
Μη τυχόν
Πας...αν έρθει φώτιση πας σε πνευματικό και σταματάς εκεί
Αλλά έτσι από περιέργεια, η ορθοδοξία δες τι Αγίους έχει
Ευτυχώς πολλοί ηταν στην εποχή μας και τους γνώρισε ο κόσμος
Αλλιώς θα λέγανε παραμυθια είναι αυτά
Ψεμματα
Μη τυχόν
Πας...αν έρθει φώτιση πας σε πνευματικό και σταματάς εκεί
Αλλά έτσι από περιέργεια, η ορθοδοξία δες τι Αγίους έχει
Ευτυχώς πολλοί ηταν στην εποχή μας και τους γνώρισε ο κόσμος
Αλλιώς θα λέγανε παραμυθια είναι αυτά
Ψεμματα
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Επί της ουσίας και σε γενικές γραμμές, θεωρώ ότι υπάρχουν διαφορές και ομοιότητες μεταξύ όλων των θρησκειών.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 03 Φεβ 2020, 22:47Ἐπὶ τῆς οὐσίας καὶ σὲ γενικὲς γραμμές, θεωρεῖς ὅτι ὑπάρχουν διαφορὲς μεταξὺ καθαυτὸ ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, ἢ εὐρύτερα μεταξὺ φυσικῶν-πολυθεϊστικῶν καὶ ἱδρυμένων-μονοθεϊστικῶν συστημάτων;ΓΑΛΗ έγραψε: 03 Φεβ 2020, 21:45Αγαπητέ, δεν θεωρώ τα βιβλιαράκια που φωτογράφισα ως τα καλύτερα κομμάτια της βιβλιοθήκης μου...Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 03 Φεβ 2020, 20:43
Πέρα ἀπὸ ἰδιαίτερες προτιμήσεις ὑφολογικοῦ χαρακτῆρα καὶ γλωσσικῆς αἰσθητικῆς, ἀδυνατῶ νὰ ἀντιληφθῶ γιατί δὲν σὲ καλύπτει τὸ ἔργο τοῦ Ρασσιᾶ ὡς πρὸς τὸ περιεχόμενο τῆς οὐσίας του. Δὲν ὠφελεῖ νὰ μακρηγορήσω, διότι μᾶλλον προσλαμβάνεις τὰ ἑλλαδικὰ κατεστημένα ἀφηγήματα περὶ σύνθεσης ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, τὰ ὁποῖα μεταδίδονται διὰ τοῦ Τύπου, τῆς ἐγκύκλιας ἐκπαίδευσης, τῆς Ἐκκλησίας καὶ πληθώρας ἄλλων μέσων, ὡς ἀμερόληπτα καὶ ἱστορικὰ ἀκριβή.
Μπορῶ μόνο νὰ σὲ παραπέμψω, ἐνδεικτικά, σὲ ἐκτεταμένη βιβλιογραφία ἔγκριτων καὶ διαπρεπῶν συγγραφέων ἐπἀνω στὰ ἐπίμαχα ζητήματα: https://hellenismos.org/bibliografia
Και βρίσκω μάλλον άστοχο τον διαχωρισμό που επιχειρείται/ε με τους όρους "φυσική" και "ιδρυμένη" θρησκεία για να προσδιορίσετε τη διαφορά μεταξύ πολυθεϊσμού και μονοθεϊσμού.
Ούτως ή άλλως, ακόμη και οι Έλληνες φιλόσοφοι, θεωρούσαν τον πολυθεϊσμό ως σύνολο των πολλαπλών εκφάνσεων του ενός.
Για το διαχωρισμό μεταξύ του "καθαυτό ελληνισμού" και του "χριστιανισμού" ουδέν σχόλιο γιατί τον βρίσκω απολύτως αφελή.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
- Αἰακίδης Αἰχμητὴς
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
- Phorum.gr user: Aspetos
- Επικοινωνία:
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Καὶ πάλι δὲν ἀπαντᾶς ἐπὶ τῆς οὐσίας, μᾶλλον ὑπεκφεύγεις.ΓΑΛΗ έγραψε: 04 Φεβ 2020, 13:05Επί της ουσίας και σε γενικές γραμμές, θεωρώ ότι υπάρχουν διαφορές και ομοιότητες μεταξύ όλων των θρησκειών.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 03 Φεβ 2020, 22:47Ἐπὶ τῆς οὐσίας καὶ σὲ γενικὲς γραμμές, θεωρεῖς ὅτι ὑπάρχουν διαφορὲς μεταξὺ καθαυτὸ ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, ἢ εὐρύτερα μεταξὺ φυσικῶν-πολυθεϊστικῶν καὶ ἱδρυμένων-μονοθεϊστικῶν συστημάτων;ΓΑΛΗ έγραψε: 03 Φεβ 2020, 21:45
Αγαπητέ, δεν θεωρώ τα βιβλιαράκια που φωτογράφισα ως τα καλύτερα κομμάτια της βιβλιοθήκης μου...
Και βρίσκω μάλλον άστοχο τον διαχωρισμό που επιχειρείται/ε με τους όρους "φυσική" και "ιδρυμένη" θρησκεία για να προσδιορίσετε τη διαφορά μεταξύ πολυθεϊσμού και μονοθεϊσμού.
Ούτως ή άλλως, ακόμη και οι Έλληνες φιλόσοφοι, θεωρούσαν τον πολυθεϊσμό ως σύνολο των πολλαπλών εκφάνσεων του ενός.
Για το διαχωρισμό μεταξύ του "καθαυτό ελληνισμού" και του "χριστιανισμού" ουδέν σχόλιο γιατί τον βρίσκω απολύτως αφελή.
Κατὰ τὸ δόγμα τῆς Ἐκκλησίας, ἡ παροῦσα κατάσταση τῆς ἀνθρωπότητας ἀποτελεῖ ἔκπτωση ἀπὸ ἐκείνη τῆς μακαριότητας τῶν πρωτοπλάστων λόγω τοῦ προπατορικοῦ ἁμαρτήματος. Ὁ θάνατος ἀποτελεῖ τὸν ἔσχατο ἐχθρὸ τοῦ ἀνθρώπου, καθὼς καταλύει τὴν ψυχοσωματική του ἑνότητα, τὸν ὁποῖο ὅμως ἐνίκησε ὁ Ἰησοὺς Χριστὸς ἀνασταινόμενος, ἐγκαινιάζοντας τὴ δυνατότητα τῆς Μέλλουσας Ζωῆς στὴν ἀνακαινισμένη Κτίση, μετὰ τὴν ἀνάσταση τῶν νεκρῶν καὶ τὴν τελικὴ κρίση ποὺ θὰ ἐπακολουθήσουν κατὰ τὴ Δευτέρα Παρουσία τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Οἱ διδαχὲς αὐτὲς δὲν ἔχουν σχέση μὲ τὶς ἀντίστοιχες ἑλληνικές. Κατὰ τὴν ἀρχαϊκὴ ἀντίληψη ποὺ ἀπαντᾶ στὰ ὁμηρικὰ ἔπη, ἡ ψυχὴ δὲν ἀποτελεῖ παρὰ σκιώδη ὕπαρξη τοῦ νεκροῦ, ἐνῶ κατὰ τὴν ὀρφικὴ-πλατωνικὴ διδασκαλία οἱ ψυχὲς εἶναι ἀθάνατες καὶ ὑπόκεινται σὲ ἐπανενσαρώσεις-παλιγγενεσίες.
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Δεν αντιλαμβάνομαι που ακριβώς διακρίνεις την υπεκφυγή. Γράφω ξεκάθαρα ότι οι φιλόσοφοι της αρχαίας Ελλάδας, δεν είχαν πολυθεϊστική προσέγγιση. Πλάτων, Σωκράτης, Ηράκλειτος, Σωκράτης, Αναξαγόρας, Πυθαγόρας, Ξενοφάνης, Πλούταρχος κά.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 04 Φεβ 2020, 19:47Καὶ πάλι δὲν ἀπαντᾶς ἐπὶ τῆς οὐσίας, μᾶλλον ὑπεκφεύγεις.ΓΑΛΗ έγραψε: 04 Φεβ 2020, 13:05Επί της ουσίας και σε γενικές γραμμές, θεωρώ ότι υπάρχουν διαφορές και ομοιότητες μεταξύ όλων των θρησκειών.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 03 Φεβ 2020, 22:47
Ἐπὶ τῆς οὐσίας καὶ σὲ γενικὲς γραμμές, θεωρεῖς ὅτι ὑπάρχουν διαφορὲς μεταξὺ καθαυτὸ ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ, ἢ εὐρύτερα μεταξὺ φυσικῶν-πολυθεϊστικῶν καὶ ἱδρυμένων-μονοθεϊστικῶν συστημάτων;
Και βρίσκω μάλλον άστοχο τον διαχωρισμό που επιχειρείται/ε με τους όρους "φυσική" και "ιδρυμένη" θρησκεία για να προσδιορίσετε τη διαφορά μεταξύ πολυθεϊσμού και μονοθεϊσμού.
Ούτως ή άλλως, ακόμη και οι Έλληνες φιλόσοφοι, θεωρούσαν τον πολυθεϊσμό ως σύνολο των πολλαπλών εκφάνσεων του ενός.
Για το διαχωρισμό μεταξύ του "καθαυτό ελληνισμού" και του "χριστιανισμού" ουδέν σχόλιο γιατί τον βρίσκω απολύτως αφελή.
Κατὰ τὸ δόγμα τῆς Ἐκκλησίας, ἡ παροῦσα κατάσταση τῆς ἀνθρωπότητας ἀποτελεῖ ἔκπτωση ἀπὸ ἐκείνη τῆς μακαριότητας τῶν πρωτοπλάστων λόγω τοῦ προπατορικοῦ ἁμαρτήματος. Ὁ θάνατος ἀποτελεῖ τὸν ἔσχατο ἐχθρὸ τοῦ ἀνθρώπου, καθὼς καταλύει τὴν ψυχοσωματική του ἑνότητα, τὸν ὁποῖο ὅμως ἐνίκησε ὁ Ἰησοὺς Χριστὸς ἀνασταινόμενος, ἐγκαινιάζοντας τὴ δυνατότητα τῆς Μέλλουσας Ζωῆς στὴν ἀνακαινισμένη Κτίση, μετὰ τὴν ἀνάσταση τῶν νεκρῶν καὶ τὴν τελικὴ κρίση ποὺ θὰ ἐπακολουθήσουν κατὰ τὴ Δευτέρα Παρουσία τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Οἱ διδαχὲς αὐτὲς δὲν ἔχουν σχέση μὲ τὶς ἀντίστοιχες ἑλληνικές. Κατὰ τὴν ἀρχαϊκὴ ἀντίληψη ποὺ ἀπαντᾶ στὰ ὁμηρικὰ ἔπη, ἡ ψυχὴ δὲν ἀποτελεῖ παρὰ σκιώδη ὕπαρξη τοῦ νεκροῦ, ἐνῶ κατὰ τὴν ὀρφικὴ-πλατωνικὴ διδασκαλία οἱ ψυχὲς εἶναι ἀθάνατες καὶ ὑπόκεινται σὲ ἐπανενσαρώσεις-παλιγγενεσίες.
Διαφωνείς σ' αυτό; Εσύ υπεκφεύγεις σ’ αυτό το ερώτημα, όχι εγώ.
Αναφορικά δε με την ψυχή, η "δογματική"
Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρεις στο βιβλίο "Μεγάλοι Μύσται" του Έντουαρντ Συρέ. Σαφώς υπάρχουν και πιο εξειδικευμένα βιβλία αναφορικά με τον κάθε φιλόσοφο, απλώς αναφέρω αυτό γιατί περιλαμβάνει μια συνοπτική άποψη των μυστών όλων των μεγάλων θρησκειών.
Εκτός αν πιστεύεις ότι το χριστιανικό "Ανάσταση Νεκρών" σημαίνει ότι θα βγουν όλοι από τους τάφους τους, από τις κοιλιές των ψαριών (που θ' αναστηθούν κι αυτά), από τις στάχτες κλπ για να γίνουμε όλοι μια χαρούμενη παρέα.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
- Αἰακίδης Αἰχμητὴς
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
- Phorum.gr user: Aspetos
- Επικοινωνία:
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Σφάλλεις διότι πολυθεΐα σημαίνει πλήθυνση τοῦ ἐνδοκοσμικοῦ Ἕνός, τῆς Πρώτης Αἰτίας, ὅπου οἱ ἐπὶ μέρους θεοὶ ταξιθετοῦν ἀνάλογα μὲ τὸ «χῶρο εὐθύνης» τους, τὶς ἁρμοδιότητές τους. Κατὰ τὸν ἰουδαιογενὴ μονοθεϊσμό, ὁ υπερβατικός, ἐξωκοσμικὸς μόνος Θεὸς δημιουργεῖ ἐκ τοῦ μηδενὸς (ex nihilo) τὸ Σύμπαν, ὅπου οἱ θεοὶ τῶν Ἑλλήνων ὑποβιβάζονται σὲ κακόβουλους... δαίμονες.ΓΑΛΗ έγραψε: 06 Φεβ 2020, 11:15 Δεν αντιλαμβάνομαι που ακριβώς διακρίνεις την υπεκφυγή. Γράφω ξεκάθαρα ότι οι φιλόσοφοι της αρχαίας Ελλάδας, δεν είχαν πολυθεϊστική προσέγγιση. Πλάτων, Σωκράτης, Ηράκλειτος, Σωκράτης, Αναξαγόρας, Πυθαγόρας, Ξενοφάνης, Πλούταρχος κά.
Διαφωνείς σ' αυτό; Εσύ υπεκφεύγεις σ’ αυτό το ερώτημα, όχι εγώ.![]()
ΓΑΛΗ μου, συλλαμβάνεσαι ἀδιάβαστη, παρόλο ποὺ δὲν ἔχω διαβάσει τὸ γνωστὸ ἔργο τοῦ Schuré ποὺ ἀνέφερες, ἁπλούστατα διότι... ἡ Ἐκκλησία προσδοκᾶ κυριολεκτικὰ ἀνάσταση νεκρῶν σωμάτων, ὅπως μπορεῖς νὰ διαπιστώσεις καὶ ἡ ἴδια σὲ συναφὴ πραγματεία τοῦ μακαριστοῦ Χριστοδούλου: https://www.oodegr.com/oode/swthria/prosdokw_anast1.htmΓΑΛΗ έγραψε: 06 Φεβ 2020, 11:15Αναφορικά δε με την ψυχή, η "δογματική"άποψη της χριστιανικής εκκλησίας, συνάδει απολύτως με την αθανασία της ψυχής και την σταδιακή της απομάκρυνση από το γήινο σώμα μέχρι την ένωση της με το θείο και σ' αυτό "συμφωνούν" όλες οι μυστικιστικές προσεγγίσεις. Οι επανενσαρκώσεις της ψυχής που αναφέρεις εσύ, εντάσσονται σ' αυτήν τη διαδρομή, που κάθε θρησκεία περιγράφει διαφορετικά. Στην περιγραφή (σχηματοποίηση αυτής της έννοιας) υπάρχουν οι διαφορές.
Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρεις στο βιβλίο "Μεγάλοι Μύσται" του Έντουαρντ Συρέ. Σαφώς υπάρχουν και πιο εξειδικευμένα βιβλία αναφορικά με τον κάθε φιλόσοφο, απλώς αναφέρω αυτό γιατί περιλαμβάνει μια συνοπτική άποψη των μυστών όλων των μεγάλων θρησκειών.
Εκτός αν πιστεύεις ότι το χριστιανικό "Ανάσταση Νεκρών" σημαίνει ότι θα βγουν όλοι από τους τάφους τους, από τις κοιλιές των ψαριών (που θ' αναστηθούν κι αυτά), από τις στάχτες κλπ για να γίνουμε όλοι μια χαρούμενη παρέα.![]()
Γιὰ αὐτὸ καὶ ἀντιτίθεται πρὸς τὴν καύση-ἀποτέφρωση τῶν τεθνεώτων.
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
"Anecdotal Evidence" ?
«...γιατί σκοπός μας δεν είναι να μάθουμε πολλά. Σκοπός μας είναι μέσα από την εξάσκησή μας να φέρουμε σε κατάσταση κβαντισμού τον ίδιο το νου μας...»
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Αναφέρομαι σε συγκεκριμένους φιλοσόφους που απέρριπταν την πολυθεϊστική προσέγγιση θεωρώντας την έναν εύπεπτο ανθρωπομορφισμό και μου αντιπαραθέτεις κάποιες αποσπασματικές προτάσεις.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 07 Φεβ 2020, 00:32Σφάλλεις διότι πολυθεΐα σημαίνει πλήθυνση τοῦ ἐνδοκοσμικοῦ Ἕνός, τῆς Πρώτης Αἰτίας, ὅπου οἱ ἐπὶ μέρους θεοὶ ταξιθετοῦν ἀνάλογα μὲ τὸ «χῶρο εὐθύνης» τους, τὶς ἁρμοδιότητές τους. Κατὰ τὸν ἰουδαιογενὴ μονοθεϊσμό, ὁ υπερβατικός, ἐξωκοσμικὸς μόνος Θεὸς δημιουργεῖ ἐκ τοῦ μηδενὸς (ex nihilo) τὸ Σύμπαν, ὅπου οἱ θεοὶ τῶν Ἑλλήνων ὑποβιβάζονται σὲ κακόβουλους... δαίμονες.ΓΑΛΗ έγραψε: 06 Φεβ 2020, 11:15 Δεν αντιλαμβάνομαι που ακριβώς διακρίνεις την υπεκφυγή. Γράφω ξεκάθαρα ότι οι φιλόσοφοι της αρχαίας Ελλάδας, δεν είχαν πολυθεϊστική προσέγγιση. Πλάτων, Σωκράτης, Ηράκλειτος, Σωκράτης, Αναξαγόρας, Πυθαγόρας, Ξενοφάνης, Πλούταρχος κά.
Διαφωνείς σ' αυτό; Εσύ υπεκφεύγεις σ’ αυτό το ερώτημα, όχι εγώ.![]()
Δεν μου αρκεί ως απόδειξη σφάλματος, αγαπητέ. Θα έβρισκα πάντως ενδιαφέρουσα την άποψη κάποιου αρχαιορεμπέτη για την πλήθυνση του ενδοκοσμικού Ενός.
Κάτι τέτοια λέτε και σας λατρεύω.
ΓΑΛΗ μου, συλλαμβάνεσαι ἀδιάβαστη, παρόλο ποὺ δὲν ἔχω διαβάσει τὸ γνωστὸ ἔργο τοῦ Schuré ποὺ ἀνέφερες, ἁπλούστατα διότι... ἡ Ἐκκλησία προσδοκᾶ κυριολεκτικὰ ἀνάσταση νεκρῶν σωμάτων, ὅπως μπορεῖς νὰ διαπιστώσεις καὶ ἡ ἴδια σὲ συναφὴ πραγματεία τοῦ μακαριστοῦ Χριστοδούλου: https://www.oodegr.com/oode/swthria/prosdokw_anast1.htmΓΑΛΗ έγραψε: 06 Φεβ 2020, 11:15Αναφορικά δε με την ψυχή, η "δογματική"άποψη της χριστιανικής εκκλησίας, συνάδει απολύτως με την αθανασία της ψυχής και την σταδιακή της απομάκρυνση από το γήινο σώμα μέχρι την ένωση της με το θείο και σ' αυτό "συμφωνούν" όλες οι μυστικιστικές προσεγγίσεις. Οι επανενσαρκώσεις της ψυχής που αναφέρεις εσύ, εντάσσονται σ' αυτήν τη διαδρομή, που κάθε θρησκεία περιγράφει διαφορετικά. Στην περιγραφή (σχηματοποίηση αυτής της έννοιας) υπάρχουν οι διαφορές.
Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρεις στο βιβλίο "Μεγάλοι Μύσται" του Έντουαρντ Συρέ. Σαφώς υπάρχουν και πιο εξειδικευμένα βιβλία αναφορικά με τον κάθε φιλόσοφο, απλώς αναφέρω αυτό γιατί περιλαμβάνει μια συνοπτική άποψη των μυστών όλων των μεγάλων θρησκειών.
Εκτός αν πιστεύεις ότι το χριστιανικό "Ανάσταση Νεκρών" σημαίνει ότι θα βγουν όλοι από τους τάφους τους, από τις κοιλιές των ψαριών (που θ' αναστηθούν κι αυτά), από τις στάχτες κλπ για να γίνουμε όλοι μια χαρούμενη παρέα.![]()
Γιὰ αὐτὸ καὶ ἀντιτίθεται πρὸς τὴν καύση-ἀποτέφρωση τῶν τεθνεώτων.
[/quote]
Συλλαμβάνομαι αδιάβαστη επειδή μου αντιπαραθέτεις απέναντι στη μυστικιστική/φιλοσοφική προσέγγιση των θρησκειών αυτό που έγραψε ο Χριστόδουλος; Πάλι καλά που δεν πρόσθεσες και κάποιο κείμενο του Άνθιμου.
Έστω και σ' αυτό το απλοϊκό πλαίσιο, θα ήθελα κάποια εμπνευσμένη προσέγγιση για τον πολυθεϊσμό και την ψυχή από τους σύγχρονους ιερείς της Εθνικής Θρησκείας των Ελλήνων. Γιατί υπάρχουν, έτσι δεν είναι; Λειτουργούν πια επισήμως.
Περιμένω λοιπόν εναγωνίως, τις στιβαρές τους (ελπίζω) θέσεις, για να επιμορφωθώ.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Αναφέρομαι σε συγκεκριμένους φιλοσόφους που απέρριπταν την πολυθεϊστική προσέγγιση θεωρώντας την έναν εύπεπτο ανθρωπομορφισμό και μου αντιπαραθέτεις κάποιες αποσπασματικές προτάσεις.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 07 Φεβ 2020, 00:32Σφάλλεις διότι πολυθεΐα σημαίνει πλήθυνση τοῦ ἐνδοκοσμικοῦ Ἕνός, τῆς Πρώτης Αἰτίας, ὅπου οἱ ἐπὶ μέρους θεοὶ ταξιθετοῦν ἀνάλογα μὲ τὸ «χῶρο εὐθύνης» τους, τὶς ἁρμοδιότητές τους. Κατὰ τὸν ἰουδαιογενὴ μονοθεϊσμό, ὁ υπερβατικός, ἐξωκοσμικὸς μόνος Θεὸς δημιουργεῖ ἐκ τοῦ μηδενὸς (ex nihilo) τὸ Σύμπαν, ὅπου οἱ θεοὶ τῶν Ἑλλήνων ὑποβιβάζονται σὲ κακόβουλους... δαίμονες.ΓΑΛΗ έγραψε: 06 Φεβ 2020, 11:15 Δεν αντιλαμβάνομαι που ακριβώς διακρίνεις την υπεκφυγή. Γράφω ξεκάθαρα ότι οι φιλόσοφοι της αρχαίας Ελλάδας, δεν είχαν πολυθεϊστική προσέγγιση. Πλάτων, Σωκράτης, Ηράκλειτος, Σωκράτης, Αναξαγόρας, Πυθαγόρας, Ξενοφάνης, Πλούταρχος κά.
Διαφωνείς σ' αυτό; Εσύ υπεκφεύγεις σ’ αυτό το ερώτημα, όχι εγώ.![]()
Δεν μου αρκεί ως απόδειξη σφάλματος, αγαπητέ. Θα έβρισκα πάντως ενδιαφέρουσα την άποψη κάποιου αρχαιορεμπέτη για την πλήθυνση του ενδοκοσμικού Ενός.
Κάτι τέτοια λέτε και σας λατρεύω.
Συλλαμβάνομαι αδιάβαστη επειδή μου αντιπαραθέτεις απέναντι στη μυστικιστική/φιλοσοφική προσέγγιση των θρησκειών αυτό που έγραψε ο Χριστόδουλος; Πάλι καλά που δεν πρόσθεσες και κάποιο κείμενο του Άνθιμου.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 07 Φεβ 2020, 00:32ΓΑΛΗ μου, συλλαμβάνεσαι ἀδιάβαστη, παρόλο ποὺ δὲν ἔχω διαβάσει τὸ γνωστὸ ἔργο τοῦ Schuré ποὺ ἀνέφερες, ἁπλούστατα διότι... ἡ Ἐκκλησία προσδοκᾶ κυριολεκτικὰ ἀνάσταση νεκρῶν σωμάτων, ὅπως μπορεῖς νὰ διαπιστώσεις καὶ ἡ ἴδια σὲ συναφὴ πραγματεία τοῦ μακαριστοῦ Χριστοδούλου: https://www.oodegr.com/oode/swthria/prosdokw_anast1.htmΓΑΛΗ έγραψε: 06 Φεβ 2020, 11:15Αναφορικά δε με την ψυχή, η "δογματική"άποψη της χριστιανικής εκκλησίας, συνάδει απολύτως με την αθανασία της ψυχής και την σταδιακή της απομάκρυνση από το γήινο σώμα μέχρι την ένωση της με το θείο και σ' αυτό "συμφωνούν" όλες οι μυστικιστικές προσεγγίσεις. Οι επανενσαρκώσεις της ψυχής που αναφέρεις εσύ, εντάσσονται σ' αυτήν τη διαδρομή, που κάθε θρησκεία περιγράφει διαφορετικά. Στην περιγραφή (σχηματοποίηση αυτής της έννοιας) υπάρχουν οι διαφορές.
Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρεις στο βιβλίο "Μεγάλοι Μύσται" του Έντουαρντ Συρέ. Σαφώς υπάρχουν και πιο εξειδικευμένα βιβλία αναφορικά με τον κάθε φιλόσοφο, απλώς αναφέρω αυτό γιατί περιλαμβάνει μια συνοπτική άποψη των μυστών όλων των μεγάλων θρησκειών.
Εκτός αν πιστεύεις ότι το χριστιανικό "Ανάσταση Νεκρών" σημαίνει ότι θα βγουν όλοι από τους τάφους τους, από τις κοιλιές των ψαριών (που θ' αναστηθούν κι αυτά), από τις στάχτες κλπ για να γίνουμε όλοι μια χαρούμενη παρέα.![]()
Γιὰ αὐτὸ καὶ ἀντιτίθεται πρὸς τὴν καύση-ἀποτέφρωση τῶν τεθνεώτων.![]()
Έστω και σ' αυτό το απλοϊκό πλαίσιο, θα ήθελα κάποια εμπνευσμένη προσέγγιση για τον πολυθεϊσμό και την ψυχή από τους σύγχρονους ιερείς της Εθνικής Θρησκείας των Ελλήνων. Γιατί υπάρχουν, έτσι δεν είναι; Λειτουργούν πια επισήμως.
Περιμένω λοιπόν εναγωνίως, τις στιβαρές τους (ελπίζω) θέσεις, για να επιμορφωθώ.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
- ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
- Δημοσιεύσεις: 2401
- Εγγραφή: 24 Σεπ 2019, 15:07
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Αναφέρεσαι σε συγκεκριμένο πρόσωπο ή σε τάση ή τι; (αν είναι πρόσωπο με ενδιαφέρει ποιος είναι)ΓΑΛΗ έγραψε: 02 Φεβ 2020, 10:12 Και είχα στο παρελθόν επαφές απείρου κάλλους με την Ελληνική Κοσμοθέαση μεταπολιτευτικού ρεμπέτικου τύπου.
Από την αποπλανητική έλξη στον σημειωτικό τυχοδιωκτισμό μια αμφίκρημνη παλινδρομία
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Φυσικά και δεν είναι συγκεκριμένο πρόσωπο. Μακάρι να ήταν ένας. Απλώς είχα την ευτυχία ή δυστυχία (σε κάθε περίπτωση ήταν ενδιαφέρουσα και πολύ ωφέλιμη εμπειρία) να γνωρίσω αρκετούς "εθνικούς" με τίτλους ή μη, από τους περισσότερους αρχαιολατρικούς χώρους/οργανώσεις.ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: 07 Φεβ 2020, 14:43Αναφέρεσαι σε συγκεκριμένο πρόσωπο ή σε τάση ή τι; (αν είναι πρόσωπο με ενδιαφέρει ποιος είναι)ΓΑΛΗ έγραψε: 02 Φεβ 2020, 10:12 Και είχα στο παρελθόν επαφές απείρου κάλλους με την Ελληνική Κοσμοθέαση μεταπολιτευτικού ρεμπέτικου τύπου.
Σαφώς και υπάρχουν ξερά και χλωρά, όπως παντού αλλά τα ξερά είναι η πλειοψηφία. Από αρχαιολατρικά αρκτικόλεξα γενικώς, άλλο τίποτα. Το πιο ενδιαφέρον όμως, είναι οι πολιτικές τους διαφορές και οι χαριτωμένες* όντως προσπάθειες να προσαρμόσουν την ελληνική θρησκεία και φιλοσοφία στην προκρούστεια κλίνη της πολιτικής ιδεολογίας που πρεσβεύει ο κάθε φορέας.
*Δώσε ό,τι ερμηνεία θέλεις στον προσδιορισμό.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
- Nandros
- Δημοσιεύσεις: 28770
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
- Phorum.gr user: Nandros
- Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία
Re: Χριστιανισμος/ειδωλολατρεια: ομοιοτητες και διαφορες..
Αιρέσεις και σχίσματα έχουν όλες οι θρησκείες.ΓΑΛΗ έγραψε: 07 Φεβ 2020, 15:40Φυσικά και δεν είναι συγκεκριμένο πρόσωπο. Μακάρι να ήταν ένας. Απλώς είχα την ευτυχία ή δυστυχία (σε κάθε περίπτωση ήταν ενδιαφέρουσα και πολύ ωφέλιμη εμπειρία) να γνωρίσω αρκετούς "εθνικούς" με τίτλους ή μη, από τους περισσότερους αρχαιολατρικούς χώρους/οργανώσεις.ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: 07 Φεβ 2020, 14:43Αναφέρεσαι σε συγκεκριμένο πρόσωπο ή σε τάση ή τι; (αν είναι πρόσωπο με ενδιαφέρει ποιος είναι)ΓΑΛΗ έγραψε: 02 Φεβ 2020, 10:12 Και είχα στο παρελθόν επαφές απείρου κάλλους με την Ελληνική Κοσμοθέαση μεταπολιτευτικού ρεμπέτικου τύπου.
Σαφώς και υπάρχουν ξερά και χλωρά, όπως παντού αλλά τα ξερά είναι η πλειοψηφία. Από αρχαιολατρικά αρκτικόλεξα γενικώς, άλλο τίποτα. Το πιο ενδιαφέρον όμως, είναι οι πολιτικές τους διαφορές και οι χαριτωμένες* όντως προσπάθειες να προσαρμόσουν την ελληνική θρησκεία και φιλοσοφία στην προκρούστεια κλίνη της πολιτικής ιδεολογίας που πρεσβεύει ο κάθε φορέας.
*Δώσε ό,τι ερμηνεία θέλεις στον προσδιορισμό.![]()
Δεν υπάρχει τρανότερη απόδειξη ότι είναι ανθρώπινα δημιουργήματα.
.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 7 Απαντήσεις
- 239 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Golden Age
-
- 57 Απαντήσεις
- 1024 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Antipnevma
-
- 86 Απαντήσεις
- 1687 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Σικελιώτης1
-
- 111 Απαντήσεις
- 3096 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από George_V