!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Quidam Graecus
Δημοσιεύσεις: 212
Εγγραφή: 09 Απρ 2018, 00:22
Phorum.gr user: Quidam Graecus

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Quidam Graecus »

Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 15 Ιαν 2020, 19:34
Quidam Graecus έγραψε: 15 Ιαν 2020, 10:43Εάν ήταν διώκτες του Ελληνισμού γιατί να μπούν στον κόπο να αντιγράψουν χειρόγραφα με του Ελληνικούς μύθους;
Τοὺς μύθους πῶς τοὺς ἀντιλαμβάνονταν, ὡς συγκεκαλυμμένες ἀφηγήσεις κοσμικῶν ἀληθειῶν, ἢ ὡς ἀναγνώσματα πρὸς τέρψιν καὶ γλωσσικὴ ἐξάσκηση; Κατὰ τοὺς Ρωμαίους τοῦ Βυζαντίου, ἡ ὀντολογικὴ καὶ κοσμολογικὴ πραγματικότητα ἐκφραζόταν ἀπὸ τὴν ἰουδαϊκὴ μυθοπλασία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ἢ ἀπὸ τὴ συμβολικὴ ἑλληνικὴ μυθολογία;
Για να μιλάς για τέρψη αρα κάτι θα εκτιμούσαν σε αυτα. Οι Άραβες (που εσείς οι νεοπαγανιστές τους εκθειαζετε) πάντως και αυτοί εκτιμούσαν τις ελληνικές επιστήμες δεν ασχολήθηκαν σχεδόν καθόλου με τους αρχαίους μύθους των Ελλήνων.

Στο Βυζάντιο ακόμα και σε θέματα θρησκευτικής και οντολογικής φύσεως χρησιμοποιούσαν προσωποποιήσεις στα χειρόγραφα τους, συνήθως όπως τα πρότυπα της τέχνης της αρχαιότητας συμβολίζοντας έννοιες ή τοποθεσιες.
Per duodena regit mundi Sol aureus astra.
Άβαταρ μέλους
Quidam Graecus
Δημοσιεύσεις: 212
Εγγραφή: 09 Απρ 2018, 00:22
Phorum.gr user: Quidam Graecus

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Quidam Graecus »

[font][/font]
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 15 Ιαν 2020, 18:43
Quidam Graecus έγραψε: 15 Ιαν 2020, 10:54
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 15 Ιαν 2020, 10:46

Αλήθεια τώρα, κάθεσαι και απαντάς στα σοβαρά;
:+1:
Έλα ντε; Αλλά εντάξει δεν μπορεί να λέει διάφορα χωρίς να δέχεται κριτική και τον αντίλογο.
Τὰ Ὑβριστικὰ κατὰ τῶν Ἑλλήνων Ἐπίσημα Κείμενα τῆς Ορθοδοξίας (Ὅσα χρησιμοποιεῖ καὶ ἐγκρίνει σήμερα ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος)
Η λέξη Έλληνας σήμαινε τον ειδωλολάτρη. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι μισούσαν κάθε τι Ελληνικό.
Per duodena regit mundi Sol aureus astra.
Άβαταρ μέλους
Αἰακίδης Αἰχμητὴς
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
Phorum.gr user: Aspetos
Επικοινωνία:

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αἰακίδης Αἰχμητὴς »

Quidam Graecus έγραψε: 15 Ιαν 2020, 21:51
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 15 Ιαν 2020, 19:34
Quidam Graecus έγραψε: 15 Ιαν 2020, 10:43Εάν ήταν διώκτες του Ελληνισμού γιατί να μπούν στον κόπο να αντιγράψουν χειρόγραφα με του Ελληνικούς μύθους;
Τοὺς μύθους πῶς τοὺς ἀντιλαμβάνονταν, ὡς συγκεκαλυμμένες ἀφηγήσεις κοσμικῶν ἀληθειῶν, ἢ ὡς ἀναγνώσματα πρὸς τέρψιν καὶ γλωσσικὴ ἐξάσκηση; Κατὰ τοὺς Ρωμαίους τοῦ Βυζαντίου, ἡ ὀντολογικὴ καὶ κοσμολογικὴ πραγματικότητα ἐκφραζόταν ἀπὸ τὴν ἰουδαϊκὴ μυθοπλασία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ἢ ἀπὸ τὴ συμβολικὴ ἑλληνικὴ μυθολογία;
Για να μιλάς για τέρψη αρα κάτι θα εκτιμούσαν σε αυτα. Οι Άραβες (που εσείς οι νεοπαγανιστές τους εκθειαζετε) πάντως και αυτοί εκτιμούσαν τις ελληνικές επιστήμες δεν ασχολήθηκαν σχεδόν καθόλου με τους αρχαίους μύθους των Ελλήνων.

Στο Βυζάντιο ακόμα και σε θέματα θρησκευτικής και οντολογικής φύσεως χρησιμοποιούσαν προσωποποιήσεις στα χειρόγραφα τους, συνήθως όπως τα πρότυπα της τέχνης της αρχαιότητας συμβολίζοντας έννοιες ή τοποθεσιες.
Δὲν μοῦ ἀπάντησες σχετικὰ μὲ τὴν πρόσληψη καὶ τὴν ἑρμηνεία τῶν μύθων ἀπὸ τοὺς Ρωμαίους τοῦ Βυζαντίου ἀφενός καὶ τοὺς Ἕλληνες ἀφετέρου. Ἐπίσης, δὲν δηλώνω «νεοπαγανιστὴς», δὲν ἀποδέχομαι κἂν τὸν ἰουδαϊκῆς προέλευσης ὅρο «ἐθνικὸς», ποὺ μεταχειρίζονταν οἱ Ἑβραῖοι γιὰ νὰ περιγράψουν τοὺς μὴ Ἑβραίους καὶ παρέλαβαν οἱ χριστιανοὶ γιὰ ὁμόλογη χρήση, γιὰ νὰ χαρακτηρίζουν δηλαδὴ τοὺς μὴ Ἑβραίους καὶ τοὺς μὴ χριστιανούς. Τὸ Ἕλλην κατὰ τὴν ὀντολογία καὶ τὴν κοσμοθέαση, ἀρκεῖ.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Αἰακίδης Αἰχμητὴς την 15 Ιαν 2020, 23:12, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Άβαταρ μέλους
Αἰακίδης Αἰχμητὴς
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
Phorum.gr user: Aspetos
Επικοινωνία:

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αἰακίδης Αἰχμητὴς »

Quidam Graecus έγραψε: 15 Ιαν 2020, 21:52 [font][/font]
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 15 Ιαν 2020, 18:43
Quidam Graecus έγραψε: 15 Ιαν 2020, 10:54 :+1:
Έλα ντε; Αλλά εντάξει δεν μπορεί να λέει διάφορα χωρίς να δέχεται κριτική και τον αντίλογο.
Τὰ Ὑβριστικὰ κατὰ τῶν Ἑλλήνων Ἐπίσημα Κείμενα τῆς Ορθοδοξίας (Ὅσα χρησιμοποιεῖ καὶ ἐγκρίνει σήμερα ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος)
Η λέξη Έλληνας σήμαινε τον ειδωλολάτρη. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι μισούσαν κάθε τι Ελληνικό.
Οἱ Ἕλληνες ἦσαν τόσο εἰδωλολάτρες, ὅσο καὶ οἱ χριστιανοὶ ποὺ φιλοῦν εἰκόνες, προσκυνοῦν λείψανα καὶ τίμιες κάρες.
Άβαταρ μέλους
Quidam Graecus
Δημοσιεύσεις: 212
Εγγραφή: 09 Απρ 2018, 00:22
Phorum.gr user: Quidam Graecus

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Quidam Graecus »

Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 15 Ιαν 2020, 22:23
Quidam Graecus έγραψε: 15 Ιαν 2020, 21:51
Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 15 Ιαν 2020, 19:34
Τοὺς μύθους πῶς τοὺς ἀντιλαμβάνονταν, ὡς συγκεκαλυμμένες ἀφηγήσεις κοσμικῶν ἀληθειῶν, ἢ ὡς ἀναγνώσματα πρὸς τέρψιν καὶ γλωσσικὴ ἐξάσκηση; Κατὰ τοὺς Ρωμαίους τοῦ Βυζαντίου, ἡ ὀντολογικὴ καὶ κοσμολογικὴ πραγματικότητα ἐκφραζόταν ἀπὸ τὴν ἰουδαϊκὴ μυθοπλασία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ἢ ἀπὸ τὴ συμβολικὴ ἑλληνικὴ μυθολογία;
Για να μιλάς για τέρψη αρα κάτι θα εκτιμούσαν σε αυτα. Οι Άραβες (που εσείς οι νεοπαγανιστές τους εκθειαζετε) πάντως και αυτοί εκτιμούσαν τις ελληνικές επιστήμες δεν ασχολήθηκαν σχεδόν καθόλου με τους αρχαίους μύθους των Ελλήνων.

Στο Βυζάντιο ακόμα και σε θέματα θρησκευτικής και οντολογικής φύσεως χρησιμοποιούσαν προσωποποιήσεις στα χειρόγραφα τους, συνήθως όπως τα πρότυπα της τέχνης της αρχαιότητας συμβολίζοντας έννοιες ή τοποθεσιες.
Δὲν μοῦ ἀπάντησες σχετικὰ μὲ τὴν πρόσληψη καὶ τὴν ἑρμηνεία τῶν μύθων ἀπὸ τοὺς Ρωμαίους τοῦ Βυζαντίου ἀφενός καὶ τοὺς Ἕλληνες ἀφετέρου. Ἐπίσης, δὲν δηλώνω «νεοπαγανιστὴς», δὲν ἀποδέχομαι κὰν τὸν ἰουδαϊκῆς προέλευσης ὅρο «ἐθνικὸς», ποὺ μεταχειρίζονταν οἱ Ἑβραῖοι γιὰ νὰ περιγράψουν τοὺς μὴ Ἑβραίους καὶ παρέλαβαν οἱ χριστιανοὶ γιὰ τὴν ἴδια χρήση. Τὸ Ἕλλην κατὰ τὴν ὀντολογία καὶ τὴν κοσμοθέαση, ἀρκεῖ.
Οι μύθοι ήταν για αυτούς μυθοπλασίες , δεν σημαίνει όμως ότι δεν τους διάβαζαν η ότι δεν τους χρησιμοποιούσαν με συμβολικό τροπο., πχ ο Αχιλλέας, ο Τυδεας κλπ τους ανέφεραν ως πρότυπα ανδρείας.

Οι Άραβες που εσείς εκθειαζετε εν αντιθέσει δεν ασχολήθηκαν με την Ελληνική μυθολογία ιδιαίτερα, όπως πχ με την θεογονία των Ελλήνων.
Per duodena regit mundi Sol aureus astra.
Άβαταρ μέλους
Quidam Graecus
Δημοσιεύσεις: 212
Εγγραφή: 09 Απρ 2018, 00:22
Phorum.gr user: Quidam Graecus

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Quidam Graecus »

Έβρισκες τους Ελληνικούς μύθους ακόμα και σε θρησκευτικά χειρόγραφα. Πχ ο Αββάς Νοννος που έζησε τον 6ο αι μΧ, είχε κάνει ένα πάντρεμα των ελληνικών μύθων με την ομιλία του Γρηγορίου του Ναζιανζηνού κατά του Ιουλιανού. Έκτοτε αυτό το έργο είχε αντιγραφεί πολλές φορές και μάλιστα είχε εικονογραφηθει. Εμφανίζονται οι μορφες των θεών όπως του Δία, της Ήρας, της Αθήνας κλπ. Ήρωες της αρχαιότητας, κένταυροι και διάφορες ιστορίες. Όλα αυτά σε θρησκευτικό χειρόγραφο από ανθρώπους οι οποίοι υποτίθεται ότι μισούσαν κάθε τι ελληνικό. Ενώ οι καλοί Άραβες είχαν σύμφωνα με το αφήγημα σας αγαπήσει κάθε τι ελληνικό. Πράγμα το οποίο είναι αστείο.
Per duodena regit mundi Sol aureus astra.
Άβαταρ μέλους
Αἰακίδης Αἰχμητὴς
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
Phorum.gr user: Aspetos
Επικοινωνία:

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αἰακίδης Αἰχμητὴς »

Quidam Graecus έγραψε: 15 Ιαν 2020, 22:51 Έβρισκες τους Ελληνικούς μύθους ακόμα και σε θρησκευτικά χειρόγραφα. Πχ ο Αββάς Νοννος που έζησε τον 6ο αι μΧ, είχε κάνει ένα πάντρεμα των ελληνικών μύθων με την ομιλία του Γρηγορίου του Ναζιανζηνού κατά του Ιουλιανού. Έκτοτε αυτό το έργο είχε αντιγραφεί πολλές φορές και μάλιστα είχε εικονογραφηθει. Εμφανίζονται οι μορφες των θεών όπως του Δία, της Ήρας, της Αθήνας κλπ. Ήρωες της αρχαιότητας, κένταυροι και διάφορες ιστορίες. Όλα αυτά σε θρησκευτικό χειρόγραφο από ανθρώπους οι οποίοι υποτίθεται ότι μισούσαν κάθε τι ελληνικό. Ενώ οι καλοί Άραβες είχαν σύμφωνα με το αφήγημα σας αγαπήσει κάθε τι ελληνικό. Πράγμα το οποίο είναι αστείο.
Τὸ φιλοτεχνημένο μὲ θέματα τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ χειρόγραφο ἦταν ἀνθελληνικὸ στὴν οὐσία του, καθότι ἀποτελοῦσε πολεμικὴ κατὰ τοῦ αὐτοκράτορα Ἰουλιανοῦ τοῦ Παραστάτη. Ὁ Ἰουλιανὸς δὲν προσδοκοῦσε ἀνάσταση νεκρῶν σωμάτων, πίστευε τουναντίον στὴν ἀθανασία τῆς ψυχῆς.
Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10177
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος »

Chronicle έγραψε: 01 Ιουν 2019, 09:46 Στη Σούδα αρέσει αυτή η ιδεά πάντως...

Εικόνα
Ιωάννης Λυδός :

ὅτι Ῥωμύλος καὶ οἱ κατ' αὐτὸν τῇ Αἰολίδι ἐφθέγγοντο φωνῇ· … Ὥστε τύραννος ἦν ὁ Ῥωμύλος, πρῶτον μὲν τὸν ἀδελφὸν ἀνελὼν καὶ τὸν μείζονα, καὶ πράττων ἀλόγως τὰ προσπίπτοντα· ταύτῃ καὶ Κυρῖνος προσηγορεύθη, οἷον εἰ κύριος, κἂν εἰ ∆ιογενιανῷ τῷ λεξογράφῳ ἄλλως δοκεῖ. οὐδὲ γὰρ ἀγνοήσας ὁ Ῥωμύλος, ἢ οἱ κατ' αὐτόν, δείκνυται κατ' ἐκεῖνο καιροῦ τὴν Ἐλλάδα φωνήν, τὴν Αἰολίδα λέγω, ὥς φασιν ὅ τε Κάτων ἐν τῷ Περὶ Ῥωμαϊκῆς Ἀρχαιότητος Βάρρων τε ὁ πολυμαθέστατος ἐν Προοιμίοις τῶν πρὸς Πομπήϊον αὐτῷ γεγραμμένων, Εὐάνδρου καὶ τῶν ἄλλων Ἀρκάδων εἰς Ἰταλίαν ἐλθόντων ποτὲ καὶ τὴν Αἰολίδα τοῖς βαρβάροις ἐνσπειράντων φωνήν.

σελ. 1 και σελ. 3 - 4

http://khazarzar.skeptik.net/pgm/PG_Mig ... Romani.pdf
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Άβαταρ μέλους
Quidam Graecus
Δημοσιεύσεις: 212
Εγγραφή: 09 Απρ 2018, 00:22
Phorum.gr user: Quidam Graecus

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Quidam Graecus »

Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 15 Ιαν 2020, 23:04
Quidam Graecus έγραψε: 15 Ιαν 2020, 22:51 Έβρισκες τους Ελληνικούς μύθους ακόμα και σε θρησκευτικά χειρόγραφα. Πχ ο Αββάς Νοννος που έζησε τον 6ο αι μΧ, είχε κάνει ένα πάντρεμα των ελληνικών μύθων με την ομιλία του Γρηγορίου του Ναζιανζηνού κατά του Ιουλιανού. Έκτοτε αυτό το έργο είχε αντιγραφεί πολλές φορές και μάλιστα είχε εικονογραφηθει. Εμφανίζονται οι μορφες των θεών όπως του Δία, της Ήρας, της Αθήνας κλπ. Ήρωες της αρχαιότητας, κένταυροι και διάφορες ιστορίες. Όλα αυτά σε θρησκευτικό χειρόγραφο από ανθρώπους οι οποίοι υποτίθεται ότι μισούσαν κάθε τι ελληνικό. Ενώ οι καλοί Άραβες είχαν σύμφωνα με το αφήγημα σας αγαπήσει κάθε τι ελληνικό. Πράγμα το οποίο είναι αστείο.
Τὸ φιλοτεχνημένο μὲ θέματα τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ χειρόγραφο ἦταν ἀνθελληνικὸ στὴν οὐσία του, καθότι ἀποτελοῦσε πολεμικὴ κατὰ τοῦ αὐτοκράτορα Ἰουλιανοῦ τοῦ Παραστάτη. Ὁ Ἰουλιανὸς δὲν προσδοκοῦσε ἀνάσταση νεκρῶν σωμάτων, πίστευε τουναντίον στὴν ἀθανασία τῆς ψυχῆς.
Ήταν περισσότερο επεξηγηματικό και ερμηνευτικό, παρά ανθελληνικό όπως λες εσύ.
http://khazarzar.skeptik.net/pgm/PG_Mig ... logica.pdf
Per duodena regit mundi Sol aureus astra.
Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10177
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος »

Το σχήμα "έναρξη βασιλειας με τον Ρωμύλο και λήξη αυτής πάλι με Ρωμύλο" σε Βυζαντινούς συγγραφείς :

Θεοφάνης :

Ὀρέστου τινὸς ἐκβαλόντος αὐτόν, ὃν οἰκεῖος παῖς Ῥώμυλος, ἐπίκλην Αὐγούστουλος, διαδεξάμενος καὶ δύο μόνους ἄρξας ἐνιαυτοὺς αὐτοκράτωρ τῆς ἐν Ἰταλίᾳ βασιλείας καθίσταται μετὰ ατγʹ ἔτη τοῦ Ῥωμύλου, τοῦ τὴν Ῥώμην κτίσαντος, βασιλείας. καὶ σημειωτέον, ὡς ἀπὸ Ῥωμύλου ἡ τῆς ἑσπέρας ἀκμάσασα βασιλεία πάλιν ἐπὶ Ῥώμυλον μετὰ τοσούτους ἐπαύσατο χρόνους,

Συμεών ο Μεταφραστής :

Ἐπὶ Λέοντος μετὰ χίλια τριακόσια ἔτη τῆς τοῦ Ῥωμύλου βασιλείας, τοῦ τὴν Ῥώμην κτίσαντος, βασιλεύει Ῥωμύλος, καὶ κατέπαυσεν ἡ βασιλεία ἐπὶ Ῥωμύλου, ἀρξαμένη ἐπὶ Ῥωμύλου, Ὀδοάκρου Γότθου ῥηγὸς τὴν ἀρχὴν χειρωσαμένου.

Μιχαήλ Γλύκας :

τότε δὴ τότε καὶ ἡ τῶν Ῥωμαίων παύεται βασιλεία. σημείωσαι δὲ ὅτι ἀπὸ Ῥωμύλου ἤρξατο αὕτη, καὶ μετὰ ατʹ καὶ γʹ ἔτη ἐν Ῥωμύλῳ πάλιν πέπαυται, κρατούντων ἐκεῖσε μετὰ ταῦτα ῥηγῶν μεγιστάνων καὶ ὅσοι τοιοῦτοι χωράρχαι βάρβαροι.

Κεδρηνός :

ἐν τούτῳ τῷ καιρῷ Ῥωμύλος τις ἐπίκλην Αὐγουστάλιος αὐτοκράτωρ τῆς ἐν Ἰταλίᾳ βασιλείας καθίσταται, μετὰ χίλια ὀγδοήκοντα ἔτη Ῥωμύλου βασιλέως τοῦ τὴν Ῥώμην κτίσαντος. σημειωτέον δὲ ὡς ἀπὸ Ῥωμύλου ἡ τῆς ἑσπέρας ἀκμάσασα βασιλεία πάλιν ὑπὸ Ῥωμύλου ἐπὶ τοσούτους ἐπαύσατο χρόνους.

Μανασσής :

Ὀρέστης τε, καὶ μετὰ τὸν Ὀρέστηνὁ παῖς Ῥωμύλου τῆς ἀρχῆς ἥψατο τελευταῖος. καὶ πόλις μεγαλώνυμος, ἡ τῶν Ῥωμαίων πόλις, Ῥωμύλον σχοῦσα κατ' ἀρχὰς ἔννομον βασιλέα, καὶ πάλιν περιστήσασα τὸ κράτος εἰς Ῥωμύλον οὐκέτι τὴν κυβέρνησιν ἔσχεν ἐκ βασιλέων, βαρβάροις δ' ὑποκύψασα καὶ χωροβατηθεῖσα, καὶ τούτοις δυστυχήσασα δορύληπτος γενέσθαι, ῥῆγας κατεῖδεν ἄρχοντας, χωράρχας, σατραπάρχας. καὶ στερηθεῖσα δυσκλεῶς ὑπάτων καὶ κρατόρων καὶ δικτατόρων καὶ βουλῆς, ἀλλὰ καὶ πατρικίων, ἐπωμαδίαν ἤνεγκε τὴν ζεύγλην τῶν βαρβάρων. καὶ πρώην χρηματίζουσα βοῦς ἀγελαῖος ἄζυξ ὑπήκοος ἐγένετο δυνάσταις ἀροτρεῦσι, καὶ γῆς τοῖς αὐλακίσμασι τρύχεσθαι κατεκρίθη. Καὶ ταῦτα μὲν συμβέβηκε τῇ πρεσβυτέρᾳ Ῥώμῃ· ἡ δ' ἡμετέρα τέθηλεν, αὔξει, κρατεῖ, νεάζει, καὶ μέχρι τέλους αὔξοιτο, ναὶ βασιλεῦ παντάναξ, τοιοῦτον σχοῦσα τηλαυγῆ φωσφόρον βασιλέα, μέγιστον Αὐσονάνακτα, μυριονικηφόρον, Κομνηνιάδην Μανουήλ, πορφύρας χρυσοῦν ῥόδον, οὗπερ τὸ κράτος ἥλιοι μετρήσαιεν μυρίοι.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 1516
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax »

Ρουμ έγραψε: 15 Ιαν 2020, 19:11
ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΟΤΙ

Β]Εχουμε να κάνουμε με '''αποδεδειγμένα μη Ελληνες-Αλβανούς
αφου δεν φαινεται να εξετασες από ποιά μέρη είναι παρμένες αυτές οι μαρτυρίες;;
Ιδού ....
Νιβιτσα Χειμαρας [ είχανε ελληνικη συνειδηση , εν μέρει έχουν ως σήμερα ]
Λουντζη Αργυροκάστρου [ειχανε ελληνική συνείδηση ]
Κουτσι Λιαμπουριάς [ είχανε αλβανική συνείδηση με αισθημα συγγένιας με τους Ελληνες Χειμαριώτες]
Για το Λούντζη Αργυροκάστρου δεν παρέθεσες αυτούσια λαϊκή παράδοση, αλλά τη μαρτυρία ενός γιατρού (του Βάγια) που κάνει εθνικό κήρυγμα (Λόγος προς τους Ηπειρώτας) και μιλάει για πάλαι και νυν Έλληνες. Η διαφορά ανάμεσα σε μια λόγια και μία λαϊκή μαρτυρία μπορεί να είναι τεράστια.

Επίσης, εσύ έγραψες αυτό:

"Oi Τσάμηδες του νότιου μερους της Τσαμουριάς πιστεύουν ότι προέρχονται από τους θρυλικούς «jelims», γίγαντες από τη μυθολογία του αλβανικού νότου, ονομασία η οποία σημαίνει «Ελληνες»"
[Elsie, Robert (2000). Λεξικό της αλβανικής θρησκείας, της μυθολογίας και του λαϊκού πολιτισμού . London, UK: Εκδόσεις C. Hurst & Co., 2001. σελ. 131]


Όλοι αυτοί οι νότιοι Τσάμηδες είχαν ελληνική συνείδηση;
Kαι τι πάει να πει οτι '''στις περισσότερες πηγές αποκαλούνταν σκέτα Ελληνες και όχι Παλαιοι Ελληνες'''

Δες δύο πηγές που μιλάνε για Ελληνες σκέτο
και ταυτοχρονα συνδέοντε εθνοτικα με αυτούς...

Πρώτη
Μικρό Σούλι Κουρέντων
'''Οι Ελληνες ήταν πάρα πολυ μεγάλοι ανθρωποι''''
Και αμέσως μετά λέει
''''Τετοιοι θα ήμστα κι εμείς, αλλά αναθεμα στη Μονοβύζα''''
Αρα εδώ χωρίς να αναφέρει ''Παλαιοι Ελληνες'''' αλλά σκέτο ''''Ελληνες''' και μάλιστα στον αόριστο χρόνο ['''οι Ελληνες ΗΤΑΝ'''']
συνδέεται όμως αμεσα με αυτούς :g030:
Η ουσία είναι ότι οι περισσότερες από τις παραδόσεις δεν φανερώνουν σύνδεση, αλλά αποστασιοποίηση. Ακόμα και μερικές από αυτές που μιλάνε για "παλαιούς Έλληνες". π.χ.

"Για είναι Καστρί πόχει πέτρες θεριές, χτισµένες µια αχπάνου στην άλλη. Αυτά τα 'φτιασαν άλλο σόι κόσµος που δεν τους γέννησε µάνα. Αυτοί ήταν από τους παλιούς Έλληνες".
ΗΠΕΙΡΟΣ (ΑΛΠΟΥΧΩΡΙ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ), 20. ΑΙ.


Το "αλλο σόι κόσμος" φανερώνει σύνδεση;

Δευτερη

Η επιστολή περιλαμβάνεται στα «Αρχεία της Ελληνικής Παλιγγενεσίας» και όσα γράφει θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα και για την ερμηνεία των μαρτυριών Κακριδή.

Στο πρώτο μισό της επιστολής διαβάζουμε τα εξής:
« Η διεφθαρμένη διδασκαλία των Ελλήνων, το ‘’πας μη Έλλην βάρβαρος’’ [...] οι Έλληνες ενοούσαν :o
και επίστευαν ότι όλοι οι άλλοι άνθρωποι, έξω από τον εαυτόν τους, ήσαν τετράποδα :hammer: [...] Εις τα ανωτέρω άτοπα,
εις τα οποία ήτον οι παλαιοί Έλληνες [...]»[18].
Βλέπεις ότι εδώ αναφέρει συγχρόνως τις φράσεις ''Οι Ελληνες ''' και '''Οι Παλαιοί Ελληνες'''
Οχι μόνο αυτό αλλά ξεκάθαρα συνδέετε με αυτούς αφού παρακάτω λεέι....
'''την ευαγγελικήν παραγγελίαν του θεανθρώπου Ιησού όστις των τωρινών Ελλήνων δεν την αισθανθή ... :grfl:
Επίσης λόγια μαρτυρία που δεν έχει σχέση με το πνεύμα των λαϊκών παραδόσεων. Εδώ γίνεται λόγος για τους ιστορικούς Έλληνες, όχι για κάποια μυθολογικά όντα με υπεράνθρωπες δυνάμεις. Απορώ που κολλάς τόσο εύκολα στις λέξεις "Έλληνες", "παλαιοί Έλληνες" και δεν βλέπεις το εντελώς διαφορετικό περιεχόμενο.
Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 1516
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax »

Ζαποτέκος έγραψε: 15 Ιαν 2020, 23:13 Ιωάννης Λυδός :

ὅτι Ῥωμύλος καὶ οἱ κατ' αὐτὸν τῇ Αἰολίδι ἐφθέγγοντο φωνῇ·
Ωραίο! Βλέπεις ότι ενώ υπήρχε μια έντονη τάση σύνδεσης/συγγένειας αρχαίων Ρωμαίων και Ελλήνων, δεν κατέληγε σε κάτι βαθύτερο, δλδ στο να θεωρούνται ίδιος λαός. Ο Λυδός ήξερε ότι είναι διαφορετικοί. Το ίδιο και ο Ιουστινιανός, παρόλο που δεχόταν και την αρκαδική καταγωγή των Ρωμαίων.
Το σχήμα "έναρξη βασιλειας με τον Ρωμύλο και λήξη αυτής πάλι με Ρωμύλο" σε Βυζαντινούς συγγραφείς :
:smt023

Και το ίδιο συνέβη με την Κωνσταντινούπολη και τους Κωνσταντίνους. Σαν αυτοεκπληρούμενη προφητεία μοιάζει. :)

Ενδιαφέρον πάντως ότι υπάρχει ήδη στον Θεοφάνη. Και αν το συγκρίνουμε με το σχήμα διαδοχής στην ιστορία του Λιουτπράνδου (όπου αγνοείται εντελώς η βασιλεία της Ρώμης μετά τον Κωνσταντίνο) βλέπουμε μεγάλη διαφορά. Αυτό για κάτι παλικάρια που πιστεύουν ότι η βυζαντινή ιδεολογία δεν είχε αποκλίσεις.
Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10177
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος »

Pertinax έγραψε: 16 Ιαν 2020, 23:15 Και το ίδιο συνέβη με την Κωνσταντινούπολη και τους Κωνσταντίνους.
:smt023

Κριτόβουλος :
... Κωνσταντίνος γάρ ευτυχής βασιλεύς, Ελένης υιός , ανέστησε τε ταύτην και εις άκρον ευδαιμονίας και τύχης επήρε , και πάλιν επί Κωνσταντίνου , δυστυχούς βασιλέως , Ελένης υιού , εάλω τε καί ες εσχάτην δουλείαν τε και κακοδαιμονίαν κατήχθη.

----------------------------------------------------------------------
Πλάκα έχει και το εξής τώρα που το θυμήθηκα για την Άλωση. Ο Ράνσιμαν λέει πως οι Δυτικοί ένιωθαν το θυμωμένο πνεύμα του Βιργιλίου, ο οποίος στη Δύση είχε πάρει θέση ως επίτιμος χριστιανός και μεσσιανικός προφήτης . Είχε αφηγηθεί τη φρίκη της λεηλασίας της Τροίας από τους Έλληνες. Η λεηλασία της Κων/πολης υπήρξε η ανταπόδοσή της. Ο καρδινάλιος Ισίδωρος ονόμαζε τους Τούρκους Τεύκρους. Ένα γράμμα που υποτίθεται είχε γραφεί από τον Μωάμεθ Β΄ προς τον πάπα Νικόλαο, κυκλοφορούσε στην Γαλλία μερικές δεκαετίες αργότερα και σ’αυτό ο Μωάμεθ απορούσε γιατί οι Ιταλοί τον εχθρεύονταν, εφόσον κατάγονταν και αυτοί από τους Τρώες, όπως και οι Τούρκοι. Ο Λαόνικος Χαλκοκονδύλης παραπονιόταν ότι στη Ρώμη πίστευαν ότι οι Έλληνες τιμωρήθηκαν για την άλωση της Τροίας. Ο πάπας Πίος Β΄ (Αινείας) αγωνιζόταν να αποδείξει ότι οι Τευκροί και οι Τούρκοι δεν ήταν το ίδιο. Ο θρύλος έβλαπτε τις προσπάθειές του για σταυροφορία.

Χαλκοκονδύλης :

Περὶ μὲν τοὺς τοῦ Βυζαντίου Ἕλληνας τοσαῦτα ἐγένετο· δοκεῖ δὲ ἡ ξυμφορὰ αὕτη μεγίστη τῶν κατὰ τὴν οἰκουμένην γενομένων ὑπερβαλέσθαι τῷ πάθει, καὶ τῇ τῶν Ἰλίου παραπλησίαν γεγονέναι, δίκην γενέσθαι τοῦ Ἰλίου ὑπὸ τῶν βαρβάρων τοῖς Ἕλλησι ἀπολουμένοις, καὶ οὕτω τοὺς Ῥωμαίους οἴεσθαι ξυμβῆναι, τὴν τίσιν ἀφῖχθαι τοῖς Ἕλλησι τῆς πάλαι ποτὲ γενομένης Ἰλίου ξυμφορᾶς.

Και εδώ ο Κριτόβουλος που αναφέρει πως ο Πορθητής έλεγε ότι πήρε εκδίκηση απ' τους απογόνους των Ελλήνων ( Έλληνες γάρ ήσαν και Μακεδόνιοι και Θετταλοί και Πελοποννήσιοι ) για όσα έκαναν στους Ασιανούς στην Τροία :

https://archive.org/details/fragmentahi ... /page/n221
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
karadeniz1
Δημοσιεύσεις: 264
Εγγραφή: 10 Ιαν 2020, 23:35

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από karadeniz1 »

σε λγο θα μας πουνε οτι το βυζαντιο ηταν εαμοβουλγαρικο.... :003: :003: :003:
Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 1516
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax »

Ζαποτέκος έγραψε: 17 Ιαν 2020, 00:45 ... Κωνσταντίνος γάρ ευτυχής βασιλεύς, Ελένης υιός , ανέστησε τε ταύτην και εις άκρον ευδαιμονίας και τύχης επήρε , και πάλιν επί Κωνσταντίνου , δυστυχούς βασιλέως , Ελένης υιού , εάλω
Ούτε επίτηδες να το έκαναν :003:
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”