Η ιστορία των αβγών
Δημοσιεύτηκε: 05 Μαρ 2019, 20:26
Θα πιάσουμε την νεώτερη ιστορία των αβγών από το 1960 και μετά, όπως την έζησε ο υποφαινόμενος.
Αναγκαστικά θα κάνουμε το λογικό ρεσάλτο να ταυτίσουμε την ιστορική χούντα και τα σταγονίδια με τα αυγά, υπάρχουν όμως αρκετές ουσιώδεις διαφορές μεταξύ τους, όπως θα εξηγήσω στο τέλος (παράρτημα 1).
Πάμε λοιπόν.
Περίοδος 1η (1960-1965): Τα αβγά είναι εναντίον του ανενδότου. Τα περισσότερα είναι ενεργά στελέχη της 4ης Αυγούστου. Μιλάνε για το Αργυρόκαστρο, την Κορυτσά, τη Σοφία Βέμπο και ζητάνε να γίνει πειθαρχημένη διακυβέρνηση. Το θέμα της ΕΟΚ είναι σε στάδιο διαπραγματεύσεων αλλά δεν θεωρείται υψίστης σημασίας.
Περίοδος 2η (1965-1967): Τα αβγά ζητάνε την κεφαλή του Άντριους Παπάντριους επί πίνακι. Συμμετέχει και η Ελένη Βλάχου.
Περίοδος 3η (1967-1974): Η εθνοσωτήριος.
Περίοδος 4η (1974-1981): Τα αβγά προσπαθούν να πάρουν τον king υπό την σκέπη τους. Τελευταίες κινήσεις σταγονιδίων - προσκρούουν στο πακέτο Ντελόρ.
Περίοδος 5η (1981-1993): Η μαύρη τρύπα στην ιστορία των αβγών. Όλοι οι εκτός φάσματος πασόκ ψηφίζουν Μητσοτάκη και λένε "αέρα-αέρα να φύγει η χολέρα".
Περίοδος 6η (1993-2002): Αδιόρατες κινήσεις αναζωπυρώσεως, με σημαία τους Αλβανούς τώρα πιά. Ηρωϊκό κίνημα εναντίον Οδυσσέα Τσενάϊ.
Περίοδος 7η 2003-2010: Είναι η περίοδος φύρερ. Ο φύρερ κατά πόσο ήταν γνήσιο αβγό υπάρχουν αμφιβολίες. Ο Χρήστος Κυριαζής σηματοδοτεί το revival με το παρακάτω σουξέ:
Είναι και η Έφη Σαρρή ένα από τα δυναμικά φαινόμενα αυτής της περιόδου:
Περίοδος 8η 2010-2019: Αβγά.
Παράρτημα 1 - Διαφορές εθνοσωτηρίου και αβγών
Όσοι εκ της εθνοσωτηρίου επιζούν είναι αβγά, με ίσως ελάχιστες εξαιρέσεις βέβαια.
Αλλά υπάρχουν και σαφείς διαφορές.
Η επανάστασις ήταν φιλο-νατοϊκή αλλά και φιλο-εοκική (βλ. και δηλώσεις Γεωργίου Παπαδοπούλου υπουργού κυβερνήσεως Κόλλια ακόμα).
Δεν τους άρεσαν καθόλου οι επικριτικές δηλώσεις των κρατών-μελών της ΕΟΚ, έκαναν και τον σημαιοστολισμό για την αποβολή της Ελλάδος από το Συμβούλιο της Ευρώπης, αλλά το δόγμα ήταν εοκικό.
Η επανάστασις δεν δεχόταν την ξενοφοβία. Απεικονίσεις με τον Ολισαντέμπε-πίθηκο στη ζούγκλα δεν επιτρεπόντουσαν. Ένας με χιτλερικές σημαίες στο σπίτι του είχε οδηγηθεί στο Δαφνί.
Η επανάστασις είχε γυρίσει όλα τα έργα που νικάμε τους Γερμανούς στον πόλεμο (Τζένη Καρέζη - Μάνος Κατράκης - Γιάννης Βόγλης - Φερνάντο Σάντσο).
Ο Στ. Πατακός αλλάζει το "τουρκοπούλα αγκαλιά" σε "ομορφούλα αγκαλιά" στο νάτανε το 21.
Υπάρχουν λοιπόν αυτές οι διαφορές, αλλά έχει επικρατήσει ότι οι δύο παρατάξεις, χουντική και αβγική, ταυτίζονται.
Αναγκαστικά θα κάνουμε το λογικό ρεσάλτο να ταυτίσουμε την ιστορική χούντα και τα σταγονίδια με τα αυγά, υπάρχουν όμως αρκετές ουσιώδεις διαφορές μεταξύ τους, όπως θα εξηγήσω στο τέλος (παράρτημα 1).
Πάμε λοιπόν.
Περίοδος 1η (1960-1965): Τα αβγά είναι εναντίον του ανενδότου. Τα περισσότερα είναι ενεργά στελέχη της 4ης Αυγούστου. Μιλάνε για το Αργυρόκαστρο, την Κορυτσά, τη Σοφία Βέμπο και ζητάνε να γίνει πειθαρχημένη διακυβέρνηση. Το θέμα της ΕΟΚ είναι σε στάδιο διαπραγματεύσεων αλλά δεν θεωρείται υψίστης σημασίας.
Περίοδος 2η (1965-1967): Τα αβγά ζητάνε την κεφαλή του Άντριους Παπάντριους επί πίνακι. Συμμετέχει και η Ελένη Βλάχου.
Περίοδος 3η (1967-1974): Η εθνοσωτήριος.
Περίοδος 4η (1974-1981): Τα αβγά προσπαθούν να πάρουν τον king υπό την σκέπη τους. Τελευταίες κινήσεις σταγονιδίων - προσκρούουν στο πακέτο Ντελόρ.
Περίοδος 5η (1981-1993): Η μαύρη τρύπα στην ιστορία των αβγών. Όλοι οι εκτός φάσματος πασόκ ψηφίζουν Μητσοτάκη και λένε "αέρα-αέρα να φύγει η χολέρα".
Περίοδος 6η (1993-2002): Αδιόρατες κινήσεις αναζωπυρώσεως, με σημαία τους Αλβανούς τώρα πιά. Ηρωϊκό κίνημα εναντίον Οδυσσέα Τσενάϊ.
Περίοδος 7η 2003-2010: Είναι η περίοδος φύρερ. Ο φύρερ κατά πόσο ήταν γνήσιο αβγό υπάρχουν αμφιβολίες. Ο Χρήστος Κυριαζής σηματοδοτεί το revival με το παρακάτω σουξέ:
Είναι και η Έφη Σαρρή ένα από τα δυναμικά φαινόμενα αυτής της περιόδου:
Περίοδος 8η 2010-2019: Αβγά.
Παράρτημα 1 - Διαφορές εθνοσωτηρίου και αβγών
Όσοι εκ της εθνοσωτηρίου επιζούν είναι αβγά, με ίσως ελάχιστες εξαιρέσεις βέβαια.
Αλλά υπάρχουν και σαφείς διαφορές.
Η επανάστασις ήταν φιλο-νατοϊκή αλλά και φιλο-εοκική (βλ. και δηλώσεις Γεωργίου Παπαδοπούλου υπουργού κυβερνήσεως Κόλλια ακόμα).
Δεν τους άρεσαν καθόλου οι επικριτικές δηλώσεις των κρατών-μελών της ΕΟΚ, έκαναν και τον σημαιοστολισμό για την αποβολή της Ελλάδος από το Συμβούλιο της Ευρώπης, αλλά το δόγμα ήταν εοκικό.
Η επανάστασις δεν δεχόταν την ξενοφοβία. Απεικονίσεις με τον Ολισαντέμπε-πίθηκο στη ζούγκλα δεν επιτρεπόντουσαν. Ένας με χιτλερικές σημαίες στο σπίτι του είχε οδηγηθεί στο Δαφνί.
Η επανάστασις είχε γυρίσει όλα τα έργα που νικάμε τους Γερμανούς στον πόλεμο (Τζένη Καρέζη - Μάνος Κατράκης - Γιάννης Βόγλης - Φερνάντο Σάντσο).
Ο Στ. Πατακός αλλάζει το "τουρκοπούλα αγκαλιά" σε "ομορφούλα αγκαλιά" στο νάτανε το 21.
Υπάρχουν λοιπόν αυτές οι διαφορές, αλλά έχει επικρατήσει ότι οι δύο παρατάξεις, χουντική και αβγική, ταυτίζονται.
