Γιατί οι υπάλληλοι των μεγάλων καταστημάτων λένε "έχω" αντί για "έχουμε";
Δημοσιεύτηκε: 17 Μάιος 2023, 18:20
Θα περίμενα, όταν μπαίνεις σε ένα μεγάλο κατάστημα κάποιου εμπορικού κέντρου και ρωτάς τον εκάστοτε υπάλληλο αν κάποιο προιόν είναι διαθέσιμο, η απάντησή του να αρχίζει με πρώτο πληθυντικό ή τρίτο ενικό.
-"Ναι, έχουμε παπούτσια Nike."
-"Βεβαίως. Το κατάστημα διαθέτει και ακουστικά για κινητά."
Και νομίζω ότι μέχρι πριν μερικά χρόνια, έτσι πήγαινε. Μετά όμως, δεν ξέρω γιατί, οι υπάλληλοι το γυρίσαν σε πρώτο ενικό και άρχισαν να μιλάνε λες και είναι σε πάγκο λαικής και φωνάζουν, "Καλό πράγμα έχω."
Μια φορά, άκουσα ένα διάλογο, και ο υπάλληλος έλεγε στον υποψήφιο πελάτη, "Μισό λεπτό να κοιτάξω... Εεε, όχι, αυτό το παιχνίδι δεν το έχω τώρα."
Και είναι μόνο ένα παράδειγμα. Εδώ και χρόνια, δεν έχω ακούσει ποτέ υπάλληλο καταστήματος να μη μιλάει έτσι.
Για πείτε μου, πως άρχισε αυτό; Τους δίνουν οδηγίες οι προισταμένοι τους να μιλάνε λες και το κατάστημα είναι δικό τους; Ή το ξεκίνησε κάποιος από μόνος του και μετά συντονιστήκαν και οι υπόλοιποι;
-"Ναι, έχουμε παπούτσια Nike."
-"Βεβαίως. Το κατάστημα διαθέτει και ακουστικά για κινητά."
Και νομίζω ότι μέχρι πριν μερικά χρόνια, έτσι πήγαινε. Μετά όμως, δεν ξέρω γιατί, οι υπάλληλοι το γυρίσαν σε πρώτο ενικό και άρχισαν να μιλάνε λες και είναι σε πάγκο λαικής και φωνάζουν, "Καλό πράγμα έχω."
Μια φορά, άκουσα ένα διάλογο, και ο υπάλληλος έλεγε στον υποψήφιο πελάτη, "Μισό λεπτό να κοιτάξω... Εεε, όχι, αυτό το παιχνίδι δεν το έχω τώρα."
Και είναι μόνο ένα παράδειγμα. Εδώ και χρόνια, δεν έχω ακούσει ποτέ υπάλληλο καταστήματος να μη μιλάει έτσι.
Για πείτε μου, πως άρχισε αυτό; Τους δίνουν οδηγίες οι προισταμένοι τους να μιλάνε λες και το κατάστημα είναι δικό τους; Ή το ξεκίνησε κάποιος από μόνος του και μετά συντονιστήκαν και οι υπόλοιποι;