Ο Τσαλαπετεινός του Τεσπά κάτι του Ινδαρέ
Δημοσιεύτηκε: 12 Νοέμ 2022, 11:20
Χάνετε λίγο το δάσος για το δέντρο, προφανώς επειδή δεν θυμάστε πόσος ντόρος είχε γίνει με εκείνο τον απαράμιλλο τίτλο όταν είχε βγει η ταινία στους σινεμάδες, το Ο τσαλαπετεινός του Yόμινγκ, με τους μισούς σινεφίλ να ψάχνουν (και τότε το ίντερνετ δεν ήταν όπως το τυρί δανίας που μπορούσες να το βρεις παντού (εκτός από τη Δανία, εκεί κάτι είχε παίξει με τον Άμλετ) ή και να το καλλιεργήσεις μόνος σου αφήνοντας την πίτσα χατ μαζί με το πτώμα του ντελιβερά για κάποιο διάστημα έξω από το ψυγείο - άλλωστε δεν χωρούσαν αμφότερα, εκτός αν διατηρούσες κρεοπωλείο αλλά πόσοι κρεοπώληδες εκείνη την προ διαδικτύου εποχή ήταν ταυτοχρόνως σινεφίλ; Και όσοι ήταν θα έλεγα κρίνονται ως ύποπτοι) τι είναι τσαλαπετεινός και τι ο/η/το Yόμινγκ.
Αλλά το δέντρο το χάνει και ο ίδιος ο σκηνοθέτης με το επίσης επικό επίθετο, οπότε σας δικαιολογώ.
Επειδή, όμως, έπαθα και έμαθα να πω πως επειδή ακριβώς ένιωθα πως χάνω κάπως την ικανότητά μου να προσεγγίζω το αδύναμο φύλο, όπως χάνεται ενίοτε η τυφλή γραφή στα πλήκτρα πληκτρολογίου ή η ικανότητα να κοιμάσαι στο σινεμά, στις βαθιές του πολυθρόνες με το dolby κυματισμό να σου χαϊδεύει τα αυτιά, θα πρέπει να σημειώσω ότι εγώ, όταν άκουσα τον τίτλο, αμέσως σκέφτηκα πως είναι μία καλή ευκαιρία να επαναπροσεγγίσω το ωραίο φύλο, με τον τρόπο που σκέφτεται κανείς ότι πρέπει να αγοράσει κουλούρι με φιλαδέλφεια και σολομό όταν ακούει το eye of the tiger.
Έτσι, έχοντας κατά νου τον τίτλο και διαβάζοντας την υπόθεση της ταινίας, έκρινα σκόπιμο να πλησιάσω την Ιωάννα, μία φοιτήτρια ΦΠΨ (και εκείνη την εποχή, προ διαδικτύου, θα πρέπει να σημειώσω πως κανείς δεν γνώριζε τι σημαίνει το Φ τι το Π και τι το Ψ, με αποτέλεσμα όλοι να θεωρούν ότι το συγκεκριμένο τμήμα βρίσκεται στην Πάντειο, μία σχολή περίφημη για τον ανύπαρκτο λόγο ύπαρξής της - ανύπαρκτο σε τέτοιο βαθμό που πολλοί καθηγητές της με πρώτο και καλύτερο τον Σημίτη, να αποδίδουν αυτόν τον λόγο ύπαρξης σε ούτε λίγο ούτε πολύ το πρώτο κινούν, δλδ να ταυτίζουν ύπαρξη και λόγο ύπαρξης με αποτέλεσμα να προχωρούν σε μία οντολογική παράκαμψη που με οδήγησε να περιμένω, αρχικά, την Ι, στη Συγγρού αντί στου Ζωγράφου, εκεί που στρίβει το 040). Τελικά ένας φιλάνθρωπος ταρίφας με οδήγησε στου ζωγράφου έχοντας προφανώς και αυτός φιλοσοφικές και φιλολογικές ανησυχίες αλλά περισσότερο ενθουσιασμένος με τα 608 220 και 221 που, όπως μου είπε, όταν δεν είχε πελάτες ή δεν είχε πελάτες που συμμερίζονταν τις ανησυχίες του αυτές (και κατά συνέπεια συμφωνούσαν μαζί του να μην πάνε εκεί που ήθελαν αρχικά) έπαιρνε το κατόπι για να θαυμάζει τις φοιτήτριες που ανεβοκατέβαιναν σε αυτά τα μέσα μαζικής ματαιότητας και βαριάς βιομηχανίας πτυχιούχων που έμελλε να στελεχώσουν τον ε κ π λ η κ τ ι κ ό θεσμό κρατικής χείρας που ονομάζεται ΕΣΔΔΑ - ή κάπως έτσι. Ευρωπαϊκή Σχολή Δικαιωμάτων Διοίκησης του Ανθρώπου ή κάτι παρόμοιο
Ούτε λίγο ούτε πολύ, έχοντας βουρτσίσει καλά τα δόντια μου αλλά προσπαθώντας να αποφύγω και αυτό το ντεκαβλέ χαμόγελο που δημιουργεί η έλλειψη καφεΐνης, πλησίασα την Ι και της είπα
Θέλεις να πάμε να δούμε τον Τσαλαπετεινό του Yόμινγκ;
Η Ι. που τότε μεσουρανούσε, όπως αρκετές φοιτήτριες της Παντείου (αν και όπως είπαμε φοιτήτρια ΦΠΨ), στον Μαζώ, με κοίταξε με την απορία που αντίκρισα πρώτη φορά βαθιά μέσα στο βλέμμα του Γκορμπατσώφ και που δημιούργησε τον περίφημο όσο και ύποπτο λεκέ στην καράφλα του. Μάλιστα, δεν μίλησε καν καθιστώντας πρόδηλο στον ουδέτερο παρατηρητή αλλά όχι και στον ερωτευμένο μαζί της σινεφίλ άεργο, πως έχει όλα τα φόντα να βρεθεί ανάμεσα στις καλύτερες της Παντείου, δλδ να κερδίσει κάποιο τίτλο στα καλλιστεία. Αυτή η παρατήρηση (ότι οι φοιτήτριες της Παντείου σε μεγάλο ποσοστό σε σχέση με άλλες σχολές θριαμβεύουν σε καλλιστεία) δεν είναι δική μου καθώς μετά την εμπειρία της Ι δεν πάτησα πάλι στην Πάντειο αλλά ούτε και στο ΦΠΨ, τουλάχιστον μέχρι να κοπάσει ο θόρυβος.
Το πρόβλημά μου δεν ήταν πότε η απόρριψη, ήταν πάντα κάτι που με έκανε να γίνομαι καλύτερος. Το βασικό μου πρόβλημα είναι ότι μετά, στα σφαιριστήρια, όσους και αν ρώτησα δεν γνώριζαν ούτε τι είναι ο Τσαλαπετεινός ούτε ο/η/το Yόμινγκ.
Και πολύ περισσότερο δεν γνώριζαν ποιος είναι ο Ινδαρές.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ο Ινδαρές θα μπορούσε να αποκομίσει από αυτή την εμπειρία ένα καλό πλοτ για επόμενη ταινία του, τον Έλληνα Πληροφοριοδότη θα έλεγα εγώ, με την αστυνομικό-Καλό γουίλ χάντινγκ που στην πραγματικότητα είναι μέλος της συμμορίας του (βάλτε όποιον θέλετε, ο Βαλαβανίδης σε ρόλο Νίκολσον ίσως;) να infiltrate στην αστυνομία και τον αναρχοσυμμορίτη τύπο Ντι Κάπριο που στην πραγματικότητα είναι όργανο της τάξεως και infiltrate στη συμμορία του Βαλαβανίδη. Ο έρωτας αυτός που θα δημιουργείτο θα προοιώνιζε ίσως με κάποιο τρόπο το Ελληνικό Χρηματιστήριο αλλά και την προσπάθεια (αρκετά παρωχημένο αυτό αλλά οπωσδήποτε έχον γκελ στους σινεφίλ) ετυμολόγησης του όρου προοιωνίζω κλπ. Όπως εν συντομία παρατηρώ https://e-didaskalia.blogspot.com/2018/ ... ost_2.html ΛΑΘΟΣ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΟΙΟΝΙΖΩ εκτός αν έχει να κάνει με τον Ιωνισμό δλδ την κάθαρση της ατμόσφαιρας από τη διδασκαλία των Προσωκρατικών - αλλά I digress - Ο Ρένος Χαραλαμπίδης θα ήταν ο Ντι Κάπριο, οκ προφανώς θα ήταν η Βολιώτη η αστυνόμος δεν γίνεται άλλωστε αλλιώς, και οκ καταλάβαμε ο Άλκης Κούρκουλος ο Μάρκι Μαρκ.
Επίσης, το θέμα θα έπρεπε να είναι στα καλλιτεχνικά και γι αυτό, επειδή fiat, το κάνω ένα copy-paste από το σημείο που το έχω, δλδ ως απάντηση στο Εσωτερική Πολιτική, και το πάω στα αγαπημένα μου Κινηματογράφος κλπ. Στο Εσωτερική Πολιτιλή θα επανέλθω για να γράψω για την Πάντειο και τις οδυνηρές της συνέπειες στην Ελληνική Κοινωνία κάποια άλλη στιγμή. Κλείνω δε κάπως απότομα διότι θέλω να πάω να πάρω ψωμί.
Επίσης θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας την αφορμή για αυτές τις σκέψεις που δεν ήταν το απλό και το οποίο πάλι απ' ό,τι είδα δεν έγραψε κάποιος στο νήμα, δλδ σε κάποια σινεφίλ όργανα απλώς να μην άρεσε η ταινία (αν και απ' ό,τι γνωρίζω το καλτ στάτους της έγκειται ότι δεν την έχει δει κανείς) και να αποφάσισαν να πάρουν τον νόμο στα χέρια τους (αυτό είναι κάπως οξύμωρο καθότι ήδη τον έχουν υπό μία έννοια).
Δεν επικροτώ τη βία από όπου και αν προέρχεται και κυρίως όπου και αν κατευθύνεται, αλλά οι λόγοι αισθητικής θα ήταν κάτι στο οποίο δεν θα υποχωρούσα.
Γι αυτό άλλωστε και σύμφωνα με κάποιες εκδοχές της ιστορίας (την οποία γράφουν οι νικητές κλπ, και στη συγκεκριμένη περίπτωση γράφω εγω) εγώ ήμουν που έριξα τη χυλόπιτα στην κάργια, η οποία όλως τυχαίως μετά έδρεψε δάφνες τόσο στον χώρο των καλλιστείων όσο και της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης στην οποία σύχναζα για κάποιο διάστημα για την Μέλπω -
αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία
Αλλά το δέντρο το χάνει και ο ίδιος ο σκηνοθέτης με το επίσης επικό επίθετο, οπότε σας δικαιολογώ.
Επειδή, όμως, έπαθα και έμαθα να πω πως επειδή ακριβώς ένιωθα πως χάνω κάπως την ικανότητά μου να προσεγγίζω το αδύναμο φύλο, όπως χάνεται ενίοτε η τυφλή γραφή στα πλήκτρα πληκτρολογίου ή η ικανότητα να κοιμάσαι στο σινεμά, στις βαθιές του πολυθρόνες με το dolby κυματισμό να σου χαϊδεύει τα αυτιά, θα πρέπει να σημειώσω ότι εγώ, όταν άκουσα τον τίτλο, αμέσως σκέφτηκα πως είναι μία καλή ευκαιρία να επαναπροσεγγίσω το ωραίο φύλο, με τον τρόπο που σκέφτεται κανείς ότι πρέπει να αγοράσει κουλούρι με φιλαδέλφεια και σολομό όταν ακούει το eye of the tiger.
Έτσι, έχοντας κατά νου τον τίτλο και διαβάζοντας την υπόθεση της ταινίας, έκρινα σκόπιμο να πλησιάσω την Ιωάννα, μία φοιτήτρια ΦΠΨ (και εκείνη την εποχή, προ διαδικτύου, θα πρέπει να σημειώσω πως κανείς δεν γνώριζε τι σημαίνει το Φ τι το Π και τι το Ψ, με αποτέλεσμα όλοι να θεωρούν ότι το συγκεκριμένο τμήμα βρίσκεται στην Πάντειο, μία σχολή περίφημη για τον ανύπαρκτο λόγο ύπαρξής της - ανύπαρκτο σε τέτοιο βαθμό που πολλοί καθηγητές της με πρώτο και καλύτερο τον Σημίτη, να αποδίδουν αυτόν τον λόγο ύπαρξης σε ούτε λίγο ούτε πολύ το πρώτο κινούν, δλδ να ταυτίζουν ύπαρξη και λόγο ύπαρξης με αποτέλεσμα να προχωρούν σε μία οντολογική παράκαμψη που με οδήγησε να περιμένω, αρχικά, την Ι, στη Συγγρού αντί στου Ζωγράφου, εκεί που στρίβει το 040). Τελικά ένας φιλάνθρωπος ταρίφας με οδήγησε στου ζωγράφου έχοντας προφανώς και αυτός φιλοσοφικές και φιλολογικές ανησυχίες αλλά περισσότερο ενθουσιασμένος με τα 608 220 και 221 που, όπως μου είπε, όταν δεν είχε πελάτες ή δεν είχε πελάτες που συμμερίζονταν τις ανησυχίες του αυτές (και κατά συνέπεια συμφωνούσαν μαζί του να μην πάνε εκεί που ήθελαν αρχικά) έπαιρνε το κατόπι για να θαυμάζει τις φοιτήτριες που ανεβοκατέβαιναν σε αυτά τα μέσα μαζικής ματαιότητας και βαριάς βιομηχανίας πτυχιούχων που έμελλε να στελεχώσουν τον ε κ π λ η κ τ ι κ ό θεσμό κρατικής χείρας που ονομάζεται ΕΣΔΔΑ - ή κάπως έτσι. Ευρωπαϊκή Σχολή Δικαιωμάτων Διοίκησης του Ανθρώπου ή κάτι παρόμοιο
Ούτε λίγο ούτε πολύ, έχοντας βουρτσίσει καλά τα δόντια μου αλλά προσπαθώντας να αποφύγω και αυτό το ντεκαβλέ χαμόγελο που δημιουργεί η έλλειψη καφεΐνης, πλησίασα την Ι και της είπα
Θέλεις να πάμε να δούμε τον Τσαλαπετεινό του Yόμινγκ;
Η Ι. που τότε μεσουρανούσε, όπως αρκετές φοιτήτριες της Παντείου (αν και όπως είπαμε φοιτήτρια ΦΠΨ), στον Μαζώ, με κοίταξε με την απορία που αντίκρισα πρώτη φορά βαθιά μέσα στο βλέμμα του Γκορμπατσώφ και που δημιούργησε τον περίφημο όσο και ύποπτο λεκέ στην καράφλα του. Μάλιστα, δεν μίλησε καν καθιστώντας πρόδηλο στον ουδέτερο παρατηρητή αλλά όχι και στον ερωτευμένο μαζί της σινεφίλ άεργο, πως έχει όλα τα φόντα να βρεθεί ανάμεσα στις καλύτερες της Παντείου, δλδ να κερδίσει κάποιο τίτλο στα καλλιστεία. Αυτή η παρατήρηση (ότι οι φοιτήτριες της Παντείου σε μεγάλο ποσοστό σε σχέση με άλλες σχολές θριαμβεύουν σε καλλιστεία) δεν είναι δική μου καθώς μετά την εμπειρία της Ι δεν πάτησα πάλι στην Πάντειο αλλά ούτε και στο ΦΠΨ, τουλάχιστον μέχρι να κοπάσει ο θόρυβος.
Το πρόβλημά μου δεν ήταν πότε η απόρριψη, ήταν πάντα κάτι που με έκανε να γίνομαι καλύτερος. Το βασικό μου πρόβλημα είναι ότι μετά, στα σφαιριστήρια, όσους και αν ρώτησα δεν γνώριζαν ούτε τι είναι ο Τσαλαπετεινός ούτε ο/η/το Yόμινγκ.
Και πολύ περισσότερο δεν γνώριζαν ποιος είναι ο Ινδαρές.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ο Ινδαρές θα μπορούσε να αποκομίσει από αυτή την εμπειρία ένα καλό πλοτ για επόμενη ταινία του, τον Έλληνα Πληροφοριοδότη θα έλεγα εγώ, με την αστυνομικό-Καλό γουίλ χάντινγκ που στην πραγματικότητα είναι μέλος της συμμορίας του (βάλτε όποιον θέλετε, ο Βαλαβανίδης σε ρόλο Νίκολσον ίσως;) να infiltrate στην αστυνομία και τον αναρχοσυμμορίτη τύπο Ντι Κάπριο που στην πραγματικότητα είναι όργανο της τάξεως και infiltrate στη συμμορία του Βαλαβανίδη. Ο έρωτας αυτός που θα δημιουργείτο θα προοιώνιζε ίσως με κάποιο τρόπο το Ελληνικό Χρηματιστήριο αλλά και την προσπάθεια (αρκετά παρωχημένο αυτό αλλά οπωσδήποτε έχον γκελ στους σινεφίλ) ετυμολόγησης του όρου προοιωνίζω κλπ. Όπως εν συντομία παρατηρώ https://e-didaskalia.blogspot.com/2018/ ... ost_2.html ΛΑΘΟΣ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΟΙΟΝΙΖΩ εκτός αν έχει να κάνει με τον Ιωνισμό δλδ την κάθαρση της ατμόσφαιρας από τη διδασκαλία των Προσωκρατικών - αλλά I digress - Ο Ρένος Χαραλαμπίδης θα ήταν ο Ντι Κάπριο, οκ προφανώς θα ήταν η Βολιώτη η αστυνόμος δεν γίνεται άλλωστε αλλιώς, και οκ καταλάβαμε ο Άλκης Κούρκουλος ο Μάρκι Μαρκ.
Επίσης, το θέμα θα έπρεπε να είναι στα καλλιτεχνικά και γι αυτό, επειδή fiat, το κάνω ένα copy-paste από το σημείο που το έχω, δλδ ως απάντηση στο Εσωτερική Πολιτική, και το πάω στα αγαπημένα μου Κινηματογράφος κλπ. Στο Εσωτερική Πολιτιλή θα επανέλθω για να γράψω για την Πάντειο και τις οδυνηρές της συνέπειες στην Ελληνική Κοινωνία κάποια άλλη στιγμή. Κλείνω δε κάπως απότομα διότι θέλω να πάω να πάρω ψωμί.
Επίσης θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας την αφορμή για αυτές τις σκέψεις που δεν ήταν το απλό και το οποίο πάλι απ' ό,τι είδα δεν έγραψε κάποιος στο νήμα, δλδ σε κάποια σινεφίλ όργανα απλώς να μην άρεσε η ταινία (αν και απ' ό,τι γνωρίζω το καλτ στάτους της έγκειται ότι δεν την έχει δει κανείς) και να αποφάσισαν να πάρουν τον νόμο στα χέρια τους (αυτό είναι κάπως οξύμωρο καθότι ήδη τον έχουν υπό μία έννοια).
Δεν επικροτώ τη βία από όπου και αν προέρχεται και κυρίως όπου και αν κατευθύνεται, αλλά οι λόγοι αισθητικής θα ήταν κάτι στο οποίο δεν θα υποχωρούσα.
Γι αυτό άλλωστε και σύμφωνα με κάποιες εκδοχές της ιστορίας (την οποία γράφουν οι νικητές κλπ, και στη συγκεκριμένη περίπτωση γράφω εγω) εγώ ήμουν που έριξα τη χυλόπιτα στην κάργια, η οποία όλως τυχαίως μετά έδρεψε δάφνες τόσο στον χώρο των καλλιστείων όσο και της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης στην οποία σύχναζα για κάποιο διάστημα για την Μέλπω -
αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία