Σελίδα 1 από 10

κατάργηση λατινικών

Δημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2018, 21:33
από vantono
Νέες Πανελλήνιες: Καταργούνται σε συγκεκριμένες σχολές, τέλος τα Λατινικά, οι αλλαγές στο Λύκειο



Οι αλλαγές του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνουν και κατάργηση των Λατινικών στις Πανελλήνιες. Το μάθημα αντικαθίσταται από αυτό της Κοινωνιολογίας

Οι αρχές Οικονομικής Θεωρίας εμπλουτίζονται, ενώ καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας.Η πιο σημαντική αλλαγή από αυτές που ανακοινώθηκαν είναι ότι το μάθημα των Λατινικών αντικαθίσταται από αυτό της Κοινωνιολογίας.

Οι σημαντικότερες αλλαγές είναι οι εξής:

- τα βασικά μαθήματα της κάθε ομάδας είναι τα ίδια με την αντίστοιχη σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού, με εξαίρεση την αντικατάσταση των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Η αντικατάσταση αυτή κρίθηκε απαραίτητη αφ' ενός γιατί από όλο το φάσμα των επιστημών του 1ου Επιστημονικού Πεδίου τα Λατινικά αφορούσαν μόνο τα Τμήματα Φιλολογίας και αφ' ετέρου γιατί με την εξαιρετικά περιορισμένη εξεταστέα ύλη τους προκαλούσαν στρεβλώσεις στην τελική βαθμολογία υποψηφίων.

- τα μαθήματα Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία ενοποιούνται στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, το οποίο είναι εξεταζόμενο για όλους τους υποψηφίους.

- οι τρεις Ομάδες Προσανατολισμού, γίνονται τέσσερις, κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί σε ένα Επιστημονικό Πεδίο

- τα βασικά μαθήματα της κάθε ομάδας είναι τα ίδια με την αντίστοιχη σημερινή ομάδα Προσανατολισμού, με εξαίρεση την αντικατάσταση των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Η αντικατάσταση αυτή κρίθηκε απαραίτητη αφ' ενός γιατί από όλο το φάσμα των επιστημών του 1ου Επιστημονικού Πεδίου τα Λατινικά αφορούσαν μόνο τα Τμήματα Φιλολογίας και αφ' ετέρου γιατί με την εξαιρετικά περιορισμένη εξεταστέα ύλη τους προκαλούσαν στρεβλώσεις στην τελική βαθμολογία

- η σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών διαιρείται σε δύο Ομάδες Προσανατολισμού, την Ομάδα Προσανατολισμού «Θετικές Σπουδές» και την Ομάδα Προσανατολισμού «Σπουδές Υγείας». Η πρώτη οδηγεί στο δεύτερο και η δεύτερη στο τρίτο Επιστημονικό Πεδίο.

- το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας εμπλουτίζεται με περιεχόμενο που σχετίζεται με την κοινωνική διάσταση της Οικονομίας.

- κάθε Ομάδα Προσανατολισμού περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το απολυτήριο όσο και για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι συντελεστές βαρύτητας καταργούνται και όλα τα μαθήματα έχουν την ίδια βαρύτητα.

- για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρία μαθήματα Γενικής Παιδείας,Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (6 ώρες), Θρησκευτικά (1 ώρα) και Φυσική Αγωγή (2 ώρες), ενώ για το εσπερινό Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα (6 ώρες) και Θρησκευτικά (1 ώρα)

- επιπλέον για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο διδακτικές ώρες για ένα μάθημα επιλογής. Στις επιλογές περιλαμβάνονται ειδικά μαθήματα που οι υποψήφιοι μπορεί να χρειαστούν και για την εισαγωγή τους σε κάποια Τμήματα.

- τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος, με έξι διδακτικές ώρες για το καθένα. Αυτό δε σημαίνει ανάλογη αύξηση της διδακτέας/εξεταστέας ύλης. Η ύλη θα αυξηθεί σε κάποια μαθήματα, αλλ σε καμία περίπτωση αναλογικά με την αύξηση ωρών. Στόχος είναι να υπάρχει ο χρόνος ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να διδάσκουν σωστά και οι μαθητές να μπορούν να εμπεδώσουν την ύλη κάθε μαθήματος.

- τέλος για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρεις ώρες ανά εβδομάδα, μία για κάθε ένα από τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού κατά τις οποίες κάθε εκπαιδευτικός θα είναι διαθέσιμος για συνεργασία με τους μαθητές του, για συζήτηση εργασιών, επίλυση αποριών κλπ. των υποψηφίων.

Συμπερασματικά, οι συνοπτικά οι βασικές αλλαγές είναι:

- τα μαθήματα Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Λογοτεχνία ενοποιούνται στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, το οποίο είναι εξεταζόμενο για όλους τους υποψηφίους.

- καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα που εξετάζονται σε Πανελλήνιο επίπεδο οι ομάδες προσανατολισμού γίνονται τέσσερις από τρεις

- η κάθε κατεύθυνση θα έχει μόνο τρία μαθήματα

- κάθε μάθημα προσανατολισμού θα διδάσκεται επί έξι ώρες την ημέρα

- οι αρχές οικονομικής θεωρίας εμπλουτίζονται

- τα θρησκευτικά μειώνονται σε 1 ώρα την εβδομάδα.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, το νέο πρόγραμμα της Γ ́ Λυκείου διαμορφώνεται ως εξής:
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
«Η πρόταση που σας παρουσιάζουμε διαμορφώθηκε με βάση την πρόταση του ΙΕΠ, του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία που έγινε το 2015-16, των σχετικών συζητήσεων της επιτροπής Μορφωτικων Υποθέσεων της Βουλής, με εκπαιδευτικούς φορείς και εκπαιδευτικους και μετά από συστηματική μελέτη των συστημάτων που ισχύουν σε άλλες χώρες» ανέφερε ο κ. Γαβρόγλου, ξεκινώντας την παρουσίαση του νέου σχεδίου.

Επίσης, τόνισε ότι είναι βασικό να υπάρξει «σαφέστατη προοπτική και μία καλά προμελετημένη μεταβατική περίοδος» και επισήμανε ότι οι αλλαγές ήταν μέρος της συνολικής αναβάθμισης και αναμόρφωσης της εκπαίδευσης, που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια.

Οι όποιες αλλαγές ανακοινωθούν, θα ισχύσουν από το σχολικό έτος 2019-20, δηλαδή από τη «φουρνιά» των παιδιών που φέτος θα ξεκινήσουν να φοιτούν στη Β’ λυκείου.

Ο τελικός βαθμός του απολυτηρίου

Για το νέο ενισχυμένο απολυτήριο που σχεδιάζεται θα δίνονται ενδοσχολικού τύπου εξετάσεις σε τέσσερα βασικά μαθήματα, οι οποίες θα διοργανώνονται σε επίπεδο Περιφέρειας της χώρας. Ήδη, στις φετινές απολυτήριες εξετάσεις της Γ' τάξης του Λυκείου οι μαθητές εξετάστηκαν στα μαθήματα: Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (συνεξετάζονται σε τρίωρη εξέταση ως κλάδοι μαθήματος), Μαθηματικά, Ιστορία, Βιολογία.

Στα συγκεκριμένα μαθήματα προβλέπεται υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα μόνο στο πρώτο τετράμηνο. Ο βαθμός του απολυτηρίου σε αυτά τα μαθήματα αποτελεί τον μέσο όρο τριών βαθμών, αυτών του πρώτου τετραμήνου, του δεύτερου τετραμήνου και της απολυτήριας εξέτασης. Στα υπόλοιπα μαθήματα της τελευταίας τάξης του ΓΕΛ, πλην της Φυσικής Αγωγής, προβλέπεται υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα και στο πρώτο και στο δεύτερο τετράμηνο. Ο βαθμός του απολυτηρίου σε αυτά τα μαθήματα αποτελεί τον μέσο όρο δύο βαθμών, αυτών του πρώτου και του δεύτερου τετραμήνου.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις που θα ακολουθούν τις απολυτήριες στα σχολεία παραμένουν όπως είναι σήμερα, με τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο, στο πρότυπο των παλαιών «Δεσμών» που αποτέλεσαν άλλωστε και το μακροβιότερο σύστημα στην ιστορία των διαγωνισμών εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας. Παραμένουν έτσι τα τέσσερα επιστημονικά πεδία στα οποία εξετάστηκαν εφέτος οι υποψήφιοι για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας (Ανθρωπιστικών Επιστημών, Θετικών Επιστημών, Επιστημών Υγείας και Επιστημών Πληροφορικής και Οικονομικών) και τα τέσσερα βασικά μαθήματα που εξετάστηκαν ανά πεδίο.

Όπως τόνισε ο κ. Γαβρόγλου θα υπάρξει κατάργηση των πανελληνίων όμως μόνο σε σχολές χαμηλής ζήτησης. Η εισαγωγή σε αυτές τις σχολές θα γίνεται μόνο με τον βαθμό του απολυτηρίου.

δείτε εδω αναλυτικά όλες τις αλλαγές
https://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/ ... oi-allages

ρε τα συριζια μπολεμάνε και τα λατινικά μας τώρα! :003:
Αποψεις πχορουμιτων επι του θέματος, παρακαλω...

Re: κατάργηση λατινικών

Δημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2018, 21:37
από Nero
Καλό αλλά κακό

Re: κατάργηση λατινικών

Δημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2018, 21:43
από Jolly Roger
κοίτα εγώ στην α' δέσμη ήμουνα, αλλά αυτό που μου λέγαν οι τριτοδεσμίτες ήταν ότι τα λατινικά είχαν το λιγότερο διάβασμα από όλα τα μαθήματα.

Τώρα θα βάλουν Κοινωνιολογία. Έπρεπε να είχε μπει εδώ και καιρό.

Re: κατάργηση λατινικών

Δημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2018, 21:46
από Nero
Ως μάθημα ήταν ήδη υποβαθμισμένο και αχρείαστο γιατί το παραχώνουν κάποια στιγμή στη β λυκείου μετά απο 850 ώρες αρχαία και σου λένε παγαγάλισεμε αποτέλεσμα να μην είναι δυνατό ούτε να διδάξεις ούτε να διδαχτείς κάτι. Απλά γεμίζει το quota και βοηθάει λίγο του σκράπες να ανεβάσουν τον βαθμό γιατί είναι σχετικά ευκολο να παπαγαλίζεις τα κείμενα που είναι διασκευασμένα σε τόσο απλοποιημένη μορφή που είναι λες και απευθύνονται σε καθυστερημένους. Σαφώς είναι θετική εισαγωγή της κοινωνιολογίας

Ωστόσο: δεν μπορείς να θεωρείσαι ευρπωαική χώρα και να στέλνεις σε ξένα πανεπιστήμια φοιτητές,φιλολόγους κιόλα που δεν ξέρουν καθόλου λατινικά και ρωμαική ιστορία. Το λογικό,που δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ για ευνόητους λόγους είναι η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε λτινικά και αρχαία απο τον ίδιο τον φοιτητή είτε σε όλο το λύκειο ή μόνο ως εξεταζόμενο στις πανελλήνιες

Re: κατάργηση λατινικών

Δημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2018, 21:58
από Dwarven Blacksmith
Ξεχάσαμε τη γλώσσα μας, δεν θα ξεχάσουμε όμως τη Μεγάλη Πατρίδα.

Re: κατάργηση λατινικών

Δημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2018, 22:08
από nik_killthemall
ρε εδώ έχουν εξαφανίσει τους μιγαδικούς απτα μαθηματικά, στα λατινικά θα κολλήσουνε ?

Re: κατάργηση λατινικών

Δημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2018, 22:13
από Lugozzi
αίσχος

Re: κατάργηση λατινικών

Δημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2018, 22:16
από Beria
Έκανα έξι τάξεις λατινικά
Δεν χάνουν και πολλά που δεν θα τα διδαχθούν

Re: κατάργηση λατινικών

Δημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2018, 22:21
από Νταρνάκας
Dwarven Blacksmith έγραψε: 03 Σεπ 2018, 21:58 Ξεχάσαμε τη γλώσσα μας, δεν θα ξεχάσουμε όμως τη Μεγάλη Πατρίδα.
Ο Πρωτέας σίγουρα θα χαρεί πάντως.

Re: κατάργηση λατινικών

Δημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2018, 22:33
από Yochanan
Dwarven Blacksmith έγραψε: 03 Σεπ 2018, 21:58 Ξεχάσαμε τη γλώσσα μας, δεν θα ξεχάσουμε όμως τη Μεγάλη Πατρίδα.
AVE MILES!! :g094: :hebit:

Re: κατάργηση λατινικών

Δημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2018, 22:40
από George_V
O tempora! O mores!

Re: κατάργηση λατινικών

Δημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2018, 22:45
από Νταρνάκας
Δεν σας χάλασε, Ρωμαιοτσολιάδες. :P

Re: κατάργηση λατινικών

Δημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2018, 22:50
από George_V
Νταρνάκας έγραψε: 03 Σεπ 2018, 22:45 Δεν σας χάλασε, Ρωμαιοτσολιάδες. :P
Nova Roma Victrix ΡΕ!!! :003:

Re: κατάργηση λατινικών

Δημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2018, 22:51
από Nero
Νταρνάκας έγραψε: 03 Σεπ 2018, 22:45 Δεν σας χάλασε, Ρωμαιοτσολιάδες. :P
Σα πονάει ακόμα ο Λεύκιος Μόμμιος. Ο δε Αιμίλιος Παυλος δεν το συζητώ :smt013

Re: κατάργηση λατινικών

Δημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2018, 23:10
από paul25
Ενταξει, μικρο το κακο. Δεν ειχε νοημα αλλωστε αφου για πολυ λιγα τμηματα της 1 κατευθυνσης ειχαν νοημα τα λατινκα, σε περιπου κανα-δυο. Οποτε γιατι να υπαρχουν στο σχολειο; αλλωστε οπως ειπωθηκε ετσι οπως διδασκοντουσαν μονο για να μαθεις απ'εξω την υλη και να πας. Μαθημα bonus πρεπει να ηταν.