!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Εις Μνήμην Μίμη Στεφανάκου, ενός άντρα και αθλητή μιας τελείως άλλης εποχής

Αθλητικά νέα, ομάδες, αγωνιστικές, αποτελέσματα.
Άβαταρ μέλους
georgebi
Δημοσιεύσεις: 25437
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 14:17

Εις Μνήμην Μίμη Στεφανάκου, ενός άντρα και αθλητή μιας τελείως άλλης εποχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από georgebi »

Εικόνα
https://www.protagon.gr/themata/mimis-s ... 4342409341




Μεσουράνησε στη μεταπολεμική-μετεμφυλιακή Ελλάδα των 50s και των 60s: της φτώχειας και της αμφισβήτησης, της πολιτικής αναταραχής, των κοινωνικών κινημάτων και της πολιτιστικής άνοιξης. Τότε που, εκτός από ένα καλύτερο μέλλον, η χώρα είχε αρχίσει να αναζητά τους νέους «ήρωες» της ειρηνικής, πια, εποχής. Στον καλλιτεχνικό χώρο, κυρίως, αλλά και στα σπορ. Ιδίως στο ποδόσφαιρο.

Εικόνα


Ο Μίμης Στεφανάκος δεν υπήρξε το μεγαλύτερο ταλέντο των ελληνικών γηπέδων –δεν ήταν, καν, επιθετικός, ώστε να ξεσηκώνει τον κόσμο με τα γκολ του–, όμως για αρκετά χρόνια πρωταγωνίστησε στα εξώφυλλα των περιοδικών και τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων. Για την ακρίβεια, ήταν ο πρώτος «σελέμπριτι» έλληνας αθλητής. Ο πρώτος που απασχόλησε το κοινό (ακόμη και όσους δεν ήταν φίλαθλοι) με την προσωπική του ζωή.

Εγινε γνωστός στο πανελλήνιο όταν φόρεσε τη φανέλα του Ολυμπιακού, το 1957, όμως θα γινόταν «σταρ» ακόμη κι αν δεν… κλωτσούσε υπέροχα. Θα αρκούσαν, οι εμφανίσεις του σε έξι κινηματογραφικές ταινίες μέσα σε τέσσερα χρόνια, η απαράμιλλη γοητεία του, τα αμέτρητα ειδύλλιά του με κάποιες από τις ωραιότερες γυναίκες της εποχής, και τα αχαλίνωτα γλέντια του στα πιο διάσημα νυχτερινά κέντρα της Αθήνας.

Από την πρώτη του, κιόλας, ταινία («Ο Κομήτης του Χάλεϊ», γνωστή και ως «Στην πόρτα της κολάσεως»), το 1960, δίπλα στη Μάρω Κοντού, τον Λυκούργο Καλλέργη, τον Χριστόφορο Νέζερ, τον Σπύρο Καλογήρου και τον Αρτέμη Μάτσα, ο γυναικείος πληθυσμός ερωτεύτηκε αυτό το ψηλόλιγνο παλικάρι με τον «αέρα» που δεν παρέπεμπε σε ποδοσφαιριστή εκείνου του καιρού. Την ίδια χρονιά έπαιξε στην «Αγαπούλα μου» (Αντζελα Ζήλια, Βασίλης Αυλωνίτης, Νίκος Ρίζος). Ακολούθησαν άλλες τέσσερις εμφανίσεις του: «Καραγκούνα», «Εσκότωσα για το παιδί μου», «Ο διαιτητής» (με τον Νίκο Σταυρίδη) και «Αθήνα ώρα δώδεκα».

Εικόνα


Το ποδόσφαιρο στην Ελλάδα ήταν, ακόμη, ερασιτεχνικό. Για να υπογράψει στον Ολυμπιακό, πήρε 1.500 δραχμές. Αλλες 2.000 έδωσαν στη μητέρα του.

Την dolce vita, στην οποία διακρίθηκε, τη χρηματοδοτούσαν τα έσοδά του από την καλλιτεχνική του καριέρα. Για κάθε ταινία στην οποία έλαβε μέρος, η αμοιβή του ήταν 15.000-18.000 δραχμές. Διόλου άσχημα, αν σκεφτεί κανείς ότι το «κασέ» της Αλίκης Βουγιουκλάκη ήταν γύρω στις 60.000. Κυκλοφορούσε με Αλφα Ρομέο κάμπριο, ντυνόταν με πανάκριβα ρούχα, και τα βράδια απουσίαζε από τα μπουζούκια μόνον αν την επόμενη μέρα είχε αγώνα – για να μην τον πάρει κανένα μάτι.

Εικόνα



Θα τον συναντούσες συχνά στην «Τριάνα του Χειλά», στη Συγγρού, απέναντι από τον Αγιο Σώστη, όπου τραγουδούσε ο Στέλιος Καζαντζίδης και ο -αγαπημένος του- Γρηγόρης Μπιθικώτσης. Ή, στο «Πανόραμα», στην Αχαρνών (Πάνος Γαβαλάς). Σε συνέντευξή του στο «Φως των Σπορ» είχε πει, αστειευόμενος, πως έκανε δύο προπονήσεις τη μέρα: μία το μεσημέρι, με τον Ολυμπιακό, και μία το βράδυ… στον χορό.

Παρά τα νυχτοπερπατήματά του, επί επτά χρόνια στη σειρά ήταν αναντικατάστατος στην άμυνα των «ερυθρόλευκων». Το παιχνίδι του ήταν εντυπωσιακό. Αρχοντικό. Εμοιαζε με εκείνο του Φραντς Μπεκενμπάουερ, που εμφανίστηκε στα γήπεδα λίγα χρόνια αργότερα. Τρεις σπουδαίοι ευρωπαϊκοί σύλλογοι (Μπαρτσελόνα, Ιντερ και Φενέρμπαχτσε) είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για να τον αποκτήσουν. Ο Ολυμπιακός δεν θέλησε να τον αποχωριστεί, αλλά και ο ίδιος ήταν απρόθυμος να απαρνηθεί την παραμυθένια ζωή που ζούσε στην Ελλάδα.


Ηταν μέγας καρδιοκατακτητής – όλοι οι άνδρες τον ζήλευαν για τις γυναίκες που δεν κατάφερναν να αντισταθούν στη γοητεία του. Ανάμεσά τους, όπως έγραφαν οι κοσμικές στήλες του αθηναϊκού Τύπου, η Λάουρα (τραγουδίστρια και «σεξοβόμβα» της εποχής), η Τζένη Βάνου, η Σπεράντζα Βρανά, η Μάρθα Βούρτση και η Μελίνα Μερκούρη.

Εικόνα

Τη Μάρθα Καραγιάννη τη γνώρισε το 1959. Εκείνη, ανερχόμενη «σταρ» του σινεμά τότε, ούτε που είχε ξανακούσει το όνομά του (δήλωνε οπαδός του Ολυμπιακού επειδή είχε γεννηθεί στον Πειραιά, αλλά στην πραγματικότητα δεν είχε ιδέα από ποδόσφαιρο). Τον ερωτεύτηκε κεραυνοβόλα. Πέρα από το παρουσιαστικό του, ο Στεφανάκος «είχε τον τρόπο του» με τις γυναίκες. Ηταν σοβαρός, τρυφερός κι ευγενικός. Η είδηση πως επρόκειτο να παντρευτούν, έγινε πρωτοσέλιδη σε όλες τις εφημερίδες: «Ο γάμος της χρονιάς», «Σμίγουν τα αστέρια», «Το πιο λαμπρό ζευγάρι»…

Εικόνα


Ο γάμος έγινε το 1960 στον Αϊ-Γιώργη, στην Κυψέλη. Μια Δευτέρα του Οκτωβρίου, που η νύφη είχε ρεπό (τις Δευτέρες, τα θέατρα παρέμεναν κλειστά). Λίγους μήνες μετά, οι νιόπαντροι ανακοίνωσαν σε συγγενείς και φίλους ότι περιμένουν παιδί. Αλλά, σύμφωνα με τα βιογραφικά αφιερώματα του Μάκη Δελαπόρτα στην «Καθημερινή», η ευτυχία τους δεν κράτησε πάνω από ένα χρόνο. Το βρέφος γεννήθηκε πολύ πρόωρα, κι έζησε μόνο τρεις μέρες. Ηταν ένα χτύπημα της Μοίρας, το οποίο δεν κατάφεραν να διαχειριστούν. Με πόνο ψυχής, συμφώνησαν να χωρίσουν.

Εικόνα


Ο Στεφανάκος, με καταγωγή από τη Μάνη, γεννήθηκε στην Καλαμάτα στις 19 Οκτωβρίου 1936 (όχι Πρωτοχρονιά του 1937, όπως έγραφε η ταυτότητα). Ηρθε στην Αθήνα της Κατοχής, στα Εξάρχεια, το 1942 μαζί με τη μητέρα και την αδελφή του (ο πατέρας του ήταν αξιωματικός του στρατού και πολεμούσε στην Αίγυπτο). Το 1952 γράφτηκε στην Υπεροχή Νεαπόλεως, ομάδα Β’ Κατηγορίας, στην οποία έπαιζε και ο μετέπειτα δημοσιογράφος, Σταύρος Τσώχος. Δύο χρόνια αργότερα, το 1954, υπέγραψε το πρώτο του συμβόλαιο, χωρίς να πάρει δραχμή. Το 1956 έφυγε για τον Ηλυσιακό, όπου έμεινε για ένα χρόνο, και το 1957 ο Βαγγέλης Χέλμης τον πήγε στον Ολυμπιακό. Αν και, όπως ο ίδιος είχε δηλώσει σε συνέντευξή του, μικρός ήταν οπαδός της ΑΕΚ, και αθλητής στο τμήμα κολύμβησης του Παναθηναϊκού.

Εικόνα


Το 1965 σκέφτηκε να ανοίξει ένα μαγαζί στο Πέραμα, γι’ αυτό ζήτησε από τη διοίκηση του Ολυμπιακού ένα δάνειο 100.000 δραχμών. Του το αρνήθηκαν (ενώ στον Γιώργο Σιδέρη έδωσαν το ίδιο ποσό). Αποφάσισε να φύγει από τον σύλλογο, όμως χωρίς τη συγκατάθεση της ομάδας του δεν μπορούσε να συνεχίσει την καριέρα του, ούτε στην Ελλάδα ούτε στην Ευρώπη.


Τον Φεβρουάριο του 1966 αναχώρησε για το Γιοχάνεσμπουργκ, όπου ο Γιώργος Αμερικάνος, ο θρυλικός μπασκετμπολίστας της ΑΕΚ, είχε συγγενείς. Τον βοήθησαν να υπογράψει στη Ρέιντζερς της Νότιας Αφρικής, για δύο χρόνια, με 32.000 δρχ. τον μήνα. Υστερα πήρε μεταγραφή στην Κορίνθιας. Αλλά ένας σοβαρός τραυματισμός στο γόνατο, αρχές του 1969, τον ανάγκασε να σταματήσει το ποδόσφαιρο, στα 32.

Παντρεύτηκε τέσσερις φορές: τρεις στην Ελλάδα και μία στη Νότια Αφρική, και απέκτησε δύο παιδιά, τον Πέτρο και την Ανδριάνα. Κουμπάρος σε έναν από τους γάμους του ήταν ο Ανδρέας Μπάρκουλης. Αλλά η σχέση του που «άντεξε» περισσότερο από κάθε άλλη (5 χρόνια) ήταν με μια κοπέλα που εργαζόταν ως υπεύθυνη στο «Ζόναρς»: τη Γιούλα. Ηταν ο μεγάλος του έρωτας.

Εζησε με πολύ κόσμο γύρω του, όμως τα τελευταία του χρόνια τα πέρασε μόνος, στην Αρεόπολη.

«Εφυγε» σε ηλικία 85 ετών.
看起来和闻起来像狗屎的东西,您无需舔以确保它是狗屎..... :102:
Spoiler
Ότι φαίνεται σκατά και μυρίζει σαν σκατά δεν χρειάζεται να το γλείψεις για να βεβαιωθείς ότι είναι σκατά..
Άβαταρ μέλους
Yochanan
Δημοσιεύσεις: 16962
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:44
Phorum.gr user: Yochanan

Re: Εις Μνήμην Μίμη Στεφανάκου, ενός άντρα και αθλητή μιας τελείως άλλης εποχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Yochanan »

Βίος και Πολιτεία - σίγουρα ενδιαφέρουσα ζωή. Αλλά τα παιδιά του γιατί δεν ήταν μαζί του στα γεράματα που λέει?
Κυριάκος ο Χρυσογέννητος, του Οίκου των Μητσοτακιδών, Πρώτος του Ονόματός του, Κύριος των Κρητών και των Πρώτων Ελλήνων, Προστάτης της Ελλάδος, Μπαμπάς της Δρακογενιάς, ο Κούλης του Οίνοπα Πόντου, ο Ατσαλάκωτος, ο Απελευθερωτής από τα Δεσμά των Μνημονίων.
Άβαταρ μέλους
georgebi
Δημοσιεύσεις: 25437
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 14:17

Re: Εις Μνήμην Μίμη Στεφανάκου, ενός άντρα και αθλητή μιας τελείως άλλης εποχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από georgebi »

Μίμης Στεφανάκος: Καρδιοκατακτητής από τους λίγους

https://makrakomi.com/mimis-stefanakos- ... us-ligous/
Εικόνα

Είναι γνωστό ότι υπήρξε όμορφος, μέγας γόης και γυναικοκατακτητής. Ο Στεφανάκος υπήρξε ο απόλυτος και ασύγκριτος celebrity του ελληνικού ποδοσφαίρου.

Εικόνα


Ποτέ και για κανένα Έλληνα παίκτη δεν έχουν γραφτεί για τόσο πολύ καιρό, τόσο πολλά, σε τόσες εφημερίδες και περιοδικά ποικίλης ύλης, στα οποία δέσποζαν συνέχεια οι φωτογραφίες του στο εσωτερικό τους αλλά και στα εξώφυλλα τους.

Εικόνα

Ήταν πια ένα 17χρονο όμορφο παλικαράκι που έκανε θραύση στα κοριτσόπουλα της γειτονιάς. Ο ίδιος είχε πει σε συνέντευξη του πως τα «περπατήματα» του στην νυχτερινή Αθήνα ξεκινούσαν από το απόγευμα για να συναντάει νεαρά κορίτσια και κρατούσαν μέχρι το βράδυ, όπου κατέληγε σε στέκια με πιο ώριμες γυναίκες που δεν χρειάζονταν την άδεια του μπαμπά να κυκλοφορήσουν νύχτα.

Εικόνα

Δεν είχε πρόβλημα με τις γυναίκες. Πήγαινε με συνομήλικες του μέχρι ότι νάναι…

Σ΄ αυτό το σημείο, για να μάθω περισσότερα τηλεφώνησα σε μια γνωστή μου ηθοποιό μεγάλης ηλικίας, που να ‘ναι καλά, όποτε χρειάζομαι κάτι, μου λέει τα πάντα.

“Α, ο Στεφανάκος, ο Μίμης… ωραίο παιδί, γυμνασμένο και… εύκολο. Όλες τον είχαν κουτουπώσει”


Εικόνα
看起来和闻起来像狗屎的东西,您无需舔以确保它是狗屎..... :102:
Spoiler
Ότι φαίνεται σκατά και μυρίζει σαν σκατά δεν χρειάζεται να το γλείψεις για να βεβαιωθείς ότι είναι σκατά..
Άβαταρ μέλους
Tarkovsky
Δημοσιεύσεις: 9035
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2018, 01:19
Phorum.gr user: Harry Haller's Records

Re: Εις Μνήμην Μίμη Στεφανάκου, ενός άντρα και αθλητή μιας τελείως άλλης εποχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Tarkovsky »

τιμή και αιώνια δόξα στον άντρα που παντρεύτηκε το θηλυκότερο θηλυκό που περπάτησε στην ελληνική γη από την εποχή της Αφροδίτης και δώθε

Spoiler
προ 13ετίας που είχα την τύχη να τον γνωρίσω στη Φωκίωνος, δεν βλεπόταν από τα επιπλέον κιλά, πάντως
Μητσοτάκη πομπόμ-πομ
Άβαταρ μέλους
wooded glade
Δημοσιεύσεις: 29284
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 17:04

Re: Εις Μνήμην Μίμη Στεφανάκου, ενός άντρα και αθλητή μιας τελείως άλλης εποχής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από wooded glade »

Τον θυμάμαι κάπως τον Στεφανάκο.
Ήρωας στα πανελλήνια πρωταθλήματα των fifties αλλά στα πέτρινα χρόνια για 1960-65 του θρύλου έτρωγε κράξιμο.
Το 65 με τον ερχομό του Μάρτσυ Μπάρτσυ τον έβγαλαν από την ομάδα.
Ο Στεφανάκος ήταν θύμα του Νεστορίδη (έτρωγε τρία-τέσσερα ο θρύλος κάθε φορά). Λιγότερο του Παπαϊωάννου καθ' ότι βρέθηκαν αντίπαλοι λιγότερες φορές. Αντίθετα αυτός που έπαιρνε την ταυτότητα του Νεστορίδη ήταν ο Σούρπης της Πανάθας.
δεν είναι όλα κρού-σμα-τα
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Αθλητικά”