Η Αγάπη ως αρετή μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα
Δημοσιεύτηκε: 12 Οκτ 2021, 23:25
Η αγάπη είναι μια αρετή που αν την ασκήσουμε σε πνευματικό επίπεδο και την περάσουμε μέσα από το θρησκευτικό συναίσθημα μας οδηγεί σε Θείο πεδίο στην μεταθάνατω ζωή.
Σαν πνευματική πρακτική η άσκηση του συναισθήματος της αγάπης προς όλα τα όντα είναι παλιά πρακτική.
Βουδδισμός
“Αγάπα τον πλησίον σου σαν να είναι η μητέρα σου.”
Η ανάπτυξη του Βουδδικού χαρακτήρα και της ευσπλαχνίας όλων των όντων βασίζεται στην συμπόνια και την αγάπη. Ο Βουδδικός χαρακτήρας είναι η λεγόμενη Μποντιτσίτα.
Για να αναπτύξει κάποιος Βουδδιστής Μποτιτσίτα γίνεται με δύο τρόπους.
1) Με την μέθοδο των επτά σημείων αιτίου και αποτελέσματος
1. Αναγνωρίζοντας όλα τα όντα ως μητέρα κάποιου
2. Αναγνωρίζοντας την καλοσύνη των μητέρων όντων
3. Λαμβάνοντας την καλοσύνη τους
4. Δημιουργία του συναισθήματος της Στοργική αγάπη
5. Δημιουργία του συναισθήματος Μεγάλη συμπόνια
6. Επιθυμία για δράση μέσω της αγάπης και της συμπόνιας για την εξάλειψη της δυστυχίας.
7. Δημιουργία της Bodhicitta
2) Με την πρακτική να εξισώνεις τον εαυτό σου με τους άλλους
1. Εξισώνοντας τον εαυτό του με τους άλλους
2. Συνειδητοποιώντας το μειονέκτημα του να αγαπάς τον εαυτό σου
3. Συνειδητοποιώντας τα πλεονεκτήματα του να αγαπάς τους άλλους
4. Η πραγματική σκέψη να ανταλλάξουμε τον εαυτό μας με τους άλλους
5. Η αρετή το να δίνεις και να παίρνεις (τονγκ-λεν)
Χριστιανισμός
“Αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτό”
Εδώ η προτροπή του Ιησού να αγαπάμε τον άλλον σαν τον εαυτό μας ακολουθεί την Βουδδιστική πρακτική της εξίσωσης του εαυτού με τους άλλους.
Ταντρικός Ινδουισμός
“Αγάπα τον πλησίον διότι φέρει μέσα του τον Θεό”
Η Ινδουιστική Τάντρα προτρέπει την αγάπη των εραστών.
Ο άνθρωπος μέσω του Έρωτα δημιουργεί πνευματικούς δεσμούς με το άλλο του μισό.
Ο Έρωτας μέσα από τον χρόνο γίνεται βαθειά Αγάπη.
Αυτή η αγάπη δεν μένει στο προσωπικό επίπεδο.
Οι Ινδοί πιστεύουν ότι κάθε τι στον υλικό κόσμο είναι η ουσία του Θεού (Βράχμα) με διαφορετική μορφή.
Έτσι όταν ο άνθρωπος σύζυγος ερωτεύεται την γυναίκα αυτό σημαίνει ότι ένα κομμάτι του Θεού ερωτεύεται ένα άλλο κομμάτι Θεού μέσω της οντικής υπόστασης.
Ο άντρας εραστής είναι ένας Θεός που ερωτεύεται και αγαπά μια άλλη εκδήλωση του Θεού στο πρόσωπο της γυναίκας.
Το Ταντρικό ζευγάρι ασκεί την αγάπη και συνάμα την λατρεία του ενός προς τον άλλο διότι και οι δύο είναι Θεοί και οι δύο είναι ο Βράχμα σε πλήθος.
Όταν ο εραστής άντρας κάνει έρωτα με την εράστρια γυναίκα του δύο Θεοί εν ζωή ερωτοτροπούν.
Αυτό το βαθύ συναίσθημα αγάπης του αρσενικού και θηλυκού περνά μέσω της λατρείας του Θείου εντός του ανδρόγυνου.
Η οπτική ότι είσαι Θεός και συναναστρέφεσαι με άλλα όντα τα οποία και αυτά είναι Θεοί δημιουργεί την Θεϊκή κοινωνία. Η βαθειά αγάπη των εραστών μετουσιώνεται σε αγάπη για κάθε ον που είναι Θεός εν ζωή. Μέσω του σεβασμού αναπτύσσουν την συμπόνια και την ευσπλαχνία για τους ανθρώπους που τους είναι άγνωστοι, την συγχώρεση για αυτούς που ζουν στην άγνοια της Θείας τους υπόστασης και δρουν με κακία και εχθρότητα.
Έτσι ο Έρωτας μετουσιώθηκε σε Αγάπη και η Αγάπη σε συμπόνια γιατί όλα τα όντα είναι ο Θεός (Βράχμα).
Σαν πνευματική πρακτική η άσκηση του συναισθήματος της αγάπης προς όλα τα όντα είναι παλιά πρακτική.
Βουδδισμός
“Αγάπα τον πλησίον σου σαν να είναι η μητέρα σου.”
Η ανάπτυξη του Βουδδικού χαρακτήρα και της ευσπλαχνίας όλων των όντων βασίζεται στην συμπόνια και την αγάπη. Ο Βουδδικός χαρακτήρας είναι η λεγόμενη Μποντιτσίτα.
Για να αναπτύξει κάποιος Βουδδιστής Μποτιτσίτα γίνεται με δύο τρόπους.
1) Με την μέθοδο των επτά σημείων αιτίου και αποτελέσματος
1. Αναγνωρίζοντας όλα τα όντα ως μητέρα κάποιου
2. Αναγνωρίζοντας την καλοσύνη των μητέρων όντων
3. Λαμβάνοντας την καλοσύνη τους
4. Δημιουργία του συναισθήματος της Στοργική αγάπη
5. Δημιουργία του συναισθήματος Μεγάλη συμπόνια
6. Επιθυμία για δράση μέσω της αγάπης και της συμπόνιας για την εξάλειψη της δυστυχίας.
7. Δημιουργία της Bodhicitta
2) Με την πρακτική να εξισώνεις τον εαυτό σου με τους άλλους
1. Εξισώνοντας τον εαυτό του με τους άλλους
2. Συνειδητοποιώντας το μειονέκτημα του να αγαπάς τον εαυτό σου
3. Συνειδητοποιώντας τα πλεονεκτήματα του να αγαπάς τους άλλους
4. Η πραγματική σκέψη να ανταλλάξουμε τον εαυτό μας με τους άλλους
5. Η αρετή το να δίνεις και να παίρνεις (τονγκ-λεν)
Χριστιανισμός
“Αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτό”
Εδώ η προτροπή του Ιησού να αγαπάμε τον άλλον σαν τον εαυτό μας ακολουθεί την Βουδδιστική πρακτική της εξίσωσης του εαυτού με τους άλλους.
Ταντρικός Ινδουισμός
“Αγάπα τον πλησίον διότι φέρει μέσα του τον Θεό”
Η Ινδουιστική Τάντρα προτρέπει την αγάπη των εραστών.
Ο άνθρωπος μέσω του Έρωτα δημιουργεί πνευματικούς δεσμούς με το άλλο του μισό.
Ο Έρωτας μέσα από τον χρόνο γίνεται βαθειά Αγάπη.
Αυτή η αγάπη δεν μένει στο προσωπικό επίπεδο.
Οι Ινδοί πιστεύουν ότι κάθε τι στον υλικό κόσμο είναι η ουσία του Θεού (Βράχμα) με διαφορετική μορφή.
Έτσι όταν ο άνθρωπος σύζυγος ερωτεύεται την γυναίκα αυτό σημαίνει ότι ένα κομμάτι του Θεού ερωτεύεται ένα άλλο κομμάτι Θεού μέσω της οντικής υπόστασης.
Ο άντρας εραστής είναι ένας Θεός που ερωτεύεται και αγαπά μια άλλη εκδήλωση του Θεού στο πρόσωπο της γυναίκας.
Το Ταντρικό ζευγάρι ασκεί την αγάπη και συνάμα την λατρεία του ενός προς τον άλλο διότι και οι δύο είναι Θεοί και οι δύο είναι ο Βράχμα σε πλήθος.
Όταν ο εραστής άντρας κάνει έρωτα με την εράστρια γυναίκα του δύο Θεοί εν ζωή ερωτοτροπούν.
Αυτό το βαθύ συναίσθημα αγάπης του αρσενικού και θηλυκού περνά μέσω της λατρείας του Θείου εντός του ανδρόγυνου.
Η οπτική ότι είσαι Θεός και συναναστρέφεσαι με άλλα όντα τα οποία και αυτά είναι Θεοί δημιουργεί την Θεϊκή κοινωνία. Η βαθειά αγάπη των εραστών μετουσιώνεται σε αγάπη για κάθε ον που είναι Θεός εν ζωή. Μέσω του σεβασμού αναπτύσσουν την συμπόνια και την ευσπλαχνία για τους ανθρώπους που τους είναι άγνωστοι, την συγχώρεση για αυτούς που ζουν στην άγνοια της Θείας τους υπόστασης και δρουν με κακία και εχθρότητα.
Έτσι ο Έρωτας μετουσιώθηκε σε Αγάπη και η Αγάπη σε συμπόνια γιατί όλα τα όντα είναι ο Θεός (Βράχμα).