Σελίδα 1 από 1

Τα ύστερα του κόσμου!! LIFO: Γιατί πρέπει να είμαστε καχύποπτοι απέναντι στο MeToo

Δημοσιεύτηκε: 30 Μάιος 2020, 20:03
από georgebi
Σημειώνοντας και την εδώ και κανα δυο μήνες .... εκκωφαντικη απουσία :-? της αγαπημένης όλων μας "Α ΜΠΑ".... :lol: https://www.lifo.gr/articles/almanac/28 ... e-to-metoo Τον Απρίλη του 2017, λίγο πριν από την εμφάνιση του #MeToo, η ερευνήτρια Laura Kipnis δημοσίευσε ένα εκρηκτικό βιβλίο (Unwanted Advances: Sexual Paranoia Comes to Campus) για να καταγγείλει το κλίμα παράνοιας και κατάδοσης που πλήττει τα αμερικανικά πανεπιστήμια ... και το οποίο τώρα εξαπλώνεται κι εδώ.

*

ΕΙΝΑΙ η ιστορία ενός 18χρονου αμερικανού φοιτητή, του Simon, και της 19χρονης φιλενάδας του. Αγαπιούνται, κάνουν σεξ. Μια μέρα, ο Simon ρωτά τη φίλη του αν μπορεί να τον γλύψει. Δεν είχε μεγάλη αυτοπεποίθηση και "πίστευε πως θα γινόταν πιο τραβηχτικός αν της το ζητούσε", αλλά έπεσε έξω. Τον γλύφει ανόρεκτα. Μετά από 30 δευτερόλεπτα, βλέποντας ότι εκείνη δεν το απολαμβάνει, ο Simon το σταματά. Αρκετοί μήνες περνούν. Ατυχώς, χωρίζουν. Ο Simon μαθαίνει ότι υποβλήθηκε μία καταγγελία εναντίον του. Μετά από μια σύντομη ακρόαση κεκλεισμένων των θυρών, αποβάλλεται από το Πανεπιστήμιο επειδή είχε χρησιμοποιήσει "συναισθηματικό και λεκτικό καταναγκασμό" απέναντι στην πρώην φίλη του. Ο Σάιμον "θα φέρει το στίγμα του δράστη σεξουαλικού αδικήματος για όλη του τη ζωή", συνοψίζει η Laura Kipnis. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα μπορεί πλέον να συνεχίσει τις σπουδές του καθώς τα ιδρύματα αρνούνται να δεχτούν υποψηφίους που θεωρούνται ένοχοι "κακής συμπεριφοράς".

Στο όνομα του αγώνα κατά των επιθέσεων

Παραδείγματα σαν κι αυτό, η Laura Kipnis διαθέτει άπειρα. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, έγινε η αρχειοθέτρια των πιο κραυγαλέων αδικιών του συστήματος. Το σύστημα, λέει, μετατρέπει την απλή πράξη του στοματικού σεξ σε "σεξουαλική επίθεση". "Πόσα οπισθοδρομικά αξιώματα για το σεξ δεν γίνονται αποδεκτά στο όνομα του αγώνα κατά των επιθέσεων! Η ικανότητα αντίδρασης της γυναίκας ακυρώνεται εντελώς σε αυτήν την περίπτωση, αλλά σημειώστε και την έμμεση παραδοχή στη βάση του συλλογισμού: οι φοιτήτριες δεν είναι ίσες με τους άνδρες όσον αφορά τη συναισθηματική δύναμη ή τον αυτοέλεγχο, και χρειάζονται τις ορδές των πανεπιστημιακών δοιηκητικών υπαλλήλων για να αντισταθμίσουν την αδυναμία τους. Μια ακόμη σιωπηρή παραδοχή: το σεξ είναι επικίνδυνο και κατά τη διάρκεια αυτών των τριάντα δευτερολέπτων η γυναίκα υπέστη ένα αρκετά σοβαρό τραύμα ώστε να απαιτήσει μία επίσημη αποκατάσταση."

Καλύτερα να τιμωρηθεί ένας αθώος...

Στο καταγγελτικό της βιβλίο Unwanted Advances: Sexual Paranoia Comes to Campus, η Laura Kipnis επιτίθεται. Το σύστημα της κατάδοσης, λέει, είναι μια μορφή υστερίας που ενθαρρύνεται από τους θεσμούς οι οποίοι ισχυρίζονται ότι το υιοθετούν στο όνομα της ισότητας των φύλων. Στην Αμερική, οι θεσμοί αυτοί είναι οι διοικήσεις των Πανεπιστημίων, που πληρώνονται αδρά για να εξασφαλίζουν την τάξη. 'Εχει αποδειχτεί ότι το Υπουργείο Παιδείας αφαιρεί την χρηματοδότηση από οποιοδήποτε ίδρυμα δεν εφαρμόζει αυστηρά τον "Title IX" (ένα νόμο κατά των σεξουαλικών διακρίσεων). Για να φανούν επομένως πρόθυμα, τα πανεπιστήμια δημιούργησαν εποπτικές επιτροπές που το μόνο που θα μπορούσε να δικαιολογήσει την ύπαρξή τους είναι να βρίσκουν ενόχους, ή και να τους κατασκευάζουν από το μηδέν βάσει απλών φημών. Αρκεί μία καθηγήτρια να "εγείρει την υποψία" ότι είναι λεσβία επειδή μίλησε ψιθυριστά με δύο φοιτήτριες (όταν βρέθηκαν σε μια βιβλιοθήκη όπου απαγορεύεται να μιλάει κανείς δυνατά) για να την καλέσουν σε απολογία χωρίς να γνωρίζει για ποιό πράγμα την κατηγορούν, και μετά να την καθαιρέσουν.

... παρά να αγνοηθεί ένα σημάδι στο λαιμό

Μερικές φορές η ιερά εξέταση ξεκινά έπειτα από μία μόνο καταγγελία που γίνεται από κάποιον τρίτο. Η Laura Kipnis αναφέρει την περίπτωση ενός φοιτητή που κατηγορήθηκε για τον βιασμό μιας νεαρής γυναίκας που ωστόσο υποστήριζε ότι είχε συναινέσει. "Οι μπελάδες ξεκίνησαν όταν μία γνωστή της γυναίκας παρατήρησε ένα σημάδι στο λαιμό της και το ανέφερε στις αρχές." Με βάση το μοναδικό αυτό σημάδι, ο φοιτητής αποβλήθηκε, στερήθηκε κάθε μέλλον. Να φυλάγεστε από το σεξ, λέει ειρωνικά η Κίπνις, γιατί ακόμη και ανάμεσα σε συναινούντες ενήλικες μπορεί να σας μετατρέψει σε εγκληματία. Με το πρόσχημα της προστασίας των γυναικών, οι επιτροπές επιβάλλουν μόνο ένα καθεστώς τρόμου. "Αυτά τα παράξενα και αυθαίρετα δικαστήρια ευδοκιμούν σε ολόκληρη τη χώρα, στερώντας τους μαθητές και τους καθηγητές από τα δικαιώματά τους και, σε πολλές περιπτώσεις, τους διασύρουν με μοναδικό σκοπό να δημιουργήσουν την ψευδαίσθηση ότι ο ακαδημαϊκός κόσμος κινητοποιείται κατά των σεξουαλικών επιθέσεων".

"Μία καταστροφική εξέλιξη για τον φεμινισμό"

Πρέπει να θεωρήσουμε πρόοδο αυτό το κίνημα που ενθαρρύνει τις γυναίκες να υποβάλλουν καταγγελίες όταν μια σχέση ατύχησε; Γιατί οι επιτροπές υποστηρίζουν τις φοιτήτριες, ακόμη και όταν η διαμαρτυρία τους είναι προφανώς αποτέλεσμα μιας σύγχυσης, μιας στενοχώριας, ενός κακοχωνευμένου μείγματος ενοχής, μνησικακίας και άγνοιας; Ποιος ωφελείται από αυτές τις ψεύτικες δίκες; Όχι οι γυναίκες, απαντά η Laura Kipnis. Αυτές είναι τα πρώτα θύματα της αστυνομίας ηθών, για δύο λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι ότι η γραφειοκρατία αυξάνει την εξουσία της στη βάση ενός λόγου του πόνου που εγκλωβίζει συστηματικά τις γυναίκες στο ρόλο της παθητικής, ευεπηρέαστης, εύθραυστης λείας, όντας ανίκανες να γνωρίζουν τι θέλουν, ανίκανες να αποφασίσουν για τη μοίρα τους. Εν ολίγοις, τις αντιμετωπίζουμε ως ανώριμες ηλίθιες. "Οι γυναίκες έχουν περάσει τα τελευταία 150 χρόνια ζητώντας να αντιμετωπίζονται σαν συναινούντες ενήλικες".

Περισσότερη κατάδοση, λιγότεροι βιασμοί; Όχι και τόσο σίγουρο

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι αντί να οδηγεί σε μία μείωση των βιασμών, ο πατερναλισμός συμβάλλει πιθανώς στην αύξησή τους. "Οι πολιτικές και οι κανονισμοί που ενισχύουν την παραδοσιακή θηλυκότητα (η οποία εστίαζε πάντα στα αφηγήματα των κινδύνων στους οποίους εκτίθενται οι γυναίκες παρά σ' εκείνα που εμπνέονται από την ικανότητά τους να ενεργούν) είναι το τελευταίο πράγμα στον κόσμο που θα μπορούσε να μειώσει τις σεξουαλικές επιθέσεις." Υπερπροστατεύοντας τη γυναίκα, την αποτρέπουν από το να αναλάβει τον εαυτό της. Πιστεύοντας ότι είναι ασφαλής (εφόσον μπορεί να υποβάλει καταγγελία!;), δεν είναι ικανή να θέσει τα όριά της με σαφήνεια. Την ενθαρρύνουν να βλέπει τον εαυτό της ως ένα παθητικό θήραμα, όχι ως ένα άτομο που ξέρει τι θέλει, που κάνει αυτό που επιθυμεί. Την πείθουν ότι αν κάτι πάει στραβά, θα ευθύνεται πάντα ο άλλος (αφού ο άλλος είναι ένα αρπακτικό). Τι γίνεται όμως στην πραγματικότητα;

Πρέπει να βλέπουμε την σεξουαλικότητα σαν ένα κίνδυνο ή σαν μία εμπειρία;


Στον πραγματικό κόσμο, το να αποκτάς εμπειρίες σημαίνει να ρισκάρεις και να αποδέχεσαι το μερίδιο της αποτυχίας που τις συνοδεύει. Πώς να κάνεις τις γυναίκες δυνατές με έναν λόγο που τις προειδοποιεί μονίμως για τους κινδύνους του σεξ; "Το να είσαι κύριος του σώματός σου, ειδικά για τις γυναίκες, είναι ένα ταλέντο που αποκτιέται και πρέπει να διδάσκεται", λέει η Laura Kipnis, επικρίνοντας έντονα τον κυρίαρχο (πουριτανικό) και εμμονικό με την ασφάλεια λόγο. "Όσο με αφορά, αναρωτιέμαι ποιά θα μπορούσα να είχα γίνει χωρίς όλες τις κακές σεξουαλικές μου εμπειρίες, χωρίς τους ατελείς δασκάλους μου και χωρίς την ελευθερία μου να κάνω λάθη. Μπόρεσα να πάρω ρίσκα που με προετοίμασαν να αντιμετωπίσω αργότερα άλλα ρίσκα, δημιουργικά και πνευματικά ακριβώς επειδή [εγώ και η γενιά μου, αυτή των ανθρώπων που γεννήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1960] δεν σκεφτόμασταν το σεξ ως κάτι που θα μπορούσε να μας βλάψει."

Laura Kipnis

Η Laura Kipnis (γεννημένη το 1956) είναι μια αμερικανίδα διανοούμενη, δοκιμιογράφος και καθηγήτρια. Διδάσκει Κινηματογράφο στο Πανεπιστήμιο Northwestern στο Evanston (κοντά στο Σικάγο). Μεταξύ των προσφιλών της θεμάτων: οι πολιτικές της σεξουαλικότητας, η απιστία, το σκάνδαλο, ο φεμινισμός και η επιθυμία. Έχει δημοσιεύσει μία σειρά από βιβλία και πολλά άρθρα σε διάφορα μέσα, όπως το Slate, η The Village Voice, το Harper's, οι The New York Times και η The Guardian.

Re: Τα ύστερα του κόσμου!! LIFO: Γιατί πρέπει να είμαστε καχύποπτοι απέναντι στο MeToo

Δημοσιεύτηκε: 30 Μάιος 2020, 20:05
από Eθνικοκοινωνιστης
δεν υπαρχει τιποτα :giggle:

τους τελειωνουμε :g030: :g030: :smt038 :smt038

Re: Τα ύστερα του κόσμου!! LIFO: Γιατί πρέπει να είμαστε καχύποπτοι απέναντι στο MeToo

Δημοσιεύτηκε: 30 Μάιος 2020, 20:27
από AlienWay
Η φίμωση του λόγου και η ανελευθερία αποτελούν υψηλά ιδανικά για πολλούς μιλλένιους, ενώ το 4ο φεμινιστικό κύμα προωθεί τον προοδευτισμό ως συγκαλυμμένο πουριτανισμό. :102:

Το παρόν είναι μια δυστοπία.

Re: Τα ύστερα του κόσμου!! LIFO: Γιατί πρέπει να είμαστε καχύποπτοι απέναντι στο MeToo

Δημοσιεύτηκε: 30 Μάιος 2020, 20:42
από πατησιωτης
georgebi έγραψε: 30 Μάιος 2020, 20:03 Αυτό σημαίνει ότι δεν θα μπορεί πλέον να συνεχίσει τις σπουδές του καθώς τα ιδρύματα αρνούνται να δεχτούν υποψηφίους που θεωρούνται ένοχοι "κακής συμπεριφοράς".
Δηλαδή δεν θα δέχονταν τον Δημάκη για φοιτητή τόσο προοδευτικά ιδρύματα; :o
Πάντως σου έχω μια εξήγηση γιατί δεν αρέσει τώρα (προσωρινά) το me too : επειδή έγιναν καταγγελίες κατά του Μπάιντεν ότι την έπεφτε σε γυναίκες. :8)

Re: Τα ύστερα του κόσμου!! LIFO: Γιατί πρέπει να είμαστε καχύποπτοι απέναντι στο MeToo

Δημοσιεύτηκε: 30 Μάιος 2020, 20:58
από Juno
georgebi έγραψε: 30 Μάιος 2020, 20:03 Σημειώνοντας και την εδώ και κανα δυο μήνες .... εκκωφαντικη απουσία :-? της αγαπημένης όλων μας "Α ΜΠΑ".... :lol: https://www.lifo.gr/articles/almanac/28 ... e-to-metoo Τον Απρίλη του 2017, λίγο πριν από την εμφάνιση του #MeToo, η ερευνήτρια Laura Kipnis δημοσίευσε ένα εκρηκτικό βιβλίο (Unwanted Advances: Sexual Paranoia Comes to Campus) για να καταγγείλει το κλίμα παράνοιας και κατάδοσης που πλήττει τα αμερικανικά πανεπιστήμια ... και το οποίο τώρα εξαπλώνεται κι εδώ.

*

ΕΙΝΑΙ η ιστορία ενός 18χρονου αμερικανού φοιτητή, του Simon, και της 19χρονης φιλενάδας του. Αγαπιούνται, κάνουν σεξ. Μια μέρα, ο Simon ρωτά τη φίλη του αν μπορεί να τον γλύψει. Δεν είχε μεγάλη αυτοπεποίθηση και "πίστευε πως θα γινόταν πιο τραβηχτικός αν της το ζητούσε", αλλά έπεσε έξω. Τον γλύφει ανόρεκτα. Μετά από 30 δευτερόλεπτα, βλέποντας ότι εκείνη δεν το απολαμβάνει, ο Simon το σταματά. Αρκετοί μήνες περνούν. Ατυχώς, χωρίζουν. Ο Simon μαθαίνει ότι υποβλήθηκε μία καταγγελία εναντίον του. Μετά από μια σύντομη ακρόαση κεκλεισμένων των θυρών, αποβάλλεται από το Πανεπιστήμιο επειδή είχε χρησιμοποιήσει "συναισθηματικό και λεκτικό καταναγκασμό" απέναντι στην πρώην φίλη του. Ο Σάιμον "θα φέρει το στίγμα του δράστη σεξουαλικού αδικήματος για όλη του τη ζωή", συνοψίζει η Laura Kipnis. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα μπορεί πλέον να συνεχίσει τις σπουδές του καθώς τα ιδρύματα αρνούνται να δεχτούν υποψηφίους που θεωρούνται ένοχοι "κακής συμπεριφοράς".

Στο όνομα του αγώνα κατά των επιθέσεων

Παραδείγματα σαν κι αυτό, η Laura Kipnis διαθέτει άπειρα. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, έγινε η αρχειοθέτρια των πιο κραυγαλέων αδικιών του συστήματος. Το σύστημα, λέει, μετατρέπει την απλή πράξη του στοματικού σεξ σε "σεξουαλική επίθεση". "Πόσα οπισθοδρομικά αξιώματα για το σεξ δεν γίνονται αποδεκτά στο όνομα του αγώνα κατά των επιθέσεων! Η ικανότητα αντίδρασης της γυναίκας ακυρώνεται εντελώς σε αυτήν την περίπτωση, αλλά σημειώστε και την έμμεση παραδοχή στη βάση του συλλογισμού: οι φοιτήτριες δεν είναι ίσες με τους άνδρες όσον αφορά τη συναισθηματική δύναμη ή τον αυτοέλεγχο, και χρειάζονται τις ορδές των πανεπιστημιακών δοιηκητικών υπαλλήλων για να αντισταθμίσουν την αδυναμία τους. Μια ακόμη σιωπηρή παραδοχή: το σεξ είναι επικίνδυνο και κατά τη διάρκεια αυτών των τριάντα δευτερολέπτων η γυναίκα υπέστη ένα αρκετά σοβαρό τραύμα ώστε να απαιτήσει μία επίσημη αποκατάσταση."

Καλύτερα να τιμωρηθεί ένας αθώος...

Στο καταγγελτικό της βιβλίο Unwanted Advances: Sexual Paranoia Comes to Campus, η Laura Kipnis επιτίθεται. Το σύστημα της κατάδοσης, λέει, είναι μια μορφή υστερίας που ενθαρρύνεται από τους θεσμούς οι οποίοι ισχυρίζονται ότι το υιοθετούν στο όνομα της ισότητας των φύλων. Στην Αμερική, οι θεσμοί αυτοί είναι οι διοικήσεις των Πανεπιστημίων, που πληρώνονται αδρά για να εξασφαλίζουν την τάξη. 'Εχει αποδειχτεί ότι το Υπουργείο Παιδείας αφαιρεί την χρηματοδότηση από οποιοδήποτε ίδρυμα δεν εφαρμόζει αυστηρά τον "Title IX" (ένα νόμο κατά των σεξουαλικών διακρίσεων). Για να φανούν επομένως πρόθυμα, τα πανεπιστήμια δημιούργησαν εποπτικές επιτροπές που το μόνο που θα μπορούσε να δικαιολογήσει την ύπαρξή τους είναι να βρίσκουν ενόχους, ή και να τους κατασκευάζουν από το μηδέν βάσει απλών φημών. Αρκεί μία καθηγήτρια να "εγείρει την υποψία" ότι είναι λεσβία επειδή μίλησε ψιθυριστά με δύο φοιτήτριες (όταν βρέθηκαν σε μια βιβλιοθήκη όπου απαγορεύεται να μιλάει κανείς δυνατά) για να την καλέσουν σε απολογία χωρίς να γνωρίζει για ποιό πράγμα την κατηγορούν, και μετά να την καθαιρέσουν.

... παρά να αγνοηθεί ένα σημάδι στο λαιμό

Μερικές φορές η ιερά εξέταση ξεκινά έπειτα από μία μόνο καταγγελία που γίνεται από κάποιον τρίτο. Η Laura Kipnis αναφέρει την περίπτωση ενός φοιτητή που κατηγορήθηκε για τον βιασμό μιας νεαρής γυναίκας που ωστόσο υποστήριζε ότι είχε συναινέσει. "Οι μπελάδες ξεκίνησαν όταν μία γνωστή της γυναίκας παρατήρησε ένα σημάδι στο λαιμό της και το ανέφερε στις αρχές." Με βάση το μοναδικό αυτό σημάδι, ο φοιτητής αποβλήθηκε, στερήθηκε κάθε μέλλον. Να φυλάγεστε από το σεξ, λέει ειρωνικά η Κίπνις, γιατί ακόμη και ανάμεσα σε συναινούντες ενήλικες μπορεί να σας μετατρέψει σε εγκληματία. Με το πρόσχημα της προστασίας των γυναικών, οι επιτροπές επιβάλλουν μόνο ένα καθεστώς τρόμου. "Αυτά τα παράξενα και αυθαίρετα δικαστήρια ευδοκιμούν σε ολόκληρη τη χώρα, στερώντας τους μαθητές και τους καθηγητές από τα δικαιώματά τους και, σε πολλές περιπτώσεις, τους διασύρουν με μοναδικό σκοπό να δημιουργήσουν την ψευδαίσθηση ότι ο ακαδημαϊκός κόσμος κινητοποιείται κατά των σεξουαλικών επιθέσεων".

"Μία καταστροφική εξέλιξη για τον φεμινισμό"

Πρέπει να θεωρήσουμε πρόοδο αυτό το κίνημα που ενθαρρύνει τις γυναίκες να υποβάλλουν καταγγελίες όταν μια σχέση ατύχησε; Γιατί οι επιτροπές υποστηρίζουν τις φοιτήτριες, ακόμη και όταν η διαμαρτυρία τους είναι προφανώς αποτέλεσμα μιας σύγχυσης, μιας στενοχώριας, ενός κακοχωνευμένου μείγματος ενοχής, μνησικακίας και άγνοιας; Ποιος ωφελείται από αυτές τις ψεύτικες δίκες; Όχι οι γυναίκες, απαντά η Laura Kipnis. Αυτές είναι τα πρώτα θύματα της αστυνομίας ηθών, για δύο λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι ότι η γραφειοκρατία αυξάνει την εξουσία της στη βάση ενός λόγου του πόνου που εγκλωβίζει συστηματικά τις γυναίκες στο ρόλο της παθητικής, ευεπηρέαστης, εύθραυστης λείας, όντας ανίκανες να γνωρίζουν τι θέλουν, ανίκανες να αποφασίσουν για τη μοίρα τους. Εν ολίγοις, τις αντιμετωπίζουμε ως ανώριμες ηλίθιες. "Οι γυναίκες έχουν περάσει τα τελευταία 150 χρόνια ζητώντας να αντιμετωπίζονται σαν συναινούντες ενήλικες".

Περισσότερη κατάδοση, λιγότεροι βιασμοί; Όχι και τόσο σίγουρο

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι αντί να οδηγεί σε μία μείωση των βιασμών, ο πατερναλισμός συμβάλλει πιθανώς στην αύξησή τους. "Οι πολιτικές και οι κανονισμοί που ενισχύουν την παραδοσιακή θηλυκότητα (η οποία εστίαζε πάντα στα αφηγήματα των κινδύνων στους οποίους εκτίθενται οι γυναίκες παρά σ' εκείνα που εμπνέονται από την ικανότητά τους να ενεργούν) είναι το τελευταίο πράγμα στον κόσμο που θα μπορούσε να μειώσει τις σεξουαλικές επιθέσεις." Υπερπροστατεύοντας τη γυναίκα, την αποτρέπουν από το να αναλάβει τον εαυτό της. Πιστεύοντας ότι είναι ασφαλής (εφόσον μπορεί να υποβάλει καταγγελία!;), δεν είναι ικανή να θέσει τα όριά της με σαφήνεια. Την ενθαρρύνουν να βλέπει τον εαυτό της ως ένα παθητικό θήραμα, όχι ως ένα άτομο που ξέρει τι θέλει, που κάνει αυτό που επιθυμεί. Την πείθουν ότι αν κάτι πάει στραβά, θα ευθύνεται πάντα ο άλλος (αφού ο άλλος είναι ένα αρπακτικό). Τι γίνεται όμως στην πραγματικότητα;

Πρέπει να βλέπουμε την σεξουαλικότητα σαν ένα κίνδυνο ή σαν μία εμπειρία;


Στον πραγματικό κόσμο, το να αποκτάς εμπειρίες σημαίνει να ρισκάρεις και να αποδέχεσαι το μερίδιο της αποτυχίας που τις συνοδεύει. Πώς να κάνεις τις γυναίκες δυνατές με έναν λόγο που τις προειδοποιεί μονίμως για τους κινδύνους του σεξ; "Το να είσαι κύριος του σώματός σου, ειδικά για τις γυναίκες, είναι ένα ταλέντο που αποκτιέται και πρέπει να διδάσκεται", λέει η Laura Kipnis, επικρίνοντας έντονα τον κυρίαρχο (πουριτανικό) και εμμονικό με την ασφάλεια λόγο. "Όσο με αφορά, αναρωτιέμαι ποιά θα μπορούσα να είχα γίνει χωρίς όλες τις κακές σεξουαλικές μου εμπειρίες, χωρίς τους ατελείς δασκάλους μου και χωρίς την ελευθερία μου να κάνω λάθη. Μπόρεσα να πάρω ρίσκα που με προετοίμασαν να αντιμετωπίσω αργότερα άλλα ρίσκα, δημιουργικά και πνευματικά ακριβώς επειδή [εγώ και η γενιά μου, αυτή των ανθρώπων που γεννήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1960] δεν σκεφτόμασταν το σεξ ως κάτι που θα μπορούσε να μας βλάψει."

Laura Kipnis

Η Laura Kipnis (γεννημένη το 1956) είναι μια αμερικανίδα διανοούμενη, δοκιμιογράφος και καθηγήτρια. Διδάσκει Κινηματογράφο στο Πανεπιστήμιο Northwestern στο Evanston (κοντά στο Σικάγο). Μεταξύ των προσφιλών της θεμάτων: οι πολιτικές της σεξουαλικότητας, η απιστία, το σκάνδαλο, ο φεμινισμός και η επιθυμία. Έχει δημοσιεύσει μία σειρά από βιβλία και πολλά άρθρα σε διάφορα μέσα, όπως το Slate, η The Village Voice, το Harper's, οι The New York Times και η The Guardian.
Ανοίγουμε αγγλόφωνα ιδιωτικά πανεπιστήμια προχθές!!!
Όλοι δεκτοί και να γίνεται μακελειό στις εξετάσεις για να στρώνουν τον ποπουδάκο τους να διαβάζουν και να βγάλουν καλό όνομα παγκοσμίως τα ιδιωτικά πανεπιστήμιά μας.
Κούλη ακούς;;;

Κάπου διάβασα ότι και στην Αυστραλία τα ίδια χάλια συμβαίνουν. Νταξ, αν δεν βλέπουν αυτήν την απίστευτη ευκαιρία, είναι για πολύ ξύλο.

Re: Τα ύστερα του κόσμου!! LIFO: Γιατί πρέπει να είμαστε καχύποπτοι απέναντι στο MeToo

Δημοσιεύτηκε: 30 Μάιος 2020, 21:23
από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
georgebi έγραψε: 30 Μάιος 2020, 20:03 Σημειώνοντας και την εδώ και κανα δυο μήνες .... εκκωφαντικη απουσία :-? της αγαπημένης όλων μας "Α ΜΠΑ".... :lol: https://www.lifo.gr/articles/almanac/28 ... e-to-metoo Τον Απρίλη του 2017, λίγο πριν από την εμφάνιση του #MeToo, η ερευνήτρια Laura Kipnis δημοσίευσε ένα εκρηκτικό βιβλίο (Unwanted Advances: Sexual Paranoia Comes to Campus) για να καταγγείλει το κλίμα παράνοιας και κατάδοσης που πλήττει τα αμερικανικά πανεπιστήμια ... και το οποίο τώρα εξαπλώνεται κι εδώ.

*

ΕΙΝΑΙ η ιστορία ενός 18χρονου αμερικανού φοιτητή, του Simon, και της 19χρονης φιλενάδας του. Αγαπιούνται, κάνουν σεξ. Μια μέρα, ο Simon ρωτά τη φίλη του αν μπορεί να τον γλύψει. Δεν είχε μεγάλη αυτοπεποίθηση και "πίστευε πως θα γινόταν πιο τραβηχτικός αν της το ζητούσε", αλλά έπεσε έξω. Τον γλύφει ανόρεκτα. Μετά από 30 δευτερόλεπτα, βλέποντας ότι εκείνη δεν το απολαμβάνει, ο Simon το σταματά. Αρκετοί μήνες περνούν. Ατυχώς, χωρίζουν. Ο Simon μαθαίνει ότι υποβλήθηκε μία καταγγελία εναντίον του. Μετά από μια σύντομη ακρόαση κεκλεισμένων των θυρών, αποβάλλεται από το Πανεπιστήμιο επειδή είχε χρησιμοποιήσει "συναισθηματικό και λεκτικό καταναγκασμό" απέναντι στην πρώην φίλη του. Ο Σάιμον "θα φέρει το στίγμα του δράστη σεξουαλικού αδικήματος για όλη του τη ζωή", συνοψίζει η Laura Kipnis. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα μπορεί πλέον να συνεχίσει τις σπουδές του καθώς τα ιδρύματα αρνούνται να δεχτούν υποψηφίους που θεωρούνται ένοχοι "κακής συμπεριφοράς".

Στο όνομα του αγώνα κατά των επιθέσεων

Παραδείγματα σαν κι αυτό, η Laura Kipnis διαθέτει άπειρα. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, έγινε η αρχειοθέτρια των πιο κραυγαλέων αδικιών του συστήματος. Το σύστημα, λέει, μετατρέπει την απλή πράξη του στοματικού σεξ σε "σεξουαλική επίθεση". "Πόσα οπισθοδρομικά αξιώματα για το σεξ δεν γίνονται αποδεκτά στο όνομα του αγώνα κατά των επιθέσεων! Η ικανότητα αντίδρασης της γυναίκας ακυρώνεται εντελώς σε αυτήν την περίπτωση, αλλά σημειώστε και την έμμεση παραδοχή στη βάση του συλλογισμού: οι φοιτήτριες δεν είναι ίσες με τους άνδρες όσον αφορά τη συναισθηματική δύναμη ή τον αυτοέλεγχο, και χρειάζονται τις ορδές των πανεπιστημιακών δοιηκητικών υπαλλήλων για να αντισταθμίσουν την αδυναμία τους. Μια ακόμη σιωπηρή παραδοχή: το σεξ είναι επικίνδυνο και κατά τη διάρκεια αυτών των τριάντα δευτερολέπτων η γυναίκα υπέστη ένα αρκετά σοβαρό τραύμα ώστε να απαιτήσει μία επίσημη αποκατάσταση."

Καλύτερα να τιμωρηθεί ένας αθώος...

Στο καταγγελτικό της βιβλίο Unwanted Advances: Sexual Paranoia Comes to Campus, η Laura Kipnis επιτίθεται. Το σύστημα της κατάδοσης, λέει, είναι μια μορφή υστερίας που ενθαρρύνεται από τους θεσμούς οι οποίοι ισχυρίζονται ότι το υιοθετούν στο όνομα της ισότητας των φύλων. Στην Αμερική, οι θεσμοί αυτοί είναι οι διοικήσεις των Πανεπιστημίων, που πληρώνονται αδρά για να εξασφαλίζουν την τάξη. 'Εχει αποδειχτεί ότι το Υπουργείο Παιδείας αφαιρεί την χρηματοδότηση από οποιοδήποτε ίδρυμα δεν εφαρμόζει αυστηρά τον "Title IX" (ένα νόμο κατά των σεξουαλικών διακρίσεων). Για να φανούν επομένως πρόθυμα, τα πανεπιστήμια δημιούργησαν εποπτικές επιτροπές που το μόνο που θα μπορούσε να δικαιολογήσει την ύπαρξή τους είναι να βρίσκουν ενόχους, ή και να τους κατασκευάζουν από το μηδέν βάσει απλών φημών. Αρκεί μία καθηγήτρια να "εγείρει την υποψία" ότι είναι λεσβία επειδή μίλησε ψιθυριστά με δύο φοιτήτριες (όταν βρέθηκαν σε μια βιβλιοθήκη όπου απαγορεύεται να μιλάει κανείς δυνατά) για να την καλέσουν σε απολογία χωρίς να γνωρίζει για ποιό πράγμα την κατηγορούν, και μετά να την καθαιρέσουν.

... παρά να αγνοηθεί ένα σημάδι στο λαιμό

Μερικές φορές η ιερά εξέταση ξεκινά έπειτα από μία μόνο καταγγελία που γίνεται από κάποιον τρίτο. Η Laura Kipnis αναφέρει την περίπτωση ενός φοιτητή που κατηγορήθηκε για τον βιασμό μιας νεαρής γυναίκας που ωστόσο υποστήριζε ότι είχε συναινέσει. "Οι μπελάδες ξεκίνησαν όταν μία γνωστή της γυναίκας παρατήρησε ένα σημάδι στο λαιμό της και το ανέφερε στις αρχές." Με βάση το μοναδικό αυτό σημάδι, ο φοιτητής αποβλήθηκε, στερήθηκε κάθε μέλλον. Να φυλάγεστε από το σεξ, λέει ειρωνικά η Κίπνις, γιατί ακόμη και ανάμεσα σε συναινούντες ενήλικες μπορεί να σας μετατρέψει σε εγκληματία. Με το πρόσχημα της προστασίας των γυναικών, οι επιτροπές επιβάλλουν μόνο ένα καθεστώς τρόμου. "Αυτά τα παράξενα και αυθαίρετα δικαστήρια ευδοκιμούν σε ολόκληρη τη χώρα, στερώντας τους μαθητές και τους καθηγητές από τα δικαιώματά τους και, σε πολλές περιπτώσεις, τους διασύρουν με μοναδικό σκοπό να δημιουργήσουν την ψευδαίσθηση ότι ο ακαδημαϊκός κόσμος κινητοποιείται κατά των σεξουαλικών επιθέσεων".

"Μία καταστροφική εξέλιξη για τον φεμινισμό"

Πρέπει να θεωρήσουμε πρόοδο αυτό το κίνημα που ενθαρρύνει τις γυναίκες να υποβάλλουν καταγγελίες όταν μια σχέση ατύχησε; Γιατί οι επιτροπές υποστηρίζουν τις φοιτήτριες, ακόμη και όταν η διαμαρτυρία τους είναι προφανώς αποτέλεσμα μιας σύγχυσης, μιας στενοχώριας, ενός κακοχωνευμένου μείγματος ενοχής, μνησικακίας και άγνοιας; Ποιος ωφελείται από αυτές τις ψεύτικες δίκες; Όχι οι γυναίκες, απαντά η Laura Kipnis. Αυτές είναι τα πρώτα θύματα της αστυνομίας ηθών, για δύο λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι ότι η γραφειοκρατία αυξάνει την εξουσία της στη βάση ενός λόγου του πόνου που εγκλωβίζει συστηματικά τις γυναίκες στο ρόλο της παθητικής, ευεπηρέαστης, εύθραυστης λείας, όντας ανίκανες να γνωρίζουν τι θέλουν, ανίκανες να αποφασίσουν για τη μοίρα τους. Εν ολίγοις, τις αντιμετωπίζουμε ως ανώριμες ηλίθιες. "Οι γυναίκες έχουν περάσει τα τελευταία 150 χρόνια ζητώντας να αντιμετωπίζονται σαν συναινούντες ενήλικες".

Περισσότερη κατάδοση, λιγότεροι βιασμοί; Όχι και τόσο σίγουρο

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι αντί να οδηγεί σε μία μείωση των βιασμών, ο πατερναλισμός συμβάλλει πιθανώς στην αύξησή τους. "Οι πολιτικές και οι κανονισμοί που ενισχύουν την παραδοσιακή θηλυκότητα (η οποία εστίαζε πάντα στα αφηγήματα των κινδύνων στους οποίους εκτίθενται οι γυναίκες παρά σ' εκείνα που εμπνέονται από την ικανότητά τους να ενεργούν) είναι το τελευταίο πράγμα στον κόσμο που θα μπορούσε να μειώσει τις σεξουαλικές επιθέσεις." Υπερπροστατεύοντας τη γυναίκα, την αποτρέπουν από το να αναλάβει τον εαυτό της. Πιστεύοντας ότι είναι ασφαλής (εφόσον μπορεί να υποβάλει καταγγελία!;), δεν είναι ικανή να θέσει τα όριά της με σαφήνεια. Την ενθαρρύνουν να βλέπει τον εαυτό της ως ένα παθητικό θήραμα, όχι ως ένα άτομο που ξέρει τι θέλει, που κάνει αυτό που επιθυμεί. Την πείθουν ότι αν κάτι πάει στραβά, θα ευθύνεται πάντα ο άλλος (αφού ο άλλος είναι ένα αρπακτικό). Τι γίνεται όμως στην πραγματικότητα;

Πρέπει να βλέπουμε την σεξουαλικότητα σαν ένα κίνδυνο ή σαν μία εμπειρία;


Στον πραγματικό κόσμο, το να αποκτάς εμπειρίες σημαίνει να ρισκάρεις και να αποδέχεσαι το μερίδιο της αποτυχίας που τις συνοδεύει. Πώς να κάνεις τις γυναίκες δυνατές με έναν λόγο που τις προειδοποιεί μονίμως για τους κινδύνους του σεξ; "Το να είσαι κύριος του σώματός σου, ειδικά για τις γυναίκες, είναι ένα ταλέντο που αποκτιέται και πρέπει να διδάσκεται", λέει η Laura Kipnis, επικρίνοντας έντονα τον κυρίαρχο (πουριτανικό) και εμμονικό με την ασφάλεια λόγο. "Όσο με αφορά, αναρωτιέμαι ποιά θα μπορούσα να είχα γίνει χωρίς όλες τις κακές σεξουαλικές μου εμπειρίες, χωρίς τους ατελείς δασκάλους μου και χωρίς την ελευθερία μου να κάνω λάθη. Μπόρεσα να πάρω ρίσκα που με προετοίμασαν να αντιμετωπίσω αργότερα άλλα ρίσκα, δημιουργικά και πνευματικά ακριβώς επειδή [εγώ και η γενιά μου, αυτή των ανθρώπων που γεννήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1960] δεν σκεφτόμασταν το σεξ ως κάτι που θα μπορούσε να μας βλάψει."

Laura Kipnis

Η Laura Kipnis (γεννημένη το 1956) είναι μια αμερικανίδα διανοούμενη, δοκιμιογράφος και καθηγήτρια. Διδάσκει Κινηματογράφο στο Πανεπιστήμιο Northwestern στο Evanston (κοντά στο Σικάγο). Μεταξύ των προσφιλών της θεμάτων: οι πολιτικές της σεξουαλικότητας, η απιστία, το σκάνδαλο, ο φεμινισμός και η επιθυμία. Έχει δημοσιεύσει μία σειρά από βιβλία και πολλά άρθρα σε διάφορα μέσα, όπως το Slate, η The Village Voice, το Harper's, οι The New York Times και η The Guardian.
.

Οταν μίλαγε ο Φρόυντ καί ο Καστοριάδης γιά Συλλογική Τρέλα..... :p8:

Δέν τούς άκουγε ο ξερολοσταλιασμένος συνήθης ύποπτος μαλάκας..... :g030:

Πάρτε τα στά μούτρα τώρα άρρωστοι.....καί γλύψτε καί τά δάχτυλά σας..... :102:

.

Παρεπιπτώντος.....ο νεαρός πού είχε χύσει στή πλάτη τής κοπελιάς.....κάηκε ;;;

.

Re: Τα ύστερα του κόσμου!! LIFO: Γιατί πρέπει να είμαστε καχύποπτοι απέναντι στο MeToo

Δημοσιεύτηκε: 30 Μάιος 2020, 21:33
από foscilis
Βασικά ο Μπάιντεν έχει τη συνήθεια να χουφτώνει και να εφάπτεται σε ό,τι θηλυκό βρεθεί δίπλα του, εντελώς ξεδιάντροπα μπροστά στις κάμερες, οπότε σύσσωμο το #MeToo ανέκρουσε πρύμναν.

Re: Τα ύστερα του κόσμου!! LIFO: Γιατί πρέπει να είμαστε καχύποπτοι απέναντι στο MeToo

Δημοσιεύτηκε: 30 Μάιος 2020, 21:44
από georgebi
πατησιωτης έγραψε: 30 Μάιος 2020, 20:42
georgebi έγραψε: 30 Μάιος 2020, 20:03 Αυτό σημαίνει ότι δεν θα μπορεί πλέον να συνεχίσει τις σπουδές του καθώς τα ιδρύματα αρνούνται να δεχτούν υποψηφίους που θεωρούνται ένοχοι "κακής συμπεριφοράς".
Δηλαδή δεν θα δέχονταν τον Δημάκη για φοιτητή τόσο προοδευτικά ιδρύματα; :o
Πάντως σου έχω μια εξήγηση γιατί δεν αρέσει τώρα (προσωρινά) το me too : επειδή έγιναν καταγγελίες κατά του Μπάιντεν ότι την έπεφτε σε γυναίκες. :8)
Δεν ξέρω για έξω , αλλά η LIFO μοιάζει να το γυρίζει το τιμόνι στο θέμα του metoo.Και αυτό είναι καλό γιατί πέρα απ τις γραφικότητες στην 'ειδική' :8) θεματολογία..... απ τα ειδησιογραφικά είναι απ τα καλύτερα σαιτ.. Δες τι ωραίο κείμενο έγραψε χθες για τον Γούντι Άλεν. https://www.lifo.gr/now/people/284307/g ... -tis-modas Γούντι Άλεν: «Έτσι είναι οι ηθοποιοί, στράφηκαν εναντίον μου επειδή είναι της μόδας"

Στη συνέντευξη του που δημοσιεύεται στον Guardian, ο Γούντι Άλεν σχολιάζει τη στάση κάποιων ηθοποιών που συνεργάστηκε πρόσφατα, όπως η Ρεμπέκα Χολ και ο Τιμοτέ Σαλαμέ οι οποίοι δήλωσαν ότι μετάνιωσαν για τη συνεργασία, μετά τις γνωστές κατηγορίες εναντίον του για σεξουαλική κακοποίηση.

«Οι ηθοποιοί δεν έχουν ιδέα από τα πραγματικά γεγονότα, απλά υιοθετούν κάποια δημόσια θέση που εξυπηρετεί την εικόνα τους», λέει στη συνέντευξη ο 84χρονος σκηνοθέτης που έχει γυρίσει 49 ταινίες και αυτό το καλοκαίρι θα γυρνούσε την 50η αν δεν του χάλαγε τα σχέδια η πανδημία. «Ποιος άνθρωπος στον κόσμο δεν είναι κατά της παιδικής κακοποίησης; Έτσι είναι οι ηθοποιοί, κάνουν πάντα αυτό που είναι στη μόδα και η αποδοκιμασία στο πρόσωπό μου είναι της μόδας τελευταία».Στη συνέντευξή του, λέει επίσης ότι πλέον δεν του προκαλούν οργή οι υπόνοιες και οι κατηγορίες εναντίον του, προσθέτοντας: «Υποθέτω ότι για όσο ζήσω ακόμα, πολύς κόσμος θα πιστεύει ότι είμαι νοσηρό αρπακτικό...».
Στην ερώτηση γιατί δεν υποβάλλει μήνυση όταν κάποιο μέσο τον βάζει στην ίδια κατηγορία με τον Χάρβεϊ Γουάινστιν και τον Τζέφρι Έπσταϊν, όπως φερ' ειπείν οι New York Times που τον αποκάλεσαν «τέρας», αποκρίνεται:

«Δεν αξίζει τον κόπο. Νομίζεις ότι έχω διάθεση να είμαι πρωτοσέλιδο στα tabloids για δύο χρόνια και μετά να βρεθώ στα δικαστήρια. Νομίζεις ότι με νοιάζουν αυτά που γράφουν; Το μόνο που με απασχολεί είναι ότι μου έχει στερηθεί το δικαίωμα να δω τα παιδιά μου να μεγαλώνουν... Πάνε 25 χρόνια πλέον που δεν έχουμε ανταλλάξει ούτε μια λέξη και στο μεταξύ τους έχουν μάθει να σκέφτονται τα χειρότερα για μένα».

Υπήρξε μια εποχή, όπως λέει, που πίστευε ότι κάποτε όλος ο κόσμος θα αναγνώριζε ότι οι κατηγορίες εναντίον του ήταν ψευδείς. Πλέον όμως έχει αρχίσει να αποδέχεται το γεγονός ότι όχι μόνο δεν θα συμβεί αυτό, αλλά αυτές θα κοσμούν την πρώτη παράγραφο στον επικήδειό του:

«Έτσι είναι τα πράγματα και το μόνο που μπορώ να ελπίζω ότι κάποια στιγμή θα επιστρέψει ο κόσμος στα λογικά του. Αν όχι, δεν μπορώ να κάνω τίποτα. Μπορώ να ζήσω κι έτσι. Υπάρχουν πολύ μεγαλύτερες αδικίες στον κόσμο».

Στην πρόσφατη αυτοβιογραφία του, με τίτλο "Apropos of Nothing", ο Γούντι Άλεν περιλαμβάνει και μια ιστορία με τον Τιμοτέ Σαλαμέ, πρωταγωνιστή της τελευταίας ταινίας του, Rainy Day, αναφέροντας τα εξής: «Ο Τιμοτέ δήλωσε δημόσια ότι μετάνιωσε που συνεργάστηκε μαζί μου και ότι θα προσέφερε την αμοιβή του από την ταινία σε φιλανθρωπικά ιδρύματα. Ορκίστηκε όμως στην αδελφή μου ότι υποχρεώθηκε να κάνει τη δήλωση επειδή ήταν υποψήφιος για Όσκαρ για το Call Me By Your Name και ο ατζέντης του, του είπε ότι είχε περισσότερες πιθανότητες να κερδίσει αν με 'αποκήρυττε' δημόσια».

Re: Τα ύστερα του κόσμου!! LIFO: Γιατί πρέπει να είμαστε καχύποπτοι απέναντι στο MeToo

Δημοσιεύτηκε: 30 Μάιος 2020, 21:53
από Lugozzi
foscilis έγραψε: 30 Μάιος 2020, 21:33 Βασικά ο Μπάιντεν έχει τη συνήθεια να χουφτώνει και να εφάπτεται σε ό,τι θηλυκό βρεθεί δίπλα του, εντελώς ξεδιάντροπα μπροστά στις κάμερες, οπότε σύσσωμο το #MeToo ανέκρουσε πρύμναν.
:+1:

Re: Τα ύστερα του κόσμου!! LIFO: Γιατί πρέπει να είμαστε καχύποπτοι απέναντι στο MeToo

Δημοσιεύτηκε: 30 Μάιος 2020, 22:20
από Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης
Σωστή κριτική κάνει το άρθρο για τις σταλινικες εκτροπές του φεμινισμού, όπως κινδυνεύει και το κάθε κίνημα. Το θέμα είναι πως νομίζουν πως κάποιοι δικαιώθηκαν επειδή πιστεύουν πως η λύση για τον Στάλιν είναι η συνεργασία με τον Χίτλερ.