Hellenic History X
Δημοσιεύτηκε: 03 Φεβ 2020, 21:00
Ὁ κύριος Κούτουλας εἶναι φιλόλογος, συγγραφέας καὶ καθηγητὴς στὴ δημόσια μέση ἐκπαίδευση, ρωμαιοκαθολικὸς στὸ θρήσκευμα.
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/

Τὸ ἔργο τοῦ Ρασσιᾶ ὑπῆρξε πολυσχιδὲς, τολμηρὸ καὶ ρηξικέλευθο, ἰδίως ὅσον ἀφορᾶ στὴ σχέση μεταξὺ ἑλληνισμοῦ καὶ χριστιανισμοῦ κατὰ τὴν ὕστερη ἀρχαιότητα. Ὡς πρὸς τὴν τεκμηρίωση, τὰ ἱστοριογραφικὰ καὶ θρησκειολογικὰ-οντολογικὰ ἔργα του βρίθουν παραπομπῶν καὶ ὑποσημειώσεων στὴν, κατεστημένη καὶ μὴ, συναφὴ ἐργογραφία. Στὸν Σιμόπουλο παραπέμπει σίγουρα ὁ Ρασσιᾶς στὸ πρῶτο μέρος (Περὶ τῶν Πατρώων Θεῶν) τῆς Ὑπὲρ τῆς τῶν Ἑλλήνων Νόσου τριλογίας του. Μπορεῖ καὶ σὲ ἄλλα ἔργα του.Jimmy81 έγραψε: 04 Φεβ 2020, 00:49 Είχα πάρει 4 βιβλία από τις εκδόσεις του συγχωρεμένου του Ρασσιά, 2 γραμμένα από τον ίδιο. Δεν μπορώ να πω ότι ήταν τόσο "επιστημονικά" γραμμένα αλλά δεν βρίσκονταν και στο χαμηλό επίπεδο των περισσότερων ελληνοκεντρικών συγγραφέων. Για κάποιο περίεργο λόγο, αυτός ο άνθρωπος μου ενέπνεε μια συμπάθεια κι ας μην συμφωνούσα ολικά με την κοσμοθεωρία του. RIP.
Κατά τ'άλλα η καταστροφή της αρχαίας Ελλάδας σε υλικό επίπεδο (ναοί, αγάλματα, βιβλία κλπ) δεν έγινε μόνο από τους χριστιανούς της πρώιμης βυζαντινής περιόδου. Ο Κυριάκος Σιμόπουλος έχει γράψει ένα πλήρες βιβλίο γεμάτο πηγές για αυτό το θέμα καταγράφοντας όλους τους καταστροφείς ελληνικών αρχαιοτήτων από την εποχή του Ξέρξη μέχρι τη νεότερη ιστορία.
ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ - Η ΛΕΗΛΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ
https://www.politeianet.gr/books/978960 ... ton-191192
![]()
Ο Ρασσιάς ήταν και λάτρης των Λακεδαιμονίων, πράγμα ενδιαφέρον αλλά τελείως ασύμβατο με την Ιακωβίνικη νοοτροπία. Προσωπικώς, διέκρινα στο έργο του μια προσπάθεια σύμπτυξης του πολιτικαλικορεκτισμού, του αναρχοκομμουνιστικού διεθνισμού και της αντιχριστιανικής εμμονής, στην προκρούστεια κλίνη ή Λαιμητόμο Αρετή των αυθεντικών Ελλήνων.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 04 Φεβ 2020, 01:25
Ἐγὼ προσωπικὰ δὲν ἀσπάζομαι τὸ ἐγκώμιό του πρὸς τὴ Γαλλικὴ Ἐπανάσταση καὶ τοὺς Ἰακωβίνους, οὔτε συμμερίζομαι τὸν ἐνθουσιασμό του γιὰ τὴ δημοκρατία ὡς πολίτευμα. Ἀναγνωρίζω ὅμως, παρὰ τὶς ἐπὶ μέρους ἐνστάσεις καὶ διαφωνίες, τὴ φιλοπονία του ὡς συγγραφέα καὶ τὴν πρωτοτυπία τῆς συμβολῆς του στὴν ἑλληνόγλωσση βιβλιογραφία σχετικὰ μὲ τὰ θέματα ποὺ πραγματεύθηκε.
Ο Διαμαντής έγινε ρωμαικαθολικός βρε Αιακίδη; Πρώτη φορά το ακούω. Γενικά τον θεωρούσα εναντίον της χριστιανικής θρησκείας συνολικά, χωρίς δηλαδή να διαχωρίζει τις εκδοχές του (Ορθοδοξία, Καθολικισμός, Προτεσταντισμός κλπ).Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 03 Φεβ 2020, 21:00 Ὁ κύριος Κούτουλας εἶναι φιλόλογος, συγγραφέας καὶ καθηγητὴς στὴ δημόσια μέση ἐκπαίδευση, ρωμαιοκαθολικὸς στὸ θρήσκευμα.
Ὁ ὅρος Ἕλλην καὶ τὰ παράγωγά του ἐπὶ αἰῶνες ὁλόκληρους ἀποτελοῦσαν προσβολὴ καὶ ἀνάθεμα στοὺς κόλπους τῆς κοινωνίας τῆς Ρωμανίας, κατάσταση ποὺ εἶχε ἐπιβληθεὶ ἄνωθεν διὰ πυρὸς καὶ σιδήρου ἀπὸ τὴν ἐπίσημη πολιτειακὴ ἐξουσία, μὲ τὴν ἐνθουσιώδη συνδρομή τῆς παραεξουσίας τοῦ κλήρου καὶ τοῦ μοναχισμοῦ. Ἡ κάποια βαθμιαία ἐπανασύνδεση μὲ τὸ ἐθνωνύμιο καὶ τοὺς σχετικοὺς μὲ αὐτὸ ὅρους ἐπιχειρήθηκε μετὰ τὴν ἅλωση τῆς Πόλης τὸ 1204 ἀπὸ τοὺς Λατίνους, ὁπότε ἡ ἄλλοτε κραταιὰ ἀυτοκρατορία κατακερματίστηκε σὲ ἐλάσσονες κρατικὲς ὀντότητες καὶ δὲν ἀνένηψε. Ἀλλὰ καὶ τοὺς κατοπινοὺς αἰῶνες, τὸ κίνημα τῶν Ἡσυχαστῶν καὶ ἡ μερίδα τῶν ἀνθενωτικῶν διέπονταν ἀπὸ φανατικὸ ἀνθελληνισμό.Quidam Graecus έγραψε: 05 Φεβ 2020, 12:48 Αν ήταν το Βυζάντιο εχθρός του Ελληνισμού (όχι με την έννοια της θρησκείας αλλά του πολιτισμού), όπως έχω ξαναπεί δεν θα είχαν μπει στο κόπο να διαβάσουν και να αντιγράψουν τα κείμενα των αρχαίων φιλοσόφων. Δεν θα διδάσκονταν τον όμηρο και την Ελληνική φιλοσοφία, δεν θα υπήρχαν όλα αυτά τα αρχαία αγάλματα που διακοσμούσαν την μεσαιωνική Κωνσταντινούπολη, ούτε θα έμπαιναν στο κόπο να τα αναπαραστήσουν στην τέχνη τους.
Οι εννοιες πατρίδα και έθνος ή γένος υπήρχαν στο βυζάντιο.
Εἶναι ἀλήθεια ὅτι εἶχε ἐκφραστεῖ θετικὰ γιὰ τὶς ἀρχὲς καὶ τὶς πράξεις τῆς Γαλλικῆς Ἐπανάστασης, ὅπως ἐπίσης γιὰ τὴ Βαρκελώνη τῆς περιόδου τοῦ Ἱσπανικοῦ Ἐμφυλίου Πολέμου, ὑπονοώντας μᾶλλον εἰδικὰ τὴν σύγχρονη τῶν γεγονότων παράταξη τῶν ἐκεῖ ἀναρχικῶν. Θεωρῶ ὅτι αὐτὸ ποὺ ἐπικροτοῦσε στὰ κινήματα ἐκεῖνα ἦταν ὁ διακηρυγμένος, δυναμικὸς ἀντικληρικαλισμός τους. Πρᾶγμα ποὺ ἔκανε ἀπὸ τὴ σκοπιὰ τοῦ Ἕλληνα πολυθεϊστῆ, διότι κατὰ τὰ ἄλλα δὲν ἀσπαζόταν τὴ μείζονα κοσμοαντίληψη τῶν Γάλλων ἐπαναστατῶν, δηλαδὴ τὸ ντεϊσμό, οὔτε τὸν ριζοσπαστικὸ, ὑλιστικὸ ἀθεϊσμὸ τῶν Ἱσπανῶν ἀναρχικῶν.ΓΑΛΗ έγραψε: 05 Φεβ 2020, 12:25Ο Ρασσιάς ήταν και λάτρης των Λακεδαιμονίων, πράγμα ενδιαφέρον αλλά τελείως ασύμβατο με την Ιακωβίνικη νοοτροπία. Προσωπικώς, διέκρινα στο έργο του μια προσπάθεια σύμπτυξης του πολιτικαλικορεκτισμού, του αναρχοκομμουνιστικού διεθνισμού και της αντιχριστιανικής εμμονής, στην προκρούστεια κλίνη ή Λαιμητόμο Αρετή των αυθεντικών Ελλήνων.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 04 Φεβ 2020, 01:25
Ἐγὼ προσωπικὰ δὲν ἀσπάζομαι τὸ ἐγκώμιό του πρὸς τὴ Γαλλικὴ Ἐπανάσταση καὶ τοὺς Ἰακωβίνους, οὔτε συμμερίζομαι τὸν ἐνθουσιασμό του γιὰ τὴ δημοκρατία ὡς πολίτευμα. Ἀναγνωρίζω ὅμως, παρὰ τὶς ἐπὶ μέρους ἐνστάσεις καὶ διαφωνίες, τὴ φιλοπονία του ὡς συγγραφέα καὶ τὴν πρωτοτυπία τῆς συμβολῆς του στὴν ἑλληνόγλωσση βιβλιογραφία σχετικὰ μὲ τὰ θέματα ποὺ πραγματεύθηκε.![]()
Εγώ κρίνω από αυτά που διάβαζα, δεν πήγα σε καφετζούδες για την ερμηνεία τους.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 05 Φεβ 2020, 23:06Εἶναι ἀλήθεια ὅτι εἶχε ἐκφραστεῖ θετικὰ γιὰ τὶς ἀρχὲς καὶ τὶς πράξεις τῆς Γαλλικῆς Ἐπανάστασης, ὅπως ἐπίσης γιὰ τὴ Βαρκελώνη τῆς περιόδου τοῦ Ἱσπανικοῦ Ἐμφυλίου Πολέμου, ὑπονοώντας μᾶλλον εἰδικὰ τὴν σύγχρονη τῶν γεγονότων παράταξη τῶν ἐκεῖ ἀναρχικῶν. Θεωρῶ ὅτι αὐτὸ ποὺ ἐπικροτοῦσε στὰ κινήματα ἐκεῖνα ἦταν ὁ διακηρυγμένος, δυναμικὸς ἀντικληρικαλισμός τους. Πρᾶγμα ποὺ ἔκανε ἀπὸ τὴ σκοπιὰ τοῦ Ἕλληνα πολυθεϊστῆ, διότι κατὰ τὰ ἄλλα δὲν ἀσπαζόταν τὴ μείζονα κοσμοαντίληψη τῶν Γάλλων ἐπαναστατῶν, δηλαδὴ τὸ ντεϊσμό, οὔτε τὸν ριζοσπαστικὸ, ὑλιστικὸ ἀθεϊσμὸ τῶν Ἱσπανῶν ἀναρχικῶν.ΓΑΛΗ έγραψε: 05 Φεβ 2020, 12:25Ο Ρασσιάς ήταν και λάτρης των Λακεδαιμονίων, πράγμα ενδιαφέρον αλλά τελείως ασύμβατο με την Ιακωβίνικη νοοτροπία. Προσωπικώς, διέκρινα στο έργο του μια προσπάθεια σύμπτυξης του πολιτικαλικορεκτισμού, του αναρχοκομμουνιστικού διεθνισμού και της αντιχριστιανικής εμμονής, στην προκρούστεια κλίνη ή Λαιμητόμο Αρετή των αυθεντικών Ελλήνων.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 04 Φεβ 2020, 01:25
Ἐγὼ προσωπικὰ δὲν ἀσπάζομαι τὸ ἐγκώμιό του πρὸς τὴ Γαλλικὴ Ἐπανάσταση καὶ τοὺς Ἰακωβίνους, οὔτε συμμερίζομαι τὸν ἐνθουσιασμό του γιὰ τὴ δημοκρατία ὡς πολίτευμα. Ἀναγνωρίζω ὅμως, παρὰ τὶς ἐπὶ μέρους ἐνστάσεις καὶ διαφωνίες, τὴ φιλοπονία του ὡς συγγραφέα καὶ τὴν πρωτοτυπία τῆς συμβολῆς του στὴν ἑλληνόγλωσση βιβλιογραφία σχετικὰ μὲ τὰ θέματα ποὺ πραγματεύθηκε.![]()
Η ονομασία Έλλην σήμαινε τον ειδωλολάτρη. Δια πυρός και σιδήρου είχαν κυνηγήσει και τους Χριστιανούς επίσης.Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: 05 Φεβ 2020, 22:32Ὁ ὅρος Ἕλλην καὶ τὰ παράγωγά του ἐπὶ αἰῶνες ὁλόκληρους ἀποτελοῦσαν προσβολὴ καὶ ἀνάθεμα στοὺς κόλπους τῆς κοινωνίας τῆς Ρωμανίας, κατάσταση ποὺ εἶχε ἐπιβληθεὶ ἄνωθεν διὰ πυρὸς καὶ σιδήρου ἀπὸ τὴν ἐπίσημη πολιτειακὴ ἐξουσία, μὲ τὴν ἐνθουσιώδη συνδρομή τῆς παραεξουσίας τοῦ κλήρου καὶ τοῦ μοναχισμοῦ. Ἡ κάποια βαθμιαία ἐπανασύνδεση μὲ τὸ ἐθνωνύμιο καὶ τοὺς σχετικοὺς μὲ αὐτὸ ὅρους ἐπιχειρήθηκε μετὰ τὴν ἅλωση τῆς Πόλης τὸ 1204 ἀπὸ τοὺς Λατίνους, ὁπότε ἡ ἄλλοτε κραταιὰ ἀυτοκρατορία κατακερματίστηκε σὲ ἐλάσσονες κρατικὲς ὀντότητες καὶ δὲν ἀνένηψε. Ἀλλὰ καὶ τοὺς κατοπινοὺς αἰῶνες, τὸ κίνημα τῶν Ἡσυχαστῶν καὶ ἡ μερίδα τῶν ἀνθενωτικῶν διέπονταν ἀπὸ φανατικὸ ἀνθελληνισμό.Quidam Graecus έγραψε: 05 Φεβ 2020, 12:48 Αν ήταν το Βυζάντιο εχθρός του Ελληνισμού (όχι με την έννοια της θρησκείας αλλά του πολιτισμού), όπως έχω ξαναπεί δεν θα είχαν μπει στο κόπο να διαβάσουν και να αντιγράψουν τα κείμενα των αρχαίων φιλοσόφων. Δεν θα διδάσκονταν τον όμηρο και την Ελληνική φιλοσοφία, δεν θα υπήρχαν όλα αυτά τα αρχαία αγάλματα που διακοσμούσαν την μεσαιωνική Κωνσταντινούπολη, ούτε θα έμπαιναν στο κόπο να τα αναπαραστήσουν στην τέχνη τους.
Οι εννοιες πατρίδα και έθνος ή γένος υπήρχαν στο βυζάντιο.
Τὸν καιρὸ τῆς ἀκμῆς καὶ τῆς εὐρωστίας τῆς βασιλείας τῶν Ρωμαίων, δηλαδὴ ἀπὸ τὸν 6ο ἕως τὸν 11ο αἰῶνα, οἱ ἔννοιες ἑλληνισμὸς καὶ ρωμαϊκότητα ἦσαν ἀμοιβαία ἀποκλειόμενες καὶ ἀπόλυτα ἀντίθετες μεταξὺ τους. Τὸ ποσοστὸ τῆς ἀρχαίας γραμματείας ποὺ ἔχει διασωθεῖ εἶναι ἐλάχιστο σὲ σχέση μὲ τὴν ἀρχικὴ ὕλη της. Τὸν Ὅμηρο τὸν διδάσκονταν γιὰ νὰ μαθαίνουν ἀνάγνωση καὶ γραφή. Πρέπει μᾶλλον νὰ εἴμαστε εὐγνώμονες ποὺ ἡ ρωμαϊκὴ ἐξουσία δὲν ἀπαγόρευσε καὶ τὴν ἑλληνικὴ γλῶσσα, ἀλλὰ τὴ μετονόμασε ρωμαϊκὴ/ρωμέικη.
Ναι το βλέπω.δηλαδὴ ἀπὸ τὸν 6ο ἕως τὸν 11ο αἰῶνα, οἱ ἔννοιες ἑλληνισμὸς καὶ ρωμαϊκότητα ἦσαν ἀμοιβαία ἀποκλειόμενες καὶ ἀπόλυτα ἀντίθετες μεταξὺ τους.