Σελίδα 1 από 2

Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2020, 18:13
από ΟΥΤΙΣ
https://www.protothema.gr/greece/articl ... l.facebook

Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος


Το Ανώτατο Πολιτικό Δικαστήριο το απασχόλησε υπόθεση γυναίκας οδηγού μηχανής η οποία κινήτο επί της διαχωριστικής γραμμής του δρόμου και επιχείρησε να περάσει μεταξύ αυτοκίνητου και νταλίκας 18,5 μέτρων, με αποτέλεσμα να σφηνωθεί και να πέσει στο οδόστρωμα, όπου της πάτησε το αριστερό χέρι η νταλίκα

Δεν επιτρέπεται τα μηχανάκια να κινούνται ανάμεσα στις διαχωριστικές λωρίδες κυκλοφορίας των οχημάτων

Σύμφωνα με τον Άρειο Πάγο, μόνο οι οδηγοί των δικύκλων (μηχανάκια) που κινούνται μεταξύ των διακεκομμένων διαχωριστικών λωρίδων κυκλοφορίας ευθύνονται για πιθανό τροχαίο συμβάν και όχι τα αυτοκίνητα που κινούνται μέσα στο χώρο των λωρίδων κυκλοφορίας.


Το Ανώτατο Πολιτικό Δικαστήριο το απασχόλησε υπόθεση γυναίκας οδηγού μηχανής η οποία κινήτο επί της διαχωριστικής γραμμής του δρόμου και επιχείρησε να περάσει μεταξύ αυτοκίνητου και νταλίκας 18,5 μέτρων, με αποτέλεσμα να σφηνωθεί και να πέσει στο οδόστρωμα, όπου της πάτησε το αριστερό χέρι η νταλίκα.

Η οδηγός είχε πέσει σε μποτιλιάρισμα πάνω αερογέφυρα (μονής κυκλοφορίας) και ενώ ήταν στο σημείο της κατωφέρειας, δηλαδή προς το τέλος της αερογέφυρας, όλα τα αυτοκίνητα εκινούντο με πολύ μικρή ταχύτητα, σχεδόν σημειωτόν.


Σε κάποια χρονική στιγμή τα αυτοκίνητα είχαν σχεδόν ακινητοποιηθεί λόγω του μποτιλιαρίσματος και ενώ μπροστά της υπήρχε ένα ΙΧ αυτοκίνητο και στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας, ήταν μια νταλίκα μήκους 18,5 μέτρων περίπου, η οδηγός της μηχανής επιχείρησε, «ανεπίτρεπτα, παράνομα και αντικανονικά εν όψει του ότι στο σημείο εκείνο της οδού η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται μόνο σε στοίχους», όπως αναφέρει η αρεοπαγιτική απόφαση, να περάσει ανάμεσα στα δύο αυτά οχήματα, προκειμένου «να προπορευθεί και εν τέλει να διανύσει όσο μεγαλύτερη απόσταση μπορούσε επί της οδού».

Στην προσπάθειά της αυτή όμως, λόγω «του ελαχίστου διαθεσίμου χώρου μεταξύ των δύο οχημάτων αλλά και λόγω αδέξιου χειρισμού της η μοτοσυκλέτα προσέκρουσε αρχικά στην πίσω αριστερή πλευρά του ΙΧ αυτοκινήτου και στη συνέχεια παρεξέκλινε ελαφρώς αριστερά, λόγω της αντίστασης που συνάντησε κατά την πρόσκρουσή της στο αυτοκίνητο, προς το ευρισκόμενο εντός της λωρίδας κυκλοφορίας του φορτηγό, που εν τω μεταξύ ξεκινούσε, ύστερα από προσωρινή (λόγω πυκνής κίνησης) ακινητοποίησή του, με αποτέλεσμα κυριολεκτικά να εγκλωβιστεί - σφηνώσει η μοτοσυκλέτα μεταξύ των δύο αυτών οχημάτων (φορτηγού και ΙΧ αυτοκινήτου)».

Η οδηγός της μηχανής έπεσε στο οδόστρωμα μεταξύ των δύο λωρίδων κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά στο αριστερό της χέρι «λόγω της διέλευσης από πάνω του πίσω δεξιού τροχού του με χαμηλή ταχύτητα, κινουμένης νταλίκας» και να προκληθούν υλικές ζημιές στη μοτοσυκλέτα.

Κατόπιν αυτών η οδηγός προσέφυγε δικαστικά κατά του ιδιοκτήτη της νταλίκας για την αποκατάσταση της ζημιάς που έπαθε η μηχανή της (την είχε μισή - μισή με τον αδελφό της), κ.λπ. Όμως, στο Εφετείο του Πειραιά έχασε την δικαστική μάχη και άσκησε αναίρεση κατά της απόφαση αυτής στον Άρειο Πάγο, όπου όχι μόνο την έχασε και πάλι, αλλά της επιδικάστηκαν και δικαστικά έξοδα 2.700 ευρώ.

Οι αρεοπαγίτες, απέρριψαν ως αβάσιμη την αίτηση αναίρεσής της, καθώς την θεώρησαν «αποκλειστικά υπαίτια του ατυχήματος και της πρόκλησης του σοβαρού τραυματισμού της και των υλικών ζημιών της μοτοσυκλέτας που οδηγούσε».

Και αυτό γιατί:

«1) ως μέσος συνετός οδηγός όφειλε και μπορούσε να συμμορφωθεί με την υπάρχουσα επί του οδοστρώματος διαγράμμιση που υπεδείκνυε κίνηση οχημάτων σε στοίχους, πλην όμως εκείνη δεν ασκούσε τον έλεγχο και την εποπτεία του οχήματός της ώστε να δύναται σε κάθε στιγμή να εκτελέσει τους απαιτούμενους χειρισμούς (άρθρο 19 ΚΟΚ),

2) επιχείρησε να διενεργήσει παράνομα, αντικανονικά και ανέλεγκτα προσπέραση επί της διακεκομμένης διαχωριστικής γραμμής των λωρίδων κυκλοφορίας, δεν εκινείτο μέσα στα όρια μιας λωρίδας κυκλοφορίας (άρθρο 16 παρ. 3 ΚΟΚ) και

3) εν γένει δεν οδηγούσε με σύνεση και με διαρκώς τεταμένη την προσοχή της, δημιουργώντας έτσι κινδύνους ως προς την κυκλοφορία των οχημάτων και εν γένει των λοιπών χρηστών της οδού (άρθρο 12 ΚΟΚ)».

Σε άλλο σημείο οι αρεοπαγίτες αναφέρουν ότι «η οδική συμπεριφορά της, που αποκλειστικά είχε ως αποτέλεσμα την πρόκληση του τροχαίου ατυχήματος και τον αποτόκων αυτού συνεπειών, του οδηγού του φορτηγού μη βαρυνομένου με συνυπαιτιότητα αφού αυτός εκινείτο σταθερά εντός της λωρίδας κυκλοφορίας του και μάλιστα, αναγκαστικά λόγω της πυκνής κυκλοφορίας, με ελαχίστη ταχύτητα».

Μάλιστα, υπογραμμίζεται στην απόφαση του Αρείου Πάγου ότι το γεγονός ότι η νταλίκα ήταν στην αριστερή αντί της δεξιάς λωρίδας του οδοστρώματος (παράβαση άρθρου 17 του ΚΟΚ) «δεν θεμελιώνει αυτή καθεαυτή υπαιτιότητα του οδηγού αυτής».
:smt038

Re: Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2020, 18:17
από Dwarven Blacksmith
Επανάσταση του αυτονόητου.

Re: Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2020, 18:17
από vantono
Πριν κανα χρόνο έλεγαν οτι θα ψηφιστεί νομοθεσία που θα ορίζει οτι οι μοτοσυκλέτες/παπάκια κτλ, θα πρέπει να κινουνται σε δική τους λωρίδα και θα απαγορεύεται η διήθηση. Πέραν του ότι ακόμα τον περιμένουμε, αν κάτι τέτοιο συνέβαινε στην Αθήνα πάντως, προβλέπω ότι οι αυτοκινητιστές θα ξυπνούσαν ξημερώματα να ξεκινήσουν για τη δουλειά τους, και θα έφταναν εκει σούρουπο. Ή όλος ο αθηναικός πληθυσμός θα έπρεπε να οδηγεί αυστηρά και μόνο μηχανή, για να μη γίνεται της πόρνης στους δρόμους καθε μερα.

Re: Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2020, 18:19
από Athos
ΟΥΤΙΣ τι ακριβώς χειροκροτάς ;

Re: Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2020, 18:20
από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
vantono έγραψε: 09 Ιαν 2020, 18:17 Πριν κανα χρόνο έλεγαν οτι θα ψηφιστεί νομοθεσία που θα ορίζει οτι οι μοτοσυκλέτες/παπάκια κτλ, θα πρέπει να κινουνται σε δική τους λωρίδα και θα απαγορεύεται η διήθηση. Πέραν του ότι ακόμα τον περιμένουμε, αν κάτι τέτοιο συνέβαινε στην Αθήνα πάντως, προβλέπω ότι οι αυτοκινητιστές θα ξυπνούσαν ξημερώματα να ξεκινήσουν για τη δουλειά τους, και θα έφταναν εκει σούρουπο. Ή όλος ο αθηναικός πληθυσμός θα έπρεπε να οδηγεί αυστηρά και μόνο μηχανή, για να μη γίνεται της πόρνης στους δρόμους καθε μερα.
καλά αυτός που το σκέφτηκε ή δεν έχει δει την Αθήνα ούτε με κυάλια ή απλά τρολλάρει

Re: Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2020, 18:23
από ΟΥΤΙΣ
Athos έγραψε: 09 Ιαν 2020, 18:19 ΟΥΤΙΣ τι ακριβώς χειροκροτάς ;
Το πήξιμο των δικυκλιστών! Είναι κοινό μυστικό στην Ελλάδα ότι οι περισσότεροι αγοράζουν δίκυκλο, όχι γιατί απολαμβάνουν την οδήγηση με αυτό το μέσο, αλλά για να καβαλάνε πεζοδρόμια, να προσπερνάνε όπως και όποτε γουστάρουν, από όποια πλευρά γουστάρουν, να πηγαίνουν ανάποδα στους μονόδρομους, επειδή έχουν μηχανάκι, να'ουμε! Και στο τέλος να σου ζητάνε και τα ρέστα. Όπως η δικυκλίστρια της παραπάνω υπόθεσης. Δεν είναι η εξαίρεση. Είναι ο κανόνας!

Re: Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2020, 18:26
από Feindflug
Έπρεπε να φθάσει η υπόθεση στον Άρειο Πάγο; Νομίζω πως ο νόμος λέει ότι επιτρέπεται η διήθηση από τις μοτοσυκλέτες, αλλά σε περίπτωση ατυχήματος έχουν την ευθύνη.

Re: Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2020, 18:28
από foscilis
Δεν επιτρέπεται.

Το θυμάμαι από τα σήματα.

Re: Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2020, 18:30
από taliban
Αν δεν πεσουν γραψίματα να τους ξεσκίσουν δεν κόβεται το χούι.

Re: Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2020, 18:35
από vantono
Feindflug έγραψε: 09 Ιαν 2020, 18:26 Έπρεπε να φθάσει η υπόθεση στον Άρειο Πάγο; Νομίζω πως ο νόμος λέει ότι επιτρέπεται η διήθηση από τις μοτοσυκλέτες, αλλά σε περίπτωση ατυχήματος έχουν την ευθύνη.
Είναι σε μια ντεμί φάση, του στυλ "δεν επιτρέπεται,αλλα ούτε απαγορεύεται/τιμωρείται επίσημα". Πχ, εχω δει εκατοντάδες μοτοσυκλετιστές να διηθίζουν περνώντας ακομα και διπλα απο περιπολικά με τους τσαίους απλώς να κοιτάνε. Θεωρητικά δεν επιτρέπεται, αλλα εντός επιβαρυμένου αστικού ιστού,καποιοι γνωρίζουν πως αν αρχίσουν να την τιμωρούν, θα γινει της πουτάνας απο κυκλοφοριακό κομφούζιο και όλος ο κόσμος θα πρέπει να ξεκινάει σχεδόν απο τα μεσανυχτα της προηγούμενης μερας για να φτάσει στη δουλειά του, ή να κατασκηνώσει δια παντός στο γραφείο, ή να νοικάσει σπιτι δίπλα στη δουλεια του.

Re: Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2020, 18:38
από Athos
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 09 Ιαν 2020, 18:23
Athos έγραψε: 09 Ιαν 2020, 18:19 ΟΥΤΙΣ τι ακριβώς χειροκροτάς ;
Το πήξιμο των δικυκλιστών! Είναι κοινό μυστικό στην Ελλάδα ότι οι περισσότεροι αγοράζουν δίκυκλο, όχι γιατί απολαμβάνουν την οδήγηση με αυτό το μέσο, αλλά για να καβαλάνε πεζοδρόμια, να προσπερνάνε όπως και όποτε γουστάρουν, από όποια πλευρά γουστάρουν, να πηγαίνουν ανάποδα στους μονόδρομους, επειδή έχουν μηχανάκι, να'ουμε! Και στο τέλος να σου ζητάνε και τα ρέστα. Όπως η δικυκλίστρια της παραπάνω υπόθεσης. Δεν είναι η εξαίρεση. Είναι ο κανόνας!
δεν χειροκροτάμε όταν κάποιου του έχει κοπεί το χέρι. Είναι σκατοψυχιά.

Οι δικυκλιστές δεν πήζουν από ένα γεροραμολί δικαστή, ξέρουν τους κινδύνους και προσέχουν αλλά υπάρχει και η κακιά ώρα.
Αν τα μηχανάκια δεν εκμεταλλεύονταν τους κενούς χώρους αλλά προστίθονταν στις ουρές των αυτοκινήτων θα έπηζες 10 φορές όσο είσαι πηγμένος τώρα.
Το ίδιο και αν σου πιάνανε τις θέσεις που παρκάρεις.

Re: Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2020, 18:39
από Στύγιος
Γω είχα μηχανάκι μέχρι το 2015 . Συνειδητοποίησα εγκαίρως ότι είμαι too old for this shit :roll:

Re: Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2020, 18:44
από ΟΥΤΙΣ
Athos έγραψε: 09 Ιαν 2020, 18:38
ΟΥΤΙΣ έγραψε: 09 Ιαν 2020, 18:23
Athos έγραψε: 09 Ιαν 2020, 18:19 ΟΥΤΙΣ τι ακριβώς χειροκροτάς ;
Το πήξιμο των δικυκλιστών! Είναι κοινό μυστικό στην Ελλάδα ότι οι περισσότεροι αγοράζουν δίκυκλο, όχι γιατί απολαμβάνουν την οδήγηση με αυτό το μέσο, αλλά για να καβαλάνε πεζοδρόμια, να προσπερνάνε όπως και όποτε γουστάρουν, από όποια πλευρά γουστάρουν, να πηγαίνουν ανάποδα στους μονόδρομους, επειδή έχουν μηχανάκι, να'ουμε! Και στο τέλος να σου ζητάνε και τα ρέστα. Όπως η δικυκλίστρια της παραπάνω υπόθεσης. Δεν είναι η εξαίρεση. Είναι ο κανόνας!
δεν χειροκροτάμε όταν κάποιου του έχει κοπεί το χέρι. Είναι σκατοψυχιά.

Οι δικυκλιστές δεν πήζουν από ένα γεροραμολί δικαστή, ξέρουν τους κινδύνους και προσέχουν αλλά υπάρχει και η κακιά ώρα.
Αν τα μηχανάκια δεν εκμεταλλεύονταν τους κενούς χώρους αλλά προστίθονταν στις ουρές των αυτοκινήτων θα έπηζες 10 φορές όσο είσαι πηγμένος τώρα.
Το ίδιο και αν σου πιάνανε τις θέσεις που παρκάρεις.
Προφανώς και δεν χειροκρότησα το κομμένο χέρι. Χειροκρότησα την αυτονόητη απόφαση του δικαστηρίου. Το ότι οι δικυκλιστές προσέχουν θα το αφήσω ασχολείαστο. Και ποιες θέσεις δεν πιάνουν; Θα αστειεύεσαι προφανώς. Μόνιμα, τα περισσότερα δίκυκλα είναι έτσι παρκαρισμένα, ώστε να φυλάνε την θέση στο αυτοκίνητο του ιδιοκτήτη τους. Διότι κάθε καλός δικυκλιστής έχει και το αυτοκίνητο του, βεβαίως βεβαίως.

Re: Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2020, 18:49
από Dwarven Blacksmith
Οι ελληνικοί δρόμοι είναι στην πλειοψηφία τους φτιαγμένοι για αυτοκίνητα και τίποτε άλλο.
Με αποτέλεσμα τα μηχανάκια να μειώνουν τις αποστάσεις ασφαλείας που έχουν προβλεφθεί.
Ως όχημα τα βρίσκω πιο λογικά από τα αυτοκίνητα. Αλλά είναι θέμα συμβατότητας.

Re: Άρειος Πάγος: Τα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες φταίνε σε περίπτωση ατυχήματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Ιαν 2020, 18:52
από ΟΥΤΙΣ
Είναι θέμα Ελλήνων οδηγών!