Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
Ο Άνθρωπος του Βιτρούβιου είναι διάσημο σχέδιο με συνοδευτικές σημειώσεις του Λεονάρντο ντα Βίντσι, που φτιάχτηκε περίπου το 1490 σε ένα από τα ημερολόγιά του. Απεικονίζει μία γυμνή αντρική φιγούρα σε δύο αλληλοκαλυπτόμενες θέσεις με τα μέλη του ανεπτυγμένα και συγχρόνως εγγεγραμμένη σε ένα κύκλο και ένα τετράγωνο. Το σχέδιο και το κείμενο συχνά ονομάζονται Κανόνας των Αναλογιών.
Σύμφωνα με τις σημειώσεις του ντα Βίντσι στο συνοδευτικό κείμενο, οι οποίες είναι γραμμένες με καθρεπτιζόμενη γραφή, το σχέδιο έγινε ως μελέτη των αναλογιών του (ανδρικού) ανθρώπινου σώματος όπως περιγράφεται σε μια πραγματεία του Ρωμαίου αρχιτέκτονα Βιτρούβιου, που είχε γράψει για το ανθρώπινο σώμα:
μια παλάμη έχει πλάτος τεσσάρων δακτύλων
ένα πόδι έχει πλάτος τέσσερις παλάμες
ένας πήχυς έχει πλάτος έξι παλάμες
το ύψος ενός ανθρώπου είναι τέσσερις πήχεις (και άρα 24 παλάμες)
μια δρασκελιά είναι τέσσερις πήχεις
Το μήκος των χεριών ενός άντρα σε διάταση είναι ίσο με το ύψος του
η απόσταση από την γραμμή των μαλλιών ως την κορυφή του στήθους είναι το ένα-έβδομο του ύψους του άνδρα
η απόσταση από την κορυφή του κεφαλιού ως τις θηλές είναι το ένα-τέταρτο του ύψους του άνδρα
το μέγιστο πλάτος των ώμων είναι το ένα-τέταρτο του ύψους του άνδρα
η απόσταση από τον αγκώνα ως την άκρη του χεριού είναι το ένα-πέμπτο του ύψους του άνδρα
η απόσταση από τον αγκώνα ως την μασχάλη είναι το ένα-όγδοο του ύψους του άνδρα
το μήκος του χεριού είναι ένα-δέκατο του ύψους ενός άνδρα
η απόσταση από την άκρη του πηγουνιού ως την μύτη είναι το ένα-τρίτο του μήκους του προσώπου
η απόσταση της γραμμής των μαλλιών ως τα φρύδια είναι το ένα-τρίτο του μήκους του προσώπου
το μήκος του αυτιού είναι το ένα-τρίτο του μήκους του προσώπου
το μήκος του αντίχειρα ενός ανθρώπου είναι ίσο με το μήκος της μύτης του
λέει ότι κάποιος παρατήρησε ότι από τον ομφαλό έως την άνω δεξιά γωνία του τετραγώνου εμπεριέχεται η κλίση της Μεγάλης Πυραμίδος. Όμως αυτό γίνεται με ανεστραμμένη την πυραμίδα. Ο Αθανάσιος Αγγελόπουλος στο βιβλίο του Χέοψ, ο Μέγας Αρχιτέκτονας, είχε παρατηρήσει ότι η συμπληρωματική γωνία της κλίσης της πυραμίδος είναι περίπου ίση με το γεωγραφικό πλάτος των Αθηνών.
Η αλήθεια είναι ότι έχει κάποια διαφορά. Εγώ αυτό που παρατήρησα είναι ότι η γωνία αυτή εκφρασμένη σε γεωκεντρικό γεωγραφικό πλάτος οδηγεί στην Θήβα.
Επιστρέφοντας στον Ντα Βίντσι, θα περίμενε κανείς ότι στο έργο, ζωγράφισα από την γωνία του τετραγώνου έως το σημείο που τέμνει ο κύκλος το τετράγωνο κάτω αριστερά. Και όμως δεν έκανα αυτό. Προέβαλα την εικόνα στο Google Earth, και έπειτα από το τυχαίο γεωγραφικό σημείο που αντιστοιχεί στην άνω δεξιά γωνία του τετραγώνου σχεδιάζω , στοχεύω με αζιμούθιο ίσο με το γεωγραφικό πλάτος που γεννήθηκα συν 180 μοίρες. Έτσι σημείωσα και το σημείο που έτμησε το μέσο οριζοντίως του ανθρώπου. Βρήκε λοιπόν ακριβώς τον ομφαλό.
Ο ομφαλός που συμβολίζει την γένεση μπορεί να συσχετιστεί και με την γένεση της επιστήμης και της φιλοσοφίας στην Αθήνα, βλέπε Πλάτωνα και Ακαδημία.
λέει ότι κάποιος παρατήρησε ότι από τον ομφαλό έως την άνω δεξιά γωνία του τετραγώνου εμπεριέχεται η κλίση της Μεγάλης Πυραμίδος. Όμως αυτό γίνεται με ανεστραμμένη την πυραμίδα. Ο Αθανάσιος Αγγελόπουλος στο βιβλίο του Χέοψ, ο Μέγας Αρχιτέκτονας, είχε παρατηρήσει ότι η συμπληρωματική γωνία της κλίσης της πυραμίδος είναι περίπου ίση με το γεωγραφικό πλάτος των Αθηνών.
Η αλήθεια είναι ότι έχει κάποια διαφορά. Εγώ αυτό που παρατήρησα είναι ότι η γωνία αυτή εκφρασμένη σε γεωκεντρικό γεωγραφικό πλάτος οδηγεί στην Θήβα.
Επιστρέφοντας στον Ντα Βίντσι, θα περίμενε κανείς ότι στο έργο, ζωγράφισα από την γωνία του τετραγώνου έως το σημείο που τέμνει ο κύκλος το τετράγωνο κάτω αριστερά. Και όμως δεν έκανα αυτό. Προέβαλα την εικόνα στο Google Earth, και έπειτα από το τυχαίο γεωγραφικό σημείο που αντιστοιχεί στην άνω δεξιά γωνία του τετραγώνου σχεδιάζω , στοχεύω με αζιμούθιο ίσο με το γεωγραφικό πλάτος που γεννήθηκα συν 180 μοίρες. Έτσι σημείωσα και το σημείο που έτμησε το μέσο οριζοντίως του ανθρώπου. Βρήκε λοιπόν ακριβώς τον ομφαλό.
Ο ομφαλός που συμβολίζει την γένεση μπορεί να συσχετιστεί και με την γένεση της επιστήμης και της φιλοσοφίας στην Αθήνα, βλέπε Πλάτωνα και Ακαδημία.
ΒΑΣ ΒΑΣ ΒΑΣ Ο ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ = ΑΝΩΤΕΡΑ ΜΑθΗΜΑΤΙΚΑ = ΕΣΤΙΝ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ Η ΑΛΗθΕΙΑΝ = ΚΑΝΕ ΟΤΙ θΕΛΕΙΣ ΣΚΑΣΙΛΑ ΜΟΥ = ΛΟΥΣΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΑΙΜΑ = ΜΕΤΑΝΟΗΣΕ ΣΑΜΑΕΛ ΕΚΠΕΣΟΝΤΑ =ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟΝ ΑΠΕΙΡΟΝ
Re: Άνθρωπος του Βιτρούβιου - μια άλλη ματιά
Δημοσιεύτηκε: 28 Δεκ 2019, 18:08
από Σπύρος
Για την σχέση
ΛΕΟΝΑΡΔΟΣ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ = 1453
να πω ότι ο Ντα Βίντσι ενώ γεννήθηκε το 1452, η σύλληψή του έγινε το 1451. Έτσι τα έτη από την πραγματική γένεση του Ιησού Χριστού είναι 1453.
Re: Άνθρωπος του Βιτρούβιου - μια άλλη ματιά
Δημοσιεύτηκε: 28 Δεκ 2019, 18:30
από Σπύρος
Στο βιβλίο μου Θήβα, Ανδρομέδια Εστία αλλά και στο μετέπειτα στα Αγγλικά, Amphion's Secret(στο Amazon), δείχνω ότι οι τρεις πυραμίδες της Γκίζα σχετίζονται με 3 βουνά στην Στερεάς Ελλάδος.
Εκτός αυτού όμως, υπάρχει ένας άξονας που ενώνει το όρος Ερμών στα σύνορα της Συρίας με το Λίβανο, με την Θήβα και 6 κορυφές βουνών στην Στερεά Ελλάδα. Το όρος Ερμών είναι το σημείο που σύμφωνα με το απόκρυφο βιβλίο του Ενώχ προσγειώθηκαν οι Εγρήγοροι(εκπεσόντες άγγελοι). Η λέξη Ερμών σχετίζεται με την Σημιτική ρίζα hrm που σημαίνει απαγορευμένο ή αγιασμένο, και με το Αραβικό al-haram που σημαίνει ιερή περίφραξη.
Στο έργο του Βιτρούβου σημειώνω τέσσερα σημεία στον κεντρικό κάθετο άξονα του ανθρώπου. Το ένα Σ1 είναι το μέσο ανάμεσα στα μάτια. Το δεύτερο Σ2 είναι το σημείο που τέμνεται ο άξονας με το οριζόντιο άνοιγμα των χεριών. Το τρίτο Σ3 είναι ο αφαλός(ομφαλός). Ο αφαλός είναι το κέντρο του κύκλου που ζωγράφισε ο Ντα Βίντσι. Το τέταρτο Σ4 και τελευταίο σημείο είναι το μέσον ανάμεσα στον ομφαλό Σ3 και το σημείο στο λαιμό(οριζόντιος άξονας χεριών) Σ2.
Αυτό που παρατήρησα είναι ότι αν η άνω διεύθυνση είναι ο Βορράς, τότε φέροντας από το σημείο Σ4 έως την άνω αριστερή γωνία του τετραγώνου αντιστοιχεί στο αζιμούθιο ανάμεσα στο όρος Ερμών και τη τελευταία κορυφή της Στερεάς Ελλάδος, ή εναλλακτικά ανάμεσα στο όρος Ερμών και την Θήβα. Το ίδιο αζιμούθιο είναι και αυτό που προσανατολίζεται κανείς αν κοιτάξει δυτικά στο πολεοδομικό συγκρότημα της Νέας Υόρκης. Αυτή είναι λοιπόν η εξήγηση των εικόνων 3, και 7.
Αν από τον λαιμό Σ2 φέρουμε κατεύθυνση έως τη σηκωμένο αριστερά άκρο του χεριού έχουμε αζιμούθιο φ1. Αν από τον αφαλό Σ3 φέρουμε κατεύθυνση έως το οριζόντιο αριστερά άκρο του χεριού έχουμε αζιμούθιο φ2. Έχω σημειώσει τον μέσο όρο των φ1 και φ2 ξεκινώντας από το στήθος Σ4 και τέμνοντας το κέντρο των νοητών κύκλων που σχηματίζουν την διάμετρο στα άκρα των 2 αριστερών χεριών. Έτσι, το αζιμούθιο αυτό ταυτίζεται με αυτό ανάμεσα στην Θήβα και τις 6 κορυφές της Στερεάς Ελλάδος, ή αν θέλετε της Γκιώνας. Αυτή είναι λοιπόν η εξήγηση της εικόνας 4.
Αν από τον λαιμό Σ2 φέρουμε την ευθεία έως την κάτω δεξιά τομή του κύκλου με το τετράγωνο θα έχουμε την κατεύθυνση από το όρος Γκιώνα έως την πυραμίδα του Χεφρήνος στην Γκίζα. Η πυραμίδα αυτή σχεδιάστηκε για να συμβολίσει αυτό το βουνό. Αυτή είναι λοιπόν η εξήγηση της εικόνας 5.
Αν από το κέντρο ανάμεσα στα μάτια Σ1 φέρουμε την ευθεία έως την κάτω δεξιά τομή του κύκλου με το τετράγωνο θα έχουμε την κατεύθυνση από την πυραμίδα του Χεφρήνος έως το όρος Γκιώνα. Η πυραμίδα αυτή σχεδιάστηκε για να συμβολίσει αυτό το βουνό. Αυτή είναι λοιπόν η εξήγηση της εικόνας 6.
Στα σχήματα αυτό που φαίνεται είναι ότι:
1. Επειδή η γη είναι σφαιροειδής, αν το αζιμούθιο από το σημείο Γ1 έως το σημείο Γ2 είναι Λ. Αυτό δεν σημαίνει ότι το αζιμούθιο από το σημείο Γ2 έως το σημείο Γ1 είναι Λ + 180 μοίρες. Στο επίπεδο και μόνο ισχύει αυτό.
2. Αν τα σημεία Α, Β, και Γ είναι σημεία μεγίστου κύκλου, δηλαδή αν όπως κόψουμε ένα καρπούζι στην μέση έχουμε 3 σημεία στο σημείο κοπής, τότε ενώ έχουμε:
αζιμούθιο από Γ έως Β ίσον Λ,
δεν έχουμε και:
αζιμούθιο από Β έως Α ίσον Λ
Μόνο στο επίπεδο η γωνία που τέμνει γραμμή δύο παράλληλους σχηματίζει ίσες γωνίες. Στην σφαίρα στις παράλληλους έχουμε να σχηματίζονται διαφορετικές γωνίες, αζιμούθια.