Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"
Δημοσιεύτηκε: 26 Μαρ 2019, 16:41
Σαφέστατα όχι.stavmanr έγραψε: 26 Μαρ 2019, 16:32
Συμφωνείς ότι ο τίτλος αλλά και όσοι σπέρνουν τέτοιες ειδήσεις γράφουν ανοησίες;
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/
Σαφέστατα όχι.stavmanr έγραψε: 26 Μαρ 2019, 16:32
Συμφωνείς ότι ο τίτλος αλλά και όσοι σπέρνουν τέτοιες ειδήσεις γράφουν ανοησίες;
Οκ, για να μην το κουράζουμε, ξαναδιάβασε προσεκτικά τι έγραψα εγώ, τι έγραψες εσύ κλπ και τα ξαναλέμε.stavmanr έγραψε: 26 Μαρ 2019, 16:43Πώς γίνεται; Αφού πριν έγραψες ότι είτε δεν απαγορεύτηκε, είτε ήταν απαγορευμένο και πλέον δεν είναι.
Απο τότε που βγήκε ο γουγλης χάθηκε ο εγκέφαλος.omg kai 3 lol έγραψε: 26 Μαρ 2019, 13:36ΓΑΛΗ έγραψε: 26 Μαρ 2019, 13:16Κερκίδος απούσης, το ρίξαμε στο μπιλιάρδο;omg kai 3 lol έγραψε: 26 Μαρ 2019, 13:02
γνωριζεις πολυ καλα οτι σε 5-10 χρονακια το πολυ θα γινει το πρωτο,
ενω κερκιδες διαφορων θεαματων υπηρχαν απο αρχαιοτατων χρονων
![]()
Ακόμη κι έτσι, σε 5-10 χρονάκια, δεν θα υπάρχει ούτε δείγμα ζαίϊκου μπαλακίου στην τσόχα.
Θα ψάχνεστε πάλι για κλεψιμέικα ονόματα προσδιορισμού ταυτότητας.
Με λίγα λόγια, έχετε πολύ περισσότερα κοινά με το γειτονικό κρατίδιο απ' ό,τι φαίνεται εκ πρώτης όψεως, αγαπητέ μου. Πράγμα που εξηγεί με μεγαλύτερη σαφήνεια τις αντιδράσεις σας σ' αυτό το θέμα.
Είναι το όμαιμον, το ομότροπον και το ομόγλωσσον που σας καθορίζει.![]()
![]()
κλεψιμεικα ανιστορητα και φαντασιακα ειναι τα ασματα και οι εθνικιστικες ονειρωξεις σας
Η απάντηση βρίσκεται στο βιβλίο της Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη «Επιτηρούμενες ζωές: Μουσική, χορός και διαμόρφωση της υποκειμενικότητας στη Μακεδονία» (Εκδόσεις Αλεξάνδρεια).
Η συγγραφέας αναγνωρίζει φυσικά πως το τραγούδι έχει λάβει διαστάσεις ύμνου της μακεδονικότητας. Η ίδια θεωρεί ωστόσο πως «πρόκειται για το πιο ηχηρό παράδειγμα πολιτισμικής κατασκευής». Και εξηγεί γιατί το λέει αυτό:
1) Μουσικολογικά δεν πρόκειται για «παραδοσιακή» μελωδία.
2) Κινησιολογικά, το χορευτικό βήμα παρουσιάζει έλλειμμα εντοπιότητας, δημιουργικής φαντασίας και «αυθεντικότητας».
3) Μορφολογικά, ο στίχος δεν παραπέμπει στις συμβάσεις του δημοτικού τραγουδιού.
4) Το περιεχόμενο του στίχου επίσης διαφέρει από αυτό των δημοτικών τραγουδιών και είναι καθαρά εθνικιστικού χαρακτήρα.
Το απόσπασμα από το βιβλίο της Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη το παρέθεσε παλιότερα στην Καθημερινή ο Παντελής Μπουκάλας. Επίσης, κατά τον μουσικολόγο Μάρκο Δραγούμη, η μουσική του «Μακεδονία ξακουστή» αντλεί από σεφαραδίτικο τραγούδι, που δημιουργήθηκε για τα εγκαίνια του πρώτου εβραϊκού σχολείου της Θεσσαλονίκης, το 1873.
Συμπέρασμα της Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη: «Μία μελωδία που πρωτοακούστηκε στην πολυεθνοτική Θεσσαλονίκη του τέλους του 19ου αιώνα» μετατράπηκε με τον καιρό σε ένα «υποσχόμενο σύμβολο της φαντασιακής μακεδονικότητας και ελληνικότητας».
https://www.efsyn.gr/node/188513
ΓΑΛΗ έγραψε: 26 Μαρ 2019, 16:48Οκ, για να μην το κουράζουμε, ξαναδιάβασε προσεκτικά τι έγραψα εγώ, τι έγραψες εσύ κλπ και τα ξαναλέμε.
stavmanr έγραψε: 26 Μαρ 2019, 20:00![]()
Τα πράγματα είναι απλά αγαπητή Γαλή:
επικαλέστηκες μία τεχνική τυπικότητα στο στυλ "αν δεν απαγορεύεται ήδη το τραγούδι, άρα δεν είναι αλυτρωτικό". Το οποίο οδηγεί στο συμπέρασμα που δεν σου αρέσει ότι "εφόσον δεν απαγορεύεται ήδη, με το ίδιο σκεπτικό, όλα όσα αναφέρονται στο θέμα περί απαγόρευσης αποτελούν παραφιλολογία". Δηλαδή η πλευρά που υποστηρίζεις απλά φαντασιώνεται, αναλώνεται μέσα σε φαντασιώσεις.
Δεν σου άρεσε το αποτέλεσμα, δεν το περίμενες οκ...
Αλλά δεν αντιπροτείνεις ταυτόχρονα κάποια άλλη οπτική του σκεπτικού σου για να λυθεί ο γόρδιος δεσμός του ίδιου του προβληματισμού σου.
Για να σε βοηθήσω:
- είτε θα αναφερθούμε στο θεωρητικό πλαίσιο της υποθετικής απαγόρευσης, οπότε και η απαγόρευση θα είναι το δεδομένο της θεωρητικής συζήτησής μας.
- είτε θα αναφερθούμε στο πραγματικό πλαίσιο στο οποίο δεν υπάρχει απαγόρευση, οπότε και όσα υποστηρίζονται στον ισχυρισμό του νήματος αυτού ανήκουν στις παραφιλολογίες.
Ενδιάμεσες καταστάσεις οδηγούν σε τραγωδίες, όπως αυτή που βίωσες παραπάνω.![]()
Ακριβώς, το είχαμε συζητήσει και σε άλλο νήμα, αναλύσαμε και αποδειξαμε ότι η Ρομπιδου έγραψε (εκ του πονηρου βεβαίως) ένα κάρο μαλακίες και κάθε τόσο επαναφέρουν τις ανυποστατες μαλακίες της που δεν ισχύουν.Λίνο Βεντούρα έγραψε: 26 Μαρ 2019, 17:02Απο τότε που βγήκε ο γουγλης χάθηκε ο εγκέφαλος.omg kai 3 lol έγραψε: 26 Μαρ 2019, 13:36ΓΑΛΗ έγραψε: 26 Μαρ 2019, 13:16
Κερκίδος απούσης, το ρίξαμε στο μπιλιάρδο;
Ακόμη κι έτσι, σε 5-10 χρονάκια, δεν θα υπάρχει ούτε δείγμα ζαίϊκου μπαλακίου στην τσόχα.
Θα ψάχνεστε πάλι για κλεψιμέικα ονόματα προσδιορισμού ταυτότητας.
Με λίγα λόγια, έχετε πολύ περισσότερα κοινά με το γειτονικό κρατίδιο απ' ό,τι φαίνεται εκ πρώτης όψεως, αγαπητέ μου. Πράγμα που εξηγεί με μεγαλύτερη σαφήνεια τις αντιδράσεις σας σ' αυτό το θέμα.
Είναι το όμαιμον, το ομότροπον και το ομόγλωσσον που σας καθορίζει.![]()
![]()
κλεψιμεικα ανιστορητα και φαντασιακα ειναι τα ασματα και οι εθνικιστικες ονειρωξεις σας
Η απάντηση βρίσκεται στο βιβλίο της Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη «Επιτηρούμενες ζωές: Μουσική, χορός και διαμόρφωση της υποκειμενικότητας στη Μακεδονία» (Εκδόσεις Αλεξάνδρεια).
Η συγγραφέας αναγνωρίζει φυσικά πως το τραγούδι έχει λάβει διαστάσεις ύμνου της μακεδονικότητας. Η ίδια θεωρεί ωστόσο πως «πρόκειται για το πιο ηχηρό παράδειγμα πολιτισμικής κατασκευής». Και εξηγεί γιατί το λέει αυτό:
1) Μουσικολογικά δεν πρόκειται για «παραδοσιακή» μελωδία.
2) Κινησιολογικά, το χορευτικό βήμα παρουσιάζει έλλειμμα εντοπιότητας, δημιουργικής φαντασίας και «αυθεντικότητας».
3) Μορφολογικά, ο στίχος δεν παραπέμπει στις συμβάσεις του δημοτικού τραγουδιού.
4) Το περιεχόμενο του στίχου επίσης διαφέρει από αυτό των δημοτικών τραγουδιών και είναι καθαρά εθνικιστικού χαρακτήρα.
Το απόσπασμα από το βιβλίο της Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη το παρέθεσε παλιότερα στην Καθημερινή ο Παντελής Μπουκάλας. Επίσης, κατά τον μουσικολόγο Μάρκο Δραγούμη, η μουσική του «Μακεδονία ξακουστή» αντλεί από σεφαραδίτικο τραγούδι, που δημιουργήθηκε για τα εγκαίνια του πρώτου εβραϊκού σχολείου της Θεσσαλονίκης, το 1873.
Συμπέρασμα της Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη: «Μία μελωδία που πρωτοακούστηκε στην πολυεθνοτική Θεσσαλονίκη του τέλους του 19ου αιώνα» μετατράπηκε με τον καιρό σε ένα «υποσχόμενο σύμβολο της φαντασιακής μακεδονικότητας και ελληνικότητας».
https://www.efsyn.gr/node/188513
Πόσες φορές θα ποσταριστει αυτή η μαλάκια; Το συζητήσαμε και στο άλλο νήμα, πρέπει να το αναλύσουμε κι εδω; Δεν αντιλαμβάνεσαι ότι δεν εχει καμία απολύτως βάση και ειναι μαλακιες αυτά που γραφει;
ΕLeporello έγραψε: 26 Μαρ 2019, 13:13Δεν είναι δα και κανένα μυστήριο. Οι βάρβαροι είναι κατ'αρχάς οι Τούρκοι, γι'αυτό και κυκλοφορεί και εκδοχή του τραγουδιού που λέει "που έδιωξες τον τύραννο". Κατόπιν είναι οι Βούλγαροι, εξ ού και η γνωστότερη εκδοχή "που έδιωξες τους Βούλγαρους". Αυτοί έφυγαν (περί τις 100.000) την περίοδο 1913-1923 κυρίως μέσω ανταλλαγής πληθυσμών με τους Ελληνες τή Α.Ρωμυλίας., οι οποίοι ήταν κάπως λιγότεροι στον αριθμό. Αλλες 50.000 Βούλγαροι έφυγαν επίσης από την Α.Μακεδονία μετά την απελευθέρωση το 1944, σαν συνεργάτες του εχθρού. Πιθανόν η αναφορά στους Βουλγάρους έγινε αυτή την περίοδο.omg kai 3 lol έγραψε: 26 Μαρ 2019, 12:34εσυ που το καταλαβες,Belisarius έγραψε: 26 Μαρ 2019, 11:14 Όλοι εδώ καταλαβαίνουμε σε ποια Μακεδονία αναφέρεται το τραγούδι.
To ερώτημα είναι αν ο Stav έχει πρόβλημα κατανόησης ή παριστάνει ότι έχει.
μπορεις να μου εξηγησεις ποιοι ειναι οι βαρβαροι αυτου του αθωου ασματος ποιος τους εδιωξε και ποτε;
Οχι, δεν αναφέρεται σε Σλαβομακεδόνες. Αυτοί έμειναν κυρίως στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία και η μεγάλη τους έξοδος ήταν μετά τον εμφύλιο, κατ'αρχήν μαζί με τους ηττημένους του εμφυλίου και κατόπιν λόγω μετανάστευσης στην Αυστραλία τις δεκαετίες τυ 50 και 60, που έπληξε όλη την Δ.Μακεδονία ανεξαρτήτως γλώσσας.

Αυτο σε ποιον πάει; Στη Μαρίκα;
Tι σημαίνει αυτό; Διαφωνείς; Σε ποιό σημείο;skartados έγραψε: 27 Μαρ 2019, 00:40ΕLeporello έγραψε: 26 Μαρ 2019, 13:13Δεν είναι δα και κανένα μυστήριο. Οι βάρβαροι είναι κατ'αρχάς οι Τούρκοι, γι'αυτό και κυκλοφορεί και εκδοχή του τραγουδιού που λέει "που έδιωξες τον τύραννο". Κατόπιν είναι οι Βούλγαροι, εξ ού και η γνωστότερη εκδοχή "που έδιωξες τους Βούλγαρους". Αυτοί έφυγαν (περί τις 100.000) την περίοδο 1913-1923 κυρίως μέσω ανταλλαγής πληθυσμών με τους Ελληνες τή Α.Ρωμυλίας., οι οποίοι ήταν κάπως λιγότεροι στον αριθμό. Αλλες 50.000 Βούλγαροι έφυγαν επίσης από την Α.Μακεδονία μετά την απελευθέρωση το 1944, σαν συνεργάτες του εχθρού. Πιθανόν η αναφορά στους Βουλγάρους έγινε αυτή την περίοδο.omg kai 3 lol έγραψε: 26 Μαρ 2019, 12:34εσυ που το καταλαβες,
μπορεις να μου εξηγησεις ποιοι ειναι οι βαρβαροι αυτου του αθωου ασματος ποιος τους εδιωξε και ποτε;
Οχι, δεν αναφέρεται σε Σλαβομακεδόνες. Αυτοί έμειναν κυρίως στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία και η μεγάλη τους έξοδος ήταν μετά τον εμφύλιο, κατ'αρχήν μαζί με τους ηττημένους του εμφυλίου και κατόπιν λόγω μετανάστευσης στην Αυστραλία τις δεκαετίες τυ 50 και 60, που έπληξε όλη την Δ.Μακεδονία ανεξαρτήτως γλώσσας.
Λ
Ε
Ό
Σ

Στο έλεος που δεν δείχνεις...Leporello έγραψε: 27 Μαρ 2019, 07:53Tι σημαίνει αυτό; Διαφωνείς; Σε ποιό σημείο;skartados έγραψε: 27 Μαρ 2019, 00:40ΕLeporello έγραψε: 26 Μαρ 2019, 13:13 Δεν είναι δα και κανένα μυστήριο. Οι βάρβαροι είναι κατ'αρχάς οι Τούρκοι, γι'αυτό και κυκλοφορεί και εκδοχή του τραγουδιού που λέει "που έδιωξες τον τύραννο". Κατόπιν είναι οι Βούλγαροι, εξ ού και η γνωστότερη εκδοχή "που έδιωξες τους Βούλγαρους". Αυτοί έφυγαν (περί τις 100.000) την περίοδο 1913-1923 κυρίως μέσω ανταλλαγής πληθυσμών με τους Ελληνες τή Α.Ρωμυλίας., οι οποίοι ήταν κάπως λιγότεροι στον αριθμό. Αλλες 50.000 Βούλγαροι έφυγαν επίσης από την Α.Μακεδονία μετά την απελευθέρωση το 1944, σαν συνεργάτες του εχθρού. Πιθανόν η αναφορά στους Βουλγάρους έγινε αυτή την περίοδο.
Οχι, δεν αναφέρεται σε Σλαβομακεδόνες. Αυτοί έμειναν κυρίως στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία και η μεγάλη τους έξοδος ήταν μετά τον εμφύλιο, κατ'αρχήν μαζί με τους ηττημένους του εμφυλίου και κατόπιν λόγω μετανάστευσης στην Αυστραλία τις δεκαετίες τυ 50 και 60, που έπληξε όλη την Δ.Μακεδονία ανεξαρτήτως γλώσσας.
Λ
Ε
Ό
Σ