!!! DEVELOPMENT MODE !!!

Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"

Συζητήσεις για τα εθνικά θέματα της Ελλάδας, τα στρατιωτικά ζητήματα και τις ένοπλες δυνάμεις.
Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 85273
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ »

stavmanr έγραψε: 26 Μαρ 2019, 16:32
Συμφωνείς ότι ο τίτλος αλλά και όσοι σπέρνουν τέτοιες ειδήσεις γράφουν ανοησίες;
Σαφέστατα όχι.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr »

ΓΑΛΗ έγραψε: 26 Μαρ 2019, 16:41
stavmanr έγραψε: 26 Μαρ 2019, 16:32
Συμφωνείς ότι ο τίτλος αλλά και όσοι σπέρνουν τέτοιες ειδήσεις γράφουν ανοησίες;
Σαφέστατα όχι.
Πώς γίνεται; Αφού πριν έγραψες ότι είτε δεν απαγορεύτηκε, είτε ήταν απαγορευμένο και πλέον δεν είναι.
Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 85273
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ »

stavmanr έγραψε: 26 Μαρ 2019, 16:43
ΓΑΛΗ έγραψε: 26 Μαρ 2019, 16:41
stavmanr έγραψε: 26 Μαρ 2019, 16:32
Συμφωνείς ότι ο τίτλος αλλά και όσοι σπέρνουν τέτοιες ειδήσεις γράφουν ανοησίες;
Σαφέστατα όχι.
Πώς γίνεται; Αφού πριν έγραψες ότι είτε δεν απαγορεύτηκε, είτε ήταν απαγορευμένο και πλέον δεν είναι.
Οκ, για να μην το κουράζουμε, ξαναδιάβασε προσεκτικά τι έγραψα εγώ, τι έγραψες εσύ κλπ και τα ξαναλέμε.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Άβαταρ μέλους
Λίνο Βεντούρα
Δημοσιεύσεις: 12445
Εγγραφή: 05 Δεκ 2018, 18:51

Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λίνο Βεντούρα »

omg kai 3 lol έγραψε: 26 Μαρ 2019, 13:36
ΓΑΛΗ έγραψε: 26 Μαρ 2019, 13:16
omg kai 3 lol έγραψε: 26 Μαρ 2019, 13:02
γνωριζεις πολυ καλα οτι σε 5-10 χρονακια το πολυ θα γινει το πρωτο,

ενω κερκιδες διαφορων θεαματων υπηρχαν απο αρχαιοτατων χρονων
:wave:
Κερκίδος απούσης, το ρίξαμε στο μπιλιάρδο;

Ακόμη κι έτσι, σε 5-10 χρονάκια, δεν θα υπάρχει ούτε δείγμα ζαίϊκου μπαλακίου στην τσόχα.
Θα ψάχνεστε πάλι για κλεψιμέικα ονόματα προσδιορισμού ταυτότητας.

Με λίγα λόγια, έχετε πολύ περισσότερα κοινά με το γειτονικό κρατίδιο απ' ό,τι φαίνεται εκ πρώτης όψεως, αγαπητέ μου. Πράγμα που εξηγεί με μεγαλύτερη σαφήνεια τις αντιδράσεις σας σ' αυτό το θέμα.

Είναι το όμαιμον, το ομότροπον και το ομόγλωσσον που σας καθορίζει. :P

:smt018
κλεψιμεικα ανιστορητα και φαντασιακα ειναι τα ασματα και οι εθνικιστικες ονειρωξεις σας


Η απάντηση βρίσκεται στο βιβλίο της Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη «Επιτηρούμενες ζωές: Μουσική, χορός και διαμόρφωση της υποκειμενικότητας στη Μακεδονία» (Εκδόσεις Αλεξάνδρεια).

Η συγγραφέας αναγνωρίζει φυσικά πως το τραγούδι έχει λάβει διαστάσεις ύμνου της μακεδονικότητας. Η ίδια θεωρεί ωστόσο πως «πρόκειται για το πιο ηχηρό παράδειγμα πολιτισμικής κατασκευής». Και εξηγεί γιατί το λέει αυτό:

1) Μουσικολογικά δεν πρόκειται για «παραδοσιακή» μελωδία.

2) Κινησιολογικά, το χορευτικό βήμα παρουσιάζει έλλειμμα εντοπιότητας, δημιουργικής φαντασίας και «αυθεντικότητας».

3) Μορφολογικά, ο στίχος δεν παραπέμπει στις συμβάσεις του δημοτικού τραγουδιού.

4) Το περιεχόμενο του στίχου επίσης διαφέρει από αυτό των δημοτικών τραγουδιών και είναι καθαρά εθνικιστικού χαρακτήρα.
Το απόσπασμα από το βιβλίο της Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη το παρέθεσε παλιότερα στην Καθημερινή ο Παντελής Μπουκάλας. Επίσης, κατά τον μουσικολόγο Μάρκο Δραγούμη, η μουσική του «Μακεδονία ξακουστή» αντλεί από σεφαραδίτικο τραγούδι, που δημιουργήθηκε για τα εγκαίνια του πρώτου εβραϊκού σχολείου της Θεσσαλονίκης, το 1873.

Συμπέρασμα της Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη: «Μία μελωδία που πρωτοακούστηκε στην πολυεθνοτική Θεσσαλονίκη του τέλους του 19ου αιώνα» μετατράπηκε με τον καιρό σε ένα «υποσχόμενο σύμβολο της φαντασιακής μακεδονικότητας και ελληνικότητας».
https://www.efsyn.gr/node/188513
Απο τότε που βγήκε ο γουγλης χάθηκε ο εγκέφαλος.
Πόσες φορές θα ποσταριστει αυτή η μαλάκια; Το συζητήσαμε και στο άλλο νήμα, πρέπει να το αναλύσουμε κι εδω; Δεν αντιλαμβάνεσαι ότι δεν εχει καμία απολύτως βάση και ειναι μαλακιες αυτά που γραφει;
Fluffy έγραψε: 25 Αύγ 2021, 12:22 Στον καπιταλισμό κυριαρχεί η αντίληψη της κυρίαρχης τάξης, γιαυτό είναι και κυρίαρχη.
stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr »

ΓΑΛΗ έγραψε: 26 Μαρ 2019, 16:48
stavmanr έγραψε: 26 Μαρ 2019, 16:43
ΓΑΛΗ έγραψε: 26 Μαρ 2019, 16:41

Σαφέστατα όχι.
Πώς γίνεται; Αφού πριν έγραψες ότι είτε δεν απαγορεύτηκε, είτε ήταν απαγορευμένο και πλέον δεν είναι.
Οκ, για να μην το κουράζουμε, ξαναδιάβασε προσεκτικά τι έγραψα εγώ, τι έγραψες εσύ κλπ και τα ξαναλέμε.
:sal5:
Τα πράγματα είναι απλά αγαπητή Γαλή:
επικαλέστηκες μία τεχνική τυπικότητα στο στυλ "αν δεν απαγορεύεται ήδη το τραγούδι, άρα δεν είναι αλυτρωτικό". Το οποίο οδηγεί στο συμπέρασμα που δεν σου αρέσει ότι "εφόσον δεν απαγορεύεται ήδη, με το ίδιο σκεπτικό, όλα όσα αναφέρονται στο θέμα περί απαγόρευσης αποτελούν παραφιλολογία". Δηλαδή η πλευρά που υποστηρίζεις απλά φαντασιώνεται, αναλώνεται μέσα σε φαντασιώσεις.

Δεν σου άρεσε το αποτέλεσμα, δεν το περίμενες οκ...
Αλλά δεν αντιπροτείνεις ταυτόχρονα κάποια άλλη οπτική του σκεπτικού σου για να λυθεί ο γόρδιος δεσμός του ίδιου του προβληματισμού σου.

Για να σε βοηθήσω:
- είτε θα αναφερθούμε στο θεωρητικό πλαίσιο της υποθετικής απαγόρευσης, οπότε και η απαγόρευση θα είναι το δεδομένο της θεωρητικής συζήτησής μας.
- είτε θα αναφερθούμε στο πραγματικό πλαίσιο στο οποίο δεν υπάρχει απαγόρευση, οπότε και όσα υποστηρίζονται στον ισχυρισμό του νήματος αυτού ανήκουν στις παραφιλολογίες.
Ενδιάμεσες καταστάσεις οδηγούν σε τραγωδίες, όπως αυτή που βίωσες παραπάνω. :lol:
Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10177
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος »

Τώρα η ΕΡΤ2 έχει τον Ανθό της Λίμνης όποιος θέλει να δεί : https://webtv.ert.gr/ert2-live/
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 85273
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ »

stavmanr έγραψε: 26 Μαρ 2019, 20:00
ΓΑΛΗ έγραψε: 26 Μαρ 2019, 16:48
stavmanr έγραψε: 26 Μαρ 2019, 16:43

Πώς γίνεται; Αφού πριν έγραψες ότι είτε δεν απαγορεύτηκε, είτε ήταν απαγορευμένο και πλέον δεν είναι.
Οκ, για να μην το κουράζουμε, ξαναδιάβασε προσεκτικά τι έγραψα εγώ, τι έγραψες εσύ κλπ και τα ξαναλέμε.
:sal5:
Τα πράγματα είναι απλά αγαπητή Γαλή:
επικαλέστηκες μία τεχνική τυπικότητα στο στυλ "αν δεν απαγορεύεται ήδη το τραγούδι, άρα δεν είναι αλυτρωτικό". Το οποίο οδηγεί στο συμπέρασμα που δεν σου αρέσει ότι "εφόσον δεν απαγορεύεται ήδη, με το ίδιο σκεπτικό, όλα όσα αναφέρονται στο θέμα περί απαγόρευσης αποτελούν παραφιλολογία". Δηλαδή η πλευρά που υποστηρίζεις απλά φαντασιώνεται, αναλώνεται μέσα σε φαντασιώσεις.

Δεν σου άρεσε το αποτέλεσμα, δεν το περίμενες οκ...
Αλλά δεν αντιπροτείνεις ταυτόχρονα κάποια άλλη οπτική του σκεπτικού σου για να λυθεί ο γόρδιος δεσμός του ίδιου του προβληματισμού σου.

Για να σε βοηθήσω:
- είτε θα αναφερθούμε στο θεωρητικό πλαίσιο της υποθετικής απαγόρευσης, οπότε και η απαγόρευση θα είναι το δεδομένο της θεωρητικής συζήτησής μας.
- είτε θα αναφερθούμε στο πραγματικό πλαίσιο στο οποίο δεν υπάρχει απαγόρευση, οπότε και όσα υποστηρίζονται στον ισχυρισμό του νήματος αυτού ανήκουν στις παραφιλολογίες.
Ενδιάμεσες καταστάσεις οδηγούν σε τραγωδίες, όπως αυτή που βίωσες παραπάνω. :lol:

Ναι, είναι όντως πολύ απλά τα πράγματα. Κι επειδή βίωσα ήδη μια τραγωδία διαβάζοντας το πόνημα της κυρίας Ρόμπου-Λεβίδη, το να μπαίνω σε διαδικασία διαλόγου με τα μαθητούδια της, είναι κάτι που δεν αντέχω δις ημερησίως.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Άβαταρ μέλους
Sid Vicious
Δημοσιεύσεις: 13419
Εγγραφή: 13 Σεπ 2018, 19:43

Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Sid Vicious »

Λίνο Βεντούρα έγραψε: 26 Μαρ 2019, 17:02
omg kai 3 lol έγραψε: 26 Μαρ 2019, 13:36
ΓΑΛΗ έγραψε: 26 Μαρ 2019, 13:16

Κερκίδος απούσης, το ρίξαμε στο μπιλιάρδο;

Ακόμη κι έτσι, σε 5-10 χρονάκια, δεν θα υπάρχει ούτε δείγμα ζαίϊκου μπαλακίου στην τσόχα.
Θα ψάχνεστε πάλι για κλεψιμέικα ονόματα προσδιορισμού ταυτότητας.

Με λίγα λόγια, έχετε πολύ περισσότερα κοινά με το γειτονικό κρατίδιο απ' ό,τι φαίνεται εκ πρώτης όψεως, αγαπητέ μου. Πράγμα που εξηγεί με μεγαλύτερη σαφήνεια τις αντιδράσεις σας σ' αυτό το θέμα.

Είναι το όμαιμον, το ομότροπον και το ομόγλωσσον που σας καθορίζει. :P

:smt018
κλεψιμεικα ανιστορητα και φαντασιακα ειναι τα ασματα και οι εθνικιστικες ονειρωξεις σας


Η απάντηση βρίσκεται στο βιβλίο της Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη «Επιτηρούμενες ζωές: Μουσική, χορός και διαμόρφωση της υποκειμενικότητας στη Μακεδονία» (Εκδόσεις Αλεξάνδρεια).

Η συγγραφέας αναγνωρίζει φυσικά πως το τραγούδι έχει λάβει διαστάσεις ύμνου της μακεδονικότητας. Η ίδια θεωρεί ωστόσο πως «πρόκειται για το πιο ηχηρό παράδειγμα πολιτισμικής κατασκευής». Και εξηγεί γιατί το λέει αυτό:

1) Μουσικολογικά δεν πρόκειται για «παραδοσιακή» μελωδία.

2) Κινησιολογικά, το χορευτικό βήμα παρουσιάζει έλλειμμα εντοπιότητας, δημιουργικής φαντασίας και «αυθεντικότητας».

3) Μορφολογικά, ο στίχος δεν παραπέμπει στις συμβάσεις του δημοτικού τραγουδιού.

4) Το περιεχόμενο του στίχου επίσης διαφέρει από αυτό των δημοτικών τραγουδιών και είναι καθαρά εθνικιστικού χαρακτήρα.
Το απόσπασμα από το βιβλίο της Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη το παρέθεσε παλιότερα στην Καθημερινή ο Παντελής Μπουκάλας. Επίσης, κατά τον μουσικολόγο Μάρκο Δραγούμη, η μουσική του «Μακεδονία ξακουστή» αντλεί από σεφαραδίτικο τραγούδι, που δημιουργήθηκε για τα εγκαίνια του πρώτου εβραϊκού σχολείου της Θεσσαλονίκης, το 1873.

Συμπέρασμα της Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη: «Μία μελωδία που πρωτοακούστηκε στην πολυεθνοτική Θεσσαλονίκη του τέλους του 19ου αιώνα» μετατράπηκε με τον καιρό σε ένα «υποσχόμενο σύμβολο της φαντασιακής μακεδονικότητας και ελληνικότητας».
https://www.efsyn.gr/node/188513
Απο τότε που βγήκε ο γουγλης χάθηκε ο εγκέφαλος.
Πόσες φορές θα ποσταριστει αυτή η μαλάκια; Το συζητήσαμε και στο άλλο νήμα, πρέπει να το αναλύσουμε κι εδω; Δεν αντιλαμβάνεσαι ότι δεν εχει καμία απολύτως βάση και ειναι μαλακιες αυτά που γραφει;
Ακριβώς, το είχαμε συζητήσει και σε άλλο νήμα, αναλύσαμε και αποδειξαμε ότι η Ρομπιδου έγραψε (εκ του πονηρου βεβαίως) ένα κάρο μαλακίες και κάθε τόσο επαναφέρουν τις ανυποστατες μαλακίες της που δεν ισχύουν.
yet say this to the Possum: a bang, not a whimper,
with a bang not with a whimper,
To build the city of Dioce whose terraces are the colour of stars
Άβαταρ μέλους
Βινόσαυρος
Δημοσιεύσεις: 6335
Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 05:38

Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Βινόσαυρος »

τον δισκο των 60'ς μη ξεχασετε :giggle: :giggle:
Αλληλεγγύη στην κα. Σταυράκη-Πατούλη.
Αλληλεγγύη στην αδελφότητα Κυρίλλου και Μεθοδίου.
Αλληλεγγύη στον κ. Καιρίδη.
Αλληλεγγύη στην κα. Συγγενιώτου.
skartados
Δημοσιεύσεις: 997
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:39

Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από skartados »

Leporello έγραψε: 26 Μαρ 2019, 13:13
omg kai 3 lol έγραψε: 26 Μαρ 2019, 12:34
Belisarius έγραψε: 26 Μαρ 2019, 11:14 Όλοι εδώ καταλαβαίνουμε σε ποια Μακεδονία αναφέρεται το τραγούδι.
To ερώτημα είναι αν ο Stav έχει πρόβλημα κατανόησης ή παριστάνει ότι έχει.
εσυ που το καταλαβες,
μπορεις να μου εξηγησεις ποιοι ειναι οι βαρβαροι αυτου του αθωου ασματος ποιος τους εδιωξε και ποτε;
Δεν είναι δα και κανένα μυστήριο. Οι βάρβαροι είναι κατ'αρχάς οι Τούρκοι, γι'αυτό και κυκλοφορεί και εκδοχή του τραγουδιού που λέει "που έδιωξες τον τύραννο". Κατόπιν είναι οι Βούλγαροι, εξ ού και η γνωστότερη εκδοχή "που έδιωξες τους Βούλγαρους". Αυτοί έφυγαν (περί τις 100.000) την περίοδο 1913-1923 κυρίως μέσω ανταλλαγής πληθυσμών με τους Ελληνες τή Α.Ρωμυλίας., οι οποίοι ήταν κάπως λιγότεροι στον αριθμό. Αλλες 50.000 Βούλγαροι έφυγαν επίσης από την Α.Μακεδονία μετά την απελευθέρωση το 1944, σαν συνεργάτες του εχθρού. Πιθανόν η αναφορά στους Βουλγάρους έγινε αυτή την περίοδο.

Οχι, δεν αναφέρεται σε Σλαβομακεδόνες. Αυτοί έμειναν κυρίως στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία και η μεγάλη τους έξοδος ήταν μετά τον εμφύλιο, κατ'αρχήν μαζί με τους ηττημένους του εμφυλίου και κατόπιν λόγω μετανάστευσης στην Αυστραλία τις δεκαετίες τυ 50 και 60, που έπληξε όλη την Δ.Μακεδονία ανεξαρτήτως γλώσσας.
Ε
Λ
Ε
Ό
Σ
Άβαταρ μέλους
Nøel
Δημοσιεύσεις: 291
Εγγραφή: 21 Ιαν 2019, 08:06
Phorum.gr user: Nøel

Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nøel »

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Λίνο Βεντούρα
Δημοσιεύσεις: 12445
Εγγραφή: 05 Δεκ 2018, 18:51

Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λίνο Βεντούρα »

Βινόσαυρος έγραψε: 27 Μαρ 2019, 00:30 τον δισκο των 60'ς μη ξεχασετε :giggle: :giggle:
Αυτο σε ποιον πάει; Στη Μαρίκα;
Fluffy έγραψε: 25 Αύγ 2021, 12:22 Στον καπιταλισμό κυριαρχεί η αντίληψη της κυρίαρχης τάξης, γιαυτό είναι και κυρίαρχη.
Άβαταρ μέλους
Leporello
Δημοσιεύσεις: 14659
Εγγραφή: 07 Αύγ 2018, 19:09
Phorum.gr user: Leporello

Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Leporello »

skartados έγραψε: 27 Μαρ 2019, 00:40
Leporello έγραψε: 26 Μαρ 2019, 13:13
omg kai 3 lol έγραψε: 26 Μαρ 2019, 12:34εσυ που το καταλαβες,
μπορεις να μου εξηγησεις ποιοι ειναι οι βαρβαροι αυτου του αθωου ασματος ποιος τους εδιωξε και ποτε;
Δεν είναι δα και κανένα μυστήριο. Οι βάρβαροι είναι κατ'αρχάς οι Τούρκοι, γι'αυτό και κυκλοφορεί και εκδοχή του τραγουδιού που λέει "που έδιωξες τον τύραννο". Κατόπιν είναι οι Βούλγαροι, εξ ού και η γνωστότερη εκδοχή "που έδιωξες τους Βούλγαρους". Αυτοί έφυγαν (περί τις 100.000) την περίοδο 1913-1923 κυρίως μέσω ανταλλαγής πληθυσμών με τους Ελληνες τή Α.Ρωμυλίας., οι οποίοι ήταν κάπως λιγότεροι στον αριθμό. Αλλες 50.000 Βούλγαροι έφυγαν επίσης από την Α.Μακεδονία μετά την απελευθέρωση το 1944, σαν συνεργάτες του εχθρού. Πιθανόν η αναφορά στους Βουλγάρους έγινε αυτή την περίοδο.

Οχι, δεν αναφέρεται σε Σλαβομακεδόνες. Αυτοί έμειναν κυρίως στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία και η μεγάλη τους έξοδος ήταν μετά τον εμφύλιο, κατ'αρχήν μαζί με τους ηττημένους του εμφυλίου και κατόπιν λόγω μετανάστευσης στην Αυστραλία τις δεκαετίες τυ 50 και 60, που έπληξε όλη την Δ.Μακεδονία ανεξαρτήτως γλώσσας.
Ε
Λ
Ε
Ό
Σ
Tι σημαίνει αυτό; Διαφωνείς; Σε ποιό σημείο;
1.
hellegennes έγραψε: 13 Οκτ 2022, 21:35Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.
Άβαταρ μέλους
Nøel
Δημοσιεύσεις: 291
Εγγραφή: 21 Ιαν 2019, 08:06
Phorum.gr user: Nøel

Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nøel »

Εικόνα
stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr »

Leporello έγραψε: 27 Μαρ 2019, 07:53
skartados έγραψε: 27 Μαρ 2019, 00:40
Leporello έγραψε: 26 Μαρ 2019, 13:13 Δεν είναι δα και κανένα μυστήριο. Οι βάρβαροι είναι κατ'αρχάς οι Τούρκοι, γι'αυτό και κυκλοφορεί και εκδοχή του τραγουδιού που λέει "που έδιωξες τον τύραννο". Κατόπιν είναι οι Βούλγαροι, εξ ού και η γνωστότερη εκδοχή "που έδιωξες τους Βούλγαρους". Αυτοί έφυγαν (περί τις 100.000) την περίοδο 1913-1923 κυρίως μέσω ανταλλαγής πληθυσμών με τους Ελληνες τή Α.Ρωμυλίας., οι οποίοι ήταν κάπως λιγότεροι στον αριθμό. Αλλες 50.000 Βούλγαροι έφυγαν επίσης από την Α.Μακεδονία μετά την απελευθέρωση το 1944, σαν συνεργάτες του εχθρού. Πιθανόν η αναφορά στους Βουλγάρους έγινε αυτή την περίοδο.

Οχι, δεν αναφέρεται σε Σλαβομακεδόνες. Αυτοί έμειναν κυρίως στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία και η μεγάλη τους έξοδος ήταν μετά τον εμφύλιο, κατ'αρχήν μαζί με τους ηττημένους του εμφυλίου και κατόπιν λόγω μετανάστευσης στην Αυστραλία τις δεκαετίες τυ 50 και 60, που έπληξε όλη την Δ.Μακεδονία ανεξαρτήτως γλώσσας.
Ε
Λ
Ε
Ό
Σ
Tι σημαίνει αυτό; Διαφωνείς; Σε ποιό σημείο;
Στο έλεος που δεν δείχνεις...

Ελπίζω να βοήθησα.
Απάντηση
  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Εθνικά Θέματα”