Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
Αγις έγραψε: 09 Φεβ 2019, 13:09
Το Ρεμπετικο δλδ τι είναι ΓΕΣΑΡ ;
Η ελληνική άστική παραλλαγή της Ασίκικης παράδοσης
Η οποία δεν είναι ούτε μόνο ελληνική, ούτε τουρκική, ούτε περσική (ίσως λίγο παραπάνω είναι), ούτε αραβική
Της πιο ισχυρής τραγουδιστικής παράδοσης που όρισε το λαϊκό τραγούδι σε Ανατολή και Δύση
Ασίκικη τι εννοείς ; Σύνδεση με τους Μπεκτασήδες σαν μουσική των ανυποτακτων διαχρονικά ;
Τα κοινά καταγεγραμένα - αποδεδειγμενα για την Μουσική .
1, Ολη η μουσικη θεωρία αναλύθηκε απο τους Πυθαγόρα κ Αριστόξενο.Δεν προστέθηκε ουτε κομμα από τότε.
2. Οι Βυζαντινοί κωδικοποίησαν πρωτοι την την οκτωηχο και οι Περσες αργότερα με τον Αλ Κιντι τα Μακάμια πάνω στην θεωρία των Ελληνων.
3.Οι Τουρκοι δεν υπήρχαν καν στο ιστορικο προσκήνιο...
O Ρεμπέτης ως λέξη αναφέρεται αυταποδείκτως στον ανυπότακτο, τον πλάνητα
Ο Ρεμπέτης τραγουδά από ασικλίκι
Τυπολογικά ο Ασίκης στον τουρκικό κόσμο, ο Τροβαδούρος στον Δυτικό και ο ερωτοχτυπημένος Ρεμπέτης είναι το ίδιο πρόσωπο
Χρησιμοποιούν τα ίδια όργανα (Μπουγιούκ Σαζ)
Λένε τα ίδια λόγια
Έρχονται από την ίδια παράδοση
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Η ελληνική άστική παραλλαγή της Ασίκικης παράδοσης
Η οποία δεν είναι ούτε μόνο ελληνική, ούτε τουρκική, ούτε περσική (ίσως λίγο παραπάνω είναι), ούτε αραβική
Της πιο ισχυρής τραγουδιστικής παράδοσης που όρισε το λαϊκό τραγούδι σε Ανατολή και Δύση
Ασίκικη τι εννοείς ; Σύνδεση με τους Μπεκτασήδες σαν μουσική των ανυποτακτων διαχρονικά ;
Τα κοινά καταγεγραμένα - αποδεδειγμενα για την Μουσική .
1, Ολη η μουσικη θεωρία αναλύθηκε απο τους Πυθαγόρα κ Αριστόξενο.Δεν προστέθηκε ουτε κομμα από τότε.
2. Οι Βυζαντινοί κωδικοποίησαν πρωτοι την την οκτωηχο και οι Περσες αργότερα με τον Αλ Κιντι τα Μακάμια πάνω στην θεωρία των Ελληνων.
3.Οι Τουρκοι δεν υπήρχαν καν στο ιστορικο προσκήνιο...
O Ρεμπέτης ως λέξη αναφέρεται αυταποδείκτως στον ανυπότακτο, τον πλάνητα
Ο Ρεμπέτης τραγουδά από ασικλίκι
Τυπολογικά ο Ασίκης στον τουρκικό κόσμο, ο Τροβαδούρος στον Δυτικό και ο ερωτοχτυπημένος Ρεμπέτης είναι το ίδιο πρόσωπο
Χρησιμοποιούν τα ίδια όργανα (Μπουγιούκ Σαζ)
Λένε τα ίδια λόγια
Έρχονται από την ίδια παράδοση
Καλά κρασιά....
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Ασίκικη τι εννοείς ; Σύνδεση με τους Μπεκτασήδες σαν μουσική των ανυποτακτων διαχρονικά ;
Τα κοινά καταγεγραμένα - αποδεδειγμενα για την Μουσική .
1, Ολη η μουσικη θεωρία αναλύθηκε απο τους Πυθαγόρα κ Αριστόξενο.Δεν προστέθηκε ουτε κομμα από τότε.
2. Οι Βυζαντινοί κωδικοποίησαν πρωτοι την την οκτωηχο και οι Περσες αργότερα με τον Αλ Κιντι τα Μακάμια πάνω στην θεωρία των Ελληνων.
3.Οι Τουρκοι δεν υπήρχαν καν στο ιστορικο προσκήνιο...
O Ρεμπέτης ως λέξη αναφέρεται αυταποδείκτως στον ανυπότακτο, τον πλάνητα
Ο Ρεμπέτης τραγουδά από ασικλίκι
Τυπολογικά ο Ασίκης στον τουρκικό κόσμο, ο Τροβαδούρος στον Δυτικό και ο ερωτοχτυπημένος Ρεμπέτης είναι το ίδιο πρόσωπο
Χρησιμοποιούν τα ίδια όργανα (Μπουγιούκ Σαζ)
Λένε τα ίδια λόγια
Έρχονται από την ίδια παράδοση
Καλά κρασιά....
Σαφής!
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Δημοσιεύτηκε: 09 Φεβ 2019, 13:53
από ΓΕΣΑΡ
Λίνο Βεντούρα έγραψε: 09 Φεβ 2019, 13:19
Τα τσιφτετέλια και οι αμανέδες ανήκουν στην δημοτική παράδοση και οι ρίζες τους χάνονται στα βάθη των αιώνων. Η δημοτική παράδοση εχει πολύ μεγάλο μουσικό πλούτο, δεν περιορίζεται σε αυτά. Συγκεκριμένα για το τσιφτετέλι πάντως εικάζω πως σε κάποια (πολύ παλιά) εποχή γίνε μόδα ο χορός της κοιλιάς και από τότε τα τσιφτετέλια τα χορεύουν περισσότερο σε αυτο το στυλ.
Αυτο που λέμε ρεμπέτικο ειναι το λαϊκό τραγούδι όπως διαμορφώθηκε απο το ξεκίνημα της επώνυμης δισκογραφίας. Ειναι ο,τι πιο ...ελληνικό έχει βγάλει αυτο το έθνος από την ίδρυση του κράτους.
Ο μέσος νεοέλληνας μια χαρά το αντιλαμβάνεται, εςυ βλεπω πως εχεις ένα πρόβλημα αντίληψης.
Έκφραση ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ δημοτικής παράδοσης είναι πχ αυτό Spoiler
και αυτό
Τα τσιφτετέλια, οι αμανεδες, οι χοροί της κοιλιάς είναι εκφράσεις καθαρά ανατολίτικες. Αν τα θεωρείς "ελληνικά" προφανώς δεν εννοούμε το ίδιο με τον όρο. Το ότι υιοθετήθηκαν μαζικά από τους νεοέλληνες ίσα ίσα στηρίζει αυτό που προείπα, ότι ο μέσος νεοελληνας δυστυχώς έχει ελάχιστες διαφορές από τον μέσο τούρκο και ανατολίτη.
Το θέτει πολύ καλά ο καβάκος, ακούστε από το 50 περίπου μέχρι το 56-57 να ξεστραβωθείτε
“[Ο Έλλην] να σκεφθεί τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη και να προσπαθήσει να τοποθετήσει έναν απ’ αυτούς κοντά ή στον Μπάχ ή στον αμανέ (και το τσιφτετέλι και το ρεμπέτικο να προσθέσω εγώ). Που θα πάει πιο κοντά;”
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Δημοσιεύτηκε: 09 Φεβ 2019, 13:53
από OrderAndChaos
Και στο καπάκι Δρ Λεωνίδας Μπίλλης
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Δημοσιεύτηκε: 09 Φεβ 2019, 13:56
από Αγις
Καλά Ρακόμελα
* Τον Καβάκο τον είχαμε περιποιηθεί παλιά στο Ρεμπετικο φορουμ - στο οποίο μπορείτε να ερθετε να γράψετε τα ωραία σας Μας αρέσει να διασκεδάζουμε.
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Καλά κάνεις - συχνάζουν παίχτουρες - καθηγητές πανεπιστημίων - μουσικολόγοι - φοιτητες που γράφουν διατριβές για την μουσική - ιστορικοί - ερευνητές - λαογράφοι - συνθέτες - συγγραφείς .
Ας συχνάζουν όλοι αυτοί που λες. Αυτό δεν κάνει το ρεμπέτικο περισσότερο ΕΛΛΗΝΙΚΟ απ'ότι είναι, δηλαδή καθόλου.
/quote]
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Δημοσιεύτηκε: 09 Φεβ 2019, 14:19
από ST48410
Δεν υπάρχει καμία ελπίδα να συμφωνήσετε ή να διαφωνήσετε όταν συγκρίνετε ανόμοια πράγματα. Διαχωρίστε την σοβαρή από την ελαφρά καλλιτεχνική δημιουργία, επίσης την καλλιτεχνική δημιουργία που είναι ατομική - προσωπική - υπογεγραμμένη έναντι της παραδοσιακής - ομαδικής δημιουργίας και μετά μπορεί να καταλήξουμε κάπου. Το ότι σε ένα τόπο συμβαίνει αυτό και εκείνο και το παρακάτω ταυτόχρονα δεν είναι λόγος να τα μπερδεύουμε όλα μαζί.
Που είσαι sys3x; Θυμάσαι που διαφώνησα στο ότι η μουσική δεν είναι μία; Διάβασε την τελευταία σελίδα και καταλαβαίνεις γιατί.
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Δημοσιεύτηκε: 09 Φεβ 2019, 14:23
από Τρίκαλος
Η πιο σημαντική συνεισφορά της Τουρκίας στον παγκόσμιο πολιτισμό και στην ανθρωπότητα, είναι η καθημερινή επιβεβαίωση της παροιμίας " ο λύκος αρνί δε γίνεται."
Εμείς όχι μόνο δεν το έχουμε καταλάβει αυτό αλλά βελάζουμε για ΜΟΕ και άλλα χαριτωμένα.
Ανεπίδεκτοι μαθήσεως.
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Η ελληνική άστική παραλλαγή της Ασίκικης παράδοσης
Η οποία δεν είναι ούτε μόνο ελληνική, ούτε τουρκική, ούτε περσική (ίσως λίγο παραπάνω είναι), ούτε αραβική
Της πιο ισχυρής τραγουδιστικής παράδοσης που όρισε το λαϊκό τραγούδι σε Ανατολή και Δύση
Ασίκικη τι εννοείς ; Σύνδεση με τους Μπεκτασήδες σαν μουσική των ανυποτακτων διαχρονικά ;
Τα κοινά καταγεγραμένα - αποδεδειγμενα για την Μουσική .
1, Ολη η μουσικη θεωρία αναλύθηκε απο τους Πυθαγόρα κ Αριστόξενο.Δεν προστέθηκε ουτε κομμα από τότε.
2. Οι Βυζαντινοί κωδικοποίησαν πρωτοι την την οκτωηχο και οι Περσες αργότερα με τον Αλ Κιντι τα Μακάμια πάνω στην θεωρία των Ελληνων.
3.Οι Τουρκοι δεν υπήρχαν καν στο ιστορικο προσκήνιο...
O Ρεμπέτης ως λέξη αναφέρεται αυταποδείκτως στον ανυπότακτο, τον πλάνητα
Ο Ρεμπέτης τραγουδά από ασικλίκι
Τυπολογικά ο Ασίκης στον τουρκικό κόσμο, ο Τροβαδούρος στον Δυτικό και ο ερωτοχτυπημένος Ρεμπέτης είναι το ίδιο πρόσωπο
Χρησιμοποιούν τα ίδια όργανα (Μπουγιούκ Σαζ)
Λένε τα ίδια λόγια
Έρχονται από την ίδια παράδοση
Εντάξει Μπέρια, αυτο που περιγράφεις ειναι "συγγένεια στο πνεύμα" και μπορείς να βάλεις ένα κάρο μουσικές ακόμη στο ίδιο πλαίσιο.
Αυτο δεν σημαίνει πως το μεν προέρχεται από το δε και πως υπαρχει μουσικολογική σχέση.
Όσο για το μπουγιουκ σαζ η ομοιότητα ειναι επιφανειακή. Το μπουζούκι ειναι νέο όργανο, ουσιαστικά πρόκειται για έναν ταμπουρά με ηχείο μαντολίνου, ή ένα μαντολίνο με μακρύ μανίκι σαν του ταμπουρά. Βεβαίως συγκερασμενο. Το παλαιότερο που έχουμε υπόψιν με αυτήν την μορφή πρέπει να ειναι του παππού Μιλανου (ας με διορθώσει ο Άγης) το οποίο πρέπει να το έπαιζε στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα. Η χρήση του ήταν η ίδια με σημερα: έπαιζαν με αυτο λαϊκά τραγούδια στην ταβέρνα.
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Υδράργυρος έγραψε: 08 Φεβ 2019, 17:39
Η χριστιανικη ελλαδα περα απο κατι μετριες ψαλμωδιες και κατι κακοτεχνες ζωγραφιες, τι εχει προσφερει στο συγχρονο πολιτισμο;
Μετριους μουσικα λοιπον υμνους στην παιδοφιλια (αγνη παρθενε) και στον αντισημιτισμο(το αλλο). Δεν τα λες συνεισφορα στον παγκοσμιο πολιτισμο αυτα. Πουθενα δεν εχουν επηρρεασει τον παγκοσμιο πολιτισμο, και καποιους λιγους που επηρρεασανε τους αποκαλειτε υποτιμητικα γυφτους. Πχ σκοπιανοι, γεωργιανοι, κωλοφαρα αλβανοι κλπ
Μόνο ένας διεστραμμένος νούς που βλέπει τον ύμνο προς την Θεοτόκο ως ύμνο "προς την παιδοφιλία" θα μπορούσε να δεί αντισημιτισμό στον δεύτερο ύμνο, στον οποίο βλέπουμε παράπονο και συγχώρεση.
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Δημοσιεύτηκε: 09 Φεβ 2019, 16:23
από Λίνο Βεντούρα
Ας μας εξηγήσει ο Γεσαρ τι ακριβώς δεν ειναι ελληνικό στο ρεμπέτικο.