Scouser έγραψε: 30 Σεπ 2024, 17:52
zteo έγραψε: 29 Σεπ 2024, 12:10
George_V έγραψε: 29 Σεπ 2024, 11:55
Nα θυμισω οτι ο αρχηγος της θρησκειας ο Αρχων Βασιλευς (ουσιαστικα ο Αρχιερεας της πολης οπου ειχε ενα loose control επι του ιερατειου) δεν ηταν μονο θρησκευτικο αξιωμα αλλα και πολιτικο ως μελος των 9 Αρχοντων.
Ήταν πολιτικός ηγέτης με έναν τυπικο και ανούσιο θρησκευτικό τίτλο.
Στην Αθήνα ή στην Σπάρτη μπορείς να μου πεις ποια ήταν η θέση των ιερέων?
Για παράδειγμα το ιερατείο του Δία θα μπορούσε να επιβάλει η έστω να επιρρεασει τις αποφάσεις τις Απελας η της Εκκλησίας του Δήμου.
Στον αντίποδα τα ιερατείο επιρρεαζαν τις αποφάσεις του Φαραώ η του Μεγάλου Βασιλιά της Περσίας.
Για να μην πάω στον Μεσσαιωνα όπου ο Παπάς επιρρεαζει τις αποφάσεις των βασιλιαδων της Δυτικης Ευρώπης.
Μιλάω για οργανωμένο ιερατείο θεσμοθετημενο υψηλά στην κοινωνική ιεραρχία όχι εάν δίναν σε κάποιο πολιτικό κάποιο θρησκευτικό τίτλο. Αυτός δεν ανήκει σε κανένα ιερατείο
Δύο ερωτήσεις: Πρώτον, ξέρεις γιατί δε συμμετείχαν οι Σπαρτιάτες στη Μάχη του Μαραθώνα; Δεύτερον, ξέρεις γιατί την κοπάνησε από την Αθήνα ο Αλκιβιάδης πριν τη Σικελική Εκστρατεία; Και ας αφήσουμε κατά μέρος το γιατί εκτελέστηκε ο Σωκράτης.
1. Οι Σπαρτιάτες δεν πήραν μέρος στην Μάχη του Μαραθώνα επειδή δεν ήθελαν.
2. Τον Αλκιβιάδη του την είχαν στημένη στην γωνία
3. Τον Σωκράτη Τον εκτέλεσαν επειδή Τον θεώρησαν εχθρό της δημοκρατίας.
Εάν όλα αυτά τα ντυσαν με θρησκευτικό μανδύα σαν άλλοθι λίγη σημασία έχει.
Αυτό που λέω και δεν το καταλαβαίνετε είναι το εξής. Στην Αίγυπτο κάτω από τον φαραω υπάρχει μια κάστα ιερέων που κυβερνάει. Που είναι αποκλειστικά ιερείς. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει αυτή η κάστα η δείξε μου ποια ήταν αυτή σε Αθήνα και Σπάρτη.
Η αντίληψη της θρησκείας στην Ελλάδα ήταν συμφεροντολογικη και λαμογιστικη. Τους χρήσμους που ήταν διφορουμενοι τους ερμήνευσαν όπως τους βόλευε.
Ακόμα και στις θρησκευτικες τους γιορτές τις ερμήνευσαν κατά το δοκουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτή του Λεωνίδα.
Άλλο παράδειγμα είναι αυτή του Παυσανία. Που ενώ ήταν ιεροσυλία να σκοτώσεις ικετη στον ναό βρήκαν το παραθυράκι και ουσιαστικά τον εκτέλεσαν εντος του ναου.
Τέλος έχουν βρεθεί κείμενα σε Αιγυπτο και σε Μεσοποταμία που δειχνουν οτι υπηρχε ενα ειδος θρησκευτικου δογματος. Στην αρχαιο ελληνική θρησκεία η κάθε πόλη λάτρευε τον ίδιο θεό όπως γούσταραν χωρίς την ύπαρξη κάποιου δογματος.
Υ.Γ. υπήρξαν και οι σοφιστες όπως και οι Ίωνες υλιστες που κυρηταν την αθεια ανοιχτά,για να μην μιλήσω για τους Ορφικούς. Πες μου ποιο οργανωμένο ιερατείο επεδιωξε την εξόντωση τους. Κανένα