Ναύτης έγραψε: 25 Σεπ 2024, 11:23
Για κανέναν απολύτως. Η θανατική ποινή και η εκτέλεση των "6" τον 11/1922, ας πούμε, ήταν ξεκάθαρη δολοφονία.
"'Εις θάνατον" είναι ουσιαστικά η ποινή της ισόβιας κάθειρξης χωρίς δικαίωμα αναστολής, αυτό ναι, κι εγώ συμφωνώ ότι θα έπρεπε να ισχύει για ορισμένες περιπτώσεις ειδεχθών κακουργημάτων.
Η θανατική ποινή όταν έχει κυρωθεί από δίκαιο δικαστήριο δεν είναι "δολοφονία". Είναι φόνος, επιβαλλόμενος ως τιμωρία. "Δολοφονία" και μάλιστα μαζική είναι οι πράξεις ή παραλείψεις κάποιων πολιτικών που εν γνώσει τους και για προσωπικό όφελος, επιδεινώνουν τόσο πολύ την ζωή των πολιτών ώστε από αυτές τις πράξεις τους και μόνο να επέρχεται θάνατος πολλών που υπό άλλες συνθήκες θα ζούσαν. Και εδώ αρμόζει ηθικά η θανατική ποινή. Όχι ως τιμωρία, άλλωστε η πραγματικά ισόβια κάθειρξη είναι πολύ χειρότερη τιμωρία. Και μάλιστα το κράτος δαπανά αρκετά χρήματα για να εφαρμόσει την τιμωρία της ισόβιας κάθειρξης, επιβαρυνόμενο με την στέγαση, την σίτιση και την περίθαλψη των ισοβιτών. Αλλά στην περίπτωση των υπερ-διεφθαρμένων πολιτικών, η θανατική ποινή είναι περισσότερο ένα μήνυμα προς την κοινωνία, ότι δηλαδή αυτή η κατώτατη μορφή ζωής της οποίας οι άθλιες πράξεις είχαν αποτέλεσμα καταστροφικότερο ακόμα και από τις πράξεις του χειρότερου παιδοβιαστή και κατά συρροή δολοφόνου, δεν πρέπει να αποτελεί μέρος της ΟΥΤΕ ως φυλακισμένος. Η κοινωνία δεν αξίζει να δαπανά ούτε το ελάχιστο ποσό για να τον διατηρήσει στην ζωή.
Στην Αρχαία Ελλάδα θα μπορούσε να εφαρμοστεί και η εξορία, η οποία άλλωστε ήταν από τις αυστηρότερες ποινές. Φεύγεις, σε θυμόμαστε μόνο ως οδυνηρή ανάμνηση, δεν μαθαίνουμε τίποτα πια για σένα, είναι σα να μην υπάρχεις. Στη σημερινή κοινωνία δεν γίνεται αυτό. Ένας "εξόριστος" εγκληματίας πολιτικός περνάει ζωή χαρισάμενη και η συνεχιζόμενη καλοπέρασή του αποτελεί αγκάθι στα πλευρά της κοινωνίας που θέλει να τον αποβάλλει.
Ηθικά θα ήταν δικαιολογημένη η θανατική ποινή για εγκληματίες όπως οι Κώστας Καραμανλής, ΓΑΠ, Τσοχατζόπουλος. Μόνο για κάτι τέτοιους. Για τους υπόλοιπους ιδιαζόντως ειδεχθείς εγκληματίες αρκούν τα πραγματικά ισόβια.
Δεν υπάρχει τίποτα δίκαιο ή ηθικό στη θανατική ποινή. Πρόκειται για βαρβαρότητα. Πέραν αυτού, υπάρχει πάντοτε η πιθανότητα να εκτελεστεί ένας αθώος.
Ναύτης έγραψε: 25 Σεπ 2024, 11:23
Για κανέναν απολύτως. Η θανατική ποινή και η εκτέλεση των "6" τον 11/1922, ας πούμε, ήταν ξεκάθαρη δολοφονία.
"'Εις θάνατον" είναι ουσιαστικά η ποινή της ισόβιας κάθειρξης χωρίς δικαίωμα αναστολής, αυτό ναι, κι εγώ συμφωνώ ότι θα έπρεπε να ισχύει για ορισμένες περιπτώσεις ειδεχθών κακουργημάτων.
Οι 6 ήταν τα εξιλαστήρια θύματα. Κάποιος έπρεπε να φταίει και την πλήρωσαν αυτοί.
Α, έφταιγε κάποιος άλλος που την γλίτωσε;
(Εκτός απ' τον πρ. Ανδρέα, εννοώ)
Ήθελα να τον γράψω.
Ο Ελ.Βενιζέλος. Η τιμωρία του ήταν να εκλεγεί ξανά πρωθυπουργός.
Μόνο ο Ιωάννης Μεταξάς, ο μετέπειτα δικτάτορας δεν έφταιγε , επειδή αρνήθηκε την αριχστρατηγία.
Μπορεί να ήταν φασίστας ο Μεταξάς αλλά δεν ήταν ηλίθιος.
Καπετάν Μιχάλης έγραψε: 26 Σεπ 2024, 12:59
Πώς γίνεται να μιλάμε για θανατική καταδίκη σε ένα κράτος που το σύνταγμά του ξεκινά με το Εις το όνομα της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος;
Πράξεις Αποστολών 25.11: "εἰ μὲν γὰρ ἀδικῶ καὶ ἄξιον θανάτου πέπραχά τι, οὐ παραιτοῦμαι τὸ ἀποθανεῖν" δλδ "αν έχω κάνει κάποιο έγκλημα που τιμωρείται με θάνατο δεν αρνούμαι ότι πρέπει να πεθάνω", -- Απόστολος Παύλος
Δεν εννοεί θάνατο από άνθρωπο, αλλά από τον Θεό.
Το λέει στον Επίτροπο Ιουδαίας Φήστο, ο οποίος 3 μέρες αφού ανέλαβε τα καθήκοντα του έχει βάλει να τον συλλάβουν και τον ρωτάει αν δέχεται να πάει στην Ιερουσαλήμ και να δικαστεί ενώπιον του. Και συνεχίζει (μετά την φράση που παρέθεσα) "αλλά θέλω να δικαστώ ενώπιον του Αυτοκράτορα". Με δυο λόγια είναι ένα "I know my rights" σαν Ρωμαίος πολίτης. Καμία απολύτως θεολογική διάσταση.
εξάλλου σκεφτείτε και λίγο λογικά, περίπου 1700 χρόνια είχε χριστιανική θεοκρατία η Ευρώπη και μια χαρά γίνονταν άπειρες εκτελέσεις ακόμα και για πράγματα που σήμερα τιμωρούνται με απλή επίπληξη, συχνά μάλιστα με εξαιρετικά σαδιστικούς τρόπους. Λέτε να ήταν μαλάκες όλοι αυτοί και να μην είχαν προσέξει ότι ο χριστιανισμός είναι τόσο πολύ αντίθετος με τη θανατική ποινή;
foscilis έγραψε: 26 Σεπ 2024, 17:36
εξάλλου σκεφτείτε και λίγο λογικά, περίπου 1700 χρόνια είχε χριστιανική θεοκρατία η Ευρώπη και μια χαρά γίνονταν άπειρες εκτελέσεις ακόμα και για πράγματα που σήμερα τιμωρούνται με απλή επίπληξη, συχνά μάλιστα με εξαιρετικά σαδιστικούς τρόπους. Λέτε να ήταν μαλάκες όλοι αυτοί και να μην είχαν προσέξει ότι ο χριστιανισμός είναι τόσο πολύ αντίθετος με τη θανατική ποινή;
Άλλο ο χριστιανισμός ως θεωρία και άλλο ως εξουσιαστική προσέγγιση. Στη δεύτερη περίπτωση, όλες οι θρησκείες δεν έχουν την παραμικρή διαφορά από τις πολιτικές ιδεολογίες, που θεωρούν την κάθαρση των "άπιστων" ως πανανθρώπινο ζητούμενο.
Ακριβώς γι' αυτό, δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι πολλοί από όσους δηλώνουν άθεοι, δεν έχουν το παραμικρό πρόβλημα να θεωρούν τους αντιδραστικούς στην πολιτική ιδεολογία τους ως επιβλαβείς κατσαρίδες.
Μεταφορά του δογματικού θρησκευτικού μονοπώλιου στο πολιτικό πλαίσιο επιδιώκουν και τίποτα περισσότερο.
Ναύτης έγραψε: 26 Σεπ 2024, 11:37
Δεν υπάρχει τίποτα δίκαιο ή ηθικό στη θανατική ποινή. Πρόκειται για βαρβαρότητα. Πέραν αυτού, υπάρχει πάντοτε η πιθανότητα να εκτελεστεί ένας αθώος.
Στη Δικη της Νυρεμβεργης πιστευεις επρεπε να σκεφτουν ετσι;
Ναύτης έγραψε: 26 Σεπ 2024, 11:37
Δεν υπάρχει τίποτα δίκαιο ή ηθικό στη θανατική ποινή. Πρόκειται για βαρβαρότητα. Πέραν αυτού, υπάρχει πάντοτε η πιθανότητα να εκτελεστεί ένας αθώος.
Στη Δικη της Νυρεμβεργης πιστευεις επρεπε να σκεφτουν ετσι;
Μπορεί να μην σκέφτηκαν έτσι στη δίκη της Νυρεμβέργης, αλλά κάπως έτσι σκέφτηκαν στη δίκη του Shirō Ishii, του Masaji Kitano και όλων των άλλων εγκληματιών που γύρισαν στην Ιαπωνία ελεύθεροι μετά τα όσα είχαν κάνει στην Unit 731.
Αυτή η "αθώωση" ήταν πιο οριστική από οποιονδήποτε θάνατο. Αυτή η αθώωση σκότωσε τη δικαιοσύνη και την ελπίδα που έφερνε το τέλος του πολέμου.
"Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that" - George Carlin
Ναύτης έγραψε: 26 Σεπ 2024, 11:37
Δεν υπάρχει τίποτα δίκαιο ή ηθικό στη θανατική ποινή. Πρόκειται για βαρβαρότητα. Πέραν αυτού, υπάρχει πάντοτε η πιθανότητα να εκτελεστεί ένας αθώος.
Στη Δικη της Νυρεμβεργης πιστευεις επρεπε να σκεφτουν ετσι;
Φυσικά. Άλλωστε, εγκλήματα πολέμου και εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας έκαναν κι οι σύμμαχοι, όχι μόνον οι ναζί.
Η γενική αρχή πρέπει, κατά τη γνώμη μου, να είναι πως η θανατική ποινή είναι βαρβαρότητα κι επομένως πρέπει να τίθεται a priory εκτός συζήτησης.
Ναύτης έγραψε: 26 Σεπ 2024, 11:37
Δεν υπάρχει τίποτα δίκαιο ή ηθικό στη θανατική ποινή. Πρόκειται για βαρβαρότητα. Πέραν αυτού, υπάρχει πάντοτε η πιθανότητα να εκτελεστεί ένας αθώος.
Στη Δικη της Νυρεμβεργης πιστευεις επρεπε να σκεφτουν ετσι;
Καλά τώρα, ειδικά εκεί δεν τους σκότωσαν για να τους τιμωρήσουν, αλλά για να κλείσουν την υπόθεση μια κι έξω. Σιγά μην τους άφηναν να γράψουν και τα απομνημονεύματα τους.
Ναύτης έγραψε: 26 Σεπ 2024, 11:37
Δεν υπάρχει τίποτα δίκαιο ή ηθικό στη θανατική ποινή. Πρόκειται για βαρβαρότητα. Πέραν αυτού, υπάρχει πάντοτε η πιθανότητα να εκτελεστεί ένας αθώος.
Στη Δικη της Νυρεμβεργης πιστευεις επρεπε να σκεφτουν ετσι;
Φυσικά. Άλλωστε, εγκλήματα πολέμου και εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας έκαναν κι οι σύμμαχοι, όχι μόνον οι ναζί.
Η γενική αρχή πρέπει, κατά τη γνώμη μου, να είναι πως η θανατική ποινή είναι βαρβαρότητα κι επομένως πρέπει να τίθεται a priory εκτός συζήτησης.
Το έγκλημα που έκαναν παραπανίσια οι Ναζί ήταν το Ολοκαύτωμα γι αυτό άλλωστε δικάστηκαν. Η συστηματική εξόντωση με φυλετικά κριτήρια, αυτό δεν το έκαναν οι Σύμμαχοι στον ΒΠΠ.
Στη Δικη της Νυρεμβεργης πιστευεις επρεπε να σκεφτουν ετσι;
Φυσικά. Άλλωστε, εγκλήματα πολέμου και εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας έκαναν κι οι σύμμαχοι, όχι μόνον οι ναζί.
Η γενική αρχή πρέπει, κατά τη γνώμη μου, να είναι πως η θανατική ποινή είναι βαρβαρότητα κι επομένως πρέπει να τίθεται a priory εκτός συζήτησης.
Το έγκλημα που έκαναν παραπανίσια οι Ναζί ήταν το Ολοκαύτωμα γι αυτό άλλωστε δικάστηκαν. Η συστηματική εξόντωση με φυλετικά κριτήρια, αυτό δεν το έκαναν οι Σύμμαχοι στον ΒΠΠ.
Σύμφωνοι, πάντως δεν πήγαν πίσω οι σύμμαχοι σε εγκλήματα πολέμου και εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.
talaipwros έγραψε: 13 Σεπ 2024, 14:47
Υπάρχουν προϋποθέσεις κατω απο τις οποιες θα στηριζατε επιστροφή της θανατικης ποινής;
Ναι, σε παιδεραστές, δολοφόνους παιδιών, serial killers, κατα συρροή βιαστές, μεγαλέμπορους πρέζας.
Η θανατική ποινή για αυτούς είναι επιεικής τιμωρία.
... και γιαυτό ακριβώς εγώ δεν θα την πρότεινα. Υπάρχουν πολύ πιο ενδιαφέροντες και εποικοδομητικοί τρόποι να διαχειριστεί κανείς αυτές τις περιπτώσεις.