1) Με μιλλετική σημασία μαζί με το Έλληνες ; Και ενώ μιλάει για επιστροφή στο ρωμαίικο , δηλαδή για επιστροφή με το μέρος των επαναστατημένων Ελλήνων ; Ξεφτιλίζεσαι ακόμη περισσότερο όταν δεν παραδέχεσαι πως γίνεσαι ρόμπα.Σαββάτιος έγραψε: 20 Αύγ 2024, 11:57Παραπάνω έφερες κάποια από τα ελάχιστα χωρία στα οποία ο Κολοκοτρώνης χρησιμοποιεί το εθνώνυμο «Ρωμαίοι» και κατά πάσα πιθανότητα το χρησιμοποιεί με την μιλλετική σημασία... Εσύ ξεφτιλίζεσαι υποπίπτοντας στο σφάλμα του θετικισμού. Οι «Βυζαντινοί» λόγιοι εσένα ξεφτιλίζουν όταν εσύ προσπαθείς να περάσεις την ιδεολογία σου σε αποκομμένα χωρία... Ο Κολοκοτρώνης θεωρούσε τους «Γραικορωμαίους» κατακτητές και τον Παλαιολόγο βασιλιά του επειδή βρίσκεται σε σύγχυση.Ζαποτέκος έγραψε: 20 Αύγ 2024, 09:02 1) Παραπάνω έφερα χωρία που ο Κολοκοτρώνης χρησιμοποιεί το "Ρωμαίος" και το "Έλλην" ταυτόχρονα. Δηλαδή και ο Κολοκοτρώνης σε ξεφτιλίζει όπως ο Τζέτζης , ο Απόκαυκος , ο Βαρδάνης και ο Χωματηνός στο νήμα για τους Βυζαντινούς.Λες ο κολοκοτρώνης να θεωρεί τους Βυζαντινούς βάρβαρους κατακτητές , αλλά τον Παλαιολόγο να τον θεωρεί βασιλιά του ;
Έλα να σε ξεφτιλίσω: Όταν δημιουργήθηκε το Νεοελληνικό κράτος 80% των κατοίκων του κατηγοριοποιήθηκαν ως αγράμματοι και 20% των κατοίκων του ως εγγράμματοι όπου «εγγράμματος» οριζόταν αυτός ο οποίος μπορούσε να γράψει το όνομά του έστω ανορθόγραφα. Αν αυτά τα κείμενα στα οποία αναφέρθηκες είχαν την διάδοση που φαντάζεσαι, η νεοελληνική παράδοση δεν θα είχε το περιεχόμενο που είχε! Προφανώς, και η εγγράμματοι και οι ημιεγγράμματοι αποτελούσαν μια μικρή μειοψηφία («ελίτ»)! Και όλα αυτά αφότου είχε πάρει τα «πάνω» της η παιδεία και έλαβε χώρα το κίνημα του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Φαντάσου ποιά ήταν η κατάσταση κατά τον 15ο, 16ο και 17ο αιώνα (η παιδεία αρχίζει να αναπτύσσεται από το δέυτερο μισό του 17ου αιώνα)!2) Δεν το 'ξερα πως οι ημιεγγράμματοι αποτελούσαν ελίτ και όχι λαό. Για να δεις πόσο μπούρδας είσαι, το κείμενο του Ματθαίου Μυρέων χρησιμοποιεί χρόνια αργότερα ο παπα-Συναδινός που έγραψε ξεκάθαρα στην απλή γλώσσα. Τέτοια διάδοση είχαν αυτά τα κείμενα.
Οι Ρωμαίοι και όχι οι «Βυζαντινοί» ή [Νεο]Έλληνες ήταν απώτεροι απόγονοι των [αρχαίων] Ελλήνων. Η ρωμαϊκή ταυτότητα παρέμεινε ανόθευτη (ίδιο εθνοτικό περιεχόμενο/κέντρο βάρους) και οι Έλληνες θεωρούνταν διαφορετικός «λαός» από τους Ρωμαίους. Να το χωνέψεις αυτό!3) Αφού δίδασκαν πως οι Ρωμαίοι/Βυζαντινοί/Νεοέλληνες ήταν απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων αρκούσε ώστε να διατηρηθεί η εθνοτική σύνδεση .
Είσαι ο Ρίζος και όπως θέλεις τα γυρίζεις! Ο λαός δεν ταύτιζε το «Έλληνας» με την εθνότητά του. Το «Έλληνας» ήταν επίθετο (πολύ γενναίος) όχι εθνώνυμο! Κανένας δεν θα ονόμαζε έναν εχθρικό λαό ή ήρωες αυτού «Έλληνες» (πολύ γενναίοι)!4) Μια χαρά ο λαός θα ταύτιζε το Έλληνες με το έθνος του. Έχεις δημοτικό που να περιγράφει ως Έλλην ( πολύ δυνατό ) κάποιον Τούρκο ;
Εσένα δεν σου αρέσει η αλήθεια αλλά είσαι εθισμένος στο ψέμα και στην παρουσίαση αυτού ως αλήθεια! Κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν υποστηρίζει ότι ο Σχολάριος δεν ήταν αρχικά Ουνίτης. Τη θεωρία ότι ο σφόδρα φιλενωτικός Σχολάριος στα πρακτικά της Συνόδου Φερράρας-Φλωρεντίας ήταν διαφορετικός από τον γνωστό Σχολάριο την δημιούργησε ο καθολικός Λέων Αλλάτιος! Πλέον αμφισβητούνται μόνο τα θεολογικά κείμενα που αποδίδονται σε αυτόν και έχουν λατινίζουσες τάσεις. Ο Πλήθων ήταν δάσκαλος του Σχολάριου και αυτο φαίνεται και στην ιδιοταυτότητά του όσο και αν δεν σου αρέσει.5) Εμένα μου αρέσει η αλήθεια. Εσύ είσαι ερωτευμένος με το ψέμα. Ποτέ δεν υπήρξε Ουνίτης ο Σχολάριος ( βλ. εκκλησιαστική ιστορία Φειδά και γενικά τις αναιρετικές εργασίες ). Αμφίβολο επίσης αν ο Πλήθων υπήρξε δάσκαλός του.
Κι αν το Έλλην ήταν συνδεδεμένο με τους Ουνίτες , πώς κι ο Σχολάριος δεν το εγκατέλειψε όταν επανήλθε στον ανθενωτισμό ;
Το εθνώνυμο «Έλληνας» δεν ήταν συνδεδεμένο με τους Ουνίτες. Ο Νέος Ελληνισμός (νεοελληνική ταυτότητα) ήταν συνδεδεμένη με τους ουνιτοπαγανιστές. Ο Σχολάριος είναι Ρωμαίος (όχι Νεοέλληνας) με προγονους τόσο τους αρχαίους Ρωμαίους όσο και τους [αρχαίους] Έλληνες. Τα χωρία όπου χρησιμοποιεί το εθνώνυμο «Έλληνας» και πραγματικά αναφέρεται σε όλους τους Ρωμαίους (και όχι στους ελλαδίτες ή τους ελληνιστές λογίους) δεν ξεφεύγουν των πλαισίων της παραδοσιακής ρωμαϊκής ρητορικής.
Όταν εγώ τους αποκαλώ «Ρωμαίους» δεν καταλαβαίνεις σε ποιούς αναφέρομαι; «Ιδεολογική ατζέντα» έχεις εσύ (εθνικιστικού περιεχομένου). Αν υπάρχει κάποιος εδώ μέσα που χρησιμοποιεί ένα εθνώνυμο (το «Βυζαντινός») με δόλο είσαι εσύ! Πότε συζητήσαμε για τους «Ετεοκύπριους» και αποφάσισες ότι χρησιμοποιώ το εθνώνυμο «Ετεοκύπριος» με δόλο;6) Εγώ το χρησιμοποιώ για να ξεχωρίσω τους ελληνόφωνους Ρωμαίους απ' τους λατινόφωνους Ρωμαίους . Πώς αλλιώς θα καταλάβαινες σε ποιους αναφέρομαι ; Και δεν με ξενίζει το Ετεοκύπριοι όταν χρησιμοποιείται άδολα. Με αξγριώνει όταν χρησιμοποιείται από προπαγανδιστές με συγκεκριμένη ιδεολογική ατζέντα σαν και του λόγου σου.
2) 20 % εγράμματοι , δηλαδή ήξεραν να διαβάζουν την απλοελληνική ; Ουάου ! Αυτό είναι τεράστιο ποσοστό και σίγουρα μετέφεραν τις πληροφορίες στους αγράμματους συμπατριώτες τους.
Φωτάκος : Είχον συνήθειαν οι κάτοικοι των χωρίων και των κωμοπόλεων να βλέπωνται στο τέλος της Θείας Λειτουργίας . Έβγαιναν από την εκκλησίαν και έμεναν εις το προαύλιον και εκεί ωμιλούσαν αναμεταξύ των , και αν τυχόν οι νοημονέστεροι εγνώριζαν κανένα νέον εξωτερικόν ή πόλεμον των Φράγκων κατά των Τούρκων , το έλεγαν (...). Εκεί εις την συνάθροισιν , όποιος είχε χάσει το ζώον του ή άλλο τι το έλεγε φανερά και μεγαλοφώνως , ότι όποιος το είδε ή το έχει να το δώση , ειδεμή θα τον αφορίση ο παπάς (...) και κατόπιν τούτων δεν έλειπαν να σχολιάζουν και τον Χρονογράφον περί της πτώσεως της Κωνσταντινουπόλεως , καθώς και τον Αγαθάγγελον ...
Κατάλαβες πως διαδίδονταν τα λαϊκά κείμενα καλό μου ;
3) Xώνεψέ το κακομοίρη μου πως οι ελληνόφωνοι Ρωμαίοι , δηλαδή οι Βυζαντινοί , ήταν οι Έλληνες.
4) Αν το έλεγε μόνο για τον εαυτό του φυσικά και το ταύτιζε. Λες να μην ταυτιζόταν με τους τρανοδύναμους συμπατριώτες του που αποκαλούσε Έλληνες ;
5) Kανείς δεν δέχεται πλέον πως ο υπήρχαν δύο Σχολάριοι και πως ο Σχολάριος ήταν αρχικά ενωτικός . Όλα τα λατινόφρονα έργα που αποδίδονται στον Σχολάριο είναι ψευδεπίγραφα. Κατά μεγάλη πιθανότητα και το Κουρτέσης. Όπως είπα είναι αμφισβητήσιμο αν ο Πλήθων υπήρξε πραγματικά δάσκαλός του .
Οι ανθενωτικοί χρησιμοποιούσαν μια χαρά και αυτοί το Έλλην. Υπέρ της διπλής καταγωγής ήταν βεβαίως και οι Ουνίτες και οι ανθενωτικοί .
5) Έχεις ηλίθια και ανθελληνική ατζέντα λέγοντας πως οι Κύπριοι κατάγονται απ' τους Ετεοκυπρίους "βιολογικά" , λες και οι Ελλαδίτες δεν κατάγονται και αυτοί "βιολογικά" απ' τους νεολιθικούς κατοίκους της Ελλάδος.
