Re: Πάει κι ο Uncle Benn
Δημοσιεύτηκε: 19 Ιουν 2020, 14:05
Σαν το νεγκρόνι, τίποτα.
Πάει πολύ με φυστίκι αράπικο.
Πάει πολύ με φυστίκι αράπικο.
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://dev.phorum.com.gr/

???Orion22 έγραψε: 19 Ιουν 2020, 14:07 inb4 νεα μαρφίν το εργοστάσιο που φτιάχνεται το αραπάκι από κερφατζήδες-βλλαμάκια κλπ pc τζιχαντια
εγώ θα το αγοραζα πάντως.nowhere έγραψε: 19 Ιουν 2020, 14:14 είναι και ρατσιστικό και ηλίθιο για όνομα ρυζιού.είναι σαν να βγάζεις σαπούνι "εβραίος"
Νομικά πουθενά. Απλά θα γελούσε όλη η κοινωνία. Όπως τώρα γελάω με το ότι μια εταιρεία που ιδρύθηκε το 1943 αλλάζει όνομα γιατί ενδέχεται μέρος του ονόματός της να ήταν τίτλος που έδιναν στους υπερήλικες μαύρους τον 18ο αιώνα* αντί για sir/madame.gassim έγραψε: 19 Ιουν 2020, 12:56hellegennes έγραψε: 19 Ιουν 2020, 12:41Ίσως να είχε μια δόση πραγματικότητας κατά την δουλοκρατία, αλλά το να είχε ρατσιστική χροιά στον 20ό αιώνα δεν μπορεί να ισχύει, γιατί όπως προανέφερα δεν θα είχαμε Uncle Sam και πολλούς άλλους Uncle. Η χρήση του είναι συχνή στα αμερικάνικα αγγλικά για να αναφερθείς σε πρόσωπο αγαπητό και οικείο. Και για τον Καρλ Μπαρκς η συνήθης προσφώνηση ήταν Uncle Carl.gassim έγραψε: 19 Ιουν 2020, 12:22
Κι εγω πρώτη φορά το ακούω αλλά για να αλλάζει ολόκληρη εταιρεία όνομα, έστω και σαν ευκαιρία για να πιάσει τον παλμό της αγοράς, κάποια αλήθεια θα υπάρχει.
Είναι σαν να λέμε ότι το (χριστιανικό) βιβλιοπωλείο Λυδία θα πρέπει να αλλάξει όνομα γιατί στην αρχαία Ελλάδα Λυδίες ονομάζονταν οι πόρνες.
Δεν πρέπει, αλλά αν έβγαζε το βιβλιοπωλείο μια ανακοίνωση και έλεγε αλλάζουμε όνομα επειδή στην αρχαία Ελλάδα Λυδίες ονομάζονταν οι πόρνες κι εμείς ως χριστιανικό βιβλιοπωλείο δεν θέλουμε να ονομαζόμαστε έτσι, δεν βλέπω που είναι το πρόβλημα.
στη Γλυφάδα υπάρχει ζαχαροπλαστείο με σπεσιαλιτέ τα "νεγράκια". Προβλέπω δύσκολες ώρες.dna replication έγραψε: 19 Ιουν 2020, 14:19 2018
To «Αραπάκι» Δεν θα Λέγεται πια «Αραπάκι»
Η εταιρεία που το παρασκευάζει, βρίσκεται σε διαδικασία αλλαγής ονόματος και συσκευασίας, καθώς δεν θέλουν να διαιωνίζουν στερεότυπα.
Η αλήθεια είναι ότι τη δεκαετία του ’70 ήταν άλλο το πλαίσιο και βλέπαμε με μια «αθώα» ματιά πράγματα που σήμερα είναι ξεκάθαρο πως είναι σαφώς ρατσιστικά. Τότε, ο κόσμος τραγουδούσε για «Νύχτες Μαγικές» με «Αραπίνες, λάγνες, ερωτιάρες» ή για το ταμ-ταμ που «το χτυπάει ο αράπης, ο μαύρος, ο σκύλος, ο μπλακ» και έβλεπε τον Κώστα Βουτσά, βαμμένο μαύρο, να κάνει τον υπηρέτη ενός πλούσιου στην ταινία Τον Αράπη κι αν τον Πλένεις, το Σαπούνι σου Χαλάς. Θυμάμαι τη γιαγιά μου, η οποία είχε ζήσει στην Αίγυπτο, να αποκαλεί χαϊδευτικά «αραπίνες» τις εκεί ντόπιες γυναίκες και να λέει ότι δεν κάνει να τις λέμε «μαύρες», επειδή δεν είναι σωστό – ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή, από το τι θεωρούμε σήμερα ως ρατσιστικό χαρακτηρισμό.
Πριν από λίγο καιρό, είχα πέσει πάνω σε κάποιες φωτογραφίες από το γλυκό «Αραπάκι», κάνοντάς με να απορώ πώς γίνεται ένα προϊόν με ρατσιστικό τίτλο να συνεχίζει να κυκλοφορεί στην αγορά. Γι’ αυτόν τον λόγο επικοινωνήσαμε με την εταιρεία που το παρασκευάζει και προς τιμήν τους, μας είπαν ότι βρίσκονται σε διαδικασία αλλαγής ονόματος και συσκευασίας, καθώς δεν θέλουν να προσβάλλουν κανέναν.
«Το γλυκό "Αραπάκι" υπάρχει στην αγορά εδώ και 40 χρόνια και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά τη δεκαετία του ’70», λέει ο Γεώργιος Παπανάρετος, διευθύνων σύμβουλος της «Παπανάρετος Παγωτά-Γλυκά Α.Ε.». «Το προϊόν βασίζεται σε οικογενειακή συνταγή και τα πρώτα χρόνια παρασκευαζόταν χειροποίητα στο εργαστήριο της επιχείρησης. Η αυξημένη, όμως, ζήτηση, σε συνδυασμό με την εξέλιξη της επιχείρησης, οδήγησε στη βιομηχανική παραγωγή του. Η διάθεσή του γινόταν και συνεχίζει να γίνεται στα τοπικά καταστήματα και σε κάποιους γειτονικούς νομούς (σ.σ. η έδρα της εταιρείας βρίσκεται στα Γιαννιτσά)», συνεχίζει ο κ. Παπανάρετος. Όπως εξηγεί, «Η ελληνική πραγματικότητα ήταν πολύ διαφορετική εκείνη την εποχή και η ονομασία τότε δεν είχε ρατσιστική διάθεση, ούτε σκοπό να προσβάλει οποιονδήποτε».
Εγώ μέχρι τελευταία που το είχα στο μαγαζί λεγόταν ακόμη αραπάκι. Νομίζω ότι σκοπεύουν να το μετονομάσουν σε ATEN σοκοκέικ (ATEN είναι στην ουσία η φίρμα της εταιρείας. Κυρίως παγωτά και τούρτες φτιάχνουν).
Βασικά οι Αραβες είχαν σκλάβους τους μαύρους και ...μερικούς άλλους.Αλλά αυτά είναι δυσδιάκριτα για την ελληνική παράδοση.wooded glade έγραψε: 19 Ιουν 2020, 15:07 Όσο υπάρχουν αβγά κάποια άλλη λέξη θα προσλάβει ρατσιστική έννοια.
Δε φταίει το αραπάκι.
Το αραπάκι μάλιστα είναι Ελληνική λέξη και ξεκίνησε σαν αρα-β-άκι. Το β το κάναμε π. Χρησιμοποιούσαμε τον όρο αραπάκι και για τους Άραβες και για τους μαύρους της Αφρικής, επειδή γειτνιάζουν μεταξύ τους. Αλλά οι Άραβες δεν ήταν ποτέ σκλάβοι.
Ε ναι είχαν.πατησιωτης έγραψε: 19 Ιουν 2020, 15:13Βασικά οι Αραβες είχαν σκλάβους τους μαύρους και ...μερικούς άλλους.Αλλά αυτά είναι δυσδιάκριτα για την ελληνική παράδοση.wooded glade έγραψε: 19 Ιουν 2020, 15:07 Όσο υπάρχουν αβγά κάποια άλλη λέξη θα προσλάβει ρατσιστική έννοια.
Δε φταίει το αραπάκι.
Το αραπάκι μάλιστα είναι Ελληνική λέξη και ξεκίνησε σαν αρα-β-άκι. Το β το κάναμε π. Χρησιμοποιούσαμε τον όρο αραπάκι και για τους Άραβες και για τους μαύρους της Αφρικής, επειδή γειτνιάζουν μεταξύ τους. Αλλά οι Άραβες δεν ήταν ποτέ σκλάβοι.
Ας το βγάλουν Αφρικαμερικανάκι να είναι pc. Αλλά μετά θα πρέπει να κάνουν μακρόστενη τη συσκευασία, να χωράει το όνομα.hellegennes έγραψε: 19 Ιουν 2020, 14:51Εγώ μέχρι τελευταία που το είχα στο μαγαζί λεγόταν ακόμη αραπάκι. Νομίζω ότι σκοπεύουν να το μετονομάσουν σε ATEN σοκοκέικ (ATEN είναι στην ουσία η φίρμα της εταιρείας. Κυρίως παγωτά και τούρτες φτιάχνουν).
Αυτό που είδα αλλαγμένο την τελευταία φορά ήταν ότι έκαναν το αραπάκι πιο σύγχρονο. Δηλαδή σαν μαύρο smiley αντί για στερεότυπα με σκουλαρίκια και κραγιόν.