Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://dev.phorum.com.gr/
Chainis έγραψε: 15 Ιουν 2020, 19:38
Στα Λεύκτρα σε στρατό 10.000 συμμετείχαν 700 όμοιοι.
Στα Λεύκτρα απ' τους 700 ομοίους σκοτώθηκαν οι 400. Ο στρατός των Λακεδαιμονίων ήταν 10.000. Απ' αυτούς οι 2.300 ήταν Λακεδαιμόνιοι ( οι 700 Όμοιοι ) και οι υπόλοιποι σύμμαχοι . Γενικά πολλοί στρατιωτικοί ιστορικοί ( βλ. ΓΕΣ/ΔΙΣ Η μάχη των Λεύκτρων ) πιστεύουν πως τόσο οι σύμμαχοι των Λακεδαιμονίων όσο και οι σύμμαχοι των Θηβαίων ( δηλαδή οι Βοιωτοί ) αντιπαθούσαν τους Λακεδαιμόνιους και τους Θηβαίους αντίστοιχα. Γι'αυτό ψιλοέκαναν πίσω και άφησαν με ευχαρίστηση τους Θηβαίους και τους Λακεδαιμόνιους να λύσουν σχεδόν μόνοι τους τις διαφορές τους . Αυτό ευνόησε τον θηβαϊκό Ιερό λόχο και την θηβαϊκή Λοξή Φάλαγγα και έφερε σε μειονεκτικη θέση τους Λακεδαιμόνιους.
Οι Βοιωτοί ήταν 7000 ( οι 1000 ιππείς ). Οι Λακεδαιμόνιοι και οι σύμμαχοί τους ήταν 10.000 ( οι 1000 ιππείς , ποιοτικά κατώτεροι όμως απ' τους Βοιωτούς - το θεσσαλικό και το βοιωτικό ιππικό ήταν τα καλύτερα στην Ελλάδα ). Σκοτώθηκαν 400 Όμοιοι και άλλοι 600 Λακεδαιμόνιοι ( περίοικοι , νεοδαμώδεις κ.λπ. ). Κατά τον Παυσανία σκοτώθηκαν 47 Θηβαίοι και μερικοί άλλοι Βοιωτοί. Κατά τον Διόδωρο τον Σικελιώτη έπεσαν όχι λιγότεροι από 4000 απ' την πλευρά των Λακεδαιμονίων και περί τους 3000 Βοιωτούς.
Μετά την ήττα οι Λακεδαιμόνιοι παρατάχθηκαν εκ νέου πίσω απ' την τάφρο του στρατοπέδου τους και τήρησαν το σχηματισμό και την πειθαρχία τους. Πολλοί , μη δυνάμενοι να ανεχθούν την ήττα , πρότειναν να αντεπιτεθούν , να παραλάβουν τους εχθρούς με μάχη και να μην επιτρέψουν στους Θηβαίους να στήσουν τρόπαιο. Τελικά οι πολέμαρχοι δεν ενέκριναν αντεπίθεση ( είχε σκοτωθεί ο βασιλιάς Κλεόμβροτος ) , βλέποντας πως και οι σύμμαχοί τους δεν είχαν διάθεση για μάχη. Έτσι απέστειλαν κήρυκα και ζήτησαν ανακωχή . Οι Θηβαίοι έστησαν τρόπαιο και έδωσαν τους νεκρούς κατόπιν συνθήκης.
Σά τα πουλάκια τσί κλουσσούς.....μητέρα πού κλουθούνε.....
Παρεπιπτώντος μέ τήν πρώτη μου.....11+χρόνια δέν τσακώθηκα ούτε μία μέρα....
.
Re: Η ΣΠΑΡΤΗ πρόδωσε τόν Ελληνισμο ;;;
Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2020, 19:17
από Juno
Σενέκας έγραψε: 15 Ιουν 2020, 21:25
αληθεύουν αυτά που λένε κάτι πούστρες οι Άγγλοι αρχαιολόγες(tm Juno) ότι η Σπάρτη ήδη απο την εποχή του Αυγούστου ήταν κατα κάποιο τρόπο πάρκο αναψυχής για Ρωμαίους τουρίστες και ότι έφτιαξαν ένα λόγο απομίμηση του κλασσικού, με κλασσική φορεσιά κλπ, και ότι έβγαζαν να μαστιγώνουν κάτι αγοράκια στις πλατείες κλπ για να βλέπουν οι τουρίστες πως γίνεται η "σπαρτιατική αγωγή";
Τι να απαντώ σε εσένα, τι στην παραδιπλανή (στην πολυκατοικία) θείτσα του δημοτικού που λέει πως όλη η πολυκατοικία της κάναμε μάγια για να τη διώξουμε.
Σενέκας έγραψε: 15 Ιουν 2020, 21:25
αληθεύουν αυτά που λένε κάτι πούστρες οι Άγγλοι αρχαιολόγες(tm Juno) ότι η Σπάρτη ήδη απο την εποχή του Αυγούστου ήταν κατα κάποιο τρόπο πάρκο αναψυχής για Ρωμαίους τουρίστες και ότι έφτιαξαν ένα λόγο απομίμηση του κλασσικού, με κλασσική φορεσιά κλπ, και ότι έβγαζαν να μαστιγώνουν κάτι αγοράκια στις πλατείες κλπ για να βλέπουν οι τουρίστες πως γίνεται η "σπαρτιατική αγωγή";
Τι να απαντώ σε εσένα, τι στην παραδιπλανή (στην πολυκατοικία) θείτσα του δημοτικού που λέει πως όλη η πολυκατοικία της κάναμε μάγια για να τη διώξουμε.
Εγώ απλά ρωτάω, γιατί όντως το διάβασα σε κάτι αγγλίδες αρχαιολόγες. Ρωτάω αν ισχύει ή γράφουν μαλακίες.
αν θες να σου φέρω και πηγή μ'αυτά που ισχυρίζονται.
Έχω κι εγώ νήμα με μάγια btw. θες να ρίξεις μια ματιά;
Σενέκας έγραψε: 15 Ιουν 2020, 21:25
αληθεύουν αυτά που λένε κάτι πούστρες οι Άγγλοι αρχαιολόγες(tm Juno) ότι η Σπάρτη ήδη απο την εποχή του Αυγούστου ήταν κατα κάποιο τρόπο πάρκο αναψυχής για Ρωμαίους τουρίστες και ότι έφτιαξαν ένα λόγο απομίμηση του κλασσικού, με κλασσική φορεσιά κλπ, και ότι έβγαζαν να μαστιγώνουν κάτι αγοράκια στις πλατείες κλπ για να βλέπουν οι τουρίστες πως γίνεται η "σπαρτιατική αγωγή";
Τι να απαντώ σε εσένα, τι στην παραδιπλανή (στην πολυκατοικία) θείτσα του δημοτικού που λέει πως όλη η πολυκατοικία της κάναμε μάγια για να τη διώξουμε.
Εγώ απλά ρωτάω, γιατί όντως το διάβασα σε κάτι αγγλίδες αρχαιολόγες. Ρωτάω αν ισχύει ή γράφουν μαλακίες.
αν θες να σου φέρω και πηγή μ'αυτά που ισχυρίζονται.
Το υπογραμμισμένο.
Σενέκας έγραψε: 17 Ιουν 2020, 19:24χω κι εγώ νήμα με μάγια btw. θες να ρίξεις μια ματιά;
Όχι.
Ίσως ρίξω μια ματιά όταν είμαι σε τρολλοδιάθεση.
Τι να απαντώ σε εσένα, τι στην παραδιπλανή (στην πολυκατοικία) θείτσα του δημοτικού που λέει πως όλη η πολυκατοικία της κάναμε μάγια για να τη διώξουμε.
Εγώ απλά ρωτάω, γιατί όντως το διάβασα σε κάτι αγγλίδες αρχαιολόγες. Ρωτάω αν ισχύει ή γράφουν μαλακίες.
αν θες να σου φέρω και πηγή μ'αυτά που ισχυρίζονται.
Το υπογραμμισμένο.
Σενέκας έγραψε: 17 Ιουν 2020, 19:24χω κι εγώ νήμα με μάγια btw. θες να ρίξεις μια ματιά;
Όχι.
Ίσως ρίξω μια ματιά όταν είμαι σε τρολλοδιάθεση.
ότι έκαναν "αναβίωση" αρχαϊκών θεσμών και πρακτικών, όπως το μαστίγωμα των αγοριών σε δημόσια θέα, γιατί αυτό ήθελαν να δουν οι επισκέπτες που διάβαζαν για την περίφημη σπαρτιατική αγωγή.
ότι έκαναν "αναβίωση" αρχαϊκών θεσμών και πρακτικών, όπως το μαστίγωμα των αγοριών σε δημόσια θέα, γιατί αυτό ήθελαν να δουν οι επισκέπτες που διάβαζαν για την περίφημη σπαρτιατική αγωγή.
Γιατί να πει ψέματα;
Εεεε γιατί αναγκάστηκε από τον περίγυρο να φοράει παντελόνια, να αφήσει γένια-μουστάκια, να έχει γυναίκα σύζυγο και να συνευρίσκεται μαζί της χωρίς να κάνει εμετό για να κάνουν παιδιά;
Λίγα τα 'χεις όλα αυτά; Δεν είναι υπεραρκετά για κάποιον που αν ζούσε σήμερα, θα πήγαινε από το ένα pride στο άλλο σιλικονάτος, με ασημί σουτιέν και το μαντζαφλάρι έξω, σκούζοντας κατά της πατριαρχίας;
Μιλάμε βλέπεις τα πορτραίτα κάποιων "προσωπικοτήτων" της εποχής και λες, όχι, δεν είναι δυνατόν να μην είχε καταλάβει κανείς τίποτα, τόσο ηλίθιοι ήταν οι άνθρωποι παλιά; Φαντάσου τους δηλαδή και live να περπατούν και να τιτιβίζουν.
Re: Η ΣΠΑΡΤΗ πρόδωσε τόν Ελληνισμο ;;;
Δημοσιεύτηκε: 18 Ιουν 2020, 10:53
από Ζαποτέκος
Σενέκας έγραψε: 17 Ιουν 2020, 19:24
Ρωτάω αν ισχύει ή γράφουν μαλακίες.
Αφού το ξέρεις ότι ισχύει. Γιατί πειράζεις την Ήρα μας ;
Το ήθος των Λακεδαιμονίων μέσα απ' το περιστατικό της Θυρέας ( β΄μισό 6ου αι. π.Χ. ).
Τα μακριά μαλλιά.
Ηρόδοτος Α 82 :
[1.82.1] Την εποχή αυτή συνέπεσε οι Λακεδαιμόνιοι να βρίσκονται κι αυτοί οι ίδιοι σε διαμάχη με τους Αργείους για ένα τόπο που λεγόταν Θυρέα. [1.82.2] Την περιοχή αυτή της Θυρέας, που ανήκε στην Αργολίδα, την ξέκοψαν και την πήραν οι Λακεδαιμόνιοι. Στους Αργείους όμως ανήκε κι όλη η περιοχή που φτάνει δυτικά ώς τον Μαλέα, και η στεριά και το νησί Κύθηρα και τα υπόλοιπα νησιά. [1.82.3] Καθώς οι Αργείοι προσέτρεξαν να βοηθήσουν τη χώρα που τους έπαιρναν, έγινε εκεί συμβούλιο και ήρθαν σε συμφωνία να πολεμήσουν τριακόσιοι από κάθε μεριά, κι όποιοι από τους δυο νικήσουν, αυτών θα είναι η περιοχή· ο πολύς στρατός και των δύο να φύγει και ο καθένας να πάει στη χώρα του, κι όχι να μείνουν εκεί την ώρα που οι άλλοι θα αγωνίζονταν, γι᾽ αυτόν το λόγο: για να μην είναι εκεί οι δύο στρατοί και βλέποντας ο ένας ή ο άλλος τους δικούς του να νικιούνται, τρέξουν να τους βοηθήσουν. [1.82.4] Ύστερα από αυτή τη συμφωνία σηκώθηκαν και έφυγαν, ενώ διαλεχτοί κι από τις δύο παρατάξεις άρχισαν να πολεμούν. Η μάχη κρατούσε κι αυτοί έβγαιναν ισόπαλοι, κι από τους εξακοσίους άνδρες έμειναν μόνο τρεις, από τους Αργείους ο Αλκήνωρ και ο Χρομίος, από τους Λακεδαιμονίους ο Οθρυάδης· κι αυτοί έμειναν ζωντανοί, γιατί τους πήρε η νύχτα. [1.82.5] Οι δύο λοιπόν Αργείοι ως νικητές έτρεξαν στο Άργος, ενώ ο Λακεδαιμόνιος Οθρυάδης σκύλευσε τους νεκρούς των Αργείων, έσυρε τα όπλα τους στο δικό του στρατόπεδο κι έμεινε στη θέση του. Όταν ξημέρωσε η άλλη μέρα, ήρθαν οι δύο στρατοί να μάθουν το αποτέλεσμα. [1.82.6] Στην αρχή επέμενε καθένας για λογαριασμό του πως είναι αυτός ο νικητής, υποστηρίζοντας οι Αργείοι πως από τους δικούς τους σώθηκαν περισσότεροι· οι άλλοι παρασταίνοντας πως οι αντίπαλοί τους το έβαλαν στα πόδια, ενώ ο δικός τους έμεινε στη θέση του και σκύλευσε τους νεκρούς τους. [1.82.7] Τέλος από λόγο σε λόγο ήρθαν στα χέρια, και η μάχη άρχισε· σκοτώθηκαν και από τις δύο μεριές πολλοί, νίκησαν όμως οι Λακεδαιμόνιοι. Από τότε οι Αργείοι ξύρισαν το κεφάλι τους, αυτοί που πρώτα είχαν έθιμο να αφήνουν μακριά μαλλιά, και έβαλαν νόμο και κατάρα, κανείς Αργείος να μην αφήσει μακριά μαλλιά μήτε οι γυναίκες να φορέσουν χρυσά κοσμήματα, προτού γίνει και πάλι δική τους η Θυρέα. [1.82.8] Οι Λακεδαιμόνιοι πάλι έβαλαν νόμον αντίθετο: ενώ προηγουμένως δεν άφηναν μακριά μαλλιά, από τότε κι ύστερα να αφήνουν. Για εκείνον τον ένα, λεν, που σώθηκε από τους τριακοσίους, τον Οθρυάδη, ότι από ντροπή να γυρίσει πίσω στη Σπάρτη, αφού οι συνάδελφοί του είχαν αφανιστεί, αυτοκτόνησε στο ίδιο εκείνο μέρος, στη Θυρέα.